Van den Berg zoekt naar oplossing: 'Mourinho of De Gier, maakt niet uit'

Van den Berg zoekt naar oplossing: 'Mourinho of De Gier, maakt niet uit'

Gepubliceerd: vrijdag 1 februari 2019 om 08:33vr 01-02-2019 om 08:33

Joey van den Berg denkt niet dat een ontslag van trainer Jack de Gier de misère bij NEC zou kunnen oplossen. De ervaren middenvelder van de Nijmegenaren wijst vooral op de verantwoordelijkheden van de spelers zelf.

NEC beleeft tot dusver een teleurstellend seizoen in de Keuken Kampioen Divisie. De club uit Nijmegen is bezig aan een zwakke serie en een vijftiende plaats is daarvan het belabberde resultaat. "Er is hier heel veel gebeurd, maar eigenlijk vooral heel veel niet", zegt Van den Berg tegen het Algemeen Dagblad. "Er zit totaal geen progressie in ons spel. Daar zit het pijnpunt."

Logischerwijs wordt de trainer, Jack de Gier, daar als eerste verantwoordelijk voor gehouden. "De trainer staat natuurlijk onder druk", legt de defensief ingestelde middenvelder van NEC uit. "Dat heb je altijd wanneer de resultaten tegenvallen, bij welke club dan ook. Je moet je alleen afvragen welk nut het heeft om de trainer weg te sturen."

"En vooral ook: wie haal je er voor terug? Om eerlijk te zijn denk ik dat het echt niks uitmaakt of je nu José Mourinho voor de groep hebt staan of Jack de Gier. Als spelers kunnen we onszelf beter een spiegeltje voorhouden."

Poll

Zie jij NEC binnenkort terugkeren in de Eredivisie?

(1907 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 1 februari 2019 om 08:35
Maar, halbe was erbij.
Vind ik leuk
Spartan +7169
vrijdag 1 februari 2019 om 08:50
Samen met Poetin.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 08:51
Als die dan een paar Russische vrouwen mee neemt....
Vind ik leuk
NvC +7331
vrijdag 1 februari 2019 om 10:19
Nee die zit in arnhem.
Vind ik leuk
offtopic +278
vrijdag 1 februari 2019 om 08:37
Mijn ervaring leert dat als spelers dit zeggen het vaak niet lang duurt voor de trainer eruit ligt. Kijkend naar het beleid van NEC de afgelopen jaren hadden ze elke andere trainer met deze resultaten al lang eruit geschopt. Echter speelt er met de Gier een gevoel van schaamte mee om een clubicoon weg te sturen.
Vind ik leuk
NvC +7331
vrijdag 1 februari 2019 om 10:16
Nee, de zaakwaarnemer vam de Gier zit in de RvC. Daarom is hij er nog.
Vind ik leuk
Bertjes +1510
vrijdag 1 februari 2019 om 10:51
Ja eens, elke andere lul had er al lang en breed uit gelegen..
Vind ik leuk
De Goffert +744
vrijdag 1 februari 2019 om 10:13
Vd Berg heeft gewoon gelijk. De Gier is zo slecht niet, al lijkt de stand op de ranglijst anders vermoeden. Maar diezelfde trainer ziet zijn ploeg soms gewoon goed spelen totdat ze een tegendoelpunt incaseren en dan is het drama!
Spelers hebben totaal geen vertrouwen in hunzelf en daar verlies je de strijd. Als spelers al bang worden om te passen, vrij te lopen en met z’n allen aan te vallen is het voor elke trainer moeilijk. NEC heeft gewoon wat winstpartijtjes nodig en dan komt het vertrouwen vanzelf, en met vertrouwen komen de punten😉
Misschien zou de Gier wel wat eigen jeugd kunnen inpassen. Dit seizoen is verloren en dan maar bouwen aan een selectie die nog even meekan.
Vind ik leuk
NvC +7331
vrijdag 1 februari 2019 om 10:22
Niet zo slecht? De Gier heeft wel degelijk geblunderd dit seizoen in zijn opstellingen, wissels en tactiek. Tuurlijk spelers dragen een groot deel van de schuld maar een trainer heeft invloed op wat er in de koppies gebeurt. Kijk naar United, onder Mourinho konden ze niks. Onder Solksjaer zijn het andere voetballers, kunnen ze vrijer spelen.
Vind ik leuk
Bertjes +1510
vrijdag 1 februari 2019 om 10:55
Niet zo slecht? Dan moet je wel Jean Knipping zijn..
De Gier is de aller- allerslechtste trainer die we OOIT hebben gehad. Zijn trainingen zijn nog minder dan amateurniveau, er is geen tactiek, hij creëert totaal geen vastigheden, brand zijn eigen spelers constant af, slachtoffert spelers om de meest gekke redenen. En als ik hem nog een keer over "frisheid in de koppies" hoor dan ga ik 90 minuten lang met mijn witte zakdoek zwaaien. Leuk dat het vroeger een aardige spits was hoor, als trainer is elke willekeurige lul met een fluit beter..
Vind ik leuk