Ajax-tandem komt moeizaam op gang: 'Frenkie speelt toch wat liever vanaf links'

Ajax-tandem komt moeizaam op gang: 'Frenkie speelt toch wat liever vanaf links'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 07:12do 13-12-2018 om 07:12

Erik ten Hag koos er tegen Bayern München voor om Daley Blind naast Frenkie de Jong op het middenveld te zetten. Die samenwerking moest even op gang komen, erkent de 28-jarige linkspoot.

"Ik moest even zoeken met Frenkie. In deze setting hadden we nog niet gespeeld", zegt Blind tegen FOX Sports. In de tweede helft wisselden de twee van positie. "Frenkie speelt toch wat liever vanaf links. In de tweede helft ging het beter toen ik iets meer vanuit het midden en rechts ging spelen. Dat had ook met Bayern te maken. Frenkie kon meer doordekken en ik kon de diepste man oppakken."

Na een slordige eerste helft ontspon zich een zinderende tweede helft. "We pakten het een stuk beter op en drukten ze echt naar achteren denk ik. Daar komt de goal ook uit, ze kwamen er eigenlijk niet uit", aldus Blind. "We moesten meer durf tonen in het inspelen van de bal. In de tweede helft doen we dat wel. Iedereen wilde de bal hebben. Dan zie je waar we toe in staat zijn."

De beloning bleef uit, zag Blind. "Ik denk dat iedereen met een trots gevoel terugkijkt, maar in de kleedkamer merk je wel dat de teleurstelling overheerst." Hij erkent dat het duel veel kracht heeft gekost. "Maar dit zijn fantastische potjes. Als wij zoals vandaag spelen geloof ik er echt in dat wij het elke ploeg moeilijk kunnen maken."

Poll

Had Ajax verdiend te winnen?

(4417 stemmen)

Plaats een reactie

pdavie +639
donderdag 13 december 2018 om 08:00
Frenkie speelt nog steeds veel te ver terug. Snapt men nu niet dat hij veel meer naar voren moet voetballen? Gisteren ook weer. Gaat hij de bal weer halen bij Onana bijna. Stel dat hij voor ManCity zou kiezen, is het eerste dat Pep zou zeggen: Jij komt niet verder terug dan de circel op de middenlijn eigen helft. Voorin ligt jouw kracht. Vindt de opening en zet spelers vrij voor de goal..Zo pakt hij ook zelf wat goals mee. Hij scoort nog veels te weinig.
Vind ik leuk
Mistered +590
donderdag 13 december 2018 om 08:28
Ala er iemand te weinig scoort dan is het van de beek!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5493
donderdag 13 december 2018 om 08:04
Frenkie was niet best gisteren. Net zoals dat de verdediging aardig door de mand viel. Het is dat onana 2 zekere goals tegenhoudt anders had het al gewoon 0-3 gestaan.

Als je zo speelt ben je helaas kansloos in de volgende ronde. Wat overigens geen schande is
Vind ik leuk
Mistered +590
donderdag 13 december 2018 om 08:27
Je kunt het ook anders bekijken. Stel je voor dat ze de volgende wedstrijd hun niveau wel halen. Zijn ze dan onverslaanbaar?
Vind ik leuk
Sooike1208 +5493
donderdag 13 december 2018 om 08:45
Zo kun je het ook zie
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:34
De eerste helft stond AJAX verkeert. Hoe moet je dan opgang komen. Onwennig voor de spelers.
Tweede helft recht gezet
Maar....oo...wat een SCHEIDS????
Vind ik leuk
windforce11 +3416
donderdag 13 december 2018 om 09:01
Vraag me af waarom Ten Hag in zo'n wedstrijd iets nieuws probeert. Doe dat lekker tegen VVV of zo.
Vind ik leuk
hantayo +1238
donderdag 13 december 2018 om 09:49
Hoe dom kan je zijn. Praten over automatismen, en dan het omgooien. Zwalkend Ajax in het begin, matig verdedigend. Linksback en Wöber zwaar onvoldoende. Neres maakt het net niet waar. Met een echte spits werd het normaal. Keizertrekjes van ten Hag. Doe normaal.
Vind ik leuk
Mistered +590
donderdag 13 december 2018 om 10:37
Dus nu weten waarom Schöne speelt. Blind liet De Jong de eerste helft ook verzuipen. Liep niet vrij, of zorgde voor ruimte op het middenveld. De Jong is echt niet heilig maar met zo'n angsthaas wordt het lastig. Alle ballen speelt die terug! Verschrikkelijk die blind.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:09
Het voordeel is dat we nu we tegen een echte grootmacht hebben gespeeld. Dit was een leerzame ervaring en liet zien dat we met de grote clubs mee kunnen. Nou moet je Blind laten staan daar. Die stomme fouten kan je niet meer maken in de volgende ronde. Dit was een mooi leermoment.
Vind ik leuk
pietprecies +11692
donderdag 13 december 2018 om 17:28
Wober is sowieso geschorst toch? Dan zal Blind wel naast de Ligt komen.
Vind ik leuk
14forever +9057
donderdag 13 december 2018 om 15:55
Ik vond het eigenlijk wel een terechte uitslag. Zeker Onana heeft ons een paar keer gered, maar ja daarvoor heb je een keeper op goal staan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws