Ajax-tandem komt moeizaam op gang: 'Frenkie speelt toch wat liever vanaf links'

    Ajax-tandem komt moeizaam op gang: 'Frenkie speelt toch wat liever vanaf links'

    Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 07:12do 13-12-2018 om 07:12

    Erik ten Hag koos er tegen Bayern München voor om Daley Blind naast Frenkie de Jong op het middenveld te zetten. Die samenwerking moest even op gang komen, erkent de 28-jarige linkspoot.

    "Ik moest even zoeken met Frenkie. In deze setting hadden we nog niet gespeeld", zegt Blind tegen FOX Sports. In de tweede helft wisselden de twee van positie. "Frenkie speelt toch wat liever vanaf links. In de tweede helft ging het beter toen ik iets meer vanuit het midden en rechts ging spelen. Dat had ook met Bayern te maken. Frenkie kon meer doordekken en ik kon de diepste man oppakken."

    Na een slordige eerste helft ontspon zich een zinderende tweede helft. "We pakten het een stuk beter op en drukten ze echt naar achteren denk ik. Daar komt de goal ook uit, ze kwamen er eigenlijk niet uit", aldus Blind. "We moesten meer durf tonen in het inspelen van de bal. In de tweede helft doen we dat wel. Iedereen wilde de bal hebben. Dan zie je waar we toe in staat zijn."

    De beloning bleef uit, zag Blind. "Ik denk dat iedereen met een trots gevoel terugkijkt, maar in de kleedkamer merk je wel dat de teleurstelling overheerst." Hij erkent dat het duel veel kracht heeft gekost. "Maar dit zijn fantastische potjes. Als wij zoals vandaag spelen geloof ik er echt in dat wij het elke ploeg moeilijk kunnen maken."

    Poll

    Had Ajax verdiend te winnen?

    (4413 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 13 december 2018 om 07:21
    Hahahaha blind toch je praat onzin man.
    Vind ik leuk
    Echt? +4506
    donderdag 13 december 2018 om 07:23
    Ehh, dat is toch niet nieuw? En ook nog eens erfelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:23
    Echt hè.
    Vind ik leuk
    Morris +23237
    donderdag 13 december 2018 om 07:23
    Daley blind.. Wie kent hem niet..

    Daley blind, daley blind is een echte Ajacied..
    Vind ik leuk
    Echt? +4506
    donderdag 13 december 2018 om 07:25
    Klopt, een echte ajacied, maar omdat nu als compliment te zien. Sjaak Swart en Joel Veltman zijn ook echte😂
    Vind ik leuk
    Morris +23237
    donderdag 13 december 2018 om 07:30
    Echte 😂??

    Echte vrolijke Ajacieden?

    Iedereen is vrolijk bij Ajax.

    Beste team, rijkste club van NL op gebied van historie en geld.

    Team met de meeste tegenstanders die ons vreselijk haten.

    Echt?

    Ja echt waar..
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:56
    Lekker zuur doen in alle Ajax topics deze ochtend? Sneu man
    Vind ik leuk
    Echt? +4506
    donderdag 13 december 2018 om 13:45
    Joh, wees liever wat objectiever
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:55
    Zie mn naam, dat zegt al genoeg.
    Vind ik leuk
    Echt? +4506
    donderdag 13 december 2018 om 14:00
    Paardelul had de lading meer gedekt🤔
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 15:38
    Vind ik ook een mooie naam voor je, past goed bij het kaliber aan commentaar dat je hier wegzet.
    Vind ik leuk
    Echt? +4506
    vrijdag 14 december 2018 om 11:43
    Kaliber aan commentaar😂😂😂
    Vind ik leuk
    Nova +1562
    donderdag 13 december 2018 om 07:24
    Jij reageert echt op elke Ajax topic. Heb je niks beters te doen.
    Vind ik leuk
    1313 +2738
    donderdag 13 december 2018 om 07:29
    Logisch dat hij dat doet, over zijn club Feyenoord zijn er nu eenmaal niet zoveel topics.

    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:48
    Ik dacht dat ie voor PSV was?
    Vind ik leuk
    1313 +2738
    donderdag 13 december 2018 om 07:52
    Nee klik maar op zijn profiel, Favoriete Nederlandse Club, Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:56
    Ow je hebt t over echt? Zijn favoriete club is: de club die tegen Ajax speelt. Utrech bunnikside is voor PSV. Daar had ik t meer over.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:56
    Geldt hetzelfde voor vanaf nu. Die mogen nog maar 1x per week opdraven.
    Vind ik leuk
    Mr bien +4421
    donderdag 13 december 2018 om 07:30
    Hij is jaloers om dat dat nietige Utrecht zelfs niet kan winnen van Luxemburgse amateurs.

    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:29
    Utreg de best.
    Vind ik leuk
    pietprecies +9360
    donderdag 13 december 2018 om 17:22
    Zolang ze niet tegen amateurs uit Luxemburg hoeven te spelen
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 17:23
    Oud nieuws piet.
    Vind ik leuk
    pietprecies +9360
    donderdag 13 december 2018 om 17:25
    Heeft Utrecht daarna nog wat “gepresteerd” in Europa dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 17:32
    Volg jij het voetbal niet piet
    Vind ik leuk
    pietprecies +9360
    donderdag 13 december 2018 om 17:33
    Utrecht niet nee, maar oke, dat is ook geen voetbal
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 17:36
    Ieder zijn mening piet, geniet elke wedstrijd weer van ons mooie utreg.
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    donderdag 13 december 2018 om 07:26
    Bijna alle voetballers praten onzin. Waarom moeten voetballers eigenlijk geïnterviewd worden? Heeft totaal geen meerwaarde. Open deuren en cliché’s.
    Vind ik leuk
    1313 +2738
    donderdag 13 december 2018 om 07:27
    Nee deze reactie is nuttig wil je zeggen? Goed inhoudelijk ook. Lekker man goed bezig. Jij hebt overduidelijk altijd goed opgelet op school.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:49
    Wat is hier onzin aan?
    Vind ik leuk
    pietprecies +9360
    donderdag 13 december 2018 om 17:21
    Utca030, wat praat je toch onzin man.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 17:26
    Utreg bunnikside pietje, lezen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +9360
    donderdag 13 december 2018 om 17:29
    Is goed Utca Bunnyside
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:22
    Zullen we het nu weer over voetbal gaan hebben?
    Vind ik leuk
    Echt? +4506
    donderdag 13 december 2018 om 07:24
    Prima 👍 wat wil je kwijt over voetbal?
    Vind ik leuk
    Morris +23237
    donderdag 13 december 2018 om 07:26
    Feyenoord gaat dit weekend in gele hesjes voetballen..
    Ze vinden de ontwikkelingen rondom een nieuw stadion te traag verlopen.
    Daarnaast zijn ze bang dat er een groen links burgemeester komt die uitgeprocedeerde asielzoekers wil opvangen in de kuip.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:32
    Feyenoord staat voor iedereen klaar. Geen enkel probleem.
    Vind ik leuk
    Morris +23237
    donderdag 13 december 2018 om 07:35
    Mooi zo. Mogen Mario been en Leo Beenhakker dan ook weer opgevangen worden?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:42
    Voor een kop koffie, zijn ze van harte welkom.
    Vind ik leuk
    pdavie +471
    donderdag 13 december 2018 om 08:00
    Frenkie speelt nog steeds veel te ver terug. Snapt men nu niet dat hij veel meer naar voren moet voetballen? Gisteren ook weer. Gaat hij de bal weer halen bij Onana bijna. Stel dat hij voor ManCity zou kiezen, is het eerste dat Pep zou zeggen: Jij komt niet verder terug dan de circel op de middenlijn eigen helft. Voorin ligt jouw kracht. Vindt de opening en zet spelers vrij voor de goal..Zo pakt hij ook zelf wat goals mee. Hij scoort nog veels te weinig.
    Vind ik leuk
    Mistered +449
    donderdag 13 december 2018 om 08:28
    Ala er iemand te weinig scoort dan is het van de beek!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4452
    donderdag 13 december 2018 om 08:04
    Frenkie was niet best gisteren. Net zoals dat de verdediging aardig door de mand viel. Het is dat onana 2 zekere goals tegenhoudt anders had het al gewoon 0-3 gestaan.

    Als je zo speelt ben je helaas kansloos in de volgende ronde. Wat overigens geen schande is
    Vind ik leuk
    Mistered +449
    donderdag 13 december 2018 om 08:27
    Je kunt het ook anders bekijken. Stel je voor dat ze de volgende wedstrijd hun niveau wel halen. Zijn ze dan onverslaanbaar?
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4452
    donderdag 13 december 2018 om 08:45
    Zo kun je het ook zie
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 08:33
    Tegen psv "stond" het ook jiet goed. Dat was vanwege een blessure van de Ligt. Gisteren lukte het wel om dat sneller te repareren. Met uitblinker niet in topvorm lukt het toch om met 3-3 gelijk te spelen. Ook met het fysieke aspect bij ons aller Ajax zit het wel snor.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:34
    De eerste helft stond AJAX verkeert. Hoe moet je dan opgang komen. Onwennig voor de spelers.
    Tweede helft recht gezet
    Maar....oo...wat een SCHEIDS????
    Vind ik leuk
    windforce11 +2975
    donderdag 13 december 2018 om 09:01
    Vraag me af waarom Ten Hag in zo'n wedstrijd iets nieuws probeert. Doe dat lekker tegen VVV of zo.
    Vind ik leuk
    hantayo +1158
    donderdag 13 december 2018 om 09:49
    Hoe dom kan je zijn. Praten over automatismen, en dan het omgooien. Zwalkend Ajax in het begin, matig verdedigend. Linksback en Wöber zwaar onvoldoende. Neres maakt het net niet waar. Met een echte spits werd het normaal. Keizertrekjes van ten Hag. Doe normaal.
    Vind ik leuk
    Mistered +449
    donderdag 13 december 2018 om 10:37
    Dus nu weten waarom Schöne speelt. Blind liet De Jong de eerste helft ook verzuipen. Liep niet vrij, of zorgde voor ruimte op het middenveld. De Jong is echt niet heilig maar met zo'n angsthaas wordt het lastig. Alle ballen speelt die terug! Verschrikkelijk die blind.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:09
    Het voordeel is dat we nu we tegen een echte grootmacht hebben gespeeld. Dit was een leerzame ervaring en liet zien dat we met de grote clubs mee kunnen. Nou moet je Blind laten staan daar. Die stomme fouten kan je niet meer maken in de volgende ronde. Dit was een mooi leermoment.
    Vind ik leuk
    pietprecies +9360
    donderdag 13 december 2018 om 17:28
    Wober is sowieso geschorst toch? Dan zal Blind wel naast de Ligt komen.
    Vind ik leuk
    14forever +8869
    donderdag 13 december 2018 om 15:55
    Ik vond het eigenlijk wel een terechte uitslag. Zeker Onana heeft ons een paar keer gered, maar ja daarvoor heb je een keeper op goal staan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws