Liverpool weet weer wat winnen is: nipte zege op Locadia en Pröpper

Liverpool weet weer wat winnen is: nipte zege op Locadia en Pröpper

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 17:53za 12-01-2019 om 17:53

Liverpool heeft zich hersteld van de nederlagen tegen Manchester City en Wolverhampton Wanderers. Op bezoek bij Brighton & Hove Albion was het lang spannend, maar de ploeg van Jürgen Klopp won met 0-1.

Er stonden maar liefst vier Nederlanders in het veld in het American Express Community Stadium van Brighton. Jurgen Locadia en Davy Pröpper mochten van Chris Hughton in de basis beginnen. Virgil van Dijk, die zijn vijftigste wedstrijd voor Liverpool speelde en Georginio Wijnaldum speelden bij The Reds.

De eerste helft kende weinig hoogtepunten. Na een openingsfase waarin Liverpool de beste kansen had, gebeurde er lang weinig. Brighton kon nauwelijks gevaarlijk worden en loerde via Locadia op de counter. De wedstrijd werd pas na de rust opengebroken. Mohamed Salah werd onderuitgehaald door Martin Montoya, waarna de scheidsrechter naar de stip wees. Salah eiste het buitenkansje vervolgens zelf op en schoot Liverpool op voorsprong: 0-1.

Afwachten was er niet meer bij voor Brighton, dat ineens vol op de aanval moest spelen. Dat lukte, al bracht het Liverpool nauwelijks in de problemen. In de slotfase kreeg Liverpool kansen om de wedstrijd te beslissen, maar Roberto Firmino en Salah hielpen grote kansen om zeep.

Liverpool overleefde en neemt de drie punten mee naar Anfield. Nummer twee Manchester City speelt maandagavond tegen Wolverhampton.

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 17:53
En wat is ie goed!!
Vind ik leuk
John M. +4957
zaterdag 12 januari 2019 om 19:26
Wie bedoel je?
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +393
zaterdag 12 januari 2019 om 19:33
The Egyptian King natuurlijk
Vind ik leuk
John M. +4957
zaterdag 12 januari 2019 om 21:50
Ja, die is werkelijk sterk.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +393
zaterdag 12 januari 2019 om 20:54
De overwinning ook trouwens!
Vind ik leuk
TheMariner +3746
zaterdag 12 januari 2019 om 17:54
Weer een wedstrijd dichter bij de finish en het gaatje is met 15 wedstrijden weer 7 punten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:09
City kan maandag ook maar zo weer tegen puntverlies aanlopen.
Wolverhampton is dit seizoen bijzonder goed op dreef tegen de top 6.
Vind ik leuk
bits +5608
zaterdag 12 januari 2019 om 18:15
En Tottenham heeft een pittige wedstrijd tegen United. Hopelijk nog wat meer puntjes los, want ik vrees dat ze die nodig hebben aan het eind van het seizoen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:18
Dat hebben ze ook.
Ik zie Liverpool zo weer de finale van de CL halen en het is toch altijd zo dat als je in het voorjaar nog Europees speelt dat je in competitie steken laat vallen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:17
Speelronde 22 zijn we bezig, hierna nog 16 ronden te gaan.
Vind ik leuk
Pietje2015 +15528
zaterdag 12 januari 2019 om 17:55
Dat Brighton & Hove Albion is toch ook drie keer niks.
Vind ik leuk
1313 +2840
zaterdag 12 januari 2019 om 18:01
Ze spelen naar hun mogelijkheden, en hebben het Liverpool behoorlijk lastig gemaakt. Zou niet reëel zijn als ze vol op de aanval gaan tegen de koploper toch?

Vind ik leuk
Pietje2015 +15528
zaterdag 12 januari 2019 om 18:05
Je speelt thuis, dan mag je toch verwachten dat iets meer creëert
dan 2 kansen.
Vind ik leuk
1313 +2840
zaterdag 12 januari 2019 om 18:08
Of ze wouden gewoon een resultaat pakken. Open deuren spelen tegen Liverpool hadden ze er waarschijnlijk dik vanaf gegaan. Datzelfde gebeurt hier in NL toch ook tegen de grotere ploegen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:10
Volgens mij zegt dat meer over het huidige Liverpool dan over Brighton & Hove.
Vind ik leuk
Scouse96 +171
zaterdag 12 januari 2019 om 20:22
Nope. Op het laatste kwartier na stonden er 2 bussen achterin bij Brighton.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:14
Ik ben echt voor Liverpool maar ik kan me voorstellen dat ze bij Brighton niet blij waren met de scheids, vond hem toch een tikkeltje voor de reds
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 18:15]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:17
Objectiviteit is zeldzaam, respect
Vind ik leuk
1313 +2840
zaterdag 12 januari 2019 om 18:23
Ja dat heb je helaas niet altijd in de hand. Al vond ik die penal wel gewoon terecht hoor. Wel zonde dat je daardoor je resultaat kwijt bent!
Vind ik leuk
Twiniepsv +111
zaterdag 12 januari 2019 om 18:17
Niveau ajax
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:09
Scherpe opmerking man!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:56
Ze knallen gewoon door Hoppa .
Vind ik leuk
stratumseind +185318
zaterdag 12 januari 2019 om 17:56
Dat was soms met hangen en wurgen tegen een stug Brighton.
Wel verdiend dat wel
Vind ik leuk
JDW1988 +3280
zaterdag 12 januari 2019 om 20:23
En tegen de 'kleintjes' liet Liverpool het laatste jaren vaak afweten.

Maar deze keer staat het verdedigend prima, en gescoord word er meestal wel.

Toppie!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:58
Hoe maakt niet uit, als Liverpool maar kampioen wordt.
Vind ik leuk
Vamos7 +7361
zaterdag 12 januari 2019 om 17:58
Was een moeizame bevalling voor Liverpool.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:08
Niet erg Vamos je moet blijven knokken voor het kampioenschap .
Hoopt dat het ze lukt zal super zijn .
Vind ik leuk
Vamos7 +7361
zaterdag 12 januari 2019 om 18:09
Dat hoop ik ook vind het wel een mooie club.
Vind ik leuk
Darter 876 +781
zaterdag 12 januari 2019 om 18:00
Zware wedstrijd!! Maar 3 punten, het is ze gegund!!
Ik hoop echt dat Liverpool kampioen wordt.....
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:02
Je moet er toch niet aan denken dat liverpool met dit k*tjes voetbal kampioen wordt...
Vind ik leuk
SG8 +292
zaterdag 12 januari 2019 om 18:06
Want, jij ziet liever piemels?
Vind ik leuk
Vamos7 +7361
zaterdag 12 januari 2019 om 18:09
Touche.
Vind ik leuk
Bocajuun +756
zaterdag 12 januari 2019 om 20:40
Hij wel, hij is voor feyenoord
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:10
Waarom niet Dennis baseer jij het op deze wedstrijd ????.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:13
Nee hoor, als je echt objectief naar de wedstrijden kijkt is het vaker niet goed. Tot nu toe heeft het redelijk mee gezeten maar dat houdt ook een keer op, hoop ik
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:20
Dan moeten we maar afwachten hoe het zich ontwikkeld .
Ik heb goede hoop dat het lukt .
Vind ik leuk
1313 +2840
zaterdag 12 januari 2019 om 18:24
Ja maar jij vergeet 1 ding. Brighton kwam niet voor de dag om de show te stelen. Stonden met een blok van 6 man achterin bij tijd en wijlen. Zo makkelijk is het niet om daar door heen te spelen hoor.😉
Vind ik leuk
Scouse96 +171
zaterdag 12 januari 2019 om 20:28
De helft van de tegenstanders doet ook niets anders dan achteruit lopen. Je weet dat je tegen dit Liverpool compleet overlopen wordt als je ruimte achter de verdediging laat dus gaat iedereen maar achterin staan. Dan is ook gewoon moeilijk om te voetballen.. zie vandaag. Daarnaast worden de slechte wedstrijden wel gewoon gewonnen en vaak met meer dan 1 goal verschil.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:05
Maar dan mag ik nog wel zeggen dat het voetbal vaak niet overhoudt toch? Tegen city zakken tegenstanders ook extreem in, die vind ik daar over het algemern makkelijker mee omgaan.
Vind ik leuk
Scouse96 +171
zaterdag 12 januari 2019 om 22:47
Ja iedereen heeft een mening toch? Vandaag zat het mee maar verder valt dat best mee toch? Wanneer je aanvallend voetbal speelt dan dwing je bepaalde dingen ook af. Is bij City en Spurs hetzelfde.
Vind ik leuk
Il Gordo +14524
zaterdag 12 januari 2019 om 18:12
Ja, daar denk ik wel aan Dennis.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2257
zaterdag 12 januari 2019 om 18:03
Hele belangrijke zege tegen een moeilijke tegenstander. Dit zijn de potjes die tellen.

Wat was die commentator bij Ziggo trouwens irritant. Pffffff...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:11
Jij snapt het Uncle.
Vind ik leuk
SG8 +292
zaterdag 12 januari 2019 om 18:03
Lastige horde, maar een fijne driepunter tegen een hele stugge handbal verdediging.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:03
Another match, another penalty
Vind ik leuk
John M. +4957
zaterdag 12 januari 2019 om 19:30
Jij hebt het niet zo met Liverpool, waarom?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:33
Fans, coach en team trek ik gewoon niet. Bekogelen bus city heeft ook wat kwaad bloed gezet
Vind ik leuk
TheMariner +3746
zondag 13 januari 2019 om 14:40
En waarom denk jij dat het iemand iets kan schelen wat jij vindt.
Misschien trekken andere jou wel helemaal niet.
De haat in England tegen Liverpool is altijd groot geweest, dus die van jou kan er nog prima bij. De haat vanuit Merseyside naar England is overigens niet minder. They're not English, the are Scouse. YNWA.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:40
Terrechte pingels stuk voor stuk. Ga met je anti liverpool haat aub weg hier. Zeker van manchester city of zo
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:46
Ik ben geen liefhebber van Liverpool FC en heb geen voorkeur voor Manchester City en haat is mij vreemd. Wat nu? De toegang tot dit topic laten ontzeggen?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 19:47]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:12
Anti liverpool haat?? Das gek..maar voor alle duidelijkheid, ik haat niks of niemand. Maar ik ben idd anti liverpool. Maar ik ben wel objectief genoeg om toe te geven dat de "pingel" van vandaag terecht was. Maar je zou als liverpool fan ook best mogen toegeven dat de arbitrage liverpool niet tegenzit dit seizoen.
Vind ik leuk
Scouse96 +171
zaterdag 12 januari 2019 om 22:51
Als je doelt op de 2 eerdere penals van Salah dan zat het zeker mee. Echter waren dit wel momenten waar we al voor stonden en er weinig toe deed in de uiteindelijke uitslag.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:04
Mooi 3 punten voor de reds.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:06
"Liverpool weet weer wat winnen is" hahaha even voor jullie beeld VP, ze staan op de 1e plaats na 22 speelronden.... alleen maar deze titel omdat ze hebben verloren van Manchester City 😑
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3134
zaterdag 12 januari 2019 om 18:10
En in de beker van de week?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:11
Dat was ook mijn eerste gedachte.
Als er nou een club in Engeland is die dit seizoen goed weet wat winnen is, is het Liverpool wel.
Vind ik leuk
Hast58 +822
zaterdag 12 januari 2019 om 18:12
Nou kon je echt zien dat van Dijk met kop en schouders de beste speler ter wereld is . Zoals hij zich nu staande hield. Geweldig.
Vind ik leuk
Bizzy +22368
zaterdag 12 januari 2019 om 18:24
Godin is nog een klasse beter.
Vind ik leuk
Pietje2015 +15528
zaterdag 12 januari 2019 om 18:48
Denk zelf dat Mathijs verder is.
Opbouwend mag van Dijk nog wel wat stappen maken.
Hij trapt heel vaak ballen weg "ins Blaue hinein" waar hij gewoon uit kan verdedigen.

Liverpool zou eigenlijk Mathijs moeten kopen.
Zet van Dijk en de Ligt maar samen in het centrum.
Dan staat er wel even wat.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +393
zaterdag 12 januari 2019 om 19:36
Hij voetbalt geweldig mee. Ook onder druk of als hij een bal onderschept, gelijk tikkie naar medespeler.
Misschien baseer jij je op die paar diepe ballen van vandaag, die vast bedoeld waren om van iets te forceren. Hij heeft een goede trap dus waarom niet tegen zo'n stroeve tegenstander.

Gomez - van Dijk is al een perfect duo.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 19:38]
Vind ik leuk
Pietje2015 +15528
zaterdag 12 januari 2019 om 19:41
Ik baseer mij op de laatste 8 wedstrijden.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +393
zaterdag 12 januari 2019 om 19:49
Maakt nog niet dat ik het met je eens ben.
Vind ik leuk
JDW1988 +3280
zaterdag 12 januari 2019 om 20:29
Haha dan staat er inderdaad wel wat ja.

Over het uitverdedigen van v. Dijk, in Engeland staan ze op de banken als je een bal weg rost ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:23
Potverdorie wat een matig potje vanmiddag, er zit een beetje roest in de motor lijkt het wel.
Maar gelukkig wel weer gewoon drie belangrijke puntjes 😎
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:14
Soms heb je dat soort wedstrijden Kappen , en die potjes winnen is oh zo belangrijk .
Vind ik leuk
Scouse96 +171
zaterdag 12 januari 2019 om 20:32
Logisch ook tegen een 6-3-1 opstelling;). Deze gasten zitten bij de 3 meest verdedigende teams in de PL denk ik. Wel weer 3 punten en nog een aantal finales te gaan!
Vind ik leuk
Mad Max +526
zaterdag 12 januari 2019 om 18:34
Wel effe doorpakken Virgil
Vind ik leuk
Nuance +9949
zaterdag 12 januari 2019 om 19:13
Het aftellen is begonnen....C’mon Liverpool
Vind ik leuk
dijkie87 +1295
zaterdag 12 januari 2019 om 19:23
dit liverpool word geen kampioen te afhankelijk van salah
Vind ik leuk
Scouse96 +171
zaterdag 12 januari 2019 om 20:33
Gelukkig staat Salah gewoon in de basis en is hij fit dus... Daarnaast is niemand groter dan het team en staat anders Mane of Firmino er wel.
Vind ik leuk
dijkie87 +1295
zaterdag 12 januari 2019 om 21:04
city heeft veel meer variatie dit liverpool word geen kampioen
Vind ik leuk
Scouse96 +171