Advocaat na dit seizoen weg bij FC Utrecht: 'Beter voor de club'

Advocaat na dit seizoen weg bij FC Utrecht: 'Beter voor de club'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 13:17do 10-01-2019 om 13:17

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 13:29do 10-01-2019 om 13:29

De samenwerking tussen FC Utrecht en Dick Advocaat eindigt aan het eind van dit seizoen. In goed overleg is besloten het aflopende contract van Advocaat niet te verlengen, zo laat de club weten via de officiële kanalen.

"Ik heb met Frans van Seumeren en Jordy Zuidam een gesprek gehad", aldus Advocaat op de website van FC Utrecht. "De club heeft aan mij gevraagd of ik nog door wil gaan als hoofdtrainer, maar ik heb aangegeven dat het voor FC Utrecht beter zou zijn als de club kiest voor een langetermijnstrategie."

Advocaat volgde begin september de weggestuurde Jean-Paul de Jong op in de Domstad. FC Utrecht laat weten de keuze van Advocaat te respecteren en gaat de komende periode gebruiken om op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdtrainer. Wat Advocaat zelf gaat doen, weet hij nog niet. "Daar wil ik in april/mei, nadat ik de klus bij FC Utrecht heb geklaard, over na gaan denken", stelt hij.

"Ik zal mijn uiterste best doen om met FC Utrecht de play-offs voor Europees voetbal te halen, met als ultieme doel Europees voetbal", vervolgt de oefenmeester. "Tot nu toe heb ik het bijzonder naar mijn zin bij FC Utrecht en ik vind het een fantastische club."

Plaats een reactie

Korm +39911
donderdag 10 januari 2019 om 13:19
Jammer, vind het wel een verrijking voor de eredivisie
Vind ik leuk
Broodje Aad +1385
donderdag 10 januari 2019 om 13:22
Wie zegt dat hij de Eredivisie verlaat, wie weet gaat hij wel naar Feyenoord met Kuyt als assistent
Vind ik leuk
Korm +39911
donderdag 10 januari 2019 om 13:25
kan inderdaad ook een optie zijn :)
Vind ik leuk
dhrwobo +44065
donderdag 10 januari 2019 om 13:30
Zou leuk zijn idd
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
donderdag 10 januari 2019 om 13:29
Nee. Gewoon nee.
Vind ik leuk
Broodje Aad +1385
donderdag 10 januari 2019 om 13:31
Ben oprecht benieuwd waarom je dit vindt?
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
donderdag 10 januari 2019 om 13:35
Feyenoord heeft behoefte aan een trainer die o.a. de jeugd de kans geeft en beter maakt. Een oefenmeester. Daarnaast vraag ik me oprecht af of Advocaat wel "zo'n goeie trainer is".

Ik zie december 2019 onder Advocaat al voor me: "Er moet wat mij in januari". Ik hoop oprecht dat Feyenoord niet in deze valkuil trapt.
Vind ik leuk
Broodje Aad +1385
donderdag 10 januari 2019 om 13:38
Qua jeugd heb je wel gelijk, maar als de financiële middelen er niet zijn om nieuw materiaal te halen moet hij wel. Zoals Venema bij Utrecht nu. Het kan inderdaad verkeerd uitpakken, maar dat blijft altijd afwachten. Voor.de ervaring van Kuyt is het denk ik wel goed om het trainersvak beter onder de knie te krijgen
Vind ik leuk
4everfcu +5357
donderdag 10 januari 2019 om 15:32
dan zou ik advocaat ff googlen ik vraag me af of jij zijn staat van dienst wel kent dan.
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
donderdag 10 januari 2019 om 15:37
Die ken ik. Wat heeft-ie de laatste jaren concreet gepresteerd behalve Sunderland knap in de PL houden?
Vind ik leuk
4everfcu +5357
donderdag 10 januari 2019 om 15:40
volgens mij won hij de uefacup en supercup met zenith
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
donderdag 10 januari 2019 om 15:44
Ja, 9,5 jaar geleden.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5492
donderdag 10 januari 2019 om 13:37
Omdat je er geen reet wijzer van wordt.
Kijk maar naar zijn periode bij PSV, voor Cocu.

Alles op de titel gooien, EL spelen met ene b-ploeg en eruit pleuren.
Titel verspelen en geen knvb beker.

Het was goed voor Gio dat ie destijds effe koffie kwam drinken maar voor de rest hoef ik Dicky lawyer niet in De Kuip te zien
Vind ik leuk
voebtalie +2350
donderdag 10 januari 2019 om 13:31
Dat zou voor Feyenoord geweldig zijn.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 13:58
Zou wel goed zijn voor Feyenoord
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:59
Laten we dat hopen drik trainer en kuyt assistent
Vind ik leuk
ErikAjax +2329
donderdag 10 januari 2019 om 13:19
Nu nog even derde worden en voor altijd stoppen Dick.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 13:19]
Vind ik leuk
Jan Guevara +10321
donderdag 10 januari 2019 om 13:27
Ik denk niet dat ajax zover afzakt dat ze 4e worden....
Vind ik leuk
ErikAjax +2329
donderdag 10 januari 2019 om 13:35
oke bedankt Hans.
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
donderdag 10 januari 2019 om 13:50
:-)
Vind ik leuk
Koeien +3839
donderdag 10 januari 2019 om 13:31
Ik zie niet in waarom ie niet gewoon lekker door kan gaan met trainen als hij dat wil. Er zijn maar weinig trainers met zoveel kennis en ervaring.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:04
Precies.
Hoe zo lange termijn?Advocaat gaat langer mee dan Van Seumeren......
Vind ik leuk
4everfcu +5357
donderdag 10 januari 2019 om 15:33
ze zijn ongeveer even oud hoor waarom zou advocaat dan langer mee gaan?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:51
Van Seumeren is toch een kilo of 30 te zwaar? Een veel kortere levensverwachting dus.
Vind ik leuk
dhrwobo +44065
donderdag 10 januari 2019 om 13:31
Nee joh, dat gun ik dat legioen absoluut niet. Het is al een flink gat naar de nummers 1 en Ajax, maar ik hoop wel dat Feyenoord boven de rest eindigt.
Vind ik leuk
Friend +328
donderdag 10 januari 2019 om 13:20
logisch.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:20
De Kleine Generaal wil naar Feyenoord!
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
donderdag 10 januari 2019 om 13:30
Il Gordo wil dat alleen niet.
Vind ik leuk
peesjeevee +3236
donderdag 10 januari 2019 om 13:20
"beter voor de club" ik denk dat het beter is voor de club als hij blijft maar ja de man is oud en is ook toe aan pensioen. Ik vond het al gek dat hij weer aan een nieuwe klus begon bij Utrecht.
Vind ik leuk
1313 +8791
donderdag 10 januari 2019 om 13:22
Mwa bij een mooie lucratieve aanbieding zie ik Dick gewoon weer aan de slag gaan hoor.😜
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:51
Die heeft al lang weer een aanbieding hoor Dicky, let maar op
Vind ik leuk
1313 +8791
donderdag 10 januari 2019 om 13:20
Hmm wel zonde hoor. Ik vind het wel een goede match eigenlijk. Al snap ik wel dat het beter is om je te richten op de toekomst. Want als er een lucratieve aanbieding komt voor meneer Advocaat is hij natuurlijk alweer gevlogen! Heeft het wel goed op de rit gekregen dus wel een aderlating dit... Ben benieuwd wie hem gaat opvolgen!
Vind ik leuk
The Iceman +16438
donderdag 10 januari 2019 om 13:22
Get in Brom.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:23
Als het niets word met Gio een goede Trainer al is het voor 1 seizoen voor Feyenoord. Die weet de spelers wel scherp te houden.
Vind ik leuk
Dudge +31
donderdag 10 januari 2019 om 13:27
Met Feyenoord valt er weinig te halen voor Dick, de kans dat onsuccesvol wordt is gigantisch!
Vind ik leuk
voebtalie +2350
donderdag 10 januari 2019 om 13:33
Er valt net zoveel te halen bij Feyenoord als bij Utrecht. Helemaal niets.

Vind ik leuk
fedor2501 +6394
donderdag 10 januari 2019 om 13:38
Alles voor de likes he kleine meid.
Vind ik leuk
voebtalie +2350
donderdag 10 januari 2019 om 13:57
Het is een serieuze opmerking. Er valt op dit moment toch niet tegen het financiële geweld van psv en Ajax op te boxen? Lees net dat er 43 miljoen geboden is op een wisselspeler van Ajax.
Vind ik leuk
Dudge +31
donderdag 10 januari 2019 om 13:56
Utrecht draaide bedroevend als je keek naar de verwachtingen, en Advocaat heeft het weer mooi op de rit gekregen. Feyenoord lijkt (helaas) redelijk vrede te hebben een 3de plek. Met een doelstelling van 1 keer in de 5 jaar kampioen worden maak je een coach als Advocaat echt niet enthousiast!
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 14:04
Die zie ik geen kampioen meer worden hoor de komende 20 jaar!
Vind ik leuk
Dudge +31
donderdag 10 januari 2019 om 14:10
Lekker aan 't vissen?

Alsof jij weet hoe de ukkies die nu een jaar of 5-10 zijn zich gaan ontwikkelen en voor welke club ze gaan kiezen. Dat zijn in de eredivisie over 15 jaar al dragende spelers!

Met het juiste aankoop/opleiding beleid kunnen ze net zo goed over 5 jaar aan een serie alleen heerschappij in de eredivisie beginnen
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 14:20
Daar heb je het al, aankopen geen geld en in een team als dit breken jeugdspelers niet door. Geen team in de KKD komt daar bij. Ik zou het fijn vinden voor Feyenoord en gun de club het allerbeste maar de realiteit kun je je ogen niet voor sluiten. En het gaat over elke 5 jaar. het is inmiddels na dit seizoen 3 jaar geleden dus moet het volgend seizoen of tenminste die erna gebeuren!
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 14:21]
Vind ik leuk
Dudge +31
donderdag 10 januari 2019 om 15:06
Begrijp me niet verkeerd, de kans dat Feyenoord jaren achter elkaar gaat domineren binnen 5 jaar is bijzonder klein, maar de kans dat ze 20 jaar niks meer winnen is ook enorm laag
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 16:11
Als er geen verandering komt op korte termijn missen ze toch echt de boot
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:26
Advocaat , Steijn, Kuyt. De nieuwe trainingsstaf van Feyenoord.
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
donderdag 10 januari 2019 om 13:30
Liever: Steijn, Kuyt (puur als assistent, zonder toezeggingen) en Moniz.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23088
donderdag 10 januari 2019 om 13:28
Dit lijkt mij niet beter voor de club.

Dick is nog altijd een toptrainer.

Zou zo niet weten welke andere toptrainer naar Utrecht zou willen als je geen band hebt met de club.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:50
Is nooit een toptrainer geweest
Vind ik leuk
voorstopper +1122
donderdag 10 januari 2019 om 13:29
Advocaat is een klein dik mannetje vol levenservaring
Maar na dit seizoen begint toch echt zijn trainingverjaring

Rangers is zijn favoriete club
Maar nog nooit won hij een belangrijke cup

Het is tijd om met pensioen te gaan
Lekker vechten in het café of op de golfbaan

Iedereen zal zijn vrolijke gezicht missen
Altijd vriendelijk en in voor een praatje
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23088
donderdag 10 januari 2019 om 13:38
Waarom zou ie gaan vechten op de golfbaan? 🤔
Vind ik leuk
1313 +8791
donderdag 10 januari 2019 om 13:40
Nog nooit won hij een belangrijke cup? 2007/2008 vergeten zeker? Uefa cup met Zenith. Daaropvolgend de Uefa super cup. Dus dat is natuurlijk niet waar.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:30
Voor Utrecht een top trainer en een verlies als hij vertrekt. Ben benieuwd bij welke trainer ze uitkomen. Misschien VD Brom, wat helemaal geen gekke keuze zou zijn.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:34
Brom staat klaar. Denk dat nu snel gehandeld gaat worden. Van Seumeren trekt zijn portemonnee en Brommie wandelt naar binnen ....
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:50
Hoezo verlies?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:32
Omdat trainers met de statuur en ervaring als Advocaat niet vaak werkzaam zijn bij clubs met de statuur die Utrecht heeft.

Omdat hij Utrecht weer aan het voetballen heeft gekregen.

Omdat spelers over het algemeen aangeven met veel plezier onder Advocaat te werken.

En niet erg objectief, maar omdat ik vind dat hij vaak begrijpelijke keuzes maakt en veel structuur in een elftal brengt als hij daar werkzaam is.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:11
Ieder zijn mening, ik vind het spel niet om aan te gluren en erg verdedigend, Utrecht staat voor aanvallend voetbal, moet je niet bij Dicky zijn
Vind ik leuk
Dirkiedirk +244
donderdag 10 januari 2019 om 13:32
John van de Brom kom er maar in :-)
geintje natuurlijk al denk ik wel dat die het zal worden. Overigens een mooie vervanger. Advocaat zelf snap ik. Doet het supergoed. Er zullen weer spelers weggaan. Laat een ander maar gaan bouwen aan een nieuw elftal. Advocaat in ieder geval hulde dat die erin is gestapt en wat die heeft gepresteerd.
Vind ik leuk
bennings +358
donderdag 10 januari 2019 om 13:35
Jammer maar wel duidelijkheid ,ben benieuwd wie de nieuwe trainer word.Iemand al wat gehoord ?
Vind ik leuk
TheMariner +4107
donderdag 10 januari 2019 om 13:48
Simon Kistenmaker.
Vind ik leuk
Hupfean +5321
donderdag 10 januari 2019 om 13:36
Eindelijk pensioen? Of nog een laatste kunststukje? Bondscoach van marokko ofzo?
Vind ik leuk
BS +1345
donderdag 10 januari 2019 om 13:37
De weg is vrij gemaakt voor vd Brom, dat zal niet lang duren denk ik voordat het bekend wordt gemaakt
Vind ik leuk
TheMariner +4107
donderdag 10 januari 2019 om 13:40
Utrecht is ook een fantastische club, dat heeft de kleine generaal goed gezien.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:41
Blij dat die weg gaat, Feyenoord veel succes er mee, blijft een defensief denkende trainer
Vind ik leuk
hefbrug38 +534
donderdag 10 januari 2019 om 13:42
Wanneer worden we eens verlost van deze pigmee
Vind ik leuk
tikkietoe +6140
donderdag 10 januari 2019 om 13:49
Eerste reactie; jammer.
Maar ik heb begrip voor zijn standpunt en vertrouw erop dat FC Utrecht hierbij voldoende tijd heeft een goede opvolger te vinden.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:49
Ik vind wel jammer dat hij weggaat maar goed voor de club ook dat er nu duidelijkheid is en de club verder kan.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:49
Mag ik een paar suggesties doen? Ricardo Moniz of Wim Jonk
Vind ik leuk
BS +1345
donderdag 10 januari 2019 om 13:52
Wim Jonk zou niet verkeerd zijn
Vind ik leuk
Smithsonian +43398
donderdag 10 januari 2019 om 14:11
Lief van dikkie. :)
Vind ik leuk
AFP +2974
donderdag 10 januari 2019 om 14:17
Fijn, werd tijd, dan zijn we eindelijk verlost van de oude meuk. Kijk naar om ons omringende landen, de meesten zijn jongere trainers met vernieuwende en verfrissende ideëen over het top voetbal.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 14:18]
Vind ik leuk
Blindsy +19002
donderdag 10 januari 2019 om 14:21
Feyenoord, met Dirk als assistent?
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
donderdag 10 januari 2019 om 17:26
Neuh.
Vind ik leuk
Blindsy +19002
donderdag 10 januari 2019 om 18:00
Dan weet ik t niet meer.
Al zou ik n vlotte Duitser die in de heimat geweldige resultaten met jonge spelers heeft behaald, sowieso toejuichen.
Jij nog ideeën?
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
donderdag 10 januari 2019 om 18:51
Van der Gaag hoofdtrainer, Kuyt assistent zonder toezegging en Moniz ook als assistent. Voor ontwikkeling spelconcept en jonge spelers.

In plaats van Van der Gaag mag Steijn komen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:24
Dicky neemt `n sabbatical, hij gaat `n jaar lang knaken tellen
en als hij denkt dat hij er nog niet genoeg heeft ......
gaat Dicky daarna lekker nog weer `n cluppie trainen!

Zie je het voor je... die gaat door tot die niet meer kan
in z`n trainingspak met de pionnetjes en ballennet op z`n rollator
naar het trainingsveld ...
Vind ik leuk
Eddy T67 +2340
donderdag 10 januari 2019 om 14:31
Jammer voor Utrecht.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:32
Jammer dit. Goede en leuke trainer voor FCU.

Dat gezeur over de 'lange termijn' vind ik uiterst subjectief. Twee jaar hoofdtrainer bij een BVO is al bijna lange termijn. Hoeveel clubs gooien binnen 2/3 maanden de trainer wel weer niet op straat? Terwijl ook die is begonnen als dé trainer voor de lange termijn én toekomst.
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 10 januari 2019 om 14:51
Hij zou ook best naar Twente kunnen gaan om het daar allemaal op de rit te krijgen zou niet verkeerd zijn is mijn idee.




Ow ja en nu niet allemaal weer met de reacties komen over het geld e.d. want dat hebben we al genoeg gehoord
Vind ik leuk
Enw02 +663
donderdag 10 januari 2019 om 15:08
Petrovic ook meteen mee die clown
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:45
Part-time trainer...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:56
Die moet opeens een andere optie hebben, dat zou zo maar Feyenoord kunnen zijn Ik zou dat een goede keus vinden, bij Feyenoord moet nu een ervaren iemand de scepter gaan zwaaien
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:56
Dan maar voor Mourinho gaan.
Vind ik leuk
Tienus +1454
donderdag 10 januari 2019 om 18:11
Beter dat hij weggaat. Aardige vent. maar hij laat Utrecht niet echt leuk voetballen. Elke andere trainer had dit ook gepresteerd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws