Feyenoord klaar voor tweede seizoenshelft: 'Durf wel te stellen dat het eraf spat'

Feyenoord klaar voor tweede seizoenshelft: 'Durf wel te stellen dat het eraf spat'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 10:09za 12-01-2019 om 10:09

Martin van Geel denkt dat de selectie van Feyenoord bijzonder gemotiveerd is om in de tweede helft van het seizoen zijn doelen te behalen. De technisch directeur van de Rotterdammers is tevreden met wat hij met eigen ogen op het trainingskamp heeft gezien.

Feyenoord belegt deze winterstop een trainingskamp in Marbella, waar vrijdag een oefenduel tegen Borussia Dortmund met 2-1 verloren ging. "In grote lijnen let ik op de sfeer, de gedrevenheid en de passie", bespreekt Van Geel de trainingen van de Stadionclub in het Algemeen Dagblad. "Spat het eraf of is het plichtmatig? En als ik naar de trainingen kijk, dan durf ik gerust te stellen dat het eraf spat."

"Het niveau van de trainingen is ongelooflijk hoog", vervolgt de technisch directeur van de Rotterdammers. "Ik zie een ongelooflijke gedrevenheid. De ambitie om er een mooie tweede helft van het seizoen van te maken. En dan kun je zeggen, dat zeg je elk jaar. En dat is in meer of mindere mate ook zo. Maar het ene jaar is toch niet het andere jaar."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 10:12
Heerlijk die foto van onze TD, ga hem maar uitprinten denk ik...........
Vind ik leuk
Zultkop +6596
zaterdag 12 januari 2019 om 10:13
Niet boven je bedje hangen, slaap je straks niet meer. 🙂
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:14
🤣
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:36
Maar eigenlijk is er niets nieuws onder de (Spaanse) zon, GIO maakt nog steeds dezelfde keuzes als in 2018, in het spelersmateriaal zijn nog geen wijzigingen geweest....maar de fans kunnen gerust zijn ...er wordt scherp getraind, de vonken spatten er vanaf

Denk dat die vonken al lang weer gedoofd zijn wanneer straks de competitie hervat wordt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 13:26]
Vind ik leuk
mcmodd +26907
zaterdag 12 januari 2019 om 11:42
Van mij mag je dat schrijven, van die “fonken”. Maar weest dan konsekwent en zeg dan ook “onze vans”, Feyenoordvans dus.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:54
Are you a Dutch teacher?
Vind ik leuk
Echt? +5243
zaterdag 12 januari 2019 om 15:11
Bedoel je een leraar Nederlands of een Nederlandse leraar? Je benadrukt op deze manier wel erg je analfabetisme.
Vind ik leuk
mcmodd +26907
zondag 13 januari 2019 om 12:52
No, I am logical thinking and try to teach people general languages in logocal way.
Vind ik leuk
Horas +574
zaterdag 12 januari 2019 om 12:31
Veyenoordvans dan tog seker?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:28
Dank je voor het verbeteren, denk dat ik één van de weinigen ben hier die dát wel op prijs stelt !
Ik wil niet CONSEQUENT dezelfde fouten maken 😉😉
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:19]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Het valt me op de sommigen hier niet goed kunnen schrijven. Zelfs mensen die feit met ij schrijven. Dat is wel een grote blunder in mijn ogen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:45
Sommigen, meer dan 30 % denk ik !
Ik verbeter mensen vaak, maar krijg daar erg vaak nare reacties op.
Ik vind dat wanneer je ieys voor een ander schrijft je je wel mag inspannen om woorden foutloos te schrijven. Zeker wanneer het gaat om namen van spelers en clubs. 😎
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:12]
Vind ik leuk
Jopi1982 +889
zaterdag 12 januari 2019 om 14:52
IETS
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:57
👍👍 goed gezien !
Vind ik leuk
Jopi1982 +889
zaterdag 12 januari 2019 om 15:23
Je was zo lekker bezig!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:29
Dat blijf ik ook wel hoir ! 😎
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:31
Hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:32
Weer goed ! 😎 Knap zech !
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:33]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:33
Zeg. 😂
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:36
Door naar de vinale ! 😎
Vind ik leuk
Jopi1982 +889
zaterdag 12 januari 2019 om 15:45
Ogay!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:52
Nogay !
Vind ik leuk
cj_fey +4407
zaterdag 12 januari 2019 om 17:29
Is het dan niet Veyenoordvans?/ 🤣🤣
Vind ik leuk
mcmodd +26907
zondag 13 januari 2019 om 12:56
Nee, bijna goed. Het is Vijenoortvans..., geloov ik.
Vind ik leuk
cj_fey +4407
zondag 13 januari 2019 om 14:11
Vind ik leuk
voebtalie +2252
zaterdag 12 januari 2019 om 13:44
Sterker nog het niveau op de training doet niet onder voor Arsenal, Liverpool of Barca!! Aldus van Persie.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13949
zaterdag 12 januari 2019 om 10:37
Dat dat wijf van hem niet op de foto staat. Die zal ook wel naar mabella mee geweest zijn
Vind ik leuk
Ove +2615
zaterdag 12 januari 2019 om 11:36
Die was er als eerste
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:17
Bedoel je Marbella ?
Vind ik leuk
Antikunstgras +13949
zaterdag 12 januari 2019 om 15:38
Ja joh, ik wordt helemaal debiel van deze app. Er is geen knop om een schrijffout corrigeren
Vind ik leuk
Pimman +10310
zaterdag 12 januari 2019 om 10:44
En dan boven je bed hangen Hans..dan kan je je er iedere dag groen en van Geel aan ergeren ;) Hou de moed erin sowieso fijn weekend groet Pim..
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:48
Maar dan wel met een strop aan z,n nek Pim.
Gelukkig vanmiddag weer volop Engels voetbal, maar eerste natuurlijk Feyenoord om 12.00 uur op Fox. Jij ook een prettig weekend Pim.
Vind ik leuk
Pimman +10310
zaterdag 12 januari 2019 om 11:01
Hans haha..ja als dat zou kunnen he?! Dank je. Ik heb gisteren nog wat beelden gezien van tegen Dortmund dat zeg er niet verkeerd dus dat geeft moed. Vandaag kan ik helaas niet kijken..véél plezier!
Vind ik leuk
stratumseind +195104
zaterdag 12 januari 2019 om 13:51
En ik nog wel denken dat je al een behangetje had met afbeeldingen van de familie v geel......
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:14
Heb/had ik ook maar daar zit nu al zo,n laag of 4 overheen.......
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 18:14
Ik print er 1 uit van zijn vrouw en hang hem boven mijn bed dan kan ik elke avond zeggen wat ben ik een gelukkig man als ik naar mijn vrouw kijk
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:13
"Het niveau van de trainingen is ongelooflijk hoog", 

Nou de wedstrijden nog.
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
zaterdag 12 januari 2019 om 12:15
Ze zijn ook uitgerust hé..... 😜😜😜😜
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
zaterdag 12 januari 2019 om 12:30
Zei van Persie ook al voor het begin, deed niet onder voor het niveau van een Barca! Gelukkig hebben ze dat altijd lastige Fortuna en Emmen gehad!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:35
Hahaha 🤦‍♂️
Vind ik leuk
Echt? +5243
zaterdag 12 januari 2019 om 15:13
Gelukkig walsen jullie over PSV heen zoals godenzonen betaamt.
Vind ik leuk
Barry Engels +32296
zaterdag 12 januari 2019 om 13:42
Exact mijn gedachte.

Het is zeer teleurstellend om te moeten constateren dat het onmogelijk lijkt om structureel het niveau te halen zoals in de eerste helft tegen PSV. Ik geloof absoluut niet dat hier onder Van Bronckhorst verandering in gaat komen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:54
Maar ze missen ook kwaliteit. En dat is meer Van Geel aan te rekenen. Dat niveau kunnen ze blijkbaar niet vasthouden. Als Gio beetje beter materiaal zou krijgen zou ik zijn training vaardigheden nog wel eens willen zien.

Elke trainer doet het goed met een goede selectie.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 13:55]
Vind ik leuk
Barry Engels +32296
zaterdag 12 januari 2019 om 13:58
Als je zo kunt voetballen als tegen PSV dan is die kwaliteit er blijkbaar wel.... Van Bronckhorst is gewoon een hele matige trainer.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:04
Misschien wel waar. Misschien toch te soft.
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 10:13
"Het niveau op de trainingen is ontzettend hoog".



Annet, van sommige dingen is het handig als je die niet openlijk zegt.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15561
zaterdag 12 januari 2019 om 10:22
Hij heeft niet van Van Persie geleerd.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:28
Zo'n domme uitspraak dit, bij het eerste tegenvallende resultaat krijg je dit allemaal weer over je heen gesmeten.

Maar eigenlijk wil hij zeggen: "GIO en ik kunnen nog wel aanblijven, want er wordt nog steeds heel scherp getraind"
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 10:44
Exact.
Vind ik leuk
Blindsy +18713
zaterdag 12 januari 2019 om 11:09
Zo hoog boven de zeespiegel ligt Marbella ook niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:15
Lijkt wel een wanhoopspoging om de media minder nadruk op Feyenoord te laten leggen.
Vind ik leuk
voebtalie +2252
zaterdag 12 januari 2019 om 13:47
Dat was zijn poging gisteren ook al met een sneer naar Ajax. Zielig mannetje is het eigenlijk.
Vind ik leuk
HarmvV +108
zaterdag 12 januari 2019 om 10:17
Allemaal leuk en aardig dat die jongens erg gedreven zijn hoor maar ik denk dat ze dat bij elke club kunnen zeggen over hun trainingen. Het probleem is dat Van Geel moet zorgen dat er beter spelers materiaal komt die met die gedrevenheid ook echt wat klaar kunnen spelen. Helaas is al langer bekend dat hij dat niet zo in de vingers heeft.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 18:19
Hij doet zijn best nu zijn de blikken weer gericht op Diks hahaha
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:18
'het ene jaar is t andere jaar niet'. Dat zijn nog eens gewaagde uitspraken!
Vind ik leuk
Pimman +10310
zaterdag 12 januari 2019 om 11:03
Hahaa!
Vind ik leuk
Op afstand +1337
zaterdag 12 januari 2019 om 10:20
van Geel doet er beter aan te zwijgen
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:30
van Ge(he)elonthouder qua tekst !!!

Prima oplossing !
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:49]
Vind ik leuk
Pimman +10310
zaterdag 12 januari 2019 om 11:03
Ik erger me groen en van Geel aan hem!
Vind ik leuk
Kuip +9925
zaterdag 12 januari 2019 om 10:23
"Het niveau van de trainingen is ongelooflijk hoog". Ha,ha,ha.......Daar zien we in de wedstrijden dan niets van terug.
Van Geel leeft nog in de jaren ‘90 van de vorige eeuw. Toen het tempo 10x lager lag. Voetbal heeft zich de laatste jaren enorm ontwikkelt. Als je veel buitenlands voetbal kijkt, dan zie je dat Nederland (behalve Ajax en PSV dit seizoen) heeft stilgestaan.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:30
Dít seizoen ???
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 10:45
Ja. Of niet? ;)
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 18:22
Dan kunnen beter slecht trainen en top spelen in de wedstrijden
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:24
'We gaan er alles aan doen om die derde plaats te behouden"

Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 10:26
Jan de Jong zal straks in de nieuwjaarspeech roepen dat 'ze de jager zijn'.
Vind ik leuk
COYG +8133
zaterdag 12 januari 2019 om 10:57
🤣😂 zo waar dit.
Vind ik leuk
Blindsy +18713
zaterdag 12 januari 2019 om 11:08
En dan roepen wij dat we het met losse flodders schieten, zat zijn?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:26
Basisplek voor Ayoub?
Vind ik leuk
erikv78 +457
zaterdag 12 januari 2019 om 11:29
Nee, die moet nog een jaar wennen aan het Feyenoord systeem
Vind ik leuk
PoepWagen +2177
zaterdag 12 januari 2019 om 10:28
Ja mooi he, en dan verliezen ze weer thuis van Emmen. Wordt tijd dat die Van Geel opbonjourd!
Vind ik leuk
keesje s +903
zaterdag 12 januari 2019 om 10:29
Gaan voor die 3e plaats!!!! 💪💪
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:42
Ben benieuwd mocht Ajax en Feyenoord eventueel beide weer in de finale komen. Weer 2 wedstrijden?
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 10:45
Nee, gewoon in De Kuip.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:02
Dus Ajax mag geen fans meenemen? Ik geloof er niks van.
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 11:57
Geen idee. Ajax fans waren er ook een paar jaar terug tegen Zwolle. Moet nu dus ook kunnen.

Maar omdat Ajax geen fans mag meenemen dan maar over twee wedstrijden? Dat is zo jaren tachtig.
Vind ik leuk
erikv78 +457
zaterdag 12 januari 2019 om 11:30
Volgens mij is er na de vorige keer besloten om dit nooit meer te doen
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:30
Ben benieuwd, commercieel is het voor de KNVB wel lucratief
Vind ik leuk
erikv78 +457
zaterdag 12 januari 2019 om 11:33
Misschien verzinnen ze wel iets, willen ze Spanje voor zijn en word de finale in USA gespeeld 🤣
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3705
zaterdag 12 januari 2019 om 10:54
Bij ons zijnde trainingen ook supergoed😂
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:59
Hebben ze hem ook gevraagd wat als het dan toch weer misgaat. Waar heeft het dan aan gelegen en hoe voorkomen we dat in de toekomst??? Hahaha
Vind ik leuk
Blindsy +18713
zaterdag 12 januari 2019 om 11:07
Tja, tegen PSV spatte de gedrevenheid er ook van af. Eerst zien, dan geloven, Mart.
Vind ik leuk
Ben +187
zaterdag 12 januari 2019 om 11:22
Was er een interview of is dit uit de duim gezogen nepnieuws?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:27
Trainen ze op een hoge berg?
Vind ik leuk
erikv78 +457
zaterdag 12 januari 2019 om 11:31
In vergelijking met Nederland ligt alles hoog
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
zaterdag 12 januari 2019 om 11:38
Maar het ene jaar is toch niet het andere jaar."

wel, net als vorig jaar ben je nu al klaar.
Vind ik leuk
AFP +2904
zaterdag 12 januari 2019 om 11:43
Deze constatering had Van Geel aan het begin van dit seizoen moeten kunnen zeggen, niet nu met 10 punten achterstand op de nr. 2 en een smadelijke nederlaag van Fortuna S. Wat kan die man slap lullen zeg.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:46
Lekker belangrijk dat het op de training er vanaf spat, het gaat om wedstrijdmentaliteit en die is tegen de wat kleinere clubs ondermaats
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:47
Na een half jaar zegt ie weer wat, is het weer niet goed...
Vind ik leuk
bert +553
zaterdag 12 januari 2019 om 12:28
Wat een gek,eerst zei hij we hebben een kampioenswaardig elftal.nou dat hebben we gezien met een niveau voor het rechter rijtje ......en nu spat het eraf......die man spoort echt niet
Vind ik leuk
Bobo8484 +150
zaterdag 12 januari 2019 om 12:46
Het spat er straks van af... Hahaha ik krijg buikkramp van het lachen! Nu van Persie nog die gaat zeggen dat het niveau op de trainingen zo hoog is en ze het iedereen moeilijk kunnen maken wereldwijd gezien!!
Maarrr ze hebben wel het vertrouwen in zichzelf dat ze nodig zullen hebben.. Niet altijd realistisch maar 3e worden ze er denk wel mee.
Vind ik leuk
klick +1265
zaterdag 12 januari 2019 om 12:56
weer lekker 1 deel uit het hele interview gepakt
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:03
Als ik die foto zie, sfeer 😂alleen chagrijn!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:02
Dit is altijd het zelfde praatje, is het de bedoeling om de trouwe supports voor de gek te houden?
Vind ik leuk
Salah +9
zaterdag 12 januari 2019 om 14:07
Gaan we weer, praatjes en vervolgens verliezen van Pec, en n kansloze nederlaag tegen onze vrienden.
3e plaats is ook nog maar de vraag en de beker winnen ze ook niet.

T zit gewoon niet goed, maar bij feyenoord laten ze de technische staf lekker doormodderen.
Vind ik leuk
Glenn55 +129
zaterdag 12 januari 2019 om 14:12
Tsja, het is maar net hoe je 'hoog niveau' ziet, ik zie de wedstrijden, tot nu toe zie ik daar maar weinig in terug, positie spel, combinaties, passie, tactiek........ sorry, als dat heel hoog niveau moet zijn, dan heb ik daar echt andere voorstelling van!
Maar ja, als ze zelf allemaal tevreden zijn hoe t voetbal gespeeld wordt, dan zal t niveau zo blijven, hoezo ambitieus?
Die prijzen verbloemen veel, alleen de echte (goed en mooi) voetballiefhebbers zullen vraagtekens achter zetten, vooral ook in combinatie met de achterstand die Feyenoord al die jaren heeft t.o.v. Ajax en PSV.
Elders had ik al geschreven hoeveel veranderingen gemaakt moet worden om echt stappen vooruit te maken, hopelijk gaat dat echt gebeuren onder aanvoering van Sjaak Troost nu....... zo komen we niet verder.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:13]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:43
Ik heb er weinig van gezien tegen Dortmund, denk dat de wens de vader van de gedachte was. Met vd Heijden als schutterend voorbeeld zoals gewoonlijk.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:45]
Vind ik leuk
repeP +2190
zaterdag 12 januari 2019 om 16:44
Winnen van Ajax op de 27-ste dan maar in de Kuip.

Gelijke monniken, gelijke kappen, dus als het even kan ook met 2-1. Zoeken PSV en Ajax het verder onderling maar uit.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:45
Ik durf ook wel voor dat geld.
Vind ik leuk
Vooruit +228
zaterdag 12 januari 2019 om 22:35
Was Feyenoord ook maar klaar geweest voor de eerste seizoenhelft, dan hadden ze nu bovenaan gestaan.
Vind ik leuk
Mijnideaal +136
zaterdag 12 januari 2019 om 23:54
Wat een walgelijke vent zeg! Ik lees het als volgt: de randvoorwaarden heb ik geschapen en als het nu op het veld fout gaat, is dat niet mijn verantwoording.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws