'United Vansen voldoet bedrag en krijgt ADO Den Haag weer in handen'

    'United Vansen voldoet bedrag en krijgt ADO Den Haag weer in handen'

    Gepubliceerd: dinsdag 11 december 2018 om 20:43di 11-12-2018 om 20:43

    ADO Den Haag komt binnenkort weer in handen van United Vansen (UVS). Dat meldt Voetbal International. De eredivisionist stond bijna twee jaar onder toezicht van de Ondernemingskamer, maar de Chinezen voldoen nog dit jaar de laatste 1,8 miljoen euro.

    Daarmee hebben United Vansen en zijn voorman Hui Wang sinds 2015 een kleine twintig miljoen euro in ADO gestoken: negen miljoen om de aandelen te krijgen en elf miljoen om gaten in de begroting te dichten. Volgens VI luidt de comeback van de Chinese eigenaar een aantal veranderingen in. Zo stoort het Wang dat de club al sinds 2015 verlies draait en UVS daar voor opdraait.

    Ook op het beleid van de afgelopen jaren valt genoeg aan te merken. Hoewel de club onder toezicht stond van de Ondernemingskamer, stegen de kosten voor salarissen explosief. In het seizoen 2016/'17 leed ADO een verlies van 3,2 miljoen euro, maar de personeelskosten stegen een seizoen later desondanks met 1,5 miljoen. Dat zorgde ervoor dat de gemeente Den Haag afhaakte als houder van een bijzonder aandeel, aldus VI.

    Over vorig seizoen leed ADO in totaal meer dan drie miljoen euro verlies. De club heeft nu al aangekondigd dat het ook in de komende twee seizoenen niet zelf de broek kan ophouden.

    Lees meer over:EredivisieADO Den Haag

    Plaats een reactie

    Mino Rioolrat +13235
    dinsdag 11 december 2018 om 20:48
    ADO kan de broek niet zelf ophouden ... wat een nieuws.

    Dat zo’n grote stad geen voetbalclub voort kan brengen die levensvatbaar is dat is best bijzonder.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 20:48]
    Vind ik leuk
    Wazedde? +86
    dinsdag 11 december 2018 om 20:50
    Heb het altijd gek gevonden dat Den Haag nooit echt een constante voetbalclub heeft gehad, ongeveer 400000 inwoners zou toch genoeg sponsoring op de benen moeten kunnen brengen. Rotterdam krijgt het voor elkaar 3 clubs in de ere- en eerste divisie te hebben, dan moet het een stad als Den Haag toch ook wel lukken om 1 constante eredivisieclub te hebben?
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +990
    dinsdag 11 december 2018 om 20:55
    Ado is een constante eredivisieclub.....
    Vind ik leuk
    Mino Rioolrat +13235
    dinsdag 11 december 2018 om 20:58
    Hij bedoelde: die ook financieel gezond is.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +638
    dinsdag 11 december 2018 om 21:02
    Dat zal snel gaan veranderen als Wang echt de broekriem gaat aantrekken. Dan is ADO geen constante eredivisieclub meer. Weet de man nog steeds niet dat bij de meeste eredivisieclubs geld bij moet, of de winsten zo marginaal zijn dat hij zijn geld beter in aandelen kan stoppen!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 21:12]
    Vind ik leuk
    allround +1709
    woensdag 12 december 2018 om 08:43
    Dat hebben we te danken aan die zgn supporters in de jaren '80 en '90. Die de gerespecteerde naam - die ADO had- naar de grabbel hebben gegooid. Hierdoor stonden er geen sponsoren meer klaar om geassocieerd te worden met het in naam veranderde FC Den Haag. Wanneer je naar het verleden van ADO kijkt, dan zie je dat die daling (hierdoor ook sportief gezien) in die jaren is ingezet.
    ADO is zeker geen constante factor in de E.D. Mede gezien het feit dat de talenten snel verkocht werden.
    Vind ik leuk
    Godin1 +1075
    dinsdag 11 december 2018 om 20:48
    Kansloze club achter de duinen.
    Vind ik leuk
    Mr bien +4421
    dinsdag 11 december 2018 om 20:48
    Triest dat je als zn redelijk club met grote aanhang niet je eigen broekriem kan ophouden.
    Dan maar wat minder salaris voor je spelers. Dan maar het rechter rijtje in plaats van het linker rijtje.
    Vind ik leuk
    Demi +322
    dinsdag 11 december 2018 om 20:51
    Bende van ellende
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 20:52
    De broers Fo-Kin-Fast en Ho-Lee-Shit nemen de toko weer over.
    Misschien dat AliExpress nog een vergaderzaaltje nodig heeft in Den Haag.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3948
    woensdag 12 december 2018 om 07:50
    Nou met aliexpress als sponsor en zaalhouder zou afo wel in staat zijn dr broek op te houden
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3552
    dinsdag 11 december 2018 om 20:54
    Nou niet te hopen voor den Haag dat die Chinezen er een keer de stekker eruit trekken. Als je dit soort cijfers moet overleggen , zullen er weinig partijen en of indivduen happig om zijn hierin te stappen. En om dan sluitende begroting te krijgen zal er in selectie gesneden moeten worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 21:04
    Zeg, Midden-Noord, I hate to say I told you so, maar misschien toch eens verdiepen in hoe Jeffrey van As het toch voor elkaar krijgt om een op het oog aardige selectie bij elkaar te krijgen.

    Juist, net als bij NAC destijds geeft hij dus bakken met geld uit dat er niet is. Natuurlijk zijn de andere bestuurders er ook bij geweest, maar wel opvallend dat de geschiedenis zich herhaalt. Hopelijk voor jullie heeft hij wel geleerd om in elk geval de technische organisatie niet tot op het bot uit te hollen.
    Vind ik leuk
    Sassefras +453
    dinsdag 11 december 2018 om 22:23
    Kosten van bewindvoerders zijn enorm.
    Vind ik leuk
    allround +1709
    woensdag 12 december 2018 om 08:47
    Je zit er een beetje naast. Er lopen nogal wat mensen binnen ADO die op de loonlijst staan, en die er door kruiwagentjes zijn beland. ADO moet gaan saneren op die werkplekken, die door andere mensen ingevuld kunnen worden. Daarbij is het aankoop en verkoop beleid van ADO niet de reden, dat er in rood wordt geschreven.
    De selectie heeft zich nu al maanden tekort gedaan, om meer toeschouwers naar de wedstrijden te trekken. En dat is voor jouw club ook weer fijn, want zo is er toch minder concurrentie voor de enige club die Nederland heeft. ;)
    Vind ik leuk
    Humberto01 +638
    dinsdag 11 december 2018 om 21:07
    Ik heb hier nog niet zo lang geleden een discussie met ADO fans gehad. Toen vanuit de residentie hosanna verhalen kwamen omdat ADO MINDER verlies had gedraaid. Ik heb toen aangegeven dat als ADO een bedrijf was, ze al lang waren omgevallen. Ze zijn in Den Haag blijkbaar al blij als er minder verlies wordt gedraaid. Dat kan nooit gezond zijn. De Chinees heeft gewoon een kat in de zak gekocht en winst zal hij nooit maken. Als ze niet investeren in de selectie, en ADO zou degraderen, dan wordt het nog erger en zullen de verliezen alleen maar oplopen ipv dat er wat verdiend gaat worden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 21:08]
    Vind ik leuk
    Fcdhfc +47
    woensdag 12 december 2018 om 07:02
    Precies gaat nooit wat worden met die Chinees hoe kan je nou blij zijn met minder verlies je had helemaal geen verlies moeten hebben je heb 3 ton gehad voor ebohy voor het wk
    2 miljoen voor Johnsen
    Vind ik leuk
    Sassefras +453
    woensdag 12 december 2018 om 07:51
    De Chinees heeft een kat in de zak gekocht? De laatste 3 jaar onder de vorige eigenaar schreef ADO zwarte cijfers. Sindsdien is het financiële malaise. VI schrijft hier standaard gekleurd over, namelijk meer UVS in de slachtofferrol neerzetten.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +638
    woensdag 12 december 2018 om 10:26
    Ben jij vergeten pik dat de gemeente Den Haag heeft moeten bijspringen toen ADO op het randje van degradatie stond en de club op het punt stond om naar het nieuwe stadion te gaan. Onder de noemer 'voorschotje op het nieuwe stadion' werd er in de winterstop een lening gegeven door Den Haag zodat de selectie versterkt kon worden en ze de daardoor in de eredivisie konden blijven spelen. PEC en Volendam deden toen daar hun beklag nog over, competitie vervalsing! Dat doe je niet als je als club financieel gezond bent. ADO is een opgeblazen club die in stand wordt gehouden omdat ze uit de 3e stad van Nederland komt en daar moet voor de statuur van de stad toch een eredivisie club spelen! Al moet de gemeente er geld bij doen, Den Haag moet eredivisie voetbal houden, al kost het de gemeenschap geld.

    De Chinees heeft echt een kat in de zak gekocht. Er zal never nooit flinke winst worden gemaakt bij ADO. De enige speler van waarde is de gewezen havenarbeider van Marokkaanse komaf. de rest heeft een transferwaarde van 0,0.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:29]
    Vind ik leuk
    Sassefras +453
    woensdag 12 december 2018 om 10:40
    Ik ben en heb geen pik en je hebt ook al niet te maken met ADO-fan met groengele bril.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +638
    woensdag 12 december 2018 om 12:33
    Vooruit meisje, jij mengt je in de discussie en doet overkomen dat je op de hoogte bent van het e.e.a. betreft ADO. Bovendien vind ik ook dat UVS geen slachtoffer is maar het zijn een stelletje sukkels.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5733
    dinsdag 11 december 2018 om 21:11
    Sinds de stap terug van Wang,leken club en grootaandeelhouder zich meer constructief op te stellen.
    Als ik nu lees dat zo beetje die hele periode ADO onder toezicht stond van de Ondermemingskamer, weet ik niet of het goed uitpakt dat het toezicht nu wegvalt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 december 2018 om 21:44
    ts mijn clupie maar het blijft maar behelpen we maken geen stappen zo als ze zeggen
    Vind ik leuk
    Sassefras +453
    dinsdag 11 december 2018 om 22:25
    Vind je het eng dat de Chinezen vrij spel gaan krijgen?
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 05:40
    Keuken devisie
    Vind ik leuk
    Dutchman +848
    woensdag 12 december 2018 om 06:13
    Als ik dit zo lees dan word het steeds aanzienlijker dat ADO Den Haag de kant op gaat van HFC Haarlem, RBC Roosendaal etc.

    Zonde...
    Vind ik leuk
    Caniggia +1025
    woensdag 12 december 2018 om 06:20
    Dat is precies het probleem bij Ado zitten mensen die andermans geld uitgeven en er niet bij nadenken wat dat kost.Je verkoopt een speler voor een mooi bedrag maar vervolgens haal je er een terug die veel meer salaris wil.UVS heeft vanaf het begin gezegd dat Ado zijn eigen broek moet kunnen ophouden.Maar blijkbaar zijn daar teveel mensen die niet snappen wat dat inhoudt Als je een tekort hebt van 3,2 miljoen en het jaar daarop stijgen de salarissen met 1,5 miljoen dan begin je een beetje op Twente te lijken.
    Vind ik leuk
    Sassefras +453
    woensdag 12 december 2018 om 07:47
    Heb me er een tijdje best in verdiept en dan waren er juist vanuit UVS voorstellen/eisen die financieel niet handig waren.
    Vind ik leuk
    Caniggia +1025
    donderdag 13 december 2018 om 05:57
    Ok dat kan ,maar er is wel telkens gezegd dat ze hun eigen broek moesten ophouden.Dan is het niet handig om het jaar erop 15 miljoen meer aan salarissen uit te geven.En inderdaad de doelstellingen die UVS in het begin had kunnen dan niet direct waargemaakt worden.Maar daar kun je wel een meerjarenbeleid op los laten.Maar door gewoon door te gaan met extra uitgaven en dan maar naar UVS zeuren om extra geld gaat ook niet werken.Maar hier bij Ado zaten/zitten gewoon een paar hollandse jongens die denken UVS helpt ons wel als we tekort komen.En dat soort luchtfietsers moet je gewoon wieberen want die denken niet aan de club maar alleen aan hun vriendjes en hoe ze hun wat extras kunnen laten verdienenVan dat soort figuren hebben we in de top van Nederland al veel te veel en daarom gaan onze belastingen telkens omhoog.
    Vind ik leuk
    Tiemen +82
    woensdag 12 december 2018 om 08:43
    Hele elftal inpakken en wegwezen, nieuw elftal samenstellen uit jong Ado en beste spelers uit de jeugd en/of de regio. Iedereen een basis salaris en de rest bijverdienen met wedstrijdpremies, percentage op basis van prestaties, zie cijferlijsten, reddingen, assist en doelpunten en pogingen, min punten voor veelvuldig balverlies, gele en rode kaarten. Dus loon naar werken, algemeen bekend gegeven. Geen donder aan transferkosten uitgeven, beter huren. Dan maar zien waar het schip strand, maar je blijft wel gezond. Niet presteren geen premies en einde seizoen wegwezen. Financien zijn dan onder controle en spelers willen werken voor hun geld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 08:43]
    Vind ik leuk