Reiziger: 'Ten Hag wil van ons weten hoe hij zich houdt in de groep'

Reiziger: 'Ten Hag wil van ons weten hoe hij zich houdt in de groep'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 09:39za 12-01-2019 om 09:39

Jong Ajax begint zondag zonder de nodige talenten aan de tweede seizoenshelft in de Keuken Kampioen Divisie. Ryan Gravenberch, Jurgen Ekkelenkamp, Victor Jensen, Noa Lang, Mitchel Bakker en Dani de Wit zijn met het eerste elftal in Florida en ontbreken tegen Jong PSV.

Volgens Jong Ajax-trainer Michael Reiziger zijn de lijntjes met de technische staf van Erik ten Hag kort. "Ryan Gravenberch is zestien jaar, een junior nog, maar hij speelt vaak bij ons in Jong Ajax terwijl hij traint met de A-selectie", geeft hij in Het Parool een voorbeeld. "Je begrijpt dat het heel belangrijk is om van elkaar te weten hoe dat gaat. Wij willen weten hoe Ryan heeft getraind als we hem het veld in sturen, en hoofdtrainer Erik ten Hag wil van ons weten hoe Ryan zich houdt in de groep, hoe hij is in de kleedkamer."

Reiziger is tevreden over de samenwerking met Ten Hag en diens staf. "Die was vorig jaar goed en dat is ze nog steeds. In de tactische aanpak trek je één lijn. Wij spelen in een tactisch concept dat strookt met de speelwijze van het eerste elftal. Op die manier bereid je de spelers van het beloftenelftal ook voor op de stap naar het eerste. Maar een wedstrijd is een wedstrijd, dus er kunnen zich dingen voordoen waardoor ik van dat concept moet afstappen. Die vrijheid heb ik."

Het contract van Reiziger loopt komende zomer af. "Ik zou hier kunnen blijven, in dezelfde of in een andere rol. Ik weet niet wat een logische stap zou zijn, als die al bestaat. Een trainerscarrière is moeilijk te plannen."

Plaats een reactie

Roeptoeter +15551
zaterdag 12 januari 2019 om 09:48
Logische stap volgens de Ajax filosofie is Ten Hag opvolgen. En die is weg als je geen kampioen wordt.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2415
zaterdag 12 januari 2019 om 09:55
Ach, alle trainers zijn reizigers. 😉
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:18
Maar niet alle reizigers zijn trainers 😉
Vind ik leuk
ruite083 +179
zaterdag 12 januari 2019 om 14:33
Klopt erstaat ook een Reiziger in de goal, trouwens geen familie
Vind ik leuk
HarmvV +108
zaterdag 12 januari 2019 om 10:00
Mocht PSV zo blijven spelen kan het zomaar zijn dat Ajax geen kampioen wordt dit seizoen. Ten Hag laat Ajax goed en attractief voetbal spelen en haalt daarmee sowieso de laatste 16 van de CL. Kan me niet voorstellen dat hij dan op straat gezet wordt.
Vind ik leuk
Castromann +9014
zaterdag 12 januari 2019 om 11:42
Ten Hag doet het goed.
Maar vergeet niet..... dat hij ook tig milj heeft mogen uitgeven. Blind tadic bande #50milj.
En hij heeft ook niet te klagen over gemakkelijke CL tegenstanders.
En nu loten ze ook weer het team dat het slechtse in vorm is ...real.
Dat is na bayern München wederom n topteam op retour.
Zou Keizer dit ook niet bereikthebben?
Sterker nog...misschien was Keizer wel kampioen geworden vorig seizoen.
Maar goed we zullen ten Hag het voordeel van de twijfel geven.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:05
Bande heeft hij niks aan gehad, Ajax heeft dus alleen 40m voor Blind en Tadic uitgegeven. Terwijl PSV een stuk of 6 spelers heeft gehaald. Jij noemt het gemakkelijke tegenstanders maar je moet er wel maar even van winnen. PSV rolt die tegenstanders niet op en komt niet ongeslagen uit de poule.
Nee Keizer had dit niet geflikt, kijk maar naar de tactische omzettingen tegen onder andere Benfica en Bayern uit en in de return tegen Standard. Enige fout van was psv uit.

Grappig hoe je alles maar zit te verbloemen.
Vind ik leuk
Castromann +9014
zaterdag 12 januari 2019 om 14:55
Psv had waarschijnlijk in de poule bij ajax ook op het gemakkie 2e geworden en ajax in de poule van psv 4e.
Maar goed dat is als als als 😉
Maar ze hebben Bande toch gekocht.....
Dat hij dan geblesseerd raakt..doet er niet toe.
Vind ik leuk
Jozef +44185
zondag 13 januari 2019 om 15:48
Real is gewoon nog de meest recente CL-winnaar. 9 spelers liepen in mei nog met die grote beker in hun handen. Dan kun je hoe dan ook niet spreken van een ploeg op zijn retour. Vorig jaar presteerden ze ook ondermaats in de eerste seizoenshelft...
Vind ik leuk
Castromann +9014
zondag 13 januari 2019 om 15:54
Feyenoord werd kampioen in 2017.
Jaar later eindigde ze op 17punten achterstand op psv .
Maw verleden telt niet...alleen het heden.
Vind ik leuk
Jozef +44185
zondag 13 januari 2019 om 15:59
Oké.

In het heden doet Ajax nog op 3 fronten mee en heeft alles in eigen hand. En Feyenoord vergelijken met Real gaat mij eerlijk gezegd wel heel erg ver... Real is op dit moment de meest recente CL-winnaar.
Vind ik leuk
Castromann +9014
zondag 13 januari 2019 om 16:20
Vergelijk fey ook niet met real.
Wil alleen maar aangeven dat het ene seizoen niet het andere is.
Dus dat je het ene jaar top kan zijn en het jaar erna met nagenoeg hetzelfde elftal een heel stuk minder.😉
Vind ik leuk
Jozef +44185
zondag 13 januari 2019 om 16:40
We zullen zien. Ajax zijnde zou ik maar niet al te hard rekening mee houden.
Vind ik leuk
Castromann +9014
zondag 13 januari 2019 om 17:50
Layen we hopen voor het ned voetbal dat ajax doorgaat/zover mogelijk komt.
En dat is goed mogelijk met deze selectie. 👍🏼
Vind ik leuk
rpaulp50 +13409
zaterdag 12 januari 2019 om 10:05
Dat denk ik niet.....
Hij heeft z'n bijdrage gehad in zo'n 60 miljoen CL verdienste, dan wordt je niet ontslagen als je op een paar punten achterstand net geen kampioen wordt.
Ten Hag mag zijn contract afmaken als er geen gekke dingen gebeuren.........
Vergeet niet niet: 30 tot 40% v.d. spelers vertrekt, als de constante factor van Trainer dan ook nog wegvalt.......
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:31]
Vind ik leuk
mcmodd +26903
zaterdag 12 januari 2019 om 09:50
Reiziger lijkt me een man met het juiste gezag. Bovendien kan hij dienend werken voor de club en tevens in het belang van het vlaggenschip. Hij zou als assistent bij Ten Hag geen raar figuur slaan.
Vind ik leuk
Uitvak030 +382
zaterdag 12 januari 2019 om 09:51
Lekker naar een club gaan waar hij echt zelf de lijnen kan bepalen. Leer je het meeste van lijkt me. Terugkeren naar Ajax kan altijd nog.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
zaterdag 12 januari 2019 om 10:02
Ik vind reiziger zo n geschikte man voor de positie waar hij nu zit. Hoop echt dat ze verlengen met hem. Levert mijns inziens de hele periode dat hij er zit al ontzettend goed werk.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:03
Mooie kleedkamerromantiek- en liaison. Mark van Bommel revisited.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:05]
Vind ik leuk
Nuance +10723
zaterdag 12 januari 2019 om 10:22
Clickbait titel, want deze suggereert dat Ten Hag wil weten hoe men over hem oordeelt in de groep.
Vind ik leuk
Mad Max +1129
zaterdag 12 januari 2019 om 11:08
Wat is het toch een onzekere vent die ten Hag.
Vind ik leuk
Speedy +350
zaterdag 12 januari 2019 om 11:27
Ik zou zeggen, contract verlengen en Ten Hag tzt opvolgen. Volgens mij is Reiziger een prima coach voor Ajax1
Vind ik leuk