Update: ADO-verdediger Kuipers zet loopbaan definitief in Roemenië voort

Update: ADO-verdediger Kuipers zet loopbaan definitief in Roemenië voort

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 08:07za 12-01-2019 om 08:07

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 08:12za 12-01-2019 om 08:12

Bas Kuipers vertrekt bij ADO Den Haag. De 24-jarige verdediger heeft van de club uit de Hofstad toestemming om een transfer naar een andere club af te ronden.

Dat meldt ADO via Twitter. Kuipers verliet woensdagochtend het trainingskamp van de club in het Turkse Belek. De naam van zijn nieuwe werkgever is nog niet bekend. Kuipers kwam in de zomer van 2017 over van Excelsior, waar hij drie succesvolle jaren beleefde. Eerder was de linksback actief in de jeugdopleiding van Ajax. Een doorbraak in Amsterdam bleef uit.

Kuipers had nog een contract tot komende zomer bij ADO. Hij kon in twee seizoenen nooit zijn stempel drukken. In de eerste seizoenshelft kwam de verdediger tot drie optredens in de Eredivisie, waarvan twee als basisspeler. Kuipers moest Aaron Meijers voor zich dulden in de pikorde.

De ploeg van trainer Fons Groenendijk staat momenteel elfde in de Eredivisie.

Update 11.1 22:59 uur: De nieuwe club van Bas Kuipers heet FC Viitorul Constanta, meldt Omroep West. De verdediger ruilt ADO zaterdag in voor de Roemeense club. Omroep West weet niet wat Viitorul voor Kuipers betaalt. 

Update 12/1, 08.07 uur: Bas Kuipers heeft definitief de deur bij ADO Den Haag achter zich dichtgetrokken, meldt de Eredivisie-club. De 24-jarige linksback verliet afgelopen woensdag al het trainingskamp in Belek en heeft inmiddels ook de medische keuring bij FC Viitorul Constanta doorstaan. 

Plaats een reactie

voorstopper +1123
woensdag 9 januari 2019 om 09:52
Ik vond hem beter spelen toen hij nog geen geblondeerd schaamhaar had.
Vind ik leuk
windforce11 +3416
woensdag 9 januari 2019 om 10:02
Wat weet jij van het schaamhaar van Bas?
Vind ik leuk
allround +1826
woensdag 9 januari 2019 om 10:17
Mogelijk dat hij dat van dichtbij heeft gezien. Ik krijg - nu ik dit schrijf - gelijk een ander beeld van zijn naam; voor stopper!!!!!
Vind ik leuk
windforce11 +3416
woensdag 9 januari 2019 om 12:50
Of veranderen die naam in achterstopper of volstopper
Vind ik leuk
Il Gordo +18476
vrijdag 11 januari 2019 om 23:04
Of ontstopper.
Vind ik leuk
allround +1826
woensdag 9 januari 2019 om 09:54
Is het zo'n wereldspeler dat de nieuwe club niet vermeld wordt?
Vind ik leuk
Mubappuh +564
woensdag 9 januari 2019 om 09:58
Misschien is er wel geen nieuwe club
Vind ik leuk
MN223 +1627
woensdag 9 januari 2019 om 10:05
Ik vind het vooral bijzonder dat men het over een transfer naar een “andere” club heeft. Alsof je ook naar dezelfde club zou kunnen transfereren...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:43
Dit dus
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:09
Dit is pleonasme.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:56
Overmars pak je kans. 😜
Vind ik leuk
HupHolland +3851
zaterdag 12 januari 2019 om 04:53
ff wachte ... nog ff wachte .... nog ff wachte ..................................................................nog ff wachte ........................................en maar wachten en wachten .............. daar is die dan! De Wit :-s
Vind ik leuk
Voetballert +1316
woensdag 9 januari 2019 om 10:01
Welkom in Doetinchem
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
woensdag 9 januari 2019 om 10:13
Zou daar niet misstaan, maar dacht dat het om een buitenlandse club ging.
Vind ik leuk
Voetballert +1316
woensdag 9 januari 2019 om 10:23
Haha ja helaas wel. Nog steeds valse hoop dat Peter ooit iemand met niveau gaat aantrekken..
Vind ik leuk
Enw02 +661
woensdag 9 januari 2019 om 11:23
Dat is de graafschap toch ?
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
woensdag 9 januari 2019 om 11:25
Geen idee
Vind ik leuk
Voetballert +1316
woensdag 9 januari 2019 om 11:57
Sorry, Ja
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:39
Helaas die gaat naar fc den Bosch!!!!
Vind ik leuk
NorthSide +1290
woensdag 9 januari 2019 om 11:41
Prima speler voor Den Bosch. Maar wat is je bron dan?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:57
Werk bij den Bosch en heb gehoord dat er morgen/ overmorgen 3 nieuwe spelers worden gepresenteerd. Spits, n buitenspeler en n linksback. Die back heeft prioriteit omdat vd Winden tot einde seizoen is uitgeschakeld. Weet t niet 100 % zeker maar zit er dik in.
Vind ik leuk
Bint +302
vrijdag 11 januari 2019 om 23:33
Daar gaat je waterdicht verhaal...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:01
De Graafschap lijkt me ook niet lekker om daar n half jaar degradatievoetbal te spelen. Bovendien is er financieel veel mogelijk hier en lekkere bonussen:-)
Vind ik leuk
NorthSide +1290
woensdag 9 januari 2019 om 19:50
Waarom zeg je helaas dan?
Vind ik leuk
Voetballert +1316
woensdag 9 januari 2019 om 12:39
Die betalen inderdaad meer tegenwoordig.
Vind ik leuk
Cookee +12692
woensdag 9 januari 2019 om 19:22
Zoete Lieve Gerritje... toch?
Vind ik leuk
Ovs4Life +85
woensdag 9 januari 2019 om 12:09
Zou best idd de Graafschap kunnen zijn.. Zoeken nog een linksback
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4266
woensdag 9 januari 2019 om 10:27
Prima. Elke andere club is promotie voor Kuipers. Veel succes!
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1422
woensdag 9 januari 2019 om 11:21
Je kunt ook te ver gaan he.
Vind ik leuk
Hesses +1219
woensdag 9 januari 2019 om 10:37
Miss terug naar Excelsior dan maar om zich daar opnieuw in de kijker te spelen van n andere club hoewel ik wel denk dat Excelsior zo'n beetje zn plafond is....had bij ado de pech dat meijers n vriendje van fonsie is.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:40
Dat gaat vast geen Barcelona of PSG worden.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:19
Hoop dat je club vind waar je wel gaat spelen. Suc6 Bassie
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
woensdag 9 januari 2019 om 12:42
Veel succes, Bas. Je kwam tekort.
Vind ik leuk
NorthSide +1290
woensdag 9 januari 2019 om 12:47
Graag zie ik ze doorselecteren. Er kunnen nog een aantal overbodige spelers verhuurd worden.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
woensdag 9 januari 2019 om 12:47
Eens, maar is het niet beter om dat begin seizoen 2019/20 te doen?
Vind ik leuk
NorthSide +1290
woensdag 9 januari 2019 om 12:54
Als je dat nu doet komt er salarisruimte vrij voor nieuwe spelers die wel het team sterker maken!?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
woensdag 9 januari 2019 om 13:36
Maar is daar tijd voor? Voor mij is het tekort tijd.
Vind ik leuk
NorthSide +1290
woensdag 9 januari 2019 om 19:47
Moet wel goed komen qua tijd toch.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
woensdag 9 januari 2019 om 19:50
Weet ik niet, niet vaak dat een nieuwe speler er direct staat.
Vind ik leuk
NorthSide +1290
woensdag 9 januari 2019 om 19:53
Heeft nog wat tijd om zich in het team te spelen. Sommige spelers lopen er al jaren mee, maar passen er nog steeds niet tussen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 9 januari 2019 om 13:29
Wie niet buiten El Khayati?
Vind ik leuk
NorthSide +1290
woensdag 9 januari 2019 om 15:22
Immers, Kanon, Bakker, Necid (nog niet in vorm) Kishna, Meijers Pinas om er een aantal op te noemen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 9 januari 2019 om 15:42
Joh, ik zit alleen Midden-Noord een beetje te stangen. Prima spelers, alleen aanvallend is het qua doelpunten wel wat magertjes als je de goals van El Khayatti er bij weg denkt.

Ik persoonlijk kijk erg uit naar de rentree van Kishna.
Vind ik leuk
NorthSide +1290
woensdag 9 januari 2019 om 16:00
Oh ok, sorry... dacht dat je op mij reageerde.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 19:44]
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 9 januari 2019 om 19:15
Geen probleem, man.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
woensdag 9 januari 2019 om 18:53
Mij stang je daar niet mee, zo snel gaat dat niet. Ik had dezelfde namen genoemd.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 9 januari 2019 om 19:15
Je hebt ook gelijk.
Vind ik leuk
NorthSide +1290
woensdag 9 januari 2019 om 19:45
👍
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:57
Als ik erop zou gokken zou ik mijn geld ook op Den Bosch zetten. Hopelijk ontvangen we nog wel een kleine vergoeding. Nu nog Gorter en Lorenzen slijten..
Vind ik leuk
NorthSide +1290
woensdag 9 januari 2019 om 19:45
Vergeet Nick Kuipers niet AUB.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:52
Ik snap je maar noem hem nog niet omdat we verdedigend te weinig mensen hebben als Kanon toch ineens een transfer verdient. Een paar weken geleden werd namelijk nog aangehaald dat PL clubs geïnteresseerd waren
Vind ik leuk
NorthSide +1290
donderdag 10 januari 2019 om 16:28
Komt tekort voor de Eredivisie en hij is ook nog eens zo traag als dikke stront met een draaicirkel van een trucker.
Vind ik leuk
AA +53
vrijdag 11 januari 2019 om 16:05
Fortuna??
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
vrijdag 11 januari 2019 om 23:05
Succes aan de Roemeense kust, Bas. Lekker in Mamaia een drankie doen, lekker en goed vertoeven daar.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 23:06]
Vind ik leuk
HupHolland +3851
zaterdag 12 januari 2019 om 04:50
Kijk! Dit is pas groot nieuws.
Vind ik leuk
ritje +641
zaterdag 12 januari 2019 om 08:06
hallo wordt nu ook al de derde keus uit NED weggekocht! triest! mvg ritje
Vind ik leuk
Smithsonian +43330
zaterdag 12 januari 2019 om 08:32
Naar de club van gica hagi. Mooie stap.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:21
Roemenie, wat moet je als voetballer in dat land? Straks word salaris niet uitbetaald en wil hij weer snel weg daar.
Vind ik leuk
NorthSide +1290
maandag 14 januari 2019 om 19:04
Als die maar niet naar ons terugkeert-:)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws