'Hooligans Twente betrokken bij rellen rond Champions League-duel Schalke'

    'Hooligans Twente betrokken bij rellen rond Champions League-duel Schalke'

    Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 21:23wo 12-12-2018 om 21:23

    Hooligans van FC Twente zijn dinsdagavond betrokken geweest bij rellen rond de Champions League-wedstrijd tussen Schalke 04 en Lokomotiv Moskou. De Enschedese fans onderhouden een goede band met die van de club uit Gelsenkirchen.

    Op beelden is te zien dat het voor de Veltins-Arena misgaat. Volgens Duitse media deden ruim honderd hooligans mee aan het afgesproken gevecht. Daarbij namen de Nederlandse en Duitse fans het op tegen de Russen. Twee Lokomotiv-fans en één fan van Schalke raakten gewond. Of er aanhoudingen zijn verricht, is niet bekend. Overigens won Schalke op eigen veld met 1-0.

    Anderhalf jaar geleden ging het al eens mis rond een Europese wedstrijd van Schalke tegen Ajax, schrijft TC Tubantia. Ook toen zouden hooligans van de formatie uit Gelsenkirchen op hebben getrokken met FC Twente-supporters.

    Links de Lokomotiv Moskou-fans, rechts die van Schalke en Twente:

    Plaats een reactie

    Emnu +6490
    woensdag 12 december 2018 om 21:26
    Tja, Staatsen zal wel weer met allerlei irrelevante voorbeelden komen waardoor dit niet alleen verklaarbaar is maar zelfs gerechtvaardigd.

    En zo draait de wereld weer door.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4401
    woensdag 12 december 2018 om 21:26
    Net of ze het verschil konden merken: Twents of Duits.
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 12 december 2018 om 22:08
    Duits kan je nog een beetje verstaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 21:27
    Lekker coke snuiven en losssss
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 21:27
    Laat dat FC Twente dan ook maar in de Duitse competitie gaan spelen, die " Twente fans " doen het al.
    Vind ik leuk
    Alex Koopman +1199
    woensdag 12 december 2018 om 21:27
    Ruim 100 Hooligans, 3 gewonden.... Ik dacht dat de meeste mensen bang waren voor hooligans maar deze cijfers lijken natuurlijk nergens op. Wat doet de rest? Knuffelen?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18723
    woensdag 12 december 2018 om 21:32
    De drie gewonden zullen alleen de drie mensen zijn die zo ernstig gewond waren dat opgepakt worden geen probleem meer was.
    Vind ik leuk
    Alex Koopman +1199
    woensdag 12 december 2018 om 22:00
    Dus die andere 97 weten niet hoe ze fatsoenlijk iemand in elkaar moeten rossen? Juist datgene waar ze om bekend staan.... Zonde zou een hoop oplossen wat mij betreft, alle hooligans die elkaar het ziekenhuis in rossen, kunnen we misschien is naar een wedstrijd zonder die mafklappers tegen te komen en kunnen hun de wedstrijd vanuit het ziekenhuis bekijken.
    Vind ik leuk
    Olfie +5196
    woensdag 12 december 2018 om 23:13
    laat ze maar thuis zitten i.p.v. onnodig ziekenhuisbedden in beslag nemen
    Vind ik leuk
    Blindsy +15652
    donderdag 13 december 2018 om 09:55
    Misschien voeren ze schijngevechten op?
    Capoeira in Gelsenkirchen? ;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:56]
    Vind ik leuk
    frank1971 +2294
    woensdag 12 december 2018 om 21:27
    Dat de Duitse politie ze maar de grens over slaat. Stelletje mafkezen.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9282
    woensdag 12 december 2018 om 21:30
    Houd ze maar daar, heb je er hier geen last van
    Vind ik leuk
    frank1971 +2294
    woensdag 12 december 2018 om 21:32
    Je hebt een punt.
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 21:42
    Hun pakken nog een punt haha
    Vind ik leuk
    SirUltionem +3016
    woensdag 12 december 2018 om 21:33
    de grens met Polen bedoelt ie
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 21:37
    Wat een schandelijk gedrag weer leren het nooit .
    Vind ik leuk
    Blindsy +15652
    woensdag 12 december 2018 om 21:38
    Wat een kneuzen, die hooligans. Dus eigenlijk schijten ze in hun broek voor die Russen? Durven ze het niet alleen?
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 21:45
    Heb je die gasten uit Rusland weleens gezien? Dat zijn doorgaans professionele afgetrainde en afgekeurde kooivechters die klappen er wel op.
    Vind ik leuk
    Blindsy +15652
    woensdag 12 december 2018 om 21:57
    Weet ik. Maar als 'we' nou gewoon eens níks doen? Is dat een manier?
    Enne... die hooligans van Ajax, ook van die afgekeurde kooivechters? Of was de haat jegens Ajax gewoon zo groot dat er een Tukkerse-NoordrijnWestfalense combi nodig was?
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 23:29
    Ajax is gewoon een stuk groter kan Twente zich echt niet mee meten,maar ze willen wel graag die tukkers.
    Vind ik leuk
    Blindsy +15652
    donderdag 13 december 2018 om 09:58
    Nou ja, financieel hebben ze zich ook onsportief gedragen, dus ergens klopt het beeld wel weer.. ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:54
    Twente kan zich daar wel mee meten hebben volgensmij een best goed getrainde nieuwe generatie
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 21:38
    Mooie club daar in E'de
    Vind ik leuk
    woensdag 12 december 2018 om 22:05
    Heeft Twente toch nog een beetje Europees gespeeld dit seizoen👊
    Kan wel 50 jaar duren voordat dat weer gebeurd
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 12 december 2018 om 22:07
    Als ze dan nog bestaan tenminste.
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 12 december 2018 om 22:07
    Goh, bemoeien zelfs hooligans van de eerste divisie zich met de CL ?
    Vind ik leuk
    bramski +56
    woensdag 12 december 2018 om 23:23
    Dacht dat Twente en Ajax geen problemen met elkaar hadden
    Vind ik leuk
    Bocajuun +755
    woensdag 12 december 2018 om 23:39
    Opdoeken die club
    Vind ik leuk
    mark10776 +291
    donderdag 13 december 2018 om 01:31
    Lekker origineel ben je....loser
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:45
    Mag ik vragen waarom 10 duizenden supporters en een club de dupe moeten worden van iets dat enkel supporters gedaan hebben. Ten 1e heeft het niets met Twente te maken, dus kan je Twente niets aanrekenen. en 2e waar praten we over. Er wordt geschreven dat het in totaal om een 100 tal hooligans gaat. feel dat door 2 ( Rusland 50 en 50 voor Schalke). Reken dan dat het NL gedeelte aan Schalke kant op 50% uitkomt dan heb je het over 25 personen. Deze 25 personen zouden dus door hun toedoen bij een niet Twente wedstrijd er voor kunnen zorgen dat Twente de sjaak is!!
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1154
    donderdag 13 december 2018 om 21:37
    Opdoeken die account...
    Vind ik leuk
    wil +1223
    woensdag 12 december 2018 om 23:55
    Tuig van de richel.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 05:38
    Ze zijn jaloers op FC. Twente. Hahaha
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws