Onana: 'We moeten echt proberen om alles te winnen, zelfs de Champions League'

Onana: 'We moeten echt proberen om alles te winnen, zelfs de Champions League'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 21:51za 12-01-2019 om 21:51

André Onana hoopt na dit seizoen een foto van zichzelf met een beker op zijn mobiel te kunnen zetten. De goalie van Ajax zet in op drie prijzen voor de Amsterdammers en acht zelfs het winnen van de Champions League niet onmogelijk.

Ajax speelt in de achtste finales van de Champions League tegen Real Madrid. "De kansen zijn fifty-fifty", denkt Onana hardop in Ajax TV. "Als we spelen zoals we altijd spelen wordt het moeilijk voor hen om te winnen, zeker in de Arena. Daar zijn we erg sterk."

"Dit is echt een sleuteljaar voor ons", vervolgt de keeper uit Kameroen. "We willen iets groots doen voor de club en dat betekent dat we moeten proberen om alles te winnen. Zelfs de Champions League. En dan zeggen mensen 'ja, ja', maar echt. Ik weet dat het moeilijk is, maar we gaan het wel proberen. Niemand verwachtte ons ook in de Europa League finale."

Onana heeft in ieder geval één doel voor dit seizoen. "Ik hoop dat ik na de laatste wedstrijd van dit seizoen met een grote prijs naar huis ga. Dat ik dan naar mijn mobiel kijken en dat ik daar een grote foto van mezelf zie met een beker. Dan ben ik blij."

Poll

Denk jij dat Onana de absolute top zal halen?

(10179 stemmen)

Plaats een reactie

MojoRisin +15050
zaterdag 12 januari 2019 om 21:54
Natuurlijk, de lat zo hoog mogelijk leggen..
De CL winnen gaat natuurlijk niet lukken, maar dit is wel een gezonde instelling..
Vind ik leuk
Il Gordo +18335
zaterdag 12 januari 2019 om 22:01
Zo is het. Die UEFA cup/league/dinges had je ook gewoon kunnen winnen. Zonde, maar zo goed zijn Madrid, Barca en City nu ook weer niet. Wellicht de grootste concurrentie van Juve dit jaar?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:07
Vergeet liverpool niet
Vind ik leuk
Il Gordo +18335
zaterdag 12 januari 2019 om 23:13
Daar twijfelde ik over. Maar die zijn te druk met de titel dit jaar.
Vind ik leuk
fier&koen +2714
zondag 13 januari 2019 om 02:00
Finale tegen Juve zou te mooi zijn.
Lekker even hard op dromen....😁
Vind ik leuk
Klaassie +32
zaterdag 12 januari 2019 om 21:54
Het begint bij het in geloven
Vind ik leuk
Il Gordo +18335
zaterdag 12 januari 2019 om 22:02
Wauw. Dank je wel.

#believe
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:06
Heb je het nieuws al gelezen vanuit Italië? Daar zeggen ze dan Van Geel zich gemeld heeft voor Kevin Diks!
Vind ik leuk
Il Gordo +18335
zaterdag 12 januari 2019 om 22:09
Nee, maar dat zou me niets verbazen. Diks speelt immers de sterren van de hemel in de Seri.... eeh, Primavera.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 21:55
Hou nou toch eens deze praatjes voor je. Laat het zién. Dat praten ken ik zachtjesaan wel. Het helpt geen klote, vaak werkt dit tegen je.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:57]
Vind ik leuk
Roeptoeter +15589
zaterdag 12 januari 2019 om 21:59
Hij was vandaag weer erg goed. Zeker als je Lamprou donderdag zag blunderen. Als we hem niet winnen ligt dat niet aan hem.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:02
Oh zeker, een absolute topkeeper. Maar hij beseft hopelijk toch ook dat dit soort praatjes weliswaar leuk zijn maar geen enkele zin heeft. Lamprou, schande dat hij uberhaupt bij Ajax is gekomen. Zelfs als 3e keeper, kan gewoonweg niet. Aan Onana zal het niet liggen, zo goed als zeker. Zo goed als altijd staat hij er.
Vind ik leuk
DeanJayden +13348
zondag 13 januari 2019 om 12:38
Waarom mag je niet zeggen zelfs proberen te winnen, daarmee is alles toch gezegd? Natuurlijk ga je het proberen, we gaan een wedstrijd in om te winnen, ook in de CL!
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 17:36
Dat mag wel, maar het liefst zie ik dat ze spreken met de voeten. Op het veld gebeurt het, niet in de media. Opzich ben ik het wel met je eens, maar dat kunnen de spelers beter voor zichzelf houden. Het is nogal logisch dat je elke wedstrijd probeert te winnen, ongeacht welke competitie/beker. Ipc is het onnodig om dit dan nog te melden in de media, tenzij er iemand al specifiek naar vraagt.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 17:38]
Vind ik leuk
Il Gordo +18335
zaterdag 12 januari 2019 om 22:14
Geen woorde...?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:23
Je bedoelt?
Vind ik leuk
Il Gordo +18335
zaterdag 12 januari 2019 om 22:24
Dat weet je vast wel, boefje.
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
zaterdag 12 januari 2019 om 21:55
Even serieus ?
Vind ik leuk
Hertogtwan +531
zaterdag 12 januari 2019 om 21:56
Nog 7 wedstrijden de 0 houden in de CL Onana, dan gaat dat goed komen!!! Succes!!!
Vind ik leuk
T. Henry +386
zaterdag 12 januari 2019 om 21:56
Beste keeper van de Eredivisie en een zeer goede instelling ook! In voetbal is niets onmogelijk!
Vind ik leuk
Ove +2617
zaterdag 12 januari 2019 om 22:01
Als hij een metaaldetector koopt,kan hij vast wel nog een bekertje vinden,in de buurt van de arena
Vind ik leuk
74ratje +702
zaterdag 12 januari 2019 om 21:57
Proberen kan nooit kwaad natuurlijk :-)
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
zaterdag 12 januari 2019 om 21:59
Met plastic beker C.L kan je altijd omhoog doen hé.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13949
zaterdag 12 januari 2019 om 23:04
Eucalypta, hoe kom jij tegenwoordig aan die “humor”. Wordt er tegenwoordig op de soos behalve sinas drinken ook al gelachen?
Vind ik leuk
DeanJayden +13348
zondag 13 januari 2019 om 12:40
Ach bij PSV zij ze trots terwijl ze niks gewonnen hadden maar blijkbaar lekker mee deden!!!!!20procent balbezit en beste verdediger Luuk de Jong
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 21:59
De CL zullen ze niet winnen, maar het is wel een prima instelling dat ie zo denkt, anders kan je net zo goed niet eens tegen Madrid gaan spelen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 21:58
ik denk dat hij de top kan halen en hij denkt groots dus dat moet een keeper in de top wel maar m daadwerkelijk gaan winnen de cl wordt moeilijk maar met zijn ambitie zit t wel goed
Vind ik leuk
Roeptoeter +15589
zaterdag 12 januari 2019 om 21:58
Vraag aan Van De Sar de sleutel van de prijzenkast. Daar staat er een in.
Voor een neiuwe dan nog een jaar blijven, als we hem dit jaar niet winnen.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zaterdag 12 januari 2019 om 22:02
Onana , wat zul je jaloers zijn op Viergever.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:20
Haha op wie en wat? Viergever gaat komende jaren geen prijs pakken. Prijzen gaan naar Ajax toe.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29697
zaterdag 12 januari 2019 om 22:05
Alles begint met een goede instelling! Anders kan je er net zo goed niet aan beginnen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:05
en je ziet aan deze jonge dat hij miss nog wel een tussen stap kan gebruiken een waar t wekelijks finales zijn in de pl bijvoorbeeld man u of liverpool al staan ze op de 1e plaats zijn ook top maar na mijn inziens niet de absolute top
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:13
Is de Johan Cruijff Schaal de laatste prijs van het seizoen 2018/19 of het eerste zilverwerk van 2019/20? Gewoon voor de statistiek.

André Onana is in de luxe positie om te mogen dromen. Succes is een keuze.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 22:17]
Vind ik leuk
chicken +14774
zaterdag 12 januari 2019 om 22:41
Das de opener van het seizoen...
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zaterdag 12 januari 2019 om 22:14
Haaa Haaa Haaa om te gieren
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:16
Dat was de champions league campagne van psv inderdaad hahaha
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zaterdag 12 januari 2019 om 22:24
Geen probleem hoor waren echte tegenstanders
Vind ik leuk
chicken +14774
zaterdag 12 januari 2019 om 22:42
Wat een geluk voor psv. Konden ze zich meten met echte ploegen😊
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zaterdag 12 januari 2019 om 22:43
Klopt en daar horen jullie niet bij met die makkelijke potjes van 3-0 Heel de tijd erg saai
Vind ik leuk
chicken +14774
zaterdag 12 januari 2019 om 22:45
Een stuk leuker dan afgaan in Europa hoor.
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zaterdag 12 januari 2019 om 22:58
Wat je leuk vind twee maal van het veld geblazen worden tegen het machtige psv
Vind ik leuk
chicken +14774
zaterdag 12 januari 2019 om 23:06
Speelden we tegen psv in Europa? Deden die daar eigelijk wel mee?

Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:22
Psv is altijd al figurant geweest in Europa. Opvulling, het lachertje. Ajax is een naam, club met eigen identiteit. PSV heeft geen Europese identiteit. 31 jaar geleden voor het laatst een Europese finale.
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zaterdag 12 januari 2019 om 23:33
Misschien eens ophouden met zeiken over andere clubs en je op je eigen club richten. PSV heft trouwens zeker een identiteit. Ze haalden trouwens in 2005 nog bijna de Champions League finale dus figureren lijkt me niet helemaal het goede woord.
Vind ik leuk
AFP +2924
zondag 13 januari 2019 om 01:36
Zeg je dit alleen tegen Ajacieden of ook tegen je PSV vriendjes ?
Wel eerlijk zijn en neutraal blijven .
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zondag 13 januari 2019 om 08:12
Ik zeg dit tegen iedereen. Uiteindelijk is dat continue en ongefundeerde gezeik best vermoeiend. Hoe moeilijk is het om te zeggen dat Frenkie de Jong, De Ligt, Lozano en Bergwijn allen behoorlijk talentvol zijn. En dat Gutierrez een goede aankoop lijkt. En dat Zyiech zeer goed is. Dat Hendrix Europees te kort komt maar nationaal best nuttig is. En dat Mazraoui als linksback behoorlijk matig is net als op Internationaal niveau de centrale verdedigers van PSV. Dat van Bommel het zo slecht niet doet en Ten Hag ook niet. Dat AJAX gelukkiger is geweest met de CL loting en PSV daar er meer uit had moeten laten. Dat Zoet geen slechte keeper is en Onana geweldige reflexen heeft. Dat PSV leuke backs heeft en AJAX over de breedte betere spelers. Dat AJAX een mooie prestatie in Europa heeft geleverd en PSV het op basis van het verwachtingspatroon voor aanvang van het seizoen best knap doet. Hoe lastig is dat?
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zondag 13 januari 2019 om 08:22
Mazraoui als rechtsback
Vind ik leuk
AFP +2924
zondag 13 januari 2019 om 23:41
Niet lastig Mr. Dee, blijkt uit je proza. Compliment.
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zaterdag 12 januari 2019 om 23:34
En als je kijkt naar de bestuurlijke wanorde de afgelopen 15 jaar is de identiteit nog maar even de vraag. Dit staat los van het feit dat AJAX de grootste en internationaall gezien meest toonaangevende club van Nederland is.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:38
Er is geen wanorde geweest bij Psv laatste 15 jaar? Champions League begrotingen, faillissement. Iedereen kent filosofie van Ajax, bij Psv halen ze in het buitenland hun schouders op.
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zondag 13 januari 2019 om 00:11
Want je kent veel mensen in het buitenland die dat doen? Met alle respect voor AJAX maar bij PSV is het doorgaans rustig op bestuurlijk niveau. En faillissement, als je de feiten niet kent is het nog triester om dit (als zovelen) na te praten dan alle niet Ajacieden die zeggen “al 4 jaar helemaal niets in Amsterdam”. Met één verschil, dit is wel gebaseerd op feiiten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:21
Inter een tegenstander noemen😂. Die had Ajax twee keer gewonnen.
Vind ik leuk
JoeyC +3975
zaterdag 12 januari 2019 om 22:29
Onana heeft een beetje last van het Icarus-syndroom.
Vind ik leuk
Fentas +550
zaterdag 12 januari 2019 om 22:44
Mooie vent die Onana.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:11
Niks mis mee
Vind ik leuk
Mozes24 +694
zaterdag 12 januari 2019 om 22:59
Praatjes blijven de Ajax supportertjes altijd hebben maar helaas voor hun is de realiteit dat ze al jaren droog staan m.b.t. prijzen. Dus een ieder die dat clubje support....zing eens een toontje lager en toon respect voor de clubs die wel prijzen halen😁
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:23
Haha voor Psv? Club zonder identiteit?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:08
Dromen mag altijd.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 12 januari 2019 om 23:24
Het begint met ambitie. Niks mis mee
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:25
De dubbel en de championsleague finale
Vind ik leuk
Mr.Dee +468
zaterdag 12 januari 2019 om 23:29
😊
Vind ik leuk
Yass +138
zaterdag 12 januari 2019 om 23:32
Onana heeft een jonko gerookt met neres denk ik. Zelfs de champions league zegti
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1645
zaterdag 12 januari 2019 om 23:34
Onana wil met een beker op de foto?
Dus geen kampioen worden? Want dan krijg je een schaal.
Ach ja...die KNVB beker is best leuk Onana...en anders ff langs de HEMA, daar verkopen ze ook mooie bekers.
Keep dreaming!
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 12 januari 2019 om 23:48
Heeft ie een zonnesteek opgelopen?
Vind ik leuk
MN223 +1597
zaterdag 12 januari 2019 om 23:53
Dus Onana heeft zich er al bij neergelegd dat ie dit seizoen geen schaal wint.
Vind ik leuk
Mijnideaal +136
zondag 13 januari 2019 om 00:07
Wat een leuke persoonlijkheid is André toch. Een rasoptimist met de juiste mentaliteit!
Vind ik leuk
TheDish +44
zondag 13 januari 2019 om 17:00
Eerder een halve zool die zoooo omhoog gepraat is dat ie dat ook werkelijk is gaan geloven.
Eigenlijk best zielig.
Sta je daar tussen de paaltjes te wachten op wat aandacht. Alleen sukkels en zeer slechte voetballers moeten op doel staan. Dat staat al vast als 5 jaar oud bent.
Vind ik leuk
hollister +748
zondag 13 januari 2019 om 00:20
Dubbel en Real uitschakelen en ze hebben een topjaar.. zowel sportief als financieel... en zouden dan nog verder weglopen van de rest in Nederland
Vind ik leuk
Gerro +8900
zondag 13 januari 2019 om 00:31
Tot nu toe zijn deze prijzen allemaal nog mogelijk en zonder ergens in te geloven kom je in ieder geval nergens.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:37
Word maar gauw waker. C L winnen ja word waker man.
Vind ik leuk
DeNeutrale +216
zondag 13 januari 2019 om 01:05
Onana keepte goed tegen Sao Paulo! O nee, hij stond beide keren te kijken hoe de bal tegen het netje plofte! Schwalbe koning Dolberg kreeg weer eens een strafschop mee!
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 01:39
Dat hij zijn eigen maar na het zijn niet terug gaat zien bij opsporing verzocht
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 10:14
Irriteer me mateloos aan ajaccieden, heb totaal geen hekel aan ajax, verwelkom hun spelers al te gaag bij mijn club (tottenham) maar hoor ze alleen maar over het aantal prijzen uit het verleden praten, 4 jaar geen prijs kan gebeuren want je word 4x op rij 2e (soms met heel veel ongeluk) dat gebeurd ook niet zomaar. Maar doen alsof je nog steeds dat oppermachtig ajax bent gaan nergens over. Overwinteren in de cl is knap, maar vergeet niet dat psv het ook had gedaan en kampioen werd in dat jaar. Wacht maar af tot eind mei waar jullie staan, 2e en 1/8 finale ucl moet niet genoeg zijn voor een club als ajax
Vind ik leuk
Nbl +822
zondag 13 januari 2019 om 16:38
Wereld keeper leuke persoonlijkheid geniet ervan dat hij bij de mooiste club van Nederland speelt en beker en kampioenschap moet haalbaar zijn CL gaat niet gebeuren maar laat me graag verassen topper dit .
Vind ik leuk
TheDish +44
zondag 13 januari 2019 om 16:54
Lololololol
Al geef je een aap een gouden ring..
Het is en blijft een dom en lelijk ding..
Vind ik leuk
Miller +46
zondag 13 januari 2019 om 18:49
Helemaal mee eens !!! (ik typte hier een hartje symbool)

Dat is de juiste mentaliteit!
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 18:51]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws