De Jong na rampmiddag in Emmen: Ik weet niet hoe ik dat het beste kan verwoorden

De Jong na rampmiddag in Emmen: "Ik weet niet hoe ik dat het beste kan verwoorden"

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 16:48zo 20-01-2019 om 16:48

Laatste update: zondag 20 januari 2019 om 16:56zo 20-01-2019 om 16:56

Luuk de Jong vindt het ongelooflijk dat PSV zondag twee punten heeft laten liggen tegen FC Emmen. Voor de koploper van de Eredivisie leek er tot de tachtigste minuut geen vuiltje aan de lucht - tót Nicklas Pedersen inviel en de thuisploeg met twee treffers aan een remise hielp.

Door het puntenverlies in Drenthe dreigt PSV later op de dag de koppositie kwijt te raken aan Ajax. De Jong, die de openingstreffer binnenkopte na een kwartier, stond na de wedstrijd gefrustreerd voor de camera van FOX Sports"Hoe dit mogelijk is? Tja... Het enige dat zij doen is opportunistisch spelen, dat weet je. De lange bal en hopen dat-ie goed valt. Bij 2-0 voor moet het natuurlijk klaar zijn, maar ze scoren toch uit het niets."

"Daarna wordt het alles-of-niets en valt hij voor Emmen nog een keer goed", vervolgde De Jong. "In de eerste helft ben je veel sterker en dominant. Je laat na om meer goals te maken. Als je het uiteindelijk niet over de streep trekt, dan verdien je het ook niet. 0-2 of 0-3 was gezien het spelbeeld normaal geweest bij rust."

"Op een gegeven moment waren we niet meer scherp genoeg. Ik weet niet hoe ik dat het beste kan verwoorden. Kunstgras? Daar hebben zij ook last van natuurlijk. Je staat 2-0 voor, er mag niks aan de hand zijn. Nu moet je het jezelf heel erg aanrekenen. We gaan er nu flink van balen en erover praten."

Lees ook: Koploper PSV geeft zege uit handen in Emmen en begint rampzalig aan 2019

Poll

Wie wordt kampioen?

(1786 stemmen)

Plaats een reactie

Patrickj3 +3853
zondag 20 januari 2019 om 16:56
😂😂😂😂tijdrekken in emmen
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 17:04]
Vind ik leuk
"Mimi" +23993
zondag 20 januari 2019 om 16:59
Pijnlijk deze. Dit mag gewoon niet gebeuren
Vind ik leuk
Plattekar bv +32312
zondag 20 januari 2019 om 17:04
Nou Luuk, als jij t niet kan verwoorden dan doe ik het : KUT was het !! Als je de kansen niet maakt, dat kan gebeuren. Maar een 0-2 weggeven door tijdrekken, verkeerde wissel en slap verdedigen is KUT !! Dan kun je nog 9 weken in een 5 sterren resort in qatar zitten...Nu geef je t kampioenschap zomaar in Emmen weg. Ik herhaal...Emmen. Welterusten
Vind ik leuk
"Mimi" +23993
zondag 20 januari 2019 om 17:05
Moge Iraq mn trots tegen Qatar gaan helen deze maandag
Vind ik leuk
"Mimi" +23993
zondag 20 januari 2019 om 17:05
Correctie. Dinsdag
Vind ik leuk
Ale +5606
zondag 20 januari 2019 om 17:18
Hé ik zag net je advertentie op marktplaats, wat vraag je voor die plattekar?
Vind ik leuk
Plattekar bv +32312
zondag 20 januari 2019 om 17:31
Gratis op te halen
Vind ik leuk
Sluisje +985
zondag 20 januari 2019 om 17:38
Laat de lucht maar vast uit de banden lopen, platte banden i.p.v. platte kar 😂😂
Vind ik leuk
Plattekar bv +32312
zondag 20 januari 2019 om 18:06
Nou boys...moet mijn gifbeker helemaal leeg vandaag ? 😫
Vind ik leuk
Sluisje +985
zondag 20 januari 2019 om 20:37
Valt mee hoor, deze ronde zit vol verassingen.
Het blijft spannend tussen twee topteams die vandaag de vorm niet hadden.
Vind ik leuk
Madman +11
zondag 20 januari 2019 om 18:46
Verliezen thuis🤫
Vind ik leuk
Patrickj3 +3853
zondag 20 januari 2019 om 19:31
We hebben niet verloren🤫
Vind ik leuk
Madman +11
maandag 21 januari 2019 om 10:26
Puntverlies is verliezen voor een echte liefhebber🤫
Vind ik leuk
Patrickj3 +3853
maandag 21 januari 2019 om 11:57
Als je een liefhebber was,was je niet voor PSV geweest,tenzij je liefhebber bent van tijdrekken,bij emmen uit🤫
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:57
Jank de Jong het lag aan alles en iedereen weer behalve aan jank de Jong.
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zondag 20 januari 2019 om 17:06
Wat een onzin en pappagaai reactie .....

De jong speelde vandaag weer prima en jankt hier helemaal niet maar verteld precies hoe het zit.

Ik snap dat je in je nopjes bent vanwege het resultaat want andersom zou ik dat ook zijn maar het jank gedeelte zit m in jou reactie en niet in die van de jong
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 17:08]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:11
Ach kom op hee zei spelen opportunistisch en alleen maar de lange bal, zeik er niet over maar met alle kwaliteiten die PSV heeft en bestrijd dat. PSV speelde ook alleen maar lange bal tegen Ajax omdat de Ligt er niet was en dan is het wel goed en slim. Jammer van de Jong dit.
Vind ik leuk
Ale +5606
zondag 20 januari 2019 om 17:19
Luuk is de definitie van een kut voetballer.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:20
Ga je grote mond spoelen en pas op voor je buurman
Vind ik leuk
Sluisje +985
zondag 20 januari 2019 om 17:39
Haha, 😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Adje80 +9809
zondag 20 januari 2019 om 17:06
Ik vond hem juist reëel zo kort na een wanprestatie. Hij had ook over de var enzo kunnen praten maar hij zocht geen excuses
Vind ik leuk
Benniewies +4559
zondag 20 januari 2019 om 17:14
Kunstgras
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:32
Heeft je vrouw kunstgras in hasr broek?
Vind ik leuk
Benniewies +4559
zondag 20 januari 2019 om 17:42
Wat heeft dit met mijn vrouw te maken droeftoeter?

Luuk probeert het toch?
Vind ik leuk
Adje80 +9809
zondag 20 januari 2019 om 17:38
Kunstgras vind ik ook een excuus wat altijd gebruikt mag worden
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:19
Domme reactie v
Vind ik leuk
pico323 +7350
zondag 20 januari 2019 om 16:57
Dek je maar in vriend. Geen prijzen in Eindhoven dit jaar
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 16:57]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:11
Gelijk weer die bluf vanuit amsterdam. Begin nou eerst maar eens te presteren na 4 jaar!
Vind ik leuk
Benniewies +4559
zondag 20 januari 2019 om 17:18
Prijzen genoeg in Amsterdam, 4 jaar geen landstitel, maar ken clubjes genoeg, die langer droog staan, of een club die 4 jaar achter elkaar landskampioen werd onder de Boer

En presteren? In Amsterdam zijn ze in de beker door, CL door en doen mee om kampioenschap.

Dus wat lul je? Of ben je gewoon aan provoceren?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:20
Weten jullie alles van. Kampioen droogneuken
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:24
Pak jij je opblaaspop nou maar en ga die maar drookneuken sukkel.
Vind ik leuk
De fries +1911
zondag 20 januari 2019 om 16:58
Kleine ruimtes; middenveld werkers; vreemde opstelling.
Op het moment dat je moet vechten, brengt van Bommel Pereiro ....
Vind ik leuk
Copi +109
zondag 20 januari 2019 om 16:59
Van Bommel laat niet zien dat jij echt een toptrainer is. Maar goed wie weet
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:59
" het enige wat zij doen is opportunistisch spelen"
Hoe durf je zoiets te zeggen als je zelf alleen maar antivoetbal speelt.....
Vind ik leuk
"Mimi" +23993
zondag 20 januari 2019 om 16:59
Antivoetbal was het niet

Het was gewoon heel slecht
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:02
Ik bedoel hoe durf je iets van de speelwijze van Emmen te zeggen als je zelf 85 minuten verdedigt tegen Tottenham en zelfs tegen Inter maar 30% balbezit hebt.
Vind ik leuk
"Mimi" +23993
zondag 20 januari 2019 om 17:04
Daar ben ik het wel mee eens. Tegen Tottenham hebben we totaal niet gevoetbald. Te snappen zeker, maar dan mag Emmen zo ook spelen tegen ons.

Het levert resultaat op. Hun goed recht
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:12
Ja dat is precies zo en altijd beter dan " verdedigen"

Ik was ook tegen dat anti voetbal van Vloet. Ik zat me in de Vliert te schamen toen Vloet trainer was. Vloet was de uitvinder van het " reactievoetbal"

Ppff er waren wedstrijden dat we na 15 minuten nog niet op de helft van de tegenstander waren geweest. Dan verlies ik liever met 5-4.
Vind ik leuk
"Mimi" +23993
zondag 20 januari 2019 om 17:14
Ik snap je en metmeevoetballen horen wij ook goede dingen te laten kunnen zien .

Tegen Barve thuis bv. Het kan gewoon
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:19
Ja precies. Ik ben net zo kritisch op mijn eigen club hoor. En naief hoef je niet te spelen maar je moet wel de bal willen hebben en willlen voetballen.
Vind ik leuk
"Mimi" +23993
zondag 20 januari 2019 om 17:20
Helemaal mee eens natuurlijk.
Te hopen dat de energie van de 1e 10 speelronden terugkeert
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:07
Je kijkt de wedstrijden niet?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:15
Van PSV niet meer. Ik ben zes keer vol verwachting gaan zitten want ik vind Angelino, Bergwijn en Malen gewéldige spelers.
Van Bommel verpestte de avonden omdat hij de bal niet wil hebben. Dat ligt niet aan de prima spelers maar aan Van Bommel.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:49
Ik wil je serieus geloven maar van bommel wil de bal niet? Het probleem is dat de media dit ervan maakt. Maar ga je naar statistieken kijken. Zowel vorig jaar onder philip cocu als nu. Zie je wel degelijk iets anders. Onder cocu oogde het absoluut erg saai, maar ook daar creërde we de meeste kansen van alle teams in de eredivisie..
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:51
30 % balbezit in CL en 55 % eersrte helft tegen Emmen.

Kan idd best dat je dan de meeste kansen creëert dat is bij Madrid ook zo. Ik vind het niet leuk om naar te kijken.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12559
zondag 20 januari 2019 om 16:59
Erover praten. Lekker jezelf de put in praten. Eigenlijk moet je gewoon doorgaan waar je mee bezig bent. Maar dat was voor de winterstop al erg slecht.
Misschien Cocu terug halen?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:18
Cocu 😂
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:23
Cocu, van Raaij, Brands enz wordt het gegund, Van Bommel wordt ( werd?) gedoogd omdat hij won.
Dat is gauw over denk ik. Hoop ik want met zulke goede spelers kun je leuker voetbal spelen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12559
zondag 20 januari 2019 om 17:28
Van Bommel begon heel leuk. Perreiro was toen ook nog goed. Maar je haalt 4 jaar schijtbakken niet meteen uit de spelers. Dat heeft tijd nodig. Van Bommel ziet dat toch ook, en gaat er maar in mee.
Nu, na dit resultaat, zal blijken wat Van Bommel er echt van kan. Bij tegenwind in plaats van lekker meewaaien op de resultaten.
Vind ik leuk
Argento8523 +7083
zondag 20 januari 2019 om 16:59
Matige pot van PSV
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:59
Baas Bommel is z'n gelukkige hand van wisselen kwijt 😂😂
Vind ik leuk
j-roen11 +2003
zondag 20 januari 2019 om 17:00
Ajax moet eerst maar eens winnen, maar toch 15 op rij gewonnen ;-)
Vind ik leuk
Voetbal@com +2578
zondag 20 januari 2019 om 17:00
Begrijp de vreugde van Ajax fans maar nu net doen dat de Jong weer ligt te janken lijkt me niet. Hij geeft toch aan dat een overwinning niet verdiend was op deze manier.

Zijn er maar weinig die dit zouden zeggen.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:04
Tja, het zat er een keer aan te komen, waarschijnlijk na 1,5 jaar koploper af.
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zondag 20 januari 2019 om 17:04
Dit gebeurd een keer of 2/3 in het seizoen bij elke club.

Op je kin nemen rug rechten en het de volgende keer beter doen.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1237
zondag 20 januari 2019 om 17:05
Gewoon lekker uithuilen thuis luukje komt allemaal goed de druk is vanavond van de ketel
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:06
En ik moet terugdenken aan de woorden van Verbeek. Tegen wie moet PSV punten verliezen dan , vroeg hij zich af. Nou bijvoorbeeld tegen Emmen he ? 😁
Vind ik leuk
Benniewies +4559
zondag 20 januari 2019 om 17:09
Gewoon laatste minuten, schijtbakkenvoetbal
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:11
Was niet om aan te zien ben niet snel boos als het om voetbal gaat maar vandaag wel zo dramatisch staan spelen terwijl je voor staat 🤬
Vind ik leuk
Guust +6092
zondag 20 januari 2019 om 17:16
Het is wel mooi dat het in de laatste minuutjes gebeurd, op z’n PSV’s. Is ook een kwaliteit.
Vind ik leuk
Benniewies +4559
zondag 20 januari 2019 om 17:20
28e minuut 3-1 ajax.

Je zal nu maar in de bus zitten vanuit Emmen naar Eindhoven en verplicht Ajax moetem kijken
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 17:21]
Vind ik leuk
ValenciaFc +665
zondag 20 januari 2019 om 19:41
T zou toch wat zijn, toch nog wat vermaak
Vind ik leuk
phritzzz +4266
zondag 20 januari 2019 om 20:59
Toen ze weer goed en wel in Eindhoven waren, waren de verhoudingen in de Eredivisie gelukkig weer hersteld.

Je zal op dat moment bij Ajax in de kleedkamer hebben gezeten. Wordt je uitgescholden door een schorre zeehond😝😊
Vind ik leuk
yuuup +10468
zondag 20 januari 2019 om 17:20
Heeft de scheidsrechter niet ergens een foutje gemaakt dan?
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zondag 20 januari 2019 om 17:30
jawel , die gele kaart voor guti sloeg nergens op
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:08
Guti gele kaart, Heerenveen geen penalty. Ajax zal en moet kampioen worden..!
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zondag 20 januari 2019 om 23:27
ach georgie what else is new?

Als we dit seizoen er toch weer een stokske vur kunnen steken ga ik me unne klemblooier op munne lever zuipen van plezier.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 10:53
Ga ik ok doen en daorna drink ik unne flaconneke pokon zodat mijn lever wir opbloeit, wa gij....
Vind ik leuk
stratumseind +191890
maandag 21 januari 2019 om 11:58
strak plan toch
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:26
ongeveer z'n 80 procent van de reacties hieronder zijn van ajacieden. Had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht ;)
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:47
Ja is andersom ook. Zo werkt dat
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zondag 20 januari 2019 om 17:34
Tis druk hier met "amsterdamse psv fans " ...en dat terwijl ajax zelf aan het spelen is..........
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 17:50]
Vind ik leuk
Ajax.nl +399
zondag 20 januari 2019 om 17:47
Is nu lekker rust 3-1 voor rustig aan. Jij reageert ook overal op dus he, niet zeuren!! Houdoe he fijne dag nog hahahaahjajaahjajahaahahhaah
Vind ik leuk
phritzzz +4266
zondag 20 januari 2019 om 21:01
Hetzelfde hè. Fijne dag nog 😉
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 10:54
Hahahahahaha.....houdoe
Vind ik leuk
phritzzz +4266
maandag 21 januari 2019 om 14:10
Leuk hè reageren met de kennis van nu. ;-))
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 14:25
Zat vanmorgen nog te denken, Frits, achteraf vind ik het zo geweldig dat PSV gelijk speelde. De haat van Ajax naar PSV kwam daarna naar boven en dan zie je de haat verschuiven naar Lamprou, Kristensen en Sinkgraven. Germ, dèh menneke. Wat moest-ie dan doen. Contract weigeren? Ze klagen maar bij Marc Duck...
Vind ik leuk
phritzzz +4266
maandag 21 januari 2019 om 17:28
Ja hoe dat gaat daar hè. Echt wonderlijk van wzawzdb naar schelden en tieren op eigen spelers en club. Precies die dynamiek. Blij dat Brabanders minder gecompliceerd zijn :', -))
Vind ik leuk
Ajax.nl +399
zondag 20 januari 2019 om 17:46
Luuk , ik weet wel hoe je dit kan verwoorden: “hahahahahahaahahhahahaahahahahahahahahahhaah”
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:47
Dat Jankgezichtje onbetaalbaar. Eindelijk in de blessuretijd een keer zelf deksel op je neus.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 19:45
Dit Weekend Snel vergeten,behalve een Persoon die een grote bos BLOEMEN verdient en dat is SAM LAMMERS bedankt SAM
Vind ik leuk
phritzzz +4266
zondag 20 januari 2019 om 21:02
Sam en Stijn niet te vergeten. Precies op tijd weer terug😉
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:22
Tempo veels te laag,eigen schuld,en dat met maar een wedstrijd in de week,je moet je kapot schamen,de zoveelste fout dit seizoen,terwijl we juist hadden moeten oogsten dit seizoen omdat iedereen is gebleven en zelfs versterking binnen gehaald is.
En dan weer zo een slappe hap vanaf minuut een. Geen excuses,heeft met honger naar prijzen te maken,ze zijn te snel tevreden,tot nu toe is het hele seizoen ruk,omdat er wat aanvallender gespeeld wordt is het seizoen nog steeds niet geslaagd,alleen kampioen is nog mogelijk,nog voor de winterstop en dat is echt psv onwaardig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws