Ten Hag haalt 'mooi voorbeeld' naar A-selectie Ajax: Echt een beloning

Ten Hag haalt 'mooi voorbeeld' naar A-selectie Ajax: "Echt een beloning"

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 10:23vr 11-01-2019 om 10:23

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 10:51vr 11-01-2019 om 10:51

Dani de Wit heeft definitief een plek veroverd bij de eerste selectie van Ajax. Trainer Erik ten Hag is erg te spreken over de prestaties van de jonge middenvelder.

Ten Hag is zeer te spreken over de jeugdopleiding van de Amsterdammers. "Dat is een mooi voorbeeld", aldus de trainer tegenover Ajax TV. "Doorstromen naar Jong en van Jong de sprong maken naar de kleedkamer van het eerste elftal. Voor Dani is het echt een beloning. Hij heeft er keihard voor gewerkt en echt laten zien dat hij erbij hoort."

Ten Hag is erg te spreken over de mentaliteit van De Wit. "Hij brengt een aantal andere waarden met zich mee als je het over spirit hebt en gaat altijd voorop in de strijd. Hij is altijd waar het gevaarlijk is, dat is Dani de Wit."

De Wit doorliep de jeugdopleiding van de Amsterdamse club en stroomde uiteindelijk door naar Jong Ajax. Op 25 februari 2018 maakte De Wit zijn debuut voor Ajax 1 tegen ADO Den Haag (0-0). In Florida kreeg hij het goede nieuws van Ten Hag te horen.

Plaats een reactie

Roeptoeter +15587
vrijdag 11 januari 2019 om 10:26
Die kan wel op rechts. Lainez komt niet meer maar Neres kan wel verkocht worden. Plekje is nu al opgevuld. Gewoon met eigen jeugd.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:29
Dani is gewoon een harde werker, met een goede mentaliteit en inzet. Geen technisch wonder, maar je hebt ook een paar harde werkers nodig in je team.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:31]
Vind ik leuk
kcim +3103
vrijdag 11 januari 2019 om 10:40
De nieuwe Jan Wouters?
Vind ik leuk
Coach 101 +282
vrijdag 11 januari 2019 om 10:50
Davy Klaassen?
Vind ik leuk
LarsNL16 +3611
vrijdag 11 januari 2019 om 11:17
Daar kun je hem idd beter mee vergelijken! Hoewel ik dan Klaassen wel beter inschat (ook qua potentie)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:13
Dit is een gewoon een beest van een speler, goed gebouwd en gaat er vol voor. Mooi dat er van dergelijk kaliber elke keer weer spelers doorstromen Eerst al Klaassen, nu van de Beek en zometeen de Wit
Vind ik leuk
Mari +12427
vrijdag 11 januari 2019 om 10:31
Echt niet. Neres gaat nergens
De Wit is geen rechterspits.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13433
vrijdag 11 januari 2019 om 10:45
Voor 43 miljoen gaat Neres "overal" ( + 12 miljoen salaris p.jaar als ik dat moet geloven......pfhhh)
Je moet niet vergeten waar die jongen vandaan komt, z'n sociale klasse dus......geweldig voor Ajax en Neres.
Vind ik leuk
Coach 101 +282
vrijdag 11 januari 2019 om 10:51
Het is meer, zou je dat op de leeftijd van Neres al willen?
Tuurlijk, financieel onafhankelijk, maar sportief verstandig?
Vind ik leuk
frhoi +1760
vrijdag 11 januari 2019 om 11:05
paar jaar dik cashen kan ie altijd wel weer ergens spelen in Europa.
Vind ik leuk
Coach 101 +282
vrijdag 11 januari 2019 om 11:37
Ja dat is zeker waar.
Toch heb ik veel gekke dingen gezien in China waarbij ik denk dat zijn ontwikkeling het geen goed zal doen. Oscar ging ook redelijk jong naar China, die is behalve financieel er niets beter op geworden.
Vind ik leuk
frhoi +1760
vrijdag 11 januari 2019 om 11:43
Laten zij nou net voor het geld spelen. zulke spelers komen ook uit landen waar ze het niet zo breed hebben. vind t wel logisch als je altijd moest strijden en je de kans hebt opeens dik geld te verdienen dat je die kans pakt. denk dat wij allemaal wel t zelfde doen.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1627
vrijdag 11 januari 2019 om 13:11
Iedereen doet hier net alsof hij nu boodschappen in de aanbieding moet doen.. Hij is nu al stinkend rijk hoor bij Ajax.. Als hij na zijn Ajax contract al zijn centen mee terug neemt naar zijn vafella hoeft niemand meer te werken daar
Vind ik leuk
frhoi +1760
vrijdag 11 januari 2019 om 15:01
toch geen 15 miljoen
Vind ik leuk
RenW +4091
vrijdag 11 januari 2019 om 11:41
Ja het zijn afwegingen, je familie veilig stellen, of een blessure en nooit meer voetballen. Ga er maar aan staan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13433
vrijdag 11 januari 2019 om 11:59
Hij kan nu cashen, sportief is leuk maar geld gaat voor.
Betaald voetbal = voetballen om geld en dat doen ze allemaal, graaien zo lang het kan en na je carrière nog even in de zandbak.
Het is precies wat het is: betaald voetbal.
Ik gun iedereen z'n poen hoor.
Vind ik leuk
Mari +12427
vrijdag 11 januari 2019 om 11:02
Wow dat salaris heb ik nergens gelezen.
Toch zijn de chinezen dan minder slim dan ik had gedacht.
Ze hadden Lainez moeten hebben gekocht voor €18mln. Zelfde salaris als Betis moeten bieden en meteen moeten doorverkopen aan Ajax voor Neres met bijbetaling
Vind ik leuk
rpaulp50 +13433
vrijdag 11 januari 2019 om 11:11
Ja dat heb ik gelezen ( Telegraaf ) maar er wordt zoveel geschreven, maar ook als het 3 miljoen is, is het een niet te weigeren aanbod, die jongen komt van de straat......heeft de hele familie in z'n nek......
Hij pakt wat hij pakken kan en gelijk heeft hij.

Dat laatste begrijp ik niet; "Ze hadden Lainez moeten etc., ?????"

Vind ik leuk
slaski +2298
vrijdag 11 januari 2019 om 11:30
Troll alert.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1627
vrijdag 11 januari 2019 om 16:00
interessant
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4169
vrijdag 11 januari 2019 om 10:26
En toptalent Bakker niet? Apart.
Vind ik leuk
JackieChan +391
vrijdag 11 januari 2019 om 10:40
Toptalent?
Vind ik leuk
NikosMachlas +1485
vrijdag 11 januari 2019 om 10:47
Bakker heeft drie concurrenten voor zich omdat hij maar op 1positie kan spelen... Tagliafico, blind en sinkgraven.
Vind ik leuk
Ale +5820
vrijdag 11 januari 2019 om 10:27
Nou heb toch echt mijn twijfels.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:27
Heb je niks aan? Dani is gebruikbare wisselspeler,maar zie hem niet ooit basisspeler worde
Vind ik leuk
Mari +12427
vrijdag 11 januari 2019 om 10:29
Dan moet je kijken als je het nooit ziet.
Niet zo negatief.
Een jongen afbranden voordat hij begonnen is.
Vind ik leuk
Ale +5820
vrijdag 11 januari 2019 om 10:53
Hij voetbalt al ff hoor. Gewoon middelmaat.
Vind ik leuk
Mari +12427
vrijdag 11 januari 2019 om 11:00
Ook in het eerste? Nee toch, dan kan je pas een oordeel vellen. Nu is het gewon geroep. Het Aad de Mos systeem
Vind ik leuk
Ale +5820
vrijdag 11 januari 2019 om 11:17
Joh kijk je wel eens jong ajax?? Blinkt nergens in uit. Een Siem de jong gevalletje.
Vind ik leuk
Basik013 +719
vrijdag 11 januari 2019 om 15:14
Waarom is ie dan aanvoerder? Als hij er niks van bakt?
Vind ik leuk
Mari +12427
vrijdag 11 januari 2019 om 15:27
In dat geval zeg ik top.
Tot zijn overgang nasr Engeland zelden geblesseerd, veel scorend.
Na alle blessures ging het mis.
Dankzij hem 4keer kampioen met FdeBoer
Vind ik leuk
Lekkerjoh +879
vrijdag 11 januari 2019 om 11:04
Ik wel hoor, steekt er met kop en schouders boven uit bij jong Ajax
Vind ik leuk
Mari +12427
vrijdag 11 januari 2019 om 10:28
Gefeliciteerd Dani
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
vrijdag 11 januari 2019 om 10:28
Leuk voor Dani. Zie hem alleen niet snel basis worden...
Vind ik leuk
3Bier +14283
vrijdag 11 januari 2019 om 10:51
Past ook totaal niet in het Ajax systeem. Hij moet het van power, loopvermogen en fysiek hebben. Wel een neusje voor de goal en een goede kopper.
Waarschijnlijk zal hij alleen minuten maken in wedstrijden waarin Ajax in de laatste minuten gaat ''pompen of verzuipen''.
Vind ik leuk
Blindsy +18749
vrijdag 11 januari 2019 om 10:34
Als de beloning maar niet n invalbeurt van 3 min inhoudt.
Verder natuurlijk n mooie stap voor die jongen.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1645
vrijdag 11 januari 2019 om 10:39
Mooi verhaal.
Maar eerder zou hij nog naar FC Groningen gaan als huurling.
Dus kap ff met dat soort hosana verhalen Ten Hag.
Vind ik leuk
Donnygo +4938
vrijdag 11 januari 2019 om 11:05
Mooi een perfecte invaller voor wanneer er geknokt moet worden, een zelfde soort speler als een V/d Beek alleen iets minder technisch maar wel weer streker in duels.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:08
Als hij net zo goed is als de laatste wetstrijd die ik heb gezien van hem is het niet veel , een hard loper , als een kip zonder kop naar voren .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:09]
Vind ik leuk
#Keizerout +45559
vrijdag 11 januari 2019 om 11:22
Mooi. Dat is na Mazraoui de tweede jeugdspeler die doorschuift die niet van zichzelf al een toptalent is.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:42
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
Basik013 +719
vrijdag 11 januari 2019 om 15:15
Stoer hoor internetwarrior 👍🏻
Vind ik leuk
Korm +39890
vrijdag 11 januari 2019 om 12:13
Is deze speler wat? de momenten waarop hij inviel kon hij wel aardig mee..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:22
Mooi succes voor de wit en nu verder.
Vind ik leuk
Linders +34
vrijdag 11 januari 2019 om 16:54
Geen zin om over de Wit te praten (goede voetballer) !!!!! Heb de wedstrijd gezien in Amerika, waarom speelt Ajax niet met het sterkste elftal waarom met een B team ?????Je wilt toch de beker ook winnen op een trainingskamp ,Ajax had moeten spelen met de sterkste elftal met 2 of 3 aanpassingen je wilt toch weten waar je elftal staat ook op een trainingskamp.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws