'Ajax wil Cassierra verkopen, verhuur bespreekbaar aan eind van transferperiode'

'Ajax wil Cassierra verkopen, verhuur bespreekbaar aan eind van transferperiode'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 07:08do 10-01-2019 om 07:08

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 09:27do 10-01-2019 om 09:27

Ajax wil af van Matteo Cassiera. De Colombiaan keerde na een teleurstellende verhuurperiode terug van FC Groningen, maar heeft in Amsterdam geen toekomst.

De Amsterdammers willen de 21-jarige Cassierra dan ook het liefst verkopen, weet De Telegraaf. Mocht directeur spelersbeleid Marc Overmars er niet in slagen de Colombiaan definitief te slijten, is aan het eind van de transferperiode een verhuur ook een optie.

Cassierra kwam in de zomer van 2016 voor 5,5 miljoen euro over van het Colombiaanse Deportivo Cali. Tot een doorbraak kwam het echter niet. Cassierra werd vorig jaar zomer verhuurd aan Groningen, maar dat liep uit tot een teleurstelling. In tien wedstrijden kwam Cassierra tot slechts één doelpunt. Daarom keerde hij halverwege het seizoen terug bij Ajax.

In een eerder stadium nam Ajax ook al afscheid van de Colombiaan Luis Manuel Orejuela. Hij werd tot het einde van 2019 verhuurd aan het Braziliaanse Cruzeiro.

Plaats een reactie

Bdog +6686
donderdag 10 januari 2019 om 07:11
Bij onze buurtsuper zoeken ze er nog 1 zag ik in een advertentie.
Vind ik leuk
J@ckpot +1096
donderdag 10 januari 2019 om 07:16
Is ook beter voor Cassierra als hij verkocht gaat worden. Bij Ajax komt hij sowieso niet aan de bak.
Vind ik leuk
rexxo +5598
donderdag 10 januari 2019 om 07:30
BREAKING NIEUWS:

Volgens de Telegraaf werkt Rexxo vandaag thuis en kan een uurtje uitslapen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 09:09
Ik zou opstaan, de telegraaf zit er vaak naast.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:50
Cassierra kan wel echt goed voetballen heeft alles wat een topspits moet hebben, hij kan zich niet verstaanbaar maken spreekt amper een woord Engels en lijkt niet goed in zijn vel te zitten. Als Cassierra mislukt moet hij toch eerst eens in de spiegel kijken en zich afvragen waar hij mee bezig is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 11:55]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:52
Verkoop em dan maar aan een Spaanse middenmoter oid
Vind ik leuk
Benniewies +1831
donderdag 10 januari 2019 om 10:21
Misschien zelf solliciteren?
Vind ik leuk
Bdog +6686
donderdag 10 januari 2019 om 10:23
Benniecapabel.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 07:11
Eens zo groot talent, hoe zou dit toch komen. Maar ja al die diamantjes worden niet allemaal geslepen.
Vind ik leuk
Oyias +18
donderdag 10 januari 2019 om 07:28
Ik zou zeggen Utrecht sla je slag!
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
donderdag 10 januari 2019 om 07:39
Mwoah, Nederlandse clubs buiten de top 3 en AZ kunnen of willen het niet EU salaris niet ophoesten, verwacht ik.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28391
donderdag 10 januari 2019 om 07:56
We kunnen niet elk gevallen talent opvangen ;-)

Daarbij is de komst van Cassiera overbodig met de doorbraak van Venema.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 09:10
Jong Utrecht mist nu een spits.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28391
donderdag 10 januari 2019 om 22:24
Utrecht heeft afgelopen week Keeran Lebon gehuurd om de vrijgekomen plek van Venema op te vullen bij jong Utrecht.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 22:26
Dat is waar ook.
Vind ik leuk
Oyias +18
donderdag 10 januari 2019 om 22:19
ok sorry
Vind ik leuk
Come on Utreg +28391
donderdag 10 januari 2019 om 22:22
Geeft niets hoor ;-) Het is wel aardig om te zien dat Utrecht talenten met een krasje haalt om hun loopbaan weer in de steigers te zetten
Vind ik leuk
Koeien +3016
donderdag 10 januari 2019 om 10:34
Ehm, meegekregen hoe die dweil bij Groningen speelde?

Technisch niet bijzonder, moet balletjes op een presenteerblaadje krijgen anders wordt 'm het niet en mentaal is er ook compleet wat scheef bij die jongen.

Die wil je echt niet hebben bij Utrecht.
Vind ik leuk
Coach 101 +287
donderdag 10 januari 2019 om 07:12
Voor een club die de spelers deze winter graag allemaal wil behouden lijkt het met een Wöber voor 14, Neres voor 43 en eventuele transfers van Sierhuis, Orejuela en Cassiera toch weer goed te gaan cashen..
Vind ik leuk
jari11 +1532
donderdag 10 januari 2019 om 07:17
Precies dit amen, geld op het veld graag.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 09:14
Maar was het niet dat Sierhuis de spits voor de toekomst zou zijn? Cassierra aan Groningen verhuurt zou worden om daarna Dolberg te vervangen bij terug komst?

Dat werd uit de Ajax hoek verteld.

En op WEober en Neres maak je dikke winst, maar cashen met orejuela, Sierhuis en Cassierra?
Ik denk dat daar niet veel van overblijft na wat ze gekost hebben.
(Sierhuis is eigen kweek weet ik)
Vind ik leuk
thierryer +1866
donderdag 10 januari 2019 om 09:30
Binnen Ajax wist iedereen als dat Sierhuis het niet ging redden. Simpelweg niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 10:38
Vorig seizoen en in het begin van dit seizoen hoorde ik vanuit binnen Ajax roepen dat Sierhuis een kans moest hebben.
Echter na zijn kans (Heracles) was het ineens een "waardeloze" speler en Ajax onwaardig.
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
donderdag 10 januari 2019 om 10:39
Dat zullen we nog wel eens even zien ha, ha. Ik heb het idee dat de instelling van Sierhuis alleen al vele malen beter is dan die van Cassierra. En instelling is naast talent zeer bepalend.
Vind ik leuk
hollister +269
donderdag 10 januari 2019 om 07:21
Noem jij dan eind januari ook even de nieuwe spelers die dan erbij zijn gekomen? Doorselecteren heet dat.. en als je met reserves en net niet jeugdspelers /talenten ook nog je zelf kan versterken en ook nog aantal miljoenen binnen kan halen.. wie doet het dan slecht?
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 09:15
Alleen Neres brengt dikke winst op.
Maar als die transfer niet doorgaat verkoop je vier man voor wat ze bijna gekost hebben.
Nou nou nou wat een goede zaak zeg.
Vind ik leuk
Larrush +255
donderdag 10 januari 2019 om 07:42
En eigenlijk allemaal geen basis materiaal! Bizar wat Ajax hier voor vangt! Mooi om te zien!
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 07:13
20 Miljoen?
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
donderdag 10 januari 2019 om 07:15
Misschien in China proberen te slijten voor 35 miljoen?
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
donderdag 10 januari 2019 om 07:26
Verpats hem voor 1 euro of zo.
Vind ik leuk
WilcoS64 +2276
donderdag 10 januari 2019 om 08:01
Meer heeft Feyenoord niet?
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
donderdag 10 januari 2019 om 08:29
Dit is er een uit de categorie bilal. dus ja.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:18
Jammer dat hij niet geslaagd is bij Ajax...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:30
De Graafschap zoekt nog een spits!!!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:43
Is niet te verkopen zoiets, voegt nergens iets toe, zelfs ongewenst bij de kringloop
Vind ik leuk
BT410 +256
donderdag 10 januari 2019 om 09:24
Ajax gaat dik verlies draaien gek
Vind ik leuk
Mari +10731
donderdag 10 januari 2019 om 09:27
Ruilen tegen Bergwijn.
Psv hoeft in dat geval maar € 2mln bij te betalen.
Vind ik leuk
Zazu +354
donderdag 10 januari 2019 om 09:38
Toch wel veel miskopen ertussen van Marc overmars..
Vind ik leuk
Benniewies +1831
donderdag 10 januari 2019 om 10:20
Wat voor Utrecht?
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
donderdag 10 januari 2019 om 10:41
Als ze Cassierra niet kunnen verkopen dan lijkt mij verhuren aan De Graafschap helemaal geen gek idee. Die man moet iets kunnen en wie weet komt het er daar wel uit en kan Ajax daarna alsnog verkopen en Graafschap een spits. Twee vliegen in een klap.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:28
Jammer dat hij wellicht verkocht wordt.
Vind ik leuk
Miller +33
vrijdag 11 januari 2019 om 21:49
Hij maakt inderdaad niet de meest grote indruk. Ik denk dat er wel een club is wie hem een kans wil geven, waar hij dan vervolgens meer en beter tot zijn recht komt. Hij zal wel niet iets bijzonders gaan worden, maar kan vast wel degelijk doen bij een redelijke club ergens.

In een meer Spaans-achtige competitie zit ik te denken...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 23:36]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws