Update: Italiaanse transfermarkt op slot: Thorsby maakt seizoen af bij Heerenveen

Update: Italiaanse transfermarkt op slot: Thorsby maakt seizoen af bij Heerenveen

Gepubliceerd: donderdag 31 januari 2019 om 20:23do 31-01-2019 om 20:23

SC Heerenveen neemt mogelijk toch al deze winter afscheid van Morten Thorsby. De middenvelder bereikte eerder een akkoord met Sampdoria over een zomerse overgang, maar mogelijk vertrekt hij op de laatste dag van de winterse transfermarkt al naar Italië.

Volgens Voetbal International is er beweging in de situatie rond Thorsby, die eerder al tot een akkoord kwam met Sampdoria over een overgang in de zomer. De middenvelder zou echter zonder toestemming zijn afgereisd naar Italië, waardoor Heerenveen besloot hem per direct terug te zetten naar het tweede elftal.

Mogelijk komt er een eind aan het conflict door Thorsby toch eerder richting Italië te laten gaan. Daarmee zou sc Heerenveen alsnog wat geld kunnen vangen voor de 22-jarige Noor. Thorsby's contract loopt deze zomer af, waardoor hij in de zomer transfervrij naar Italië zou verkassen.

Heerenveen versterkt zich op de laatste dag van de transfermarkt waarschijnlijk met Elfsborg-verdediger Ibrahim Dresevic. Jordy Bruijn wordt door de Friezen juist verhuurd aan NEC Nijmegen. Die twee deals zijn nog niet officieel bevestigd.

Update 20.23 uur: Morten Thorsby zal zijn tijd bij sc Heerenveen moeten uitzingen. De Friese club wist geen akkoord te bereiken met Sampdoria over een transfer van de middenvelder. De transfermarkt in Italië is inmiddels gesloten. Thorsby zal dus pas in de zomer naar Genua vertrekken. Mogelijk zal hij de hele tweede seizoenshelft alleen bij de beloften van Heerenveen meedoen.

Plaats een reactie

Pimman +11490
donderdag 31 januari 2019 om 10:16
Jammer als deze fantastische speler de eredivisie verlaat!
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 20:27
Op slot die deur
Vind ik leuk
Hupfean +5697
donderdag 31 januari 2019 om 10:20
Dat zou een mooi einde zijn van deze soap. Hopelijk vertrekt ie nog en kunnen we nog een paar ton vangen. Thorsby had dat beter moeten aanpakken.
Vind ik leuk
Mario 1 +2834
donderdag 31 januari 2019 om 10:32
Ja, jammer dat zo'n speler nagenoeg voor free de deur uitloopt
Vind ik leuk
#Keizerout +50330
donderdag 31 januari 2019 om 20:27
Waarom had hij dit beter aan moeten pakken?
Vind ik leuk
Hupfean +5697
donderdag 31 januari 2019 om 20:53
Jij neemt toch ook niet vrij zonder toestemming van je baas?
Vind ik leuk
#Keizerout +50330
donderdag 31 januari 2019 om 20:59
Dat klopt. Ik vroeg me gewoon af waar je precies op doelde.
Dat was inderdaad niet verstandig. Al vind ik dat Heerenveen het ook beter aan had kunnen pakken. Zowel qua contract als qua straf na afwezigheid.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 20:47
Je had hem transfervrij kunnen geven met b.v als deal oefenwedstrijd in de zomer, iedereen blij en je bent "last" kwijt. Je bespaard salaris en er zijn geen verliezers
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 10:23
Mooie club! Toevallig een club die ik beetje volg.Spelen namelijk ook 3 Poolse broeders! Kownackiiiiiii, Linettyyyy & Bereszyński !

En met Ekdal speelt ook een landgenoot voor Thorsby. Is altijd goed meegenome voor een speler van andere afkomst.

Succes Thorsby!
[Reactie gewijzigd op donderdag 31 januari 2019 om 10:29]
Vind ik leuk
Hupfean +5697
donderdag 31 januari 2019 om 10:30
Namen die niet uit te spreken zijn, t zullen wel Polen zijn.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 10:32
Nou, deze namen zijn nog gewoon heel makkelijk uit te spreken. Dus ligt meer aan jou.

Als het nou; 'Szczebrzeszyn' was dan snapte ik je wel of Szymankowszczyzna.
[Reactie gewijzigd op donderdag 31 januari 2019 om 10:33]
Vind ik leuk
Hupfean +5697
donderdag 31 januari 2019 om 12:49
Da,s een makje.
Vind ik leuk
buddha +10698
donderdag 31 januari 2019 om 11:05
SHAQIRIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 12:27
Denk je dat iemand zit te wachten op dat Poolse gebrabbel? No body cares.
[Reactie gewijzigd op donderdag 31 januari 2019 om 12:27]
Vind ik leuk
Heerenv1 +226
donderdag 31 januari 2019 om 10:30
'Beweging rond Thorsby: middenvelder toch nu al richting Italië': Nu wel met toestemming?
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 11:23
Kan Heerenveen toch nog een sok
met geld ontvangen
Vind ik leuk
Henkings +1007
donderdag 31 januari 2019 om 12:16
Beter een kleine sok met geld dan een ontevreden speler voor een half jaar. Uiteindelijk dus een win-win situatie. Ook al is het niet chique en door de achterdeur
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 15:33
Dat bedoel ik !
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 14:58
De zaak Morten Thorsby is hopelijk afgerond vandaag(31-1-2019), want het moet geen soap gaan worden! Op de valgreep dat Jordy Bruyn naar NEC gaat is niet verwonderlijk en wel op huurbasis. Hij had geen vaste basisplaats door de vele concurrentie op het middenveld! Ik ben benieuwd of Ibrahim Dresevic nog Heerenveen gaat versterken in de achterhoede!?!?!
Wordt vervolgd hoop ik!
Vind ik leuk
Shelbourne +6189
donderdag 31 januari 2019 om 18:17
Zou voor alle partijen het beste zijn. Heerenveen kan misschien een paar ton vangen en zijn verlost van een zwaar contract. En de speler kan een half jaar extra wennen. Zou anders bij Heerenveen welicht op de bank belanden. Met Schaars, Rienstra, Kobayashi, Vlap en van Amersfoort zijn er genoeg middenvelders over.
Vind ik leuk
Smithsonian +45157
donderdag 31 januari 2019 om 20:27
Kinderachtige einde...
Vind ik leuk
gerard.. +982
donderdag 31 januari 2019 om 20:36
Schandalig van Heerenveen e. stom. Streep eronder zetten en gebruik maken van hem
Vind ik leuk
schfan1920 +6376
donderdag 31 januari 2019 om 21:13
Nee dat van jou klinkt logisch.. Thorsby is hier over een half jaar weg, je moet investeren in wat je wel hebt. Bovendien hebben we zoveel middenvelders, zelfs al haal je hem terug bij de 1e selectie dan nog komt hij niet veel verder dan de bank.
Vind ik leuk
gerard.. +982
donderdag 31 januari 2019 om 21:53
Wat gebeurt is gebeurt. Er kan niks meer veranderd worden. Hij is best belangrijk geweest voor Heerenveen. Gezien de ontwikkelingen in de ploeg bv veel spelers weg en het het dreigende degradatiestrijd zou ik zeggen jongens laten we de handen ineen slaan en het seizoen voor beide nog een succes maken en thorsby met opgegeven hoofd bij Heerenveen weg.
Vind ik leuk
schfan1920 +6376
donderdag 31 januari 2019 om 22:05
Dat is iets anders dan hem opstellen. Zoveel spelers zijn er ook niet weg, op het middenveld al helemaal niet. De basis bestaat normaal gesproken uit Schaars Rienstra en Vlap, dat is toch wel eredivisie waardig. Daarachter heb je Kobiyashi van Amersfoort en eventueel nog Kongolo. Het punt is dus dat het middenveld al erg ruim bezet is. De meest van deze genoemde jongens zijn niet beter of zelfs beter dan Thorsby.

Dan kun je er natuurlijk wel een punt achter zetten, maar dat is iets anders dan garantie op speelminuten. Die gaan er niet meer komen denk ik.
Vind ik leuk
gerard.. +982
donderdag 31 januari 2019 om 22:30
Het is nog een lange weg en de verhoudingen zijn verstoort. Laat de trainer maar uitmaken wie basis is/wordt. Thorsby verdiend niet om op deze manier afscheid te nemen al heeft hij misschien wat fout gedaan. Geef dan een boete laat hem aansluiten bij de 1e selectie en maak het seizoen met elkaar in goede harmonie af. Daarna neemt Thorsby afscheid door de voordeur en van het publiek. Hij is/was ook geliefd bij het publiek.
Vind ik leuk
Hupfean +5697
donderdag 31 januari 2019 om 20:58
Dat kunnen de beloften wel gebruiken in de strijd tegen degradatie.
Vind ik leuk
schfan1920 +6376
donderdag 31 januari 2019 om 21:12
Volgens mij zijn we in de winterstop al een soort van gedegradeerd. In tegenstelling tot andere jaren ( waarin we telkens de titel grepen) hebben we nu de kampioens poule niet gehaald.
Vind ik leuk
tikkietoe +6445
donderdag 31 januari 2019 om 21:22
En weer trekken de cheapskates van een Italiaanse club aan het langste eind.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws