Kous is af voor Koster na incident bij Willem II: 'Ik ben geen politieagentje'

Kous is af voor Koster na incident bij Willem II: 'Ik ben geen politieagentje'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 08:32za 12-01-2019 om 08:32

Willem II-trainer Adrie Koster heeft een dikke streep gezet onder het tumultueuze laatste competitieduel bij FC Emmen voor de winterstop. Timon Wellenreuther, Thomas Meissner, Atakan Akkaynak en Donis Avdijaj werden toen disciplinair geschorst.

De vier hielden zich de avond voor de wedstrijd niet aan de regels en veroorzaakten overlast in het spelershotel. Voor Koster geen reden om de teugels aan te halen voor het trainingskamp in Marbella, waarvan Willem II vrijdagavond terugkeerde. "Nee hoor. Het was gewoon hetzelfde als anders", zegt de ervaren coach in De Telegraaf. "Er waren duidelijke regels, maar die hadden we al."

"We hebben een streep gezet onder wat er is gebeurd", vervolgt Koster. "We vinden dat je je op een bepaalde manier moet voorbereiden op een wedstrijd. Dat hebben we duidelijk aangegeven en daarmee is voor mij de kous af." Hij liep dan ook geen extra wachtrondes. "Schei uit zeg. We hebben duidelijke regels en het is niet zo dat ik nu als een politieagentje moest gaan rondlopen."

Volgens Koster is er wel degelijk tijd voor ontspanning. "Ik ging ook één dag in de week lekker op stap. Maar je moet wel weten wanneer dat wel en niet kan. Ook mijn spelers mogen een uitlaatklep hebben, maar je moet ook weten wanneer je je moet focussen op een wedstrijd."

Lees meer over:EredivisieWillem II

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 08:41
pffff vermoeiende voetbaltaal, spelers laten het voor 99% laten zien en toevallig horen hier trainer(s) bij die echt niet het verschil maken. En zeker niet bij een club als willem2. Dus niet zo interessant doen Koster.
Vind ik leuk
Kukeltje +58
zaterdag 12 januari 2019 om 08:49
99% van de Willem II supporters zijn ervan overtuigd dat wij door onze trainer destijds Champions Leauge voetbal hebben behaald.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:59
Misschien idd een uitzondering voor jullie. Maar Koster is een opa man die kun je toch niet meer voor een groep zetten.
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 09:01
En Dick Advocaat dan?! Die is zeker niet te oud?!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:11
Is ook een opa op leeftijd maar daar zit passie in van een 20 jarige trainer. Koster zit als een dooie lul op de bank.
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 09:33
Is gewoon een verschil in gedrag...Er zijn wel meer trainers die rustig zijn. Heeft niks met kwaliteit te maken.
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 09:33
Koster doet het tot dusver niet heel slecht. Toch?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:05
Ze hebben thuis 1x gewonnen grloof ik van Heracles. Rest alles verloren. #kosterout
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054
zaterdag 12 januari 2019 om 10:34
Hahaha, zet jezelf aub niet zo voor lul. Wat heeft leeftijd er nu mee te maken als je trainer bent. Hij moest optreden en heeft dit ook gedaan. Met deze opa man neem je geen loopje.
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 10:52
Precies!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10134
zaterdag 12 januari 2019 om 08:46
Sorry maar als hoofdtrainer vind ik Koster ongeschikt waarschijnlijk naast een sterke hoofdtrainer kan hij lekker in alle rust werken maar dit werkt niet!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:52
Idd! Ik vind ook dat Willem 2 een hele goede selectie heeft. Ik had een 10de of 11de plaats verwacht en miss zelfs wel in linkerrijtje, maar absoluut niet dat ze het nog moeilijk kunnen krijgen.
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 09:03
Dit werkt niet want? Het seizoen is halverwege, zullen we nog even wachten met conclusies trekken?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:15
Willem2 gaat het heel erg moeilijk krijgen. Zeker als mathijsen sol voor een schijntje laat gaan. Wordt een puinhoop in tilburg na de verlies partij tegen nac volgende week.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 12 januari 2019 om 09:21
Is al een puinhoop in Tilburg.
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 09:30
Wat leuk dat jullie in de toekomst kunnen kijken. Al vaak de Lotto gewonnen zeker? We zullen zien...En iemand die voor DB is praat zoiezo poep..
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 12 januari 2019 om 09:58
Haha 🤥
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:16]
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 09:34
In Den Bosch gaat het daarentegen al jaren goed.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 12 januari 2019 om 09:57
Nee daar was het jaren een puinhoop maar gelukkig gaat het nu goed.
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 10:00
Ik hoop dat het zo blijft. Papa Jordania maakte er een aardig zooitje van.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 12 januari 2019 om 10:17
? Met papa hebben ee niks te maken
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054
zaterdag 12 januari 2019 om 10:37
Hahaha ja het gaat sportief inderdaad goed. De club is verder al lang gestorven, maar goed. Da's bijzaak.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 12 januari 2019 om 10:46
Gestorven? Dan zijn we echt een wonderclub. Want dat betekent dat we zijn opgestaan uit de dood.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054
zaterdag 12 januari 2019 om 11:15
Gefeliciflapstaart.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:23
Het word pas echt een puinhoop als jullie terugkomen naar de eredivisie.. Koelkasten, stoeltjes, frikandellen😅
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 12 januari 2019 om 10:41
Haha. Dat was inderdaad kut.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054
zaterdag 12 januari 2019 om 10:43
Van die semiprofs gaan wij zeker niet verliezen.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 12 januari 2019 om 10:48
Je hebt al een keer gewonnen maar dat kwam puur en alleen omdat je die twee matennaaiers bij ons voor die belangrijke wedstrijd had gecontracteerd👍🏻
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 10:54
Die matennaaiers wilden naar een fatsoenlijke club!
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 12 januari 2019 om 10:58
Je bedoelt een club waar alleen maar dat soort zit volk zit, dus waar ze zich inderdaad thuis voelen.
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 11:40
Als jij hogerop kunt op je werk doe je het natuurlijk ook niet. Stel je voor zeg, meer salaris, betere werkomstandigheden...nee, dat zou toch niemand willen!
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 12 januari 2019 om 11:50
Jawel, maar ze stonden bij ons nog onder contract en wilde daarom tegen jullie niet spelen. Werkweigering en de rest daarmee in de steek gelaten.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054
zaterdag 12 januari 2019 om 11:16
Met de semiprofs bedoel ik nak
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:21
en? is dat kut stadionnetje al uitverkocht?
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054
zaterdag 12 januari 2019 om 11:22
Geen idee lulletje, is je geel zwart gebreide trui al uit de was? Ben je al uit de degradatiezorgen? Heb je al een fatsoenlijke selectie? Kom je zelf ook zondag? Gaan jullie dan weer 90 min stil zijn?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 11:24]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:36
We gaan het zien pisvlekje..en nee ik kom niet weiger in dat zwijnen stalletje te komen waar je geen fatsoenlijk uitvak hebt...
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 11:39
Nee dat aquarium bij jullie is een top uitvak..
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:43
Klopt maar daar wordt je niet bekogeld door 2 kanten....
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 11:47
Wat een jankert ben jij zeg...Kan je niet tegen een beetje bier? In je eigen stadion gooi je er toch genoeg van in je keelgat.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:55
Zo zo jij woont zeker met een uitkering in Broekhoven...nou succes met dat clubje succes zonder uitstraling.....
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 12:00
Als jij dat wilt geloven prima hoor :) maar als dat je reactie is heb ik meer het idee dat jij uit zo'n vergelijkbare wijk in Breda komt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:12
Jammer knul....woon in Molenschot
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 13:37
Lul dan ook niet dat ik uit Broekhoven kom...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:31
lul jij niet dat ik genoeg bier in mijn keelgat gooi.....game ...set....mach!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:33]
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 20:27
Als je dat niet doet ben je ook geen echte supporter...althans als ik de 'echte' supporters daar moet geloven dan he, want die zijn er maar al te trots op.
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 20:29
En nu ook nog met tennis termen smijten...Dit is een voetbal forum ratje, moet ik je zelfs dat uitleggen. En als je dan al tennis termen gebruikt...typ het dan in godsnaam goed.
Vind ik leuk
wil +1323
zaterdag 12 januari 2019 om 17:11
Molenschot? Is dat dat dorp met 3 paarden, een hond en een dwaze NAC supporter?
Vind ik leuk
wil +1323
zaterdag 12 januari 2019 om 17:06
De grootste zwijnenstal is in Breda.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054
zondag 13 januari 2019 om 01:03
Pisvlekje?... je bent gewoon een wannabe. Beetje de toffe jongen uithangen met je toetsenbordje en je kutclubje. Ga weg, je bent plebs. Ga maar snel van links naar rechts.
Vind ik leuk
Counterattack +11754
zondag 13 januari 2019 om 18:59
Enough written.. relax
Vind ik leuk
wil +1323
zaterdag 12 januari 2019 om 17:05
Ga eens lekker verder dromen vriend. We lusten NAC rauw.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:28
Zeg knul...ga lekker verder wiet planten kweken... rolluiken sluiten die bijna iedereen heeft in stilburg en vergrijp je lekker aan Roy Donders!! Kutkruik
Vind ik leuk
wil +1323
zaterdag 12 januari 2019 om 17:39
Deze reactie typeert wel je afkomst.
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 20:25
Precies, dat probeerde ik hem hier boven ook al uit te leggen. NAC supporter he, die zijn meestal niet zo snel van begrip, en überhaupt niet zo slim...
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054
zondag 13 januari 2019 om 01:05
Laat gaan. Deze puber heeft uitingsproblemen en waarschijnlijk een trainingspakske met pet achterstevoren. Molenschot? Wat een boer ben je dan. Campingdorp
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 10:47
zo tokkie...nog om 01;05 je eigen druk maken?jij hebt een zielig leventje zo te merken.....neem een voorbeeld aan sooike....daar kun je wel mee praten over beide clubs......ps....ben 55 jaar....dus.....enne kan zo maar eens zijn dat ik toch ga.....en dat kaartje kost mij niks....ken de materiaalman persoonlijk....onze zonen hebben samen gespeeld bij T Zand.....dag menneke.....oja goed luisteren naar de vuurwerk manager bij jullie....want anders echt wedstrijd zonder publiek....niet dat dat veel uit maakt.....lege plekken zat bij jullie....houdoe.....
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 11:13]
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054
zondag 13 januari 2019 om 13:04
Het zal mij een grote zorg zijn of je gaat, oude man. Komt ie weer aan met zn lege plakken. Ja bij jullie zit het altijd 4 x stijf uitverkocht! Dat is het enige waar elke naksupporter steeds op terugvalt. Het gaat gelukkig over voetbal en niet over toeschouwers en kansloos alcoholmisbruik. En dat het stijf uitverkocht is is geen prestatie. Het geeft alleen maar aan dat er blijkbaar 19000 mensen mentaal zodanig beperkt zijn, dat ze daarheen willen. Nou, in ieder gevak erg fijn dat je de materiaalman persoonlijk kent. Je kunt tenslotte maar iemand kennen natuurlijk.😂😂😂Het interesseert me trouwens geen klote waar jouw zoon gevoetbald heeft. Hou je persoonlijke geneuzel voor je. Wat denk je nou. Ga nu maar weer vlug naar je caravan, pipo.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 18:11
Bak een taart en ga het vieren....je ligt zeker met een zak friet uit de friettent uit je straat op de bank....slaap lekker uit tokkie en zet de verwarming nog wat hoger voor je wietplantage
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054