Blessure Bergwijn smet op ruime zege PSV: Gakpo en De Jong blinken uit

Blessure Bergwijn smet op ruime zege PSV: Gakpo en De Jong blinken uit

Gepubliceerd: zondag 3 februari 2019 om 16:20zo 03-02-2019 om 16:20

PSV heeft de voorsprong op achtervolger Ajax weer vergroot naar vijf punten. In het Philips Stadion was Fortuna Sittard, dat lange tijd met tien man speelde, een maatje te klein: 5-0. Smet op de ruime zege is de blessure van Steven Bergwijn.

PSV zag Ajax zaterdagavond winnen van VVV-Venlo (6-0) en wist dus wat het te doen stond: winnen. Gaston Pereiro hielp zijn ploeg al vroeg in de wedstrijd in het zadel. Hij veroverde snoepte de bal af van Fortuna -versterking Andrija Balic en schoot feilloos raak: 1-0.

Na 32 minuten moest Fortuna Sittard verder met tien man. Clint Essers maakte hands en pakte zijn tweede gele kaart. Even daarvoor kwam PSV goed weg. Scheidsrechter Kevin Blom bestrafte een tackle van achteren van Donyell Malen met een gele kaart, waar rood misschien wel op zijn plek was geweest.

Malen bleef in de rust achter in de kleedkamer. Zijn vervanger Cody Gakpo blonk vervolgens uit. Eerst gaf hij de assist voor de honderdste PSV-goal van Luuk de Jong en daarna scoorde de negentienjarige Eindhovenaar met een beauty. Het was zijn eerste treffer voor PSV.

PSV speelde de wedstrijd vakkundig uit en scoorde nog twee keer. De Jong maakte doelpunt nummer 101 en 102 voor de Eindhovense club. Smet op de zege was het uitvallen van Bergwijn. De aanvaller kreeg last van zijn kuit en moest per brancard van het veld gehaald worden.

Plaats een reactie

stratumseind +195657
zondag 3 februari 2019 om 16:21
Nog 12 op rij winnen en de kar rolt weer
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:23
Laten we hopen dat het meevalt bik Steven! Verder staat Gakpo biven Malen nu als het aan mij ligt
Vind ik leuk
3Bier +14429
zondag 3 februari 2019 om 16:24
Neem er nog 1! Proost man
Vind ik leuk
RebelVox +10807
zondag 3 februari 2019 om 16:25
Zo jammer dit, had liever een 5-0 voor Fortuna gezien. wat een bagger voetbal zeg bah.
Vind ik leuk
3Bier +14429
zondag 3 februari 2019 om 16:26
In dit soort wedstrijden maak ik me geen illusies. Na die rode kaart was het klaar. Dat weet je.
Vind ik leuk
joriajax +983
zondag 3 februari 2019 om 16:50
Ik zag wel een "lamprou'tje":
Bij de hoekschop van Fortuna mist Gakpo de bal en raakt Jose Rodriquez. Uit de tegenstoot maakte PSV de 2-0, waar je je toch kunt afvragen of dit geen penalty was?
in mijn ogen wel, net als het geval met Lamprou overigens ook een strafschop was.

Verder was PSV gewoon goed, was het geen echte wedstrijd en ben ik wel onder de indruk van Gakpo en Ihattaren, net als Pereiro deze pot trouwens
Vind ik leuk
3Bier +14429
zondag 3 februari 2019 om 17:00
Ja dat zijn van die momentjes. Net als die actie van Malen. Kan je rood voor geven. Alsnog had PSV wel gewonnen hoor.

Prima invalbeurten van die jonge ventjes. Maar invallen thuis tegen 10 man van Fortuna is natuurlijk lekker. Maar laten ze het nu ook zien de komende periode met Utrecht uit, Heerenveen uit, Feyenoord thuis en Excelsior uit?
Je ziet het aan Malen, die altijd prima invalt als PSV op voorsprong staat waardoor er veel ruimte is voor hem. Maar in de basis valt hij tegen.

Die ihattaren gaat denk ik wel een grote worden. Dat is een rasvoetballer en nog zo jong. Hopelijk kiest hij voor NL
Vind ik leuk
Fish1971 +15
zondag 3 februari 2019 om 19:20
Kan? Die tackel was geen discussie en gewoon rood. Laf van Blom
Vind ik leuk
slapss +4051
zondag 3 februari 2019 om 17:07
Hahaha rot op man. Met je 'Lamprou'tje'.😂
Vind ik leuk
Fish1971 +15
maandag 4 februari 2019 om 09:35
Tackel van achter is volgens de regels gewoon rood. Dus wat...
Vind ik leuk
Pietje2015 +17179
zondag 3 februari 2019 om 17:42
Vorige week pereiro (het natrappen)
nu weer malen.

Waar die luizenploeg eigenlijk 2 wedstrijden met 10 man moet staan, wordt de kaart weer getrokken voor Fortuna.

VAR Ajax zeggen ze toch.
Dit psv wordt wedstrijd in wedstrijd uit compleet gematst.
Vind ik leuk
volharding +1290
zondag 3 februari 2019 om 18:02
Niet zo een onzin uitkramen Pietje, anders mag je voor straf in Eindhoven de kar alvast komen poetsen en versieren.
Dan heb je nog geluk dat je de lagers niet hoeft te smeren, want die draaien jaarlijks op volle toeren:)
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:04
Pietje2015,
Pietje, Pietje wat ben je toch een rasechte calimero.
Vind ik leuk
Fish1971 +15
zondag 3 februari 2019 om 19:22
Pietje heeft gelijk, maar dat kunnen ze niet hebben he in fc calimero stad. Jammer
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:36
zit jij aan de LSD????
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:27
Vlammend PSV!
Vind ik leuk
Mosquito +21961
zondag 3 februari 2019 om 16:28
Baggervoetbal?
Je hebt dus niet gekeken en spreekt je teleurstelling uit.
Wij Zijn PSV Wij Zijn De Beste!!
Vind ik leuk
Wim Horst +822
zondag 3 februari 2019 om 17:04
tegen 10 van Fortuna, wat gewoon 10 tegen 10 had moeten zijn
Vind ik leuk
040bovenaan +2036
zondag 3 februari 2019 om 17:08
Zolang ze zo spreken over ons aller PSV, dan moet het wel goed gaan.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:29
Nee jullie gisteren pffff. Gekleurde bril ff afzetten jij.
Vind ik leuk
Always PSV +17099
zondag 3 februari 2019 om 16:41
Gisteren de eerste helft van Ajax gezien? Was ook niet best. Tweede helft kon Fortuna het niet meer belopen.
Vind ik leuk
FFkijken +209
zondag 3 februari 2019 om 17:04
1 .ja was niet best
2.nogal wiedes als je met 10 man staat dat het niet te belopen valt .
Vind ik leuk
Always PSV +17099
zondag 3 februari 2019 om 18:13
Je ziet dat PSV en Ajax vaak na rust de wedstrijd naar zich toetrekken. Tegenstanders komen fysiek te kort.
Vind ik leuk
FFkijken +209
zondag 3 februari 2019 om 18:28
dat zeker en met 10 man tegen je word het nogal makkelijk .neemt niet weg dat er ook wel gewonnen was met 11 man tegen.alleen met een iets mindere uitslag
Vind ik leuk
Always PSV +17099
zondag 3 februari 2019 om 18:31
Dat denk ik ook, op het laatst kregen we kans op kans. Prima reactie overigens.
Vind ik leuk
Chucky +872
zondag 3 februari 2019 om 16:44
Net als vorige week in Rotterdam
Vind ik leuk
FFkijken +209
zondag 3 februari 2019 om 21:56
moest psv vorige week in rotterdam spelen ?
Vind ik leuk
MeAgain +7166
zondag 3 februari 2019 om 16:48
Had ik gisteren. Liever 0-6 gezien voor VVV. Al heb ik die wedstrijd helemaal niet gezien.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:56
Voetbal van Ajax was veel beter tegen Feyenoord natuurlijk 😱
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
zondag 3 februari 2019 om 17:09
5-0 gewonnen
5 punten los
al 5 jaar geen schaal
geef me de vijf RebelVox, rijk je hand aan een PSV-er
Vind ik leuk
Wim Horst +822
zondag 3 februari 2019 om 18:27
4 jaar geen schaal, het 5de jaar is nog bezig
Vind ik leuk
Lachuh +767
zondag 3 februari 2019 om 17:29
Bedoel je je eigen cluppie?
Vind ik leuk
Always PSV +17099
zondag 3 februari 2019 om 16:40
Proost vrienden van PSV. Terechte overwinning. Gakpo is een pareltje, gaan we veel plezier aan beleven.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:44
Dat is nou ECHTE jeugd. Die balt al vanaf de Fjes bij PSV!
Vind ik leuk
Padason +1207
zondag 3 februari 2019 om 17:02
Volgens mij komt hij van EVV Eindhoven? Volgens de mede PSV supporters is het dan geen echte jeugd. En wat ik toen al probeerde uit te leggen, geen ene profclub kun je jouw zoontje aanmelden en late beginnen met voetballen, maar dat maakte niet uit, geen echte jeugd wanneer het niet begon met voetballen bij de club, dus dan is het niet Echte jeugd toch?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:04
Hij was 5 tien hij bij PSV kwam bij de Fjes. Dus geen eigen jeugd nee.
Vind ik leuk
Padason +1207
zondag 3 februari 2019 om 17:13
5? je mag pas vanaf je 5e voetballen van KNVB en hij voetbal al sinds zijn 5e bij PSV, dus kwam bij PSV binnen zonder ooit voetbal gespeeld te hebben maar kwam wel over van EVV Eindhoven??

Om het wat makkelijker te maken een rekensom sinds 2007 bij PSV (daarvoor EVV Eindhoven) 1999 geboren. 2007-1999=5??? volgens mij is dat 8.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:19
er staat 15 5-tien haha. Maar was een grap natuurlijk. Hij speelt al vanaf de Fjes bij PSV en dan ben je NATUURLIJK eigen jeugd.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:23
7 of 8, niet persé 8.
Vind ik leuk
Padason +1207
zondag 3 februari 2019 om 17:24
Mei geboren kwam in het nieuwe seizoen van 2007 binnen, seizoen begint echt pas na mei, dus 8
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:32
Weet je zeker dat hij PSVer werd na zijn 8e verjaardag, of denk je dat vanwege de seizoensstart? Maar goed wat maakt het ut. Als je vanaf de F-jes bij de jeugd van PSV speelt ben je 100% eigen jeugd. Ik durf zelfs te zeggen dat je tot je 14e jaar nog naar een club kan gaan en als je daar door breekt mag je dat gerust eigen jeugd noemen. Verder begint geen enkele voetballer direct bij een topclub, maar bij de plaatselijke voetbalvereniging en daar wordt je in de regel gescout.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:01
Ihartaren deed het ook naar behoren hoor
Vind ik leuk
Always PSV +17099
zondag 3 februari 2019 om 18:09
Die viel echt lekker in, 16 jaar oud pas. Bommel geeft de jeugd echt een kans.
Vind ik leuk
Padason +1207
zondag 3 februari 2019 om 17:08
Kunt u mij iets uitleggen?

Gakpo wordt gezien pals parel door PSV supporters na 2 wedstrijden in PSV 1 waarbij vandaag 1 assist en doelpunt tegen (alle respect) Fortuna.

De Ligt wordt door PSV fans bestempeld als over gewardeerd en over hypt, maar de Ligt heeft 95 wedstrijden in het 1e van Ajax gespeeld, (nu aanvoerder) 18 wedstrijden voor het Nederlands Elftal waarin 2 doelpunten en hij gewoon samen met Van Dijk vaste centrum verdediger is, Europeese Finale en de weg ernaar toe gespeeld, (basisplaats), Europe League team van het seizoen en Golden Boy award.

Laatste Gakpo is 3 maanden ouder dan de Ligt en mag nu pas zijn 2e wedstrijd spelen, waarom is Gakpo een parel en de Ligt is overhypt?

Epic: Als de ligt dezelfde leeftijd bereikt als Gakpo nu is, speelt de Ligt basis bij misschien wel Juventus of Barca of Manchester of Bayern :P
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:21
De Ligt is een geweldig talent en ik denk dat alle PSVers dat ook vinden. Het is gewoon
leuk om elkaar af en toe te treiteren op VP. Dus bij deze: Ik vind De Ligt een geweldige voetballer. Gr. Een PSVer.
Vind ik leuk
Padason +1207
zondag 3 februari 2019 om 17:27
Mag ik zeggen dat ik dit een toffe reactie vind! Normaal wordt ik namelijk uitgescholden op persoonlijk vlak, dit is een eerlijk, sportief en dus toffe reactie.

Van mijn kant hoop ik dat Gakpo ook goed wordt, namelijk goed voor NL 11tal. En eredivisie uitstraling! Proost
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:34
Ik scheld mensen nooit persoonlijk uit. Ik val soms meningen aan die ik onzinnig vind, maar waarom iemand uitschelden? Ik ben volwassen, dan doe je dat niet hahaha
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:42
eens Mathijs is een parel.Wat iedereen weet . Maar het gaat nu een x over Cody en niet over mathijs laat ons ook een x blij zijn met een talent.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:46
Proost! Op de 5 punten en 1002 dagen! Dat er nog vele mogen volgen
Vind ik leuk
3Bier +14429
zondag 3 februari 2019 om 16:53
Op basis van wat PSV tot nu toe laat zien in 2019 zou ik daar nu ook nog maar even op proosten. Nu kan het nog.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:55
Hahahah en dat zegt een ajax fan? 4-4 en 6-2 jonge man
Vind ik leuk
3Bier +14429
zondag 3 februari 2019 om 17:04
Prima hoor lach maar. Maar kijk wel even kritisch naar je eigen club. Jij vindt het lekker gaan na de winterstop?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:15
Nee, maar dat kan ik net zo hard over ajax zeggen.. wel zijn de komende 3 wedstrijden voor psv cruciaal denk ik met altijd lastige uitwedstrijden bij Utrecht (bzoer en Emanuelson geachorst) en Heerenveen wn thuis tegen Feyenoord.. worden dat 9 punten dan zie ik het niet snel meer fout gaan...
Vind ik leuk
Padason +1207
zondag 3 februari 2019 om 18:26
Je hebt naast Heerenveen, Utrecht en Feyenoord of altijd Ajax uit, vitesse uit en AZ uit.

Clubs zoals Heerenveen, Utrecht, Feyenoord, Vitesse en AZ kun je zo punten tegen laten liggen kijk bij Ajax tegen Feyenoord en Heerenveen.

PSV moet nog uit tegen Heerenveen, Utrecht, Vitesse en AZ. Helemaal als het seizoen ten einde komt, willen ze punten sprokkelen voor Europees kwalificatie. In hun eigen huis, is niet heel makkelijk. Waarbij uit Ajax ook weet dat Ajax in volle arena speelt en vol voor punten gaat. Is niet makkelijk.

Ook Ajax moet ze nog zien te maken maar die hebben wel tegen deze jongens maar 1 wedstrijd uit, namelijk AZ.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:21
1x gelijk 2x winst en jullie
Vind ik leuk
richard37 +1715
zondag 3 februari 2019 om 18:38
Lijkt net of jullie al 1002 wedstrijden boven aan staan. Dat is dus niet het geval. Is ook een Bertje vertekenend . Jullie spelen altijd op zaterdag en Ajax zondag. Als dat andersom was geweest was het nooit 1002 dagen geweest.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:41
Wat is dat voor een onzin van zaterdag en zondag?
Vind ik leuk
richard37 +1715
zondag 3 februari 2019 om 19:53
Nee hoor.

Effe uitleggen:

Ajax stond 2 punten achter. Ajax speelt eerder dan psv en wint staan ze 1 punt voor en bovenaan. Nu was heb elke keer psv op zaterdag.

Snap je hem?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 20:17
Dus als ajax eerder had gespeeld hadden ze wel gewonnen? En overigens speelt psv ni 2x op zondag en ajax op zaterdag dus dat is puur toeval
Vind ik leuk
richard37 +1715
zondag 3 februari 2019 om 20:51
Pfff
Vind ik leuk
Plattekar bv +34514
zondag 3 februari 2019 om 16:25
Als je de reactie van Bergwijn ziet hoe hij valt en de gebaren van pijn, lijkt het op kuitbeenbreuk. Dat zou verschrikkelijk zijn.
Vind ik leuk
pico323 +7582
zondag 3 februari 2019 om 16:33
Die zien we volgend seizoen weer terug. Lijkt op een been breuk.
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 16:33]
Vind ik leuk
Wim Horst +822
zondag 3 februari 2019 om 16:33
ik zeg 6 weken, jammer vooral voor het NLse voetbal
Vind ik leuk
Always PSV +17099
zondag 3 februari 2019 om 16:44
Laten we hopen van niet. Lozano zat overigens in het stadion, speelt volgende week weer.
Vind ik leuk
SanKev +1072
zondag 3 februari 2019 om 16:25
Gakpo speelde inderdaad erg goed. Ook Ihattaren stooide lekker met de passjes. Doet voor het eerst meer dan een minuut mee en mag meteen al alle corners nemen, dat zegt toch wel wat. Erg benieuwd hoe die twee verder gaan ontwikkelen.
Vind ik leuk
la galaxy +1131
zondag 3 februari 2019 om 16:26
Ihattaren ook vind ik.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:45
Klopt
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:46
Die staat overigens vgm boven guti..
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:28
Haha na 1 wedstrijd?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:45
Nee, ook bij Jong altijd goed
Vind ik leuk
la galaxy +1131
zondag 3 februari 2019 om 16:49
Piroe doet het nog beter bij jong kijken of hij het ook zo doet bij PSV1
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:57
Dat zijn er wel meer, maar komen uiteindelijk te kort voor het eerste. Malen heeft wel al wat meer ervaring.
Vind ik leuk
richard37 +1715
zondag 3 februari 2019 om 19:56
De helpen ze lekker naar de klote. Vorige week invallen en ook weer gewisseld worden. Nu had die rood moeten hebben en weer gewisseld.

Bergwijn tijd uitgeschakeld.

Met een mooi programma voor de voeg de komende 7 wedstrijden. 5x uit tegen

Utrecht
Heerenveen
Excelsior
Vitesse
VVV
Ajax

Thuis tegen pec en Feyenoord.

Vind ik leuk
Mario 1 +2385
zondag 3 februari 2019 om 16:31
Pereiro beste man bij PSV ,
Goed om ook de andere jongens aan het werk te zien. Denk dat Malen het gaat verliezen van Gakpo , Bergwijn ook zwak vandaag. In ieder geval 3 punten , we doen nog mee😀😀
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:45
Klopt pereiro speelde weer als van ouds, nu wekelijks doen aub.
Vind ik leuk
Always PSV +17099
zondag 3 februari 2019 om 16:46
Ons centrale duo speelde prima, Fortuna geen echte kans gehad.
Vind ik leuk
HJR +9045
zondag 3 februari 2019 om 16:41
Zoveel wedstrijden heeft Gakpo nog niet gespeeld toch. Denk dat je Malen te kort doet nu.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:44
Heb je malen vaker iets bijzonders ziem doen? Ik ben geen fan van hem in elk geval
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:51
Malen is totaal uit vorm.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:48
Kuitbeen gebroken valt niet mee
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:52
Goeie voetballer die gakpo. Van Pereiro dit maal ook goed. En die ihattaren gaat het ook wel redden. Heerlijk om te zien dat er zoveel goeds rondloopt in eindhoven
Vind ik leuk
Topdrie +3970
zondag 3 februari 2019 om 17:49
Op basis van wat? Z'n goede spel tegen 10 man van een moegestreden Fortuna waardoor de ruimtes steeds groter werden?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:51
Nee, maar heb jij malen de afgelopen weken iets leuks zien doen? Laat gakpo volgende week maar weer proberen zou ik zeggen
Vind ik leuk
Topdrie +3970
zondag 3 februari 2019 om 17:55
Malen moet juist meer basisplaatsen krijgen om zich verder te ontwikkelen. Hij heeft al laten zien dat invallen een hele andere vaardigheid is dan in de basis beginnen. Zodra Cody in de basis begint ga je hetzelfde zien. Waar zou Bergwijn nu zijn als ze hem destijds geen vertrouwen gaven?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:59
Dan geldt voor gakpo toch hetzelfde, kun je ook hem in de basis laten starten
Vind ik leuk
Topdrie +3970
zondag 3 februari 2019 om 18:16
Toen Malen inviel voor een tegenvallende Lozano, en daarna wist te scoren & een assist gaf, had hij ook in de basis moeten beginnen de volgende wedstrijd?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:22
Nee, lozano en bergwijn staan gewoon boven hem en zien een klasse beter. Het verschil tussen malen en gakpo is veel kleiner, dua een waardeloze vergelijking van jou
Vind ik leuk
Topdrie +3970
zondag 3 februari 2019 om 18:28
Bergwijn heeft zichzelf zo ontwikkeld omdat hij na z'n slechte wedstrijden het vertrouwen bleef krijgen. Diezelfde situatie ontstaat nu bij Malen
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:34
Dus? Misschien is gakpo wel beter dan malen... ut is niet zo dat Malen al echt heeft laten zien dat hij er klaar voor is ofwel?
Vind ik leuk
Topdrie +3970
zondag 3 februari 2019 om 18:47
Voorzet bij de 1-2 tegen PEC, De 0-1 tegen FC Groningen. Zomaar 2 momenten waardoor PSV nu 5 punten los staat inplaats van 1. Van Bommel zal hem niet voor niets hoger in de hiërarchie hebben geplaatst dan Gakpo
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:42
Ja precies dat is een half jaar geleden... vandaag vorm die tegen zit net zoals guti niet in vorm is waardoor gaston weer speelt (en goed ook afgelopen 2 wedstrijden).
Vind ik leuk
Topdrie +3970
zondag 3 februari 2019 om 19:45
Vond je dat Gaston goed speelde tegen Groningen? Na de 2-1 heb ik Gaston niet meer gezien. Vandaag deed hij het naar behoren
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 20:14
2e helft was iedereen slecht... vond hem de 1e helft een van de betere.. als hij wekelijks speelt zoals vandaag hoort hij gwn bij de beste 5 spelers van de ED
Vind ik leuk
Mario 1 +2385
zondag 3 februari 2019 om 22:21
Scherp houden , plaats verdienen. Pereiro knokt nu ook , niet goed? Ander er in.
Ze worden betaald.!!!!
Het is geen liefdadigheidsinstelling.
Vind ik leuk
Jahike +739
zondag 3 februari 2019 om 20:53
Lijkt Allo Allo wel. Goodmeuning!
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:24
Het is je gegunt stratum
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:26
Maar rood was het Stratum, dat zal je niet kunnen ontkennen.
Vind ik leuk
stratumseind +195657
zondag 3 februari 2019 om 16:28
ik denk dat bergwijn zich meer verstapte dus ik vind het geen rood..........
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:30
Zelfs met een rode kaart was die pot gewonnen
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:30
Ik zie dat maar als een ja.
Vind ik leuk
stratumseind +195657
zondag 3 februari 2019 om 16:31
Blom gaf rood dus ja ...daar kan je niks meer aan veranderen
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:37
.............................de alcohol heeft je hersenen al weer verdoofd.
Vind ik leuk
stratumseind +195657
zondag 3 februari 2019 om 16:38
lekker toch
Vind ik leuk
MojoRisin +15213
zondag 3 februari 2019 om 16:38
Ik ben bang dat het al eerder beslecht is, wij gaan nog wel wat punten verspelen, let maar op..
Vind ik leuk
Gerro +9047
zondag 3 februari 2019 om 16:53
Alleen gaat dat niet gebeuren
Vind ik leuk
stratumseind +195657
zondag 3 februari 2019 om 16:55
Geeft niks nog 11 op rij winnen is ook zat
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 16:55]
Vind ik leuk
Gerro +9047
zondag 3 februari 2019 om 16:55
Ook dat gaat niet gebeuren.
Vind ik leuk
stratumseind +195657
zondag 3 februari 2019 om 16:59
ach dat baas bommel de eerste 16 van de 17 zou winnen ging ook niet gebeuren........
Vind ik leuk
Gerro +9047
zondag 3 februari 2019 om 16:59
In de komende 3 wedstrijden gaat PSV geen 9 punten halen schat ik zo in.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:14
2 denk ik
Vind ik leuk
Wim Horst +822
zondag 3 februari 2019 om 17:01
nu eerst Utrecht uit en dan Heereveen uit, laat maar komen en zijn het er geen 13
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:01
Ik vind het wel zorgelijk. Nu isimat weg is wie houdt nu de sfeer erin tijdens de huldiging?
Vind ik leuk
stratumseind +195657
zondag 3 februari 2019 om 23:14
da doe ik dan wel
Vind ik leuk
Swout +1770
zondag 3 februari 2019 om 22:19
de invalide kar van Bergwijn?
Vind ik leuk
Plattekar bv +34514
zondag 3 februari 2019 om 16:21
1e helft reden tot zorg , Bergwijn reden tot meer zorg , 2e helft hersteld met leuke talenten. Jammer dat de 6e niet viel. Angelino heeft 4 longen.
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 16:23]
Vind ik leuk
la galaxy +1131
zondag 3 februari 2019 om 16:26
Potentieel BESTE back van de eredivisie.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34514
zondag 3 februari 2019 om 16:29
Potentieel ? Samen met Tagiafico dé beste. Angelino aanvallend nog beter 👌
Vind ik leuk
la galaxy +1131
zondag 3 februari 2019 om 16:29
Angelino is net 22 he tagliafico is rond de 27.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34514
zondag 3 februari 2019 om 16:39
jawel, maar in kwaliteit net zo goed toch ? Je bedoeld dat in Angelino nog rek zit ? uiteraard
Vind ik leuk
la galaxy +1131
zondag 3 februari 2019 om 16:40
Ja Ik zag het al toen hij bij NYFC speelde maar toen speelde hij achter de shaduw van lampard david villa en pirlo.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:15
25
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:47
Angelino blijft fantastisch en ik zeg volgende wedstrijd als Lozano weer fit is gewoon gakpo er bij veel beter dan malen laat veel te weinig zien...
Vind ik leuk
Garnaal +570
zondag 3 februari 2019 om 16:22
Mooi spulleke in Eindje!
Vind ik leuk
John M. +5185
zondag 3 februari 2019 om 16:23
Goh, nu is Ajax toch nog een (doel)puntje ingelopen op PSV, dat zal ze moed geven.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:23
Wat een mongolen die fortuna "supporters"
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:17
In eindhoven nog grotere😀😀😀😀
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:19
Bietje dimme Sjefke ;)
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:31
Ja zie ze dagelijks. Ik woon er.😀
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:34
Das alvast 1 dan in ieder geval
Vind ik leuk
Mokes +174
zondag 3 februari 2019 om 16:23
Gefeliciteerd PSV! Hoop dat de blessure van Bergwijn mee valt..
Vind ik leuk
Hero.Axe +299
zondag 3 februari 2019 om 16:23
Was een andere wedstrijd geworden als Malen gewoon de rode kaart had gekregen. Jammer dat PSV wel het geluk heeft om wederom tegen 10 man te spelen. Laten we het maar houden op geluk van de kampioen.
Vind ik leuk
UpOne +1048
zondag 3 februari 2019 om 16:31
Laten we eerlijk zijn wat stelde Fortuna er tegenover?
Vind ik leuk
stratumseind +195657
zondag 3 februari 2019 om 16:38
Zoet heeft welgeteld 0 reddingen hoeven te verrichten.....

We kruipen inderdaad weer door het oog van de naald......................
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:23
Sterker nog straat, Fortuna heeft niet een keer op doel geschoten.
Gewoon nul keer.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:49
Want dan had Fortuna wel op goal geschoten? Malen is een aanvaller dude. Dat had achterin en op het middenveld niks uitgemaakt.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:23
Jammer van bergwijn!! Maar 1ste helft was toch wel heeeeel matig maar gelukkig fluit blom altijd voor de grote clubs🤔
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 16:25]
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:34
Dat is dan wederzijds geluk dan ;-)
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:24
Zag er serieus uit bij Bergwijn.
Zwabberende onderbeen.
Hopelijk geen breuk.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:24
Hopelijk valt het mee voor Bergwijn, één van onze beste spelers, maar kan wel eens verfrissend werken, gapko en ihitarren vielen erg goed in en kwam meer voetbal in de ploeg en frisse boost.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:09
Kuitbeentje gebroken. Ook al viel gakpo leuk in, toch een fikse tegenvaller
Vind ik leuk
la galaxy +1131
zondag 3 februari 2019 om 16:24
Die ihattaren is basis waardig poeh 16 en nu als zo goed ballen,Hopelijk kiest tie niet voor Marokko
Vind ik leuk
Bizzy +23387
zondag 3 februari 2019 om 16:27
Helemaal mee eens. Geweldige voetballer. Probleem is wij hebben zoveul goei. Luxe probleem dus
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:10
PSG heeft al 90 miljoen geboden kennelijk ;)
Vind ik leuk
Lachuh +767
zondag 3 februari 2019 om 16:24
Wa hebben we toch een fijn clubke.
Vind ik leuk
klick +1266
zondag 3 februari 2019 om 16:25
lijkt een simpele overwinning maar toch komen ze goed weg. was gewoon een rode kaart voor psv
Vind ik leuk
pico323 +7582
zondag 3 februari 2019 om 16:38
Blom en de var. Opgeleid om PSV te supporter.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:45
Lekker hypocriet, jullie hebben dit seizoen vaker de scheids en de var meegehad dan ons! Dus ga lekker janken dat je weer 5 punten achter
staat!
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:55
Maken hield duidelijk in. Snelheid was laag. Maar hij had wel 2e geel moeten hebben als je essers zo makkelijk rood geeft.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:51
Had niks uitgemaakt. Een aanvaller eraf maakt je verdediging en middenveld echt niet zwakker. Fortuna NUL echte doelpogingen dus hoe zou dat anders zijn zonder Malen dan???? Inderdaad NIET.
Vind ik leuk
klick +1266
zondag 3 februari 2019 om 16:53
had het altijd 1-1 kunnen worden
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:10
😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Bizzy +23387
zondag 3 februari 2019 om 16:26
Gakpo is een verademing net als Ihataren. Malen is ff klaar.
Vind ik leuk
pico323 +7582
zondag 3 februari 2019 om 17:29
Warme club, Malen is voorlopig klaar
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:26
Een ruime overwinning waar het in de eerste helft weer een zware middag leek te gaan worden.

Klote van het uitvallen van Bergwijn, hopelijk niks ernstigs.

Het is wel duidelijk dat PSV een hoop grote aanvallende talenten heeft, want Ihattaren en met name Gakpo vielen goed in.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:53
En Romero is top maar helaas nog op tournooi in Argentinië en we hebben nog Mauro Jr. Supertechnisch maar nog te licht, die moet dit seizoen nog in het krachthonk blijven.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:27
Wat een gelul weer over de actie van Malen.
Hij glijd door en trekt zijn benen in.
En dan toch janken over rood hier en in de media.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:36
Inderdaad slidings inzetten op 5 meter inzetten en alle 2 de benen ingetrokken dus geel op zijn plaats maar zeker geen rood
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:27
Ajax toch een doelpuntje ingelopen en wij Bergwijn misschien wel een paar weken kwijt. Gelukkig heeft onze jeugd het goed opgepakt.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:28
Terecht gewonnen. Op naar een vervoegd carnaval!
Vind ik leuk
Jef Stam +62
zondag 3 februari 2019 om 16:28
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 16:49]
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:29
Mooie wedstrijd.
Vind ik leuk
Wim Horst +822
zondag 3 februari 2019 om 16:32
allemaal leuk en goed maar, rode kaart is voor minder gegeven, geen rode kaart voor Malen dan een 2de gele kaart net voor rust! en tegen 10 van Fortuna waar heb je het over, en ik hoop dat ik het mis heb voor het NLse voetbal maar Bergwijn is er wel een week of 6 uit
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 16:32]
Vind ik leuk
isnake +2758
zondag 3 februari 2019 om 16:57
Waarschijnlijk einde seizoen
Vind ik leuk
LuckyLuuk +214
zondag 3 februari 2019 om 16:32
Wel balen...weer een blessure.... Bergwijn is echt een sleutelspeler voor ons....maarre.... voortaan Gakpo ipv Malen graag....topper in wording...hattrick De Jong....klasse weer LuckyLuuk! En Ihattaren inderdaad klopt ook hard op de deur! Klasse!
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 16:34]
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1837
zondag 3 februari 2019 om 16:33
Er zijn gelukkig nog heul veul goei!
Mijn Brabants is slecht, maar de overwin ing zeer goed!
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:56
Prima brabants👍
Vind ik leuk
Jef Stam +62
zondag 3 februari 2019 om 16:37
Zeg maar dag tegen een zomertransfer ...die is er wel dik 9 maanden uit
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:39
Tegen tien man maar 5-0 dat zegt toch genoeg . Nee dit PSV word geen kampioen.
Vind ik leuk
Chucky +872
zondag 3 februari 2019 om 16:50
Tuurlijk niet...hihi
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:24
Dom gelul. Een ajacied
Vind ik leuk
Garnaal +570
zondag 3 februari 2019 om 16:40
Ode aan Ihattaren. 16(!) jaar, speelt zo vrij als een vogeltje, geeft fijne passes zoals onze Gaston dat ook kan. Drive naar voren, behendig aan de bal, het lijkt wel de perfecte samensmelting van spelers als Depay, Wijnaldum, Bergwijn en Pereiro. Het is lang geleden dat een speler van PSV als een raket gelanceerd werd. Stevie heeft er even over gedaan om te komen waar hij nu is, mijn vermoeden is dat Ihattaren zijn doel vele malen sneller bereikt. Gakpo en Malen zijn geweldige talenten, onze Ihattaren gaat als een komeet. Wat een geweldig fijne voetballer om naar te kijken. Willen we Affelay terug? Nee, we hebben M. Ihattaren👌
Vind ik leuk
rinirat +3545
zondag 3 februari 2019 om 16:40
Altijd een rode kaart tegenstander bij PSV thuis en minimaal uur 11 tegen 10.
Vind ik leuk
stratumseind +195657
zondag 3 februari 2019 om 16:51
en altijd weer jankende ajacieden ....
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:58
Dat krijg je als je PSV niet voetballend op een eerlijke manier kunt afstoppen. We zijn te goed en dan moet je overtredingen en handsballen maken.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:42
Heb het nog niet gezien maat hopelijk valt het mee voor Stevie
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:26
Laten jullie op een wonder hopen 😀😀😀
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:41
Verklaar je nader Sjef, wie is jullie en wat is precies dat wonder ?
Vind ik leuk
Anti046 +35
zondag 3 februari 2019 om 16:42
Was zeker geen rood van Malen
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:42
Ben benieuwd hoe PSV het gaat doen de komende weken met lastige uitwedstrijden. Verder jammer van de rode kaart, had het nog een beetje spannend kunnen zijn. Gefeliciteerd met de 3 puntjes.
Vind ik leuk
phritzzz +4260
zondag 3 februari 2019 om 16:50
Tegen Utrecht, nog niet in the flow dit seizoen, en Heerenveen, dat een wisselend seizoen draait, beiden uit. Daarna thuis tegen Feyenoord vlak voor de halve finale, voor Feyenoord de wedstrijd van het jaar. Die wedstrijden winnend afsluiten en ajaks dat bij Heracles nog wat punten laat liggen en we kunnen de bandjes van de kar weer oppompen!!
Alle vertrouwen in wéér een mooi seizoen ;)
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:33
Hmm, zo makkelijk zal het niet gaan! Blijven lastige potjes! En zie Ajax geen punten verspelen tegen Heracles.
Vind ik leuk
Yoink +422
zondag 3 februari 2019 om 16:51
Pfff. zure middag weer. Al vrij snel kansloos zijn tegen 11,5 man van PSV. Een verlies was ingecalculeerd, maar het mag op z'n minst een wedstrijd zijn. Na die dramafout van Balic regelt Blom het wel even verder en is het klaar.

En dan zie je Excelsior en vooral Zwolle weer punten pakken op een manier die.. tsja.
Vind ik leuk
j-roen11 +2132
zondag 3 februari 2019 om 16:52
Wat is er met Bergwijntje gebeurd? Komende weken worden interessant, psv heeft wel een paar lastige uitpotjes als ze die goed doorkomen en ook in amsterdam niet verliezen gaat het bijzonder lastig worden voor ajax. We gaan het zien!
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:41
Kwam verkeerd op zijn been terecht en het leek op een kuitbreuk. Hij is nu in het ziekenhuis dus we weten nog niks helaas.
Vind ik leuk
j-roen11 +2132
zondag 3 februari 2019 om 17:48
Hopen dat het meevalt!
Vind ik leuk
Gerro +9047
zondag 3 februari 2019 om 16:55
Hoe zou de wedstrijd zijn verlopen als Malen er met rood af was gegaan.
Vind ik leuk
stratumseind +195657
zondag 3 februari 2019 om 17:05
ik denk 5-0
Vind ik leuk
Mari +12538
zondag 3 februari 2019 om 16:57
Malen kan het wel schudden. Krijgt genoeg kansen van de trainer, maar benut ze niet. Integendeel
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:57
Hoop voor Bergwijn dat de blessure mee valt. Ik mag hem wel als speler ook al is het een PSV er
Vind ik leuk
Fentas +568
zondag 3 februari 2019 om 17:04
Kunnen de psv supporters ook weer ophouden dat de VAR alleen Ajax helpt.
Vind ik leuk
stratumseind +195657
zondag 3 februari 2019 om 17:06
ik hoop t maar vrees het ergste ajax moet tenslotte ook nog 14 potjes dus er zijn nog kansen zat voor de var
Vind ik leuk
Mozes24 +808
zondag 3 februari 2019 om 17:06
Volgende wedstrijd nemen jullie de punten bij ons maar mee! Dit seizoen wordt toch niks met die lafaard op de bank.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:10
Heerlijk dat ie Bergwijn uitgeschakeld is! Gerechtigheid voor wat die oetlul van v malen deed! Karma!!
Vind ik leuk
Arbee +2504
zondag 3 februari 2019 om 17:22
Ik vind het toch wel sneu dat je Bergwijn een (op het oog zeer ernstige) blessure gunt enkel en alleen omdat Malen geen rode kaart kreeg. Kijk, als Ajacied klaag ik ook niet dat PSV het zonder Bergwijn moet stellen, maar iemand een blessure gunnen? Nee, daar ben ik te volwassen voor.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:30
Het gaat mij niet om de persoon Bergwijn. Het gaat erom dat die oetlul van v Malen expres probeert iemand zijn benen op diverse plekken te breken!!! Nu is er een blessure bij zijn elftal genoot! Ik vind dat heerlijk. Als v Maken ook Rood had gehad was het een andere wedstrijd geworden.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:43
Jij bent niet het helderste lampje in de Kerstboom hè? En je hebt waarschijnlijk de wedstrijd niet eens gezien met je onzinpraat.
Want zonder extra aanvaller zou Fortuna wel voor de goal komen? 😂😂😂😂👍
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:49
nee jij trekt volle zalen!! Wat zal jij elke ochtend balen zeg als je in de spiegel kijkt! Het ergste is dat andere mensen er de hele dag tegenaan moeten kijken🙈😓
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:53
Ik heb ook medelijden met die bikini modellen dat ze de hele dag naar me kijken. Ik zeg vask genoeg: ‘kijk maar weg’ maar helaas blijven ze kijken en ik kijk dan wel weer graag terug. Zo ben ik ook!
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:57
Verder jammer dat als ik reageer op basis van wat jij zegt, jij terug reageert met iets wat niks met de inhoud te maken heeft maar op mij persoonlijk waarbij jij waarschijnlijk ook nog eens de moeite hebt genomen om mijn profielfoto te bekijken. Erg leuk dat je me kennelijk graag even ziet, maar ik val helaas voor jou op vrouwen. Geen idee waarom je anders mijn uiterlijk zou willen zien.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:01
als ik onozele praat hoor kijk ik idd of het echt een onozelaar is! En ja hoor... het is er weer eentje! Een die zijn eigen op handen draagt maar in werkelijkheid............!
houdoe!
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:09
wat is een ‘mijn eigen’? ga je nu ook nog over mijn penis beginnen? Sjonge ik zeg toch al dat ik op vrouwen val. Met vleierij kom je er ook niet hoor. ‘Op handen draagt’ hij is niet klein maar het vasthouden gaat gewoon prima met één hand hoor.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:11
Houdoe is mooi Brabants. Daar kan ik je wel een duimpje voor geven, dus bij deze:👍
Vind ik leuk
cornelisse +257
zondag 3 februari 2019 om 17:21
Gakpo leuk om naar te kijken maar fortuna maakte het PSV ook wel makkelijk, psv hoefde niet goed te spelen en deed dat ook niet
Vind ik leuk
AA +53
zondag 3 februari 2019 om 17:32
Fortuna hoeft zijn punten niet te halen tegen PSV maar wederom zie ik de leiding pro PSV zijn. Twee makkelijke gele kaarten voor Fortuna maar de overtreding van achteren van Malen wordt maar met geel bestraft. Fortuna met 10 man en PSV mag lekker door met 11.
Hierbij niet gezegd dat Fortuna dan punten zou hebben maar het kijken naar anderen bij VAR beslissingen moet maar eens afgelopen zijn in Eindhoven heeft vandaag bewezen.

Wil je reageren kijk dan de charge van Malen maar terug.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4565
zondag 3 februari 2019 om 17:49
Bijzonder middagje VAR.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 17:57
je zal hier bij ons in Blijdorp niet misstaan! Hou die goedkope zonnebril maar op of trek die kerstmuts maar naar beneden! beter voor iedereen!
Vind ik leuk
wil +1324
zondag 3 februari 2019 om 19:43
Als je tegen PSV speelt ben je er als tegenstander bijna 50% zeker van dat je een rode kaart krijgt.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 23:39
Je zag het ,Gaston had de goede pet op,geweldig,zonder de andere jongens te kort te doen,bedankt het was weer een leuk weekend voor ons,ga zo lekker door
Vind ik leuk
Aart +246
maandag 4 februari 2019 om 13:09
Wat een te techniek heeft die Perreiro !! Hoe hij die 1e goal maakt en dan die assist op de Jong bij die laatste goal, zo beheerst dat stiftje naar de 2e paal. Vond hem gisteren steengoed.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 13:09]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws