Geruchten in Enschede: ontevreden Twente denkt aan Dessers en Boymans

Geruchten in Enschede: ontevreden Twente denkt aan Dessers en Boymans

Gepubliceerd: donderdag 27 december 2018 om 14:48do 27-12-2018 om 14:48

In de zoektocht naar een alternatief voor Tom Boere denkt FC Twente aan Ferdy Druijff, Ruud Boymans en Cyriel Dessers. Fansite Twenteinsite heeft dat vernomen in de Enschedese wandelgangen. 

De namen van de drie spitsen zingen rond bij Twente. De komst van een nieuwe aanvalsleider zou in januari prioriteit hebben voor de Keuken Kampioen Divisie-club. Trainer Marino Pusic en technisch directeur Ted van Leeuwen zijn naar verluidt niet tevreden over Boere. Hij scoorde tijdens de eerste competitiehelft nweliswaar negen keer, maar de spits voldoet in de ogen van de leiding niet. Naast Boere beschikt Twente ook nog over Jari Oosterwijk.

Inmiddels circuleren in de Grolsch Veste de namen van drie mogelijke aanwinsten, meldt Twenteinsite. Het gaat om AZ-spits Druijff, Dessers (FC Utrecht) en de clubloze Boymans. Voetbal International schreef eerder deze week dat Utrecht bereid is om in januari afscheid te nemen van Dessers. Druijff scoort aan de lopende band namens Jong AZ en mag verhuurd worden. Boymans, oud-spits van onder meer FC Utrecht en Willem II, zit al maanden zonder club. 

Poll

Wie zou de beste optie zijn voor Twente?

(2879 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 27 december 2018 om 14:50
Dessers!!
Vind ik leuk
groninger +1926
donderdag 27 december 2018 om 15:59
Betaalt de gemeente dat?
Vind ik leuk
J. Staatsen +7069
donderdag 27 december 2018 om 17:34
Maar gelukkig nog lang niet zo veel als bij fc groningen.

Top 10 overheidssteun :
1. Vitesse | 74.891.500 euro
2. ADO Den Haag | 73.168.000 euro
3. PSV | 49.652.500 euro
4. SC Heerenveen | 40.151.000 euro
5. FC Groningen | 39.638.500 euro
6. NAC Breda | 39.293.500 euro
7. AZ Alkmaar | 37.658.500 euro
8. Ajax | 35.403.000 euro
9. Roda JC | 32.160.000 euro
10. FC Utrecht | 27.849.500 euro
Vind ik leuk
Bint +314
donderdag 27 december 2018 om 17:55
Wat is de bron van dit mooie lijstje?
Vind ik leuk
J. Staatsen +7069
donderdag 27 december 2018 om 18:06
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ruim-1-miljard-gemeentesteun-aan-clubs
Vind ik leuk
Bint +314
donderdag 27 december 2018 om 21:18
Bedankt!
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 27 december 2018 om 21:58
Ik heb geen rechten om de pagina te bekijken, helaas.
Ik waardeer je volharding Staatsen, er is ook idd veel mis dat geloof ik meteen, maar dat het elders niet deugt betekent niet dat overheids steun dus normaal moet zijn.
Vind ik leuk
plato68 +262
donderdag 27 december 2018 om 21:20
Lijstje is waarschijnlijk 15 jaar oud en niet objectief. Al deze clubs hebben waarschijnlijk steun gekregen dat is geen discussie over mogelijk. Maar maak dan ook een zelfde lijstje wat betrekking heeft op fraude en oplichting dan ziet jet er heel anders uit. Trouwens mijn enigste reactie op dit topic. Welterusten
Vind ik leuk
J. Staatsen +7069
donderdag 27 december 2018 om 22:10
Dat lijstje heb ik hier ook al eens geplaatst.

Oa ajax, feyenoord, Vitesse, Groningen, Utrecht, NAC, Sparta, Roda JC, MVV, RKC, GAE hebben fraude gepleegd en vrijwel allemaal ernstiger dan fc Twente.
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 december 2018 om 22:12]
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 05:54
Ok dan hoezo heeft go ahead eagles fraude gepleegd? Vertel wanneer en hoe... Flinke beschuldiging... Dat de gemeente een lening verstrekt of heeft bijgedragen aan een financiële regeling betekent nog geen fraude. Anders zou Twente voor miljoenen hebben gefraudeerd... Oh wacht Twente heeft zich idd niet gehouden aan financiële fairplay... En de ondernemers namen de gemeente in de tang door garantstelling te eisen anders geen investering in Twente. En jaren geen rente en aflossing te behoeven te betalen voor wat betreft de openstaande schuld. Mede mogelijk gemaakt dankzij gemeente Enschede dussss..
Vind ik leuk
J. Staatsen +7069
vrijdag 28 december 2018 om 11:09
Gae was volgens mij de 1e nlse club die op fraude is gepakt.

GAE: In 1978 belastingfraude en valsheid in geschrifte.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 06:02
Ohh wacht meneer Staatsen ziet fraude bij supportersvereniging als fraude gepleegd door de club.... Nou dan is drugshandel bij supportersvereniging fc Twente ook aan te rekenen... Dus fc handelt ook in drugs is dan een vervolg conclusie...
Vind ik leuk
J. Staatsen +7069
vrijdag 28 december 2018 om 12:11
Nee , dat kom er nog eens bij bij gae.
Fc twente supporters zijn vrijgesproken btw.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 27 december 2018 om 18:02
Heerenveen nr4.
En dat dorp zat in de schuldsanering, bizar hoe dat werkt.
Je zal maar hulp vd gemeente nodig hebben; "nee, je krijgt niks, het geld zit in Sportstad Heerenveen en het stadion".
Je noemt hier gemeentebijdragen maar er gaat ook veel provinciaal geld naar H'veen.

En Cambuur maar netjes zijn schulden afbetalen, 't is oneerlijk.
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 18:30
Je blijft leuk staatsen. Lange teentjes?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29842
donderdag 27 december 2018 om 20:27
Leuk, Staatsen! Weer 1 van je pappenheimers!

Ik mis de update van dit lijstje! Waar is jouw club? Heb ik al eens vaker om gevraagd. Nooit gekregen overigens!

Kom maar Dessers maar halen btw. Paar ton meer of minder mag de pret ook niet drukken in Enschede.
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 december 2018 om 20:28]
Vind ik leuk
J. Staatsen +7069
donderdag 27 december 2018 om 21:18
Fc twente staat inmiddels op 25,4 miljoen. Nog niet genoeg voor een top 10 notering...
Vind ik leuk
Sooike1208 +5605
vrijdag 28 december 2018 om 10:13
Waar blijft dat niewe lijstje dan? Je schermt constant met een lijstje van 2013. Verder zeg je dat twente nog steeds niet in de top 10 staat maar vreemd genoeg zuen we dat lijstje nog steeds niet....
Vind ik leuk
J. Staatsen +7069
vrijdag 28 december 2018 om 11:49
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/02/01/voetbal-geen-32-miljoen-maar-254-miljoen-voor-redding-fc-twente-6510093-a1544077
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 23:07
AZ en steun?
Vind ik leuk
Spartan +7177
donderdag 27 december 2018 om 18:56
Dessers lijkt me de beste keuze voor Twente.
Boymans zal een flinke tijd nodig hebben om fit te worden, dus dat lijkt me sowieso niet verstandig.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10942
donderdag 27 december 2018 om 14:50
Halen die gasten!
Doelpunten, doelpunten en doelpunten!
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 december 2018 om 14:51]
Vind ik leuk
Waagplein +845
donderdag 27 december 2018 om 14:52
Druijff willen ze verhuren aan het club die daadwerkelijk een stap omhoog is, en het liefst in de eredivisie. Twente is dat niet.
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 14:55
Druijff verhuren aan een club die daadwerkelijk een stap hoger is dan AZ... Feyenoord, Ajax, PSV..???
Vind ik leuk
Roodwitblauw +1650
donderdag 27 december 2018 om 15:20
Jong AZ, maar dan is Twente alsnog een stap omhooh natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 20:05
Jullie leven echt in een waan.
Vind ik leuk
Waagplein +845
donderdag 27 december 2018 om 16:38
Druijff speelt bij Jong AZ hè, niet in de hoofdmacht.
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 16:32
Het is maar de vraag bij welke eredivisieclub hij een basisplaats gaat krijgen, bij twente is speeltijd gegarandeerd.
Vind ik leuk
frankn27 +5709
donderdag 27 december 2018 om 18:23
Is dat zo? Van eijden mocht juist naar twente en nec omdat zij niet tegen az hoeven
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 07:16
Bron?
Vind ik leuk
frankn27 +5709
zondag 30 december 2018 om 09:55
Bevriende zakenrelatie die sponsor is bij az
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 20:35
Dat zou toch bezopen zijn, angst voor de concurrentie en dan Rens waar ze zelf van afwilden? AZ is het echt kwijt, gaan nog 6 spelers voor jong losen. Wat houden ze dan over 13 spelers en 4 keepers.
Vind ik leuk
frankn27 +5709
maandag 31 december 2018 om 22:04
Hij is toch ook weg? Als ze kunnen kiezen tussen iemand uit zelfde competitie of iemand uit klasse lager... als hij maar weg is..
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 20:27
Waarom dan lager? Hoger kan je veel meer voor hem vragen!
Vind ik leuk
frankn27 +5709
vrijdag 4 januari 2019 om 20:56
Moeten die wel geïnteresseerd zijn
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 19:27
Dat waren ze ook wel, maar waarom wilde AZ niet tegen Rens spelen die angst ook...
Vind ik leuk
frankn27 +5709
donderdag 27 december 2018 om 18:24
En zo leert die jongen meteen omgaan met druk... want zelfs lager zitten er nog meer mensen dan bij jullie en we moeten promoveren dus kan die mooi leren met druk omgaan...
Vind ik leuk
AllAdIn +25226
donderdag 27 december 2018 om 14:53
Als ik Twente was dan zou ik voor Icardi gaan!
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 14:57
Geld genoeg daar
Vind ik leuk
koosje +1006
donderdag 27 december 2018 om 15:16
Weet je wat ik raar vind. Als een club 20 miljoen of meer schuld heeft. überhaupt nog kan nadenken over het aantrekken van spelers. Laat ze eerst maar eens de schuld aflossen en met eigen jeugd het spelers probleem oplossen, dan maar 3e divisie.
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 15:28
Hoe kom je erbij dat ze een schuld hebben van€20 miljoen of meer? Ow wacht je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt
Een tip lees je eerst eens in in het verhaal rond de schulden
Vind ik leuk
koosje +1006
donderdag 27 december 2018 om 15:31
ze hebben tegen de 50 miljoen schuld. klepel
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 15:40
Prima jij weet het heel goed van je ga lekker door zo
Vind ik leuk
JanvdLisme +1073
donderdag 27 december 2018 om 18:13
Hoi Jan,

Het is niet te hopen dat je praat zoals je schrijft. Fijne dag!
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 18:42
Wat is je probleem?
Vind ik leuk
JanvdLisme +1073
donderdag 27 december 2018 om 19:23
Ik heb geen probleem. Jij hebt een probleem. Een probleem met goede zinsopbouw.
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 december 2018 om 19:57]
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 19:25
Let beter op je zelf met je onzinge komentaar op een ander
Vind ik leuk
JanvdLisme +1073
donderdag 27 december 2018 om 19:57
Als jij je school afmaakt!
Vind ik leuk
AllAdIn +25226
zaterdag 5 januari 2019 om 14:44
Gewoon in gedachte leestekens plaatsen, niks aan het handje dan.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1073
zaterdag 5 januari 2019 om 15:17
Komt hij aan met z'n eieren na Pasen...
Vind ik leuk
AllAdIn +25226
zaterdag 5 januari 2019 om 15:18
Ik zag opeens een reactie verschijnen, dus ja, en beter laat dan nooit.. ;-)
Vind ik leuk
JanvdLisme +1073
zaterdag 5 januari 2019 om 16:55
Ik was niet van plan te gaan aanvullen wat een ander nalaat, om er iets van te kunnen maken. Dat mag Jan ref wat mij betreft gewoon zelf doen.😉
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 16:56]
Vind ik leuk
AllAdIn +25226
zaterdag 5 januari 2019 om 17:01
Jullie zijn dezelfde persoon, of zijn die 88 likes toevallig?
Goed bezig! hahaha
Vind ik leuk
JCJWZ +14883
donderdag 27 december 2018 om 15:39
Welnee Twente heeft geen schulden, dat zijn allemaal fabeltjes verzonnen om Twente te beschadigen. Twente zou nooit schulden maken en als het wel zo was zouden ze het eerlijk zeggen.

ahum...
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 18:46
Ik zeg helemaal niet dat ze geen schulden hebben alleen het gezeik er steeds maar weer over daar baal ik van maar goed het is geen Ajax en dan mag dat
Vind ik leuk
Lucky Kes +7279
donderdag 27 december 2018 om 21:07
Twente heeft schulden zat die conform de regelingen allemaal betaald worden.
Dit heeft niets te maken met het budget voor spelers.
Anders had alleen Ajax of zo spelers mogen halen want bijna elke club heeft schulden.
Twente ging in een paar jasr van 90 naar ong 50 milj schuld. Voor fe lamzakken hier, zit ook het stadion in.
Welke andere club betaalde zoveel af in een paar jaar?
Dat intetesseert al fie klootxakken natuurlijk niet.
Want dan moeten ze achterblijven bij hun eigen club.
Ja, kanker masr op Twente.
Nog geen 20% weet eaar het over gaat, maar zeuren het meest.
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 15:31
Volgens vele Twentesupporters is dat allemaal VT
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 15:41
Beste Koosje, jij en 98% van alle anderen hebben iets gehoord en gelezen maar de klepel niet gevonden...
Dus niet iedereen napraten maar eerst even de ECHTE feiten lezen en dans pas de klok luiden...
Vind ik leuk
koosje +1006
donderdag 27 december 2018 om 15:43
Nou. ik ben serieus geïnteresseerd in de feite.
Vind ik leuk
Wilhelmus +520
donderdag 27 december 2018 om 15:49
Ik heb ook een hypotheek- en studieschuld.. maar kan ook kleren kopen en boodschappen doen! Schulden worden afbetaald, dag is begroot.. daarnaast zijn er meerdere potjes voor transfers begroot en wellicht externe investeerders
Vind ik leuk
Bossie020 +6142
donderdag 27 december 2018 om 17:30
En als je een keer krap zit zeg je tegen je bank ik los even een paar jaar niets af hoor. Je bank vindt dat dan prima.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7069
donderdag 27 december 2018 om 17:53
Betalingsregelingen zijn inderdaad vrij normaal. Zowel in de particuliere als in de private sector.
Vind ik leuk
Bossie020 +6142
donderdag 27 december 2018 om 17:54
Haha....zit je weer aan het bier?
Vind ik leuk
Wilhelmus +520
donderdag 27 december 2018 om 15:50
Ik heb een hypotheek (schuld) en een studieschuld maar kan ook kleren kopen, boodschappen doen en 3x per jaar op vakantie.. is dat ook raar?
Vind ik leuk
koosje +1006
donderdag 27 december 2018 om 15:56
Nee .is zeker niet raar. Ik snap de reacties van de Twente fans. maar blijft competitie vervalsing. Zijn veel clubs failliet gegaan met een veel lagere "hypotheek ".
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 16:22
Die clubs hadden dan ook veel minder inkomsten en veel minder draagvlak dan twente.
Vind ik leuk
Bossie020 +6142
donderdag 27 december 2018 om 17:31
FC Twente heeft ook meer schulden dan de hele KKD samen. Maar niet zoveel fans.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7279
donderdag 27 december 2018 om 21:11
Ha ha ha.
Tel alle fans bijelkaar n deel dat voor het gemiddelde.
Eens kijken hoeveel fans de rest heeft
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 15:58
Nee
Vind ik leuk
koosje +1006
donderdag 27 december 2018 om 16:04
Is jammer dat Twente door wanbeleid zo ver is gezakt. want ze hebben een fantastische aanhang en een schitterend stadion.
Vind ik leuk
lemon9 +1019
donderdag 27 december 2018 om 17:12
Pffffffffffff koosje punten scoren
Vind ik leuk
koosje +1006
donderdag 27 december 2018 om 17:18
blije jokker
Vind ik leuk
Bossie020 +6142
donderdag 27 december 2018 om 17:34
Koosje, elk bedrijf in Nederland zou failliet worden verklaard als ze het zo bont hadden gemaakt als FC Twente. De Tukkers vertellen mooie verhaaltjes onder leiding van hun voorman J.Staatsen, maar het is schrijnend.
Vind ik leuk
koosje +1006
donderdag 27 december 2018 om 17:40
Je weet ik . Ik heb persoonlijk niets tegen Twente, sterker nog vind het een mooie club . Is gewoon niet eerlijk ten opzichte van de andere clubs.
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 18:51
Ja bossie020het is geen Ajax en dan ga je lopen kwallen en sarren maar doe maar lekker want je moet wat he als je geen kampioen wordt
Vind ik leuk
Bossie020 +6142
donderdag 27 december 2018 om 18:54
Wat kan mij Ajax nou schelen, pik.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7279
donderdag 27 december 2018 om 21:13
Hij is voor AZ, je weet wel, toen met dsb
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 21:21
Ja toen woonde ik ook in Alkmaar ik heb 30jaar daar gewoond dus gezellig in de hout maar toen DSB ow jee maar ik ga mij niet verlagen hier door andere zwart te maken en steeds maar weer de zaak aanhalen dat laat ik wel aan anderen hier over die altijd een mening hebben al dan niet terecht
En dit was m'n uitspraak en daar moet u het mee doen
Vind ik leuk
Oale grond +1115
vrijdag 28 december 2018 om 09:42
Menige bank in Nederland was ter gronde gegaan tijdens de kredietcrisis, echter met MILJARDEN !!!!! steun zijn ze overeind gebleven. Hier hoor je niemand over op VP. Beetje raar, want uiteindelijk was het de burger welke hier voor opdraaide. De banken betalen net als Twente de schulden terug, echter met het verschil dat jij en ik de centen van de banken direct of indirect op ons bordje krijgen. Tja, wij zijn een naïef volk.
Vind ik leuk
Bossie020 +6142
vrijdag 28 december 2018 om 14:18
Als er 2 systeembanken omvallen dan is er algehele chaos in Nederland en zou dat een inferno betekenen voor de Nederlandse economie. De staat zou honderden miljarden moeten lenen om te compenseren.

Als FC Twente omvalt is het hooguit wat drukker bij Heracles. Verder zou niemand buiten Twente er iets van merken. De winkels zouden gewoon open blijven in Enschede.
Vind ik leuk
rogerroda +31
donderdag 27 december 2018 om 23:07
Echt nooit tevreden ga onder de dekens janken zegt eens iemand wat positiefs over twente (en ja stadion en fans zijn geweldig) is het ook weer niet goed dus dan vraag je alleen maar om negatieve reacties.
Vind ik leuk
Jan ref +1666
vrijdag 28 december 2018 om 08:47
Jij komt nog maar net kijken hier wacht maar dan zie je het vanzelf wel hoe het gaat
Maar wees welkom
Vind ik leuk
J. Staatsen +7069
donderdag 27 december 2018 om 17:51
Fc twente heeft een negatief eigen vermogen van 5,4 miljoen.
Vind ik leuk
Bossie020 +6142
donderdag 27 december 2018 om 18:46
Laatst zei je nog dat ze een positief eigen vermogen hadden.

Je moet trouwens FC Twente even bellen. Ze hebben een Jaarrekening op de website staan die hele andere bedragen weergeeft.

Al zou het al 5,4 miljoen zijn, dan hebben ze goed geboerd.
Volgens diverse media heeft de fiscus nog 4,9 miljoen euro tegoed en moet er nog 7 miljoen (inclusief rente) naar Matthias Bunge, de makelaar van de aan FC Porto verkochte Jesus Corona.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7069
donderdag 27 december 2018 om 19:45
Een negatief eigen vermogen van 5,9 miljoen volgens de jaarrekening.
Vind ik leuk
Bossie020 +6142
donderdag 27 december 2018 om 22:44
Dat is wel erg creatief gelezen, Staatsen.

Dat stadion staat in de boeken voor 47 miljoen.
Als FC Twente morgen omvalt is het stadion niets waard. De grondprijs minus de sloop van het stadion.
Immers, wat kun je met een stadion zonder licentie?
Geen enkele instantie zonder belang zal zo'n gebouw in onderpand nemen.
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 14:58
Zou een leuke stap zijn voor hem inderdaad!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21830
donderdag 27 december 2018 om 14:54
Gewoon alle drie halen, ze hebben geld zat daar in Twente.
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 14:58
😎.
Vind ik leuk
zwollie +9424
donderdag 27 december 2018 om 15:42
Genoeg frauduleus geld daar.
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 15:59
Vertel?
Vind ik leuk
Rood&wit +4454
donderdag 27 december 2018 om 17:08
Zwollie is een trol
Vind ik leuk
zwollie +9424
donderdag 27 december 2018 om 17:35
Net als jij
Vind ik leuk
lemon9 +1019
donderdag 27 december 2018 om 17:16
Zwolle gaat ook dalen zwollie ohne moos ist niks los kun je van jullie stadionnetje een overdekt winkelcentrum maken ikea b.v
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 december 2018 om 17:17]
Vind ik leuk
Oale grond +1115
vrijdag 28 december 2018 om 09:53
Ze zetten nu een Stam in hun stadionnetje om de boel overeind te houden nadat ze in 't schip zijn gegaan.
Vind ik leuk
klick +1266
donderdag 27 december 2018 om 14:54
als die nog spelers er bij kunnen halen wordt ik gek. dan zou ik als knvb maar eens de boeken erbij vragen. hoe is het in godsnaam mogelijk. hopelijk blijven ze nog een paar jaar in de keukencomp.
Vind ik leuk
Vb.twente +149
donderdag 27 december 2018 om 14:59
gek ben je al dat scheelt al een hele boel voor je .
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 15:30
Kijk dit is weer leuk he ze weer wat gevonden om lekker tekeer te gaan tegen Twente ze doen maar lekker wij kunnen het hebben hahaha
Vind ik leuk
JCJWZ +14883
donderdag 27 december 2018 om 15:40
Misschien kunnen ze bij Twente de titel in de keukenkampioen divisie ook wel kopen...
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 16:00
Wacht. Ff bellen
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 16:20
Zoals Ajax vorig jaar. Nu de regels zijn zoals ze horen bij jeugdteams behoren ze duidelijk niet tot de top van de KKD.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7279
donderdag 27 december 2018 om 21:15
Ook?
Vind ik leuk
klick +1266
donderdag 27 december 2018 om 18:52
wij kunnen het ook hebben. zolang ze maar in de keukencompetitie blijven
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 19:38
Daar zijn ze dit seizoen uit en dan ga je het meemaken haha
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 19:40
Degraderen kan niet hoor!
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 19:45
Wow nu heb ik lol
Vind ik leuk
klick +1266
donderdag 27 december 2018 om 23:06
Wat gaan we meemaken? Omkoping? Illegale gemeente steun. Competitie vervalsing
Vind ik leuk
Jan ref +1666
vrijdag 28 december 2018 om 08:55
👎
Vind ik leuk
Oale grond +1115
vrijdag 28 december 2018 om 10:03
Niets is onmogelijk! Ons kampioenschap was onmogelijk, maar wij hebben een prachtige schaal in de vitrine. Twente degraderen was onmogelijk, toch is het gebeurd. Twente zou Houdini moeten zijn en ja, wij zijn het. Twente heeft geen geld, maar wel 25000 toeschouwers per wedstrijd, de club van 100, de 4e club van Nederland, veel mensen welke in tijd van nood financieel bijspringen.
Het geeft dus kift wanneer blijkt dat het onmogelijke mogelijk is. Soms met een beetje creativiteit, maar ja, zonder risico's in het leven kom je nergens!
Vind ik leuk
klick +1266
vrijdag 28 december 2018 om 15:37
Dit is wel erg positief gesteld. Maarja waarschijnlijk vind jij oplichting en competitievervalsing de normaalste zaak van de wereld. Van mij mogen ze nog een jaartje of 10 daar blijven. In andere landen zouje automatisch degraderen.
Vind ik leuk
Oale grond +1115
zaterdag 29 december 2018 om 10:45
Ach Klick, wij hebben zo langzamerhand een olifantenhuid gekregen van alle aantijgingen en beschuldigingen. Deels terecht, maar ook onterecht. De huidige situatie is dat wij uit de misère klimmen, maar totaal niets hebben aan mensen welke maar blijven hangen in de fouten uit het verleden. Er zijn gewoon een aantal grote bedrijven welke garant staan wanneer de zaken op orde zijn en niet de gemeente Enschede zoals velen steeds roepen.
Twente weet dat zij zich moeten versterken op een paar posities, daar is geld voor vrijgemaakt. Tja, dat geeft kift. Wij zitten zoals de meeste clubs nu in categorie 2. M.a.w. net als deze clubs kan Twente zich binnen de begroting eventueel versterken. Wij staan niet onder curatele! Dat er mensen zijn welke hier moeite mee hebben zegt m.i. iets over hun gedachtengang in het leven.
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 14:55
uit betrouwbare bron vernomen dat de gemeente Enschede zelfs geld beschikbaar stelt.. over de ruggen van inwoners..
Vind ik leuk
ruud wubbers +21830
donderdag 27 december 2018 om 14:59
De gemeente blijft wel schuiven, die hebben last van Stockholm Syndroom.
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 16:01
In Stockholm hebben ze het al over het Enschede syndroom
Vind ik leuk
Oale grond +1115
vrijdag 28 december 2018 om 10:10
Feit is dat de banken in Nederland met MILJARDEN gered zijn door de belastingcenten van alle Nederlandse burgers. Hier gaat het om onze Enschedese centen, OZB etc. Daar heb jij geen cent aan betaald! Dus hou op met klagen! Enschede en zijn bevolking bepaald middels stemrecht welk beleid de gemeente voert!
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 10:21
en jij denkt dat de mensen die bij de voedselbasnken etc lopen blij zijn dat de gemeente fct wederom miljoenen leent maar wederom bezuinigt op andere zaken die vele malen belangrijker zijn.tijd dat bij fct de stekker eruitgaat onbegrijpelijk dat ze wederom geholpen worden omdat men te bang is om door te pakken!
Vind ik leuk
Jan ref +1666
vrijdag 28 december 2018 om 10:42
Nee hij denkt maar wij als Tukkers denken en wij laten onze FC nooit vallen zo zijn wij niet maar ook wij erkennen dat er fouten zijn gemaakt en daarvoor zijn ze gestraft dus nu is het aan de FC Twente om er voor te zorgen dat ze er bovenop komen en wel met onze steun wij staan er compleet achter en wat de rest er van vindt dat doet ons Tukkers helemaal niets
Vind ik leuk
Oale grond +1115
vrijdag 28 december 2018 om 11:06
Verdiep je in de maatschappelijke functie van Twente. Dan begrijp je het belang van Twente voor de gemeenschap. De gemeente investeert niet voor niets.
Vind ik leuk
Oale grond +1115
vrijdag 28 december 2018 om 14:02
Voedselbanken??? Dat is een verschijnsel in de rest van Nederland. In Twente zorgen we voor elkaar! Noaberschap heet dat. We delen gewoon alles met elkaar. Daar heb je geen bank voor nodig!
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 14:11
en wederom heb je dikke platen voor je ogen!!
Vind ik leuk
Oale grond +1115
vrijdag 28 december 2018 om 14:42
Wat kost een liter azijn bij jullie? Waarschijnlijk in de aanbieding. Maar proost!
Vind ik leuk
Beukenbv +393
donderdag 27 december 2018 om 14:59
Ik zou het wel grappig vinden als ze nog een keer degraderen met dat wanbeleid.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21830
donderdag 27 december 2018 om 15:00
Helaas is de KNVB te laf om degradatie uit de eerste divisie in te voeren.
Vind ik leuk
Justin Kees +2749
donderdag 27 december 2018 om 15:01
Domme reactie... dat er geen promotie/degradatie regeling is, ligt voornamelijk aan de amateurs uit de 2e divisie...
Vind ik leuk
ruud wubbers +21830
donderdag 27 december 2018 om 15:03
En de KNVB is de baas over de 2e divisie. Als clubs weigeren te promoveren dan degraderen ze maar.
Vind ik leuk
Justin Kees +2749
donderdag 27 december 2018 om 15:06
Zo werkt het niet, je hebt die clubs nodig en je zult een plan moeten hebben om het Achilles debacle te voorkomen... de eisen en de kosten zijn voor de meesten niet te dragen.

Het is geen kleuterschool waar jij ff de baas kunt spelen. Er zijn flinke gevolgen voor clubs die promoveren. Dus jouw simpele gedachte is onuitvoerbaar..
Vind ik leuk
ruud wubbers +21830
donderdag 27 december 2018 om 15:10
Natuurlijk moeten de regels aangepast worden voor amateurs, maar de topamateurs hebben meer geld te besteden dan de onderkant eerste divisie.
De grootste reden dat ze niet willen promoveren is omdat ze dan hun malafide financieringsconstructies kwijtraken.
De teloorgang van Achilles is ook vooral aan Achilles te wijten die hebben gewoon wanbeleid gevoerd.
Vind ik leuk
Justin Kees +2749
donderdag 27 december 2018 om 16:24
Het is een feit dat de topamateurs qua regels, complex en financiering niet in staat zijn om de KKD te betreden. Dat is de reden dat er geen promotie/degradatie is. Dus jouw opmerking van “dan degraderen ze maar” is totale onzin en volstrekt onmogelijk...
Vind ik leuk
JCJWZ +14883
donderdag 27 december 2018 om 15:41
Onzin, gewoon bij de gemeente aankloppen, dan kan alles, zie Twente en Psv.
Vind ik leuk
Justin Kees +2749
donderdag 27 december 2018 om 16:24
Gaaaaaaaaap..
Vind ik leuk
J. Staatsen +7069
donderdag 27 december 2018 om 17:54
En zie ajax ....
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 18:41
Waarom zit jij je altijd op Ajax te zeuren. Jaloers. Hou je bezig met ie eigen cluppie. Dan ben je nog wel ff bezig. Je weet toch zeker zelf ook wel dat zij er een zooitje van gemaakt hebben.
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 19:52
Omdat ie gewoon gelijk heeft
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 19:42
Heb je haar ook weer pffff wat een eikel
Vind ik leuk
Beukenbv +393
donderdag 27 december 2018 om 15:03
O zo zie je maar. Ik weet er geen ene kut van.
Vind ik leuk
frankn27 +5709
donderdag 27 december 2018 om 18:26
Pas maar op dat we Europa niet in gaan via de beker :p
Vind ik leuk
Justin Kees +2749
donderdag 27 december 2018 om 15:00
Boymans zou de meest domme keuze zijn! Niet fit, vaak geblesseerd, gaat hooguit 5 wedstrijden spelen en dan ligt hij er weer weken uit...
Vind ik leuk
mcmodd +27373
donderdag 27 december 2018 om 15:04
Ik heb tien keer liever Boere dan Dessers, zou hem dan ook het liefst willen ruilen. Boymans is hier de betere, maar of die zijn conditie behoorlijk op peil heeft weet ik niet. Die zou ik als FC Utrechtfan ook zo terug willen. Even weer goed optrainen en je doelpuntenmachine komt opnieuw en in verhevigde mate op gang, bovendien zou Boymans direct weer de lieveling van het publiek zijn.
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 december 2018 om 15:05]
Vind ik leuk
Hammers96 +2913
donderdag 27 december 2018 om 15:12
Dan heb jij nog nooit de techniek van Tom Boere gezien. De man is niet snel , heeft een beroerde aanname , gaan duels uit de weg en van de 9 doelpunten zijn er iets van 6 uit een strafschop
Vind ik leuk
mcmodd +27373
donderdag 27 december 2018 om 15:18
Als ik zeg dat ik liever Boere dan Dessers zie, dan heb ik beide voldoende gezien. Anders zeg ik zulke dingen niet. Maar ik ga niet persé zeggen wat jij wilt horen, dan verschillen we gewoon van mening, daar hebben we beiden recht op.
Vind ik leuk
BS +1345
donderdag 27 december 2018 om 15:26
Boymans wordt nooit meer wat het geweest is, Boere kan niet voetballen, die heeft de techniek van een houten pop, met deze spelers wil je Utrecht toch niet naar een hoger plan tillen. Met Venema en Bahebeck hebben we veel beter in huis. Denk dat Dessers best een aanwinst is voor Twente, maar mocht Twente promoveren dat moet je er rekening mee houden dat Dessers het niveau heeft voor het rechterrijtje,
Vind ik leuk
ruud wubbers +21830
donderdag 27 december 2018 om 15:33
Als Twente al promoveert dan spelen ze ook gewoon in het rechterrijtje.
Vind ik leuk
frankn27 +5709
donderdag 27 december 2018 om 18:28
Jij bent voor pec toch? Volgens mij hebben jullie andere zaken aan het hoofd
Vind ik leuk
ruud wubbers +21830
donderdag 27 december 2018 om 18:34
Ik ben inderdaad voor PEC en het is voor ons nu wachten tot de komst van Jaap Stam eindelijk wordt bevestigd. Mag ik nu niks zeggen over andere voetbalclubs?
Vind ik leuk
frankn27 +5709
donderdag 27 december 2018 om 18:38
Jawel hoor... succes met jaap! Ben benieuwd
Vind ik leuk
JCJWZ +14883
donderdag 27 december 2018 om 15:42
Boymans even weer goed optrainen en dan schiet hij eind mei gewoon zijn doelpunt erin!
Vind ik leuk
groninger +1926
donderdag 27 december 2018 om 15:57
En dan is de competitie afgelopen
Vind ik leuk
NvC +8650
donderdag 27 december 2018 om 15:04
Druijff lijk me een goeie keuze voor twente.
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 15:05
Gewoon alle 3 halen. De nota kan weer naar de gemeente Enschede, die laat dan de ouderen en zwakkeren in de gemeente wel verrekken om deze schurkenclub te blijven subsidiëren.
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 15:37
Jij spoort voor geen meter de gemeente doet niets dus lul je gewoon uit je nek of je bent nog dronken van de kerst ....ow nee wacht ff het gaat weer over FC Twente en dan mag er alles gezegd worden en dan weten ze het allemaal beter ik was het ff vergeten sorry
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 15:41
Jan staatsen heb je een nieuw account aangemaakt?
Vind ik leuk
JCJWZ +14883
donderdag 27 december 2018 om 15:43
De gemeente staat alleen maar garant voor die puinzooi en schulden van FC Fraude.
Vind ik leuk
Jan ref +1666
vrijdag 28 december 2018 om 16:30
Tuurlijk jij hebt helemaal gelijk tis maar goed dat wij Tukkers beter weten
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 15:49
Nee hoor want ik ben Staatsen niet geloof dat maar
Vind ik leuk
JCJWZ +14883
zaterdag 29 december 2018 om 14:36
Staatsen is een begrip op vp hoor, hij is de belichaming van de fraude en schandalen bij twente.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 29 december 2018 om 14:36]
Vind ik leuk
Bossie020 +6142
donderdag 27 december 2018 om 17:37
Hij lult wel net zoveel onzin, maar hij plakt niet.
Vind ik leuk
zwollie +9424
donderdag 27 december 2018 om 15:52
Nee hoor, de ozb gaat gewoon omhoog in Enschede.
Vind ik leuk
Vb.twente +149
donderdag 27 december 2018 om 15:57
blijkbaar ben je nog achterlijker dan het achterste van een varken , als je alles een beetje leest en volgt dan snapt men het . bij ons zit niemand in de kou .
Vind ik leuk
frankn27 +5709
donderdag 27 december 2018 om 18:29
Volgens mij zou geen van de 3 gekocht moeten worden als ik dat zo lees.... huren of transfervrij
Vind ik leuk
Lucky Kes +7279
donderdag 27 december 2018 om 21:30
Zal ik je een geheimpje vertellen?
Ik ben de ditecteur van de Grolsch fabriek op een steenworp afstand van de Grolsch Veste.
Eigenlijk maken wij geen bier maar zijn wij een drukkerij.
Het bier laten we door een paar slaven in de hoofdstad maken en plakken daar onze gedrukte stickers op genaamd Grolsch.
Ook drukken wij geld, zwart geld.
Zo hebben wij 89866467655246678 miljoen euro in bezit.
Onze goede vrienden van Fc Twente gevn wij ook genoeg dat ze gewoon elke speler kunnen halen die ze nodig hebben.
Weet je waarom de KNVB Twente niet failliet verklaard?
Omdat wij ze ook triljoenen onder de tafel door schuiven.
Ach voor mij een schijntje.
Maar ik moet nu even naar mijn andere bezit, Barcalona, om Messi een bonusje van 100 miljoen schenken nog als kerst cadeau
Vind ik leuk
Oale grond +1115
vrijdag 28 december 2018 om 13:59
Wij brouwen toch volgens het mooiste recept! Zo geheim dat de sukkels welke maar grachtenpis blijven drinken er nog steeds niets van snappen en steeds zuurder worden. Begrijpen ze nog steeds niet dat dat grachtenpis gewoon azijn is!
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 15:15
Ik zou het fijner vinden als dessers gewoon naar NAC komt.
Vind ik leuk
windforce11 +3415
donderdag 27 december 2018 om 15:15
Frenkie...
Vind ik leuk
Pancev +1234
donderdag 27 december 2018 om 15:37
Overschat figuur die Van Leeuwen.
Vind ik leuk
zwollie +9424
donderdag 27 december 2018 om 15:40
Genoeg potjes met geld gevonden zeker
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 15:48
Zorgen jullie maar dat je dat kunstgras weghaalt en niet degradeert voordat je wat zegt
Vind ik leuk
zwollie +9424
donderdag 27 december 2018 om 15:54
Als je beter ingewijd bent, had je geweten dat dat kunstgras eruit gaat.
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 15:57
Zelfde geldt voor jou over Twente fijne dag nog
Vind ik leuk
HanV +5497
donderdag 27 december 2018 om 16:19
We laten gewoon het kunstgras liggen, dat scheelt weer een potje.
Vind ik leuk
groninger +1926
donderdag 27 december 2018 om 15:56
Het vals spelen gaat er gewoon door bij fc fraude
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 16:03
Vertel? Volgens welke regels?
Vind ik leuk
J. Staatsen +7069
donderdag 27 december 2018 om 17:56
Gelukkig nooit zo erg als het bij oa fc Groningen ging.
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 19:57
Kijk dat is een goeie dat vergeten ze dan maar gewoon ff zijn ook echt zoveel meelopers allemaal
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 16:01
Ik ga voor Dessers want die is naar mijn mening het meest ervaren en speelt nog bij utreg.Druif is te jong met te weinig ervaring. Boymans is al maanden uit de running en zou dan een achterstand moeten inhalen.
Vind ik leuk
ronniever +267
donderdag 27 december 2018 om 16:09
Boere gewoon laten staan want als je er bij TOP-Oss 34 inschiet kan je dat bij Twente ook wel , hij moet wat zelfzuchtiger zijn ipv steeds ruimte te maken voor de naar binnenkomende vleugelspitsen of opkomende middenvelders. Pusic moet Boere vertrouwen geven want Dessers is zeker niet beter dus weggegooid geld .
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 16:50
Boere kan gewoon niet voetballen. Hij moet weg en er moet een nieuwe spits voor in de plaats komen.
Vind ik leuk
ronniever +267
donderdag 27 december 2018 om 17:06
ieder zijn mening he maar met het geld wat Twente beschikbaar heeft gaan ze echt geen betere vinden dus geef Tom na de winterstop speeltijd en hij betaalt het uit met doelpunten
Vind ik leuk
frankn27 +5709
donderdag 27 december 2018 om 18:33
Boere komt voetballend indd tekort bij oss was hij het eindstation.
Maar hake zet hem linksbuiten. Verbeek gebruikt hem in 5-3-2... en pusic speelde lange tijd met 1 echte flankspeler en espinosza niet op middenveld waardoor er niets gecreëerd werd en boere ineens zelf acties moest gaan maken met de bal aan de voet....
Met 2 echte flankspelers en espinosza op middenveld zal het al veel creatiever en dreigender worden en zie ik zelf boere er ook wel 20 inleggen... maar goed de druk is hoog we kunnen risico niet nemen. Ik zou druijf wel graag erbij zien. Die kan ook meevoetballen
Vind ik leuk
Janste +356
donderdag 27 december 2018 om 16:19
Zou ik bij Vvv ook wel willen zien, maar ja, je moet ze ook betalen denk ik. Daar kan het blijkbaar allemaal
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 16:22
Waar halen ze in godsnaam het geld vandaan?
Machientje in de kelder?
Vind ik leuk
Smithsonian +43446
donderdag 27 december 2018 om 16:32
Dacht aan de club opheffen, ach... next time.
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 16:37
Hahaha,
dit is mijn eerste keer dat ik hier de reacties lees. Ik krijg het idee dat het afvoerputje van Nederland zich hier verzamelt om gal te spuwen over Twente. Als jullie je IQ-punten nou bundelen komen jullie tezamen misschien tot reacties met inhoud.

Denk er eens over na zou ik zeggen, voor zover dat lukt ;)
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 16:48
Om het eeuwige gezeik rond Twente maar eens recht te trekken raad ik je aan het onderstaande even goed te lezen...

Twente heeft in zijn jaarrekening een TOTALE schuld gepubliceerd van 65 miljoen euro aan kortlopende en langlopende schulden.
Schulden zijn erg multi-interpretabel. Zo zit in deze schuld van 65 miljoen euro een deel, ongeveer 12 miljoen euro, een schuld aan seizoenkaart- en skyboxhouders. Dit zijn dus mensen die al betaald hebben voor een seizoenskaart. Dit wordt dus in de loop van het seizoen "afbetaald" door plekken beschikbaar te stellen voor deze mensen.

We zitten nu dus op 53 miljoen euro.

Deze schuld bestaat dus uit kortlopende en langlopende schulden. Langlopende schulden heeft elke club en zijn niet gek. Kortlopende schulden heb je vaak liever niet en zijn dus kortlopende leningen die nodig zijn voor het voortbestaan van de club. Op dit moment heeft twente een goedgekeurd plan van aanpak waarmee het voortbestaan dus gered wordt. ALLES IS DUS IN ORDE.

Dan verder over de gemeente. De gemeente is akkoord gegaan met een garantstelling van 7 miljoen euro. Ook hoeft twente enkele schulden waar de gemeente bij in aanraking komt iets later af te betalen. De gemeente heeft hier stricte voorwaardes aan gehangen. Zo heeft twente het stadion niet meer in eigen handen en is dit nu van de gemeente.

Al met al verkeerd twente nog steeds in zwaar weer door fouten uit het verleden. Feit is dat er een enorm draagvlak achter twente zit, waar de club op kan bouwen, anders dan bij clubs die WEL failliet zijn gegaan.

Feit is zoals hier meerdere keren beschreven: Ook als je schulden hebt kan je nog dingen kopen om te blijven leven. Dit geldt voor mensen, maar ook voor een club als FC Twente.

Adieu
Vind ik leuk
fcdb 67 +2875
donderdag 27 december 2018 om 17:14
Oke zoals je misschien al weet draag ik (als een van de weinige hier op VP zo te zien :) ) Twente wel een warm hart toe. Waarom gaat Paul v.d. Kraan naar Twente. Dit is namelijk niet om geld uit te geven aan spelers maar eerder om te bezuinigen waarbij dat ook ten koste zal gaan van de spelersgroep. Ik denk dat het volgende het geval is en dat was ook zo bij Den Bosch vorig seizoen. Ik denk dat buiten de vraag om of er nu wel of niet een schuld is, er sponsors zijn die op een externe manier het aantrekken van spelers in de winterstop mogelijk maakt. De kosten van zo'n speler zal dan in zijn geheel op rekening komen van een of meerdere sponsors waarbij de aankoop/huur dus niet op conto van Twente zal komen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 december 2018 om 17:15]
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 20:05
???
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 20:06
.
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 december 2018 om 20:07]
Vind ik leuk
Hans2 +1
donderdag 27 december 2018 om 18:24
Hoe is het mogelijk dat een club met zoveel schuld nieuwe spelers aan kan trekken????
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 20:04
Voor zulke wijze woorden schenk ik je je eerste like !
Vind ik leuk
Jan ref +1666
donderdag 27 december 2018 om 20:29
Dat komt omdat alles jij schulden hebt of had of krijgt of niet krijgt je ook kunt kopen
Vind ik leuk
milo +125
donderdag 27 december 2018 om 19:16
Van de denkbeeldige top naar afdankertjes van de subtop 🤭
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 01:14
Dit komt van de grootste nepsite die alles wegkaapt van Twente.net, namelijk Twenteinsite.Lachwekkende site.Korreltje zout nemen.
Vind ik leuk
Uitvak030 +386
zaterdag 29 december 2018 om 00:59
Biertje Boymans moeten ze niet meer aan beginnen. Die moet lekker ze alternatieve leven blijven leiden en genieten van ze dollars. Die gaat voetbal nooit meer serieus nemen. Dessers... sjah ik geloof nog steeds in die jongen. Maar bij ons gaat het er niet meer uitkomen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws