Falcão roemt 'bijzondere' Ajacied: 'Hopelijk wordt hij een Braziliaanse ster'

Falcão roemt 'bijzondere' Ajacied: 'Hopelijk wordt hij een Braziliaanse ster'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 20:24wo 09-01-2019 om 20:24

David Neres is een bijzondere speler en heeft het in zich een Braziliaanse ster te worden. Dat stelt zaalvoetballegende Falcão, die woensdag in actie kwam tijdens een zogenoemde Legends-wedstrijd tussen Ajax en São Paulo.

Ajax heeft volgens Falcão een uitstekende reputatie in Brazilië. "Ajax is een grote naam in Brazilië. De geschiedenis van Ajax en de impact die de club heeft gehad, spreken veel mensen aan", aldus de Braziliaan (41) op de officiële website van Ajax.

In Amsterdam spelen momenteel twee Brazilianen: David Neres (21) en Danilo Pereira (19). De ontwikkeling van Neres wordt door Falcão van afstand gevolgd. "Hij is een bijzondere speler, very special. Laten we hopen dat zijn ontwikkeling doorzet en Neres een Braziliaanse ster wordt."

De Legends-wedstrijd tussen Ajax en São Paulo eindigde in een 4-5 overwinning voor de Brazilianen. Naast Falcão kwamen Rai, Denilson en Diego Lugano in actie. Bij Ajax stonden onder meer Edwin van der Sar, Aron Winter, Richard Witschge en Mario Melchiot op het veld.

Poll

Wordt Neres een Braziliaanse ster?

(1379 stemmen)

Plaats een reactie

rexxo +11397
woensdag 9 januari 2019 om 20:28
Brazilianen zijn de Sjaak Swarts en de broertjes van de K van het voetbal. Alles wat uit de eigen keuken komt is het best.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 20:29]
Vind ik leuk
Brijk +943
woensdag 9 januari 2019 om 20:37
Geloof mijn, ik eet liever buiten de deur dan wat mijn moeder voor schotelt ;-)

Vaak gaat je spreekwoord op niet altijd...(helaas)
Vind ik leuk
Joey2000 +395
woensdag 9 januari 2019 om 20:58
En dan te bedenken dat Falcão een Colombiaan is😉
Vind ik leuk
Coach 101 +282
woensdag 9 januari 2019 om 20:59
Uhuh 😉
Vind ik leuk
rexxo +11397
woensdag 9 januari 2019 om 21:05
Als ik jou was zou ik voortaan verder lezen dan de titel voordat je reageert. Je comment komt redelijk knullig over.
Over welke Falcao denk je dat ze het hier hebben ?
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 21:17]
Vind ik leuk
Joey2000 +395
woensdag 9 januari 2019 om 21:46
Ik heb het gemist, mijn fout😂
Vind ik leuk
rexxo +11397
woensdag 9 januari 2019 om 22:00
De echte originele Falcao de middenvelder speelde in een van de mooiste elftallen zoniet de mooiste dat geen WK werd.

Falcao, Zico, Socrates, Junior, Toninho Cerezo



Vind ik leuk
Nietkoeroe +4396
woensdag 9 januari 2019 om 22:31
Tininho was ook een baas!
Vind ik leuk
Sunil010 +295
woensdag 9 januari 2019 om 22:41
Juist Brasil 82/86 een beter Brasil nooit meer gezien
Vind ik leuk
rexxo +11397
woensdag 9 januari 2019 om 22:44
Jullie 2 zijn ook kenners👍🏿
Dat elftal had alleen geen goede spits.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 22:45]
Vind ik leuk
Sunil010 +295
woensdag 9 januari 2019 om 22:48
Dan vergeten wij Renato nog is!!
Vind ik leuk
Joey2000 +395
woensdag 9 januari 2019 om 22:47
Ver voor mijn tijd in ieder geval haha, Zico en Socrates ken ik dan weer wel. Geweldige voetballers idd.
Vind ik leuk
rexxo +11397
woensdag 9 januari 2019 om 22:50
Die wedstrijden kan je gewoon terug kijken op streaming sites.
Daar hoef je geen ouwe lul voor te zijn.
Vind ik leuk
Joey2000 +395
donderdag 10 januari 2019 om 01:13
Dat is zeker waar, ik meldde het alleen even haha.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:21
Jammer hoor, dit laat alleen maar zien dat je niet leest..
Vind ik leuk
tryuiyty +50
woensdag 9 januari 2019 om 22:52
Zaalvoetballer Falcao, beter lezen
Vind ik leuk
FSCeara +9406
woensdag 9 januari 2019 om 21:40
begrijp ook niet hoe ze in hun hoofd halen. Zeker aangezien ze mondiaal nog nooit iets hebben bereikt en ook geen spelers van grote klasse hebben geleverd.
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
woensdag 9 januari 2019 om 21:42
Falcao is geen braziliaan
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
woensdag 9 januari 2019 om 21:43
Had het artikel gelezen gewoon over heen gelezen. Foutje 👍
Vind ik leuk
#Keizerout +45304
woensdag 9 januari 2019 om 20:30
Als je al die namen voorbij ziet komen, kunnen we dan niet ook een Oud Ajax aanmelden voor de KKD?
Edwin van der Sar, Aron Winter, Richard Witschge en Mario Melchiot.
Ze lopen misschien niet hard meer, maar ik ben wel nieuwsgierig hoe dat afloopt.
Vind ik leuk
rexxo +11397
woensdag 9 januari 2019 om 22:03
Zuurstof flessen en kotsbakken langs de kant.

Als je Richard W nu ziet was hij idd onderdeel van de patatgeneratie.


[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 22:05]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:30
Ajax is overal een grote club!
Vind ik leuk
Elledoet +830
woensdag 9 januari 2019 om 20:37
Ajax is een wereld club!!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:46
Dat bedoel ik!

De mooiste, de grootste, de rijkste, maar vooral de warmste club van Nederland en ver daarbuiten!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:37
Neres is een zéér groot talent. Falcao snapt dit. Echt een genot om naar Neres te kijken in het veld. Heerlijke techniek én over mijn lijk mentaliteit.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 20:41]
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
woensdag 9 januari 2019 om 21:17
Is idd een heerlijke speler om naar te kijken maar niet zo gebouwd op de positie wisselingen die ten Hag hanteert heb ik t idee. Maar Bayern uit was ie weer fantastisch
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:24
Mooi omschreven. Hier kan ik me in vinden. Er is, in my opinion, maar één plaats waar Neres het het beste kan doen en voor het team het beste is. Op rechtsbuiten. Hoewel hij tegen Bayern Munchen het merendeel van de wedstrijd op links stond als ik me niet vergis.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
donderdag 10 januari 2019 om 09:38
Ja op rechtsbuiten had hij een waanzinnig hoog rendement. En het resultaat was er niet altijd maar persoonlijk vond ik het tandem Neres Kluivert een genot om naar te kijken. Die waren echt gwn lekker aan het genieten op dat veld en dat vond ik over komen op mij als kijker. Jammer dat er dat jaar geen Europa League bijzat dat had leuk geweest. Wel jammer dat die Chinezen nu roet in het eten lijken te gooien. Met alle respect voor cerny en lainez, neres wil ik niet missen eigenlijk.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:13
Dit dus. Ik zie wel in wat je bedoelt. Neres en Kluivert kwam extreem natuurlijk over. Het plezier spatte van hun af. Niet te veel opdrachten meegeven (wat ook vaak niet nodig is + dat het vaak storend werkt) zodat de échte voetballers het best gedijen. Je moet je op voetbal kunnen richten, niet iedere keer denken’oh shit, hoe was het ook alweer’. Uiteindelijk speel je dan vaak waardeloos. Idd, Europa League had leuk geweest. ik wil Neres ook niet missen. Liefst nog na dit seizoen ook, maar dat is afwachten.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
donderdag 10 januari 2019 om 22:08
Ja dat was toch leuk man, iedereen wil altijd maar kampioenschappem maar dat was toch leuk met vd beek dr tussendoor hollend. Ik kijk ook altijd graag naar jong Ajax. Daar heb je soms wedstrijden dat ze maar wat aan kloten maar individueel laten ze wel ontzettend leuke dingen zien. De o19 ook trouwens. En daar boeit het resultaat ook niet, ik wordt wel eens moe van al die rivaliteit. Ik vind overigens de complexiteit van het systeem van ten Hag prima en effectief natuurlijk. Maar neres is er niet opgebouwd. Die moet je niet van rol laten wisselen. Laat ziyech en tadic dat samen maar regelen. Hoop eigenlijk dat hij blijft en dat die Mexicaan komt. Ze moeten dan wel de knoop door gaan hakken wat betreft Dennis Johnsen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:17
Precies. Kampioenschappen is wel leuk en belangrijk, maar het zegt ook niet al te veel. Onder Frank de Boer, 4x kampioen maar vaak slaapverwekkend. Natuurlijk was het een knappe prestatie, maar echt leuk was het niet. Ik schaamde me kapot in het gros van de wedstrijden. Ah, je vindt het Ten Hag systeem prima. Ja, dat kan natuurlijk ook. Zelf ben ik meer voorstander van Bosz zijn systeem.
Tsja, die rivaliteit. Eens hoor, soms is het giga vermoeiend. Ivm Nere, hoort maar op één positie, rechtsbuiten. Het gekke is dat hij op links wel kan, uitwedstrijd tegen Bayern Munchen. Maar op rechts zoveel dreigender. Zou idd fantastisch zijn als Neres blijft en Lainez komt. Maar hoewel de berichten ivm Lainez verre van alles zeggen, gok ik de kans dat Ajax hem contacteert niet heel groot. Als het gebeurt zou heerlijk zijn.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
vrijdag 11 januari 2019 om 08:47
Ja ik houd ook wel van de tactische kant van het spelletje zolang het het voetbal niet lelijk maakt. Ja tegen Bayern was hij fantastisch op links hij draaide die back helemaal dol dat was echt heerlijk. Hij heeft met enige regelmaat zulke wedstrijden, k hoop dat dat meer wordt, dan heb je toch n soort Ronaldinho aan m. T lijkt er inmiddels op dat lainez niet doorgaat, t wordt weer een richarlison verhaal zo lijkt. Clubs hebben ook geen eer meer tegenwoordig eigenlijk. Snap die jongen zelf ook niet, betis doet bovenin mee in Spanje toch? Hoe komt hij erbij dat hij daar zou spelen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:36
Ja, i see. De kleine Ronaldinho idd. Hij moet het alleen wel vaker gaan laten zien. Een paar keer is voor een speler met zijn potentie uiteraard niet voldoende. Ivm Lainez. Tsja, die jongen kiest niet echt slim. Erg dom om eerlijk te zijn. Arrogantie ten top idd dat hij denkt daar te gaan spelen. De waarschijnlijk enige échte reden dat hij Betis heeft gekozen, is de taal. Een wat vreemde reden, bij Ajax heb je ook spelers die Spaans sprekend of Spaans kunnen.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
vrijdag 11 januari 2019 om 22:25
Ja dat hoop ik ook, snap ook niet waarom het de de ene wedstrijd wel uit komt en de andere totaal niet. Die wedstrijd tegen willem 2 vorig jaar was fantastisch en nu tegen bayern ook weer dus t niveau is t ook niet. Snap de keuze vanwege de taal en die andere Mexicaan ook wel n beetje maar lopen idd dat spaanssprekenden rond bij ajax dus zo n groot probleem moet dat niet zijn. Mogelijkheden bij ajax zijn ook veel beter maar helaas, anderzijds heeft Ajax zat vleugelspitsen op t moment
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:47
Ja, een soort van ‘ach, ik kan wel teren op mijn talent’ en ‘ach, ik kom er toch wel terug in’. Wie weet spelen en er wel andere dingen bij Neres, zoals privé aangelegenheden. We zullen het waarschijnlijk nooit weten. Het is alleen te hopen dat Neres het véél vaker zal laten zien. Zo niet, ok, dan kom je op de bank of tribune. Wat gaat er toch in het hoofd van David om.🙃 ivm Lainez, wellicht hebben meerdere vrienden danwel familie (die eventueel al een connectie hadden met Sevilla) of eventueel nog andere personen wel de doorslag gegeven. Tsja, de taal. Opzich begrijpelijk, tegelijkertijd ook onbegrijpelijk omdat bij Ajax zoals gezegd ook zat personen zijn die Spaans spreken. (Schone bv, over Allround gesproken en zéker ook een vaderfiguur) Mogelijkheden idd veel beter bij Ajax. Ik vind niet dat Ajax zat vleugelspitsen heeft op het moment. Ziyech is geen vleugelspeler, Tadic idem. Bandé feitelijk ook niet, al is hij wel meer aanvaller (nog niet eens vleugelspeler, want dat is hij totaal niet. Niet in de zuiverste zin van een échte vleugelspeler) dan Ziyech en Tadic. Cerny is wél een echte vleugelspeler, maar ik heb twijfels bij hem. Is hij nou de speler die voor oorlog op de flanken moet zorgen? Aan de andere kant heb ik een zwak voor hem. Mooie stijl. Maar of hij de over-mijn-lijk-kwaliteit heeft vraag ik me ten zeerste af. Johnsen (of Johnson, hoe je het ook schrijft) hebben we ook nog. Ik ben énorm supporter van hem. Alleen hij komt nog zo verdomde licht over. Uiteraard is er Neres nog, die wél zou kunnen voldoen op de vleugels. Ipc geen vleugelspeler, maar op een andere plek zetten heeft geen enkele zin. Ik zit met veel twijfels over de vleugelspelers.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
zaterdag 12 januari 2019 om 10:00
Ja al moet ik zeggen, al heeft hij geen topwedstrijd, hij haalt geen onvoldoende. Dat scheelt weer tis niet alles of niks. Ik moet zeggen ik zie cerny bij jong weer fantastische dingen doen en die keeper van flamengo heeft hij ook n paar zere handen bezorgd. Kan me niet voorstellen dat het lang duurt voor hij weer bij t eerste aanhaakt. Was ook een van de grootste talenten uit de de lichting de jong, vd beek en Nouri dus lijkt me dat dat goed komt. Is ook nog maar 19 en heeft een waanzinnige instelling dus moet goed komen. En ja, Johnsen bij vlagen laat hij zien dat hij echt een fantastische voetballer is. Ik snap niet dat Ajax hem niet verhuurd, hij bungelt al zolang tussen jong en het eerste in. En k denk dat de pleuris uitbreekt als je nog meer vleugelspelers gaat halen. Een selectie kan ook te breed zijn, daar kan Bosz over mee praten. Hoop overigens dat die Kühn ook snel doorbreekt, vooralsnog lijkt hij elke wedstrijd beter te worden en scoort hij volgens mij net als brobey elke wedstrijd in de youthleaque
Vind ik leuk
Coach 101 +282
woensdag 9 januari 2019 om 20:48
Falcao is een legend.
Wat een zieke goals heeft die man gemaakt zeg!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:50
Dit dus.
Vind ik leuk
Srbija +480
woensdag 9 januari 2019 om 20:49
Als hij niet naar China gaat wel ja
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
woensdag 9 januari 2019 om 21:14
Ajax heeft wereldwijd een grote naam, maar ik vraag me af hoe dat met de nieuwe generaties zit. Voor de mensen die Ajax nog hebben meegemaakt tussen 1970 en 2000, is Ajax gewoon één van de beste en succesvolste clubs ooit. De generaties daarna hebben in principe nog nooit zo’n superieur Ajax meegemaakt, dus ik vraag me af hoe hun hier naar kijken.
Ik denk dat Ajax tegenwoordig ook meer bekend staat als een club met een geweldige jeugdopleiding en waar jonge spelers de kans krijgen om door te breken bij het eerste elftal en hierdoor een transfer kunnen afdwingen naar een club uit een Europese topcompetitie. Dit maakt het voor o.a Zuid-Amerikaanse talenten ook de perfecte stap naar Europa.
Via Ajax maken ze ook meer kans om uiteindelijk de Europese top te halen.

Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
woensdag 9 januari 2019 om 21:19
Vallen een beetje in het rijtje Dortmund, Benfica, Dinamo Kiev, rb Salzburg inmiddels, niks mis mee verder
Vind ik leuk