'Ik heb acht jaar bij dezelfde club gezeten, daarna drie in anderhalf jaar'

'Ik heb acht jaar bij dezelfde club gezeten, daarna drie in anderhalf jaar'

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 09:59di 08-01-2019 om 09:59

Luciano Slagveer is teleurgesteld over zijn eerste seizoenshelft in dienst van FC Emmen. De 25-jarige buitenspeler trok met hoge verwachtingen naar Drenthe, maar raakte al vroeg in het seizoen zijn basisplek kwijt.

De rechtsbuiten maakt zich niet veel illusies voor de rest van het seizoen. "Ik heb er een hard hoofd in", laat hij vanuit het trainingskamp in het Spaanse Estepona weten aan RTV Drenthe. "Ik wil daar heel graag in geloven, maar het geloof moet ik ook een beetje van de trainer (Dick Lukkien, red.) krijgen." Tijdens partijvormen op de training werd Slagveer nauwelijks bij de basisploeg opgesteld. "Nee, ook niet in de afgelopen dagen in Spanje. Daarom heb ik er ook een hard hoofd in dat het nog goed gaat komen."

Een vertrek bij FC Emmen, dat Slagveer tot het einde van het seizoen huurt van het Belgische Sporting Lokeren, is echter geen optie. "Eigenlijk zie ik dat niet zitten. Ik heb acht jaar bij dezelfde club (sc Heerenveen, red.) gezeten en in de laatste anderhalf jaar bij drie (FC Emmen, Sporting Lokeren en FC Twente, red.). Een vierde club in zo'n kort tijdsbestek lijkt me ook niet verstandig." Het maakt de situatie voor Slagveer uitzichtloos. "Ik kwam naar FC Emmen om te spelen en om mezelf weer te laten zien, maar dat kan op dit moment niet. Ja, in het tweede voor zo'n twintig toeschouwers... maar dat is eigenlijk niet de bedoeling."

Lees meer over:EredivisieFC Emmen

Plaats een reactie

dinsdag 8 januari 2019 om 10:12
Harder werken? Extra trainen? Zorgen dat de trainer niet meer om je heen kan?
Vind ik leuk
Kevindo +1755
dinsdag 8 januari 2019 om 10:48
Nee joh, ben jij gek. Dat ligt heus niet aan zichzelf hoor, ligt gewoon aan anderen.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 11:49
Zolang hij zelf om niemand heen komt is dat miss een goede optie ja.
Vind ik leuk
pos +8997
dinsdag 8 januari 2019 om 10:13
Als 1 van die 20 toeschouwers Dick Lukkien is zou ik toch juist mijn best doen.
Vind ik leuk
fier&koen +1892
dinsdag 8 januari 2019 om 10:46
Nou idd. En die Lukkien stelt echt wel zijn beste elftal op. Hoort hij dus niet bij jammer voor hem.
Vind ik leuk
Objectief +3351
dinsdag 8 januari 2019 om 10:24
Prima aanvaller voor de counter. Beter je best doen, want als je het bij Emmen niet redt, ben ik bang dat de ED toch een maatje te groot voor je is.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 10:24]
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 10:31
Hij kon bij Heerenveen toch redelijk meekomen.
Had wel verwacht dat hij een basisplekje af zou dwingen in Emmen.
Vind ik leuk
Rodajc +17382
dinsdag 8 januari 2019 om 10:26
Lijkt gewoon niet in de tactiek te passen. Met een 532 heb je een balvaste spits en een afmaker nodig, Slagveer is dat allebei niet. Dan is hij hoogstens goed als invaller, op de counter.
Vind ik leuk
Gelukshand +163
dinsdag 8 januari 2019 om 10:27
ahhh gozie, Tja het leven gaat niet altijd over rozen. Als je een verkeerde beslissing maakt dan zal je op de blaren moeten zitten.
Vind ik leuk
Eimersweide +8244
dinsdag 8 januari 2019 om 12:48
Wat heeft hij voor verkeerde beslissing genomen dan als ik vragen mag?
Vind ik leuk
Gelukshand +163
dinsdag 8 januari 2019 om 12:54
Misschien omdat hij te vroeg naar het buitenland is gegaan>?>
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 13:01]
Vind ik leuk
Eimersweide +8244
dinsdag 8 januari 2019 om 13:51
Haha zijn contract werd niet verlengd man! Toen ging hij naar Lokeren, niet naar Real Madrid. Als hij toen voor een NL club had gekozen dan was het net zo slecht gegaan, dat zie je nu bij Emmen.
Vind ik leuk
FCG1971 +4040
dinsdag 8 januari 2019 om 10:28
Dick Lukkien staat erom bekend spelers met een deukkie weer aan de praat te krijgen. Deze speler moet toch eens in de spiegel gaan kijken of het probleem ook bij hem kan liggen.
Vind ik leuk
FCE1925 +243
dinsdag 8 januari 2019 om 10:50
Ik heb de indruk dat Slagveer inderdaad wat meer naar zichzelf mag kijken. De wedstrijden die hij wel gespeeld heeft, waren ook niet heel best.
Vind ik leuk
FCG1971 +4040
dinsdag 8 januari 2019 om 11:00
Is niet een sterk punt he bij de meeste voetballers, dat spiegelkijken. Succes met De Leeuw, dat is nu juist wel een speler met karakter en zelfreflectie. Gouden greep voor Emmen.
Vind ik leuk
Obl93 +2661
dinsdag 8 januari 2019 om 10:36
Volgens mij wil hij weg😂
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3042
dinsdag 8 januari 2019 om 10:49
Ambitie straalt er van af.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 10:49]
Vind ik leuk
Guntherr +1491
dinsdag 8 januari 2019 om 10:54
Jeetje, dit was zo'n groot talent bij Heerenveen.. Zonde om te zien dat hij nu zelfs niet bij Emmen aan de bak komt.. dan is het einde echt nabij.. Misschien naar Bali united, is leuk daar hoor ik.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 11:15
Beter je best doen, het zal toch niet aan 3 trainers liggen?
Vind ik leuk
michelhx +4035
dinsdag 8 januari 2019 om 12:14
Vond het bij Heerenveen toch echt wel een aardige voetballer en een goede opvolger van Narsingh. Waar is het mis gegaan?
Vind ik leuk
Donnygo +3439
dinsdag 8 januari 2019 om 12:17
Als je bij al die clubs niet aan het spelen toe komt zou ik toch eerst eens bij mezelf te raden gaan ipv nu te zeggen het vertrouwen moet ook van de trainer komen.

Jij moet de trainer het vertrouwen geven dat hij op jouw kan bouwen niet andersom.
Vind ik leuk
Twente +188
dinsdag 8 januari 2019 om 12:40
Slagveer is gewoon een goede speler. Ik snap niet dat hij niet aan de slag komt in emmen
Vind ik leuk