'Ik wist: ik kan hoog of laag springen, het maakt niet uit, hij blijft toch staan'

'Ik wist: ik kan hoog of laag springen, het maakt niet uit, hij blijft toch staan'

Gepubliceerd: vrijdag 4 januari 2019 om 12:08vr 04-01-2019 om 12:08

Khalid Karami is gelukkig met zijn overstap naar NAC Breda. Bij de club die hem verhuurt, Vitesse, speelde de 29-jarige rechtsback niet één Eredivisie-wedstrijd.

Karami heeft naar eigen zeggen nooit de kans gekregen om te laten zien waarom Vitesse hem afgelopen zomer van Excelsior overnam. "Als ik een eerlijke kans had gehad en die niet had gepakt, kan ik mezelf iets verwijten. Maar ik heb ik die kans nooit gehad", zegt hij in BN DeStem.

"Ik heb een half jaar alleen maar getraind. Met het tweede (Jong Vitesse speelt tweede divisie, red.) mocht ik niet spelen, omdat ik ouder ben dan 23 jaar. Dan val je al snel buiten de boot en blijven alleen de trainingen over en soms een oefenwedstrijd."

Karami had het er moeilijk mee. "Ik kwam in een fase waarin ik nergens naar toe kon leven. Ik leef voor de wedstrijden, niet voor de trainingen. De adrenaline en spanning voor de wedstrijd was helemaal weg. Omdat ik wist: ik kan hoog of laag springen, het maakt niet uit wat er gebeurt, de rechtsback blijft toch staan."

Plaats een reactie

Mesut Özil +6013
vrijdag 4 januari 2019 om 12:12
Karavaev is ook wel echt een stuk beter dan jij, Khalid.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 12:31
Daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat hij geen kans gehad heeft. Daar hij Karami wel gelijk in. Maar dat had hij natuurlijk kunnen weten toen hij van de zomer naar Arnhem kwam.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6013
vrijdag 4 januari 2019 om 13:29
Wat jij in die laatste zin zegt probeer ik met mijn reactie te zeggen.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 12:34
Ja, en? Je hebt zelf voor Vitesse gekozen toch? Je had ook bij Excelsior kunnen blijven of ergens anders heen kunnen gaan...
Vind ik leuk
buddha +9981
vrijdag 4 januari 2019 om 12:36
helaas pindakaas. had beter bij ons kunnen blijven.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6013
vrijdag 4 januari 2019 om 13:28
Jij bent de enige Excelsior-fan op dit forum zeker?
Vind ik leuk
buddha +9981
vrijdag 4 januari 2019 om 13:43
op zeker niet. er is er nog 1 met het excelsior logo.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6013
vrijdag 4 januari 2019 om 13:51
Aha oke.
Vind ik leuk
gerard.. +579
vrijdag 4 januari 2019 om 12:39
Hij heeft ook echt helemaal geen kans gehad ook niet in de voorbereiding.karaveav kan wel beter zijn maar stel dat Karami de sterren van de hemel gespeelt had in de voorbereiding dus beter dan Karaveav.
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
vrijdag 4 januari 2019 om 12:39
Omdat het ook een veel betere back is dan jij.
Vind ik leuk
VA1 +2278
vrijdag 4 januari 2019 om 12:44
Haha wat dacht hij dan?! Iedereen weet dat hij voor de bank is gehaald behalve hijzelf...
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 12:54
Gewoon niet goed genoeg en de concurrentiestrijd verloren.
Vind ik leuk
Shelbourne +5413
vrijdag 4 januari 2019 om 13:08
Hij is toch ook gehaald als back-up voor die Karavaev? Komt tekort voor de subtop voor de Eredivisie in principe. Anderzijds, NAC is een prima club om voor te spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 13:26
Privé transfers
Vind ik leuk
Cookee +11824
vrijdag 4 januari 2019 om 14:54
Daar zouden clubs best wat meer rekening mee mogen houden.
Vind ik leuk
Greenwhite +377
vrijdag 4 januari 2019 om 15:02
Heb in de voorbereiding aantal trainingen bekeken. Kansen kun je ook afdwingen. Of je denkt t op 75% te kunnen redden als je van Excelsior vandaan komt. Succes bij NAC.
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 07:32
Domme keuze dan om voor Vitesse te gaan. Heel Nederland wist dat het voor hem heel moeilijk zou worden zich in de basis te spelen. Als je dan na een half jaar al huilend afhaakt, ben je gewoon met compleet onrealistische verwachtingen hierheen gekomen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws