De Jong: 'Ik speel lekker, maak goals en assists, maar dat betekent nog niets'

De Jong: 'Ik speel lekker, maak goals en assists, maar dat betekent nog niets'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 10:28do 10-01-2019 om 10:28

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 11:04do 10-01-2019 om 11:04

Luuk de Jong bereidt zich met PSV in Doha voor op de tweede seizoenshelft. De spits weet dat het belangrijk is om de focus te behouden, met Ajax op slechts twee punten achterstand in de Eredivisie.

"We hebben allemaal nog helemaal niets", vertelt de spits tegen FOX Sports. "We staan eerste, maar twee punten voor op Ajax. Ik speel zelf lekker, maak mijn doelpunten en assists, maar dat betekent nog niets voor de tweede seizoenshelft."

In Doha wordt hard getraind, maar klagen doet de selectie van PSV niet. "Je gaat vaak goed in het rood", zegt de spits. "We hebben een redelijk jonge groep en iedereen is gretig, die klagen niet zo snel om kleine pijntjes. We krijgen ook veel rust, er wordt goede arbeid geleverd."

De spelers van PSV zijn tijdens de trainingen ook veel bezig met elkaar, aldus De Jong. "Tuurlijk, je mag kritisch naar elkaar zijn, dat moet zelfs, als iemand fouten maakt of niet de juiste keuzes maakt. Zeuren, dat wordt weinig gedaan gelukkig."

Poll

Kan PSV de eerste plek behouden en de Eredivisie-titel winnen?

(5932 stemmen)

Plaats een reactie

jari11 +3531
donderdag 10 januari 2019 om 10:29
Luuk de jong, de meest scorende spits in de Eredivisie. Die belangrijk is voor zijn team. Helaas is hij een verlengstuk van Mark 'details' van Bommel, want hij zeurt zoveel in het veld.
Vind ik leuk
SanKev +1066
donderdag 10 januari 2019 om 10:34
Dat deed hij voor van Bommel ook al, dat maakt dit een dodelijke tandem ;). Van mij mag het allemaal wat minder, maar ik vind dat je best (op een beschaafde manier) verhaal mag halen bij de scheids.
Vind ik leuk
jari11 +3531
donderdag 10 januari 2019 om 10:36
Ja dat mag zeker, alleen doet hij dat vaak niet op een 'beschaafde manier'
Vind ik leuk
Bertus +7540
donderdag 10 januari 2019 om 11:14
Kun je daar ook een goed voorbeeld van geven?
Vind ik leuk
jari11 +3531
donderdag 10 januari 2019 om 11:15
Alle Cl wedstrijden waar de scheidsrechter zijn gezeik zat was.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:59
Jari, volgens mij haal jij twee spelers door elkaar; Luuk de Jong met D. Tadic. In de ED loopt er geen grotere zeurder rond dan D. Tadic. Wekelijks zien we het jammerlijke gesmeek met zijn handjes op elkaar van D. Tadic bij de scheidsrechters. Het is bijna aandoenlijk hoe D. Tadic wekelijks loopt te smeken om penalty's, vrije trappen, etc.
Vind ik leuk
1313 +8791
donderdag 10 januari 2019 om 12:54
Jij haalt 2 dingen door elkaar. Luuk en Dusan doen niet voor elkaar onder in deze. Allebei kattengejank. Dat je voor je speler opkomt oke, maar ga nou niet doen alsof Luuk minder erg is dan Dusan. Want Luuk is gewoon net zo erg simpel. Objectief zijn blijft een vak op VP.
Vind ik leuk
RenW +4230
donderdag 10 januari 2019 om 10:37
Als het helpt?
Het is 100% nutteloos, dat protesteren.
Steek lekker je energie in je teamgenoten, en in je zelf, spelers maken meer fouten dan de scheidsrechter
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 10:41
Sommige mensen krijgen energie van negatief gedrag, het staat zielig en bekrompen en zolang je wint is er niks aan de hand. Ik kan het ook niet aanzien, evenals onze eigen vriend Tadic die maar loopt te klagen en te zeuren
Vind ik leuk
RenW +4230
donderdag 10 januari 2019 om 10:42
Klopt helemaal.
Vind ik leuk
AllAdIn +25133
donderdag 10 januari 2019 om 10:46
Echt hoor, dat zeiken.. Natuurlijk kan je het oneens zijn met een beslissing van de scheids en er dan even iets over zeggen, maar dat zielige verongelijkte gezeik de hele tijd!

Om misselijk van te worden..
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:35
Liever dat dan wanneer supporters hun eigen spelers uitfluiten.
Vind ik leuk
RenW +4230
donderdag 10 januari 2019 om 10:38
Gebeurd dat nog steeds bij jullie dan?
Vind ik leuk
AllAdIn +25133
donderdag 10 januari 2019 om 10:40
Elke club heeft supporters die hun eigen spelers uitfluiten wanneer er slecht gespeeld wordt, toch?
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 16:14
Volgens mij gebeurd dat overal door een stelletje hersenloze die bij elke club ruimschoots aanwezig zijn, zullen ongeveer dezelfde zijn die hier dag in dag trollen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:48
Dat is idd een grote ergenis.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:47
Niet te vegeten hetzelfde duikelgedrag
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5492
donderdag 10 januari 2019 om 10:29
"In Doha wordt hard getraind, maar klagen doet de selectie van PSV niet."

Nee, dat wordt bewaard voor tijdens wedstrijden.
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
donderdag 10 januari 2019 om 10:32
:-)
Vind ik leuk
stratumseind +195648
donderdag 10 januari 2019 om 10:49
als je er 16 van de 17 wint moeten ze nog iets meer klage zelfs zodat het 17 uit 17 winst gaat worden
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 16:15
Die verloren wedstrijd was niet gewonnen door het klagen hoor, ze werden gewoon afgebluft en opgevreten
Vind ik leuk
stratumseind +195648
donderdag 10 januari 2019 om 18:41
Dus nog meer klagen
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 18:43
Nee gewoon mouwen opstropen en gaan
Vind ik leuk
stratumseind +195648
donderdag 10 januari 2019 om 18:49
Ohhhh dan
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4440
donderdag 10 januari 2019 om 10:30
Verstandige man. Maar 2 punten voor op Ajax. Niks in Eindhoven dit seizoen.
Vind ik leuk
RW1913 +2940
donderdag 10 januari 2019 om 10:37
Hahaha...Ajax krijgt helemaal niks op een presenteer blaadje dus gaan het we het zien.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4440
donderdag 10 januari 2019 om 10:39
Daarom. Dat die mazzel na de winterstop maar van Eindhoven naar Amsterdam mag verhuizen :)
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 16:16
Geluk dwing je af, is niet voor niks het geluk van de kampioen
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4440
donderdag 10 januari 2019 om 16:17
Joh!
Vind ik leuk
stratumseind +195648
donderdag 10 januari 2019 om 19:58
www. de glazen bolletjes waren weer eens gratis bij blokker . nl
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 19:59]
Vind ik leuk
AllAdIn +25133
donderdag 10 januari 2019 om 10:37
Natuurlijk kan PSV de eerste plek behouden, maar of dat ook gaat gebeuren.. de tijd zal het leren.
Vind ik leuk
Gelukshand +940
donderdag 10 januari 2019 om 10:38
Eerste wedstrijd wordt al moeilijk
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 10:39]
Vind ik leuk
Primo +690
donderdag 10 januari 2019 om 10:38
Wat een rare poll. Natuurlijk KAN psv de titel winnen. Dat 59% hier nee op stemmen is ook belachelijk.

Eigenlijk kan VP de polls gewoon opdoeken, want 99% van de vragen zijn eigenlijk "Ben je voor PSV of voor Ajax"
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:41
Hoezo Ajax heeft het betere spel, en een betere selectie. Daarbuiten komen ze nog naar de Johan tempel toe. Dat Ajax meer kans maakt is opzicht logisch.
Vind ik leuk
AllAdIn +25133
donderdag 10 januari 2019 om 10:52
Dat zegt toch helemaal niks?
De ''kenners'' dachten vorig seizoen dat Ajax fluitend kampioen zou worden, en zie de eindstand.
Dit seizoen dachten de ''kenners'' hetzelfde, maar wie staat nu bovenaan?

Natuurlijk hoop ik dat wij eindelijk weer eens kampioen worden, maar om te zeggen dat dat logisch is op basis het vertoonde spel etc., niet echt.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 13:52
Jawel hoor, bij Ajax word het spel steeds beter en PSV heeft duidelijk wat meer moeite al verbloemd het resultaat een hoop. Verder heeft PSV al een hoop mazel gehad en Ajax veel minder en als je je dan bedenkt dat Ajax al 4 jaar droog staat valt het kwartje eerder naar ons als weer naar PSV. Zolang ze binnen de 5 punten verschil blijven kan niemand er een zinnig woord over zeggen. En kunnen we net als altijd lekker flauw blijven doen met z`n allen
Vind ik leuk
AllAdIn +25133
donderdag 10 januari 2019 om 10:47
Klopt, die polls gewoon afschaffen hahahaa.
Vind ik leuk
Visser89 +101
donderdag 10 januari 2019 om 10:50
Feyenoord kan ook de titel winnen, idd rare vraagstelling.. in deze vorm van Ajax en PSV word het toch echt beslist in Amsterdam... Als Ajax daar wint dan staan ze een punt voor en eindigen ze allebei met een waanzinnig punten saldo... als Ajax verliest is denk ik zomaar klaar.. PSV heeft elke wedstrijd in de laatste minuut het dubbeltje van Dago Duck in hun kousen ofzo... Maar geluk dwing je af, ik ben benieuwd....:D en nee dit was geen sneer naar PSV dat zij de wedstrijden winnen op die manier... voor het geval dat....
Vind ik leuk
stratumseind +195648
donderdag 10 januari 2019 om 10:47
Zoals al eerder gezegd de eerste 16 potjes van 2019 winnen en we zijn weer waar we zijn moeten
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 10:51]
Vind ik leuk
Futjebal +2715
donderdag 10 januari 2019 om 10:53
Er komt een stukje op VP over Luuk de Jong en PSV....de 1e 20 reacties zijn van Ajaxsupportertjes🤔Het houdt jullie wel bezig he na 4 jaar van kampioensdroogte?.. Toch weer veel angst dat het weer niet gaat lukken? Oh nee ...overwintering in de CL is veel belangrijker..hahaha wat een onzin spookt er door die Ajaxhoofden
Vind ik leuk
stratumseind +195648
donderdag 10 januari 2019 om 11:03
je doet net alsof je verbaast bent........
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2265
donderdag 10 januari 2019 om 12:29
Komt door de naam van het artikel, ze verwachtten allemaal iets over Frenkie
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 13:55
Idd overwintering in de CL is veel belangrijker, niet enkel voor Ajax maar voor zoveel topclubs. Denk dat Messi vorig jaar ook zo zijn Liga titel in zou willen ruilen voor de CL
Vind ik leuk
Futjebal +2715
donderdag 10 januari 2019 om 13:57
Ja gaat Ajax werkelijk vergelijken met Barcelona? ...haha een club die leuk meedoet in de poule en er daarna uitvliegt vergelijken met een potentiele winnaar?... heel apart
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 14:23
Ik heb het over overwintering in de CL, als Ajax dit meer zou kunnen doen is dat belangrijker dan de titel! Ik vergelijk niks ik noem een aanprekende topclub als voorbeeld!
Vind ik leuk
Futjebal +2715
donderdag 10 januari 2019 om 21:38
Dus jij ,als supporter,verkiest geld boven prijzen?. Heel vreemd..doe mij maar prijzen. Kampioensfeestje...altijd mooi
Vind ik leuk
Korm +39911
donderdag 10 januari 2019 om 11:25
Prima speler en een mooi team! ben benieuwd waar PSV gaat eindigen het 2de helft van het seizoen. Het gaat een mooie strijd worden met Ajax!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:59
ZEUREN wordt weinig gedaan??? De Jong is de grootste zeurpiet
Vind ik leuk
Vak-T +1803
donderdag 10 januari 2019 om 12:53
Ik dacht eerst dat het om frenky ging......... maar toen ik goals en assist zag staan wis ik dat het om Luuk ging natuurlijk ;-)
Vind ik leuk
MR - +175
donderdag 10 januari 2019 om 18:35
Clickbait, zet dan ff Luuk de Jong in de titel!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws