Vijf punten verschil: de resterende programma's van titelkandidaten PSV en Ajax

Vijf punten verschil: de resterende programma's van titelkandidaten PSV en Ajax

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 16:55zo 17-03-2019 om 16:55

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 10:44ma 18-03-2019 om 10:44

De zege in extremis van PSV op VVV-Venlo en de daaropvolgende nederlaag van Ajax in Alkmaar heeft grote impact op de titelrace. Met nog acht duels te gaan is het gat tussen de topclubs uit Eindhoven en Amsterdam vijf punten. Hoe ziet het resterende programma van de top-twee eruit? VoetbalPrimeur zet de wedstrijden op een rij.

Allereerst gaat de blik op de koploper: PSV. De Eindhovenaren zijn uitgeschakeld in Europa en de KNVB Beker, waardoor alle energie in de Eredivisie kan worden gestopt. De laatste weken loopt het echter stroef bij de formatie van Mark van Bommel, met veel puntenverlies tot gevolg.

De Eindhovenaren leken zondag op bezoek bij VVV wederom tegen duur puntenverlies aan te lopen. Een late goal van Hirving Lozano bezorgde de formatie van trainer Mark van Bommel alsnog de volle buit. Eind maart staat de topper tegen Ajax op het programma. Als PSV een nederlaag weet te vermijden, blijft het gat minimaal vijf punten, met nog slechts zeven competitieduels te gaan. 

Het volledige PSV-programma:
Zondag 31 maart: Ajax - PSV
Donderdag 4 april: PSV - PEC Zwolle
Zondag 7 april: Vitesse - PSV
Zondag 14 april: PSV - De Graafschap
Zondag 21 april: PSV - ADO Den Haag
Donderdag 25 april: Willem II - PSV
Zondag 28 april: PSV - Heracles Almelo
(Bekerfinale)
Zondag 12 mei: AZ - PSV


Ajax sneed zichzelf enkele uren na de zege van PSV in de vingers. Op bezoek in het AFAS Stadion kwamen de Amsterdammers onherkenbaar voor de dag. De 1-0 nederlaag was terecht. Bij winst hád Ajax de titel nog in eigen hand, aan de vooravond van het thuisduel met PSV op 31 maart. Nu is dat volledig anders.

Het volledige Ajax-programma
Zondag 31 maart: Ajax - PSV
Woensdag 3 april: FC Emmen - Ajax
Zaterdag 6 april: Willem II - Ajax
Woensdag 10 april: Ajax - Juventus (CL)
Zondag 14 april: Ajax - Excelsior
Dinsdag 16 april: Juventus  - Ajax (CL)
Zondag 21 april: FC Groningen - Ajax
Woensdag 24 april: Ajax - Vitesse
Zondag 28 april: De Graafschap - Ajax
Zondag 5 mei: Willem II - Ajax (bekerfinale)
Zondag 12 mei: Ajax - FC Utrecht

Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

Poll

Wie wordt kampioen?

(16252 stemmen)

Plaats een reactie

Johnny Cash +10241
maandag 14 januari 2019 om 11:31
Hou het netjes he jongens
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 11:36
Nou.. bereid je maar voor.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:16
Alvast een samenvatting van alles hieronder:

Argumenten Ajacieden:
Meeste prijzen sinds prehistorie! Dit jaar voor de 2e keer in tientallen jaren ver gekomen in Europa en daarom zijn we Europese top! Frenkie en De Ligt zijn een geschenk van God, een reïncarnatie van Johan Cruijff! PSVers zijn jankers en calimero's! Vorige keer in de Arena werd PSV kapot gespeeld, dus het kan nu niet anders dan dat dat zich herhaalt! PSV is een koopclub zonder jeugdopleiding! Wij spelen het mooiste voetbal want wij houden van achterlijk gebrei zonder tactisch benul en teren op de individuele klasse van enkele toppers! RKC hahahahahahah! Bommeltje loopt alleen maar te janken bij de vierde man bah bah wat een enge club!

Argumenten PSV-ers:
Warme club, wij knuffelen ons naar een kampioenschap! Winnen is belangrijker dan mooi voetbal! Al 5 jaar niks in Amsterdam! Wij zijn niet zo arrogant als Ajax, wij zijn gewoon de beste! Wij zijn de laatste jaren (m.u.v. 9 jaar) het team dat het vaakst kampioen geworden is! Laatste twee ontmoetingen was Ajax afgedroogd! Jan van Beveren was de beste keeper ooit en Cruijff was een lul en PSV is gewoon geboycot! PSV heeft veeuuul goei! Mooi fiske op d'n platte kar! Mexicanen willen alleen naar PSV! It ain't over ehhrhhh till eehhh it's over!

De clichés:
De bal is rond. Ze spelen 11 tegen 11. Blessures en vorm van de dag worden doorslaggevend. Kampioen wordt je tegen de kleintjes.

De waarheid:
We weten nog van niks, laten we lekker afwachten en kijken wat de tweede seizoenshelft ons brengt. Die winterstop duurt mij te lang.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 12:22]
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
maandag 14 januari 2019 om 12:25
Jij hebt de comment van de dag! En je verdient meer likes.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:26
Tsja, dat verdien ik eigenlijk al langer, maar jullie hebben geen oog voor talent.
Vind ik leuk
Boom8 +106
maandag 14 januari 2019 om 20:51
Met zo'n naam krijg je sowieso een like! ;)
Vind ik leuk
Degier +1788
dinsdag 15 januari 2019 om 19:23
En VP maar voeren met internet artikelen over Ajax en PSV.
Vind ik leuk
Ruud40 +13209
woensdag 13 maart 2019 om 21:31
En VP blunderd weer eens

En iedereen leest er overheen!!!

Vanwege het drukke programma van AJax mag PSV waarschijnlijk de bekerfinale spelen tegen AZ

Dat Ajax druk is, is bekend maar waarom heeft Willem II geen tijd voor de finale????

Quote programma PSV !!!


(Bekerfinale)
Zondag 12 mei: AZ - PSV
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 21:33]
Vind ik leuk
Nistel +3792
zondag 17 maart 2019 om 17:14
Nee jij mist iets. VP geeft een weekprogramma weer. Waar 5 mei staat heeft PSV een vrij weekend omdat er een bekerfinale is. Het programma van PSV is dan leeg. Kijk maar in de lijst van Ajax.
Vind ik leuk
dhrwobo +44266
woensdag 16 januari 2019 om 08:52
Ik ga je vanaf nu volgen Lorenzo ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:39
Kan je hier ook volgen ?
Vind ik leuk
Stom +661
maandag 28 januari 2019 om 16:11
Oeh! Lorenzo staat op de radar! Kans op promotie. Let op, voor minder dan 72 is hij niet te koop. Of die 72 miljoenen, flesjes bier of maagden in de hemel is zoek je zelf maar uit!
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 06:00
Ik blijf er nuchter onder.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 13:43
Volgens mij heb jij internet gewonnen vandaag. Heb nog nooit zoveel likes gezien op 1 comment. De mijne heb je ook.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 16:13
Op naar de 1000!
Vind ik leuk
maandag 25 februari 2019 om 13:36
Hij herhaalt het kunstje gewoon weer! Typ jij deze berichten al voordat VP de artikelen plaatst?
Briljant!
Vind ik leuk
maandag 25 februari 2019 om 15:03
VP recyclet deze commentsectie keer op keer.
Vind ik leuk
maandag 25 februari 2019 om 15:18
Wauw, dat zie ik nu pas.... Dacht al een flashback te hebben haha.
Vind ik leuk
maandag 25 februari 2019 om 14:11
Op naar de 2000? ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:32
En ook dat is al gelukt. Verbazend dat je 6000 likes hebt waarvan 1000 van 1 comment komen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:57
Is zijn 6e post
Vind ik leuk
Jozef +44887
zondag 17 maart 2019 om 17:04
Gelukt jongen.

Proficiat.

Toch wel bijzonder en je hebt het eerlijk verdient.

Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 00:47
Van ieder 24 vind ik ook prima!
Vind ik leuk
Jozef +44887
zondag 17 maart 2019 om 17:03
😂

Kom op Lorenzo, je begint wat arrogant over te komen...🙄
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:43
Zelfverzekerd noemen wij dat in Eindhoven. ;-)
Vind ik leuk
Jozef +44887
maandag 18 maart 2019 om 12:53
I neueuw...
Roar toaltje doar...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:01
Nie zonne grote bakkes jonge!
Vind ik leuk
Jozef +44887
maandag 18 maart 2019 om 13:03
Zie je wel?

😁
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 22:28
Nou, mensen hebben wel gehoor gegeven aan je oproep..
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 14 januari 2019 om 12:27
Een like voor een dergelijk lang verhaal om iets heel korts te zeggen! Als Ajax doet wat het doen moet, worden ze kampioen met de beste selectie van het land. Echter dat doen ze al zo vaak niet dat er niks over te zeggen is. De enige waarnemende verandering is dat als ze alles winnen ze kampioen kunnen worden en dat hebben we al jaren niet kunnen zeggen!
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:32
Dat konden ze elk jaar zeggen bij aanvang van het seizoen. Ajax heeft de beste selectie en de meeste poen. Dat wil niet zeggen dat je daarmee kampioen wordt. Ik denk dat beide teams een lastige tweede helft ingaan, de druk is immens. Het is afwachten wie het minst struikelt over deze druk.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 14 januari 2019 om 12:38
Nee hoor, we konden dat enkel bij aanvang zeggen daarna afhankelijk van het puntenverlies van PSV en dan hopen dat de druk op zondag niet te groot is om wat in te lopen. De selectie van Ajax bestaat nu uit jongens die al wat ouder worden en ik denk dat dit de beste in jaren is. PSV doet het beter dan verwacht, en de rest slechter dan gedacht en of dit zo blijft dat weet ik niet
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 13:12
De clichés in jouw epistel opnemen, om vervolgens in 1 comment 3 open deuren in te trappen. Chapeau!
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 14:45
Zo ben ik!
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 14:48
Je epistel was wel goed verder ;-)
Vind ik leuk
4everfcu +5379
dinsdag 15 januari 2019 om 10:34
ajax heeft helemaal niet het beste team psv en ajax doen totaal niets onder voor elkaar.
ik vind het zowiezo dom gelul om ieder jaar maar te roepen dat je zoveel beter bent dan de rest en je totaal niets wint dan was je dus niet beter anders had je wel gewonnen.
Vind ik leuk
Jozef +44887
zondag 17 maart 2019 om 17:09
Dat wordt nu eenmaal vaak geroepen.

Zelf vond ik Ajax er sterker uitzien voor aanvang, maar steeds gezegd dat je nooit een straatlengte voorkomt als PSV het ook gewoon goed doet.

Als supporter voel ik me klote nu, vooral omdat we het nu van 2 dingen moeten hebben: eigen prestaties én uitglijders van PSV.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:24]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 01:18
Met schoppen, duwen, trekken, treiteren en kaarten aannaaien, gaat PSV op naar het kampioenschap.




















Tervergeefs...
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 01:22
Goeie glazen bol broer
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:19
altijd wel 1 dom commentaartje.....jammer..
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 16:34
Over kaarten aannaaien gesproken;


https://voetbalflitsen.nl/nieuws/vse70g/van-bommel-ergert-zich-aan-kaarten-aannaaier-erik-ten-hag-pleur-op
Vind ik leuk
4everfcu +5379
dinsdag 29 januari 2019 om 10:49
ja tervergeefs.... 5 punten en 6-2
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 14:33
Piep piep hoi
Vind ik leuk
B. Alrond +1903
dinsdag 5 februari 2019 om 10:03
Schoppen en duwen --> Tagliafico
Trekken --> Tadic, Mazraoui
Kaarten aannaaien--> Donny van de Beek, Tadic, Huntelaar
Treiteren --> Huntelaar
Vind ik leuk
Gini +318
maandag 18 februari 2019 om 13:37
Volgens de statistieken is Psv na Ajax de meedt sportieve club ( zie fair play klassement) dat zijn de feiten.
Vind ik leuk
Stranger +6657
zondag 17 maart 2019 om 17:14
Dit klinkt een tikkeltje gefrustreerd!
Vind ik leuk
Nistel +3792
zondag 17 maart 2019 om 17:17
En dan afsluiten met een knoert van een spelfout hahaha...
Vind ik leuk
Jozef +44887
zondag 17 maart 2019 om 17:26
Tja Nistel...

We zijn even van slag.

Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
zondag 17 maart 2019 om 17:50
Kan Ajax wat van leren
Vind ik leuk
Wim Horst +821
maandag 4 februari 2019 om 13:45
ik zeg Utrecht, Heerenveen, Feijenoord, Ajax, Vitesse en AZ van déze is er maar 1 in Eindhoven, heb ik het nog niet over de kleintjes
Vind ik leuk
thierryer +2049
maandag 18 februari 2019 om 11:40
Met als Voordeel dat Psv een voorsprong heeft, dus die mogen wat vaker struikelen;-)
Vind ik leuk
mcmodd +27346
maandag 14 januari 2019 om 13:24
Je hoeft er maar een te verliezen en je bent al afhankelijk van een verlieswedstrijd van PSV, eigenlijk gaat het hier niet om voetbal maar om mogelijke rekensommetjes. En met het maken van sommetjes wordt je geen voetbalkampioen, hooguit krijg je daardoor toegang tot het VMBO of als het meezit, de Mavo.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
dinsdag 15 januari 2019 om 09:39
Dat geldt niet alleen voor Ajax, maar ook voor PSV,
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 januari 2019 om 09:40]
Vind ik leuk
4everfcu +5379
dinsdag 15 januari 2019 om 10:34
maar die mogen er een gelijkspelen ajax niet.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
dinsdag 15 januari 2019 om 10:40
PSV mag niet gelijk spelen, Ajax komt dan op doelsaldo voor te staan.
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 16:35
PSV +53, ajax +48
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
maandag 28 januari 2019 om 17:50
Dat is mosterd na de maaltijd, je had 14 dagen geleden zo moeten reageren.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:16
Nee want jullie rekenen 3 punten tegen az die niet binnen zijn.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
maandag 18 maart 2019 om 16:14
Dat doe jij ook, want ook voor PSV zijn die nog niet binnen.
Het is echt nog niet voorspelbaar, PSV heeft wel de beste papieren.
Vind ik leuk
MeAgain +7165
maandag 25 februari 2019 om 21:37
Psv mag gelijkspelen tegen Ajax ;)
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
maandag 25 februari 2019 om 21:56
Ook niet meer.
Vind ik leuk
mcmodd +27346
maandag 18 februari 2019 om 14:43
Ja.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 01:21
PSV krijgt nu het linker rijtje, Ajax heeft de lastige tegenstanders al gehad. Heb je dat niet in de gaten?
Vind ik leuk
mcmodd +27346
woensdag 16 januari 2019 om 08:41
Natuurlijk is dat zo, maar we weten dat PSV van dat linkerrijtje alleen Ajax te vrezen heeft en dat het soms wat lastiger wordt de komende periode. Maar waar Ajax even problemen had met Heracles en anderen hoeft PSV dat niet persé te hebben. En als Ajax langszij komt, of voorbij PSV is dat d an maar zo. Dat kan de strijd hooguit nog interessanter maken. Wie uiteindelijk kampioen wordt zal mij worst zijn, maar ik wil wel graag die strijd zien. Dat is toch prachtig, toch?
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:20
volgens mij hebben ze allebei dezelfde tegenstanders gehad.....
Vind ik leuk
Markieee +1131
vrijdag 18 januari 2019 om 18:01
Hij bedoelt uit wedstrijden.
Vind ik leuk
Reyfra +17
maandag 28 januari 2019 om 15:51
Heerenveen staat ook in rechter rijtje en gaat daar ook eindigen.
Blamage van 4- 4
Vind ik leuk
mcmodd +27346
zondag 17 maart 2019 om 17:44
Reyfra, dat was een knappe uitslag voor SC Heerenveen, geloof me.
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 16:00
Emmen uit wordt lastig voor Ajax
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 16:36
Graafschap uit altijd lastig voor Ajax.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 18:04
Hahahah sowiezo
Vind ik leuk
4everfcu +5379
dinsdag 29 januari 2019 om 10:50
dat hebben we gezien ja
Vind ik leuk
MG MG +409
zondag 17 maart 2019 om 17:08
De lastige tegenstander zijn d e ploegen die vechten tegen degradatie. De ploegen die niet meer omhoog of naar beneden hoeven te kijken zijn de makkelijke tegenstanders.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:18
Utrecht, vitesse, groningen, willem ll en de graafschap nog zat lastig voor ajax!
Vind ik leuk
Niers +93
zondag 17 maart 2019 om 17:50
Juist de onderste ploegen moeten nu de punten gaan pakken omdat het zo dicht bij mekaar staat. Dat worden ook zeer lastige potjes
Vind ik leuk
Jozef +44887
zondag 17 maart 2019 om 20:16
Normaal gesproken staan die onderste ploegen daar niet zonder reden lijkt me. Gewoon, omdat het ontbreekt aan echte kwaliteit. Als je dus strijdt om het kampioenschap moet je dit normaal gesproken gewoon winnen.
Vind ik leuk
mchollie +3628
maandag 4 februari 2019 om 14:10
Nee hoor, als ajax nu alles wint dan wordt psv kampioen. Uit gaande van het feit dat psv maar 1 wedstrijd verliest en daarom nog steeds een gat van 2 punten is.
Vind ik leuk
Mallerd +1846
maandag 25 februari 2019 om 14:16
Rekenen blijft lastig he?
Vind ik leuk
A.I.D.H. +212
maandag 25 februari 2019 om 15:06
come on, span je even in met opperste concentratie en kijk dan nog eens scherp naar je reactie! Ik heb vertrouwen in je?
Vind ik leuk
Doby Woby +13
zondag 17 maart 2019 om 18:19
Je hebt de beste sekectie als je op 1 eindigd.. leuke voetballertjes is geen garantie voor beste selectie..
Vind ik leuk
Breezer4u +2326
maandag 14 januari 2019 om 12:32
Je was mij al kwijt bij het woord prehistorie..toen wist ik al welke kant dit op zou gaan..

Maar wie weet levert een nieuwe poging meer succes op..
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 13:25]
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:32
Ik was jou?
Vind ik leuk
Breezer4u +2326
maandag 14 januari 2019 om 13:26
Haha lang leve autocorrectie..zo klopt het weer.
Vind ik leuk
MR - +175
maandag 14 januari 2019 om 15:27
Ik denk dat de uitkomst je zal verbazen
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:48
Wat een lap tekst! Heeft vp ook een voorlees functie? ( Je tekst klopt trouwens wel)
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
maandag 14 januari 2019 om 12:56
Kopieer het en plak het in google translate :))
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:48
Creatief! Alleen niet lief dat je de rest van de competitie vergeet. Feyenoord had er nog bij gemogen + nog wat utrechtse comments (dus FCU had er ook bij "gekenne") en her en der nog wat andere clubs.

Maar chapeau!
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:57
Wij gaan nooit offtopic in de commentsection!
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 14:58
Kom je goed weg! Ik laat me verrassen de volgende keer.
Vind ik leuk
B. Alrond +1903
dinsdag 5 februari 2019 om 10:06
Offtopic is uit den boze!
Trouwens, wat vindt Perez van de nieuwe veters van Matavz?
Vind ik leuk
Emnu +7135
maandag 14 januari 2019 om 13:17
Niet heel vaak zo langdradig verwoord gezien maar inmiddels bijna net zo vaak inmiddels als de clichés die jij klaarblijkelijk zo verafschuwt.

Jammer dat je daar zelf n cliché voor moet worden, al zij t, zoals gezegd, n langdradige.

Maar van mij krijg je Moraalridder van de Dag.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 14:37
Moraalridder? Ik geef gewoon een samenvatting van VP.. Ik probeer de moraal niet te redden. In mijn ogen zijn bijna alle Ajacieden schorem en is PSV gewoon de goeiste. Maar ik weet dat jullie toch niet in mijn mening geïnteresseerd zijn.
Vind ik leuk
Emnu +7135
maandag 14 januari 2019 om 18:00
Je kwam nogal pedant over.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 14:37
Lorenzo, je bent te slim voor de meeste VP reageerders. Je reageert op inhoud en speelt niet op de man. Je reacties zijn scherp en het is net als in het echte leven, als ze het met woorden niet kunnen winnen gaan ze je maar persoonlijk (proberen) aan te pakken. Ik moet er iig flink om lachen.👍
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 13:30
Los van wat ik zie, hoop ik ook altijd. Mijn commentaren hebben misschien 80 procent van wat ik zie en geloof en 20 precent van hoop. In dit geval hoop ik dat feyenoord, ado en utrecht een puntje kunnen afsnoepen van ajax., zodat er minder druk is op de wedstrijd voor psv in de arena. Utrecht geloof ik normaal gesproken in. Maar die gaven bij hen thuis helemaal niet thuis. Dus ja het blijft koffiedik kijken en hopen in dit seizoen.
Vind ik leuk
mcmodd +27346
maandag 14 januari 2019 om 14:46
Kijk in mei naar FC Utrecht. Die wedstrijd gaan we van de Amsterdammers winnen, denk ik. We zijn getergd ;-)
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 14:39
Ik hoop dat het jullie gaat lukken! Wij proberen natuurlijk de Arena stil te krijgen in maart. Hebben jullie ook weer een iets mooier weekend :).
Vind ik leuk
Mario 1 +2384
maandag 14 januari 2019 om 14:46
Maar toch denk ik ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,😉
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 22:21
Chapeau. Prima exposé van kansloze en ongetalenteerde primeurtrollen.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 11:21
Je hebt helemaal gelijk hierin! Wat ik persoonlijk mooi vind om te lezen, wanneer het over de engelse competitie te gaan. Dan lijkt iedereen er als een derde person naar te kijken en geeft met een goede analyze en mening. Echter wanneer het of over Ajax gaat of over PSV, dan lijkt iedereen persoonlijk te worden aangevallen en verliest men heel duidelijk het overzicht waar het nu echt om gaat.
Nieuwsberichten met feiten, die zijn interessant, niet omdat iemand weer iets roept en daar iedereen weer over valt met inderdaad alle bovenstaande clichés, argumenten en waarheden. Hopenlijk komen velen tot inkeer en wordt er gesproken zoals men ook over de engelse competitie praat. Leuk en vol goede argumenten en meningen.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6008
vrijdag 18 januari 2019 om 16:09
leuk hoor, je verpest het hele topic op deze manier, niemand hoeft er meer wat aan toe te voegen hahah :P
Vind ik leuk
Mr. O +1624
vrijdag 18 januari 2019 om 16:10
Nuff said
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:22
indd de bal is rond alles kan gebeuren we moeten proberen in elk senario het beste ervan te maken en naar onze eigen club te kijken maar v beveren was niet de beste keeper en cruyf was geen lul ook de objectieve psv suporter weet hoeveel johan voor het voetbal heeft betekend en nog dat was zo een beetje het geen wat ik wilde veranderen aan onze argumenten
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:39
Amazing!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 19:57
Een dingetje wellicht vergeten: de weersomstandigheden (voordeel JCA) kunnen ook nog een rol spelen incl. veranderingen programma. Leuke reactie. Reageer maar als de beslissing gevallen is.
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 15:51
En dat te denken dat feyenoord nog steeds kampioen kan worden. Zijn maar 13 puntjes.
Vind ik leuk
JWK +804
maandag 28 januari 2019 om 16:09
Amen!
Vind ik leuk
AFP +2977
dinsdag 29 januari 2019 om 00:49
Wat een werk heb je van gemaakt.
Wel goed.
Chapeau.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1643
maandag 4 februari 2019 om 13:54
Gerapporteerd. Dit zijn pure aannames.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4471
maandag 4 februari 2019 om 14:34
Ik vraag me af of iemand ooit zoveel likes op 1 comment gehad heeft. Allemaal terecht haha
Vind ik leuk
SjeH +409
maandag 4 februari 2019 om 14:42
Koopclub? Tagliatelle, Wöber, Tadic, Ziyech, Neres, Dolberg, Mallagan, Huntelaar........Und su weiter.
Doe mij en de rest een lol en stop met die onzinnige posts....
Vind ik leuk
Speytuut +311
maandag 4 februari 2019 om 17:41
Nix meer aan toevoegen👆👌👏
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:40
Wow in 1 comment dubbel zo veel likes als ik in mijn complete VP carriere. Hahaha

Was een leuk stukje tekst. Van mij ook een like.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:18
Mand
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:26
Dank u, scheelt mij veel geworstel door de doorgaans tenenkrommende comments.
Vind ik leuk
Entombed +1448
maandag 18 februari 2019 om 14:07
NIets aan toe te voegen!
Vind ik leuk
whiskey33 +673
maandag 25 februari 2019 om 14:13
Geen opgeleide spelers?
Zoet, Hendrix, Rosario, Bergwijn, Gakpo etc.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:39
Wel fijn dat je deze post al vaker hebt gedaan. Heb dit al minimaal een keer voorbij zien komen iig
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:03
Blijkbaar ben jij voor PSV
Vind ik leuk
FRChamp +1360
woensdag 13 maart 2019 om 21:07
Pec had moeten winnen vanavond dan was het over geweest. AZ ziet nu weer kansen om van Ajax te winnen. Spreek dat kampioenschap nou niet te vroeg uit. Het doet alleen maar extra pijn als je straks weer met lege handen staat😂😂
Vind ik leuk
kcim +3102
woensdag 13 maart 2019 om 21:08
Ondanks deze geweldige samenvatting toch nog ruim 300 comments ;-)))
Vind ik leuk
B H +320
zondag 17 maart 2019 om 17:06
Psv koopclub?? Haha
Vind ik leuk
SjeH +409
zondag 17 maart 2019 om 17:17
Zoooo hé, wat een ongelofelijke bak onzin komt er uit dat toetsenbord van jou!
En dan ook nog 1062 mensjes die dat leuk vinden.

Alleen die onderste vier zinnen slaan nog ergens op,

Voor de rest lees ik alleen maar frustratie en afgunst....
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:28
Dit proza piekt er bovenuit, net als de Matterhorn bij Zermatt! Eenzame hoogte!
Vind ik leuk
Niers +93
zondag 17 maart 2019 om 17:46
Psv is een koopclub? En ajax heeft juist dit seizoen meer dan 60 miljoen uitgegeven!! Bij psv stroomt steeds meer eigen jeugd in. En ja heel knap wat ajax presteert in europa en ook nog meedoen om het kanpioenschap en de beker maar volgens mij gaat het nog steeds om prijzen pakken en als je dat dit jaar weer niet doet dan heeft ajax simpelweg gefaald
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:07
Je vergeet een belangrijke feit. Ajax doet nog op 3 fronten mee en ze moeten veel meer wedstrijden spelen. PSV hoeft zich alleen maar te focussen op de eredivisie. Geen kunst om kampioen te worden dus.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:48
Want hieronder zijn ze weer hoor!
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 13:11
Ik zit er klaar voor
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 11:39
Helaas onmogelijk hier op VP!
Vind ik leuk
Olfie +5628
maandag 14 januari 2019 om 12:08
Ik zal ook AZ-Ajax even onderstrepen. Om het netjes te houden.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 10:04
en Graafschap en Heracles !
Vind ik leuk
Plattekar bv +34502
maandag 14 januari 2019 om 12:09
Ajax bij Feijenoord en AZ zijn de enig nog die PSV kan helpen. Ervan uitgaande dat PSV niet alles wint, zullen zij anders écht in de Arena moeten winnen. Tis spannend
Vind ik leuk
Johnny Cash +10241
maandag 14 januari 2019 om 12:13
Het is zeker spannend. Kan niet wachten tot de competitie weer begint
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
maandag 14 januari 2019 om 12:43
Voor mij was gisteren de competitie al begonnen
:O)
Vind ik leuk
Ik zlatan +432
maandag 14 januari 2019 om 12:20
Eigenlijk zou dit standaard de eerste reactie moeten zijn👏
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:41
Ja dat word een makkie de 2de helft. Kijk alleen al hoe Psv de 1ste helft v/d competitie doorkwam. Nu krijgen ze ook de zwaardere uit, dat word lachen let maar op.
Ajax word kampioen met 9 punten verschil
Vind ik leuk
Johnny Cash +10241
maandag 14 januari 2019 om 13:19
Hoeveel punten maakt me echt niet uit als de schaal maar naar amsterdam komt
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 01:25
Er gaat ook een schaal naar Eindhoven.
















Een fruitschaal...
Vind ik leuk
Tommieman +5921
vrijdag 18 januari 2019 om 16:19
Lachuuuhh
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:23
pfffff je moet echt werken aan je comments….
Vind ik leuk
Diekpsv +252
vrijdag 18 januari 2019 om 17:43
Zou wat zijn dat jou clubje dat eens won dan hebben jullie eindelijk ook eens wat in 4 jaar
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:10
die krijgen jullie al 4 jaar op een rij
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 13:31
1 punt is voldoende en dat gebeurt op 31 maart 2019. ;-)
Vind ik leuk
Blindsy +19034
maandag 14 januari 2019 om 14:47
1 Punt? Dan wordt PSV dus kampioen met 2 punten voorsprong.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 17:26
Ja snapt precies wat ik bedoel!
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 17:28
Jij moet dat zijn uiteraard.
Vind ik leuk
4everfcu +5379
dinsdag 29 januari 2019 om 10:52
hahaha 5 punten ik lach me idd de ballen uit mn broek 6-2 maar ajax word kampioen met 9 punten voorsprong lol
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 11:03
Wat een simpele ziel moet jij wel niet zijn. Zegt dat hij voor Utrecht is maar Psv support. En dat noemt zich een supporter hahaha
Vind ik leuk
4everfcu +5379
dinsdag 29 januari 2019 om 13:14
praat er maar overheen en ga mij psv supporter noemen kakkerlak want wat stond je te juichen voor feyenoord weet je nog? toen ze wonnen van psv .
heerlijk die arrogante zieltjes af straffen hier met hun arrogante opmerkingen en ondertussen voor het 5e jaar weer niets .
Vind ik leuk
maandag 25 februari 2019 om 15:07
Moet je recht in me muil zeggen kakkerlak. Maar nee mannetje doet alleen stoer achter ze computer. Lekker voor je je beide ploegen niet best het weekend. Uuuuuuuuuuuu huilie uuuuuuu
Vind ik leuk
4everfcu +5379
maandag 25 februari 2019 om 17:44
en dat zegt een feyenoorder
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:24
Jij noemt je supporter van ajax maar de arena van binnen gezien? Of woon je aan de andere kant van de wereld al die succes supporters achterna te lopen.
Vind ik leuk
repeP +2210
maandag 28 januari 2019 om 15:55
Op 24 februari zijn alle Ajacieden voor Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 17:34
Dat is dan jammer voor al die Ajacieden PSV gaat gewoon winnen.
Vind ik leuk
Settler11 +225
woensdag 13 maart 2019 om 20:37
Dit is vragen of ze niet op de grote rode knop willen drukken..
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:03
kunnen ze niet in het reservaat...........
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 14 januari 2019 om 11:34
Dat lijkt me wel duidelijk: Ajax kampioen.
Vind ik leuk
Korm +39911
maandag 14 januari 2019 om 11:40
dat zijn we wel gewend dit soort uitspraken :) en vaak moeten we er ook om lachen.

Maar ik denk wel dat Ajax kampioen wordt, Vind Ajax een betere selectie hebben dan PSV. Ajax heeft de selectie zo versterkt dat ze mee willen doen in europa en kampioen moeten worden en dat zie je terug op het veld. PSV moet het met mindere middelen doen en dat zie je ook terug in het veld. PSV maakt PSV zo sterk omdat het wel 1 collectief is.
Vind ik leuk
2cents +61651
maandag 14 januari 2019 om 11:49
Vaak moet je erom lachen, maar nu ben je het ermee eens. ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 11:50]
Vind ik leuk
cj_fey +4406
maandag 14 januari 2019 om 12:12
Maar je kent het verhaal met die huid van die beer? ;)
Vind ik leuk
2cents +61651
maandag 14 januari 2019 om 12:27
Ken je het verhaal van die PSVers die riepen dat ze kampioen werden van 2008/09 tot en met 2013/14?

Dat gebeurde vanuit hen net zo goed en hoort ook zo.

PSV en Ajax moeten beiden kampioen worden. Alleen lukt het er maximaal maar eentje van beiden.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 12:34]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 01:29
@2cents

Anders trek jij de beerput ff open! 8D
Vind ik leuk
4everfcu +5379
maandag 25 februari 2019 om 17:46
haha ken jij het verhaal dat ajax wel ff kampioen word en de rest niets voorstelt de laatste jaren.
Vind ik leuk
2cents +61651
dinsdag 26 februari 2019 om 13:53
Verandert niets aan mijn punt toch? Dit gebeurt bij beide clubs.
Vind ik leuk
4everfcu +5379
dinsdag 26 februari 2019 om 20:37
ik noem het arrogant als je dat soort dingen roept ongeacht voor welke club hij is.
Vind ik leuk
Korm +39911
maandag 14 januari 2019 om 12:21
ja eens moet het een keer gebeuren toch...
het is alleen de manier waarop :)
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 12:22]
Vind ik leuk
2cents +61651
maandag 14 januari 2019 om 12:28
Dus alleen omdat het eens een keer moet gebeuren ben je het ermee eens?

Of moest het een keer gebeuren dat je het ermee eens was? ;)
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 14 januari 2019 om 11:50
Ik had even geen tijd om het toe te lichten, vandaar ;-)

PSV heeft tegen de subtoppers veel uitwedstrijden, terwijl wij dat al achter de rug hebben. En we spelen de topper thuis, dat is ook een voordeel. Ik vind Ajax en PSV in eigen huis vaak ijzersterk, maar in de uitwedstrijden hebben ze het nog wel eens lastig gehad. PSV uit tegen PEC, Fortuna, NAC en Ajax tegen PEC, Fortuna en VVV.

Overigens denk ik dat beide clubs misschien maar 1/2 keer punten gaan verspelen (buiten de topper). De topper wordt echt beslissend en daar geef ik Ajax de betere kans gezien dat het een thuiswedstrijd is en dat Ajax de betere selectie heeft. Al heeft PSV zich natuurlijk wel erg knap versterkt afgelopen zomer, ook een meer dan prima selectie.
Vind ik leuk
Bertus +7541
maandag 14 januari 2019 om 11:59
Ik hoop van niet maar verwacht dat de titel naar Amsterdam zal gaan dit jaar. Ajax heeft fors geinvesteerd en ten Hag heeft de boel aardig op de rails. Bij PSV zie ik helaas nog steeds te vaak dat sommige spelers door de ondergrens zakken. Met name Hendrix, Pereiro en Lozano spelen te vaak ondermaats. Hendrix kan niet beter maar die andere 2 denken het in de eredivisie te vaak op 80% af te kunnen handelen.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:10
Lozano??????
Sorry hoor, maar ik zie iedere wedstrijd van Psv en daar kan je niks anders over zeggen dat Lozano elke wedstrijd een plaag is voor de verdedigers van de tegenpartij. Veruit de meest waardevolle speler van de eredivisie, ook al worden voor De Ligt en Frenkie nu van die astronomische bedragen genoemd.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 14 januari 2019 om 12:13
Dat zie jij dan compleet verkeerd. Bergwijn is de uitblinker bij PSV, Lozano doet het alleen in de kleinere wedstrijden.

Ziyech is de meest waardevolle speler van de Eredivisie.
Vind ik leuk
Bertus +7541
maandag 14 januari 2019 om 12:39
Ik zie de wedstrijden ook allemaal maar het lijkt er op dat Lozano elk jaar richting de winterstop een mindere periode heeft. Hopelijk is hij daar nu overheen want ik zie hem ook graag vlammen. En natuurlijk is hij een plaag voor elke verdediger, maar soms mis ik de absolute wil om te winnen.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 14 januari 2019 om 12:43
Je moet die rare Bril afzetten, en Bergwijn en de Jong zijn de in vorm spelers bij PSV!!
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:43
Lozano maakt vaak een doelpunt, maar daar in tegen laat hij zo vaak zien niet constant te zijn. En als het dan niet lukt gaat hij janken of irritant doen. Bergwijn is jonger maar nu al klasse beter
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 14 januari 2019 om 12:13
Dat denk ik dus ook, al zie ik PSV ook maar heel weinig verspelen.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:21
Hendrix is juist een goede constante factor op middenveld. Dankzij hem kunnen sneltreinen Bergwijn en Lozano hun gang gaan en valt het niet op dat Viergever en Schwaab kwetsbaar zijn in de omschakeling.

Nee, Hendrix zorgt er juist voor dat PSV kampioen wordt door in de Arena multi-talent Frenkie de Jong onzichtbaar te laten zijn.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 14 januari 2019 om 12:28
Nee idioot, tegen clubs als VVV is Hendrix goed, maar in zware wedstrijden is hij de eerste die het verziekt.

Ziyech maakt Ajax kampioen.
Vind ik leuk
Bertus +7541
maandag 14 januari 2019 om 12:41
Thuis tegen Ajax was het Hendrix die Ziyech volledig uit de wedstrijd wist te houden maar ik zie Hendrix juist in wedstrijden tegen de kleintjes vaak blunderen. Misschien is het ook gewoon gemakzucht.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 14 januari 2019 om 12:44
Thuis tegen Ajax speelde Ziyech niet eens tegenover Hendrix, Ziyech speelde rechtsbuiten. Ik denk dat je in de war bent met vorig seizoen.
Vind ik leuk
Bertus +7541
dinsdag 15 januari 2019 om 09:53
Ik zou zeggen kijk de wedstrijd nog eens terug.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 14 januari 2019 om 12:45
En Dolberg zal een hatrick maken, uitgerekend onze Dollie draait dan weer als een tierenlier
Vind ik leuk
Senn +8130
maandag 14 januari 2019 om 12:49
Idioot
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 14 januari 2019 om 12:53
Fijn dat je jezelf even voorstelt, ik ben Mesut!
Vind ik leuk
Senn +8130
maandag 14 januari 2019 om 12:57
Probeer eens normaal te reageren
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 13:23
Idioot!?!
Vind ik leuk
elmagico070 +23866
maandag 28 januari 2019 om 16:00
Ziyech was nergens gisteren?
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
dinsdag 15 januari 2019 om 10:41
HoHo, je vergeet de klassieker, die wordt uitgespeeld.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 11:41
Kan alle kanten op. Schat de selectie van Ajax iets beter in dan die van PSV.
Voordeel voor PSV is dat ze wel gewoon 2 punten voor staan en zich volledig kunnen richten om de competitie (in tegenstelling tot Ajax).
Ik verwacht ook dat 31 maart het kampioenschap beslist wordt. Ook hier is PSV in het voordeel omdat ze simpelweg (op één of andere manier) weten hoe ze Ajax de baas kunnen zijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 11:42]
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 14 januari 2019 om 11:53
Gedeeltelijk heb je gelijk, maar Ajax is rond de topper natuurlijk waarschijnlijk al uit de CL. Verder geef ik Ajax juist het voordeel in die topper, omdat het een thuiswedstrijd is. Je ziet dat beide clubs thuis ongenaakbaar zijn, maar in uitwedstrijden het nog wel eens lastig hebben. Beide clubs tegen Fortuna en PEC, PSV tegen NAC, Ajax tegen VVV.
Vind ik leuk
Castromann +9117
maandag 14 januari 2019 om 11:53
Je kan er eigenlijk geen klote van zeggen.
Als je kijkt naar de selecties zou in theorie ajax en psv alles moeten winnen behalve van elkaar.
Dat is de theorie.... in de praktijk blijkt vaak dat ze punten laten liggen tegen clubs waarvan je het niet verwacht.
Plus het kan ook n totale offday hebben zoals PSV tegen Feyenoord de 1e helft.
Of dat de bal er niet in wil waardoor je gelijk speelt.
Vernoed wel dat het tot de laatste speeldagen spannend blijft.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 14 januari 2019 om 12:49
Bij Off day doe je Feyenoord tekort, gewoon afgebluft en onderste boven gelopen. Zelfde als PSV bij Ajax deed en goed om een x mee te maken niet te laat in het seizoen
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 12:49]
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 14 januari 2019 om 12:47
Thuis ja, de Arena is dit jaar een onverslaanbare betonbak gebleken zelfs Real gaat er niet overheen. Al ben ik bang dat we uit er met boter en suiker ingaan
Vind ik leuk
Plattekar bv +34502
maandag 14 januari 2019 om 13:18
Daar denkt Heracles heel anders over Dean :-)
Vind ik leuk
Elohim +1425
maandag 14 januari 2019 om 21:33
Sinds wanneer is er bij een 1-1 stand iemand verslagen?
Vind ik leuk
Castromann +9117
maandag 14 januari 2019 om 13:20
Ajax moet dit zeakje real met 2vingers in de neus oprollen.
Zo'nkans krijg je nooit meer tegen Real.
Vind ik leuk
Castromann +9117
maandag 14 januari 2019 om 13:20
Zwakke real
Vind ik leuk
Elohim +1425
maandag 14 januari 2019 om 21:33
Jouw tekst is zwakker, hoor.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34502
maandag 14 januari 2019 om 12:10
Mesut özil...je kunt je naam beter veranderen in Lasse Schöne
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 14 januari 2019 om 12:52
Zeg maar wat naars over Lasse, dat boeit ons helemaal niks!
Vind ik leuk
Plattekar bv +34502
maandag 14 januari 2019 om 13:19
Ik zeg niks naars over Lasse...ik verwijs alleen maar naar zijn uitspraken, waar vervolgens in Eindhoven korte metten mee wordt gemaakt
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 11:38
Wat aardig van VP dat Heerenveen tegen PSV onderstreept wordt als moeilijke wedstrijd en de wedstrijden tegen Vitesse, Heracles, AZ en Groningen niet.

Bedankt voor het vertrouwen.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 11:38]
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 11:45
Nou Heerenveen uit ligt PSV de laatste jaren niet zo volgens mij.
Vind ik leuk
benny-boys +2042
maandag 14 januari 2019 om 11:51
Laat ze maar denken in Amsterdam.
Denk aan Rotterdams Lied: Geen woorden maar Daden.
Vind ik leuk
2cents +61651
maandag 14 januari 2019 om 11:51
Waarom is Feyenoord - Ajax dan onderstreept, want dat volgt die theorie niet zo?
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 11:51]
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 14 januari 2019 om 12:52
En Jaap is er op gebrand van PSV te winnen
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 14 januari 2019 om 11:54
Dat dacht ik dus juist ook😂 Vitesse en AZ uit lijkt me toch minstens even lastig.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 11:57
In Heerenveen hebben we het de laatste jaren lastig, dus dat snap ik wel. Maar Utrecht uit onderstreept? Daar komen we zeer regelmatig met ruime cijfers weg.
Vind ik leuk
Degier +1788
dinsdag 15 januari 2019 om 19:31
Heerenveen maakt dit seizoen geen goede indruk, om het voorzichtig te zeggen. Als ook die Thorsby nog eens wegvalt kan de derby van het noorden straks echt om de onderste plekjes gaan.
Vind ik leuk
Importbrabo +2245
maandag 14 januari 2019 om 12:03
Moge de beste kampioen worden. Niettemin zijn ze beiden bezig met een waanzinnig goede reeks. Normaliter wordt je kampioen met de huidige verliespunten.

Ik denk niet dat het op de onderlinge wedstrijd aan komt, maar in het dure puntverlies tegen de middenmotors. Zowel PSV als Ajax gaan zich daarin verslikken, de vraag is hoe vaak.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:23
Ik denk juist dat beide ploegen nog wel wat punten gaan verspelen voor 31 maart

Noteer maar minimaal 6 punten
Vind ik leuk
stratumseind +195655
maandag 14 januari 2019 om 12:24
nietszeggende onzin

vorig seizoen hadden we ook zogenaamd het zwaarste programma en we weten allemaal wat er gebeurd is.

Twee jaar ervoor was de graafschap al klaar en moest pec nog strijden voor europees voetbal en ook daar weten we allemaal van wat er gebeurd is.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 12:31]
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 14 januari 2019 om 12:28
Het jaar ervoor werd Feyenoord kampioen...
Vind ik leuk
stratumseind +195655
maandag 14 januari 2019 om 12:32
Zo goed dan?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 14 januari 2019 om 12:37
Klasse, Straat👍🏻
Vind ik leuk
pico323 +7556
maandag 14 januari 2019 om 12:56
en ajax dit seizoen
Vind ik leuk
stratumseind +195655
maandag 14 januari 2019 om 15:00
precies wat ik bedoel inderdaad , die zouden ook wel even gaan winnen in eindhoven
Vind ik leuk
pico323 +7556
maandag 14 januari 2019 om 16:01
dat is verleden tijd. dit jaar worden jullie vernederd. proost
Vind ik leuk
stratumseind +195655
maandag 28 januari 2019 om 15:54
6-2 is een prachtige vernedering inderdaad ...proost
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:12
en toen was mesut nergens te vinden .onze succes supporter
Vind ik leuk
Emnu +7135
maandag 14 januari 2019 om 12:35
Waarom staat in t programma van PSV (als mogelijkheid) de bekerfinale?
Vind ik leuk
frhoi +1836
maandag 14 januari 2019 om 12:53
Waarom staat er interlandperiode bij die 2? denk omdat t schema zo is en is gewoon een uitleg waarom ze dat weekend (wel/niet) spelen
Vind ik leuk
Emnu +7135
maandag 14 januari 2019 om 12:55
Ja, maar PSV speelt de bekerfinale überhaupt niet, terwijl Ajax de theoretische kans heeft verder te komen in de CL maar na Madrid is daar niets van in t programma terug te vinden.
Van de overige bekerwedstrijden die Ajax evt nog te spelen heeft ook niet btw.

Dan doe je je huiswerk wel erg slecht.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 12:58]
Vind ik leuk
frhoi +1836
maandag 14 januari 2019 om 13:19
misschien is dit omdat er voor de rest dan geen eredivisie is in het weekend.
Vind ik leuk
Emnu +7135
maandag 14 januari 2019 om 13:23
Ja, dat zal t zijn.

Post dan niets.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 14 januari 2019 om 12:55
Express zodat je nogmaal kan lachen
Vind ik leuk
Senn +8130
maandag 14 januari 2019 om 12:56
Beter kijken!
Vind ik leuk
Emnu +7135
maandag 14 januari 2019 om 13:58
In de beker had wedstrijden wedstrijd (evt halve finale) i.p.v. wedstrijden moeten zijn.

Goed gezien hoor.

Voor de rest nog enig commentaar, of laat je het hier maar bij?
Vind ik leuk
myrthewit +1669
maandag 14 januari 2019 om 12:40
Als je dit zo ziet heeft Ajax minder zwaartepunten. De wedstrijden tegen Madrid komen er extra bij, maar tellen niet mee voor de competitie. Kan meespelen in de wedstrijd erna, maar dat zijn wedstrijden thuis tegen rechterrijtjeploegen….
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
maandag 14 januari 2019 om 12:57
Denk dat het weer psv gaat worden, ze hebben een groot voordeel dat ze niet meer europees spelen, en bekertje is ook klaar.
Vind ik leuk
Emnu +7135
maandag 14 januari 2019 om 13:01
Zegt niets.

Ajax kwam twee jaar terug pas in n flow na de winterstop en gingen ze door tot de finale.

Mocht Ajax Madrid uitschakelen (voor de duidelijkheid: ik acht de kans klein), dan krijgt de hele club, in alle geledingen, zo een boost, joh, dan voel je als speler echt geen pijntjes meer, is dat metertje extra opeens veel makkelijker te belopen etc.

Elk nadeel heb z’n voordeel, om met de meester te spreken.
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
maandag 14 januari 2019 om 13:06
We gaan het mee maken.
Vind ik leuk
Emnu +7135
maandag 14 januari 2019 om 13:08
Hopelijk wel 🤪
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:42
Dan gaan de blessures wel komen!
Vind ik leuk
windforce11 +3415
maandag 14 januari 2019 om 13:01
De Graafschap uit....altijd lastig voor Ajax
Vind ik leuk
RGB +1381
maandag 14 januari 2019 om 13:02
Het gaat erom spannen, enerzijds denk ik dat noch Ajax, noch PSV alles gaat winnen in de 2e seizoenshelft.
Anderzijds zie ik toch eigenlijk echt niet welke teams deze beide teams punten kunnen afsnoepen.
Maar goed, pech kun je altijd hebben… balletje tegen de lat, makkelijk gekregen vrije trap net buiten de zestien… ik denk dat het op die details beslist gaat worden.
Vind ik leuk
El Cazador +8973
maandag 14 januari 2019 om 13:12
Nou voor een keer in het nieuwe jaar wil ik PSV vriendelijk zijn;
dat de best spelende club moge winnen.
en hoop op een sterke deelnemer in augustus in de CL, we moeten Europees veel punten halen.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 13:28
Laten we nou russtig blijven. Feyenoord wordt voor mij de zwaarste wedstrijd en dan pas Psv. Wij laten echt nog wel punten ergens liggen. Als het maar minder wordt dan Psv.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 13:40
Tjsonge tjsonge wat is het toch spannend, beide clubs hebben het volledig in eigenhand. Dat is toch het mooiste wat er is. En ja een ieder wil dat de ander opzijn klote krijgt. En dat hoort ook zo! Het is alleen jammer dat niet niet iedereen elkaar Europees alles gunt. Want dasr heb je elkaar juist nodig. Maarja dst snapt niet iedereen. Verder mag het van mij wel weer beginnen. Lekker weer naar het stadionnetje.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 23:30
Inderdaad. Als psv supporter zijnde hoop je natuurlijk dat Ajax ook punten verspeeld in bijvoorbeeld rotterdam. Maar Europees gun ik Ajax gewoon het beste en durf ik gerust te zeggen dat Bayern uit en thuis twee heerlijke potjes voetbal waren
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 14:57
Aha, 28 april verspeelt Ajax de titel.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4504
maandag 14 januari 2019 om 17:05
28 april helpt Ajax De Graafschap naar de KKdivisie. Draaien we het feestje gewoon om.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 17:27
Klopt want dan ben ik jarig! De rest wat er wereldwijd op die dag gebeurt is bijzaak.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 21:42
We zullen zien wat het wordt. Psv staat er het beste voor, 2 punten voorsprong op Ajax. Ik denk dat Ajax wel een minimaal even grote kans heeft als Psv. Ajax moet nog thuis tegen Psv. Hoewel Ajax het met regelmaat van de klok moeilijk heeft tegen Psv, denk ik dat Ajax nu goed en slim genoeg is om van Psv te winnen. Verder benieuwd wat Ajax zal doen tegen Feyenoord en Utrecht tegen Psv is ook interessant.
Vind ik leuk
elmagico070 +23866
maandag 28 januari 2019 om 16:08
6-2 kerel. Vergeet ons niet 24feb!
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 22:14
Ik vergeet nooit iets. Ja 6-2. Ajax op alle facetten afgetroefd. Ik ben wel de laatste die dit ontkent.
Ik denk wel dat Ajax nog steeds grote kans maakt op de titel.
[Reactie gewijzigd op maandag 28 januari 2019 om 22:15]
Vind ik leuk
Pietje2015 +17176
maandag 14 januari 2019 om 21:55
Deze competitie gaat beslist worden door:
- Blessures
- Schorsingen
- VAR momenten
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
dinsdag 15 januari 2019 om 09:43
Volgens mij gaat Feijenoord ook nog een rol spelen in de titelstrijd. Je krijgt nog PSV-Feijenoord. Feijenoord haalt toch wel vaak resultaat in Eindhoven, en Ajax-Feijenoord, en dat is een wedstrijd op zich, waarbij Ajax meestal aan het langste eind terkt, maar toch.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:15
Sinds wanneer is Ajax-Feyenoord een wedstrijd opzich? Volgens mij is dat de enige wedstrijd van Ajax waar wij op voorhand weten dat we met 3 punten naar huis gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:40
Ben je daar heel zeker van? Het is trouwens Feyenoord-Ajax .....
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
vrijdag 18 januari 2019 om 18:08
Dit is een reactie van een arrogante Ajacied, misschien een Amsterdammer, maar zeker geen Mokumer.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
maandag 28 januari 2019 om 15:38
Hij zal vast uit de provincie komen. En we kennen inmiddels de uitslag. Iets met hoogmoed..?
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
maandag 28 januari 2019 om 17:53
Was een Masterclas gisteren in de Kuip. Al die "toppertjes" in spe, weer met de voetjes op de grond. Ik begrijp niet dat hier 10 tegengoal voor nodig waren. Die 4 van Herenveen hadden genoeg moeten zijn. Barca wil De Jong ruilen voor Toornstra.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 12:53
Elke week 3 wedstrijden. Stelletje blunderjournalisten. Op deze wijze tel je steeds 1 wedstrijd dubbel mee.
Er worden steeds 2 wedstrijden per week gespeeld. Zeker als je de week van maandag tot en met zondag telt.
Er zijn vaste minimale rusttijden tussen de wedstrijden, dus niet zeuren, maar presteren.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 15:47
Feyenoord wint van Ajax.
PSV speelt gelijk tegen Ajax.
PSV kampioen.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
maandag 28 januari 2019 om 15:39
Ziener!!!
Vind ik leuk
hooxany +1
dinsdag 15 januari 2019 om 16:41
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
Koenbres +2012
vrijdag 18 januari 2019 om 16:03
Hoo VP je bent er 1 vergeten, vorig jaar is gebleken dat Willem II uit voor Psv ook vrij moeilijk is
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:03
Tis wel mooi dat ze zeggen dat Ajax FC Utrecht de bekerfinale gaat worden
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:13
Waarom alle zwaartepunten benoemen als toch alles om 31 maart draait VP?
Vind ik leuk
Wim59 +646
vrijdag 18 januari 2019 om 16:15
25 april: Willem ll - psv is ook lastig voor psv😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
YC93 +860
vrijdag 18 januari 2019 om 16:19
Wie Schrijft deze onzin??

"Eindigt de Klassieker in een uitzege, dan kan Ajax zich in cruise control voorbereiden op maart. De return tegen Real Madrid (5 maart) en de topper tegen PSV (31 maart) staan dan op het programma."

In cruise control?? Juist de wedstrijden tegen Heracles uit zullen bepalend worden, bovendien één van de weinige clubs waar Ajax 1e seizoenshelft punten tegen heeft laten liggen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:37
Zou 27 januari wellicht ook nog van belang kunnen zijn?
Vind ik leuk
Robert8592 +148
vrijdag 18 januari 2019 om 17:21
Zondag Emmen uit, dat wordt meteen al het eerste puntenverlies van psv na de winterstop. 'Slap psv verspeelt punten bij Emmen'
Vind ik leuk
Molletje +2677
maandag 28 januari 2019 om 15:41
Beste Robert,

Heb je nog meer voorspellingen? want je bent de enige die dit voorspelde.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 17:25
Zo'n poll slaat nergens op.Ajax heeft meer fans en dan krijg je zo,n uitslag niet omdat 60 procent dat werkelijk denkt
Vind ik leuk
Harmmm +190
vrijdag 18 januari 2019 om 18:21
PSV speelt nog (thuis) tegen Feyenoord, en (uit) tegen AZ, Heerenveen, Vitesse en Utrecht.
Ajax (thuis) tegen Vitesse en Utrecht en (uit) tegen Feyenoord, Heracles en ADO (vergis je niet, historisch lastig).

Wat mij betreft vrij gelijkwaardig, valt weinig over te zeggen. Ajax - PSV wordt beslissend.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2259
maandag 28 januari 2019 om 15:33
Het volledige programma van ajax mist toch echt de halve finale beker, of doen ze die gewoon schriftelijk af 3-0 voor Feyenoord? Kan ik op zich nog wel begrijpen ook.
Vind ik leuk
jari11 +3584
maandag 28 januari 2019 om 15:36
Waarom is FC U PSV onderstreept?
Die wedstrijd kan je schriftelijk afdoen
Vind ik leuk
Dorzon +4821
maandag 28 januari 2019 om 15:36
kloof...... vind psv ook niet geweldig uit de winterstop gekomen.
Vind ik leuk
pikkebaas +13
maandag 28 januari 2019 om 15:37
Ajax heeft een opdonder gehad, terwijl PSV, met hun slechte voetbal,
bovenaan blijft staan in de eredivisie. Ze winnen al hun wedstrijden,
ook tegen de kleintjes, met hun bogoniavoetbal, ondanks Lozano ge-
blesseert is op dit moment.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
maandag 28 januari 2019 om 15:41
Op papier is het programma van Ajax makkelijker. Maar die spelen dan nog wel 2x Europees en nog een keer voor de beker.
Die hebben dan 7 wedstrijden meer in de benen zitten in de slotfase.
Plus de mentale steun van gisteren schat ik de kansen van PSV dus veel hoger in.

Voordeel is wel dat er mensen bij Ajax weggaan. Toch??
Vind ik leuk
jollie18 +116
maandag 28 januari 2019 om 15:42
Maand februari is belangrijk komt psv die goed door dan worden ze kampioen
Vind ik leuk
Gelukshand +947
maandag 28 januari 2019 om 15:46
Ik zie voor PSV 8 lastige wedstrijden, namelijk AZ Vittesse Excelsior Heerenveen Feyenoord Willem 2 en Ajax
Ik zie voor Ajax ook 8 lastige wedstrijden, namelijk Heracles ADO AZ Emmen Graafschap Utrecht Groningen en PSV.
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
maandag 28 januari 2019 om 16:07
Competitie vervalsing ten Top!

1. Feyenoord speelt met een B-team uit tegen PSV, 3 dagen later wacht namelijk
Ajax voor de halve finale beker.

2. Laatste wedstrijd AZ uit, dan staat er voor de Alkmaarders niks meer op het spel, geven ze iedereen rust voor de Play offs
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2259
maandag 28 januari 2019 om 16:49
Ja precies, laten we er met zn alle alles aan doen om ajax geen kampioen te laten worden. Is het niet een beetje vroeg voor een borrel?
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
maandag 28 januari 2019 om 18:19
Is al een paar jaar aan de hand he
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2259
maandag 28 januari 2019 om 19:02
Zet je bril af zot Het is toch algemeen bekend dat Ajax het paradepaardje van Nederland is. Volgens mij doet men er alles aan om ajax kampioen te laten worden alleen lukt dat al jaren niet...nu moet je niet de rollen omdraaien.
[Reactie gewijzigd op maandag 28 januari 2019 om 19:02]
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
maandag 28 januari 2019 om 19:18
Er is hier maar 1 ZOT denk ik, de waarheid is hard ik weet het
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2259
maandag 28 januari 2019 om 19:21
🤡
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:23
AZ - PSV: Wanneer AZ zich volgende week voor de Bekerfinale plaatst heeft Ajax bij winst in R’dam het zelf in de hand.
1 week ervoor wordt nl de Bekerfinale gespeeld.

Volgende week kan dus heel belangrijk worden!
Vind ik leuk
HJR +9045
maandag 28 januari 2019 om 16:29
Lastige wedstrijden voor PSV (5): Vitesse-PSV, Heerenveen-PSV, Ajax-PSV,Utrecht-PSV en PSV-Feyenoord. AZ-PSV ook maar als PSV laatste wedstrijd bovenaan staan winnen zij die gewoon. AZ heeft goede kans op bekerfinale en zijn dan toch al 4e of 5e.

Lastige wedstrijden voor Ajax (5): Ado-Ajax, AZ-Ajax, Ajax-PSV en Heracles-Ajax. En dan natuurlijk De Graafschap uit ;).

Leuke half seizoen nog, al heeft Ajax 2 dure punten laten liggen tegen Heerenveen. Op dit moment meeste kans natuurlijk voor PSV.
Vind ik leuk
keesje s +944
maandag 28 januari 2019 om 16:40
Kan nog van alles gebeuren... Zie psv nog genoeg punten morsen... Geluk houdt een keer op daar zou je zeggen. 🤷‍♂️
Vind ik leuk
pico323 +7556
maandag 28 januari 2019 om 16:50
Utrecht Heerenveen en Vitesse nog uit voor psv daar is ook kans op verlies punten en daarnaast Ajax uit.
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 17:43
Na gisteren beslist wanneer ik het programma zie, maar toch ...
[Reactie gewijzigd op maandag 28 januari 2019 om 17:43]
Vind ik leuk
ritje +647
dinsdag 29 januari 2019 om 08:17
hallo PSV wordt kampioen! Die geven dat niet meer weg! Ten Hag wordt dringend verzocht om in de spiegel te kijken! De laatste 2wedstrijden? ! 10 doelpunten tegen terwijl in de voorgaande 17 wedstrijden maat 8 doelpunten tegen! Dat kan niet en mag niet!!! Ik denk dat Ten hag vervangen gaat worden door een echte Ajaxciet John van het SCHIP? Dat lijkt mij de beste keuze! Want Ten Hag heeft gefaald! mvg ritje
Vind ik leuk
Mallerd +1846
maandag 25 februari 2019 om 14:18
Ritje heeft het allemaal niet meer op een rijtje zo te zien.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
maandag 4 februari 2019 om 13:06
Als PSV de komende 3 wedstrijden alle 9 punten pakken worden ze kampioen.
Vind ik leuk
jollie18 +116
maandag 4 februari 2019 om 13:28
In deze maand word het kampioenschap beslist. Komt PSV de wedstrijden met Utrecht, Heerenveen en Feyenoord goed door dan worden ze kampioen
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 13:41
Mijn moeder verdient $ 8437 per week op de computer. Ze heeft drie maanden geen werk gehad, maar vorige maand was haar cheque $ 34852 en werkte ze slechts een paar uur per dag op de computer. bekijk meer informatie volg deze website ...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> w­w­w.I­n­t­e­r­N­e­t­4­3.C­o­m
Vind ik leuk
Linke loe +916
maandag 4 februari 2019 om 14:08
Alles hangt een beetje af van deze maand als psv dan geen punten verspeeld dan denk ik dat het niet meer te doen is..en er dan vanuit gaande dat Ajax alles wint
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 14:54
[--[[Vind Naak't Dames in jouw stad hier op: My,Su/Girls
*Naar werken gebruik punt na My ! vervangen de komma
Vind ik leuk
joodje007 +48
maandag 4 februari 2019 om 15:14
psv op dit moment een iets moeilijker programma en ajax een iets drukkere

het blijft toch een verassing wat het word de bal is rond tot 31 maart zal het zeker spannend blijven. Denk dat het van die pot een beetje afhangt hoe het dan verder zal verlopen.

Maar je hebt gezien dat ze allebei punten kunnen laten liggen.

Dus we gaan het zien je krijgt bijna iedereen nog
Vind ik leuk
rpaulp50 +13622
dinsdag 5 februari 2019 om 06:19
In 15% van die ED wedstrijden gaat PSV punten verliezen, absoluut, let maar op !
Vind ik leuk
rpaulp50 +13622
dinsdag 5 februari 2019 om 06:19
en Ajax ook....
Vind ik leuk
ritje +647
dinsdag 5 februari 2019 om 08:27
hallo na de wedstrijden tegen Utrecht heerenveen Feyenoord Kunnen we zien of PSV de ware kampioen is ? Ben benieuwd of de tegenstanders in hun sterkste elftal tegen PSV kunnen spelen? Of worden er weer rode kaarten uitgedeeld aan de tegenstanders van PSV? het lijkt mij langzamer geen toeval meer, dat PSV altijd voordeel heeft! mvg ritje
Vind ik leuk
ritje +647
dinsdag 5 februari 2019 om 08:38
hallo de bal is rond en ze spelen 11 tegen 11 maar dat klopt niet helrmaal! hoeveel keren heeft PSV niet tegen 10 man gespeeld ? mvg ritje
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:40
mag de beste kampioen worden AJAX DUS!!
Vind ik leuk
pinkelman +4414
maandag 18 februari 2019 om 11:45
Tja, in 2019 is zowel PSV als ajax bij lange na niet de beste.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 11:45]
Vind ik leuk
HupHolland +3863
maandag 18 februari 2019 om 11:46
Blijft spannend! Leuk!!!
Vind ik leuk
allround +1826
maandag 18 februari 2019 om 12:03
ADO en AZ gaan de competitie beslissen. ADO wint / speelt gelijk tegen Ajax. En verliest uit van PSV. AZ wint van Ajax (gaat voor plaats drie) en verliest van PSV. OH als dromen nou eens uit zouden komen.
Vind ik leuk
renemar +806
maandag 18 februari 2019 om 12:05
Dat is wel heel gekleurd. Ik denk dat beiden punten kunnen verliezen tegen az. Wint AJAX thuis van psv kan het alle kanten op.
Vind ik leuk
renemar +806
maandag 18 februari 2019 om 12:03
Het is in ieder geval duidelijk dat AJAX thuis van psv moet winnen als ze kans willen hebben op de titel. De rest van het programma ontloopt elkaar niet zoveel.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +750
maandag 18 februari 2019 om 12:10
Ik kijk graag naar de zwaarte van de tegenstand. Daartoe kijk ik naar de punten die de tegenstanders al behaalden. De tegenstanders van Ajax behaalden samen 359 punten, die van PSV 365. Dat is een klein verschil.

Maar als je gaat kijken naar uit en thuis dan ziet Ajax 198 punten op de gastenlijst, en moeten ze naar 161 punten op bezoek. Bij PSV is dat 160 punten die naar Eindhoven komen, en 205 punten waar ze naar toe gaan. Daar zit al een verschil in, wat maar voor de helft verklaard wordt door Ajax-PSV.

Maar als je gaat kijken naar de punten die de tegenstanders uit en thuis behaalden, dan hebben de bezoekers van Ajax 74 punten "uit" behaald en de bezoekers bij PSV 50; PSV lijkt dus thuis weinig te vrezen te hebben. Maar in uitwedstrijden krijgt Ajax clubs te bestrijden die thuis 86 punten behaalden en PSV 118.

In de winterstop heb ik al gewezen op het zwaardere uit-programma van PSV. Dat dat met drie keer 2-2 zou beginnen had ik niet durven bedenken.

Het is maar statistiek, maar de kansen/risico's dat PSV in uitwedstrijden nog wel meer punten zal laten liggen lijken groter. Daarbij vrees ik dat PSV thuis van Feyenoord niets te vrezen zal hebben. Feyenoord zal niet graag Ajax aan een koppositie helpen.
En sowieso is Feyenoord een middenmoter in uitwedstrijden met maar 12 'uit-punten'. Clubs als ADO, PEC, Emmen, Heerenveen, Willem II en AZ scoren dan beter dan Feyenoord.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 12:12]
Vind ik leuk
El Cazador +8973
maandag 18 februari 2019 om 12:41
Aparte benadering met een leuke kern van waarheid!! Je vergeet een ding, Feijenoord zal vanaf nu alle zeilen bij moeten zetten voor de derde plek en Gio zal nooit meer met dezelfde opstelling van gisteren komen.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +750
maandag 18 februari 2019 om 13:31
Dat zijn nou precies de emotionele omstandigheden die statistieken niet kunnen vatten.
Toch zou het me verbazen als Feyenoord en Gio opeens buiten de Kuip hun Kuipfactor vinden, met welke opstelling dan ook. De 'dorst' die Feyenoord had om Ajax te verslaan zal niet snel omslaan in de wens om Ajax aan kop te helpen. Daarbij, de vierde plaats is het ergste niet mits ze de beker maar winnen.

En zo is de top-drie toch weer aan het vechten om de prijzen in een spannend competitie-slot, waarbij AZ in de strijd om beker en om 3e plaats, met nog zowel Ajax als PSV te ontvangen en naar Feyenoord toe, weer een geduchte concurrent.
Vind ik leuk
El Cazador +8973
maandag 18 februari 2019 om 14:21
Vermoed dat het accent van AZ op de beker ligt en niet op plek drie, mede gezien de riante voorsprong op Vitesse.
Ik vrees voor Feijenoord dat het overal naast gaat piesen dit seizoen, met een fijne opleving tegen PSV, en Ajax laat zich geen twee keer piepelen in de kuip!!
Vind ik leuk
El Cazador +8973
maandag 18 februari 2019 om 12:38
Pssss, niet verder vertellen maarre de twee uit wedstrijden, 2/3 & 17/3, zullen ook moeilijk genoeg zijn voor dit PSV.
Vind ik leuk
JOJO +1795
maandag 18 februari 2019 om 13:08
VP vergeet even de uitwedstrijden van Ajax tegen AZ en Groningen te vermelden, evenals de lastige thuiswedstrijd tegen Vitesse.
Maar vooral AZ uit zal zeer lastig worden, gezien de goede flow van de Alkmaarders. Als Ajax daar punten verspelen, kan PSV de speelronde erna zowat de genadenklap uitdelen.
En overigens aankomend weekend tegen ADO moeten ze ook nog maar eens zien te winnen.

Als ik de programma's zo bekijk, heeft PSV mijn inziens het betere programma. Vooral als Ajax (hopelijk) verder gaat in de CL en wellicht ook nog de beker...
Vind ik leuk
maandag 25 februari 2019 om 14:13
En hoe denk je er nu over? ;-)
Vind ik leuk
JOJO +1795
maandag 25 februari 2019 om 16:36
Nog steeds het zelfde. PSV heeft nu tot aan Ajax uit makkelijke wedstrijden. Ajax heeft AZ uit en, door de competitievervalsing van de KNVB, moeten ze de woensdag ervoor tegen PEC. Kortom, die wedstrijd in Alkmaar is niet zomaar gewonnen. Dus voor de kraker in de Arena is het zeer aannemelijk dat PSV weer 5 punten los staat. (of misschien nog wel meer)
Vind ik leuk
maandag 25 februari 2019 om 16:46
Dat je daar in deze vorm daar nog over durft te denken😂 Je hebt net tegen de kwakkelende nr. 3 gelijkgespeeld, daarvoor tegen een kwakkelend FC Utrecht en ook nog tegen de clubs die voor afgelopen weekend nog 14’e en 15’e stonden...

Je hebt in de afgelopen 6 wedstrijden 4 keer niet gewonnen, je mag blij zijn als je nog bovenaan staat wanneer je naar de Arena moet.
Vind ik leuk
maandag 25 februari 2019 om 16:48
Je zit in een dip en je concurrent heeft de laatste 2 duels 5-0 en 5-1 gewonnen. Enige pas op de plaats zou slimmer zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:27
PSV vorig jaar met 5-0 eraf in Tilburg.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:27
Vergeten we de wedstrijd van 27 februari of is dat geen zwaartepunt 😀😀
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:36
Het kan weleens de duels met AZ zijn die zal bepalen wie er kampioen wordt
Vind ik leuk
whiskey33 +673
maandag 25 februari 2019 om 14:11
Az is niet van toepassing voor PSV. Wij zijn dan al kampioen
Vind ik leuk
AFP +2977
maandag 25 februari 2019 om 23:05
Al vast gefeliciteerd dan.
Vind ik leuk
AFP +2977
dinsdag 19 februari 2019 om 10:55
Zoals altijd heeft "lucky" PSV een makkelijk programma.
Ajax heeft nog heel wat werk te verrichten.
Desondanks is te verwachten dat PSV niet stressbestendig genoeg is vanwege te weinig getest zijn (geen CL, geen EL, geen Beker) en PSV gaat lijden aan onderschatting en overschatting van zichzelf. Een minieme voorsprong te behouden is moeilijk hoor.
Vind ik leuk
markie +2774
maandag 25 februari 2019 om 21:46
Ik denk juist dat de zwaardere uitwedstrijden van psv ze gaat opbreken. Ajax, vitesse en az uit
Vind ik leuk
zondag 24 februari 2019 om 01:30
Als PSV de 3 komende wedstrijden zal verliezen en Ajax daarin tegen wint 3 keer dan kan Ajax 2 punten voorsprong komen op PSV ❌❌❌ nog niks is beslist!
Vind ik leuk
Gelukshand +947
maandag 25 februari 2019 om 13:51
Als ik naar de tijd wanneer dit geschreven is, dan neem je de wedstrijven van PSV ook Feyenoord mee.

Maar dan klopt het nog niet.

4 punten was het, 1ste nederlaag=1 punt, 2de nederlaag= 2 punten, 3de nederlaag is 5 punten voor Ajax op PSV.
Vind ik leuk
maandag 25 februari 2019 om 14:44
Ja, en als mijn tante een piemeltje had was ze mijn oom geweest...Als....
Vind ik leuk
maandag 25 februari 2019 om 13:34
Beide hebben het in eigen hand
Vind ik leuk
Nr14always +4043
maandag 25 februari 2019 om 13:35
Niet belangrijk, de schaal komt naar Amsterdam 👍.
Vind ik leuk
Gelukshand +947
maandag 25 februari 2019 om 14:11
Geef mij maar eerder de cup met de grote oren:P

Op naar nog meer wedstrijden verzetten:D

Dat is pas leuk, mensen die op achterste benen gaan staan als er een wedstrijd wordt verzet.

Ik moet er alleen om lachen, want er is namelijk helemaal niks aan de hand. PSV heeft het gewoon in eigenhand, maar die paniek is gewoon grappig om te zien.


Vind ik leuk
Nr14always +4043
maandag 25 februari 2019 om 14:14
Het geeft aan hoe bang ze zijn, het besef is doorgedrongen dat ze het niet meer redden.
Vind ik leuk
Gelukshand +947
maandag 25 februari 2019 om 14:32
Dat heeft niets met deze situatie te maken.

Anti-Ajacieden maken namelijk Ajax veel te groot, dat hoeven Ajacieden niet eens meer te doen. Ze zijn met Ajax bezig terwijl hun ze met hun eigen club bezig moeten houden.

Voorbeeld, ADO supporters gaan naar Amsterdam om iets met verf te doen. Hoezo gaan ze naar Amsterdam? Ga je ook naar Eindhoven of Rotterdam? Nee, enkel naar Amsterdam.
Als je Ajax niks vindt, waarom besteed je er dan aandacht aan?

Of Feyenoord die geen Ajax supporters in de kuip willen. Waarom laat je andere randdebielen wel je stadion slopen en niet die randdebielen uit Amsterdam?

Daarmee erken je toch dat Ajax een andere club is dan alle andere?

Je zegt dat het Ajax niets voorstelt maar vervolgens gaat het alleen maar over Ajax. Ik volg dat niet.

Als je K3 niks vind dan volg je toch ook niet K3 nieuws?
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 17 maart 2019 om 17:04
u zei?
Vind ik leuk
Nr14always +4043
zondag 17 maart 2019 om 17:47
Ze hebben ons in de steek gelaten, althans zo voelt het.
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 17 maart 2019 om 17:48
niks nieuws onder de zon dus......
Vind ik leuk
Nr14always +4043
zondag 17 maart 2019 om 17:51
Nu ga ik maar een kapel bouwen, ik heb wel vaker wonderen mogen meemaken.
Vind ik leuk
maandag 25 februari 2019 om 14:08
Diegene die het minste uitglijd wordt kampioen. Beide teams zijn in staat om te verliezen, als een donder bij heldere hemel.

Kortom ik durf mijn geld er niet op in te zetten. Daar komt bij dat ik ten Hag geen echte winnaar vind.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 februari 2019 om 14:11]
Vind ik leuk
maandag 25 februari 2019 om 14:41
Ach, de knvb heeft vast nog een kadootje voor Ajax...
Vind ik leuk
pewi52 +24
maandag 25 februari 2019 om 14:41
v.Bommel moet vooral vasthouden aan zijn vast elftal en verder lekker eigenwijs doen, dan zien hij het kampioenschap naar Amsterdam gaan, als dat het geval al niet is. Want in Amsterdam zie ik het zowiezo al somber in, laat staan in Alkmaar. Nee de schuld van het wekenlang gebras is niet alleen de schuld van het lamstralige voetbal, maar ook zeker in 1ste plaats het falen bij v. Bommel.
Vind ik leuk
michelhx +4638
maandag 25 februari 2019 om 15:11
Ajax pakt nog 28 punten, PSV 23. Helaas wordt Ajax kampioen, theoretisch gezien. :)
Vind ik leuk
markie +2774
maandag 25 februari 2019 om 21:43
Prima
Vind ik leuk
Nar +1118
maandag 25 februari 2019 om 19:57
Ik denk dat de tegenstanders niet zoveel uitmaken.... Het zal erom gaan wie het beste zijn zenuwen kan bedwingen.... Als je puur naar de elftallen kijkt staan Psv en Ajax boven iedereen, dus verdiend 1 en 2.... We gaan spannende weken tegemoet...
Vind ik leuk
markie +2774
maandag 25 februari 2019 om 21:43
De laatste uitwedstrijd van psv tegen az zou Ajax wel eens goed kunnen doen
Vind ik leuk
kees ee +942
woensdag 13 maart 2019 om 20:39
. . minimaal is één punt en het zijn er twee !?
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 20:41
Zo’n programma zegt niets, Ajax gooide het kampioenschap weg tegen de Graafschap.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:43
Als Ajaxied zeg ik PSV uiteindelijk gaat een resultaat tegen een laaggeplaatste tegenstander de doorslag geven. Net zoals vanavond bijna gebeurde
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
woensdag 13 maart 2019 om 20:43
Treble fighters!
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 17 maart 2019 om 17:03
double losers
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
zondag 17 maart 2019 om 17:12
Niet te vroeg juichen Strat, je cluppie speelt waardeloos, al heel de tweede seizoenshelft, de coach heeft totaal geen grip, dat zie je ook aan zijn waanzinnig debiele gedrag langs de lijn en zelfs met maar 1x per week hoeven voetballen lukt het ze niet om 1 fatsoenlijke pot te spelen.

Nee, geen enkele reden tot optimisme bij PSV, Arnhem, Alkmaar en Amsterdam staan nog op het programma, terwijl Ajax geen echt moeilijke uitwedstrijden meer heeft... De laatste speelronde, dan wordt de titel vergeven en dan moeten jullie nog naar Alkmaar toe.
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 17 maart 2019 om 17:40
de graafschap was ook geen moeilijke uitwedstrijd
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
zondag 17 maart 2019 om 17:43
Wow Strat, dat jij je tot dit niveau verlaagd. Volgens jouw redernering wordt Ajax kampioen, want we hebben in het verleden de meeste prijzen gewonnen dus zullen we op basis van het verleden ook dit jaar weer winnen...

Jammer, echt waar Strat, heel jammer dit, ik weet dat je van dolletjes houdt en je niet altijd al te serieus genomen moet worden, maar je probeert nu wel serieus te zijn merk ik, het zit je diep, en dan ga je domme dingen roepen blijkbaar.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:56
Ik zie PSV nog 6x punten verspelen :)
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 17 maart 2019 om 17:03
voorlopig heb ik ajax er 3 zien verspelen
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:57
ik zeg dat de platte kar weer naar buiten gaat om het kampioenschap (25) te vieren.
Vind ik leuk
Ajax.nl +916
woensdag 13 maart 2019 om 21:07
Heerlijk die spanning, hopen dat zowel Ziyech en de jong sne fit zijn. Zonder hun geen balans..
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:09
Als Ajax zojuist tegen PEC gelijk had gespeeld was het einde oefening, dan had ons PSV een gratis boost gekregen, maar goed Ajax won met 2-1 dus marge is en blijft 2 punten.

Als ons PSV na Vitesse uit nog steeds bovenaan staat met 2 punten voorsprong dan wordt PSV kampioen.

Maar goed, eerlijk is eerlijk, ons PSV is beduidend minder na de winterstop en de Emmen punten vind ik de duurste verliespunten.

Blijft spannend, bovenin en onderin.
Plaats 18, 4 & 3 staan volgens mij redelijk vast, de rest kan nog alle kanten op.

Vind ik leuk
Isakson +284
woensdag 13 maart 2019 om 21:09
Oude koeien in een sloot. Reacties van 3 maanden geleden .. dadelijk krijgen we nog berichten dat Feijenoord het kampioenschap nadert.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
woensdag 13 maart 2019 om 21:46
Zou mooi zijn Kampioen worden tegen Utrecht, nog meer haters dan.
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 17 maart 2019 om 17:02
dat kan niet , we hebben al 2x tegen utrecht gespeeld
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
maandag 18 maart 2019 om 13:36
Krijg jij ff de kolere.😉
Vind ik leuk
stratumseind +195655
maandag 18 maart 2019 om 14:06
ik ok van jou
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
maandag 18 maart 2019 om 16:13
Prima gozer, je weet dat het dollen is.
Vind ik leuk
stratumseind +195655
maandag 18 maart 2019 om 16:27
tuurlijk , ik kan wel wa hebben ....uitdelen doe ik immers ook graag dus
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:03
Gaat niet gebeuren, de laatste 2 CL wedstrijden gaan jullie weer punten kosten.
Vind ik leuk
Ray01 +152
woensdag 13 maart 2019 om 22:30
Het zou mooi zijn dat Ajax de Beker en Champions League zou winnen en PSV de landstitel.. Mooi verdeeld tussen de 2 sterkste ploegen uit de Eredivisie..
Vind ik leuk
Biennie +2464
zondag 17 maart 2019 om 17:00
Gelukkig nu even rust.... Het zou voor de competitie eigenlijk het beste zijn als ajax er tegen juve uit vliegt. 1e wedstrijd tegen juve zullen ze wel niet zo veel hoeven rennen aangezien juve voor het 20% balbezit gaat.
Te veel wedstrijden met een beperkt aantal wisselspelers.
De breedte van Ajax is gewoon niet goed genoeg om 60 wedstrijden te spelen....
Vind ik leuk
stratumseind +195655
zondag 17 maart 2019 om 17:01
it eent over til Guus Til is over
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:04
En op 12 mei weer puntenverlies😂
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:05
Denk dat Ajax een maandje rust aan gaat vragen bij de KNVB om bij te komen
Vind ik leuk
+40 +272
zondag 17 maart 2019 om 17:05
Vitesse en AZ uit zijn nog de enige lastige wedstrijden voor PSV.
Platte kar kan van stal gehaald worden.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1443
zondag 17 maart 2019 om 17:08
En ajax uit
Vind ik leuk
+40 +272
zondag 17 maart 2019 om 17:43
Makkie
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1443
zondag 17 maart 2019 om 17:43
Dat denk ik niet
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:10
Ik voorspel dat Ajax op 07 april weer bovenaan staat. PSV gaat gewoon niet winnen van Ajax, Vitesse en AZ. Ajax heeft, los van de nederlaag vandaag, meer potentie. PSV speelt al weken beroerd en gaat dat niet meer ombuigen. Het is nog niet gespeeld.
Vind ik leuk
Isakson +284
zondag 17 maart 2019 om 17:27
Hoop doet leven 😉
Vind ik leuk
companen +2197
zondag 17 maart 2019 om 18:41
AZ laat het lopen tegen psv.
Vind ik leuk
AZ14 +546
zondag 17 maart 2019 om 17:10
Tegen Ajax vitesse en willem II en AZ gaan punt verlis lijden die Handballers van Psv !! haha 👊
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
zondag 17 maart 2019 om 17:39
Nou bij Vitesse wint PSV.
En PSV verliest niet tegen Ajax.
En tegen AZ de laatste wedstrijd is PSV al Kampioen.
31 Maart valt echt de beslissing als PSV minimaal een Punt meeneemt naar Eindhoven.
Dan is het de definitieve nekslag voor Ajax
Vind ik leuk
AZ14 +546
zondag 17 maart 2019 om 17:11
mooi wedstrijd vanavond Barca voor voetbal liefhebber en niet voor die Handballers ! haha !!👊
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:11]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:16
Psv terecht kampioen! Doet mij pijn .Alweer een jaar geen .........acht laar ook maar!
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
zondag 17 maart 2019 om 17:35
57% die geen verstand hebben van Voetbal.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:36
Zal niet meevallen voor Ajax, zowel op 6 april als op 5 mei een uitwedstrijd in Tilburg tegen Willem II.
Vind ik leuk
Ikkuh +2001
zondag 17 maart 2019 om 17:47
En nog steeds denken een hoop dat Ajax kampioen gaat worden.

Whahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Vind ik leuk
Isakson +284
zondag 17 maart 2019 om 18:04
He laat begint SS? Ik hou van herhalingen.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1106
zondag 17 maart 2019 om 18:48
Troostfinale? Zondag 12 mei: AZ - PSV
Vind ik leuk
Mi amigo +188
zondag 17 maart 2019 om 19:26
Ten Hag zei nog: plopperdeplopperdeplop
Plopplopplop plopvedomme
Vind ik leuk
Importbrabo +2245
zondag 17 maart 2019 om 20:01
He bah, uit bij Willem II op een donderdag kampioen worden. Wat een graftakkedag is dat. Misschien, in het belang van het Nederlands voetbal vragen of de KNVB de wedstrijd wil verzetten?

Oh nee wacht...
Vind ik leuk
PSVPROUD +21
zondag 17 maart 2019 om 20:38
Ik denk dat het in de arena winst voor Ajax gaat worden, en dat psv en Ajax allebei nog 1x punten gaan verspelen tot de laatste wedstrijd. Laatste wedstrijd word het beslist denk ik, tenzij psv wint in de arena
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws