Blind komt handje helpen in Rotterdam: Een gevoel van trots

Blind komt handje helpen in Rotterdam: "Een gevoel van trots"

Gepubliceerd: dinsdag 18 december 2018 om 15:40di 18-12-2018 om 15:40

Een mooi gebaar van Danny Blind. De voormalig bondscoach van het Nederlands elftal kwam maandag helpen in de Unilever-fabriek in Rotterdam-Zuid bij het inpakken van kerstpakketten voor klanten van de voedselbank. 

Blind is ambassadeur van de voedselbank. "Ik heb net zelf de handjes uit de mouwen gestoken en ik zie dat het als een geoliede machine hier werkt. Dat moet ook, want er moeten duizenden pakketten deze week nog afgeleverd worden", tekende RTV Rijnmond op uit de mond van de momenteel clubloze oefenmeester. 

Armoede is in Nederland een 'serieus probleem', weet Blind. "In onze familie speelt het natuurlijk geen rol. We zijn ons er wel van bewust dat armoede bestaat in Nederland."

"Wij doen in Nederland heel veel, en terecht, voor overstromingen en aardbevingen in het buitenland maar we vergeten wel eens wat er in onze achtertuin gebeurt. (...) Het geeft me een gevoel van trots als je ziet wat hier gerealiseerd wordt. Mooi dat je gezinnen een stukje extra comfort kunt geven met kerst."

Plaats een reactie

Leeds United +1471
dinsdag 18 december 2018 om 15:43
Heel suggestieve titel ... ik dacht even krijg nou schone tete.
Vind ik leuk
Ginho9 +329
dinsdag 18 december 2018 om 15:44
Bakt er als “trainer” weinig van, maar hiervoor krijgt hij volledig mijn respect!!
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 16:11
Dan ben je erin getrapt. Jammer
Dat uurtje dat bij daar staat.
Hij zou dit Nooit hebben gedaan ala hij geen commissaris was

Bah
Vind ik leuk
The Iceman +12868
dinsdag 18 december 2018 om 16:14
Hij is ambassadeur van de voedselbank, dit is dus niet het enige dat hij doet.
Vind ik leuk
mcmodd +25068
dinsdag 18 december 2018 om 16:36
Ik werk hier ook bij de voedselbank. Als je ziet wat de overheid laat liggen voor de mensen in armoede. Ons werk zie ik als goeddoening omdat de overheid de armoede niet wenst op te lossen met beter beleid. Ja, mooie woorden, maar daar bak je geen brood of pannekoeken van. Geen overheidssubsidie, nee, de voedselbank ‘is er goed voor’.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 16:37]
Vind ik leuk
pietprecies +9424
dinsdag 18 december 2018 om 16:44
Eens, maar het begint ook bij jezelf, ik koop wel eens “te veel” maar die extra porties gaan naar de dankbare buurvrouw die van een bijstandsuitkering moet rondkomen.

Ik heb zelf ook wel eens kort een uitkering gehad tussen twee banen in maar je wordt vaak door het UWV met wantrouwen tegemoed gekeken zodanig dat ik me oprecht afvraag hoe het kan dat er oostblokkers met meerdere klandestine uitkeringen weg kunnen lopen, echt ongelofelijk..

Dan jouw punt, de overheid pleurt zo veel geld in de put voor domme projecten dat je met al die weggegooide Euros de mensen die het hard nodig hebben in één keer uit de problemen kan helpen, ik schaam me ervoor als Nederlander.
Vind ik leuk
mcmodd +25068
dinsdag 18 december 2018 om 16:47
Pietprecies, namens jouw buurvrouw nogmaals bedankt. Jij hoeft je helemaal niette schamen met je hart voor de ander. Dat behoort eigenlijk de overheid te doen, die verzaakt haar zorgplicht.
Vind ik leuk
The Iceman +12868
dinsdag 18 december 2018 om 16:45
Wat is er dan gebeurd met ‘Geen pakket zonder traject’? Zie bron op pagina 4. Na aanmelding worden toch ook direct professionele hulpverleners betrokken? Die worden betaald uit overheidsgelden, me dunkt.

https://voedselbankennederland.nl/?get_group_doc=4/1484300022-Alg_broch_Voedselbank.pdf
Vind ik leuk
mcmodd +25068
dinsdag 18 december 2018 om 16:49
Ik zal je dit vertellen. Ik ben met anderen voor het intaken van vragen om voedselpakketten dagelijks bezig. Dat traject, om uit de schulden te komen, verzorg ik zelf. Daarvoor ben ik vrijwillig verantwoordelijk en niemand die dat traject betaald, die begeleiding doen we met vrijwilligers.
Vind ik leuk
The Iceman +12868
dinsdag 18 december 2018 om 17:06
Dat is wel schrijnend dan, maar geweldig dat je dat doet! Niemand van Werk & Inkomen of het wijkteam met wie jullie regelmatig contact hebben?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 17:06]
Vind ik leuk
mcmodd +25068
woensdag 19 december 2018 om 01:52
Jawel, die leren het nu van ons, zodat we het vele werk kunnen delen.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 20:18
Super goed bezig .
👍
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
dinsdag 18 december 2018 om 17:08
je kan het ook van de andere kant bekijken, de voedselbank bestaat voor een groot deel uit giften van bijvoorbeeld supermarkten die alles wat ze niet meer kunnen verkopen schenken aan de voedselbank, stel de overheid zou beleid maken om dergelijke situaties te voorkomen dan kost het bakken met geld... soms is het goedkoper om de maatschappij zelf dingen op te laten lossen, enige punt van kritiek is wat de overheid zelf vervolgens met het geld doet...
Vind ik leuk
mcmodd +25068
woensdag 19 december 2018 om 01:55
Ook ik kan het hier mee eens zijn. Als je weet dat wat supermarkten, de groothandel of andere partijen naar voedselbanken laten gaan, slechts vier procent, 96 procent gaat nog gewoon naar de varkens, dan zouden we massaal moeten weigeren om varkensvlees te eten. Temeer omdat meer dan de helft van hen die recht hebben op onze pakketten, zich schamen om erom te vragen.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 18:04
De overheid en de bevolking doen genoeg voor mensen met armoede hoor .
Er hoeft maar een tv actie voor Afrika te komen , en Nederland stort massaal .

De armoede daar blijft hetzelfde ondanks de miljarden die gestort worden , maar het wagenpark en de huizen van de mensen in de regering daar worden steeds groter .
Vind ik leuk
mcmodd +25068
woensdag 19 december 2018 om 01:57
Daar gaat ie weer, echt zonder nuance. Dat valt me een beetje tegen, je kunt beter volgens mij.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 18:07
Je hebt groot gelijk. Waar is die C van CDA en CU? Meeblazen is klaarblijkelijk belangrijker net als de EU overeind houden. We betalen ons scheel om mensensmokkelaars te laten stoppen maar ze pakken het geld en gaan gewoon door. Ondertussen hebben we hier voedselbanken nodig en gaan ziekenhuizen failliet. Gelukkig zorgen onze clubs nog voor enige ontspanning.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 december 2018 om 08:47]
Vind ik leuk
mcmodd +25068
woensdag 19 december 2018 om 01:59
Decdoor jouw genoemde partijen laten zich slechts door het volk kiezen, hebben nog wat mooie praatjes en... blijven kleven op het ‘pluche’ dat inmiddels van blauw leer is voorzien. Heel duur leer.
Vind ik leuk
companen +1661
dinsdag 18 december 2018 om 18:12
Armoede in Nederland daar moet ik hard om lachen, ik woon in Tbilisi dan weet je pas wat armoede is. Dagen geen eten, geen verwarming etc etc in meesten landen is het nog erger. Mensen beseffen niet dat ze in een paradijs wonen Nederland.
Vind ik leuk
Raptor +180
dinsdag 18 december 2018 om 18:49
Juist. Ik heb jaren geleden een tijdje in ergens in Zuid Amerika gewoond en daar kunnen ze op veel plekken ook armoede.
Echte armoede bestaat niet in Nederland, althans niet veel.
Wat verstaan ze onder armoede in Nederland? niemand hoeft op straat te slapen of te verhongeren op straat wat in het buitenland dus wel gebeurt. Veel mensen die zogenaamd in de armoede leven hebben vaak honden, katten of hebben vaak wel mooie telefoons. Natuurlijk niet iedereen he maar ik heb een tijdje in Nederland als schuldhulp verlener gewerkt en wat je daar mee maakt...
Heel veel is niet nodig en doen de mensen zelf. ze willen van alles maar afstand nemen van luxe of hun dure mobieltje ho maar.. Het klink misschien heel cru en er zijn ook in Nederland zeker uitzonderingen maar niet zo veel als wat men wil schetsen. In veel andere landen bestaat echte armoede, hier niet.
Vind ik leuk
companen +1661
dinsdag 18 december 2018 om 19:07
Idd mensen die zogenaamde armoede leven in Nederland hebben vaak aan zichzelf te danken. Voor iedereen is er een kans om verder te komen maar de meesten hebben op een te grote voet geleefd, uiteindelijk hebben ze heel moeilijk volgens Nederlandse begrippen. In veel landen gaan mensen dood omdat ze geen medicijnen of een operatie kunnen betalen dat is in Nederland ondenkbaar. Mensen beseffen niet hoe goed ze het in Nederland hebben omdat ze gewend zijn dat de overheid voor de minder bedeelden zorgt.
Vind ik leuk
mcmodd +25068
woensdag 19 december 2018 om 02:07
Als jij wist hoeveel mensen hier hun 385 euro, vaak 770 euro in een gezin aan eigen bijdrage niet kunnen missen en derhalve met ernstige aandoeningen specialistische zorg mijden, dan keek ook jij met iets meer mededogen naar de armoede hier. Jij kunt je blijkbaar uitspraken veroorloven, maar hoeveel mensen heb je hier van hun schulden kunnen afhelpen, laat staan hoe maak je de afstand tussen jou en de armen in Tiblisi kleiner?
Vind ik leuk
companen +1661
woensdag 19 december 2018 om 16:48
Allemaal heel zielig die zogenaamde armoede in Nederland. Nogmaals armoede in Nederland bestaat niet, sommige zullen het heus moeilijk hebben, je weet blijkbaar niet wat echtr armoede is of te werken voor 0,50 per uur.
Ik help genoeg mensen hier in Tbilisi en ook in Nederland, ik verdien goed geld hier waar de meesten alleen maar van kunnen dromen, maar dat houdt ik niet alleen voor mezelf. De meesten in arme landen gaan dood aan simpele ziekten, dat bestaat volgens mij niet in Nederland. Huisarts zit in de basisverzekering, ik begrijp wel dat sommige specialistische zorg mijden.
Vind ik leuk
Raptor +180
zaterdag 22 december 2018 om 16:46
Dan nog kun je dit in Nederland niet vergelijken met echte armen landen. In Montevideo Uruguay leven mensen op straat en sterven ze op straat door de honger. Dat gebeurt hier niet. Daar hebben ze echt helemaal niks als je pech hebt. Hier is het in vergelijking met veel andere landen nog allemaal heel goed geregeld. Hier gaan mensen niet dood van de honger of sterven op straat omdat ze helemaal niks hebben. Hooguit moeten mensen uitkijken waar ze hun geld aan besteden maar doodgaan omdat ze niks hebben komt hier niet voor en dat is een groot verschil.
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 08:55
Noorwegen is rijk geworden door het aardgas. Net als wij. Maar daar hebben ze wel hun gezond verstand gebruikt en bieden ze nu zelfs gratis gezondheidszorg. Hier gaan de premies omhoog en vallen ziekenhuizen om. In de crisistijd is 51 miljard wegbezuinigd en dat geld komt nu mondjesmaat terug. Er zijn ongetwijfeld armere landen maar die hebben eigen verantwoordelijkheid. Daar hangt het altijd van corruptie aan elkaar. Geld uitgeven is een politieke keuze en ik vind dat we genoeg vooraan hebben gestaan. Maar ieder mag zijn mening hebben.
Vind ik leuk
mcmodd +25068
woensdag 19 december 2018 om 02:02
Ja, je hebt inderdaad baas boven baas. Maar kom daar eens mee bij iemand drie hoog achter in Rotterdam of Utrecht, of Oude Pekela. Waar de huur al vijf maanden niet betaald kon worden. Die maak je met jouw repliek ook niet echt gelukkiger.
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 08:49
En dus? Voorlopig gaat het geld naar landen die ook niet in de door jou genoemde categorie vallen. Wat zou jij dan willen?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 december 2018 om 08:57]
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 20:18
Top man .
Vind ik leuk
yuuup +9974
dinsdag 18 december 2018 om 16:36
Wat een trieste mensen heb je toch.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:48
Wil je niet dat Danny Blind jouw pakketje inpakt bij de voedselbank.
iemand moet het toch doen....
Vind ik leuk
Johan59 +844
dinsdag 18 december 2018 om 17:46
Hij had ook gewoon voor de eer kunnen bedanken, waarom alles zo negatief de man heeft een slechte periode gehad bij het Nederlands elftal. Wat je je afvragen mag of je dat hem alleen in de schoenen mag schuiven
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 18:00
Datt is niet het enige.
Deze man is zo berekenend.
Bij hem gaat het alleen om hem.
Ik vergeet ook nooit meer.zijn krokodillentranen op tv.
Een walgelijk.figuur
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 21:09]
Vind ik leuk
Jozef +40929
dinsdag 18 december 2018 om 19:16
Nou nou, wat heeft hij jou misdaan dan?

Oké, hij presteerde niks met Oranje. Net als Hiddink en Advocaat trouwens.
Vind ik leuk
mcmodd +25068
woensdag 19 december 2018 om 02:09
Die slechte periode bijnOranje met Blind is een feit, maar dat maakt Danny nog geen slecht mens, toch?
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 17:59
Hij doet in ieder geval iets met zijn handen en laat zijn gezicht zien .
Daar heb ik dan toch meer respect voor dan voor bekende Nederlanders die alleen geld storten en dan op de bank blijven liggen in het Gooi .

En je kunt alles wel afkraken , maar niemand verplicht hem om dit te doen , dus hij had ook thuis kunnen blijven .
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 18:02
Het moet van Ajax.
Vorig jaar.zijn ze begonnen met een charmeoffensief, omdat ze een slecht imago hadden
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 18:07
Het is jammer dat er altijd een camera bij moet , anders had ik nog meer respect gehad .
Ach ja , de mensen in Rotterdam zijn blij met die hulp , en dan is het toch goed .

En als dank voor de hulp die Ajax bied in Rotterdam word over 10 jaar de Arena gesloopt door diezelfde Rotterdammers , tijdens Ajax - Feyenoord ;-)
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 18:14
Haha.
Waarom moet het in de publiciteit komen vraag ik me altijd af.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 18:17
Ja daar heb je helemaal gelijk in , het had ook anoniem gekunnen .

En Ajax moet zich niks aantrekken van dat slecht imago , je doet het als grootste club van Nederland toch nooit goed .
De haters blijf je altijd houden , wat je ook doet .
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
woensdag 19 december 2018 om 14:04
als Rotterdam de belastingen terug mag die allemaal naar Amsterdamse monumenten gaat, de belastingen terug mag die gaan naar NPO grachtenpand...

als Amsterdam is een keertje belasting ging regelen bij bedrijven die zich in Amsterdam vestigen zodat ze een symbolische 1 euro hoeven schenken als "belasting" zodat ze het niet in andere landen hoeven te betalen...

als dat allemaal zou gebeuren zou er geen voedselbank meer nodig zijn omdat de overheid het zelf zou kunnen betalen...

tot zover mijn ongenuanceerde reactie op je belachelijke antiRotterdam reactie
Vind ik leuk
woensdag 19 december 2018 om 18:30
Anti Rotterdam reactie ???
Ga lekker een ei leggen kneus .
Als je die ;-) niet begrijpt achter mijn reactie , dat het gewoon een geintje is ,dan rot ff lekker op .
Jij bent zeker aan je laatste dagen bezig ofniet chagerijn .
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
woensdag 19 december 2018 om 19:45
ik heb veel humor maar deze grap moet je me effe uitleggen...
Vind ik leuk
woensdag 19 december 2018 om 20:17
Ik zeg alleen maar dat de mensen in Rotterdam bij de voedselbank blij zijn met de hulp van Blind .
Daar is niks anti Rotterdam aan toch ??

En als dank word straks de Arena gesloopt door dezelfde Rotterdammers tijdens Ajax -Feyenoord , omdat wedstrijden tussen deze 2 clubs regelmatig uit de hand liepen .

Er staat een ;-) achter , en dat betekend dat ik niet serieus ben .
Als je dit al anti Rotterdam vind , dan moet je best een zwaar leven hebben hier op vp met die Ajacieden hier .

Anti Rotterdam vind ik meer; Rotterdammers kakkerlakken noemen . havenslaven of over de oorlog beginnen .

Dit zijn dingen die ik nooit zal doen .
Vind ik leuk
RenW +2077
dinsdag 18 december 2018 om 18:21
Maarrrrrr....wat doe jij?
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 18:26
Ik help de kerk.
Ik help bij zonnebloem
Ik.heb een maandje geleden een oude vrouw bij mij in de straat gezegd op welk huisnummer ik woon en altijd voor haar klaar sta.
We groeten elkaar nu al jaren zonder elkaars naam.te kennen.
Een van deze dagen zal ik haar vragen of ze meegaat naar.de mis.
Onze kerk wordt verbouwd en de andere kerk is wat verder weg ( en het is in de.avond)
Vraag beantwoord?
En jij
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 18:27]
Vind ik leuk
RenW +2077
dinsdag 18 december 2018 om 21:57
Ja, plus dat je het nu publiceert, dat wil je niet altijd, maar het gebeurd wel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 21:57]
Vind ik leuk
mcmodd +25068
woensdag 19 december 2018 om 02:12
Mari, ik waardeer jouw intenties en inzet. Grote klasse. Maar weet dat velen hier hetzelfde doen maar het te genant vinden om dat hier even te melden. Ook die mensen: grote klasse dat je dat doet, met zijn allen sta je toch sterker!
Vind ik leuk
Mari +10740
woensdag 19 december 2018 om 11:15
Tx.
Ik schreef het ook alleen omdat het gevraagd werd in de vorm van verwijt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 11:15]
Vind ik leuk
mcmodd +25068
woensdag 19 december 2018 om 12:11
Dat is een rare vorm van verwijt, laat je niet provoceren als je het niet wil hè. Je bent al goed zoals je jezelf kent.
Vind ik leuk
Marco S +6554
dinsdag 18 december 2018 om 19:05
Hij is ambassadeur.. dat impliceert dat hij ook belangeloos verrichtingen uitvoert. Dat siert hem in is groots..
Vind ik leuk
whdijk +697
dinsdag 18 december 2018 om 16:42
mee eens
Vind ik leuk
MojoRisin +13563
dinsdag 18 december 2018 om 15:45
Het is te gek voor woorden dat er in een welvarend land als Nederland mensen afhankelijk zijn van de voedselbank..
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 15:47
Nog gekker als je bedenkt dat Shell al jaren geen belasting betaalt.
Die 8 miljard had je n hoop leuke dingen mee kunnen doen.

Maar ja, wij wonen in n land waar de koning een keer per jaar in z’n gouden koets stapt om t gepeupel te vertellen dat ze meer moeten betalen voor minder.
Verbazend is t daarom allemaal niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 15:48]
Vind ik leuk
Castromann +8288
dinsdag 18 december 2018 om 15:54
Als we nu ipv 450milj aan buitenlandse hulp daar eens 200milj van maken en die 250milj die je dan over houdt gebruiken voor de armen hier.
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 15:58
Ja, goed plan.

Laten we blijven ruziën over de kruimels terwijl de overheid ons leegrooft.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:02
Ja precies dat, die 450 miljoen is peanuts, maar de partijen met het echte geld vinden het maar wat prachtig als we daarover gaan lopen bakkeleien
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 16:05
Als mensen nou eerst eens beginnen te begrijpen dat de linker- en de rechtervleugel aan dezelfde vogel zitten, komen we mss nog eens ergens.
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 16:14
De topverdieners betalen ook.geen belasting
Vind ik leuk
Eimersweide +8243
dinsdag 18 december 2018 om 16:18
Totale onzin. Hoe kom je daar in godsnaam bij?
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 16:25
Ga eens met een belastingconsulent praten.
Kost wat, maar verdien je dik.en dik en dik terug.
Hier schrijft een ervaren man
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:27
Iemand met zoveel likes en “ervaring” praat wel veel onzin dan. En dan spreekt hier een belastingconsulent.
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 16:39
Dan moet jij ook weten dat bijzonder creatief omgegaan kan worden met inkomstenbronnen, uitgaven en corresponderende aftrek mogelijkheden.

Die gasten houden elkaar allemaal de hand boven t zwaar beboterde hoofd.
Ons kent ons.
Elke premier en beetje minister (financiën, economische zaken etc) is per slot van rekening bij aanstelling al verzekerd van n zetel in de RvC bij de meeste multinationals.

Die draaien mekaar echt geen poot uit, integendeel.
Daar is t volk nou net voor.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:59
Eerlijk? Nee dat valt wel mee. Nu hebben wij geen ministers in ons klantenbestand staan en weet ik niet wat de hierboven benoemde man verstaat onder topinkomens, maar ik heb dergelijke illegale praktijken nog niet meegemaakt. Nu zijn wij ook de eindcontrole, dus als ik iets niet vind kunnen, meld ik dit en weigeren wij een aangifte in te dienen.
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 17:08
Ik geloof je op je woord, nul belasting zal t ook niet zijn maar ik geloof ook meteen dat de echte grootverdieners (CEO’s van de banken e.d.) bijzonder weinig afdragen aan de schatkist.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9579
dinsdag 18 december 2018 om 17:12
Daarom komen de echte grote vissen niet bij jou :)

Moet zeggen dat meneer hierboven het wel erg zwart-wit stelt, maar feit is wel dat inkomsten uit arbeid flink meet belast wordt dan dividend. En daar kunnen veel belasting adviseurs leuke constructies op loslaten.

Ken iemand die sociale woning heeft, vrouw in de bijstand en zelf zzp met laag inkomen. Maar wel gloednieuw busje van de zaak.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 19:15
Dit vind ik altijd van die dooddoeners. Ik heb een klant met een hele dikke bmw onder zijn kont, lijkt allemaal heel wat. Totdat je de cijfers bekijkt en ziet dat die minder verdient dan mij en die auto bijna de enige kostenpost is die daadwerkelijk betaald word. Ik ben niet roomser als de paus, ik ben op de hoogte van de diverse belastingdealtjes en geloof idd best dat er wat met vriendjespolitiek gewerkt word onder de directeuren van dit land. Maar dat arbeid meer belast word als dividend is een gegeven ja. Dat is niet nieuw. Maar deze mensen ( DGA) krijgen ook een salaris uit de zaak die gewoon volgens arbeid belast word ( het zogenoemde loon DGA). Geloof mij als ik zeg dat normaal gesproken rare aftrekposten in een aangifte er bij de belastingdienst gelijk uitspringen
Vind ik leuk
Jan Guevara +9579
dinsdag 18 december 2018 om 20:06
Volgens mij heeft de belastingdienst personele problemen en gebeurt er tegenwoordig heel weinig met fit soort dingen.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 20:13
Die personele problemen zijn er idd. Maar de systemen die onvolkomenheden constateren zijn allemaal volautomatisch. Mar goed, je kunt het altijd proberen natuurlijk.
Vind ik leuk
mcmodd +25068
dinsdag 18 december 2018 om 16:41
Maak jij je maar eens zorgen om de kleine man El Pistoletto, in plaats van je constructies voor de rijken uit te denken. Hoe denk jij die te helpen in een land waar de overheid laag betaalden en uitkeringsgerechtigden onder het nulpunt wenst te houden?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 16:42]
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 16:56
Het onderliggende probleem is natuurlijk dat dit inherent is aan elk monetair systeem.

Voordat er geld was, had je ruilhandel.
In Afrika zie je dit bv nog bij stammen terug waar de bruidsschat n aantal koeien is (twintig schijnt n mooi aantal te zijn).

Tja, niet echt praktisch etc maar hier komt de kneep.

Er is niemand die de behoefte heeft om (ik noem maar iets) 6milard koeien te houden, met geld ligt dit echter opeens heel anders, dan is er nooit genoeg voor sommigen.

Daarbij kom je automatisch in deze kunstmatig in stand gehouden cyclus van goede tijden slechte tijden.
Heeft niets te maken met economie, voorspoed oid, nee, als t geld ‘eerlijk’ verdeeld zou worden, waren we allemaal miljonair en wie gaat er dan nog en of ander kutbaantje doen?

Catch22
Vind ik leuk
mcmodd +25068
woensdag 19 december 2018 om 02:19
Zolang een procent van de mensheid meer geld bezit dan alle andere mensen bij elkaar mag je rustig spreken van enige onbalans, een pietsie oneerlijkheid en een hoop stront en oorlog in de wereld.
Vind ik leuk
Emnu +6479
woensdag 19 december 2018 om 02:30
Je drukt t anders uit maar ik denk dat we t vooral eens zijn met elkaar.

Hooguit dat ik niet in enig politiek systeem of idee geloof, buiten t idee dat t allemaal opgezet is om ons in slavernij te houden.
Tenzij jij wilt beweren dat de wereld beter af zou zijn met communisme dan kapitalisme.
Of dat daar überhaupt voor de elite enig verschil in zit. Die verrijken zich toch wel over onze ruggen.
Ik zie dan ook eerlijk gezegd echt geen verschil tussen links en rechts.

Wie er ook in een of andere fop regering zit, de touwtjes zijn in handen van de multinationals.
En laten die nou net weer allemaal voor t koningshuis rennen.

Zoveel is er niet veranderd sinds de Romeinen.
Hooguit dat t brood en de spelen er wat anders uitzien tegenwoordig.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 02:47]
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:57
Reageer je nu niet op de verkeerde? Ik heb toch niks verkeers gezegd behalve dat ik belastingconsulent ben?
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 20:13
Lekker dat je niet meer reageerd.
Vind ik leuk
The Iceman +12868
dinsdag 18 december 2018 om 16:28
Ja met de winstbelasting van multinationals kan je wat spelen, maar aan de inkomstenbelasting ontkom je wat moeilijker.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 16:29]
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 17:02
Ook met de winstbelasting is dat wat moeilijker , tenzij je een multinational bent en dikke milioenen omzet, dan schijnt den haag het oogje toeknijpen principe makkelijk toe te passen. Maar idd, een aangifte inkomstenbelasting zelf kun je niet al te veel mee. Dat valt gelijk door de mand bij de belastingdienst.
Vind ik leuk
whdijk +697
dinsdag 18 december 2018 om 16:44
castromann for president!
Vind ik leuk
Mrunterwijst +5699
dinsdag 18 december 2018 om 15:56
Met een man als Rutten als premier wordt dit alleen maar erger. Wat zal hij gebaald hebben dat Unilever niet hier kwam dmv weer allerlei financiële voordelen
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 16:13
Nog gekker dat men hiervan opkijkt.
Gebeurt al decennia.
Ook Philips en Unilever maakten en naken zuch hieraan schuldig
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 16:24
Je kan t de bedrijven niet eens kwalijk nemen.

Als morgen n ambtenaar bij mij op de stoep staat en zegt, hier heb je n zak met geld, maar niet doorvertellen, zeg ik hooguit dankjewel en voor de rest hoor je mij er niet over.

Maar goed, de EU, de banken, multinationals.
Om nog maar te zwijgen over defensie en andere bodemloze putten waar geen enkel zicht op is.

En dan zijn er nog mensen die geloven dat de overheid er voor t volk is...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 16:25]
Vind ik leuk
mcmodd +25068
dinsdag 18 december 2018 om 16:45
De oorlogsindustrie wordt rijkelijk voorzien terwijl er nauwelijks zicht is op de besteding, door wie en wat er van gekocht wordt. Als daarvan wat wordt gezegd wordt dit even gestopt, maar onze belastingcenten zijn dan wel naar IS vertrokken.
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 17:06
Tja, op t gebied van milieu blaast Nederland natuurlijk ook n lekker riedeltje mee.

Door n gat in de wetgeving (die pertinent geweigerd wordt te repareren) mag hier allerlei chemisch en nucleair afval in stookolie worden verwerkt.

Deze olie wordt vervolgens zo goedkoop aangeboden dat zo’n 50% van alle stookolie waar grote schepen op varen in Rotterdam wordt verkocht.
Door de extreem vervuilde olie en de lange routes die schepen varen voor deze spotgoedkope olie, is Nederland jaarlijks verantwoordelijk voor ongeveer 60.000 doden.

Rutte’s reactie op ditvalles was vinnig, gepikeerd en luidde iets van ‘hou toch n keer op met al die regeltjes, we moeten ondernemen in Nederland’.
Vind ik leuk
Raptor +180
zaterdag 22 december 2018 om 16:51
Exact. Het zijn de grootste criminelen in de wereld en het kwaad wat ervoor zorgt dat oorlogen en ongelijkheid in stand worden gehouden. (samen met het geloof helaas)
Vind ik leuk
Hast58 +891
dinsdag 18 december 2018 om 16:46
Is idd waar en dat weten en onderkennen we vrijwel allemaal, maar als het straks weer op verkiezingen aankomt zijn de meeste het weer vergeten en laten de veroorzakers weer vier jaar de boel bedonderen.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:51
De koning maakt ons beleid niet en is bijna alleen maar ceremonieel. Dit is echt Rutte & Kornuiten die het veroorzaken
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 17:16
En aan wie zweert het kabinet, bij aanstelling, trouw?

Niet aan t volk hoor, nee, aan de koning.

Follow the money en dat leidt rechtstreeks van de koninklijke Shell naar het koninklijk huis.
Denk jij dat dit toeval is, dat ze allemaal zwaar in Shell etc zitten en dat die allemaal de meest vreemde constructies wordt aangeboden om vooral maar geen belasting te betalen?

Heb jij enig idee hoeveel geld t koningshuis heeft?
Vind ik leuk
The Iceman +12868
dinsdag 18 december 2018 om 15:50
Mensen kunnen nu eenmaal diep in de schulden raken, dat heb je als overheid niet in de hand. Als we zelf voor onze buren en familie zouden zorgen zou het een hoop schelen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 16:16]
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 15:52
Wat je wel als overheid zelf in de hand hebt is de groeiende kloof tussen rijk en arm die dit allemaal in de hand werkt.
Vind ik leuk
The Iceman +12868
dinsdag 18 december 2018 om 16:06
Die kloof, of überhaupt het verschil tussen arm en rijk, is er altijd geweest. En in dit geval gaat het over mensen voor wie iemand met een modaal inkomen al rijk is, dus het is maar net waar je die kloof ziet. Natuurlijk is er leed, aan ons allen om dat leed te verzachten waar wij het zien. Dit is een probleem dat je niet puur van bovenaf kan oplossen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 16:06]
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 16:49
Met alle berichten over toenemende armoede in Nederland (en dit al jarenlang) vind ik dit geen overtuigend relaas.

Ik loop lang genoeg rond om ook de ‘crisis’ begin jaren 80 meegemaakt te hebben.
Ik studeerde in die tijd net af en er was nauwelijks werk, iig niet passend.
Thatcherism, Reaganism, ook allemaal geen feest maar toch echt onvergelijkbaar met nu.
Evenzo de toegenomen exorbitante rijkdom bij vele.
Wees er maar trots op als overheid, elk jaar weer honderden miljonairs erbij terwijl je basis compleet verschraalt, nauwelijks naar om wordt gekeken en als boodschap meekrijgt dat ze meer en beter moeten participeren.
Vind ik leuk
The Iceman +12868
dinsdag 18 december 2018 om 17:03
Ben wel benieuwd naar cijfers voor de vergelijking met de jaren ‘80. De armoede neemt de laatste jaren idd toe, hoewel het aantal kinderen dat in armoede opgroeit gelukkig daalt. De groei van de laatste jaren wordt trouwens voor 1/3 verklaard door de arme vluchtelingen die hier naartoe zijn gekomen.

https://www.trouw.nl/samenleving/cbs-armoede-in-nederland-neemt-toe-met-name-onder-vluchtelingen~a30cbf6e/
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 17:04]
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 17:26
Dat is geprogrammeerd denken.

Er is helemaal geen crisis, er is meer dan genoeg geld in Nederland.

Zolang de meerderheid gelooft in beperkingen en de angst hun bevoorrechte positie te verliezen blijft dit voortduren.

Wij vechten om de kruimels waar zij met vrachtwagens vol lachend weg rijden.

Zolang dat besef er niet is, zal er altijd armoede zijn en daarbij dus ook n onderlaag die daarbij maar al te vaak in n kwalijk daglicht wordt gesteld.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 17:37]
Vind ik leuk
AFCA-1324 +521
dinsdag 18 december 2018 om 16:10
Precies wat ik dacht Jah heb zelf ook zo geleefd met men moeder toen ik 13 jaar was en tis echt geen pretje om zo te leven maar Jah Nederland wil zich eigen profileren als goed land maar tis eigenlijk een schande dit land zoveel geld in de staatskas maar alles gaat op aan die hoge piefen die weer van alles verzinnen om nog meer geld binnen te harken
Vind ik leuk
appeltje +2490
dinsdag 18 december 2018 om 16:19
Hoezo is dat te gek voor woorden? Dat is gewoon een negatief gevolg van kapitalisme.
Vind ik leuk
The Iceman +12868
dinsdag 18 december 2018 om 16:26
Mwa, het is niet alsof men in communistische landen altijd te eten had/heeft (understatement) of dat meer mensen voor de 19e eeuw genoeg te eten hadden, dus ik vrees dat het probleem dieper zit dan alleen kapitalisme.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 16:27]
Vind ik leuk
Hans Worst +1366
dinsdag 18 december 2018 om 16:34
met dank aan de EU, en onze regering die alles in de handen legt van de EU..... daar verdwijnen onze normen en waarden, en Geld....
Vind ik leuk
whdijk +697
dinsdag 18 december 2018 om 16:43
die blind weet het mooi te brengen.. hij wil met een schone lei 2019 in.haha
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 15:46
Toch grappig, die schepenschrobbers die nu weten dat hun kerstpakket zomaar door Blind ingepakt geweest kan zijn.

De helft gaat ongeopend de kliko in haha
Vind ik leuk
Jorchie +374
dinsdag 18 december 2018 om 15:52
Wie wil je hier nu weer mee beledigen, zeg dan niets!!! Oliebol.
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 15:56
T zal,tegenwoordig allemaal meevallen maar in mijn tijd (jaja) kende ik n hoop Feyenoorders waar zondagavond gewoon niet gegeten werd als Feyenoord niet had gewonnen.

Jammer dat er zo weinig mensen zijn die om zichzelf kunnen lachen, alles serieus moeten nemen en zich bij elke gelegenheid beledigd voelen en de ander daar zeer verontwaardigd op aan spreken.

t Zal me verder jeuken.
Vind ik leuk
Jorchie +374
dinsdag 18 december 2018 om 15:59
Oh ja, het is humor...... not!!!
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 16:01
Werkzaam in de haven toevallig?
Vind ik leuk
AFCA-1324 +521
dinsdag 18 december 2018 om 16:13
Dan moet er wel iets zijn om te lachen vind de voedselbank of het verhaal dervan niet zo lachwekkend
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 16:56
Tja, ik probeer overal de humor van in te zien.

Excuses.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +521
dinsdag 18 december 2018 om 17:12
Exuuses aanvaart 👍
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 17:14
Vergeet niet dat er ook genoeg “schepenschrobbers” bij zijn die kinderen hebben en hun kinderen amper kunnen voeden...

En dan ga jij een misplaatste, zeer slechte en ongelofelijk domme “grap” maken dat de helft alles weggooit omdat een Ajacied het ingepakt heeft. Die mensen zijn enorm dankbaar dat ze dit mogen krijgen!!

Volgensmij weet je niet half hoe vreselijk het is om als ouder naar de voedselbank te moeten of als kind op de voedselbank te moeten vertrouwen en vertrouwen op de mensheid dat zij willen helpen om je te voorzien van eten/drinken.
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 17:32
Als je nou de moeite neemt om mijn andere reacties in dit topic eerst te lezen, hoef je niet zo uit je panty te schieten de volgende keer.

Ik ga serieus in op de materie, alles is bespreekbaar maar n geintje ga ik ook echt wel maken.
Dat jij daar slecht tegen kan, mwah, mss was de grap ietwat misplaatst maar je mag je de moeite van je gepreek besparen.

Buiten deze reactie wordt daar namelijk niets mee gedaan.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 18:50
Die moeite heb ik genomen om alles door te nemen voordat ik ging reageren.

Gast dat ik er slecht tegen kan is niet gek als je verdomme zelf zo opgegroeid bent!
De moeite van mijn “gepreek” besparen doe ik niet, mensen zoals jij hebben altijd een leuke jeugd gehad, chips en snoepjes bij voetbalwedstrijd van oranje bijv.
Ik kom uit een gezin dat een aardappel in dunne schijfjes gesneden werd en gebakken werd. Dat was onze chips...

Betekend niet dat ik een kut jeugd had, maar echt kind zijn zat er voor mij niet in omdat het geld er niet voor was!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 18:52]
Vind ik leuk
Emnu +6479
dinsdag 18 december 2018 om 23:28
Haha, tuurlijk joh, Limerick (Ierland) was in de jaren 60 een en al luxe haha

Oh nee, wacht, t was daar vergelijkbaar met hier in de hongerwinter.
Toen we naar Amsterdam verhuisden, zaten we met z’n zessen in n flatje met drie slaapkamers, ik sliep jarenlang met m’n twee broers op n kamer.

Ga toch weg met je zielig slachtoffer-gejank en laat wat haren op je ballen groeien.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 23:31]
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 23:57
Jou verhaal komt me heel bekend voor alleen dan zo’n 20/30 jaar later?
2000 tot 2005, 1 slaapkamer appartement met 4 personen, ik sliep op de bank, had niet eens een bed. Mijn broertje lag bij mijn ouders..

Maar zit je dan van die grappen te maken over iets wat echt serieus een probleem is en het zelf ook meegemaakt hebt.
Ik heb geen slachtoffer gejank, ik kan er gewoon helemaal niet tegen dat iemand een grap maakt die nergens op slaat.

Haren op mijn ballen laten groeien, liever niet.
Je weet het misschien niet maar we leven niet meer in de jaren 60, vrouwen houden tegenwoordig niet van haar in hun mond..
Ze willen het kaal.
Vind ik leuk
Emnu +6479
woensdag 19 december 2018 om 00:03
Haha, ik heb m’n leeftijd mee.
Die chickies die “into me” zijn, vinden n harige zak dan nog kicken ook.
Lekker authentiek en zo. Een echte man haha.
Wel lekker dat die meiden tegenwoordig zelf wel allemaal kaal,zijn (streepje mag ook dames).

En joh, ik bedoel t echt allemaal niet zo serieus.
Wat ik wel serieus meen is dat ik zowel mezelf als t leven vooral niet te serieus moet nemen.
Word je niet vrolijk van en ik ben graag vrolijk.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 00:14]
Vind ik leuk
Raptor +180
zaterdag 22 december 2018 om 16:59
Inderdaad. groot en kaal geschapen en van postuur hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 15:47
Het rijkste, welvarendste en best georganiseerde land ter wereld heeft een voedselbank. Welkom in Nederland.

Chapeau Blind.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 15:48]
Vind ik leuk
2cents +57549
dinsdag 18 december 2018 om 15:51
Juist omdat we rijk, welvarend en goed georganiseerd zijn hebben we waarschijnlijk zo’n voedselbank.

In veel andere rijke landen kan het de welvarende mensen geen zak schelen dat er mensen hulp nodig hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:21
Je bevestigt en onderschrijft met je samenvatting mijn waarneming.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:21
Je bevestigt en onderschrijft met je samenvatting mijn waarneming.
Vind ik leuk
Raptor +180
zaterdag 22 december 2018 om 17:02
Plus dat de mensen in armere landen niks geven aan voedselbanken omdat ze het zelf nodig hebben.
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 16:17
Ik neem aan dat je opmerking.richting Blind cynisch.is.

Zou hij het ook doen als hij geen commissaris wasgeworden?
Ik zal je het antwoord geven:
neen! Nooit van zijn leven
Vind ik leuk
HJR +8326
dinsdag 18 december 2018 om 16:31
Ja en? Als hij niet in Nederland was geboren was hij ook geen Nederlander geworden.

Maar hij is wel in Nederland geboren en is dus Nederlander.

Al stelt het misschien niet veel voor wat hij doet als commissaris (geen idee ik kijk niet met hem mee), hij doet dit wel, en of het nu moet of niet wat maakt het uit?

Hij doet in ieder geval meer voor de voedselbank dan de gemiddelde Nederlander denk ik zo.
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 18:15
Ja veel meer een heel uur helpen.
Wow
Vind ik leuk
Emnu +6479
woensdag 19 december 2018 om 01:47
In plaats van te ruziën over morele,standpunten en integriteit, kan je ook kijken naar de aandacht die,dit genereert voor dit onderbelichte probleem.
Vind ik leuk
yuuup +9974
dinsdag 18 december 2018 om 16:41
Lul toch op man met je aannames. Iedere oud-voetballer is wel ergens ambassadeur van.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 17:11
Je drijfzandsuggestie is, evenals je rancuneuze meninkje en aanname, uiteraard volstrekt irrelevant en slechts kantinespeculatie.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 17:13]
Vind ik leuk
Fritske01 +3992
dinsdag 18 december 2018 om 15:51
Braille tabletten inpakken.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2263
dinsdag 18 december 2018 om 15:52
Mooi gebaar voor een goed doel.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 15:53
Het zou over algemeen de welgestelde mensen sieren om dit ook te doen, en ja blind is een uithangbord.... enige wat mij rest .. ''is dit ook een probleem voor de familie blind'' nee dit kennen we niet,'jammer dat die dat nog even laat blijken'' Blind doet vast een hoop en schenkt een hoop maar.... blind schaam je wel voor die opmerking ....
Vind ik leuk
3Bier +11548
dinsdag 18 december 2018 om 16:11
ja, waarom de waarheid benoemen.
Iedereen weet dat toch? Hier schaad hij niemand mee.
Hij hoeft zich dus zeker niet te schamen.
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 16:19
Hij doet dit omdat.Ajax dit eist
Charme offensief.
Uit zichzelf zou hij het Nooit.doen
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 15:57
Armoede is in Nederland een 'serieus probleem', weet Blind. "In onze familie speelt het natuurlijk geen rol. We zijn ons er wel van bewust dat armoede bestaat in Nederland."

Nee joh, ben je mal? Ik ben miljonair en help 1 keer in het jaar een paar pakketen inruimen. Als je echt zo'n groot hart had, had Blind daar dagelijks gestaan. Ik word zo moe van al die (semi) bekende Nederlands die zichzelf heilig verklaren om zich 1 keer voor een goed doel in te zetten, om hun imago maar even een boost te geven. Geen aandacht aan geven. Als ze zo betrokken waren geweest, waren ze wel 40 uur in de week bij de voedselbank aan de bak gegaan.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 15:57]
Vind ik leuk
Hyena +30257
dinsdag 18 december 2018 om 16:01
Hoevaak heb jij er gestaan?
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:03
Ik werk er... En ik kan je een geheimpje vertellen. Er zijn een hoop BN'ers langs gekomen, maar er is er geen 1 langer dan 2 uur gebleven. Lachen voor de camera en als de camera uitgaat, zitten ze al weer achter het stuur.
Vind ik leuk
2cents +57549
dinsdag 18 december 2018 om 16:10
Kijk voor de grap eens naar de reacties. Het lijkt erop dat hier mensen komen die geen idee hadden dat er zoiets als de voedselbank bestaat. Lijkt me precies de reden waarom de voedselbank bekende mensen vraagt (want zo zal het in elkaar steken) om ambassadeur te worden.
Vind ik leuk
yuuup +9974
dinsdag 18 december 2018 om 16:43
En die publiciteit is oh zo belangrijk. Prima dat ze op deze manier hun bekendheid inzetten. Maar er valt ook altijd wat te zeiken in Nederland.
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 16:22
Hehe eindelijk iemand die het.goed ziet en schrijft
Toen Gullit 1 mln kreeg voor ee. Spotje voor hulp voor kinderen en men daar schande.over sprak zei hij: het is gewoon werk!
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 17:17
Zo te zien leef jij bij Danny in huis?? Je weet namelijk zo goed wat hij op een dag doet...
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 15:58
Respect voor Danny Blind!
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:00
Hallo rutte 35000 kerst pakketten
Vind ik leuk
G.Kopf +3220
dinsdag 18 december 2018 om 16:02
Prima actie van deze man.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:06
Unilever????
Daar heb ik vroeger nog gewerkt.
Tis maar goed dat Blind toen niet geweest is want dan had ik hem eens goed de waarheid gezegd.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 17:21
Jij was zeker een scène gaan maken over een Ajacied in Rotterdam terwijl de rest van de zaal (inclusief Blind) bezig is met het inpakken van pakketten voor mensen die in de problemen zitten...
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 17:25
Nee hoor, absoluut geen scene maar ik had Blind wel eens graag live gesproken....
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 17:30
Dat kan 👍🏻
https://www.sportsspeakers.nl/spreker/danny-blind-177/
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 17:33
Ben naar het http adres geweest maar zie daar eigenlijk alleen maar ex Ajax spelers cq trainer staan en die ga ik dus echt niet uitnodigen als gastspreker........
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 16:08
Kan hij dit niet blijven doen?
Vind ik leuk
El Cazador +8073
dinsdag 18 december 2018 om 16:09
Ik houd niet van vis en al helemaal niet van scholletjes, maar wat Danny hier doet is meer dan Chapeau!!! Morgen maar in A'dam gaan helpen, Danney
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 16:09]
Vind ik leuk
Mari +10740
dinsdag 18 december 2018 om 16:09
Dit is nu voor de buhne
Vind ik leuk
Cookee +11806
dinsdag 18 december 2018 om 16:10
Mooie actie van Danny.
Maar voor alle BN-ers...
1 BN-er is genoeg ik hoef nu niet alle andere nutteloze beeldklevers te zien.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:12
Hij kan beter van bronckhorst helpen in Rotterdam
Vind ik leuk
Nick Ka +136
dinsdag 18 december 2018 om 16:18
je kan als mens zijnde meer doen dan alleen voetballerij en de verplichtingen erom heen , goed om te zien dat blind dit doet, geef hem hier wel respect voor ookal zijn er mensen het niet eens met mij, xxx blind does something good for the comunity xxx
Vind ik leuk
Pimman +7816
dinsdag 18 december 2018 om 16:34
Je kan lullen wat je wil..maar hier doet Danny héél goed werk!!
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 16:41
Het is de Week van de Blindjes!
Vind ik leuk
Hulsink +525
dinsdag 18 december 2018 om 17:00
Heel triest dat er nog voedselbanken in Nederland bestaan! Volgens Rutte gaat ALLES zo goed bij ons. Hoe moet ik dat uitleggen?
Vind ik leuk
HopHop +286
dinsdag 18 december 2018 om 17:23
Ja doet doet die echt allemaal uit de goedheid van zijn hart, maar wel de media erbij halen natuurlijk want iedereen moet zien hoe goed jij doet...

Mag ik een teiltje?
Vind ik leuk
Blindsy +15824
dinsdag 18 december 2018 om 17:51
Ach, ik was tóch in de buurt...
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 18:12
Rutte open toch een keer jou ogen zoveel Nederlanders in armoe en rotte zeg dat het goed gaat pffff
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 18:48
Danny blind heeft helemaal gelijk er is hier ook armoede
Vind ik leuk
Voetbal@com +1636
dinsdag 18 december 2018 om 20:30
Top Danny blind.

Ik heb mijn eigen kerstpakketten ook altijd aan de voedselbank geschonken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws