Janssen ging nooit naar het buitenland: 'Belangstelling van Inter en Liverpool'

Janssen ging nooit naar het buitenland: 'Belangstelling van Inter en Liverpool'

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 20:54di 08-01-2019 om 20:54

Theo Janssen heeft bewust nooit voor het buitenland gekozen. De inmiddels gestopte voetballer wilde graag dicht bij zijn familie en vrienden blijven en geeft daarnaast niets om geld.

Janssen speelde in 2003 een half jaar voor Racing Genk, maar bleef voor de rest in Nederland. "Toen ik bij Vitesse speelde kon ik naar het buitenland, maar toen brak ik mijn been", vertelt Janssen bij Bij Andy in de Auto. "Toen stond ik in de belangstelling van Internazionale en Liverpool. Als ik mijn been niet had gebroken was ik waarschijnlijk in de winterstop weggegaan."

Janssen speelde bij FC Twente, waarna Ajax hem kocht. "Toen ik naar Ajax ben gegaan, kon ik ook naar het buitenland. Ik heb toen voor Ajax gekozen. Na Ajax kon ik voor twee á drie jaar naar Turkije, Bursaspor. Ik kon daar goed geld verdienen, maar ik wilde terug naar Vitesse. Ik wilde rustig afsluiten. Ik had nooit echt de behoefte om in het buitenland te spelen. Lekker bij vrienden en familie."

"Geld heeft me nooit geïnteresseerd, nog steeds niet. Dat is ook wel een nadeel. Als ik iets leuk vind, zeg ik te snel: we gaan het doen. Ik heb nog steeds Rob Jansen als zaakwaarnemer. Hij zegt dat het soms te snel is en dat ik er meer uit kan halen. Ik ben daar niet mee bezig."

Janssen stopte in 2014 met voetballen. Hij begon zijn loopbaan bij Vitesse en sloot ook af in Arnhem. Janssen heeft vijf interlands voor het Nederlands elftal achter zijn naam staan. Inmiddels is hij assistent-trainer van Vitesse O19.

Poll

Heeft Janssen alles uit zijn carrière gehaald, vind jij?

(1259 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +36537
dinsdag 8 januari 2019 om 20:56
Tering wat een vetklep is dat geworden :)
Vind ik leuk
Luiehond +2504
dinsdag 8 januari 2019 om 21:00
Was altijd al wat mollig!
Vind ik leuk
Niels92 +36537
dinsdag 8 januari 2019 om 21:02
Mollig dat weet ik, maar zoals ie nu is dat is niet mollig meer maar dik:)
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:08
Understatement van de dag
Vind ik leuk
Lucatonio +2161
dinsdag 8 januari 2019 om 21:01
Nee inderdaad niet alles uit z’n carriere gehaald.. maar fuck it als hij lekker in NL wil ballen is dat tich prima. 🍺
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:06
Hij lustte hem altijd wél hoor..
Biertje, peukie, en een balletje met mayo waarschijnlijk 😂
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:17
Of twee balletjes misschien...

Maar dan wel mette di Mayo natuurlijk !! 😛
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2417
dinsdag 8 januari 2019 om 21:45
Hij heeft alles uit zijn carrière gehaald voor iemand die niet erg gemotiveerd was en niet voor zijn sport leefde. Was dik, rookte, ging regelmatig uit en zoop....dan heeft hij echt het maximale bereikt....
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:04
Ik stond laatst naast hem aan de bar op de toekomst (Ajax O19 tegen Benfica),.. Ik denk hij lijkt er wél op, maar ook weer niet.
Wilde die ouwe van mij gaan vragen of ie het was, staat ie voor 'm, wist ie z'n naam niet meer 😂😂😂

Maar het was hem dus wél 🐷

Hij traint de jeugd bij Vitesse hoorde ik
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 21:20]
Vind ik leuk
Niels92 +36537
dinsdag 8 januari 2019 om 21:07
Klopt en wil graag hoofdtrainer worden bij de club, hopelijk gaat hem dat lukken, het is hem gegund.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:11
Hoorde ik ook ja
Gunnen of niet gunnen, ik ken hem niet heel goed, weet nou niet of ie heel aardig is, maar ik moest wel lachen om z'n houding toen die tijd
Vind ik leuk
Niels92 +36537
dinsdag 8 januari 2019 om 21:14
Ik gun altijd iedereen hetzelfde wat ik mezelf en mijn gezinnetje en familie gun, geluk in het leven :)
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:24
Mooi dat er mensen zoals jij zo'n hier
Lekker positief
Is vaak anders helaas
Wie goed doet goed ontmoet, broer!
Leuk je te ontmoeten trouwens!
Vind ik leuk
Johnny Cash +9966
dinsdag 8 januari 2019 om 22:08
Daar was ik net ook nog.altijd leuk om die ouwe teamfotos aan de muur te zien
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 22:23
En Sjaak
Vind ik leuk
Johnny Cash +9966
dinsdag 8 januari 2019 om 22:24
Natuurlijk even netjes gedag gezegd tegen Sjaak. Wel zo netjes he 👍
Vind ik leuk
John Garp +4715
dinsdag 8 januari 2019 om 21:04
Ieder kilometer in die arme wagen met deze twee blubbers erin telt dubbel.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:19
Hij heeft een harses jonge !! 🐷🐽

😂😂😂😂
Vind ik leuk
Jozef +44204
dinsdag 8 januari 2019 om 21:41
Zo ziet Thee Ring er dus uit...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10134
dinsdag 8 januari 2019 om 21:58
Lijkt nu meer op een darter uit Sheffield!
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 22:41
Dat is wat we in Brabant noemen een plofkop.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 20:59
Mooi figuur toch!
Kon hem wel waarderen
Goeie voetballer ook
Leuk dat ie nog ff bij Ajax kwam spelen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 21:07]
Vind ik leuk
Ron83 +630
dinsdag 8 januari 2019 om 21:03
Kan? Kon bedoel je😉
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:08
Nee, 'kwam' bedoelde ik eigenlijk
Vind ik leuk
Ron83 +630
dinsdag 8 januari 2019 om 21:09
Haha👊🏼
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:13
Maar je zat er dichtbij!

Het 'kon' ook best goed geweest zijn 😉
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
dinsdag 8 januari 2019 om 21:01
Had een hele goede traptechniek.
Vind ik leuk
Argento8523 +7269
dinsdag 8 januari 2019 om 21:04
En hij kan heel veel vreten blijkbaar 🤔
Vind ik leuk
Niels92 +36537
dinsdag 8 januari 2019 om 21:04
In 2011 in de Arena kampioenswedstrijd maakte ie het nog spannend door de 2-1 te scoren en Twente er weer geloof in kreeg :)
Vind ik leuk
Argento8523 +7269
dinsdag 8 januari 2019 om 21:03
Hij heeft het er blijkbaar goed van genomen nadat hij is gestopt met voetballen

Hij is net zo rond als dat hij lang is
Was als nooit een geweldige prof maar wel gewoon iemand die zich zelf was en is gebleven

Nu is hij denk ik aanhanger van liever te dik in de kist dan weer een feestje gemist 🤣
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:12
Lalalalalalala zalig nr als je er een paar (te veel) op hebt 😂😂
Vind ik leuk
Argento8523 +7269
dinsdag 8 januari 2019 om 21:27
Hahahahaha

Dat dan weer wel 🤣
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:07
Hij heeft misschien niet alles uit zijn carrière gehaald maar hij heeft wel genoeg uit de snackbar gehaald zo te zien.

Nu even serieus, het was echt een fantastische voetballer, echter heeft hij altijd nog gerookt, gedronken en had hij een buikje. Als hij echt voor zijn sport had geleefd had hij veel verder kunnen komen.
Vind ik leuk
timm0s +632
dinsdag 8 januari 2019 om 21:09
Dat werd hem in de jeugd ook verteld maar had daar toen al geen oren naar, heeft nooit volledig voor het voetbal willen leven maar heeft toch best een mooie carrière gehad.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:08
Nou, meneer Janssen ken wel een aardig dieet gebruiken me dunkt. Asjemenou nog an toe.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:08
Van voetbal, naar gehaktbal.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:09
Sorry, ik kon het niet laten haha ;)
Vind ik leuk
Monnikehuize +1626
dinsdag 8 januari 2019 om 22:05
Lekker met je zelf lullen pik
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:10
Lekker peukie erbij Theo en zal
Me ook niet verbazen als ie wel een paar biertjes of baco’s lust. Heerlijk ook lekker relaxed. Had natuurlijk wel meer uit zn loopbaan kunnen halen maar als hij ermee te vreden is top toch
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:26
Die kan wel starten met darten
Vind ik leuk
Futre +4886
dinsdag 8 januari 2019 om 21:29
Toffe gozer maar ik ken weinig mensen die zo teringweinig met hun talent hebben gedaan.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 22:12
Rene van der Gijp?
Vind ik leuk
De Goffert +835
dinsdag 8 januari 2019 om 21:58
Respect voor die gozer!
Geweldige trap in zijn poten en balde toch lekker bij Ajax en vitesse. Werd met Twente kampioen van Nederland en dat met bier en sigaretten hahaha
Zie hem nog staan in de Goffert tijdens de warming-up voor de wedstrijd NEC-Vitesse... beetje naar ons kijkend op de Hazenkamp en voelend aan zijn zak een beetje uit te dagen samen met die kwal Hofs hahaha Heerlijk hie het publiek reageerde en hij knipoogde hahaha
Mooi man om zo’n held bij je club te hebben!
Jammer dat hii zichzelf nooit echt getest heeft bij een topclub. Hij had waarschijnlijk gewoon meegkunnen op dat niveau
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 22:53
Niet een suc6 bij Ajax, maar ik mag hem wel. Prachtig toen die stiekum aan het roken was tijdens kampioensfeest
Vind ik leuk
Caine +179
dinsdag 8 januari 2019 om 23:01
Hij heeft ook echt zo’n typische plofkop-baard 😅 zo doet ie me denken aan ‘the viking’ zo’n dikke darter van vroeger
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 23:05
Van dat soort voetballers zouden er veeeeeeel meer moeten zijn.
Vind ik leuk
Jorg Vde +360
dinsdag 8 januari 2019 om 23:17
Ziet er goed uit Theo, lekker samen met Johnny (van) naar de Burger King.
Vind ik leuk
Mikel7 +48
woensdag 9 januari 2019 om 00:21
Voetbalprimeur of voetbal-repost??? Zie niks anders dan oud of gejat nieuws hier
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:08
Als je vanuit zijn voetbal kwaliteiten gaat bekijken heft hij inderdaad niet alles uit zijn carriere gehaald, als je hem zo hoort dan in zijn beleving wel want de behoefte om de top te behalen is er nooit echt geweest. Hij vond het wel best zo en zijn wens om dicht bij zijn familie te blijven was/is belangrijker dus in dat opzicht heeft hij wel alles eruit gehaald.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws