Feyenoord verliest in Marbella: slippertje Van Beek helpt Dortmund op weg

Feyenoord verliest in Marbella: slippertje Van Beek helpt Dortmund op weg

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 19:07vr 11-01-2019 om 19:07

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 19:22vr 11-01-2019 om 19:22

Feyenoord heeft het vrijdagmiddag in Marbella afgelegd tegen Borussia Dortmund. De Rotterdammers konden een uur lang mee met de huidige Bundesliga-koploper, die in de tweede helft echter doordrukte.

Feyenoord moest het voor de reprise van de UEFA Cup-finale van 2002 doen zonder de enige speler die er zeventien jaar geleden al bij was: Robin van Persie. De routinier werd net als Ridgeciano Haps niet fit genoeg bevonden voor speeltijd. Renato Tapia, die op weg naar Willem II lijkt, behoorde tot de wedstrijdselectie, maar bleef negentig minuten lang op de bank zitten.

De eerste helft van de wedstrijd ging gelijk op, maar de beste kansen waren voor Feyenoord. Tonny Vilhena schoot vanuit kansrijke positie echter over en Nicolai Jörgensen miste oog in oog met doelman Roman Bürki. Vlak na de pauze werd Sven van Beek na een lange bal van achteruit afgetroefd door Dortmund-aanvaller Maximilian Philipp, die voor 1-0 zorgde.

De Rotterdammers gingen op zoek naar de gelijkmaker, maar konden geen vuist maken en moesten zelfs nog een tegentreffer slikken. Raphael Guerreiro kwam vrij voor Justin Bijlow en kreeg alle tijd om de doelman te omspelen: 2-0. Kort daarna viel de enige Feyenoord-treffer van de wedstrijd. Bürki kon een kopbal van Jan-Arie van der Heijden nog pareren, maar was kansloos op de rebound van Bart Nieuwkoop. Borussia Dortmund had eerder op de dag overigens al nipt van Willem II gewonnen.

Poll

Wat verwacht jij van de tweede seizoenshelft van Feyenoord?

(2167 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 19:11
Niet slecht tegen Dortmund
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:14
Was niet de sterkste opstelling van Dortmund, maar alsnog een redelijk resultaat
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9519
vrijdag 11 januari 2019 om 19:16
Wij ook zonder vPersie en haps:)
Vind ik leuk
Nielsk +1769
vrijdag 11 januari 2019 om 19:27
En Tapia en Ayoub
Vind ik leuk
Hast58 +867
vrijdag 11 januari 2019 om 19:40
En Vermeer
Vind ik leuk
Ropa +239
zaterdag 12 januari 2019 om 08:51
Het was inderdaad niet de sterkste opstelling van Dortmund, maar die hadden er in de ochtend al een wedstrijd tegen Willem 2 op zitten. Een wedstrijd die nipt verloren werd.
Feyenoord liep de gehele wedstrijd achter de feiten aan tegen een verzwakt Dortmund.
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 19:26
Het was toch hopeloos. Er zit totaal geen voetbal in die ploeg. Het lijkt dat ze dan aardig meekunnen, maar je weet ook dat ze hoe dan ook die wedstrijd verliezen.
Het is allemaal middelmaat bij Feyenoord. Neem zo’n Van Beek. Die staat al jaren stil. Hij heeft geen gevoel voor positie kiezen, hij staat nooit open, maar altijd met z’n gezicht naar z’n eigen keeper. Soms dribbelt hij naar voren, zet vervolgens z’n rechtervoet op de bal, haalt hem terug en speelt vervolgens weer breed op Van der Heyden. En zo blijft de ploeg kansloos heen en weer schuiven. Jorgensen doet alles in een sukkeldrafje, zoals ze dat bijna allemaal doen. De enige die meekan is Vilhena. Die moet zo snel mogelijk weg naar het buitenland. Daar kan hij zich nog verder ontwikkelen.
Met dit materiaal en deze trainer wordt het nooit wat.
Vind ik leuk
Palafima +190
vrijdag 11 januari 2019 om 19:56
Helemaal goed gezegd!
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 20:09
Het staat of valt met goed management..........de rest is het gevolg.
Vind ik leuk
Bizzy +22386
vrijdag 11 januari 2019 om 20:14
Het valt en staat met geld. Vilhena en Jorgensen weg betekent weer geld in het laatje. Wellicht kan Feijenoord de selectie met slimme aankopen versterken. 50 mil moeten ze toch wel opleveren.
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 20:17
Welnee, Vilhena levert maximaal 8 miljoen op en Jorgensen 5 miljoen. Totaal 13 miljoen. En dan mogen ze de handjes dichtknijpen.
Vind ik leuk
Sytz +3790
vrijdag 11 januari 2019 om 20:40
8 miljoen!? Dat is totaal niet marktconform en dat weet jij ook.
Vind ik leuk
Bizzy +22386
vrijdag 11 januari 2019 om 20:41
Jorgensen koste 2 jaar geleden nog 25 mil. Vilhena is Oranje waardig. Tel daarbij op dat de markt overspannen is. Feijenoord kan daar profiteren toch
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 21:22
Jorgensen raakt al tijden geen knikker meer, Vilhena z’n contract loopt op z’n end. Feyenoord krijgt echt niet zoveel geld voor die jongens. Bovendien is Vilhena een eenvoudige waterdrager, wat ik overigens geen diskwalificatie vind. Sterker nog en dat zie je bij Oranje, in een goede ploeg kan hij zeer waardevol zijn. Bij Feyenoord hangt hij nu de spelverdeler uit. En dat is hij totaal niet.
Vind ik leuk
Bizzy +22386
vrijdag 11 januari 2019 om 21:33
Feijenoord moet hoog inzetten. Transfermarkt is toch al op hol geslagen. Proberen het maximale eruit te halen. Straks een nw stadion met een hogere begroting. Moet goedkomen lijkt mij. De randvw om aan te haken bij Ajax en Psv zijn er.
Uit eindelijk goed voor de competitie.
Vind ik leuk
FR_VakW +64
vrijdag 11 januari 2019 om 23:19
Je bent niet goed. Vilhena is verreweg de beste in NL op zijn positie. Die speelt als 1 van de weinigen al maanden erg goed. 15 miljoen lukt makkelijk zelfs met een 1 jarig contract. Als Jorgenson de 2e seizoenshelft het net weer weet te vinden levert hij ook makkelijk 15-20 op. Lukt het niet dan krijg je sowieso nog wel 10 tot 12. 50 miljoen is dus overdreven voor die 2 maar 13 slaat ook nergens op.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 19:33
Dat laat zelfs van Geel niet gebeuren.
Vind ik leuk
fritsie +616
vrijdag 11 januari 2019 om 20:21
Hahahaha 50 mil zegt ie!
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 20:23
Wat Brands en Ovemars bij elkaar hebben geharkt had van Geel ook moeten doen, beetje slim kopen en verkopen.
Waarom nooit een Lozano of een Sanchez bij Feyenoord....
dat is de makke.....ook bij PSV en Ajax was er eens geen geld, dat is niet zo maar uit de lucht komen vallen.
Met een nieuwe RVC komt men vanzelf wel bij van Geel terecht als een zwakke schakel, maar er zijn er meer.
Vind ik leuk
FcG4Ever +1211
vrijdag 11 januari 2019 om 20:31
In welk universum? Hoogstens 30 mil op een goede dag.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:36
De intentie van spelen, daarmee begint het. Zie Van Bommel met PSV. Bij Feyenoord lijkt er geen idee achter te zitten. Een framework geeft de spelers een bepaalde vastigheid, waardoor de resultaten minder wisselvallig zou moeten zijn. Bij Feyenoord gaat het meer op mentaliteit (zie bv wedstrijd tegen PSV) dan op basis van kwaliteiten. Spelers ontwikkelen zich daardoor mijns inziens niet.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13670
vrijdag 11 januari 2019 om 21:34
50 miljoen wat? Knikkers?
Vind ik leuk
Bizzy +22386
vrijdag 11 januari 2019 om 21:51
Ik blijf positief 😉
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 20:14
Klopt. Van Geel haalt de trainer en ook de verkeerde spelers.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 20:17
Met een sterk vernieuwde RVC gaan er nu eindelijk geluiden op die ook hun twijfels uiten over van Geel e.a...........
Dat is goed, maar het duurt zo vreselijk lang allemaal daar.
Vind ik leuk
FcG4Ever +1211
vrijdag 11 januari 2019 om 20:32
En dan? Ze zijn het plot al jaren kwijt in Rotterdam.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 20:35
Van Geel is geen flamboyante energieke zakenman en is compleet plat gewalst door Brands en Overmars.
Er gaat heeeeeel langzaam een lichtje op bij de nieuwe RVC van Feyenoord...........
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 20:19
De Trainer is de beste Trainer van Feyenoord gebleken sinds de afgelopen 12 jaar, dat is aantoonbaar.
Maar Gio moet een nieuwe uitdaging aangaan en Feyenoord ook.
Vind ik leuk
Freddy M. +1179
vrijdag 11 januari 2019 om 20:27
Aan de prijzen zeker maar aan het voetbal zelf niet. Elke supporter wil toch ook een leuke wedstrijd zien en niet alleen de punten! Toch?
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 20:32
Het materiaal door van Geel bij elkaar vergaard houdt te wensen over, daar zijn de meeste het wel over eens.
Koeman presteerde "geen bal" bij Feyenoord en zag ook geen toekomst in Rotterdam, hij had gelijk.
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 20:37
De laatste goede trainer was Bert van Marwijk. Koeman heeft het ook redelijk gedaan. Prijzen winnen zegt niet alles. Ondanks de prijzen heeft van Bronckhorst het matig gedaan. Het kampioensjaar was positief, maar vooral dankzij Kuyt en de zwakte van Ajax en PSV.
Verder stelt de KNVB-beker natuurlijk niks voor en de JC-schaal ook niet.
Het voetbal was zelden om aan te zien en spelers werden niet beter. Natuurlijk had hij ook niet het beste materiaal, maar een toptrainer had er veel meer uit kunnen halen.
Voor een club als Feyenoord moet en mag het niet zo moeilijk zijn een toptrainer aan te stellen en gewoon goede voetballers binnen te halen. Het kan toch niet zo zijn dat Feyenoord het iedere uitwedstrijd, tegen wie dan ook, moeilijk heeft. Slechts twee keer per jaar (Ajax en PSV thuis) kan de ploeg zich opladen en boven zichzelf uitstijgen. Dat is een trieste constatering.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 20:51
Als Trainer wordt je afgerekend op prijzen....ooit 1 toptrainer tegengekomen ( Pepe, Mourinho,van Gaal o.a. ) zonder prijzen ?
Feyenoord heeft het laten liggen.....dat is het......dan is de Trainer natuurlijk in 9 van de 10 gevallen de makkelijke zondebok.
Wat je zegt over Kuyt denk je, maar kan je helemaal niet hard maken, ook de wedstrijden zonder Kuyt vertoonden prima resultaten.
Toptrainer: in de eerste plaats heeft Feyenoord daar het geld niet voor, in de tweede plaats hebben ze geen geld
om de eisen van een top trainer in te vullen.
Als laatste: noem dan maar een toptrainer op die haalbaar, beschikbaar en betaalbaar is voor Feyenoord.
( dan hoor je niemand meer )
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 21:30
Bij toptrainer denk ik aan een trainer die zijn ploeg op zijn herkenbare manier laat voetballen. Mark van Bommel laat dat nu al zien bij PSV en ten Hag bij Ajax. Zoals Bosz dat ook bij Heracles en Ajax liet zien. Dus dat hoeft niet perse een grote naam te zijn.
Op dit moment loopt er in Nederland ook niet zo’n trainer rond.
Feyenoord moet een buitenlander halen. Ik kan zo een,twee,drie ook niet iemand noemen, maar een TD moet dat na enig speurwerk wel kunnen.
Heracles presteert met een Duitser ook prima dit seizoen. Als je een willekeurige Duitser haalt weet je in ieder geval dat de ploeg zeer fit is en dat Jorgensen niet meer in een sukkeldrafje rondloopt maar 40x per wedstrijd een volle sprint trekt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 21:44
Beste Kuip, bij PSV en Ajax zit er gewoon veel geld achter......in alle objectiviteit; Ten Hag krijgt 40 miljoen aan extra spelers met ervaring, en heeft het geluk van z'n leven met Frenkie en de Ligt, dan kan jij het ook hoor !
Gewoon Kuyt aanstellen als nieuwe Trainer, hij weet het toch zo goed ?
Cocu, de Boer en Gio, allemaal Trainers zonder ervaring, maar wel ex profs, voor de leeuwen gegooid en in de ED fantastisch gedaan.
Kuyt is happig, ambitieus,heeft veel ervaring, staat dicht bij de spelers, een Feyenoord jongen en betaalbaar.
Ga ik lekker achteruit zitten en kijken hoeveel beter hij het gaat doen met van Geel aan het roer......
Een willekeurige Duister gaat niet naar die lullige ED, zo wel; dan is het een lul en kan je hem beter niet nemen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 21:46]
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 22:01
Cocu, de Boer en Gio hebben er niets van gebakken. Geen herkenbare speelstijl en Europees niets gepresteerd. Gezien de budgetten is het logisch dat Ajax of PSV kampioen worden. Dus dat is geen prestatie.
De enige topprestatie van de afgelopen jaren was de finale EL van Ajax onder Bosz. Verder hebben alle drie clubs belabberd gepresteerd onder die trainers.
Van Gaal liet zien dat je met een redelijke ploeg maximaal kunt presteren. AZ werd kampioen omdat ze een toptrainer hadden.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 22:26
Ha ha, ik kan jou niet serieus nemen, de meest succesvolle trainers van de afgelopen 10 jaar in de ED.
Bosz heeft slechts praatjes en wint nooit wat, 10 jaar in de ED, de kwakzalver van het Nederlands Trainersgilde.
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 22:45
Jij vind blijkbaar een kampioenschap van de Mickey Mouse League, waarbij er slechts twee kandidaten zijn, een hele prestatie. Als Ajax een slecht seizoen heeft wordt PSV kampioen en andersom. Nou, nou, wat knap. En een KNVB-beker winnen. Toe maar, geweldige prestatie. Als je dan ook nog altijd thuis speelt tegen clubs uit de JL of mindere ploegen uit de MML, dan moet je wel aan matchfixen doen om geen beker te winnen. En natuurlijk niet te vergeten de knaller: de JC-schaal.
Je hebt gelijk. Absolute toptrainers.
Oh ja, vorig seizoen haalden Ajax (onder prutser Keizer) en PSV voor het eerst in de geschiedenis geen Europees voetbal. Ze lesten dan ook in de voorrondes tegen absolute topclubs. En Feyenoord? Ja, het was geweldig in de CL. Wat een topwedstrijden.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 22:49
Het zijn de beste Trainers van de ED van de afgelopen 10 jaar.
We hebben geen PL en geen Bundesliga in Nederland, de ED is onze maatstaf als landelijke Nederlandse competitie.
Toen de Boer, na 4 Kampioenschappen Ajax verliet, stond daar 100 miljoen op de bank, je weet niet waar je over praat man.
Vind ik leuk
Freddy M. +1179
vrijdag 11 januari 2019 om 20:25
Hoewel Ajacied hoop ik wel altijd dat Feyenoord het goed want concurrentie maakt sterker. Echter moet ik net als jou concluderen dat het beleid k*t is. Ze dachten na het kampioenschap met wat aanvullingen het wel zouden gaan redden. Echter niet doorselecteren en alleen versterking voor de breedte levert uiteindelijk niets op. Hiervoor zijn zowel trainer als management verantwoordelijk. Ik hoop dat de heren met het grote geld ingrijpen en de juiste TD en trainer aanstellen. Want wat is er mooier dan Ajax en Feyenoord die tot op de laatste dag van de competitie strijden om het kampioenschap. Dat wil toch elke voetbalsupporter. En ja natuurlijk hoop ik dan dat Ajax kampioen wordt maar dat wenst iedereen zijn eigen cluppie toe! Succes Kuip!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:25
Leuk verhaal.

Maar dat doen Umtiti, Wober en Viergever wel allemaal ivm Van Beek?
Nee, die zijn zo lekker handig aan de bal.

Van Beek moet je niet met Berghuis gaan vergelijken, want dan was hij wel een aanvaller.

En ik zie Berhuis ook geen voorstopper staan. Dat ziet er niet uit.

Wat een onzin dus weer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 21:28]
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 21:34
Daarom vertrekt Wober ook bij Ajax. Doorselecteren heet dat. Bij Feyenoord waren ze twee jaar geleden zo dom om Van Beek niet te verkopen toen er een gek was die geld voor hem wilde betalen.
Dat is het verschil in beleidsvoering.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:36
Jaja.

Eentje voor 10 verkopen en dan er eentje terugkopen van 10.

Een voorstopper. Haha. Een hark op 2 poten. En dat noem jij beleid?

En wie heeft Wober ook alweer gekocht? Ik dacht Overmars.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 21:38]
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 21:55
Ajax koopt spelers die beter zijn dan de voorganger, Feyenoord doet het andersom. Die verkopen spelers en de vervangers zijn veel en veel zwakker. Nog even het lijstje van de afgelopen twee jaar:
Karsdorp-st Juste/Diks
Kongolo-Haps
Kuyt-Amrabat
Elia-Boetius/ Larsson
El Ahmadi-Ayoub
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:50
Ajax koopt genoeg belabberde voetballers. PSV ook. Maar als je er maar genoeg koopt, dan blijft er vanzelf wel wat over.

Clubs vergelijken kan bijna niet. Teams ook niet.
City en Liverpool kun je ook niet met elkaar vergelijken.

De waarheid ligt veel meer in het midden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 22:51]
Vind ik leuk
Romo +1104
vrijdag 11 januari 2019 om 21:30
Vilhena speelt 4 wedstrijden goed, is 1.5 jaar dramatisch geweest maar Gio weigerde hem te wisselen.
Middelmaat tegen PSV hebbenn ze bewezen, wel degelijk gied te kunnen ballen
Maar die gasten zijn niet meer te motiveren, kijk ff naar de uitdrukking van Berghuis
Gewoon een nieuwe trainer
Kijk naar Oranje, zelfde selectie andere tranier
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 21:57
Oranje....en waar is Strootman dan gebleven ? en hebben de Ligt, Depay en Frenkie zich niet explosief ontwikkeld bij hun clubs ?
Bij Oranje kan je niet kopen bij een club wel, daarom is Oranje niet te vergelijken met een club, het verhaal dus van die appels en die peren........
Moet je nog een peer ?
Vind ik leuk
Romo +1104
vrijdag 11 januari 2019 om 22:02
Nou de Ligt Frenkie en Depay zaten er al een poossie hoor!
En nee bij Oranje heb je het beste matriaal, maar dat liep ook voor geen meter voor dat Koeman kwam

Appeltje?
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 22:28
Bedankt, lekker ! ik ben niet zo op peren......alleen die naam al.
Vind ik leuk
Dharmpie +809
vrijdag 11 januari 2019 om 23:02
Complimenten hœ je dit geschreven hebt.
Het lijkt helemaal niet negatief maar het is 100% zoals het is.
Ik zal het maar niet negatief aanvullen maar ik hoop dat ze een andere keuze zullen gaan maken.
Vind ik leuk
FcG4Ever +1211
vrijdag 11 januari 2019 om 20:31
Nadat ze eerder tegen Willem II speelden. lol
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:29
Met het 2e dus.

Feyenoord speelt morgen ook weer.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10791
vrijdag 11 januari 2019 om 19:11
Zonde want we hadden het toch nog redelijk goed voetbal een gelijk spel verdient 😏
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 19:12]
Vind ik leuk
FcG4Ever +1211
vrijdag 11 januari 2019 om 20:33
Dortmund speelde eerder die dag nog tegen Willem II. Zegt genoeg over hoe fit we hier zijn.
Vind ik leuk
Sytz +3790
vrijdag 11 januari 2019 om 20:44
Want dat waren de zelfde 11 denk je? Dat was het reserveteam + Sancho volgens mij.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9519
vrijdag 11 januari 2019 om 19:12
Toornstra kan totaal niet mee bij een een hoger tempo. Het toonbeeld van dat we moeten doorselecteren. Jammer van het foutje van Sven want een gelijkspel was verdiend geweest.
Vind ik leuk
Eimersweide +8227
vrijdag 11 januari 2019 om 19:14
Sven van Beek, nog zo'n toonbeeld van moeten doorselecteren. Maar nee, meneer krijgt een nieuw contract voorgeschoteld
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9519
vrijdag 11 januari 2019 om 19:16
Wellicht om voor iets meer te kunnen doorverkopen. Ik zie botje trouwens liever vertrekken dan sven..
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:17
Over doorselecteren gesproken: dan hoor ik hier elders nog wijsneuzen roepen dat Feyenoord maar El Khayati en Sol moet halen.




Zucht.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9519
vrijdag 11 januari 2019 om 19:18
Dat zijn gekkies. Zeker wat betreft el kha
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 19:27
Lood om oud ijzer Il Gordo. Blijft allemaal middelmaat.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:28
Daarom. Het is letterlijk oud ijzer. 26 en 29. Vooral miljoenen aan uitgeven.
Vind ik leuk
Clutchy +1110
vrijdag 11 januari 2019 om 19:29
maar wel meer klasse dan sommige huidige spelers
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:45
Dan wie?
Vind ik leuk
Clutchy +1110
vrijdag 11 januari 2019 om 19:53
Clasie oa. die presteren atm niet naar behoren
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:57
Ja, dan haal je aanvallende middenvelder El Khayati maar... omdat je controlerende middenvelder zgn. niet naar behoren presteert.
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 20:12
Als je op je 29ste nog in de subtop speelt, ben je natuurlijk geen versterking voor Feyenoord. Je ziet hetzelfde bij Ayoub, maar ook bij Labyad bij Ajax. Die spelen in de subtop af en toe aardig, maar uiteindelijk is het niet voor niks dat ze nooit eerder doorbraken. Ze komen kwaliteit te kort.
Doan en Odegard zijn de enigen uit de subtop die op een hoger niveau meekunnen.
Vind ik leuk
Nielsk +1769
vrijdag 11 januari 2019 om 19:28
Dat zijn die mensen die om Ayoub en Tapia schreeuwden en ze nu vol afkraken en van Geel de schuld geven, hoe hij zo ooit had kunnen halen
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:29
Exact.
Vind ik leuk
Nielsk +1769
vrijdag 11 januari 2019 om 19:30
Die schreeuwen ook om een Onbekende parel die Feyenoord eens miet gaan zoeken want er lopen er genoeg. Alsof je even naar de winkel loopt en zegt, doe mij die maar
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:33
Lainez? Dat was vorige week nog een parel. Maar na gister "opeens" niet meer.

Zonder gekheid: die parels worden steeds lastiger. Maar als je dan een Gustafson of Sinisterra haalt, dan zou ik ook graag een technische staf zien die met ze aan de slag en beter maakt.
Vind ik leuk
Kramertje +928
vrijdag 11 januari 2019 om 20:19
zet toornstra eens links en Larsson op 10

Verder wordt het echt een keer tijd dat Jorgensen gaat voetballen want dat is niet best.

Sven van Beek ook telkens een slippertje om moe van te worden

Vind ik leuk
stratumseind +185941
vrijdag 11 januari 2019 om 19:13
Ze waren zeker niet de mindere van dortmund
Vind ik leuk
Ove +712
vrijdag 11 januari 2019 om 19:15
Waar blijft die Haps
Vind ik leuk
stratumseind +185941
vrijdag 11 januari 2019 om 19:16
ik heb geen flauw idee
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:20
Waarschijnlijk morgen op de brommer tegen Karlsruher
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:50
Stratum, dit moet je even zien. Echt geweldig!

https://www.youtube.com/watch?v=xTnQF76x1do
Vind ik leuk
stratumseind +185941
vrijdag 11 januari 2019 om 19:53
Hahaha klopt ik had m al gezien .
Heerlijke gozer
Vind ik leuk
Koenbres +1615
vrijdag 11 januari 2019 om 19:14
Willem II speelde tegen de andere helft van Dortmund vandaag. 3-2 verloren, komen daar ook beelden van VP?
Vind ik leuk
Nielsk +1769
vrijdag 11 januari 2019 om 19:29
Willem wie?
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14333
vrijdag 11 januari 2019 om 19:52
De tweede
Vind ik leuk
whdijk +669
vrijdag 11 januari 2019 om 19:18
een prima resultaat. maar het blijft oefen wedstrijden zegt totaal niets.
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
vrijdag 11 januari 2019 om 19:19
Jammer, er had wel iets meer in gezeten. Desalniettemin is de derde plek in de Eredivisie wel het hoogst haalbare.
Vind ik leuk
Quareck +7223
vrijdag 11 januari 2019 om 19:21
Wat een slechte wedstrijd van beide kanten zeg! Niemand had eigenlijk ook maar ergens recht op.
Vind ik leuk
Barry Engels +31953
vrijdag 11 januari 2019 om 19:23
Oefenpartijtje.... boeien...
Vind ik leuk
Mr bien +4538
vrijdag 11 januari 2019 om 19:29
De wedstrijd 17 jaar geleden werd wel mooi gewonnen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 19:29]
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:30
Zestien jaar geleden gelukkig ook ;)
Vind ik leuk
Mr bien +4538
vrijdag 11 januari 2019 om 19:31
Welke wedstrijd dan ? Ze hebben 16 jaar geleden wel meer wedstrijden gewonnen
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:34
Iets met een UEFA Cup ofzo.
Vind ik leuk
Mr bien +4538
vrijdag 11 januari 2019 om 19:35
Was is 2002 dat is 17 jaar geleden is nu 2019.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:37
16 jaar plus een maand of acht.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 19:37]
Vind ik leuk
Mr bien +4538
vrijdag 11 januari 2019 om 19:40
Ja ok
Wist al niet welke je bedoelde hahah.
Wat was Pierre goed .ook tegen de Rangers die vrije trap vanaf de zijkant.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:43
Zeker. En vergeet nooit dat Bosvelt (weer eens) stond te ruziën met Lehmann, voor die pingel. Heerlijk.
Vind ik leuk
Mr bien +4538
vrijdag 11 januari 2019 om 19:45
En de halve finale tegen PSV.
Dat waren nog eens tijden
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:47
Kwartfinale ;)

Halve finale pakte we Inter natuurlijk. Met Ronaldo (de echte) en Seedorf. Materazzi. Mooi man.
Vind ik leuk
Mr bien +4538
vrijdag 11 januari 2019 om 19:49
Oja je hebt helemaal gelijk.
Is jammer genoeg al zo lang geleden.
Laatste Nederlandse club met een Europese prijs.

Ik vond Gyan altijd een hele symphatieke speler
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:52
Gyan was een held ja. En meest frappante is dat je cup gewonnen hebt met Rzasa in de basis. Die kon er geen kut van.
Vind ik leuk
Mr bien +4538
vrijdag 11 januari 2019 om 19:56
Gyan, bosveld, van Wonderen,Tomasson,van Hooidonk,van Persie,Rzasa ,Leonardo, korneev en Ono.
Vind ik leuk
Sabau +1268
vrijdag 11 januari 2019 om 20:02
Iemand die zonder opzoeken weet waar Aros daarna is gaan spelen?
Vind ik leuk
Mr bien +4538
vrijdag 11 januari 2019 om 20:04
Geen idee nog nooit van gehoord
Vind ik leuk
Sabau +1268
vrijdag 11 januari 2019 om 19:53
En even laten vollopen in de Bairds Bar om vervolgens Ibrox stil te krijgen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 19:58
Van Hooijdonk die in z'n eentje na de warming-up als ex-Celtic speler nog wat vrije trappen er in peert :-)
Vind ik leuk
Sabau +1268
vrijdag 11 januari 2019 om 20:01
Mooi man, en maar lachen die Piair. En die daapse die in zn ajax shirt dacht te kunnen lopen provoceren. Dat kon ook een half uurtje, toen was het afgelopen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 20:04
Thuiswedstrijd was helemaal mooi, met Van Persie op linksbuiten. Die draaide dat backie helemaal dronken.
Vind ik leuk
Ove +712
vrijdag 11 januari 2019 om 19:57
Vrije trap was tegen Freiburg
Vind ik leuk
fedor2501 +5349
vrijdag 11 januari 2019 om 20:15
Was Freiburg volgens mij toch?
Vind ik leuk
Sabau +1268
vrijdag 11 januari 2019 om 21:40
De warming up was tegen Rangers. Iedereen al het veld af maar Piair bleef nog even schieten, vonden ze niet zo leuk.
Vind ik leuk
fedor2501 +5349
vrijdag 11 januari 2019 om 21:44
Oh ok, dacht dat hij de vrije trap tegen Freiburg bedoelde. Wel een typische Piair actie tegen de Rangers want het is/was wel een zuigertje haha. Die goal tegen PSV toen zal ik nooit vergeten.
Vind ik leuk
Barry Engels +31953
vrijdag 11 januari 2019 om 21:41
Dat was inderdaad heel mooi.
Vind ik leuk
Frietbakker +5580
vrijdag 11 januari 2019 om 19:29
ik vond vooral de keeper zwak.
Vind ik leuk
poklane +5466
vrijdag 11 januari 2019 om 19:36
Grensrechter had bij de 2-0 een flinke lading stront in z'n ogen, dat is wel duidelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:43
Voor een Nederlandse club, in deze Feyenoord, is dit absoluut niet slecht. Best goed. 2-0, dan heb je de schade beperkt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 19:44]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:49
Beter lezen 2-1 😎
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:50
Je hebt gelijk gap.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:53
😉
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:48
Weinig nieuws onder de 🌞
Vind ik leuk
Sanohin +0
vrijdag 11 januari 2019 om 19:53
We zullen er aan moeten wennen. Beter wordt t niet met deze selectie.
Vind ik leuk
Roel Boeli +289
vrijdag 11 januari 2019 om 19:54
Oefenpotjes... boeiend
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:03
Knap hoor tegen dortmund. Een uur lang goed meegedaan. Dat is goed, Dortmund is niet voor de poes! Hooenlijk dat feyenoord gaat verrassen de tweede seizoenshelft met wat nieuwe jeugd wat doorbreekt. Gun het hun om de strijd aan te gaan met Ajax voor plek 2.
Vind ik leuk
Zazu +354
vrijdag 11 januari 2019 om 20:23
Als Dortmund wilde maken ze 10-0 tegen dit Feyenoord/middelmaat
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 20:26
Lang.leve de 3de plek.
Vind ik leuk
johny +92
vrijdag 11 januari 2019 om 20:33
En alweer een blunder van de slechtste verdediger van Feyenoord Sven van Beek. Ik ben bang dat hij voor Feyenoord nog veel punten zal verspelen met al die blunders.Wat ik niet begrijp is dat van Bronckhorst niet ingrijpt dat er zoveel ballen achteruit gespeeld worden en dat het zolang duurt voor dat de bal naar voren gespeeld word daar word je toch ziek van .
Vind ik leuk
Reyvoetbal +321
vrijdag 11 januari 2019 om 20:37
Slippertje Van Beek....dat lijkt bijna een standaard opmerking te kunnen worden bij de wedstrijden van Feijnoord...
Jammer, die jongen leek toch aardig op weg te zijn eerder.
Nu....oeefffff
Vind ik leuk
FR_VakW +64
vrijdag 11 januari 2019 om 23:21
Hij speelde de hele wedstrijd erg sterk zoals hij vaker doet. Maar hij heeft toch standaard nog 1 moment dat het verpest.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
vrijdag 11 januari 2019 om 20:51
Heerlijk, die Europese duels.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:22
Goed gedaan. Boven verwachting.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1353
vrijdag 11 januari 2019 om 21:40
Tijd voor de grote schoonmaak bij feyenoord.. sommige spelers zijn toch niet waardig dat shirt te dragen of ben ik gek....
Vind ik leuk
fedor2501 +5349
vrijdag 11 januari 2019 om 21:51
Om een grote schoonmaak te houden moet je ook het geld hebben om weer nieuwe spelers te halen en aangezien de toptalenten uit het buitenland tegenwoordig ook al voor extreme bedragen worden verkocht zullen we toch echt meer risico moeten nemen door eigen jeugd sneller in te passen. Talenten hebben we genoeg maar helaas mogen die alleen maar snuffelen aan het eerste van Feyenoord.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1353
vrijdag 11 januari 2019 om 23:15
zit genoeg talent bij de jeugd van Feyenoord maar krijgen amper de kans. Bij Ajax en Psv pakt het goed uit waarom dan niet bij Feyenoord?
Ps. Nieuwe trainer kunnen ze ook wel gebruiken
Vind ik leuk
FR_VakW +64
vrijdag 11 januari 2019 om 23:36
Feyenoord speelt met 8 jeugdspelers. Ajax met de aankopen Onana, Talgiafico, Schone, De Jong, Ziyech, Tadic, Huntelaar/Dolberg en regelmatig Neres. De volgende argentijn is onderweg en ze zijn ook nog met die Mexicaan bezig. Dan heb je ook nog Bande die 'eraan komt'. De jeugd komt eraan bij Feyenoord maar ze zijn gewoon niet goed genoeg of nog niet ready. Al zie ik zelf wel graag dat een Toornstra bijvoorbeeld vast word vervangen door Kokcu. En zeker ook achterin mogen spelers als VD Heijden, Verdonk, Botteghin, Van Beek en Nieuwkoop snel plaats maken voor iets beters. Maar dat los je niet zomaar op met jeugdspelers omdat ervaring en leiderschap gewoon erg belangrijk is in de verdediging (zeker centraal). In mijn ogen voldoen alleen Haps en in mindere mate St. Juste en van Beek (qua potentie ook Malacia en Bijlow) aan de vereisten. Maar juist die 3 zijn vaak geblesseerd en mogen in de ideale situatie ook hooguit als backups fungeren. De rest moet gewoon weg.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 23:37]
Vind ik leuk
FR_VakW +64
vrijdag 11 januari 2019 om 23:23
Feyenoord verdiende veel meer vandaag. Je ziet wel dat Borussia meer kwaliteit heeft maar toch waren de kansen voor Feyenoord en speelde Feyenoord gewoon beter het grootste deel van de wedstrijd. Was verder wel een vrij saaie pot, beide teams gaven geen 100 procent dat was wel duidelijk. Helaas zie ik het na dit resultaat wel gebeuren dat we morgen wel gewoon dik verliezen van een 3e klasser uit Duitsland.
Vind ik leuk
Wim59 +465
vrijdag 11 januari 2019 om 23:47
van Persie is alleen fit voor de beker manman wat een kneus.
Vind ik leuk
FR_VakW +64
zaterdag 12 januari 2019 om 00:11
We hebben echt nog wel genoeg spelers die aan de vereisten voldoen en er komt ook genoeg talent aan maar het is gewoon tijd voor vers bloed en een frisse wind om maar even 2 cliches aan te halen. Te beginnen bij de TD en technische staf. Van Geel moet vervangen worden door iemand met een groter netwerk en meer internationale allure. Gio en Landzaat zou ik vervangen door Kuyt die als assistent het vak gaat leren van Advocaat. Van Gastel mag blijven als veldtrainer. Brard en Janssen gaan de jeugdopleiding weer opkrikken.

Bijlow blijft eerste keeper maar moet meer concurrentie krijgen van de 2e keeper. Hij weet nu dat hij toch nooit plaats hoeft te maken voor Vermeer en al helemaal niet door Ten Hove. Die 2 moeten in mijn ogen dus ook vervangen worden door een nieuwe ervaren 2e keeper (met meer krediet dan Vermeer) en daarachter 2 talenten uit de jeugd (Koorevaar en van Leeuwen).

Als rechtsback zie ik graag Janmaat terug komen. St. Juste is een goede tandem met Berghuis maar is vaak geblesseerd, geschorst door domme onbesuisde acties en staat ook op het punt verkocht te worden. Nieuwkoop leek een waardige vervanger van Nieuwkoop maar komt zwaar tekort, zelfs als backup.

Centraal worden Botteggin en vd Heijden te oud en laatstgenoemde komt sowieso tekort. Ook van Beek maakt teveel domme fouten al speelt hij de laatste wedstrijden vaak wel goed (op die steeds terugkerende fout na). Als backup mag hij nog wel blijven net als Geertruida. Maar daar moeten dus wel 2 nieuwe basisspelers komen.

Op de linksbackpositie zie ik minder problemen mits Haps een keer fit word en blijft. Met Haps als basis en Mallacia als backup zit je gewoon goed. Verdonk moet wel weg.

Op het middenveld voldoen Clasie en Vilhena wel als controleurs maar de vraag is of ze nog blijven na dit seizoen. Daarachter is het gewoon onwaardig met een Tapia en Ayoub. Daar zal dus ook wat moeten gebeuren. Op 10 is v Persie goed maar die zal stoppen. Kokcu zla dat op termijn kunnen vervangen maar is nu alleen voldoende als backup. Toornstra moet ook gewoon weg. Ook daar hebben we dus aankopen nodig. Uit de keugd komen er nog wel spelers aan op het middenveld zoals Burger, Wehrman en El Batchaoui maar die hebben nog veel tijd nodig een zijn eigenlijk zelfs nog te licht als eerste backup.

Voorin heb je met Berghuis, Jorgenson en Larson een hele sterke basis in mijn ogen. Maar ze zijn nog steeds erg wisselvallig. Het word tijd dat ze constant hun vorm gaan halen. Maar ook voorin is er verder niet genoeg kwaliteit om die 3 te vervangen. Toure en El Hankouri zijn leuk maar nog lang niet klaar. Ook Azarkan en Bannink hebben nog veel tijd nodig. Vente komt in mijn ogen te kort. Die moet eerst een paar jaar op lager niveau spelen. Dus ook voorin moeten er versterkingen komen.

Genoeg werk aan de winkel dus maar niets wat onmogelijk is. Verkoop Vilhena en St Juste voor flinke bedragen en eventueel ook Jorgenson, Berghuis of Larsson. Pak voor Vermeer, Botteghin, VD Heijden, Nieuwkoop, Verdonk, Toornstra, Ayoub en Tapia wat je pakken kan. En ga dan gerichte aankopen doen of huur oude bekende totdat je jeugdspelers hebt die er klaar voor zijn. Haal bijvoorbeeld Janmaat of huur Karsdorp. Kijk of je Martins Indy en/of Kongolo (tijdelijk) terug kan halen. Probeer de Guzman nog voor 2 jaartjes aan te trekken om te concurreren met Kokcu of wat helemaal moou zou zijn is Dembele. En kijk of je Elia nog 2 jaartjes kan gebruiken om het Larsson en Berghuis moeilijk te maken. Mocht je Jorgenson verkopen probeer dan Janssen of Pelle terug te halen totdat Vente of Bannink er klaar voor zijn. Ik zie natuurlijk nog liever dat er niet alleen ex-spelers of eredivisiespelers vastgelegd worden (zoals MVG altijd doet) maar ik vraag me af of er wel iets anders mogelijk is op het moment. Goed is goed natuurlijk en risicos nemen met tropische verassingen zijn bij Feyenoord nooit een succes gebleken. En tegenwoordig betaal je voor echte kwaliteit uit Zuid-Amerika bijvoorbeeld ook al snel 10-15 miljoen en dan heb je nog steeds geen enkele garantie. Het streven is wel om een situatie te creeren waarin zo'n 'gokje' wel mogelijk is (zoals Ajax met Neres, Sanchez, Tagliafico en PSV met Chucky).
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 00:30]
Vind ik leuk
Maxi040 +0