Bergwijn: 'In de vakantie heb ik eerlijk gezegd ook geen zin om erover te praten'

Bergwijn: 'In de vakantie heb ik eerlijk gezegd ook geen zin om erover te praten'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 22:18wo 09-01-2019 om 22:18

Steven Bergwijn heeft rond de feestdagen even afstand genomen van het voetbal. Dat vertelt de PSV-aanvaller (21) in Doha, waar PSV op trainingskamp is.

Bij het kerstdiner in huize Bergwijn werd niet uitgesproken hoe trots iedereen op hem is. "Nee, ik weet dat mijn ouders trots op me zijn. Dat hoeven ze niet te zeggen. Ik moet eerlijk zeggen dat het thuis bijna nooit over voetbal gaat. In de vakantie heb ik eerlijk gezegd ook geen zin om erover te praten. Dan gaat het over het dagelijks leven", vertelt hij aan de NOS.

Een jaar geleden was het Italiaanse Torino - tevergeefs - in de markt voor Bergwijn. Wat als er in de winterstop weer een buitenlandse club aanklopt? "Ik ben speler van PSV, ik heb hier een contract en focus me alleen op PSV", reageert Bergwijn. "Welk cijfer ik de sfeer hier geef? Een 10. Er is een goede sfeer. We trainen scherp en serieus, maar met veel plezier."

Plaats een reactie

ReneAjax +10136
woensdag 9 januari 2019 om 22:23
Allemaal politiek correcte uitspraken, het lijkt wel of Dirk Kuijt aan het woord is.
Nieuwswaarde: 0.
Vind ik leuk
John Garp +4797
woensdag 9 januari 2019 om 22:26
Lees dan de NOS, 1 grote, geile bende daar bij de lampies:

'"Alles zit erop en eraan. Het gaat er hitsig aan toe", geeft Steven Bergwijn met een glimlach toe.'

https://nos.nl/artikel/2266735-pizza-spel-maakt-psv-ers-bloedfanatiek-in-kampioensrace.html
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
woensdag 9 januari 2019 om 22:31
Het pizzaspel, leuk. In de hoop dat ze nog wat punten gaan pakken zeker.
Vind ik leuk
Il Gordo +18664
woensdag 9 januari 2019 om 22:32
Ieder geval een hoop ingrediënten voor een goede 2e seizoenshelft. Of is het smeuïg?
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
woensdag 9 januari 2019 om 22:36
Als ik hun was zou ik bezorgd zijn.
Vind ik leuk
Il Gordo +18664
woensdag 9 januari 2019 om 22:37
Pizza's liggen doorgaans zwaar op de maag ja, voor een voetbalwedstrijd.
Vind ik leuk
Korm +39911
donderdag 10 januari 2019 om 08:08
omdat?
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 09:05
Ik verder geen pizzagrapjes wist.
Vind ik leuk
John Garp +4797
woensdag 9 januari 2019 om 22:37
Meeste dingen die 'er hitsig aan toe gaan' worden na een kort poosje smeuïg.
Vind ik leuk
Il Gordo +18664
woensdag 9 januari 2019 om 22:38
Ik denk nu even niet aan Schwaab en Bergwijn. Vind je het erg?
Vind ik leuk
AFP +2974
donderdag 10 januari 2019 om 01:03
Ook niet aan Dumfries.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:36
Leuk dikke like👍👍
Vind ik leuk
John Garp +4797
woensdag 9 januari 2019 om 22:40
Nice one.
Ik lag in een calzone van het lachen
Vind ik leuk
AFP +2974
donderdag 10 januari 2019 om 01:02
Rode lampjes ?
Vind ik leuk
Bizzy +23386
woensdag 9 januari 2019 om 22:26
Nee kerel deze journalist kwam met voor de hand liggende vragen. Dan krijg je ook wenselijke antw
Vind ik leuk
Il Gordo +18664
woensdag 9 januari 2019 om 22:33
Heb het niet gezien. Was het Joep Schreuder?
Vind ik leuk
Bizzy +23386
woensdag 9 januari 2019 om 22:38
Heb het ook niet gezien. Lees alleen slechts wat vp heeft gepubliceerd. Gezien de vraagstelling is de kans groot dat Schreuder de intervieuwer is. Maalderink zorgt nog voor sensatie.
Vind ik leuk
Il Gordo +18664
woensdag 9 januari 2019 om 22:40
Ja, Maalderink.... Daar krijgt Arno Vermeulen denk ik subsidie voor om 'm in dienst te houden. Hoewel, met het beoordelingsvermogen van Arno is het volstrekt normaal dat de Maalderinkjes van deze wereld gewoon in dienst blijven van een NOS.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 22:40]
Vind ik leuk
Bizzy +23386
woensdag 9 januari 2019 om 22:43
Bij evt onslag moet de NOS de Maalderink een vervangende baan aanbieden. Zo gaat het tegenwoordig. Die man komt nergens meer aan de bak dus laten ze hem ongemoeid. Verslaggever bij de NOS is een soort Melkertbaan. Je moet het maar leuk vinden
Vind ik leuk
Il Gordo +18664
woensdag 9 januari 2019 om 22:45
Een vervangende baan bij de NOS.... Ja, dan ben je uitgeluld.

En als de NOS nou wordt wegbezuinigd? Was missen we dan? Die paar kilometers schaatsen?
Vind ik leuk
Bizzy +23386
woensdag 9 januari 2019 om 22:46
Dan mis ik Dionne Stax. Kunnen ze me niet aan doen
Vind ik leuk
Il Gordo +18664
woensdag 9 januari 2019 om 22:48
Daar heb je een punt. Omwille van Stax mogen Maalderink en Vermeulen continue live lucht verplaatsen op tv. Mijn zegen hebben ze daar.
Vind ik leuk
ReneAjax +10136
woensdag 9 januari 2019 om 23:17
Je kan natuurlijk ook gewoon op "NOS" klikken, dat is blauw en dus een hyperlink, dan zie je gelijk het hele interview. Helaas geen Schreuder of Maalderink.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 06:16
Heb je gewerkt aan je body, vroeg die..
Vind ik leuk
1904088 +814
woensdag 9 januari 2019 om 22:28
Als de geïnterviewde een neusje zou zijn geweest waren het natuurlijk geweldige antwoorden.
Vind ik leuk
ReneAjax +10136
woensdag 9 januari 2019 om 22:52
Lijkt mij niet, ik zou dezelfde reactie schrijven.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:30
Nieuwswaarde 0, René ? Maar jij vindt het toch interessant genoeg om het te lezen én erop te reageren. Is toch knap hoe iemand zich zo voor lul kan zetten
Vind ik leuk
ReneAjax +10136
woensdag 9 januari 2019 om 22:50
Je zal eerst iets moeten lezen om er een oordeel over te geven, he ?
Ik kan moeilijk zeggen:dit is een waardeloos topic, als ik het niet eens heb gelezen.
Over zichzelf voor lul zetten gesproken....
Dat doe jij zo te zien erg vaak.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:54
Als je er een oordeel over wil hebben heeft het dus toch nieuwswaarde. In elk geval voor 1 iemand dan, als ik iets lees wat geen waarde heeft heb ik er geen oordeel over. Maar je mag zo negatief over alle PSV topics schrijven wat je wil hoor, als het je zo bezig houdt. Beter dan dat je het opkropt.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:32
Ja de laatste tijd is dit weer heel erg het geval op VP.

Zulke topics zijn zo overbodig, maarja geef het een leuke titel en de clicks komen vanzelf
Vind ik leuk
ReneAjax +10136
woensdag 9 januari 2019 om 22:50
Precies, dat bedoelde ik...
winterstop, komkommertijd.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:39
Die werd ook kampioen!
Vind ik leuk
Obl93 +2748
woensdag 9 januari 2019 om 22:42
Of gewoon een goede opvoeding van zijn ouders ?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:48
Jouw toegevoegde waarde: 0

Okdoei
Vind ik leuk
ReneAjax +10136
woensdag 9 januari 2019 om 22:51
Ik zie een grote toegevoegde waarde van mijn stukje proza.
Namelijk de constatering dat de nieuwswaarde 0 is, waar hij toch wel iets meer zou moeten zijn.
Vind ik leuk
Kayzer +3243
donderdag 10 januari 2019 om 08:26
Deze keurige jongen heeft Ajax dom laten lopen.
Snap dat dat vervelend is voor je.
Vind ik leuk
ReneAjax +10136
donderdag 10 januari 2019 om 11:38
Volgens mij was deze jongen niet zo keurig, vooral z'n vader niet die eiste dat zoonlief niet meer op de bank ging zitten bij de jeugdtrainer. En dan gaat het vooral op de manier waarop. Als je je niet normaal kan gedragen, dan rot je maar op.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34499
woensdag 9 januari 2019 om 22:24
Psv moet er alles aan doen hem te behouden nog 1 jaar. Met Malen, Robben , Romero en Luuk....dodelijk
Vind ik leuk
AFP +2974
donderdag 10 januari 2019 om 01:10
Robben is die altijd links invoegt ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 01:14]
Vind ik leuk
AFP +2974
donderdag 10 januari 2019 om 01:11
Romero en luuk ?
Je bedoelt toch niet Romero Lukaku ?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:24
Uitgeschakeld in Europa en in de beker en toch een 10 voor de sfeer? Dat moet Toon bedoelen met z’n paradepaardje “topsportklimaat”.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:25
Ik maak hieruit op dat hij het over de sfeer heeft op het trainingskamp?
Overigens hoop ik wel dat hij blijft, toch wel de gevaarlijkste van PSV de eerste seizoenshelft.
Vind ik leuk
ReneAjax +10136
woensdag 9 januari 2019 om 23:14
Gevaarlijker dan Lozano ?
Die vind ik toch wat gevaarlijker in het aannaaien van rode kaarten.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 06:30
Sjonge he, als je nou niks te zeggen hebt doe dat dat niet. Je praat wel maar je zegt niks.
Vind ik leuk
Korm +39911
donderdag 10 januari 2019 om 08:12
daar hebben de meeste ajacieden last van op VP
Vind ik leuk
ReneAjax +10136
woensdag 9 januari 2019 om 23:09
Wij van WC-eend vinden dat de sfeer bij ons een 10 krijgt.
Zegt ie met een gezicht als een oorwurm.
Misschien leuk om de gasten tijdens een interview aan de leugendetector te zetten.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 05:56
Zo is het ook
Vind ik leuk
Jorg Vde +360
woensdag 9 januari 2019 om 22:25
Doet pijn hè die droogte, hup nu vlug naar bed en spelen met de pielemuis.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:29
Bergwijn beste Links buiten van de Eredivisie!!!
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
woensdag 9 januari 2019 om 22:39
“Dan gaat het over het dagelijks leven"

Maar in het dagelijks leven is hij toch profvoetballer, dus dan gaat het toch alsnog gewoon over voetbal? Of is hij dan de enigste thuis die helemaal niets zegt?
Vind ik leuk
ReneAjax +10136
woensdag 9 januari 2019 om 23:12
Na ja... het dagelijks leven van de familie Bergwijn.
Ik neem aan dat niet de hele familie uit profvoetballers bestaat.
Ze praten misschien ook over wat ze gingen eten met de kerst ?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:19
Fijne speler en persoon om naar te kijken. Jammer dat niet bij Ajax gelukt is maar hoop sowieso op mooie carrière voor hem
Vind ik leuk
Ray01 +152
donderdag 10 januari 2019 om 02:40
Goede mentaliteit..
Vind ik leuk
AlwaysMe +2970
donderdag 10 januari 2019 om 05:23
De Ajacieden op VP laten zich weer kennen in dit topic.
Vind ik leuk
Korm +39911
donderdag 10 januari 2019 om 08:13
niks nieuws ;-)
Vind ik leuk
Korm +39911
donderdag 10 januari 2019 om 08:07
Goede speler! ben benieuwd waar zijn plafond ligt :)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:48