Man City wint met 9-0 in halve finale League Cup en scoort 16 keer in 4 dagen

Man City wint met 9-0 in halve finale League Cup en scoort 16 keer in 4 dagen

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 22:48wo 09-01-2019 om 22:48

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 22:52wo 09-01-2019 om 22:52

Met nog een return voor de boeg heeft Manchester City zich verzekerd van een plek in de finale van de League Cup. Woensdagavond werd Burton Albion getrakteerd op een vernedering: 9-0.

In een slecht gevuld Etihad Stadium liet Manchester City werkelijk geen spaan heel van Burton, dat uitkomt in de League One. De derdeklasser bereikte de halve finale door Shrewsbury Town, Aston Villa, Burnley, Nottingham Forest en Middlesbrough te verslaan, maar was niet opgewassen tegen de aanvalsmachine van manager Pep Guardiola.

Na vijf minuten was het voor de eerste keer raak. Kevin De Bruyne opende de score met zijn eerste kopgoal in het Engelse voetbal: 1-0. Voor rust scoorde City nog drie keer. Gabriel Jesus (twee keer) en Oleksandr Zinchenko dreven de stand op naar 4-0.

In de tweede helft ging Manchester City los. Jesus maakte zijn hattrick compleet, scoorde nog een keer en zag ook Phil Foden, Kyle Walker, Riyad Mahrez een doelpunt meepikken: 9-0. Door de monsterzege is de return bij Burton eigenlijk al overbodig. In de finale wacht de winnaar van Chelsea - Tottenham Hotspur. De heenwedstrijd eindigde in een 1-0 zege voor de Spurs.

Manchester City won afgelopen zondag ook al met 7-0 in de FA Cup. Rotherham United moest er toen aan geloven.

Plaats een reactie

Midden-Noord +95412
woensdag 9 januari 2019 om 22:46
En tot de 90e minuut doorgaan om te scoren. Die gasten zijn ook hongerig, mooi om te zien al is het City.
Vind ik leuk
tryuiyty +50
woensdag 9 januari 2019 om 22:51
Dat zegt niet veel. Leuk tegen al die kleine clubs maar als ze een keer een tegenslag krijgen dan ziet het er vaak ook meteen paniekerig uit.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
woensdag 9 januari 2019 om 22:57
Pakt toch in Engeland weleens anders uit. Vaak hebben ze het moeilijk maar dit jaar wandelen ze er doorheen.
Vind ik leuk
tryuiyty +50
woensdag 9 januari 2019 om 23:03
Dat hebben we 2 weken geleden gezien, 2 keer verlies op rij. Als het is tegen zit dan is het vaak een grote klap voor ze waar ze moeilijk van herstellen. In de CL hebben ze dat ook al vaak voorgehad.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4462
woensdag 9 januari 2019 om 22:52
Moeten ze nog een return ook 😂
Vind ik leuk
Olfie +5628
woensdag 9 januari 2019 om 23:26
Lekker City -17 sturen
Vind ik leuk
1313 +8791
woensdag 9 januari 2019 om 23:03
Zit Real te kijken nu.... nou dan zie ik City 1000x liever dan dit.
Vind ik leuk
Bint +314
woensdag 9 januari 2019 om 22:47
Jammer dat Sandler deze keer niet heeft mogen invallen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:53
Wellicht over 2 weken in Burton upon Trent.
Vind ik leuk
Bint +314
woensdag 9 januari 2019 om 22:58
Zou mooi zijn voor die jongen!
Vind ik leuk
Reddevil +385
woensdag 9 januari 2019 om 22:47
9-0 in een halve finale zegt alles over dit flut bekertoernooi!
Vind ik leuk
henkmeijer +3366
woensdag 9 januari 2019 om 22:47
Burton Aiaiailbion
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:50
Van vernederen is weinig sprake. Maar een normale score tegen zo’n cluppie met alle respect voor hun.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:51
Heeft natuurlijk niets met een wedstrijd te maken, maar Burton heeft een mooie cup run gehad.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:53
Er komt nog een return, het kan aardig spoken in Burton
Vind ik leuk
Pancev +1192
woensdag 9 januari 2019 om 23:23
Jammer dat Hasselbaink er niet meer zit.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21783
woensdag 9 januari 2019 om 22:55
Lekker man haga
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:08
Knap hoor met zo een verschil in begroting
Vind ik leuk
Olfie +5628
woensdag 9 januari 2019 om 23:27
Wat wil je nou? Ze doen toch gewoon wat ze moeten doen...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 02:38
Jazeker. Daar is ook niet mis mee. Maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo’n grote prestatie. Het is net als wanneer psv of ajax winnen van amateurclub fc bal op het dak
Vind ik leuk
FCHeineken +883
donderdag 10 januari 2019 om 06:55
Dit ben ik niet zo met je eens.... op weg naar de halve finale pakte Burton:
Shrewsbury Town (L1), Aston Villa (Champ), Burnley (PL), Nottingham Forest (Champ) en Middlesbrough (Champ).
Dus deze "amateurs" hadden toch al wat namen in het Engelse voetbal verslagen. En niet alles thuis.
Uiteraard is City effe van een ander niveau dan de eerdere tegenstanders, maar dan nog heeft Burton het super gedaan in deze Cup.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 10 januari 2019 om 08:14
Dat is niet helemaal waar, het verschil tussen top eredivisie en onderkant KKD in Nederland is groter dan top Premier League naar onderkant Ligue 2 (4e niveau) in Engeland.
In de KKD spelen aardig wat clubs in NL die gewoon van Engelse amateurs verliezen, Nederland is eigenlijk ook gewoon te klein voor 34 Prof clubs.
Vind ik leuk
FCHeineken +883
donderdag 10 januari 2019 om 12:46
Daar heb je gelijk in, maar ik doel meer op feit dat de 9-0 van City hier als "niet zo'n prestatie" wordt neergezet.
9-0 win je niet zomaar ff, zelfs tegen een zwakkere tegenstander niet 1 2 3.
En Burton heeft het tot gisteren goed gedaan in LC.
1-0 thuis tegen Aston Villa,
2-1 thuis tegen PL club Burnley,
3-2 thuis tegen Forest en
0-1 bij Middlesbrough zijn gewoon goede resultaten en geeft aan dat Burton opzich een goede (vecht)ploeg heeft.
Dat Man City een maat te groot is 100% logisch, maar 9-0 had ik ook niet verwacht.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 12:47]
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 10 januari 2019 om 13:11
We zijn het met elkaar eens hoor, ik reageerde op moooivoetbal, niet op jou ;-)
Vind ik leuk
FCHeineken +883
vrijdag 11 januari 2019 om 06:35
Hahaha, sorry :)
Vind ik leuk
FFkijken +208
woensdag 9 januari 2019 om 23:31
tja dit is beetje hetzelfde als ajax tegen hhc of iets dergelijks .of psv feyenoord of hey de hele eredivisie (voordat er weer iemand op zn pikkie getrapt is
Vind ik leuk
Truth +3452
donderdag 10 januari 2019 om 07:00
waarom geen city - spurs of city - chelsea ? Neen de lucky gefixte onschuldige hand gaf hen burton 🤢🤢🤢
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:19
Ik verdien meer dan $ 7k per maand in deeltijd werken. Ik bleef luisteren naar andere mensen die me vertelden hoeveel geld ze online konden verdienen, dus besloot ik het te onderzoeken. Welnu, het is wat alles waar is en mijn leven totaal veranderd heeft.

Bezoek hier....>> w­w­w­.­w­e­b­j­o­b­3­3­.­c­o­m
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws