Van der Sar ziet kansen in VS: 'Na China en Azië doen we een volgende stap'

Van der Sar ziet kansen in VS: 'Na China en Azië doen we een volgende stap'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 07:29do 10-01-2019 om 07:29

Ajax is deze winter naar de Verenigde Staten afgereisd voor het trainingskamp. De keuze voor Amerika is niet geheel toevallig. Ajax wil in de VS de naamsbekendheid en commerciële mogelijkheden van de club verhogen.

"We hebben ons een aantal jaar geleden op China en Azië gericht en daar ook succes behaald", tekent de NOS op uit de mond van algemeen directeur Edwin van der Sar. "En nu doen we een volgende stap: hoe kunnen we Ajax positioneren in Amerika?"

Een paar maanden geleden opende Ajax al een kantoor in New York. Volgens Van der Sar liggen er voor Ajax veel mogelijkheden in het land. "Amerika is een groot voetballand. Veel jongens en meisjes spelen voetbal, er zit een gezonde groei in de MLS, de clubs hebben eigen stadions en een hoop fans en ze krijgen het WK hier in 2026. Dus ik denk dat er wel continuïteit zit in het voetbal hier."

Ajax is niet van plan om een satellietclub zoals Ajax Capetown op te starten. "Dat is niet direct de insteek, al zoeken we wel naar samenwerkingsverbanden. Wij willen ons met onze coaching academy richten op de ontwikkeling van talenten, trainingsvormen, filosofie."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

donderdag 10 januari 2019 om 07:33
Ja het zou vreemd zijn als je er een kantoor opent en geen kansen ziet ;)
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 12:15
'Na China en Azië doen we een volgende stap'
Zou van de Sar niet weten dat China IN Azië ligt ?
Vind ik leuk
Teppie +76
donderdag 10 januari 2019 om 07:38
Als je in Azië (Japan) wat wil bereiken moet je doan van Groningen halen. De club zal dan in Japan op de voet gevolgd worden. Lijkt mij dat alles dan makkelijker zal gaan!
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 07:40]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 07:41
Dat moeten ze zeker Doan! ;-)
Vind ik leuk
Pimman +7693
donderdag 10 januari 2019 om 08:10
Is dat Grunnings? ;)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:38
Dan zou die zin vertaald zijn: dat moeten ze zeker gedaan🤣🤣🤣
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:55
😂
Vind ik leuk
Jozef +40903
donderdag 10 januari 2019 om 07:44
Prima, maar die Doan moet dan wel goed genoeg zijn, want hij is bepaald niet te geef.
Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
donderdag 10 januari 2019 om 07:50
Na China en Azië....opmerkelijk
Vind ik leuk
Molletje +1003
donderdag 10 januari 2019 om 07:53
:-) Ja hij formuleert het wel wat bijzonder, maar snappen doen we het wel toch?

Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
donderdag 10 januari 2019 om 07:55
:-) zeker wel
Vind ik leuk
Molletje +1003
donderdag 10 januari 2019 om 07:59
Het is commercieel wel een goed moment om in te stappen als je de feiten over de groei van de MLS en het "naderende" WK meeneemt in je afweging.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:40
Megalomanie heet zoiets, Sar word een Munstermannetje...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:48
En jij wordt een zeikerd.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:50
Nee hoor, sar, en dan met name zijn commerciële afdeling, lijken het gewoon heel goed begrepen te hebben.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 09:46
Dat heet; ambitieus, verder kijken dan de Nederlandse grenzen, de wereld is groot en dat moet je benutten.
Dat dacht Philips ook in oorlogstijd als hofleverancier van Hitler.
Vind ik leuk
RenW +2080
donderdag 10 januari 2019 om 09:56
Blijf maar lekker hangen in wat je heb Fritz!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:42
Hamaas hamaas joden aan het gas
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws