FC Twente 'te groot' voor de eerste divisie: 'Dat is in onze situatie niet reeël'

FC Twente 'te groot' voor de eerste divisie: 'Dat is in onze situatie niet reeël'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 12:33za 12-01-2019 om 12:33

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 13:45za 12-01-2019 om 13:45

Ted van Leeuwen stelt dat FC Twente het aan zijn stand verplicht is om te promoveren naar de Eredivisie. De technisch directeur van de Tukkers vindt dat zijn club te groot is voor de Keuken Kampioen Divisie en zet in op een snelle terugkeer naar de Eredivisie.

Twente staat na de eerste seizoenshelft op de vierde plaats in de Keuken Kampioen Divisie. De achterstand op koploper Den Bosch bedraagt twee punten. "Ik reken erop dat we promoveren, linksom of rechtsom", zegt Van Leeuwen tegen Tubantia. "Dat moet gewoon. En ik vind dat dat met ons spelersmateriaal ook moet lukken. Er is voldoende kwaliteit."

"Toen ik hier in de zomer terugkeerde, hoorde je in de regio dat de mensen het al heel wat vonden als de spelers hard zouden werken", vervolgt Van Leeuwen. "En dat we twee jaar de tijd hebben om te promoveren. Maar nu we een half seizoen onderweg zijn, merk je gewoon dat deze club te groot is voor de eerste divisie. Het is heel Nederlands om de verwachtingen te temperen, maar dat is in onze situatie niet reëel."

De technisch directeur wil benadrukken dat de club zijn lesje heeft geleerd. "Deze uitspraken hebben niks met een gebrek aan nederigheid te maken, want we zijn als club nog steeds nederig na alles wat ons is overkomen. We kennen onze plek. Maar we moeten eruit."

Poll

Wordt FC Twente nog kampioen?

(3668 stemmen)

Plaats een reactie

fcdb 67 +2742
zaterdag 12 januari 2019 om 12:37
Zal een hele uitdaging worden, denk wel dat ze financieel gezien wel moeten promoveren anders wordt het volgend jaar heel moeilijk.
Vind ik leuk
Oale grond +1070
zaterdag 12 januari 2019 om 13:59
Realistische reactie, zijn wij ook van jou gewend! Moeilijk in te schatten hoe groot de draagkracht van de supporters en sponsoren zal zijn bij nog een jaar KKD. Tot nu toe is het niet het oogstrelende voetbal dat ons naar de Veste doet komen. Het is onze saamhorigheid in zware tijden. Dit zit in ons DNA. Arbeiders welke het zwaar hadden, rampen etc. Dan gebeurd er iets in Twente. Dan sta je op alle fronten naast elkaar. Gezien de vaak laatdunkende reacties van de haters denk ik, dit kennen velen niet in de succes maatschappij, die laten hun club vallen als een baksteen wanneer het tegen zit. Kijk naar de toeschouwersaantallen in de ED!
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 12 januari 2019 om 14:12
Realistische reactie, zijn we ook van jou gewend.

Bedoel je dit negatief of positief naar mij toe?
Vind ik leuk
Oale grond +1070
zaterdag 12 januari 2019 om 14:16
Positief! Dat kennen we van jou. Duidelijk meningen, goed onderbouwd. Ook kritisch, maar dat is prima!
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
zaterdag 12 januari 2019 om 15:23
Dank je.
Vind ik leuk
Oale grond +1070
zaterdag 12 januari 2019 om 20:03
You're welcome!
Vind ik leuk
keesje s +903
zaterdag 12 januari 2019 om 12:37
Bullshit.... Leer eerst maar es fatsoenlijk met geld omgaan daar... Oplichters
Vind ik leuk
Franx FCT +25
zaterdag 12 januari 2019 om 12:45
Twente is met deze achterban inderdaad te groot voor de eerste divisie, volgens mij is er genoeg geleerd en is jouw reactie 'bullshit' om jou maar even te citeren, zit vast nog een boel frustratie.
Vind ik leuk
keesje s +903
zaterdag 12 januari 2019 om 12:57
Geen enkele club is te groot.... Daar bedoelde ik de "bullshit" eigenlijk mee....
Vind ik leuk
Emmenaar +807
zaterdag 12 januari 2019 om 13:13
Voetbal gaat niet om de grootte van de achterban, maar om prestaties op het veld. Jullie zijn op basis daarvan gedegradeerd en horen dus thuis in de Eerste Divisie. En dat blijft zo, totdat op het veld het tegendeel wordt bewezen.
Vind ik leuk
Oale grond +1070
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Reëele reactie! Zo is het, wij zijn gewoon gedegradeerd en knokken weer voor promotie!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:39
Ted van Leeuwen maakte bij Vitesse onvergetelijke tv die tot het Hilversumse canon behoort. De verslaggever van Powned is nadien nauwelijks nog gesignaleerd.

De reputatieschade van FC Twente is niet onaanzienlijk. Het levert echter voor de fans een schitterende kruistocht op langs vergeten keukenvelden.
Vind ik leuk
Wim59 +646
zaterdag 12 januari 2019 om 12:58
Bah
Vind ik leuk
Pec010 +2510
zaterdag 12 januari 2019 om 12:39
Daar is ook geen woord van gelogen. Twente is te groot voor de eerste divisie. Maar dat wil niet zeggen dat je ook eerste zal worden.
Vind ik leuk
Tukkerland +3597
zaterdag 12 januari 2019 om 13:03
Eerste worden hoeft ook helemaal niet. Ploegen zoals De Graafschap, PEC en Groningen zijn gewoon te kloppen.
Vind ik leuk
Rodajc +18652
zaterdag 12 januari 2019 om 13:11
Idd, zeker als het team zo wisselvallig is als maar kan. Leuk dat de club dan zo groot is, maar de promotie zal toch echt óp het veld bereikt moeten worden.
Vind ik leuk
klick +1265
zaterdag 12 januari 2019 om 12:40
is echt te hopen dat ze daar blijven. zou een schande zijn als hun kunnen promoveren
Vind ik leuk
Franx FCT +25
zaterdag 12 januari 2019 om 12:45
Waarom, onderbouw wel even wat je meld.
Vind ik leuk
klick +1265
zaterdag 12 januari 2019 om 12:55
Ze zijn kampioen geworden op basis van leugens en bedrog en ga nu op dezelfde voet weer door. Veel schulden en evengoed dik investeren
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:01
Sukkel
Vind ik leuk
klick +1265
zaterdag 12 januari 2019 om 13:01
lekker kort! duidelijk. goeie onderbouwing. ga zo door!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:04
Sukkel. Is meer dan genoeg voor jouw en je reactie.
Vind ik leuk
Toon N +329
zaterdag 12 januari 2019 om 13:06
Lekker zo’n reactie, geen reactie op de feiten. Wie zwijgt stemt toe
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:23
Als jij op mij regeerde: ik zie geen feiten
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:51
Na het kampioenschap is het gelazer begonnen. Dat is al zo vaak vermeld, en bewezen. Dus sukkel is een afdoende reactie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:33
*jou ....zonder w
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 18:34]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:48
Absoluut. Maar kan sinds een tijdje niet meer corrigeren.
Jij wel, zie ik.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 21:35
Respect voor je reactie 👍👍👍
Vind ik leuk
Oale grond +1070
zaterdag 12 januari 2019 om 14:21
Eerst verdiepen in de historie van Twente voordat je de grootste onzin hier neerschrijft
Vind ik leuk
Kuip +9925
zaterdag 12 januari 2019 om 12:58
Jij ziet liever kunstgrasclubjes zoals Emmen, VVV en Excelsior in de eredivisie?
Vind ik leuk
klick +1265
zaterdag 12 januari 2019 om 13:01
Ik zou met pijn in mijn hart moeten kiezen dan toch voor kunstgras. Dat is over 5 jaar weg. Twente kunnen ze beter bij de duitse competitie voegen. ik heb nog meer een hekel aan valsspelers!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:04
Sukkel
Vind ik leuk
klick +1265
zaterdag 12 januari 2019 om 14:26
hahahahahaha....
Vind ik leuk
frankn27 +5679
zondag 13 januari 2019 om 09:50
Kunstgras is juist valsspelen!
Vind ik leuk
klick +1265
dinsdag 15 januari 2019 om 18:24
vind ik ook. staat alleen nog niet in het regelement
Vind ik leuk
Martinus69 +5786
zaterdag 12 januari 2019 om 13:08
Ja hoor, liever dan een vereniging die de boel verneukt en ook nog eens een verachtelijke slachtofferrol aanmeet. Ik gunde FC Twente de degradatie stevig toe waarmee voor mij de kous af is. Wanneer ze nu terug komen is het mij ook prima en kunnen we door. Refereren naar clubs die toevallig kunstgras hebben of een minder grote achterban hebben dan Twente vind ik een zwaktebod.
Vind ik leuk
Kuip +9925
zaterdag 12 januari 2019 om 13:27
Twente is hiervoor gestraft. Voor alle ellende zijn slechts een paar mensen verantwoordelijk geweest. Desondanks is Twente een prachtige club met een enorme achterban die het beste voor hebben met de club. Al die mensen maar eigenlijk de hele erdivisie zijn daarvan de dupe. Het is van belang voor ons totale voetbal dat er grote clubs zijn voor een eredivisie met uitstraling.
Het is nu wel mooi geweest met de club in het verdomhoekje zetten. Veel mensen blijven hierover doorzanikken.
Het zou verdomd mooi zijn als volgend seizoen de wedstrijd Twente-Ajax weer op het programma staat.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 13:49
25.000 fans hadden echt niets te vertellen, je hebt helemaal gelijk. Wij zijn ook besodemieterd door die paar hufters.

De KKD is trouwens ook mooi.

De club is trouwens op alle gebieden ( scouting, jeugdopleiding, elftal, financieel etc) ver, ver teruggeworpen in de tijd.

Die hele grap van de ellende die naar buiten kwam tot en met degradatie kost tientallen miljoenen; 5,7 miljoen ineens terug in tv geld, joachim andersen die noodgedwongen is verpatst voor 2 euro aan Sampdoria en nu waarschijnlijk al weggaat voor 25-30 miljoen ( als hij nu bij Twente speelde was ie verkocht aan PSV Ajax voor 5-6 miljoen), puntenaftrek ( waarvan een paar keer achteraf onterecht) wat tv geld scheelt, etc.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 13:56]
Vind ik leuk
klick +1265
zaterdag 12 januari 2019 om 14:28
Ik heb weinig tegengas gemerkt van de Twente supporters.
Alleen maar demonstratie omdat het snuifhok dicht moest
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
Voor het Nederlands voetbal is het belangrijk dat Twente z.s.m. terugkeert om vervolgens de stap naar de sub top weer te maken.
Vind ik leuk
Bossie020 +6084
zaterdag 12 januari 2019 om 13:28
Die schuldenlast komen ze nooit te boven. Ze draaien nu al jaren verlies.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
zaterdag 12 januari 2019 om 13:54
Dat is niet waar. Ze lossen in een razend tempo af.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:50
Bossie is nooit zo van de feiten
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:33
90 miljoen terug gegaan naar 45 miljoen zowel lang lopend als kort lopende schulden aldus Dennis Schipper voorzitter RVC.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:36]
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
zondag 13 januari 2019 om 07:57
Precies. Dat zijn Feyenoord snelheden, maar dan nog ff wat meer. Heel knap.
Vind ik leuk
HansVites +6419
zaterdag 12 januari 2019 om 12:44
Wat ons is overkomen?
Jullie zijn nog goed weggekomen stelletje laaienlichters.
Vind ik leuk
Franx FCT +25
zaterdag 12 januari 2019 om 12:46
De geschiedenis van je eigen club vergeten?
Vind ik leuk
HansVites +6419
zaterdag 12 januari 2019 om 12:48
Er is Twente niets overkomen ze hebben de zaak opgelicht, het enige wat ze is overkomen is dat ze betrapt zijn.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 13:16
Ongelooflijk: jouw club heeft tientallen miljoenen steun gehad. Die tekorten kwamen zeker als een soort duivelse interventie plots over Vitesse heen?
Nu gerund door Russen . We weten allemaal hoe rijke Russen aan hun geld zijn gekomen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 13:19]
Vind ik leuk
Joost69 +687
zaterdag 12 januari 2019 om 14:39
Ah lekker even wat suggestieve xenofobische beeldvorming. Al gaat het hier niet over Vitesse of Russen en praat jij over een situatie waarin Vitesse zichzelf moest redden vd ondergang en dus niet fraudeerde om er beter van te worden ten opzichte en ten koste van anderen. Maar hoe zijn ze aan dat geld gekomen dan?
Vind ik leuk
HansVites +6419
zaterdag 12 januari 2019 om 17:19
Nee vertel van wie hebben we steun gehad en graag uitleg hoe die Russen aan het geld gekomen zijn?
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 18:32
De grote bedrijven zijn voor een habbekrats verkocht aan vriendjes.

Op internet is meer dan genoeg te vinden over de miljoenen die in Vitesse zijn gestopt.
Kennissen die Vitesse fan zijn laten niets heel van K Aalbers.
Blijkbaar zijn ‘visionairs’ als Munsterman, Aalbers en Scheringa in staat hele volksstammen eerst in te pakken, dan om de tuin te leiden en buiten spel te zetten. Uiteraard laten ze een spoor van vernieling achter.
Het is daarom m.i. passender voor Vitesse-, az- en twentefans om elkaar te zeggen dat we er blijkbaar allemaal kn zijn getuind dan elkaar de maat nemen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 18:33]
Vind ik leuk
fritsie +882
zaterdag 12 januari 2019 om 12:47
Nu zijn ze nog te groot voor de eerste divisie. Maar dat zal zich vanzelf oplossen bij een te lang verblijf daar vrees ik..
Vind ik leuk
J. Staatsen +7061
zaterdag 12 januari 2019 om 19:15
Vitesse heef de boel ook opgelicht. Veroordeeld door het om en de fiod. Vreem genoeg niet door de KNVB.
Vind ik leuk
Kuip +9925
zaterdag 12 januari 2019 om 12:45
Natuurlijk hoort Twente in de eredivisie. Maar als ik ze zie spelen en het materiaal bekijk, dan is dat onthutsend zwak. Met deze spelers gaan ze het niet redden. Dus Ted, de boer op.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:53
Het stadion is niet het probleem, het publiek is niet het probleem, het spelersmateriaal is niet het probleem, de onthutsend zwakke,angstige trainer is HET probleem.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 17:36]
Vind ik leuk
Kuip +9925
zaterdag 12 januari 2019 om 12:54
Ook daar heb je een punt.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21059
zaterdag 12 januari 2019 om 12:46
Laten we het hopen Ted.
Vind ik leuk
tikkietoe +6113
zaterdag 12 januari 2019 om 12:52
Twente is aan zijn stand verplicht te promoveren, maar niet aan de stand.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:02
Da's diep zeg
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 13:58
Goethe?
Vind ik leuk
Nightcrawler +6177
zaterdag 12 januari 2019 om 12:54
Blijft maar lekker minimaal vijf jaar in de KKD. Wie weet tot volgend jaar (als wij ook uit de eredivisie lazeren)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:57
Er ook geen vertrouwen in met Jaap als Stamhoofd ???
Vind ik leuk
Nightcrawler +6177
zaterdag 12 januari 2019 om 12:59
Ik heb wel vertrouwen in Jaap maar met alleen Clement en Thy erbij ga je het echt niet redden met dit dames elftal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:03
Ze hebben nog bijna 3 weken !
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 13:59
Serieus: wat gebeurt er met pec qua sponsors en publiek als ze degraderen, denk je?
Vind ik leuk
El Cazador +8905
zaterdag 12 januari 2019 om 12:54
Eens
Vind ik leuk
Wim59 +646
zaterdag 12 januari 2019 om 12:56
Nooit meer terug naar eredivisie dat is wat ik ze gun.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 14:01
Dank. We steken ook in op de Primera division.
Twente- Bilbao: top affiche!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:57
FC Twente zal nooit meer hetzelfde zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:38
Nee Twente is straks herboren en komt straks sterker uit de strijd met hulp van rijke Regio inversteerders achter de hand. Dan komen er krachten los die ze in het oosten goed kunnen bundelen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:42]
Vind ik leuk
NvC +8484
zaterdag 12 januari 2019 om 13:01
Veel schapen hier.
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 13:35
Blaaaaat!
Vind ik leuk
Emnu +7052
zaterdag 12 januari 2019 om 13:07
Als je mensen moet gaan uitleggen dat je nederig bent, dan is een ding duidelijk: je hebt geen idee wat nederigheid inhoudt.
Vind ik leuk
G.Kopf +4975
zaterdag 12 januari 2019 om 13:09
Sja wat kan ie anders zeggen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:15
Twente past prima in de KKD.

Na al die schandalen nog een jaar of 10 meedraaien in de KKD en daarna degraderen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:15
Wijze levensles: "Voel je nooit ergens te groot of te goed voor". FC Twente mag blij zijn dat ze überhaupt nog bestaan.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 13:26
Geldt ook voor Feyenoord dat de vrienden van Feyenoord mag bedanken voor het behoeden voor een enkeltje marktplaats.
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 14:13
Liever dergelijke vrienden dan afhankelijk zijn van gemeenschapsgeld..
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Mee eens, maar in beide gevallen is de ellende door wanbeleid.

Overigens is de gemeentesteun geen concreet geld, maar een garantstelling.
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 14:20
Nee klopt. Het is inderdaad bij Twente een garantstelling. Dat wordt hier inderdaad gemakshalve vaak vergeten.
Vind ik leuk
Joost69 +687
zaterdag 12 januari 2019 om 14:44
Een garantstelling is ook steun, de Gemeente loopt hierbij gewoon een risico. Hoe krom ook, ik snap het wel want je wilt als gemeente niet dat de club zomaar omvalt met alle gevolgen van dien.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 14:59
Ik ben ook absoluut ongelukkig met garantstellingen
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 15:01
Ik zeg ook niet dat het geen steun is. Maar het is niet zo dat Twente nu met de portemonnee van de wethouders spelers haalt.
Vind ik leuk
Joost69 +687
zaterdag 12 januari 2019 om 15:15
Indirect eigenlijk wel, want ipv van eigen geld als garantstelling hebben ze die nu van de gemeente achter de hand. Maar als het mijn club was zou ik het ook zo zien.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7061
zaterdag 12 januari 2019 om 19:19
Maar de gemeente is nog geen 20 miljoen kwijt zoals gemeente utrecht om fc Utrecht van een faillissement te redden.
Vind ik leuk
Joost69 +687
zaterdag 12 januari 2019 om 19:24
Wat interesseert mij Utrecht dan, daar gaat het hier toch over? Als jij niet bij het onderwerp kan blijven, zal wel te pijnlijk voor je zijn, dan houdt het op.

ps gemeente Utrecht gaf trouwens steun aan een bouwbedrijf. Maar ja jij moet het weer verdraaien. En nu ben ik klaar, door jou wordt mijn beeld van Twentesupporters alleen maar zwarter.
Vind ik leuk
Bint +302
zaterdag 12 januari 2019 om 13:20
En toch, ondanks dat laatste stukje van dit artikel, dat gezegd is 'voor de bühne', merk je dat die nog steeds niet geleerd heeft. Weer willen ze zo snel mogelijk omhoog, 'linksom of rechtsom'. Het ergste is nog dat het zulke clubs doorgaans nog lukt ook om na één jaar te promoveren en dan (voorlopig) niet meer te degraderen. Een beetje zoals in de maatschappij: de meest brutale, roekeloze, schijt aan anderen lukt het meeste.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 13:29
Maak eens hard dat de club zich niet aan het budget houdt.

De vaste lasten zijn te hoog voor langdurig bestaan in de KKD.

Tip: denk niet op basis van emotie, dan zeg je vooral domme dingen
Vind ik leuk
Malaga036 +483
zaterdag 12 januari 2019 om 14:06
Dat linksom of rechtsom kennen we van FC Twente ja.. achja de knvb doet er toch niks tegen..
Vind ik leuk
Cookee +12663
zaterdag 12 januari 2019 om 13:37
Ted is ook aan zijn stand verplicht om Twente op te stuwen en dat is gezien het recente verleden van de club gevaarlijk. Want om te promoveren heb je punten nodig en die kan je niet kopen. Een man die koste wat koste Twente omhoog wilde hebben die hebben ze net gehad. En dat ging niet goed.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 14:03
Maar nu kijkt de gemeente mee in de boeken ( gelukkig)
Vind ik leuk
Cookee +12663
maandag 14 januari 2019 om 17:25
Niet om Twente af te zeiken maar zou dat niet bij elke club een goed idee zijn? Een gemeente zal toch ook doorhebben als er ergens torenhoge ambities zijn?
Vind ik leuk
Slayerized +1607
maandag 14 januari 2019 om 18:34
Mee eens. Bij Twente keek in de beruchte jaren een accountant mee ( uiteraard) maar die werkte mee aan handtekeningen zetten onder een balans die niet deugt( de man is later zelfs uit het vak gestapt).

Overigens is meekijken in de boeken door de gemeente geen garantie. Bijv bij een andere club is rond 2008 een nieuw politiek bestuur in de raad gekomen. Die wilde financiële banden tussen gemeente en club doorsnijden. Hij kwam er al snel achter dat de gemeente garant zou staan voor ‘ ‘bescheiden schulden’. Die waren echter al 10 miljoen. Ook dreigde de club met een faillisement en ‘ dat er dan wel bezoek van fans te verwachten viel’.
De club wilde de grond kopen , de wethouder die schoon schip wilde maken wilde dit tegen marktconforme prijs. Hij kwam er er telkens meer achter wat er in achterkamers bekonkeld was en wordt.
De oude politieke clan kwam terug, de grond is verkocht voor 2000 euro, even later doorverkocht voor 7,5 miljoen. Aan wie?; dat weet ook het college van b&w niet.

Je moet eens weten wat er allemaal speelt.

Los daarvan distantieer ik mij volledig van het gedrag van het oude bestuur van mijn club Twente .
Vind ik leuk
Cookee +12663
maandag 14 januari 2019 om 18:57
Ik geloof je meteen, clubs trekken vaak gladde types aan en die gaan over lijken.
Ik ben nooit bang dat een armoedzaaier zich misdraagt maar wie in 10 jaar miljonair wordt, heeft de schijn van eerlijk zijn niet mee.
En wethouders zijn zo geil als wat om een project op het CV te krijgen en huiverig voor slecht nieuws.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
maandag 14 januari 2019 om 19:16
👍
Vind ik leuk
Bocajuun +893
zaterdag 12 januari 2019 om 13:41
Twente had nooit meer mogen bestaan! Plus het kampioenschap moeten ze inleveren!
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 15:52
Ik stel een waterstofbom voor op Twente
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:45
@Boca. Ga heel snel je mond spoelen klein kind. Als je je verveelt kijk dan even op youtube de jaren 2007-2010 over Twente. Veel kijk plezier. Alles op een verantwoorde manier gebeurd, dus kom niet net het onzin van kampioenschap inleveren. Dat sprookje pakt niemand ONS meer af. Dik en dik verdiend en ook heel veel dank tot die tijd aan Joop Munsterman!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:51]
Vind ik leuk
Bocajuun +893
zondag 13 januari 2019 om 00:10
Spelers kopen die eigenlijk niet betaald konden worden..
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
zaterdag 12 januari 2019 om 13:42
Ze mogen van geluk spreken dat ze nog betaald voetbal mogen spelen.
Vind ik leuk
Vb.twente +147
zaterdag 12 januari 2019 om 17:17
jullie hebben ook geluk , zo heb je in je dagelijks leventje nog iets om te bespreken met je vriendjes .
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:48
Te groot voor de KKD, dat klopt maar het is wel terecht dat ze er inzitten. De maffia KNVB heeft ze indertijd de hand boven het hoofd gehouden, maar gelukkig is er toch nog gerechtigheid gekomen in de vorm van degradatie! Velen hebben hiervan gesmuld, nog een jaartje in de KKD en dan hebben ze hun straf wel uitgezeten!
Vind ik leuk
Malaga036 +483
zaterdag 12 januari 2019 om 14:04
En dan zeggen dat ze bij ajax arrogant zijn.. je staat 4e man! Als je 20punten voor staat kan je stellen dat je een maatje te groot bent ja
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:10
Hoop ik toch als ze promoveren ze net zo hard weer degraderen.
Geen enkele club is te groot voor de eerste divisie,als je degradeerdt uit de eredivisie ben je niet goed genoeg,dus Roda,NEC waren met andere woorden te klein voor de eerste divisie!? Ook Roda heeft Europees voetbal gespeeld zelfs NEC, hoop eigenlijk dat ze de komende jaren lekker in de eerste divisie blijven
Vind ik leuk
Cookee +12663
maandag 14 januari 2019 om 17:28
Je hebt gelijk. En het is ook respectloos voor andere 1e div clubs.
Wie daarin spelen die horen daar.
Vind ik leuk
Joost69 +687
zaterdag 12 januari 2019 om 14:12
Als ze te groot waren voor de KKD hadden ze wel met 20 punten voorsprong bovenaan gestaan. Je bent een voetbalclub en resultaten bepalen waar je staat. Indirect doen ze zich dus groter voor dan ze zijn.
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
zaterdag 12 januari 2019 om 14:12
"we zijn als club nog steeds nederig na alles wat ons is overkomen"


En ik maar denken dat de bestuurders verantwoordelijk waren. Natuurrampen overkomen je, degradatie en financiële zorgen niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:29
twente=de echte CALIMERO!!
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 18:39
Dan ben jij zeker de opper CALIMERO
Vind ik leuk
j-roen11 +2134
zaterdag 12 januari 2019 om 15:00
Nou het zal allemaal best maar voetballend steken ze er niet met kop en schouders boven uit. Ik heb ze overigens nog geen minuut gemist. Daarbij zijn er een paar clubs die op meer sympathie kunnen rekenen en denk ik heel Nederland liever terug ziet keren...
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 16:47
Harde ( kijk) cijfers geven aan dat de club nog erg populair is, ook landelijk.

Maar je mag het best met je Geert wilderiaanse teksten ( heel Nederland ....) weerleggen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:48]
Vind ik leuk
j-roen11 +2134
zaterdag 12 januari 2019 om 18:07
Ach ach om het nu direct op populisme te gooien. Ook wel een verschil hè, volkstammen stigmatiseren en over èèn sombere kam scheren of weinig sympathie hebben voor een malafide club. Maar geweest is geweest dus als twente promoveert ook prima. Al zie ik liever een sparta en nec terugkomen.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 18:25
Ik zie ook graag Sparta en NEC terug, net als Roda 👍
Vind ik leuk
lemon9 +1016
zaterdag 12 januari 2019 om 15:03
Kan mij niet meer schelen wat anderen denken ik hoop dat onze club er weer boven op komt supporters kunnen hier niks aan doen die staan achter hun club .
Wat wilt ze dan
Vind ik leuk
Wally g +563
zaterdag 12 januari 2019 om 15:13
Ben het wel met je eens om als supporter er in goede maar ook in slechte tijden te zijn voor je club maar ook mensen die niks om voetbal geven moesten eronder lijden omdat ook de gemeente erin zit ... terug naar af is beter hoofdklasse beginnen met niks en terug komen als eredivisie club naar wat jaar ! En zelf een vermogen opbouwen niet naast de schoenen lopen met geld dat er niet is
Vind ik leuk
Wally g +563
zaterdag 12 januari 2019 om 15:06
Tja als elke andere kleine club jaren lang zo had bestaan waren ze nou ook groot geweest en had de gemeente er niet tot de nek toe in gezeten om de burgers er te laten voor opdraaien ...... stoppen is beter en heel mischien in de hoofdklasse terug komen !!!
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 22:59
Jouw lesje ethiek is ongepast; wat jouw club flikte is minstens net zo erg. Kritiek op mijn club is terecht maar onnodig, ik vind het verwerpelijk wat er gebeurd is.
Nu even wat die nuchtere superboeren flikten;

https://www.platform-investico.nl/artikel/vervlechting-en-ontvlechting/
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:02]
Vind ik leuk
Wally g +563
zaterdag 12 januari 2019 om 23:34
Wat zielig om naar andere te wijzen maar ik ben trots dat onze gemeente al heel lang geleden is gestopt geld in onze mooie club te steken . Wij wij doen het al lang op eigen kracht dat kun je bij jullie niet zeggen he en bij ons heeft het nooit om zoveel geld gegaan als bij jullie zonder gemeenschaps geld was fc Twente er allang niet meer geweest dus !
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 23:47
Er zijn volstrekt onacceptabele daden gepleegd, met voorop gezet plan. Erg kwalijk dat je hier niet inhoudelijk op reageert.
Jouw instelling verraad je al; ‘ bij ons ging het om minder geld’. Je bedoelt dus; dan is het niet erg.
Het gaat trouwens WEL om vele miljoenen, onder andere grond schenken voor een fooi die vele miljoenen waard is.

Maar laten we maar gauw gauw weer over Twente hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:07
Klopt. FC Twente is eredivisie waardig. Dat we clubs hebben met stadions van onder 10000 in de eredivisie nu is flut.
Vind ik leuk
Wally g +563
zaterdag 12 januari 2019 om 15:19
Wat heeft de grote van een stadion te maken met waar een club hoort te spelen ? Als Ajax Feyenoord PSV of weet ik welke grote club 4-5 jaar in de kkd speelt moet je is kijken hoeveel supporters er dan nog zijn 😂 heb liever een stadion altijd uitverkocht dan een groot stadion half vol dus stel 10000 plaatsen altijd half vol of 5000altijd uitverkocht waar word meer verdiend rekenwonder ?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:32
De achterban van Twente toont ook nu er te staan in de KKD. Vergelijk dat eens met Excelsior. Nee man, deze club hoort op het hoogste niveau. Klaar. Niets te maken met het gesjoemel van bestuurders.
Vind ik leuk
Wally g +563
zaterdag 12 januari 2019 om 18:01
Wat een onzin verzin maar iets beters dit slaat nergens op !
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:17
geweldig, wat een come back he. Dat doet de deur dicht.
Vind ik leuk
Wally g +563
zaterdag 12 januari 2019 om 20:24
Hoop dat ie dicht blijft is echt beter voor het iedereen
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 18:43
Bij Twente altijd 25.000 toeschouwers dus wat wil je nu zeggen dan?
Vind ik leuk
Wally g +563
zaterdag 12 januari 2019 om 20:27
Zullen we verder praten als ze langer in de kkd spelen ? En kijken wat er dan nog zit ?
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 20:30
Dan praten we dus nooit verder ook goed het ga je goed verder
Vind ik leuk
Wally g +563
zaterdag 12 januari 2019 om 20:47
Ja dank je zelfde maar realiteit is toch hoe het is
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 21:07
Nee want zo ver is het nog niet
Vind ik leuk
Wally g +563
zaterdag 12 januari 2019 om 21:44
Voor de supporters te hopen van niet maar voor de club met hoe het gelopen is verdienen ze zelfs de kkd niet
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 22:54
Ach weet je er zijn mensen die een ander niets gunnen ook al hebben ze fouten gemaakt en er voor gestraft zijn dus laten we het daar bij houden
Vind ik leuk
Wally g +563
zaterdag 12 januari 2019 om 23:23
Noem jij dat een straf , dan zijn ze daar erg mee gematst wees eerlijk !
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zondag 13 januari 2019 om 09:30
Ja dat vind ik een straf paar keer punten in mindering geen EL mogen spelen enz dus ik vind het voor de club wel degelijk een straf en het toenmalige bestuur krijgt niets daar heb ik dan een probleem mee
Maar goed het is gebeurd en daar doe je verder niets meer aan helaas
Vind ik leuk
Wally g +563
zondag 13 januari 2019 om 10:17
En of ze goed genoeg zijn voor EL kijk is waar ze na de straf spelen onderin de eredivisie en nu in de kkd wat een niveau het lijkt er meer op dat ze gewoon te lang naast de schoenen hebben gelopen en dat moet nu maar is afgelopen zijn !
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zondag 13 januari 2019 om 10:25
Kijk naar je eigen club en kom niet met die domme opmerkingen want je leest niet wat ik zeg
EINDE DISCUSSIE
Vind ik leuk
Wally g +563
zondag 13 januari 2019 om 18:00
De enigste die dom is ben jij maar maakt niet uit al zouden ze eredivisie halen daarmee blijft de schuld wel staan of is dat ineens in de plus ?
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zondag 13 januari 2019 om 18:30
👋
Vind ik leuk
Wally g +563
zondag 13 januari 2019 om 20:18
Blijven dromen dat is niet weg te zwaaien
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:38
Tuurlijk. Clubs als Twente en NEC en Sparta horen gewoon thuis in de eredivisie, never mind hoe slecht ze bestuurd worden. Kijk naar de achterban, de grootte van de stadions en de geschiedenis. man man man.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 16:41]
Vind ik leuk
Joost69 +687
zaterdag 12 januari 2019 om 15:31
De grote van een stadion of het aantal supporters is zo'n enorm non-argument. Je staat waar je hoort te staan, de ploeg op het veld moet het toch doen of niet?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:35
Zit wat in, maar de supporters maken het wel een club. Niet de eigenaren of de bestuurders.
Vind ik leuk
Joost69 +687
zaterdag 12 januari 2019 om 16:20
Supporters maken en ondersteunen het beeld en sfeer van de club, de spelers en bestuurders maken de club zelf. Een club zonder supporters kan bestaan, een club zonder spelers en bestuurders niet.

Het woord supporter zegt het al.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:53
Onzin, zonder achterban is een club FC Knudde. Geen sponsors geen spelers als er geen achterban is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:54]
Vind ik leuk
Joost69 +687
zaterdag 12 januari 2019 om 17:19
De hele Saudische competitie bewijst je ongelijk al. Of denk je dat Neymar zich laat uitbetalen in achterban. 1 woord: Geld!

Achterban staat veel lager op de benodigdheden voor een club. Die komt vanzelf wel.
Vind ik leuk
Humberto01 +879
zaterdag 12 januari 2019 om 15:14
De man is nog maar net bij de club actief en dan heeft hij het al weer over de ‘ grote’ van deze club. Deze grootsheidswaarzin heeft ze bijna de kop gekost. Even dimmen daar in de stad waar ze zich veel te vaak ‘ groot’. voelen tov een ander. Ze hebben daar alles ‘ groter’ Maar dat is niet zo vreemd met Duitsland op loopafstand. Een beetje nederigheid zou toch gepast zijn! Los nu eerst maar die ruim 40 miljoen aan schulden af, alvorens ook maar even aan de eredivisie te denken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:15]
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 18:49
En dit zegt een dombo?
Grootheidswaanzin hahaha jij maakt er een potje van en ons vergelijken met Duitsers?wees blij met ons anders had je bloembollen kunnen blijven eten dombo
Vind ik leuk
Humberto01 +879
zaterdag 12 januari 2019 om 19:21
Grootheidswaanzin ben jij dat al weer vergeten? Mijnheer Munsterman en Co dachten ‘ even’ de 3e club te worden! Ze haalden de ene na de andere vreemde financiële constructie uit de kast om er maar bij te horen. Dat doe je niet als je je plaats weet in het Nederlandse voetbal landschap! Wie is er nu een dombo😉

En nogmaals, los nu naar eerst jullie schulden af voordat je ook maar even aan de eredivisie mag denken
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 19:26]
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 19:40
Kijk jij weet wie er schuldig zijn grote jongen hoor , maar verder reageer je niet he ooooooooooooo zo laf van je (ik doel op vergelijking met duitsers) die opmerking staat mij en denk velen met mij niet aan dus hou je bek daar over dombo
Vind ik leuk
Humberto01 +879
zaterdag 12 januari 2019 om 20:02
Ben ik geografisch niet onderlegd dan? Jullie zitten toch op loopafstand van de Duitsers! Daar hebben ze toch alles groter . Daar hebben jullie in Enschede ook een tik van meegekregen! Ik weet waar ik het over heb, ik heb jaren met Enschedeers gewerkt, het waren allemaal gebakkenlucht verkopers. Grootheidswaanzin dat hebben ze in hun gene en dat heeft de club bijna de kop gekost! Jammer genoeg niet definitief.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 20:04]
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 20:26
Jammer dat ze je niet hebben gepakt dan
Jij weet niet waar je over praat dombo en ik weet het wel om dat m'n familie het aan de lijve heeft ondervonden stumper dat je bent en klaar nu gek
Vind ik leuk
Humberto01 +879
zaterdag 12 januari 2019 om 20:38
grootheidswaanzin heeft niets met het Duitse oorlogsverleden te maken sukkel! Niet de zaken in een verkeerde context plaatsen!
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 21:11
De vergelijking met duitsers dat doe je mafkees en ga anderen lastig vallen ik ben je zat met je gezeik en van mij geen reactie meer kloothommel
Vind ik leuk
Humberto01 +879
zaterdag 12 januari 2019 om 22:07
Ben jij zo dom als we het over Duitsers hebben jij de link met de oorlog legt. Wat een zieke geest heb jij! Wie is er nu een mafkees!
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 20:38
Wordt tijd dat de kosten gezamenlijke jeugdopleiding eerlijker verdeeld worden. Dat past namelijk helemaal in onze plaats kennen.

Je kletst maar wat want om mij heen hoor ik alleen maar respect voor Heracles.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 20:42]
Vind ik leuk
Humberto01 +879
zaterdag 12 januari 2019 om 20:53
Heeft ook met grootheidswaanzin te maken. De beleidsbepalers ooit daar bij jullie, wilden dat Heracles niet meer betaalde dan wat ze ooit deed. De club moest, koste wat het kost, leading zijn binnen de jeugdopleiding. Ze hadden het geld van Heracles niet nodig.We hebben het gezien, de club stond op een gegeven moment op de rand van de afgrond. Dat ene zetje heeft de KNVB niet durven geven.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 20:54]
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 21:14
Laat die sukkel lekker lullen is er alleen opuit om te stoken en anderen te kwetsen verstand heeft ie totaal niet
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 21:33
Hij is wel een gevoelsmens
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 21:39
Maar dan met een verkeerd gevoel
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 21:44
Primaire emoties, hoe verkeerd dan ook, zijn ook emoties. Gelukkig vreten zulke emoties je op, dus zal Humberto zijn lullige stukjes niet lekker in zijn eigen velletje tikken.
Hij heeft meer last van de situatie bij Twente dan jij en ik......
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:47
Hoop zo dat ze nog 3 jaar blijven waar ze zitten! Ere vliegen ze er weer uit, gaan er straks 4 uit, staan ze alleen maar meer voor Jan lul, ze denken zelf dat ze dan 4e kunnen worden hahaha.
Vind ik leuk
Vooruit +228
zaterdag 12 januari 2019 om 17:14
fc Twente is groot genoeg om nog jaren in KeukenKampioenDivisie te blijven. Pas als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen mogen ze het weer eens in de Eredivisie proberen.
Vind ik leuk
038power +225
zaterdag 12 januari 2019 om 19:09
Bij de gratie van de vele bestuursleden bij de bond met een verleden bij de Twentse club, mochten ze verder 'voortbestaan'. Inderdaad de poorten hadden allang gesloten moeten zijn, echter is het nog steeds niet te bevatten dat deze club nog bestaat. Juventus is destijds teruggezet naar de 3e divisie, kijk de supporters kunnen er niks aandoen, echter hebben ze nooit publiekelijk gesproken dat de leiding destijds te grote financiële risico's heeft gedaan. Voor mij mogen ze nog wel nog wel ff de netels zitten....
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 19:33
Dan heb je nooit goed geluisterd of gelezen want ze hebben het wel degelijk gedaan en doen het nog en dan de spandoeken die er geweest zijn dus beter opletten of lezen of luisteren
Want wij waren en zijn het niet eens met het bestuur laat dat duidelijk zijn
Vind ik leuk
038power +225
zaterdag 12 januari 2019 om 19:54
Oh
Vind ik leuk
4everfcu +5307
zaterdag 12 januari 2019 om 20:36
jullie waren een jaar van te voren al gewaarschuwd op het twente forum door prof maar die maakten jullie belachelijk en bleven vrolijk met munsterman feestjes vieren op de tribune als jullie toen als supportersvereniging in de boeken waren gedoken was het lang zo erg niet geweest.
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 20:44
Juist de KNVB zit vol met mensen die een hekel hebben aan Twente , Jan Smit heeft net als Gudde een enorme hekel aan Twente .
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:30
Volgend Jaar heet FC Twente FC Drente,leuk voor de Regionaal Liga ;Excelsior 31,HSC 21 Enschedese Boys,Harkemase Boys,URK United,dat niveau ongeveer!!!
Vind ik leuk
4everfcu +5307
zaterdag 12 januari 2019 om 20:13
en geven nog steeds meer uit dan er binnen komt.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 20:28
Haha aan jij weet het
Vind ik leuk
4everfcu +5307
zaterdag 12 januari 2019 om 20:32
jij kan ook gewoon het nieuws lezen toch? er is dit seizoen al een tekort van 3,5 ton.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 20:33]
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zaterdag 12 januari 2019 om 21:25
Weet je wat het probleem is?
Niemand hier gunt Twente om terug te komen en de schade te herstellen dat is het probleem en iemand zwarter dan zwart te maken is makkelijk maar goed wij Twentenaren (lees Enschedeërs) hebben al vaker tegenslagen gehad en er weer bovenop gekomen (denk aan de vuurwerk ramp) dus wij zijn op die manier heel saamhorig terwijl anderen ons maar in de grond trappen
Vind ik leuk
Slayerized +1607
zaterdag 12 januari 2019 om 21:39
De toeschouwersaantallen, kijkcijfers en aanhang die mee gaat naar uitwedstrijden voeden alleen nog maar meer de primitieve woede van Twente haters: in plaats van dat ‘ die kutclub die iedereen haat’ een zieltogend, anoniem bestaan leidt, is ze immens populair. Tsja, als je zelf voor 2/3 vol zit, doet dat pijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:41]
Vind ik leuk
4everfcu +5307
zondag 13 januari 2019 om 13:37
nee hoor ik gun het fc twente wel maar sommige supporters zoals staatsen oalegrond slayerized niet die blijven alles maar goedpraten en wijzen na anderen met onzinlijstjes
Vind ik leuk
Nbl +822
zondag 13 januari 2019 om 16:32
Laats ze maar lekker daar .! Niet eredivisie waardig met al ze fratsen dat ze nog bestaan is al een schande .
Vind ik leuk
Jan ref +1634
zondag 13 januari 2019 om 16:45
En voorlopig staan we 2e Sparta en Go ahad laten punten liggen dus het komt goed
Vind ik leuk
Nbl +822