Van Bronckhorst: Dat heb ik gelezen, maar dat is echt niet zo

Van Bronckhorst: "Dat heb ik gelezen, maar dat is echt niet zo"

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 07:20vr 11-01-2019 om 07:20

Giovanni van Bronckhorst ontkent dat hij waardering mist bij Feyenoord omdat er meer over zijn functioneren wordt gesproken dan over zijn prestaties. Dat stond deze week in een uitgebreid stuk van het NRC.

"Dat heb ik gelezen, maar dat is echt niet zo. Ik heb geen waardering nodig, het gaat mij om wat ik zelf voel", vertelt Van Bronckhorst aan het Algemeen Dagblad. "Thuis in mijn werkkamer zie ik om mij heen wat ik allemaal bereikt heb. Ik ben al vier jaar trainer van Feyenoord. Het is wel even geleden dat een trainer zo lang bij deze club zat. Dat is niet de maatstaf, maar dat geeft wel iets aan."

Van Bronckhorst denkt dat de discussie over zijn functioneren invloed heeft op zijn spelers. "Dat houdt spelers wel bezig, denk ik. Ik las als speler ook alles over Feyenoord. Dat zullen mijn spelers ook doen. Maar de jongens zijn heel positief naar mij toe."

Het contract van Van Bronckhorst loopt na dit seizoen af. De oefenmeester reageert niet op de vraag of hij door wil of niet. Wel laat hij weten ambities te hebben. Van Bronckhorst kijkt naar de ontwikkelingen van Phillip Cocu en Frank de Boer. "Natuurlijk volg je hun ervaringen, omdat het trainers zijn die je goed kent", reageert hij op een vraag van De Telegraaf.

"Maar je wil zelf als trainer aanvoelen hoe het is. Ik heb wel de ambitie om ooit in Spanje of Engeland te werken. Maar ik ben niet iemand die daar een planning aan wil geven. Uiteindelijk moet ik eerst voor mezelf duidelijk hebben hoe ik de toekomst zie."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Moet Van Bronckhorst door bij Feyenoord?

(2913 stemmen)

Plaats een reactie

yuuup +9960
vrijdag 11 januari 2019 om 07:22
Als dit een selfie zou zijn, zou je hem nog een keer opnieuw doen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:23]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:27
😂😂😂🤣
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:56
De juiste reactie op dit topic zit verborgen in jouw naam.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:34
Bij Gio zou je dan een verbeterd resultaat zien.

Bij Ten Hag daarentegen ... kun je er wel 100 maken ... zonder enige verbetering.
Vind ik leuk
Heinnie +361
vrijdag 11 januari 2019 om 10:00
Je snapt het niet wim. Ten hag is ook in dit geval bezig met een proces.
Vind ik leuk
J Kiprich +17756
vrijdag 11 januari 2019 om 11:23
Gezien zijn houding op deze foto zou ik me dan ernstig zorgen gaan maken.....
Vind ik leuk
Jopi1982 +775
vrijdag 11 januari 2019 om 11:57
Met 1 like doe ik je tekort! Hulde!!
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 07:23
Gio is klaar. Je hebt het maximale eruit gehaald vent. Ga nu nog weg voordat je eruit wordt geflikkerd.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:26
Ik heb ook ambities.

Ik zou wel eens een dagje op Pluto willen rondlopen.

Ik heb dit Gio de afgelopen jaren nog niet horen zeggen ... toevallig.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:28]
Vind ik leuk
yuuup +9960
vrijdag 11 januari 2019 om 07:28
Nou ja zeg. Wat heeft Pluto jou ooit aangedaan? ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:29]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:45
Hij had gisteravond mijn soepbeen opgegeten.

Mijn linker, je weet wel.
Vind ik leuk
Jerom +30
vrijdag 11 januari 2019 om 07:29
De Boer en Cocu zijn nu juist geen maatstaf Gio. Cocu was redelijk bij PSV en De Boer uitstekend bij Ajax. De Boer traint nu ver weg en niet bepaald bij een droomclub en Cocu is einde verhaal. Ik denk dat beide jou zouden adviseren: schoenmaker blijf bij je leest maar dat zal Feyenoord beslist niet willen want hoe sympathiek je ook bent. Het werkt helaas niet meer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:30]
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2763
vrijdag 11 januari 2019 om 07:56
Waarom was cocu redelijk en de boer uitstekend? De boer liet Ajax het grootste afbraakvoetbal spelen wat ik ze heb zien spelen en werd met bijzonder lage puntenaantallen kampioen. Dat wijt ik eerder aan gebrekkige concurrentie. Hebben t beide gewoon meer dan prima gedaan met t materiaal wat ze hadden.
Vind ik leuk
gerard.. +576
vrijdag 11 januari 2019 om 10:51
Het zijn beide (Cocu en Gio) geen trainers. Geen overwicht uitstraling. Zijn meer ideale schoonzoons. Je moet hard zijn als trainer maar hun zijn mietjes.
Vind ik leuk
fedor2501 +5349
vrijdag 11 januari 2019 om 08:15
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat Gio bedoelt met de Boer en Cocu als maatstaf.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:29
Gio sympathiek? Gio is zeker net zo'n grote huilebalk als van het Schip, als er iets fout gaat is het de schuld van alles en iedereen behalve hun team en hen zelf.
Vind ik leuk
Tienus +1327
vrijdag 11 januari 2019 om 07:29
Er wordt zo een onwerkbare situatie gecreëerd. Giovanni moet de eer aan zichzelf houden en door de voordeur vertrekken. Want volgend seizoen is hij geen trainer meer. Dat is wel duidelijk
Vind ik leuk
FCHeineken +853
vrijdag 11 januari 2019 om 07:35
"Thuis in mijn werkkamer zie ik om mij heen wat ik allemaal bereikt heb." ????

SuperCups, 2x de beker en 1x de titel.
In je eerste jaar had je de hulp van Dick Advocaat nodig, de titel is meer door Dirk Kuyt behaald dan door jou en afgelopen seizoen was de beker je redding voor een drama seizoen.
Kom op Gio, je hebt prijzen gewonnen ja, maar doe niet alsof dit door jou komt.
Het is mooi geweest voor jou in De Kuip, maak plek voor een nieuwe man!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:35]
Vind ik leuk
fedor2501 +5349
vrijdag 11 januari 2019 om 08:23
Eerste jaar was hij zo wijs om advies te vragen aan Advocaat en dat heeft gewerkt. Tweede jaar was Kuyt zeer belangrijk in de kleedkamer en ook op het veld zoals elk team een ervaren speler heeft die het verlengstuk is van de coach. Afgelopen seizoen was klote maar nog enigszins geslaagd door weer een prijs. Gek dat hij als eindverantwoordelijke dan niet mag zeggen dat hij ze gewonnen heeft.
Vind ik leuk
Connie Veren +5258
vrijdag 11 januari 2019 om 09:03
die JC schaal kun je natuurlijk heen prijs noemen he
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:33
Je moet eerst maar zien, om die wedstrijd te kunnen spelen. Gio heeft deze wedstrijd nu 3x gespeeld.
Vind ik leuk
Connie Veren +5258
vrijdag 11 januari 2019 om 10:14
om die wedstrijd te spelen heb je idd een prijs nodig. Daar is de waardering dus al voor geweest. Die JC schaal is gewoon een leuke seizoensopening maar heeft verder 0,0 waarde.
Dat maakt dit schijtseizoen in de verste verte niet goed. Althans, niet voor mij en 99,9% van de andere supporters.
Vind ik leuk
FCHeineken +853
maandag 14 januari 2019 om 06:52
Op papier heeft Gio deze prijzen gepakt ja, maar dit komt allemaal niet door hem.
Of het wijs was of dat het moest, maar zonder Dickie was ie na 1 jaar al weg geweest in De Kuip. Kuyt was zijn verlengstuk? Ik denk eerder andersom...
Ik vind Gio een prima kerel, altijd een fijne goede speler gevonden, maar een echte overtuigende coach is ie gewoon niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 06:53]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:47
Gio bedankt voor de successen die je behaalt hebt, maar dit wil mede door vele anderen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:34
... maar dat is logisch.

Ten Hag wint ook door Ziyech en Tadic.

Barca is ook niks zonder Messi. Dan is het ook een kut trainer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:35]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:51
Maar serieus Wim, wat heeft van Bronckhorst nou alleen bereikt?
Het voetbal is niet om aan te zien, hij maakt spelers niet beter en Feyenoord doet niet mee in de competitie en bovendien waren we Europees al heel snel uitgeschakeld.
Echt, ik begrijp die van Bronckhorst fans niet.
Vind ik leuk
fedor2501 +5349
vrijdag 11 januari 2019 om 10:33
Net zoals 99,9% jou niet begrijpt
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:52
Als die fans die kritiek op hem hebben zijn wat mij betreft geen stuiver voor de neus waard. Ondankbaar voor alles wat hij voor Feyenoord heeft betekent. Cocu, De Boer en hij zijn HELDEN maar bovenal clubmensen die niet alleen aan poen denken
Vind ik leuk
rotterdammm +1503
vrijdag 11 januari 2019 om 08:01
Echt he, maar daarom is het denk na dit seizoen wel het juiste moment om te stoppen. Mocht het weer een jaar niet lopen dan ga je bijna al het mooie wat hij met Feyenoord heeft bereikt vergeten.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:05
Bij mijn cluppie werd Cocu door velen ook niet gepruimd maar man oh man, wat heeft die het maximale uit een armoedige groep gehaald. Met Isimat en Brenet op links kampioen worden is als Marc Overmars die succesvol is in Mexico op de transfermarkt.
Vind ik leuk
rotterdammm +1503
vrijdag 11 januari 2019 om 08:23
Het rare was dat Brenet af en toe geweldig kon spelen, daarnaast had dat team altijd wel een sterk middenveld staan met Propper, Van Ginkel enzo. Wij hebben ook echt niet zo een slecht elftal dit jaar, maar verdedigend is het gewoon net niet goed genoeg om mee te doen. PSV en Ajax zijn gewoon dit seizoen van een andere orde. Maar als je onze wedstrijd dan tegen PSV ziet, dan denk je toch van verdomme het zit wel in de groep.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:26
Snap er ook niks van. Vond jullie centrum een duik van een wedstrijd spelen tegen ons waardoor PSV geen plan B (de Jong) had. Toen ook liet Gini weer zien het tactisch goed te zien. Ik vind juist jullie beste spelers te wisselvallig. Met name die kwal Berghuis. Soms en 10 maar vaak een 5. Zou Vilhena graag naar PSV zien komen. Wat mij betreft geven jullie Ajax een pak slaag :-)
Vind ik leuk
rotterdammm +1503
vrijdag 11 januari 2019 om 11:02
Berghuis is een topgozer man, nooit zn interviews gezien? Altijd spontaan, open en eerlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:34
In potentie een geweldige speler maar ik vind hem in het veld vaak een irritant ratje
Vind ik leuk
satesaus +1137
vrijdag 11 januari 2019 om 08:25
Whow, een heel onderwerp zonder ajax. Val van mijn stoel af. Wauw wauw wauw
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:59
btw, goeie foto van Gio.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:59
Symphatieke vent deze Gio, als speler kan ik me zijn goal voor oranje nog goed herinneren. Als trainer altijd rustig en toch degelijke resultaten gehaald de afgelopen jaren met een fors minder budget dan de concurrenten, geen schande dat ie dit seizoen achter nrs 1 en 2 aan moet hobbelen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:55
Hij heeft wel meer mooie goals gemaakt. Maar je doelt zeker op dat ie van de achterlijn helemaal naar voren rende en toen scoorde.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:22
Goal vs Uruguay, die streep en binnenkant paal erin. Heerlijke goal !
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:01
Dat was de 2e waar ik aan dacht, prachtig doelpunt ja.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:02
Je bent zo goed als je materiaal. En dat is er wat er bij Feyenoord aan ontbreekt. Met alleen spierballen redt je het niet. Er is te weinig kapitaal om kwaliteit te halen. En dat is het grootste probleem voor de club. Geen echte versterkingen die het verschil zouden kunnen maken in een wedstijd. En daar kan een van Bronckhorst of welke trainer dan ook iets aan veranderen.
Nee, Gio is gewoon een goede trainer die het stokje maar moet overdragen aan een ander. Kan die laten zien dat hij het beter kan. Maar ik ben er bang voor.
Vind ik leuk
rinirat +3005
vrijdag 11 januari 2019 om 09:17
Zo gauw mogelijk afscheid nemen, het liefst in de winterstop.
Club staat al jaren stil met de jeugd en van het vriendenelftal wordt niemand beter.
V geel.. mister terugkoop ook gelijk mee nemen ,is een zwakke manager en onderhandelaar en heeft geen oog voor goede voetballers.
Vind ik leuk
fr1963 +3721
vrijdag 11 januari 2019 om 09:47
Hij mist de skills van een toptrainer. Verbaal niet sterk genoeg, te behoudend, kan individueel geen spelers beter maken en het lukt hem niet om een wedstrijd te laten kantelen door juiste wissels toe te passen. Mist ook een stukje gif. Je ziet dit alles terug op het veld. Dankzij de individuele kwaliteit van een pasr spelers sta je nu 3e, maar er zit in deze selectie veel meer maar dat krijgt Gio er niet meer uit. Het waren een paar aardige jaren met bijzonder veel prijzen, dat dan weer wel. Maar kijk hoe ze nu spelen tov 3 jaar geleden....er is achteruitgang geboekt.
MvG is daar mede verantwoordelijk voor.
Vind ik leuk
Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 10:22
Houd de eer aan jezelf voordat Van Geel zijn baan nog wil proberen te redden over jouw rug Gio, meld dat je na dit jaar lekker een jaartje vrij neemt voordat men zegt wij willen niet verder met GIo.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:07
Ik lees reacties als geen toptrainer geen uitstraling etc. Gio heeft het gewoon geweldig gedaan en het gekke is ik hoor nooit een speler negatief over hem! Vilhena is door hem gebleven. En spelers beter maken, Kongolo, Karsdorp, Jorgensen zijn eerste seixeon, Toornstra die soms echt boven zich uitstijgt Malacia die het zeker niet slecht doet, we hebben gewoon niet de kwaliteit die nummer 1 en 2 wel hebbem, gewoon realistisch blijven en ja ik zie ook dat t voetbal dit seizoen dramatisch is maar moet het nog zien of het met een andere trainer beter zou zijn!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws