'Wijnaldum is nóg een reden waarom Liverpool er zo glorieus voor staat'

'Wijnaldum is nóg een reden waarom Liverpool er zo glorieus voor staat'

Gepubliceerd: maandag 31 december 2018 om 08:09ma 31-12-2018 om 08:09

Georginio Wijnaldum en Virgil van Dijk zijn door de BBC opgenomen in het elftal van de week van de Premier League. De Nederlanders wonnen dit weekend met Liverpool met liefst 5-1 van Arsenal. Met zeven punten voorsprong op Manchester City is Liverpool de trotse koploper van de Premier League.

BBC-analist Garth Crooks gunde ook aanvaller Roberto Firmino een plekje in het elftal van de week, waardoor het totaal aan Liverpool-spelers op drie uitkwam. 'Van Dijk lijkt op dit moment door wedstrijden heen te wandelen' omschrijft hij het spel van de Nederlandse centrale verdediger. 'Ik voelde mee met Pierre-Emerick Aubameyang.'

Ook over Wijnaldum is de BBC lovend. 'Zijn optreden tegen een volledig overklast Arsenal is nóg een reden waarom Liverpool er zo glorieus voorstaat. De ovatie die de Nederlands international kreeg toen hij na 78 minuten het veld verliet, zei alles'.

Volledige opstelling: Etheridge (Cardiff City); Bamba (Cardiff City), Boly (Wolverhampton Wanderers), Van Dijk (Liverpool); Wijnaldum (Liverpool), Kante (Chelsea), Pogba (Manchester United), Fernandinho (Manchester City), Camarasa (Cardiff City); Firmino (Liverpool), Mitrovic (Fulham).

Plaats een reactie

koosje +1006
maandag 31 december 2018 om 08:14
Gelukkig komt het echte talent van Wijnaldum nu te voorschijn.
Vind ik leuk
Jef Stam +62
maandag 31 december 2018 om 08:20
Mooi want bij t nederlands elftal speelt ie als een natte krant
Vind ik leuk
ArieBombarie +43202
maandag 31 december 2018 om 08:24
Het afgelopen jaar daarom maar geen oranje meer gekeken? In de vernieuwde tactiek en opstelling speelt ie gewoon weer geweldig.
Vind ik leuk
Jef Stam +62
maandag 31 december 2018 om 08:37
Niet gezien. Spelen geweldig is 0 balverlies. Hij speelt net als stroopman als een natte krant, te afwezig.
Vind ik leuk
Nielsk +2374
maandag 31 december 2018 om 09:22
Haha volgens mij kijk jij wedstrijden van vorig jaar, geeft niet maar oordeel dan niet over dit jaar
Vind ik leuk
Stuiter +749
maandag 31 december 2018 om 09:23
Je hebt het niet gezien, maar yoch kun je vertellen dat hij speelt als een natte krant?
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 09:26
Heb jij geen oog voor zijn bijdrage zeker...
Vind ik leuk
040bovenaan +2035
maandag 31 december 2018 om 10:17
Als je het niet gezien hebt kun je ook niet oordelen.....
Vind ik leuk
Dharmpie +1051
maandag 31 december 2018 om 10:03
De gestoorde Oranje coaches zijn gelukkig aan de kant gezet. De onzekerheden, het visieloos maken van opstellingen maakte geen enkele speler beter. Wijnaldum is een speler die vertrouwen van zijn coaches nodig heeft. Klop geeft het hem en ziet ook al het nuttige werk dat Wijnaldum verricht. Het NL team heeft nu een coach die duidelijk is in alles, daar heeft niet Alleen Wijnaldum baat bij maar alle andere oranjespelers. Koeman is 4 jaar te laat aangesteld. Maar beter laat dan nooit!
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 13:19]
Vind ik leuk
Hoogland +300
maandag 31 december 2018 om 08:20
Speelt echt top bij Liverpool ! Ze mogen die shaqiri ook wel vermelden wat is dat een nuttige speler .
Vind ik leuk
Bixente +424
maandag 31 december 2018 om 08:21
Ga zo door mannen! Nu nog winnen van City, dat zou helemaal top zijn...😉
Vind ik leuk
Stuiter +749
maandag 31 december 2018 om 09:24
Ja, inderdaad. Hopen dat ze weer kampioen worden.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11971
maandag 31 december 2018 om 08:22
En toch vind ik het klasse verschil van wijnaldum in het Nederlands elftal te groot vergeleken met dan hij bij Liverpool speelt.
Het zal wel te maken hebben met de manier van voetballen te maken hebben.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 09:00]
Vind ik leuk
Rodajc +18688
maandag 31 december 2018 om 08:31
Ligt ook aan het team om hem heen natuurlijk, bovendien vond ik hem in 2018 ook gewoon behoorlijk goed in Oranje.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 08:31
Je hebt gelijk als je zegt dat er verschil zit tussen de Wijnaldum van Liverpool en de Wijnaldum in het NL elftal... Dat gezegd hebbende is het wel zo natuurlijk dat wat hierboven ook al gezegd werd hij inmiddels al een stuk beter speelt nu onder Ronald Koeman dan daarvoor en je hebt natuurlijk ook altijd te maken dat sommige spelers ook echt afhankelijk zijn van teamgenoten. Goed voorbeeld vind ik Seedorf, een van de beste NL club voetballer van de laatste 30 jaar maar nooit echt uit de verf gekomen in het NL elftal, reden... de spelers die hij om zich heen had bij de clubs die die speelde die het vuile werk op deden knappen zodat hij kon excelleren wat bij NL elftal niet gebeurde.
Vind ik leuk
Hoogland +300
maandag 31 december 2018 om 09:33
Ik denk inderdaad ook de rol die hij moet vervullen. Bij Liverpool een werkende kracht, in het NL elftal verwachten ze dat hij het spel gaat/ging maken.
Vind ik leuk
Shelbourne +5985
maandag 31 december 2018 om 08:36
Mooi voor hem, het is hem gegund. De Liverpool fans zijn ook gek op hem eb terecht. Gini is een prima voetballer, sterk, snel en prima techniek en overzicht.

Wat ik vooral ook mooi vind is dat zowel Wijnaldum als van Dijk ook sympathieke persoonlijkheden zijn. Nog enigszins normale gasten die ook gewoon met twee woorden kunnen praten.
Vind ik leuk
Nashua +7038
maandag 31 december 2018 om 08:45
Sympathiek zeker, in het Nederlands elftal te vaak onzichtbaar geweest.

Echter onder Koeman en met de komst van F.de Jong zien we ook een top Wijnaldum in het Nederlands elftal de laatste wedstrijden
Vind ik leuk
Shelbourne +5985
maandag 31 december 2018 om 08:49
Heeft bij Liverpool ook betere mede spelers. In Engeland kan hij in functie van de aanvallers spelen, dat past hem goed.

Bovendien, met Koeman hebben we eindelijk een fatsoenlijke bondscoach. Hiervoor was het toch behelpen met bondscoaches die niet goed genoeg waren.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 08:54
Een genot om te zien hoe liverpool presteerd dit seizoen. Offtopic. Beste mensen hier op vp. Wens jullie de beste wensen toe, en een gezond en gelukkig nieuw jaar toe👌🙏
Vind ik leuk
Smithsonian +43385
maandag 31 december 2018 om 09:14
Kun je als feyenoorder alleen maar trots op zijn.
Vind ik leuk
Kuip +10047
maandag 31 december 2018 om 09:41
Wijnaldum is natuurlijk een meesterknecht. Oranje had de afgelopen jaren geen kopmannen waardoor hij o.a. werd gezien als kopman. Dat is hij gewoon niet. In een sterrenelftal als Liverpool is hij het cement tussen de stenen.
Nu Oranje weer kleur krijgt door Frenkie de Jong, van Dijk en Memphis, zie je Wijnaldum in z’n element. Daardoor kan hij de komende jaren ook in Oranje van onschatbare waarde zijn.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 00:36
Amen!
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 09:56
Volgens mij heeft psv hem gekocht voor 5 miljoen met nog een heel kort contract. Daar werden vraagtekens bij geplaatst. Gini had het in het begin ook moeilijk, maar toen Memphis op touren was vonden die 2 elkaar blindelings. Memphis naar Liverpool zie ik graag gebeuren.
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 10:04
Wijnaldum is thuis bij de allergrootste en meest succesvolste club van Groot Britannia
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 10:14
Ik vind het opvallend dat heel veel voetballiefhebbers de laatste dagen bij Liverpool topics weer hopen op een kampioenschap voor Liverpool.
Waarom eigenlijk?
Vind ik leuk
RGB +1367
maandag 31 december 2018 om 11:11
Waarschijnlijk de gunfactor? Zijn al bijna dertig jaar geen kampioen geworden, spelen goed voetbal en er spelen twee landgenoten in.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 11:11]
Vind ik leuk
RGB +1367
maandag 31 december 2018 om 11:10
Ik vind dat Wijnaldum zicht uitstekend heeft ontwikkeld. Het was hier in NL natuurlijk ook een goede speler maar ik had toch niet verwacht dat hij dit zou kunnen.
Vind ik leuk
derksen +9162
maandag 31 december 2018 om 11:15
Kweetniet!
Vind ik leuk
BT410 +402
maandag 31 december 2018 om 12:24
Slijmballen
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 13:42
Echt een ondergewaardeerde kracht die Wijnaldum. Vindt 'm steeds meer op Seedorf lijken. Echt een verbindingsspeler die je pas mist als je 'm eruit haalt. Hoort bij Oranje ook bij 1 vd belangrijkste schakels.
Vind ik leuk
Els Hooft +17
maandag 31 december 2018 om 14:42
Als Georginio nou bij 020 was opgeleid..... Dan was hij de hemel on geprezen. Bah, journalisten maken of breken je.
Vind ik leuk
dinsdag 1 januari 2019 om 23:16
Trots op onze helden🤝🤝🤝
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws