'AZ dreigt toptalent kwijt te raken: verdediger onderweg naar Chelsea'

'AZ dreigt toptalent kwijt te raken: verdediger onderweg naar Chelsea'

Gepubliceerd: donderdag 17 januari 2019 om 06:41do 17-01-2019 om 06:41

Laatste update: donderdag 17 januari 2019 om 09:45do 17-01-2019 om 09:45

De achttienjarige Justin de Haas lijkt het volgende Nederlandse talent dat de overstap gaat maken naar Engeland. De centrale verdediger van AZ verkast na de zomer vermoedelijk naar Chelsea. 

Dat meldt het Algemeen Dagblad. Volgens het medium lijkt het erop dat de Nederlander na de zomer in Londen aan de slag gaat. AZ verklaarde woensdag nog van niets te weten. De Haas tekende in 2016 een verbintenis tot de zomer van 2019 bij de Alkmaarders, maar lijkt na dit seizoen te vertrekken.

"Mijn sterke punten? Naast goed verdedigen heb ik een goede inspeelpass en kan ik mensen vrij spelen tussen de linies", zei De Haas in 2016 op de clubsite van de Alkmaarders over zichzelf. De verdediger speelde voor amateurclub KFC voor hij in 2015 in de jeugdopleiding van AZ terechtkwam. Bij de Alkmaarders speelt hij dit seizoen in het elftal Onder 17. De Haas heeft verder voor meerdere jeugdteams van Oranje gespeeld. Voor Nederland Onder 18 staat de teller op vijf interlands.

Plaats een reactie

donderdag 17 januari 2019 om 06:47
Wel wat voor Ajasx. Die zoeken eigen jeugd
Vind ik leuk
jari_ +926
donderdag 17 januari 2019 om 07:01
Haha eikel
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 07:03
Beetje lachen op de vroege ochtend man. Niet zo serieus
Vind ik leuk
zwollie +9921
donderdag 17 januari 2019 om 08:49
Die is al duizend keer hier langsgekomen, kan er niet meer om lachen.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 09:10
Is jouw keuze. Blijf lachen kerel
Vind ik leuk
RBU +70
donderdag 17 januari 2019 om 06:51
Wat is het toch triest dat dit nog steeds mogelijk is. Nu maar hopen dat die Brexit er snel doorheen is en dit niet meer mogelijk is.
Vind ik leuk
Futre +5379
donderdag 17 januari 2019 om 07:40
Waarom zou dit na een Brexit niet kunnen?
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 07:43
Vraag ik me ook af.
Vind ik leuk
RBU +70
donderdag 17 januari 2019 om 08:23
https://www.goal.com/nl/news/786/transfers/2016/06/24/24996302/wat-zijn-de-gevolgen-van-brexit-voor-het-voetbal
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 08:25]
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 08:35
Aha, dank je.
Vind ik leuk
Bossie020 +6606
donderdag 17 januari 2019 om 07:41
Die Brexit kan het nog steeds tegenhouden.
Vind ik leuk
Futre +5379
donderdag 17 januari 2019 om 07:52
Hoe dan?
Vind ik leuk
soksa +1818
donderdag 17 januari 2019 om 08:07
Waarom is het triest dat talenten op het hoogste niveau willen spelen? Waar ligt de grens? Mogen BVO's dan ook geen talenten meer bij amateurclubs halen?

Overigens denk ik wel dat je als talent beter voor een andere club kunt kiezen dan Chelsea, maargoed. Dat ze naar de PL willen snap ik best.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 08:08]
Vind ik leuk
#Keizerout +50426
donderdag 17 januari 2019 om 10:43
Het trieste is denk ik dat door de verdeling van het geld keuzes vooral daarop gebaseerd worden ipv clubvoorkeur of waar een speler aan toe is.
Vind ik leuk
soksa +1818
donderdag 17 januari 2019 om 11:22
Geld speelt helaas in veel gevallen een te belangrijke rol inderdaad. Maar de kans om bij een PL club te voetballen kan je moeilijk alléén maar een financiele keuze noemen. Is natuurlijk een van de grootste en mooiste competities die er is.
Vind ik leuk
#Keizerout +50426
donderdag 17 januari 2019 om 11:33
Nou, wat is sportief gezien zijn perspectief?
Dat de PL leuker is dan de eredivisie ben ik wel met je eens, maar qua ontwikkeling lijkt blijven me beter. Als je echt talent hebt komt de PL nog wel.
Vind ik leuk
Obl93 +2776
donderdag 17 januari 2019 om 06:55
Zouden ze ook een fitnesstest doen als je bij KFC gaat voetballen?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
donderdag 17 januari 2019 om 09:43
Ook in Afrika doen ze dat. Je bedoelt toch, kfc football club Soweto?
Vind ik leuk
Harrie82 +4379
donderdag 17 januari 2019 om 06:59
18 jaar en speelt on onder 17
Klopt dit wel, want dan lijkt het mij niet zo’n geweldig talent.
Als je 18 bent een een groot talent zou je toch zeker wel in O19 spelen en/of bij jong Az
Vind ik leuk
Roffel1998 +3610
donderdag 17 januari 2019 om 07:12
Speelt in O19 en heeft 3 wedstrijden in Jong gespeeld.
Vind ik leuk
Harrie82 +4379
donderdag 17 januari 2019 om 07:41
Tekst klopt niet dan, ...... Bedankt, vond het al heel apart.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 17 januari 2019 om 06:59
Tjonge. Als Ajax je niet leegrooft, komen de Engelsen wel langs om het te doen. En al 18, dacht dat dat een veilige leeftijd was, niet dus.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 07:27
Ah joh, AZ haalt ze ook overal vandaan. Geen haar beter.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 17 januari 2019 om 16:17
Echt joh?
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 18:59
Zeker.
Vind ik leuk
Futre +5379
donderdag 17 januari 2019 om 07:43
Gozer is al 18 en heeft nog geen minuut in het eerste gestaan terwijl AZ nou niet beschikt over een topverdediging. Hoe groot talent is deze snuiter dan eigenlijk? Of is Sjon Brom een eigenwijze piemel en ziet hij het talent van deze jongen niet.

We gaan het zien. Spannend...
Vind ik leuk
Just Nuts +869
donderdag 17 januari 2019 om 08:16
Inderdaad Futre VP plakt op iedereen stempel Talent of anders denken spelers dat zelf wel alleen stromen er meer voetballers uiteidnelijk door die hard werken dan die ‘talent’ hebben
Vind ik leuk
#Keizerout +50426
donderdag 17 januari 2019 om 14:29
Chelsea belt niet voor iedereen.
Vind ik leuk
Just Nuts +869
donderdag 17 januari 2019 om 15:09
Klopt soms zijn ze te laat en is Man C hun voor geweest
Vind ik leuk
#Keizerout +50426
donderdag 17 januari 2019 om 15:11
Haha
Vind ik leuk
AZAlkmaar2 +699
donderdag 17 januari 2019 om 08:47
Deze jongen is wel echt goed. Snap niet waarop hij niet vaker bij Jong speelde. Die hebben ook een dramatische verdediging en de keren dat hij inviel maakte hij indruk.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
donderdag 17 januari 2019 om 09:23
Bij andere clubs sta je op je 18e gewoon in de basis als je goed bent
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 17 januari 2019 om 16:22
Als ik hoor dat n City alleen al iets van 80? spelers onder contract heeft, dan zal voor Chelsea niet veel anders gelden.

Het zijn net winkels. Misschien is er zoveel concurrentie in het wegtrekken van talent, dat Chelsea inmiddels ook al op 18-jarigen mikt.
Als de etalage van de winkel leegraakt, moeten er nieuwe artikelen worden aangetrokken.
Vind ik leuk
Bossie020 +6606
donderdag 17 januari 2019 om 07:44
Ajax, PSV, Feyenoord, AZ, Utrecht en Vitesse shoppen niet meer bij elkaars jeugdafdeling. Dat is onlangs beklonken.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
donderdag 17 januari 2019 om 09:30
Nu richten de 6 clubs zich op de rest van de overige clubs. Ze zullen wel weer als aasgieren komen als de nieuwe Zirkzee bij ons speelt.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 17 januari 2019 om 16:08
Is handiger voor de Britse struikrovers. Die lijken alleen maar bij Ajax, PSV en Feyenoord langs te gaan. Omdat ze denken dat die 3 de rest al leeggerooft hebben.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
donderdag 17 januari 2019 om 18:43
De Italianen en Duitsers kijken wel iets verder en halen ook van kleinere clubs.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 17 januari 2019 om 18:44
Niemand is veilig, helaas.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 17 januari 2019 om 16:25
Niet méér, nee. Best okay. Maar het betekent ook dat de overige clubs voor deze 6 op hun hoede moeten blijven.
Vind ik leuk
Bossie020 +6606
vrijdag 18 januari 2019 om 10:54
Vaak is het voor hen ook een promotie.
Als je van pakweg Helmond Sport onder 14 naar PSV onder 14 kan dan twijfel je daar normaliter toch geen moment aan?

Vind ik leuk
Blindsy +20549
zaterdag 19 januari 2019 om 19:30
Uiteraard.
Vind ik leuk
soksa +1818
donderdag 17 januari 2019 om 08:10
BVO's roven op hun beurt toch weer de amateurclubs leeg? Doet AZ zelf ook. Dat is voetbal. Je kan niet verwachten dat een speler nooit hogerop gaat als hij enorm veel talent heeft.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 17 januari 2019 om 16:06
Joh! 😉
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 08:23
Klopt, en de spelers van Feyenoord zijn allemaal in de F'jes lid geworden gelukkig.
Vind ik leuk
Blindsy +20549
donderdag 17 januari 2019 om 16:04
Uiteraard ;-)
Er was wel zo'n lichting (Kongolo, Rekik, etc) die inderdaad vanaf de F-jes bij elkaar zijn gebleven en vrijwel allemaal prof zijn geworden maar da's n uitzondering uiteraard.
Zirkzee kwam ook gewoon van ADO. 😉
Vind ik leuk
jari_ +926
donderdag 17 januari 2019 om 07:00
Die speelt over 2 jaar op huurbasis voor Vitesse.
Vind ik leuk
Realist1892 +1630
donderdag 17 januari 2019 om 09:08
Of voor Ajax bijdehandje.
Nee die komt bij Vitesse op de bank terecht.
Vind ik leuk
Truth +4506
donderdag 17 januari 2019 om 07:02
Mijn sterke punten zijn ? Ik ben trots dat ik domme kloot ben die net heeft getekend voor warehouse chelsea ...zal ik ooit spelen voor chelsea ? Neen of mss een paar min om dan doorverkocht te worden met een etiketje ....ik kom van chelsea !
Arme sukkel , geld je mss verdienen maar een pure liefhebber voor de sport staat liever op het veld ipv de tribune warm te houden of uitgeleend te worden aan gloucester , port vale of tranmere utd
Vind ik leuk
raoul88 +973
donderdag 17 januari 2019 om 07:10
Hij is nu het “ haasje”
Vind ik leuk
yuuup +11204
donderdag 17 januari 2019 om 07:11
Geen zin in een sportieve carrière. Begrijpelijk. Al dat gedoe.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 07:14
Az het haasje?
Vind ik leuk
Smithsonian +45251
donderdag 17 januari 2019 om 07:22
Geen sluwe vos maar een sluwe haas haha.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 07:24
Ard van Peppen halen als vervanger?😜🙈
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 07:30
Ken je dat verhaal, van de Haas en de Schilpad? Uiteindelijk verloor de Haas. Moraal van het verhaal, wat snel is hoeft niet altijd te winnen.
Vind ik leuk
pos +9965
donderdag 17 januari 2019 om 07:42
Tja je zou zeggen dat er toch bij AZ genoeg kansen liggen de laatste tijd voor talenten. Het zal wel weer.
Vind ik leuk
Bossie020 +6606
donderdag 17 januari 2019 om 07:48
Ben jij er rouwig om? Als hij exceptioneel goed zou zijn had hij al minimaal een seizoen in minimaal Jong AZ gestaan.
Vind ik leuk
pos +9965
donderdag 17 januari 2019 om 08:48
Ja dat zou op zich wel moeten op die leeftijd zou je zeggen. Maar goed het is en blijft jammer dat zelfs dan dit soort jongens worden weggekaapt. Chelsea is toch ook geen klein clupje ofzo.
Vind ik leuk
AZAlkmaar2 +699
donderdag 17 januari 2019 om 08:49
Dat is het rare. Hij is beter dan die clowns die er nu staan. Dan is Bakker nog een product uit eigen jeugd. Maar de aangetrokken Bergsma en Weigelt voegen niks toe. Zeker Bergsma had je nooit aan moeten trekken. Matige verdediger waar Ajax helemaal niks in zag. Alsof die dan wat gaat toevoegen bij AZ.
Vind ik leuk
Shelbourne +6211
donderdag 17 januari 2019 om 08:22
Leuk voor zijn bankrekening. Verder zou ik zeggen, tot over vijf jaar weer terug in de Eredivisie
Vind ik leuk
G.Kopf +5795
donderdag 17 januari 2019 om 08:27
Beter volgend seizoen naar Telstar gegaan, net als 20382929 AZ talenten voor hem.
Vind ik leuk
zwollie +9921
donderdag 17 januari 2019 om 08:46
Daar horen we nooit meer iets van.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1267
donderdag 17 januari 2019 om 08:50
Gaat voor een basisplaats bij Chelsea, maar zal eerst worden verhuurd aan derby, swindon, swansea, barrow, luton en cambridge voordat hij verkocht wordt aan heracles
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 08:51
Dit is zo simpel op te lossen de UEFA moet gewoon ingrijpen speel je een aantal jaren bij een opleiding dan moet je je eerste profcontract daar tekenen. Zo krijgen de opleidingsclubs een goede vergoeding als ze weggaan.
Vind ik leuk
De Hout +2039
donderdag 17 januari 2019 om 09:06
Als hij echt zo goed is, heeft AZ mogelijk niet overdreven adequaat geanticipeerd met contractverlenging.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:24
Contractverlenging of niet,het word gewoon afgekocht.
Vind ik leuk
UpOne +1034
donderdag 17 januari 2019 om 09:08
Money talks 🤑
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 09:12
Doe het nou niet jongen... Ga lekker in de ED minuten maken, groei door naar Ajax of PSV, en maak dán de stap. Dan maak je zo veel meer kans. Nu kun je toch niet concurreren voor een plek in Chelsea 1 zeker?
Vind ik leuk
mchollie +3696
donderdag 17 januari 2019 om 09:19
Tja, laat het woordje talent maar weg. Als hij zo goed was speelde hij al een wedstrijd in het 1ste. Maar goed, de keuze voor geld is gemaakt, succes jongen.
Vind ik leuk
Fc uuuuu +467
donderdag 17 januari 2019 om 09:27
Zonde blijf gewoon wat langer in Nederland die komt daar niet aan de bak en word gewoon verhuurd.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 09:51
Weer een jong talent dat er in tuint! Zie je niet meer terug.
Dit soort clubs hebben wel 20 van deze talenten waarvan er een paar
kunnen doorbreken.Blijf dan lekker in Alkmaar en wacht totdat je
vaste keus bent in het eerste.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 09:56
Blijf gewoon lekker bij az man.
Vind ik leuk
YC93 +975
donderdag 17 januari 2019 om 10:18
Bestaat er echt een amateurclub die KFC heet? krijg je dan ook chicken wings in de rust
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:03
Dat is weer de zoveelste waar je niets meer van hoort
Vind ik leuk
Mari +13377
donderdag 17 januari 2019 om 11:26
Kom maar op Huilberts.
Ik ben benieuwd
Vind ik leuk
SuperScc +1089
donderdag 17 januari 2019 om 11:40
Hoe ging dat deuntje ook alweer van.. Die zie je nooit meer terug... Titideriti titi..
Vind ik leuk
pico323 +7890
donderdag 17 januari 2019 om 11:41
die zien we nooit meer terug op niveau.
Vind ik leuk
zoroman30 +206
donderdag 17 januari 2019 om 12:01
VP , stop met het etiket toptalent . Deze jongen heeft nog geen pot gespeeld voor AZ en is al 18 . blijkbaar niet goed genoeg om te winnen van vlaar , van rhijn en hatzidiakoz ?
Vind ik leuk
Tictac +148
donderdag 17 januari 2019 om 12:03
Justin de Wie?
Vind ik leuk
pikkebaas +13
donderdag 17 januari 2019 om 12:07
Weer een getalenteerde jeugdspeler die vertrekt, en Nederland maar
opleiden. Er moet een veel hoger transfersom worden gevraagd voor
jeugdspelers naar Engeland.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14503
donderdag 17 januari 2019 om 12:12
Daar ga je dan met je prima jeugdopleiding....een hele betrekkelijke zaak dus.
Vind ik leuk
Ajakkus +130
donderdag 17 januari 2019 om 14:54
Heeft een mogelijke brexit nog gevolgen voor talent dat de overstap wil maken naar de UK? Het is dan geen overstap binnen de EU meer.... . Weet iemand dit wellicht?
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 13:50
Ja, dan wordt hij mega duur opeens!
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 13:40
En hij denkt bij Chelsea wel in de basis te gaan spelen volgend jaar?Muhahahahahaha
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws