'Iedereen roept om Boekhoorn, maar hij moet niet de pinautomaat van NEC worden'

'Iedereen roept om Boekhoorn, maar hij moet niet de pinautomaat van NEC worden'

Gepubliceerd: vrijdag 25 januari 2019 om 08:44vr 25-01-2019 om 08:44

Wilco van Schaik vindt dat NEC niet moet terugvallen op Marcel Boekhoorn. De rijke investeerder en supporter van de Nijmegenaren stak al vaker geld in de club, maar op dit moment ziet de algemeen directeur van NEC daar de noodzaak niet van in.

NEC staat momenteel vijftiende in de Keuken Kampioen Divisie en dat is tegen het zere been van fans en investeerders. "Iedereen roept hier altijd om Marcel Boekhoorn, maar Marcel Boekhoorn moet niet de pinautomaat van NEC worden", spreekt Van Schaik zich uit in VI. "De bereidheid om te investeren is er heus wel, bij meerdere mensen. Maar alles begint met beleid en toekomstvisie."

"Over tien tot twintig jaar denk ik dat tachtig procent van de clubs van privé-eigenaren zal zijn", vervolgt Van Schaik. "En dan is het FC Utrecht-model natuurlijk ideaal: een regionale, betrokken ondernemer die de club overneemt. Voor NEC zou dat op termijn een mooie oplossing kunnen zijn."

"Het gaat slecht, daar hoeven we niet omheen te draaien. De vijftiende plaats is onacceptabel. We vragen onszelf continu af wat er fout gaat en wie er verantwoordelijk is. Natuurlijk zonder in paniek te raken."

Plaats een reactie

#Keizerout +41810
vrijdag 25 januari 2019 om 08:50
Alles begint met beleid en toekomstvisie.
Dat zegt hij mooi, maar onder hem is het beleid vrij matig en de toekomstvisie niet duidelijk. Of de toekomstvisie is dat NEC helemaal kapot moet.
Dan is het duidelijk en het beleid heel goed.
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 09:07
Precies dat!
Vind ik leuk
Il Gordo +17005
vrijdag 25 januari 2019 om 09:16
Zolang al die skybox gasten daar invloed hebben, direct of indirect, zijn mannen als Van Schaik, Oversier, Pastoor en Aalbers gewoon trekpoppen.
Vind ik leuk
rexxo +6743
vrijdag 25 januari 2019 om 09:26
De juiste mensen neerzetten die goed beleid voeren is voor Boekhoorn goedkoper als steeds financieel moeten bijspringen.


Vind ik leuk
NikosMachlas +1214
vrijdag 25 januari 2019 om 09:41
Boekhoorn heeft al meermaals aangegeven dat hij best wil neerleggen maar ook meer invloed wilt, dit hield zeker de oude directie altijd af. Marcel wilt de club niet kopen, hij wil gewoon lappen voor wat spelers en een buffer en vervolgens een strooman vooruit sturen die zijn visie uitdraagt. De heren directeuren hebben daar moeite mee want die denken dat ze het zelf beter kunnen.
Vind ik leuk
rexxo +6743
vrijdag 25 januari 2019 om 09:55
Sorry, als ik je nickname zie, krijg ik weer de slappe lach van die Griekse spits.

Nikos Lachgas, wat was die een partij slecht bij Ajax, tranen met tuiten in het stadion.
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 10:55
bij Vitesse schoot hij ze aan de lopende band erin
Vind ik leuk
rexxo +6743
vrijdag 25 januari 2019 om 11:02
Dus?
Mateja Kezman idem bij PSV, wat heeft hij daarna gespresteerd?

Ik kan nog wel doorgaan
Alves en Finbogason van Heerenveen, Bony en meest recentelijk Vincent Janssen.

Met uitzondering van Kezman waren al deze spitsen one year wonders.
Vind ik leuk
Il Gordo +17005
vrijdag 25 januari 2019 om 13:22
Tsja, Zlatan was na 1 jaar ook al zo goed als afgeschreven. De spits positie bij Ajax is de moeilijkste om in te vullen.
Vind ik leuk
rexxo +6743
vrijdag 25 januari 2019 om 15:05
De laatste die als laatste goed deed was Patrick Gluipert.

Die criteria om op die positie te spelen zijn hoog.
Vind ik leuk
Il Gordo +17005
vrijdag 25 januari 2019 om 15:29
Huntelaar is z'n eerste periode en Dolberg in z'n eerste jaar waren ook niet mis.
Vind ik leuk
rexxo +6743
vrijdag 25 januari 2019 om 16:25
Correcto, beiden zijn nu beetje net niet.

De 1 is versleten en de ander is van de leg.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 25 januari 2019 om 16:26]
Vind ik leuk
Bertjes +1510
vrijdag 25 januari 2019 om 10:12
Matig? Er is geen beleid.. :'(
Vind ik leuk
NvC +7331
vrijdag 25 januari 2019 om 10:24
Dat laatste stukje: “We vragen onszelf continu af wat er fout gaat en wie er verantwoordelijk voor is. Natuurlijk zonder in paniek te raken”.
1. Als je continu moet afvragen wat er fout gaat dan zit je echt niet op de goeie stoel.
2. Moet afvragen wie is verantwoordelijk voor welke fouten dan heb je geen beleid. Bij beleid weet je wie wat moet doen en wie welke verantwoordelijkheid draagt.
3. Zonder in paniek te raken terwijl je 15e staat. Dit straalt echt 0,0 vertrouwen uit.
Vind ik leuk
Bertjes +1510
vrijdag 25 januari 2019 om 10:27
Ja, de gelatenheid is echt schrijnend. Alsof er al geaccepteerd is dat dit seizoen is weggegooid, of dat ze er wel eventjes vanuit gaan dat het op z'n pootjes terecht komt. En dat terwijl er echt flink geïnvesteerd is voorafgaande aan het seizoen.

Ik heb dit nog nooit ergens gezien, ik snap gewoon niet meer wat ze bij onze club aan het doen zijn...
Vind ik leuk
NvC +7331
vrijdag 25 januari 2019 om 10:37
Wat jammer is is dat de miljoenen van Groeneveld (naar Brugge), Jahanbaksh, Grot, Kadioglu ons er echt weer uit hadden kunnen trekken. Maar dat geld is verkwanselt in 1,5 seizoen tijd om dure salarissen uit te delen aan Dijkstra, vd Berg, v Eijden, Bosschaerts, Delle, Golla, Breinburg, Rayhi, Braken. Spelers die ver onder hun niveau spelen/speelde. Het falen rondom de trainers en technische staf kennen we wel en dus heb je een zooitje dure egoistische spelers waar Oversier voor moet betalen met zn baan en waar verder nu niemand verantwoording voor aflegt. Ze hebben geen visie en geen fatsoenlijk beleid gekozen. Tijd om weer vanaf 0 te beginnen zoals 2 jaar geleden, alleen dit keer incl de RvC eruit.
Vind ik leuk
Bertjes +1510
vrijdag 25 januari 2019 om 10:45
Visie hebben ze wel, ze wilden in 5 jaar een stabiele Eredivisieclub worden. De strategie om daar te komen kloppen van geen kanten, wisselen steeds en de kritische succesfactoren worden gewoon nog niet bijna gehaald.
Voorafgaande aan het seizoen vertelde Oversier doodleuk dat we het meer van onze jeugdopleiding moesten gaan hebben (die is voor een club van onze statuur ook uitstekend), om vervolgens allemaal dure vedetten te halen zoals je hierboven noemt. Dat wispelturige beleid zal je helaas ook blijven houden zo lang de investeerders het beleid bepalen..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 25 januari 2019 om 10:45]
Vind ik leuk
NvC +7331
vrijdag 25 januari 2019 om 11:20
Klopt, en zoals je zeg we hebben voor ons statuur een prima jeugdopleiding die de laatste jaren al aardig wat miljoentjes heeft opgeleverd. Maar zolang we ouwe bokken halen die niet kunnen presteren dan houd dat ook op.
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 10:28
Ze moeten meer in de jeugd investeren doen het gewoon goed de A staat bovenaan in de kamioenspoule en de B 5e in de kampioenspoule. Als je dat afzet dat slechts de 8 beste teams uit nederland mee mogen doen in die poules en je zit daar jaar in jaar uit bij, dan moet er meer uit de jeugd komen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 25 januari 2019 om 10:28]
Vind ik leuk
#Keizerout +41810
vrijdag 25 januari 2019 om 10:39
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 08:55
Kan je niet gewoon alleen afvragen wat er fout is en dat beter doen. Moeten er in de voetballerij per se koppen rollen.
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 08:55
Marcel is al de pinautomaat van heel Nijmegen
Vind ik leuk
The Iceman +14712
vrijdag 25 januari 2019 om 09:02
En van Giedo van der Garde.
Vind ik leuk
Vooruit +202
vrijdag 25 januari 2019 om 10:37
Dat zie je verkeerd. Marcel Boekhoorn wordt juist steeds rijker van pinautomaten.
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 11:01
Die gleuf van Hind heeft hij inderdaad goed gebruikt!
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 08:58
Alles begint met beleid en toekomstvisie hebben ze die dan?
Vind ik leuk
Och jeh +2308
vrijdag 25 januari 2019 om 08:58
Boekhoorn moet niet de pin automaat zijn maar over 10-20 jaar mag hij wel de club overnemen???
Vind ik leuk
Benniewies +4398
vrijdag 25 januari 2019 om 09:00
Ik krijg in ene zin in HEMA worst
Vind ik leuk
Eddy T67 +2192
vrijdag 25 januari 2019 om 09:01
Boekhoorn is een slimme zakenman. Die kijkt wel uit voordat hij vol in de "bloedkuul" stapt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13236
vrijdag 25 januari 2019 om 09:09
NEC is een afschrijf post voor Boekhoorn mbt zijn belasting aanslagen.
Van Seumeren is de clubman met het hart op de goede plaats.
Boekhoorn wil geld verdienen, veel geld, nou dan moet je NEC niet willen overnemen als lullig ED clubje.....ha ha
Vind ik leuk
Eimersweide +8655
vrijdag 25 januari 2019 om 09:19
Dat je iets van de belasting mag aftrekken, betekent dat je een DEEL van het geïnvesteerde bedrag terugkrijgt. Het kost hem dus hoe dan ook geld.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13236
vrijdag 25 januari 2019 om 09:25
Dat hoeft niet, dat heeft met "schalen" te maken.
Je kan dus door slechts 200.000 weg te brengen naar NEC in een andere schaal terecht komen en dan 300.000 minder belasting betalen.
Vind ik leuk
Eimersweide +8655
vrijdag 25 januari 2019 om 09:30
Huh? Hoe hoger de schaal hoe meer belasting je moet betalen toch?
Vind ik leuk
DeanJayden +11203
vrijdag 25 januari 2019 om 09:46
Dat slaat nergens op pik, als je 100.000 euro hebt is de eerste 25000 in schaal 1 dan alles erboven in schaal 2 tot 50.000 en dan de rest in schaal 3. als je die 50.000 in schaal 3 weggeeft betaal je niks minder. Enkel als je het via je bedrijf betaald aan NEC dan gaat het van het netto bedrijfsrendement af en betaal je daar geen belasting over. Neemt niet weg dat je dan alles kwijt bent, en normaal het deel na belasting overhoud. Maar als je bijna 50 procent belasting betaald dan geef je 100.000 weg en kost het je maar 50.000
Vind ik leuk
rpaulp50 +13236
vrijdag 25 januari 2019 om 09:52
Je hebt wereldwijde ( Boekhoorn ) bedrijven en wereldwijde belasting heffingen, en jij je maar blindstaren op Belasting kantoor regio Brabant ha ha
Vind ik leuk
DeanJayden +11203
vrijdag 25 januari 2019 om 10:01
Ja maar als je je geld in NEC stopt gaat het toch echt via de Nederlandse belasting! En wat heb ik te doen met regio Brabant Paulus?
Vind ik leuk
DeanJayden +11203
vrijdag 25 januari 2019 om 09:41
Hij laat geld ook rollen en als supporter zit er gevoel bij, de beste man rijd ook in Ferari`s en een Maybach en Rolls en heeft een boot van 300 miljoen met 50 man personeel dus het gaat niet enkel om verstandig
Vind ik leuk
rpaulp50 +13236
vrijdag 25 januari 2019 om 10:03
NEC staat onderin de ED, een kansloos ploegje en altijd gedonder bij die club, als Boekhoorn serieus zou zijn over NEC, dan stond NEC er heel anders voor nu.


Vind ik leuk
DeanJayden +11203
vrijdag 25 januari 2019 om 10:08
Dat is een feit, zo betrokken is hij niet
Vind ik leuk
rpaulp50 +13236
vrijdag 25 januari 2019 om 10:14
Gewoon mooi meegenomen die poen van Boekhoorn, toch ?
Vind ik leuk
4everfcu +5133
vrijdag 25 januari 2019 om 10:04
als boekhoorn echt had gewild dat het nec goed ging had hij er al lang een topclub van gemaakt hij heeft daar meer dan genoeg geld voor.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +330
vrijdag 25 januari 2019 om 09:03
De rede dat hij er niet instapt ,is gewoon slecht beleid ,geld moet geen beleid worden , het is een onderdeel er van !!
Vind ik leuk
4everfcu +5133
vrijdag 25 januari 2019 om 10:05
met geld kun je ook beleid maken en de juiste mensen aanstellen.
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 09:22
Ik heb wel een pindaautomaat.
Vind ik leuk
De Goffert +744
vrijdag 25 januari 2019 om 09:43
Boekhoorn betaalt al genoeg aan deze wanvertoning!
Natuurlijk zou ik een gat ik de lucht springen als Boekhoorn NEC zou overnemen!
Maar ik denk dat Boekhoorn weinig heil ziet in deze samenstelling in de top. Boekhoorn heeft natuurlijk geld als water en kan een klap opvangen maar hij heeft ook trots. Trots en inzicht heeft hem datgene gebracht wat hij nu heeft en is. NEC is zijn club maar Boekhoorn is en blijft zakenman. Hij wilt altijd groei zien en niet structureel geld verliezen. Bij NEC is de top kut maar sommige supporters hebben ook oogkleppen op. Die supporters hebben deels schuld aan het achterstallige ondehoud van het stadion. NEC wilde uitbreiden en graag zoveel dat niet pastte in de Goffert. Uitwijken naar Bijsterhuizen was een goede optie maar dat vonden sommige supporters een no-deal. Met allerlei constructies met de gemeente ia er tot uitbreiding niets van gekomen. Nu is gebleken dat uitstel toch afhaken is. Nu staan we 15de van de eerste divisie🤮
Verkoop NEC voor een symbolische euro aan Boekhoorn en dan komt het goed. Die gooit al die amateurs eruit en bouwt aan een nieuw NEC die weer mee kan doen in de eredivisie.
Vind ik leuk
NvC +7331
vrijdag 25 januari 2019 om 10:18
Volledig mee eens!
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 14:36
Tja, diezelfde supporters riepen ook om de Gier, bepaalde spelers. Laten we maar gewoon accepteren dat het klaar is. Nee ik ben geen trol, maar wel klaar met het zieke beleid van “mijn” club. Ik kijk tegenwoordig liever naar wat anders dan “mijn” club.
Vind ik leuk
NvC +7331
vrijdag 25 januari 2019 om 22:13
Omdat je kritiek heb betekent niet dat je automatisch troll ben hoor. Wij zijn geen vitessenaren he 😉
Maar klopt veel riepen voor De Gier en Oversier is daar in meegegaan. Nu boeten we daad hard voor.
Vind ik leuk
vrijdag 25 januari 2019 om 09:56
Wilco van Schaik, die man kan je echt niet serieus nemen, maakte er bij Utrecht een zooitje van en nu bij NEC weer, van Hanegem zette hem laatst bij de tafel van Kees nog even op zijn nummer, was geweldig.
Vind ik leuk
4everfcu +5133
vrijdag 25 januari 2019 om 10:02
liegende lip v schaik in de bocht boekhoorn moet geen pinautomaat worden van nec en dan zelf continu om geld bietsen bij boekhoorn omdat je zelf niets voor elkaar krijgt zelfs een hoofdsponsor zoeken was al te moeilijk en gelijk stond liegende lip bij boekhoorn op de stoep.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws