Drama voor NEC: kruisbandblessure maakt einde aan seizoen van doelman

Drama voor NEC: kruisbandblessure maakt einde aan seizoen van doelman

Gepubliceerd: dinsdag 22 januari 2019 om 13:29di 22-01-2019 om 13:29

Laatste update: dinsdag 22 januari 2019 om 13:51di 22-01-2019 om 13:51

NEC Nijmegen moet het de rest van het seizoen doen zonder keeper Norbert Alblas. Uit onderzoek is gebleken dat de sluitpost zijn voorste kruisband heeft afgescheurd, zo meldt NEC via de officiële kanalen.

Dat is dramatisch nieuws voor Alblas, die in 2014 ook al een kruisbandblessure opliep. Alblas speelde destijds voor Jong Ajax en liep de blessure op in een wedstrijd tegen RKC Waawlijk. Dit keer heeft Alblas de blessure opgelopen tijdens de training.

Alblas viel vorige week donderdag uit op de training. Uit onderzoek is gebleken dat hij zijn voorste kruisband heeft afgescheurd. De verwachte hersteltijd is negen tot twaalf maanden. Daardoor zijn de Nijmegenaren de goalie, die afgelopen zomer transfervrij overkwam van Ajax, voor de rest van het seizoen kwijt. Voor de goalie is dat extra zuur: Alblas was net op de weg terug van een knieblessure. 

Voor NEC is het slecht nieuws in een toch al slecht seizoen. De Nijmegenaren staan op de vijftiende plek in de Keuken Kampioen Divisie.

Plaats een reactie

dinsdag 22 januari 2019 om 13:32
Tja dat kan er ook nog wel bij voor ze.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:32
Waar blijft de ongezouten mening van Nicole ?
Vind ik leuk
koosje +1167
dinsdag 22 januari 2019 om 13:32
NEC blijft ook niets bespaard.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:32
Kan er ook nog wel bij voor NEC.

Zit ze niet bepaald mee...
Vind ik leuk
Benniewies +6178
dinsdag 22 januari 2019 om 13:34
Ah joh. Gewoon in de rolstoel of met krukken in de goal. De ballen vliegen er toch wel in...

Grapje.

Sterkte en beterschap jonguh
Vind ik leuk
El Cazador +9347
dinsdag 22 januari 2019 om 13:35
Sterkte Norbert, we zien je sterker terug in 2020.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
dinsdag 22 januari 2019 om 13:40
Bij ajax hebben ze er nog een hoorde ik. Kost schijnbaar wat, maar wel kwaliteit.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:00
Dan heb je een goede hekel aan NEC als je ze dat toewenst
Vind ik leuk
Hans Worst +1785
dinsdag 22 januari 2019 om 13:40
Hoekstra huren van Groningen.
Vind ik leuk
tikkietoe +6475
dinsdag 22 januari 2019 om 13:44
Jammer voor Alblas om zo zijn seizoen te beëindigen.
NEC zal promotie nog een jaartje moeten uitstellen.

Vind ik leuk
Geelswerhert +1122
dinsdag 22 januari 2019 om 14:55
Nog een jaartje? Decenium op z'n minst!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:45
Bij NEC zijn we zelfs blij met Lamprou dan weet je hoe we er voor staan
Vind ik leuk
NvC +9681
dinsdag 22 januari 2019 om 13:51
Doen toch niet mee voor de titel dus hoeven niet bang te zijn dat hij dat kan verpesten. 😉
Vind ik leuk
bartjeee +1574
dinsdag 22 januari 2019 om 13:45
Zonde voor die keeper..
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
dinsdag 22 januari 2019 om 13:45
In Nijmegen staat blijkbaar geen gifbeker maar een gifemmer. Kop omhoog NEC!
Vind ik leuk
NvC +9681
dinsdag 22 januari 2019 om 13:50
Ja kan er ook wel bij. 👍
Vind ik leuk
mcmodd +28793
dinsdag 22 januari 2019 om 14:05
Dit vind ik oprecht sneu. Dat gun je toch niemand? Als hij dit kon lezen zou ik zeggen: Norbert kom op, tegenwoordig zijn ze knap en sommigen revalideren zo goed dat ze al na zes maanden de eerste training op het veld mogen afwerken.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:40
Is hij analfabeet soms?
Vind ik leuk
mcmodd +28793
woensdag 23 januari 2019 om 08:38
Nee, hij zit niet op VP.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:12
De wet van Murphy is van toepassing dit seizoen bij nec.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:18
NEC kan voor een nieuwe keeper Lamprou gratis en voor niks ophalen in Amsterdam.
Vind ik leuk
Marcnmgn +27
dinsdag 22 januari 2019 om 14:41
Sneu voor Alblas en voor NEC. Nou kun je je afvragen waarom ze deze jongen zo makkelijk hebben laten gaan bij Ajax, terwijl Lamprou echt niet beter is. Medische keuring niet scherp genoeg? Veel te veel blessures bij NEC. Wolters, Alblas en inmiddels weer fit Overtoom, toch te maken met (te weinig) trainingsintesiteit?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws