Van Bommel traint resultaatgericht: 'Ook als je niet goed voetbalt moet je winnen'

Van Bommel traint resultaatgericht: 'Ook als je niet goed voetbalt moet je winnen'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 18:11do 10-01-2019 om 18:11

Mark van Bommel heeft al na een half jaar bij PSV het gevoel dat hij al sinds jaar en dag met zijn selectie werkt. De trainer van de Eindhovenaren is op trainingskamp met zijn groep en dat bevalt Van Bommel erg goed.

Voor het seizoen belegde PSV een trainingskamp in Zwitserland, maar Van Bommel heeft het gevoel dat het trainingskamp van deze winter in Qatar echt vruchten afwerpt. "Dit is de eerste keer dat je een trainingskamp hebt terwijl je de groep kent", legt Van Bommel uit bij FOX Sports.

 "Dat was in de voorbereiding van het seizoen niet zo", vervolgt de trainer van de Eindhovenaren. "Toen moesten we echt aan elkaar wennen. De spelers moesten wennen aan nieuwe gezichten in de staf en wij moesten aan de spelers wennen. Dat is aftasten, maar nu is het alsof je al vier jaar bij elkaar bent."

De trainingen van Van Bommel zijn bovenal resultaatgericht. "Het is spelenderwijs, maar daar gaat het wel om. Je wil op een bepaalde manier voetballen en daarbinnen moet je winnen. Als je nou niet goed kan voetballen moet je wel winnen. Je moet manieren verzinnen om te winnen, zodat je die cup haalt. Daar kan ik wel van genieten."

Plaats een reactie

Midden-Noord +95412
donderdag 10 januari 2019 om 18:16
Dat zit al redelijk in die ploeg. Dat deed PSV vorig jaar ook. Resultaat telt als allereerst, daarna is leuk voetbal aan de orde.
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 18:19
Iedereen voetbalt toch voor het resultaat?
Ik bedoel, niemand gaat puur om het publiek te vermaken.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
donderdag 10 januari 2019 om 18:24
Bij sommige clubs is het ook publiekelijk vermaak. Dat streven ze ook na, denk maar aan een City of Barca. Die hebben er een andere kijk op maar die hebben ook topteams die zo kunnen spelen.

Maar je hebt resultaat en op resultaat voetballen. Het ene is niet om te verliezen en loeren op z'n Italiaans. Het andere is met iets meer risico, het publiek vermaken met resultaat.
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 18:28
Jawel, maar City en Barca spelen ook gewoon om te winnen. City heeft als doel de PL winnen, niet als doel om het Engelse publiek te vermaken.
Volgens mij is het verschil alleen dat City en Barca een manier hebben gekozen om resultaat te halen die er leuk uitziet.
Totaal Voetbal ontstond ook niet uit het verlangen mooi voetbal te spelen, maar omdat die manier van spelen moeilijk te verdedigen is. Dat het er dan leuk uitziet is volgens mij niet meer dan een gevolg van die manier van voetballen.

Dus, ik ben het met je eens dat het publiek vermaken een van de resultaten is, maar dat betekent niet automatisch dat dat het doel was.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
donderdag 10 januari 2019 om 18:31
Het een heeft met 't ander te maken. Je kan niet allemaal en altijd mooi voetbal spelen. En al helemaal niet van clubs met een lager niveau. Anders zouden wij moeten entertainen en alles op de aanval zetten. Als we dat doen dan degraderen we zeker. Is niet mogelijk, als het tegen zit dan moet je het over een andere boeg gooien. Soms moet het op zijn Italiaans. Vind ik helemaal niet erg, als we maar winnen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 18:37
Van mij hoeft niemand mooi voetbal te spelen.
Als jouw backs bijvoorbeeld aanvallend niks toe te voegen hebben moet je ze niet door laten lopen (ADO is niet het voorbeeld :p). Ik hoor PSV'ers klagen over het schot van Hendrix, prima, gewoon zorgen dat hij niet in de positie komt.

Mijn punt is alleen dat er vaak een soort tweestrijd wordt gecreëerd, tussen mooi voetbal en voetbal met resultaat.
Volgens mij is dat een misvatting.
De ploegen die mooi voetballen doen het op die manier omdat ze denken dat dat voor hun de beste kans is op succes. Niet omdat ze als een soort hippies gewoon mooie dingen willen laten zien.

Om dezelfde reden snap ik niet wat resultaatgericht training zou moeten betekenen. Staat dat tegenover bezigheidstherapie, waar je een beetje met een bal rondjes rent over het veld?
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 18:38]
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
donderdag 10 januari 2019 om 18:39
''De ploegen die mooi voetballen doen het op die manier omdat ze denken dat dat voor hun de beste kans is op succes''





Die ploegen spelen zo omdat ze die kwaliteit benutten.
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 18:39
Welke kwaliteit benutten?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
donderdag 10 januari 2019 om 18:41
Kwaliteiten om elke wedstrijd naar je hand te zetten en alles te winnen met mooi voetbal.
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 18:53
Het voetbal waarmee je de meeste kans hebt om te winnen kan dus alleen mooi zijn als je ongeveer de beste spelers van de wereld hebt?
Dat vind ik echt heel twijfelachtig.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
donderdag 10 januari 2019 om 20:27
Yep.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
donderdag 10 januari 2019 om 18:45
En war is daar mis mee?
Vind ik leuk
De fries +2074
donderdag 10 januari 2019 om 18:21
Anders, vorig seizoen was het uitgangspunt punten verzamelen ten koste van het spel
Nu is het uitgangspunt goed voetbal , daarna volgen automatisch de punten.
Lukt het niet met goed voetbal dan aan de punten denken!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
donderdag 10 januari 2019 om 18:25
Zeker, met het zit in die ploeg en dat is mooi als je met beide facetten uit de voeten kan. Kan het niet mooi, dan maar lelijk.
Vind ik leuk
De fries +2074
donderdag 10 januari 2019 om 19:01
Dat bedoel ik ja
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
donderdag 10 januari 2019 om 20:28
Dan zijn we het eens. ;-)
Vind ik leuk
Swout +1770
donderdag 10 januari 2019 om 18:34
Van Bommel had voor de CL en de beker ook wel resultaatgericht mogen trainen..
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
donderdag 10 januari 2019 om 18:36
Dat is onzin want die clubs zijn van een ander niveau. Zoals jij dat nu zegt kunnen wij van Real Madrid willen als we elke wedstrijd resultaatgericht gaan voetballen. Sorry, maar dat werk zo niet in de voetballerij.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:17
Één, twee, drie en daar komen de reacties weer over van Bommel en de vierde man. Dat is zo’n beetje dagelijkse kost hier.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 18:18]
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 18:21
4 Minuten later is er nog geen enkele reactie in die categorie.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:26
Wat een preventieve reactie al niet kan doen;)
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 18:29
Haha, wauw. Kennelijk had ik er preventief iets bij moeten zeggen als 'een, twee, drie en daar hebben we de onbescheiden reactie van Woo Ping.'
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:40
Juist ja. Maar vaak zijn de Ajacieden hier sneller met reageren en daarbij frequenter aanwezig op de topics over PSV in het algemeen en die over van Bommel in het bijzonder. Van Bommel maakt blijkbaar wat los bij de talrijk aanwezige Ajacieden hier. Mooi man!
Woo Ping moet overdag, zoals een echte Chinees betaamt, keihard werken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 18:41]
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 18:40
Ze vinden hem gewoon een vervelende vent. Ik zou niet weten wat daar mooi aan is.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:44
Dat men elders van Bommel een vervelende vent vindt, kan ik wel begrijpen. Maar dat men hier dan dagelijks zo fel, en vaak met dezelfde inhoudelijke reacties, op van Bommel moet reageren, snap ik dan weer wat minder. Wanneer ik elke dag op vervelende mensen moet reageren..... Ik word al moe als ik daar aan moet denken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 21:40]
Vind ik leuk
RenW +4231
donderdag 10 januari 2019 om 18:51
Als hij zich niet dagelijks met de vierde man bemoeit, zal het commentaar wel minder gaan worden. Of werkt het niet zo?
Vind ik leuk
Mirkoff! +690
donderdag 10 januari 2019 om 20:13
Daar heb je de eerste al.
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 19:01
Ja, oke, maar snap jij wel wat mensen drijft om elkaar hier het bloed onder de nagels vandaan te halen?

Ik vind het trouwens vreemd dat je het mooi vindt dat hij wat losmaakt, maar wat hij dan losmaakt vind je dan kennelijk weer minder leuk.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:33
Denk dat het afgunst is naar Van Bommel. Iedereen ziet dat het een goeie trainer is
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 19:38
Dat lijkt me sterk. Als het afgunst zou zijn zou je dat ook wel merken bij andere goede trainers.
En als je het bedoelt in de zin dat ze het hem gewoon niet gunnen, dan vraag ik me af waarom mensen het hem niet gunnen en andere trainers wel.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:43
VP is erg voorspelbaar. Dezelfde personen zetten hier dagelijks dezelfde reacties neer. Gebeurt trouwens wedserzijds. Laat ze toch.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 21:47]
Vind ik leuk
Guust +6396
donderdag 10 januari 2019 om 18:30
Borreltje op?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:46
Nee, het is nog geen weekend.
Vind ik leuk
Guust +6396
donderdag 10 januari 2019 om 23:31
Nog ff wachten dan. 😀
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10847
donderdag 10 januari 2019 om 18:31
Nee dat slaat nergens op, laat gaan! Ben er wel van overtuigd dat Ajax aan het langste eind gaat trekken mede door alle belachelijke (gelukkig maar) bedragen waardoor je weer andere spelers kan kopen en je kan blijven door ontwikkelen!
Vind ik leuk
Hvdp +1847
donderdag 10 januari 2019 om 21:48
Waarom heeft Bommel in de CL niet op resultaat gespeeld ?
Bizarre uitspraken van een beginnende trainer
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:24
Sterkere tegenstanders met grotere budgetten en betere spekers. Zo simpel is dat.
Vind ik leuk
Hvdp +1847
donderdag 10 januari 2019 om 22:26
Dus tegen Ajax geven ze de strijd nu ook op?

Groter budget en betere spelers!!

Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:39
Heb ik dat gezegd dan? PSV had weinig in te brengen tegen Barcelona, Inter Milaan en Tottenham Hotspurs. Alledrie betere clubs, met betere spelers dan PSV en Ajax. En alledrie hebben ze een veel groter budget dan zowel Ajax als PSV.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:51]
Vind ik leuk
Hvdp +1847
vrijdag 11 januari 2019 om 17:11
We praten nu over PSV
Ajax redt zich wel en verschuilt zich niet achter smoesjes

Trouwens in je profiel staat nog steeds PSV als favoriete club terwijl PSV absoluut niet van bel chinezen houdt(wie wel trouwens)
Verbazingwekkend dat je nog steeds niet geblokt bent trouwens
Je gooit de goede naam van PSV te grabbel!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:32
Alles beter dan Achilles ‘29 in je profiel als favoriete club hebben staan en dan Ajaksiet zijn. Schijnheilig noemt men dat. En wanneer je jezelf een beetje gedraagt hier, word je niet gebannd. Fijne avond, houdoe!
Vind ik leuk
Hvdp +1847
vrijdag 11 januari 2019 om 17:40
De aanvraag loopt nog.…
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:39
Fijn zo jongen!
Vind ik leuk
Hvdp +1847
zaterdag 12 januari 2019 om 09:22
Aan je reactie te zien ben je niet bang
Hahaha
Vind ik leuk
Dani82 +3351
donderdag 10 januari 2019 om 18:18
Die tactiek heeft in de beker en CL zijn vruchten nog niet afgeworpen in ieder geval.
Vind ik leuk
Joey_S +156
donderdag 10 januari 2019 om 18:19
Ik als voetballiefhebber kan er met mijn verstand niet bij.. als je direct betrokken bent bij een club snap ik dat je dit wil nastreven maar als fan hoop ik toch enigzins op een entertainment gehalte.. jammer dat de fans van deze club zich blind staren op het resultaat en dus geen liefhebber zijn van het spelletje zelf 🙄
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
donderdag 10 januari 2019 om 18:21
Daar denken ze in andere landen ook totaal anders over. Bijvoorbeeld Italiaanse clubs en supporters. Als je resultaat boekt dan heb je ook een entertainment gehalte. Liever met resultaat een prijs dan met mooi voetbal net niet aan prijzen te doen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 18:35]
Vind ik leuk
Joey_S +156
donderdag 10 januari 2019 om 18:25
Dat mag jij vinden.. ik ga ook niet naar de bios om zomaar een film te zien. Ik ga omdat ik geentertaint wil worden. Zo kijk ik ook voetbal. Wat boeien mij die prijzen. Ik krijg er geen bonus door, geen extra vakantie of weet ik wat. Ik wil geentertaint worden. Je kijkt toch naar een wedstrijd omdat je mooi voetbal wil zien? Anders kun je alleen naar de uitslagen gaan zitten kijken..
Vind ik leuk
psvisch +874
donderdag 10 januari 2019 om 18:27
Dus jij kijkt geen Eredivisie, want daar is nauwelijks mooi voetbal op te zien namelijk.
Vind ik leuk
Joey_S +156
donderdag 10 januari 2019 om 18:32
Als je naar wedstrijden van psv kijkt idd niet nee.. ED lijken meer op oefenwedstrijdjes voor Ajax en psv... in de CL werd beter zichtbaar hoe ze ervoor staan 🙄
Vind ik leuk
psvisch +874
donderdag 10 januari 2019 om 18:48
Van de rest ook niet echt. Oke...Ajax speelt momenteel het leukste voetbal, maar soms is dat ook niet om aan te zien.
En zoals je aangeeft werd in de CL duidelijk hoe ze ervoor staan. Beiden ploegen ver verwijdert van de top. Ajax heeft geluk dat ze een er makkelijk poule hebben gehad, en dat is mooi voor het Nederlandse voetbal want dat levert weer punten op. Hoop ook dat ze ver gaan komen, alleen denk dat Real Madrid ook in deze slechte vorm een maatje te groot is. Dat konden we ook zien aan Bayern die normaal wat minder is dan Real en Bayern was nu ook totaal uit vorm en toch kon Ajax er niet van winnen.

De reden waarom ik resultaat ook erg belangrijk vind, is omdat ik juist wil dat PSV Europees voetbal speelt. En dan moet je toch hoog eindigen in de competitie. En resultaten halen in de voorrondes van de Europese wedstrijden.

Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
donderdag 10 januari 2019 om 18:28
Vind ik appels met peren vergelijken. Dus jij bent voor een ploeg geworden die jou kan vermaken en niet een club waar gevoel bij komt kijken? Ik ben een Den Haag supporter en daar is een resultaat heilig. Moeten we dan risico nemen en alles openzetten? Moet ik dan maar voor een club zijn die mij meer kan entertainen? Dat zou zo krom zijn als ik weet niet wat.

Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:50
Precies. Meelopers lopen er al meer dan genoeg rond in Nederland en zeker ook hier.
Vind ik leuk
Hvdp +1847
donderdag 10 januari 2019 om 22:31
Wat den haag doet met zijn mogelijkheden is veel beter dan wat PSV doet
En leuker om te zien ook!!
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 18:42
Laat ze, je hebt helemaal gelijk je gaat naar het stadion elke keer om een mooie spannende pot voetbal te zien. Zonde van je tijd dat resultaat voetbal
Vind ik leuk
piet potlood +2306
donderdag 10 januari 2019 om 18:40
Entertainment is er bij ons volop na de laatste wedstrijd van het seizoen als de platte kar weer van stal word gehaald.
Vind ik leuk
74ratje +731
donderdag 10 januari 2019 om 20:38
Je kan beter jaar in jaar uit fantastisch voetbal spelen, en geen prijs pakken dus.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:19
Vindt het persoonlijk juist de laatste wedstrijden wat minder goed draaien bij PSV (geen troll-reactie, maar gemeend), of zie ik dat door mijn ajax bril 😅?
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 18:21
Nee joh, eerste helft tegen AZ was de beste helft van het seizoen :p
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:30
Voor ons wel ja, hopen dat ze vaker dat niveau halen 😁
Vind ik leuk
stratumseind +195648
donderdag 10 januari 2019 om 20:03
in principe wel ja, dat was dusdanig slecht dat een 1-1 ruststand het beste resultaat tot dan toe is geweest.
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 20:12
Nee, dan was het resultaat van de helft dus goed, maar die helft zelf was slecht.
Vind ik leuk
stratumseind +195648
donderdag 10 januari 2019 om 20:15
precies wat baas bommel bedoelt dus : wel altijd resultaat halen ook al speel je slecht
Vind ik leuk
#Keizerout +45796
donderdag 10 januari 2019 om 20:19
Oh ja, nou, vernieuwende gedachte zeg. Wat een held.
Alweer vergeten hoe jullie vorig jaar kampioen zijn geworden?
Vind ik leuk
stratumseind +195648
donderdag 10 januari 2019 om 22:36
nee hoor een dikke 3-0 ....wat er daarna allemaal voor leuks gebeurd is ben ik wel delen van kwijt
Vind ik leuk
Hvdp +1847
donderdag 10 januari 2019 om 22:34
Nu begrijp ik waarom de PSV supporters zich altijd vol gooien tijdens de wedstrijd;.
Het voetbal lijkt vrijwel altijd nergens op en dan maar drank!!
Vind ik leuk
stratumseind +195648
donderdag 10 januari 2019 om 22:37
klopt dit itt die beursbengels verkleed als stoeltje in die ufo , die mogen geen pilske van moeders en moeten op tijd weer thuis zijn
Vind ik leuk
Hvdp +1847
donderdag 10 januari 2019 om 22:45
Het wordt weer tijd je gaat google’n
Je haalt weer van alles door elkaar
Begin met :
De beursbengels
Daarna
UFO
En leg daarna uit wat een pilske is(wel Nederlands blijven praten, ben slecht in dialecten van al die buitengebieden van Holland )
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 02:39
Nederland bestaat uit provincies, 2 daarvan dragen de naam holland, nl noord en zuid.
Vind ik leuk
Hvdp +1847
vrijdag 11 januari 2019 om 17:13
Goed gezien !!
De rest waren wingewesten van Holland , niet meer en niet minder
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:22
Nee hoor, daar heb je een punt. Ik vind dat ook
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:24
Eerlijke reactie :), zal nog spannend worden dit seizoen. Kan beide kanten opvallen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:51
Tegen AZ de eerste helft was ontluikend slecht..
Wat ik zie is dat Ajax nog steeds groeit, en PSV momenteel even stagneerd.
Mocht ajax dit jaar WEL kampioen worden is dat meer dan terecht, en hebben wij verloren van een "misschien wel 1 van de beste Ajax's aller tijden".

Succes heren. Dat de beste mogen winnen
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10847
donderdag 10 januari 2019 om 18:24
Ik ben ook voor Ajax en ook geen troll maar vind dat je gelijk hebt, denk dat PSV ook eerder dan Ajax punten gaat laten liggen. Enige nadeel kan zijn dat ze Europees spelen en nog in de beker zitten (waar ik overigens heel blij mee ben, Real is te pakken momenteel💪🏼)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:24
Heracles uit ruime overwinning
AZ thuis gewoon netjes gewonnen

Dit zijn toch vaak niet de eenvoudigste wedstrijden, dus begrijp ik jouw reactie niet helemaal. Of is dit jouw hoop?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:25
De laatste wedstrijd van PSV tegen AZ speelde PSV de eerste helft erbarmelijk slecht. Deze wedstrijd won PSV met wat geluk. De wedstrijd daarvoor uit tegen Heracles was zeker niet slecht en dat geldt ook voor de wedstrijd daarvoor (1-1 uit tegen Inter Milaan). In het begin heeft PSV een aantal moeizame wedstrijden gespeeld (uit Zwolle, Fortuna) waarbij PSV niet goed speelde en met geluk won. Ook uit bij FC Groningen kwam PSV zeer goed weg.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:01
Wedstrijden net winnen is geen geluk net zo min als dat net verliezen in de CL pech was. Dat kan een keer zo zijn maar niet als het een structureel karakter heeft.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 21:02]
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
donderdag 10 januari 2019 om 20:44
Nee joh
Vind ik leuk
Sanderos +139
donderdag 10 januari 2019 om 18:21
Bommel is erg goed bezig. Super leuke filmpjes ook van het trainingskamp in Doha. Sfeer is goed, spel is goed. Op naar het kampioenschap! Forza PSV!!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10847
donderdag 10 januari 2019 om 18:26
Sorry maar denk dat Ajax er beter voor staat en zelfs op 3 fronten nog strijd!!
Vind ik leuk
Sanderos +139
donderdag 10 januari 2019 om 18:54
Congratulations my friend. Helaas wel zonder Lainez 😂😂👍🏻
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10847
donderdag 10 januari 2019 om 18:59
Wat heeft één speler daar mee te maken!?
Moet ik nu antwoorden gelukkig wel met:

En dan alle namen invullen?

Dan geen Lainez NEXT.......!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:25
Denk dat PSV uiteindelijk het niet gaat halen. De 1e 11 zijn goede speler met 2 die echt goed zijn en 1 die voor PSV niveau top is. De rest is degelijk maar niet top. Als je daar de bank bij optelt, kom je tot de conclusie dat ze overall als selectie niet veel extra’s hebben als er blessures etc komen.

Deze komen bij elke ploeg altijd.
Vind ik leuk
Dezeun +6297
donderdag 10 januari 2019 om 18:49
Ik heb toch al verschillende keren gezien dat als het moeilijk loopt bij psv de invallers het verschil maken
Vind ik leuk
Mirkoff! +690
donderdag 10 januari 2019 om 20:19
Ok, dat zelfde geldt voor Ajax dan ook. Want wat hebben die op de bank zitten dan?
Vind ik leuk
Joey_S +156
donderdag 10 januari 2019 om 18:27
Liever een mooie film met een klote einde dan een saaie film met een happy end 😂
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 18:28
Cup haalt? daar liggen ze toch al uit?
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 10 januari 2019 om 18:33
Gaan ze dan goed spelen na de winterstop?, Ze hebben wel supporters die met weinig tevreden zijn echter presteren ze wel boven hun mogelijkheden daarvoor mijn respect.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
donderdag 10 januari 2019 om 18:33
Tja, bij PSV wordt het publiek vermaakt met een lichtshowtje. Voetbal is niet ter vermaak van het publiek.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:47
Ho, ho vergeet niet de bijna jaarlijkse ereronde en huldiging aan het einde van het seizoen.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
donderdag 10 januari 2019 om 18:51
Ben ik niet vergeten, Ajax heeft het reeds 33, 23,1,1 en 4 keer gedaan, dit jaar misschien 34 keer.
Vind ik leuk
Mirkoff! +690
donderdag 10 januari 2019 om 20:20
Ja vroeger was alles beter. Je leeft nu en in de toekomst en niet vroeger.
Vind ik leuk
Smithsonian +43399
donderdag 10 januari 2019 om 18:54
Doen ze al jaren dus prima zo.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:02
Ja want mooi voetballen doen jullie al decennia lang niet.
Vind ik leuk
Mirkoff! +690
donderdag 10 januari 2019 om 20:21
Gelukkig, dat moest er nog eens bij komen.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +909
donderdag 10 januari 2019 om 19:16
De cups zijn niet haalbaar meer geloof ik, zal wel de schaal bedoelen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:36
Cupjes Nespresso om wakker te blijven bij het vertoonde spel.
Vind ik leuk
Marco S +6604
donderdag 10 januari 2019 om 19:33
Dat is dus het geheim om te winnen, voetballen op zijn psvees..
Vind ik leuk
j-roen11 +2132
donderdag 10 januari 2019 om 20:50
Dat staat standaard in de vacature daar in Eindhoven. Met slecht voetbal winnen en in Amsterdam staat met mooi voetbal verliezen mag ook.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:10
Zit al jaren op de tribune en het klopt dat het vaak slecht was. Inmiddels iets beter. Nu is het wel zo dat wel heel snel vergeten is dat Ajax ook zo’n 100 wedstrijden (ong 3 seizoenen) slecht gespeeld heeft. Na zo’n 13 mooie potjes vergeet je dat natuurlijk snel...
Vind ik leuk
j-roen11 +2132
donderdag 10 januari 2019 om 21:14
Eens Ajax heeft onder Frankie verschrikkel voetbal gespeeld. Onder Bosz was het vaak leuk maar dat was ook niet altijd alles. Flink verheerlijkt door het bereiken van de EL finale. Dit jaar is het wel smullen maar dat is zowel in Eindhoven en Amsterdam het geval.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4008
donderdag 10 januari 2019 om 21:24
Ik hoop dat Van Bommel een slechte 2e competitie helft gaat mee maken, moet een beginnende trainer ook ervaren, veel plezier met verliezen toegewenst.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:53
Mark . Bedoeld resultaat voetbal de strijd met Ajax en dat PSV er alles aan moet doen om kampioen te worden.
Vind ik leuk
Hvdp +1847
donderdag 10 januari 2019 om 22:01
Van Bommel gaat dus nog verdedigender spelen
5-3-2 ??
Vind ik leuk
Ray01 +152
vrijdag 11 januari 2019 om 03:51
Ben benieuwd.. maakt de competitie wel erg spannend zo.. :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws