Chelsea slaat belangrijke slag om plaats vier met moeizame thuisoverwinning

    Chelsea slaat belangrijke slag om plaats vier met moeizame thuisoverwinning

    Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 20:22za 12-01-2019 om 20:22

    Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 20:26za 12-01-2019 om 20:26

    Chelsea heeft op moeizame wijze de thuiswedstrijd tegen Newcastle United winnend afgesloten. The Blues maakten in de tweede helft het verschil met de bezoekers uit Noord-Londen en wonnen na een fraaie goal van Willian met 2-1.

    De openingsfase was voor Chelsea en al in de negende minuut was het raak voor de thuisploeg. Een schitterende diepe pass van David Luiz werd op waarde geschat door Pedro, die het leer over de doelman heen stiftte en de 1-0 aantekende.

    Na het openingsdoelpunt viel Chelsea ver terug en kreeg Newcastle de kans om in de wedstrijd te komen. De ploeg van trainer Rafa Benitez miste tien minuten voor tijd via Ayoze Perez een grote kans op de gelijkmaker, maar even later was het alsnog raak. Ciaran Clark kopte een corner van Matt Ritchie in en zette The Magpies daarmee op gelijke hoogte.

    In het tweede bedrijf leek Chelsea de schroom van zich af te gooien. De formatie van Maurizio Sarri joeg op de hernieuwde voorsprong en nadat Pedro een kans op zijn tweede treffer liet liggen scoorde Willian wel. De Braziliaan kwam vanaf links naar binnen en vond met rechts de verre hoek.

    In de slotfase van het duel op Stamford Bridge probeerde Newcastle met opportunistisch spel een gelijkmaker te forceren. The Magpies zochten verwoed naar het hoofd van Salomon Rondon, maar de Venezolaanse spits kon zijn ploeg geen punt meer bezorgen.

    Plaats een reactie

    Voetbal@com +1533
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:27
    Ahaa..vd Beek...

    Fijne avond iedereen, morgen kkd & Tottenham.

    Enne....Jong Ajax tegen Jong PSV...

    De helft zit in Florida bij Mickey en Donald en de andere helft is met Wesley jetskiën.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 20:53]
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3280
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:32
    Lekker boeiend..

    On topic:

    Wat een geweldige voetballer is die Willian toch!
    Dat die nog steeds maar bij Chelsea speelt is mij echt een raadsel. (Met alle respect voor Chelsea)
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:35
    Zijn wel vaker pogingen geweest, afgelopen zomer bijv. heeft Barcelona een behoorlijk hoog bod uitgebracht en deze maand hebben ze ook weer interesse getoond, maar een vertrek was voor Chelsea onbespreekbaar, dan houdt het op. Alleen aankomende zomer zou het wel eens anders kunnen zijn, aangezien zijn contract in 2020 afloopt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 20:37]
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3280
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:37
    Dat weet ik.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:38
    Dan is het toch niet zo onlogisch dat hij daar nog zit? Hij heeft er meerdere kampioenschappen meegemaakt (en dus in de absolute top van Engeland gespeeld), verdient er een godsvermogen en Chelsea wil hem niet zien vertrekken.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 20:40]
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3280
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:51
    Jawel dat is ook zeker zo.
    Maar het lijkt me gewoon heel mooi om hem bij Real Madrid te zien, waar hij elk jaar o.a. meer kans heeft om de cup met de grote oren te winnen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +7893
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:36
    Barca zou hem willem ruilen tegen malcolm maar chelsea heeft bedankt voor dat aanbod
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3280
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:38
    Dat snap ik wel van Chelsea ja..
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 00:08
    Vindt hem wel wisselvallig hoor. Sws ook niet heel bijzonder. Voor Chelsea prima speler en leuk om naar te kijken, maar ik vind hem gewoon niveau Chelsea, dus voor mij geen raadsel dat hij bij Chelsea speelt.
    Vind ik leuk
    1313 +2738
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:37
    Kristensen gescoord?😂😂 volgens mij heb je een bril nodig, het was Van De Beek.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:41
    Bezioekers uit Noord Londen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:15
    Echt he..😔
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:49
    The Blues maakten in de tweede helft het verschil met de bezoekers uit Noord-Londen en wonnen na een fraaie goal van Willian met 2-1.

    Chelsea vs Newcastle United is namelijk een Londense derby...

    Mijn hemel, welk een redactionele armoede en onverschilligheid.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:16
    Newcastle uit Noord-Londen, vlakbij Hull....
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:44
    Geweldig Willian,maar dit jaar gaat het hem niet worden meer Chelsea.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws