Haps: Ik denk dat het meer aan onszelf lag, je wint thuis ook van PSV

Haps: "Ik denk dat het meer aan onszelf lag, je wint thuis ook van PSV"

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 11:43do 10-01-2019 om 11:43

Ridgeciano Haps hoopt in Marbella weer aan spelen toe te komen bij Feyenoord. De verdediger kampte vrijwel de gehele eerste seizoenshelft met een blessure aan zijn scheenbeen, waardoor hij moest toekijken.

"Het gaat goed, beter dan verwacht zelfs", vertelt Haps in gesprek met RTV Rijnmond. "Ik had wat problemen met mijn scheenbeen. Voor het seizoen had ik er ook al last van en aan het begin van de voorbereiding zagen we dat er een breukje in zat."

"Het was natuurlijk zwaar, maar ik heb heel veel steun gehad van mijn familie, medespelers, technische staf en van de medische staf natuurlijk”, vervolgt de vleugelverdediger. "Het plan is wel om nu minuten te gaan maken, vrijdag of zaterdag."

Door de grote achterstand op Ajax en PSV en de vroege uitschakeling in Europa richt Feyenoord de pijlen op de KNVB Beker. Haps: "Zo lang er wat is om voor te spelen moet je het uiterste eruit halen en dat gaan we doen. Ik denk dat het meer aan onszelf lag (spel in de eerste seizoenshelft, red.), je wint ook thuis van PSV."

Poll

Staat Feyenoord op de plek waar het hoort te staan?

(863 stemmen)

Plaats een reactie

Mesut Özil +6421
donderdag 10 januari 2019 om 11:45
Feyenoord hoort op de derde plek met deze selectie, maar men had wel dichter bij Ajax en PSV moeten staan dan ze nu staan. Er zit meer in die selectie.
Vind ik leuk
Peter12345 +510
donderdag 10 januari 2019 om 11:58
als je het per speler los bekijkt misschien wel, maar als team zijn de kwaliteiten een stukken lager.

Ik vind het team en ook het hele voetbal van ze totaal niks aan.
Er zit niks in.
Je ziet de hand van Giovanni erin zeg maar :)
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
donderdag 10 januari 2019 om 12:04
Klopt, vandaar dat ik ook zeg dat er meer in zit. Individueel gezien moet Feyenoord meer punten hebben.
Vind ik leuk
Korm +39911
donderdag 10 januari 2019 om 13:15
ben ik niet echt mee eens. Ik vind feyenoord net zo instabiel als de selectie. Ze hebben een doelman waar potentie in zit maar nog wel fouten maakt. In de verdediging vind ik alleen St-Juste en Haps Feyenoordwaardig. Middenveld vind ik Vilhena goed maar Clasie vind ik tegen vallen (al komt de vorm langzaam wel terug) Voorin moeten ze het hebben van spelers die hun dag hebben (RvP, Jorgensen en berghuis) maar als die hun dag niet hebben dan komt er ook weinig uit..
Vind ik leuk
Il Gordo +18661
donderdag 10 januari 2019 om 12:00
Klopt. Al moet je niet vergeten dat ze tot aan Fortuna thuis vrijwel een gelijk puntenaantal hadden als in het kampioensjaar. Dat je dan nog 3e staat zegt meer over het extreme jaar van PSV en Ajax.

Blijft natuurlijk overeind dat het voetbalniveau van Feyenoord in 75% van de tijd om te huilen is geweest. Dat moet en kan beter.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
donderdag 10 januari 2019 om 12:03
Klopt, maar de rest van de Eredivisie is ook een stuk zwakker geworden. Als je ziet hoe gemakkelijk Ajax en PSV door de competitie fietsen, zou het voor Feyenoord ook makkelijker moeten gaan.
Vind ik leuk
Il Gordo +18661
donderdag 10 januari 2019 om 12:04
Eens. De Graafschap, ADO en Fortuna zijn zomaar potjes waar je onnodig punten laat liggen. Willem II idem.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
donderdag 10 januari 2019 om 12:07
Precies. En het mag ook wel wat attractiever, Feyenoord heeft er aanvallend best een paar leuke spelers tussen staan. Zo’n Larsson en Berghuis kunnen veel beter dan ze nu doen.
Vind ik leuk
Il Gordo +18661
donderdag 10 januari 2019 om 12:08
Ieder geval een stuk constanter ja. Maar juist buitenspelers zijn gebaat bij een goed spelend elftal. Wordt je op tijd ingespeeld? Op je goede been? Zijn je overige aanspeelmogelijkheden voldoende in beweging?

Als je die vragen voor Feyenoord moet beantwoorden, dan wordt het helaas een triest verhaal dit seizoen ;-)
Vind ik leuk
voebtalie +2353
donderdag 10 januari 2019 om 12:49
Nee dat is onzin. De rest van de teams zijn vrijwel gelijk als vorig seizoen. Az is wat goede spelers kwijt geraakt. De kleine clubs zijn vrijwel geen spelers kwijtgeraakt. Als Trencin je al de baas is zegt dat genoeg.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13619
donderdag 10 januari 2019 om 12:09
Als je kijkt naar de team marktwaarden, is alles in verhouding mbt Feyenoord en die derde plaats, ook de achterstand in punten, de marktwaarde van PSV ligt veel ( 50% ) hoger......
Vind ik leuk
Vakkie D +4609
donderdag 10 januari 2019 om 12:41
Precies dit, 3e is reëel maar had wel beter gemoeten
Vind ik leuk
voebtalie +2353
donderdag 10 januari 2019 om 12:47
Feyenoord mag nog van geluk spreken dat het 3e staat. Ik vind de selectie van Vitesse bijvoorbeeld beter.
Vind ik leuk
fedor2501 +6394
donderdag 10 januari 2019 om 13:06
Wat jij vindt is niet belangrijk muts.
Vind ik leuk
voebtalie +2353
donderdag 10 januari 2019 om 16:13
Sjaal.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
donderdag 10 januari 2019 om 17:12
Feyenoord heeft na 17 wedstrijden gewoon 36 punten, daar is niets mis mee en eigenlijk zelfs heel goed voor Feyenoord. Alleen Ajax en PSV doen het dit seizoen gewoon buitengewoon goed. Ajax heeft pas 1x verloren en 1x gelijkgespeeld, PSV heeft zelfs maar 1x verloren en voor de rest alles gewonnen. Daarnaast hebben ze allebei een doelsaldo van 60 voor en 8 tegen, hoe vaak komt zoiets nou voor?
Dat Feyenoord zo ver achter staat heeft niks met hun eigen presteren te maken, maar meer met het buitengewoon sterke optreden van zowel Ajax als PSV in de eerste seizoenshelft.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
donderdag 10 januari 2019 om 17:17
Als je punten verspeeld tegen ADO, Fortuna en Willem 2 kan het zeker beter.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
donderdag 10 januari 2019 om 17:50
Ja tuurlijk, maar dit gebeurd toch bijna elk seizoen bij Feyenoord? Dit is toch niks nieuws, ze verspelen wel vaker hier en daar wat punten tegen kleinere clubs. Dat deden PSV en Ajax ook vaak zat, alleen dit seizoen gebeurd dat bijna niet.
Vind ik leuk
Beukenbv +393
donderdag 10 januari 2019 om 11:49
Misschien rechtsachter zetten dan kan Malacia blijven staan.
Vind ik leuk
Il Gordo +18661
donderdag 10 januari 2019 om 12:01
Ja, daar heeft-ie tenslotte al heel z'n leven gespeeld. Stijf links ook... Nee, gewoon linksback zetten.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:50
Aan jezelf ? PSV 3 en Ajax 5 verliespunten.

Kan Feyenoord niet heel veel aan doen
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5493
donderdag 10 januari 2019 om 11:53
Puntverlies tegen Willem II, ADO en nog een paar is natuurlijk wel gewoon eigen schuld.

Sommige potjes kan je punten laten liggen (Ajax, AZ uit) maar zo punten weggeven als tegen die 2 kan je alleen jezelf verwijten.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
donderdag 10 januari 2019 om 11:55
Fortuna ook nog.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5493
donderdag 10 januari 2019 om 11:58
Van daar ook "nog een paar"

ADO en Willem II staan ze voor en geven ze het weg.
Fortuna was zo'n pot die ze ieder seizoen wel een keer hebben, al speel je nog 3 weken, scoor je nog niet.
Vorig seizoen was dat NAC thuis.
kampioensjaar was het Excelsior uit.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 11:58]
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
donderdag 10 januari 2019 om 11:59
Lees het nu ja.
Vind ik leuk
Hast58 +914
donderdag 10 januari 2019 om 11:51
Leuk vooruitzicht voor de Feyenoord supporter. Alleen nog alles eruit halen als er nog wat te winnen valt. Sterkte
Vind ik leuk
Il Gordo +18661
donderdag 10 januari 2019 om 12:02
Bekertje maar weer winnen. Ook al zie ik de rest van het seizoen liever geen beker maar goed voetbal en spelers die met sprongen vooruit gaan...
Vind ik leuk
voebtalie +2353
donderdag 10 januari 2019 om 12:51
Beker wordt lastig want Ajax zit er nog in en die spelen thuis tegen Heerenveen.
Vind ik leuk
Il Gordo +18661
donderdag 10 januari 2019 om 12:57
Lastig ja. Niet onmogelijk.
Vind ik leuk
voebtalie +2353
donderdag 10 januari 2019 om 12:58
Klopt..
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5493
donderdag 10 januari 2019 om 11:52
Zo, dat was dus het probleem. Scheur in scheenbeen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:58
Feyenoordoord is tenminste verzekerd van de 3e plaats, de rest zit nog met vol spanning.......;-)
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 10 januari 2019 om 12:14
Voor je hart is het waarschijnlijk wel fijn dat je nu al weet waar je aan toe bent. Hoewel ik Feyenoord nog wel de beker zie winnen. In de competitie nog niet zo constant maar de beker is a different cookie...
iig zolang Feyenoord thuis mag blijven spelen, enige wat denk ik niet voor ze moet gebeuren is dat ze volgende ronde Ajax in Amsterdam loten.
Vind ik leuk
rinirat +3543
donderdag 10 januari 2019 om 13:24
Of ze de beker winnen hangt zoals elk jaar af van de KNVB.
Ik geloof namelijk niet in toeval.
Vind ik leuk
fedor2501 +6394
donderdag 10 januari 2019 om 18:35
Waarom elke keer van die zielige reacties?
Vind ik leuk
2cents +61651
donderdag 10 januari 2019 om 12:03
Dat terwijl ze bij PSV juist zeggen dat die misstap in Rotterdam aan hen lag...
Vind ik leuk
Mijnideaal +137
donderdag 10 januari 2019 om 12:22
Ik wil niet provoceren hoor, maar er wordt in Rotterdam echt teveel gepraat. Komt op mij over als een tennisser, die 25e staat en van de nummer 7 wint en dan vindt dat hij een waardige top 10 speler moet zijn. Vervolgens verliest hij van de nummer 37 en zegt hij niet dat hij eigenlijk blij moet zijn dat hij bij de eerste 40 staat.
Vind ik leuk
Il Gordo +18661
donderdag 10 januari 2019 om 12:26
Ik volg je verhaal totaal niet.

En ik heb de indruk dat dit niet aan mij ligt.
Vind ik leuk
Mijnideaal +137
donderdag 10 januari 2019 om 12:32
Zo lastig is het niet hoor. Hoe zou je het vinden als Fortuna zou zeggen, dat ze 3e hadden kunnen staan. In de Kuip hebben ze laten zien hoe goed ze kunnen zijn. Ik haal er gewoon een keer een andere sport bij om iets duidelijk te maken. Maar om mijn mening te geven: Feyenoord zit qua uitvoerend niveau voor onder Ajax en PSV, maar een stuk boven de rest. Daar kan een thuiswedstrijd tegen psv niks aan veranderen.
Vind ik leuk
Il Gordo +18661
donderdag 10 januari 2019 om 12:35
Eens. Maar dan nog "praten ze in Rotterdam niet teveel"? En als je er andere sport bijhaalt, dan moet je er inderdaad iets duidelijk mee maken...

"Zo lang er wat is om voor te spelen moet je het uiterste eruit halen en dat gaan we doen. Ik denk dat het meer aan onszelf lag (spel in de eerste seizoenshelft, red.), je wint ook thuis van PSV."


Hij zegt dat het aan henzelf lag dat het spel kut is. En dat ze het blijkbaar tegen PSV wel kunnen laten zien. Dus de terechte constatering als sportman is dat je het dus te weinig hebt laten zien dat dit aan jezelf ligt.

Wat is daar "teveel gepraat" aan?
Vind ik leuk
Mijnideaal +137
donderdag 10 januari 2019 om 13:06
Volgens zijn we het over de meeste zaken wel eens hoor, alleen lezen we de zinnen van Haps anders. En dat komt denk ik, omdat jij vindt dat het niveau van de wedstrijd tegen PSV het niveau is, dat bij Feyenoord hoort. Ik vond de eerste helft van hun gewoon een uitschieter naar boven. Met teveel gepraat, bedoel ik dus eigenlijk meer jezelf omhoog praten.
Vind ik leuk
Korm +39911
donderdag 10 januari 2019 om 13:11
Tja haps, misschien was PSV wel het gelukje en de rest van het seizoen is zoals feyenoord is. Aan Feyenoord om te bewijzen wat het is..
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:17
Inderdaad Ajax heeft een betere selectie. Feyenoord heeft teveel wedstrijden gewoon slecht voetbal laten zien en dat mag je wel de trainersstaf en spelers verwijten. De 2de seizoenshelft moet Feyenoord een stuk beter presteren dan komt de derde plaats niet in gevaar en de beker zal moelijker zijn omdat Ajax er nog in zit zal Feyenoord echt beter voetbal moeten laten zien dan is het niet onmogelijk om die weer te pakken. Feyenoord heeft niet een heel slechte selectie er moet gewoon meer uit te halen zijn.
Vind ik leuk
rinirat +3543
donderdag 10 januari 2019 om 13:19
Feyenoord heeft ronduit een heel zwak elftal en trainer.
De manager is al 5 jaar over datum.
Ze komen geen stap verder als ze de jeugd geen kans geven.
Slecht een redelijke helft hadden ze dit seizoen tegen PSV thuis en wonnen de wedstrijd.
Dat is niet genoeg ,in die wedstrijd waren er 3 Feyenoorders top en de rest liep op hun tenen.
De selectie en trainer zijn niet goed genoeg.
Jongens als Toornstra en Clasie brengen het niet bij Feyenoord en kunnen het niveau niet aan.
De verdediging is ronduit erg zwak , terwijl de aanval redelijk staat.
Vind ik leuk
Nbl +822
donderdag 10 januari 2019 om 16:39
Ajax en PSV zijn gewoon op dit moment een stuk verder dan Feyenoord . Plek 3 tot 5 is hoogst haalbare voor hun, AZ had ik ook meer van verwacht eigenlijk. maar heel de competitie vindt ik tegen vallen dit seizoen Roda NEC Twente Sparta horen gewoon in de eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:11
Het enige probleem wat we voetballend hebben is een gebrek aan goeie verdedigers. Voor de rest is het fysiek en vooral mentaal. Als je kijkt op wat voor manier we de punten hebben laten liggen kan je moeilijk zeggen dat dat aan de nr 1 en 2 ligt. Die van geel haalt alleen mentale zwakkelingen als ayoub en ambarat en brekebenen als haps en st juste die continue geblesseerd zijn. Hoogste tijd om mentaliteit prioriteit te maken bij het scouten. Haal twee redelijke Argentijnen die met het mes tussen de tanden spelen en je bent al een eind op weg. Wat we nu hebben lopen zijn hoofdzakelijk jankerds die hun poot terugtrekken zoals die kneus van een berghuis die teert op 50% inzet en zn talent. Geen persoonlijkheden maar allemaal zwakke gasten die het niet kunnen opbrengen om elke week de volle 100% te geven. Word er zo langzamerhand misselijk van!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:58
feyenoord moet van broekhoest gewoon lozen die gast heeft instructies van dick gewoon aan zn laars gelapt ,eruit flikkere die afgekeurde wel vaarder dan pas gaat feyenoord omhoog gio denkt te oud verwetst we zijn kampioen geworde met bottegin en van der heyde dus dat mag nooit meer anders zodat hij de schuld van blesures kan gebruiken ,hij heeft gewoon gefaald als top trainer en is gedegradeerd na tob trainer op geflikkerd met die gast
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws