Ter Avest maakt minuten in Italië: 'Het was erg bijzonder om daar te spelen'

Ter Avest maakt minuten in Italië: 'Het was erg bijzonder om daar te spelen'

Gepubliceerd: zondag 6 januari 2019 om 09:56zo 06-01-2019 om 09:56

Hidde ter Avest kijkt met plezier terug op zijn transfer naar Udinese. De rechtsback, die afgelopen zomer overkwam van FC Twente, heeft het erg naar zijn zin in Italië en heeft geen spijt van zijn overstap naar het buitenland.

Ter Avest trok naar Italie met een blessure, maar sinds zijn herstel vond de 21-jarige verdediger zijn naam zeven keer als basisspeler op het wedstrijdformulier. Hij maakte onder anderen zijn opwachting tegen Internazionale. "Het was erg bijzonder om in San Siro te spelen", zegt Ter Avest tegen Tubantia. "Zo'n groot stadion maakt veel indruk en ik mocht toen ook nog eens in de basis beginnen."

De Wierdenaar is goed opgevangen bij Udinese. "Het scheelt dat met Bram Nuytinck en William Troost-Ekong ook twee Nederlandse jongens hier spelen, dus dat je mensen hebt met wie je in je eigen taal kunt praten. Dat heeft me vooral in het begin erg geholpen."

Plaats een reactie

zondag 6 januari 2019 om 10:00
Denk dat deze jongen nu wel op zijn top zit.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
zondag 6 januari 2019 om 10:07
Hij is 21 en speelt net in de Serie A. Ik zou nog even afwachten.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:11
Heb je hem wel eens bij Twente zien spelen?? Een nagenoeg van Groningen naar Atlanta vind ik simpelweg 8 keer beter en toen hij Groningen verliet was hij minstens 5 keer beter dan ter avest. Misschien kan die me verassen alleen denk dat die binnen 2 jaar serie b speelt.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
zondag 6 januari 2019 om 10:15
Hateboer neem ik aan? :p
Die was wel beter, maar ook ouder. Als Ter Avest zijn basisplaats houdt kan het best goedkomen denk ik.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:16
Hahah ja hateboer inderdaad. Autocorrect zet me even voor paal. Maarja we zien het wel maar oranje niveau word het niet.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
zondag 6 januari 2019 om 10:20
Het is ook nog steeds de vraag of Hateboer dat is :p
En Joachim Andersen van Twente staat nu ook in de belangstelling van Europese topclubs. Had je dat toevallig wel verwacht? :p
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:24
Hateboer vind ik op dit moment wel nederlandselftal waardig. Zie veel wedstrijden van hem en hij houd zich prima staande. Vind hem vaak bij de betere horen. Achja je hebt gelijk het kan raar lopen in het voetbal. Ben echter nog totaal geen fan van deze jongen. Zal hem blijven volgen wie weet hebben we het later nog eens over hem
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
zondag 6 januari 2019 om 10:38
Ik zie hem zelden, dus dat kun jij dan beter beoordelen.
Ik weet het ook niet hoor, maar hij is 21, net in Italië en nog niet lang in de basis.
We zullen het wel zien. Jij kan ook best gelijk hebben. 21 Lijkt me gewoon jong om al aan je top te zitten. Helemaal als je tot dit moment nog weinig uitgedaagd bent.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:43
We zien het wel tot nu toe leuk voor die jongen dat die daar speelt. Je best doen en genieten. Voor je het weet is het voorbij.
Vind ik leuk
Il Gordo +14758
zondag 6 januari 2019 om 10:43
Tsja, toen ze bij Sparta voor het eerst Dumfries zagen ballen zag het er ook niet uit. Niemand die voorspelde dat ie drie jaar later in Oranje zou spelen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
zondag 6 januari 2019 om 10:53
Football Manager schatte hem vrij hoog in.
Vind ik leuk
Il Gordo +14758
zondag 6 januari 2019 om 13:25
Dumfries of Ter Avest? ;)

Football Manager schatte ook ooit Prospar hoog in...

https://www.google.com/amp/s/www.mirror.co.uk/sport/football/11-legendary-championship-manager-players-8683798.amp
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
zondag 6 januari 2019 om 13:31
Dumfries. Ter Avest weet ik niet.
Natuurlijk zitten ze er ook naast. Al kan Piet de Visser ook wel zo'n lijstje maken. Of een speler het redt heeft met meer dan talent te maken. Ik vind dat ze het voor een voetbalspel goed doen.
Ik haalde Frenkie de Jong al toen hij 16 was :p
Moussa Wague ook. (Senegalese rechtsback van Barcelona B, speelde toen nog in Afrika :p)
Vind ik leuk
Il Gordo +14758
zondag 6 januari 2019 om 13:48
Zeker, FM doet het zeer aardig. Blijft leuk spel.

Wat ik alleen niet snap is dat ze soms mis zitten met of iemand rechts- of linksbenig is. Zo moeilijk moet juist dat niet zijn, zou je zeggen.

Of is het rechts- of linksdragend?
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
zondag 6 januari 2019 om 13:49
Ik denk dat dat gewoon af en toe fout gaat als je 200.000 spelers registreert :p
Vind ik leuk
Il Gordo +14758
zondag 6 januari 2019 om 13:50
Onbegrijpelijk ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
zondag 6 januari 2019 om 14:33
Ik zou iedereen tweebenig maken en ze zorgen maar dat ze het leren :p
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:17
Denken moet je aan een paard overlaten die heeft een groter hoofd.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:09
Een paard heeft gewoon een kop.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:37
Een paard heeft alleen een kop wanneer je zeer zwak begaafd bent. Voor de rest van de wereldbevolking heeft een paard een hoofd.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:25
En nog meer wat groter is lowietje.🤪🤪
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:28
Grotere oren?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:30
Dat we natuurlijk
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:29
Mooi dat die jongen bij udinese voetbalt. Succes hidde ter avest.
Vind ik leuk
Eimersweide +8246
zondag 6 januari 2019 om 10:55
Tegen Inter in SanSiro? Guiseppe Meazza dan toch?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:40
Was die jongen helemaal bergeten. Kon zich bij de degradatie van Twente niet aan de algehele malaise onttrekken. Had misschien een seizoen eerder de deur achter zich dicht moeten trekken
Vind ik leuk
Shelbourne +5405
zondag 6 januari 2019 om 14:24
Van een degradant als Twente naar de Serie A is toch een grote stap. Ik had verwacht dat hij net als Diks vooral op de tribune zou zitten maar de laatste weken speelt hij regelmatig mee. Voor hem te hopen dat hij nu daadwerkelijk vast in de basis komt te staan. Udinese staat vrij laag dus het zou zo maar kunnen dat ofwel de trainer gaat schuiven met spelers ofwel dat de trainer eruit wordt gestuurd en dan is het afwachten of de nieuwe trainer het in hem ziet zitten.
Vind ik leuk
debacle +528
maandag 7 januari 2019 om 00:06
Helemaal niets mis met deze speler... valt regelmatig in terwijl hij een soort opstartjaat zou hebben bij udinese...
Komt dus eerder aan de bak dan gedacht...alleen maar mooi op die leeftijd... verder gebeurt er wel altijd wat als hij erin komt mbt diepte in het spel
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws