ADO slaat toe in Haag kwartiertje en bezorgt zwalkend Heracles nieuwe nederlaag

ADO slaat toe in Haag kwartiertje en bezorgt zwalkend Heracles nieuwe nederlaag

Gepubliceerd: zondag 3 februari 2019 om 18:35zo 03-02-2019 om 18:35

Laatste update: zondag 3 februari 2019 om 18:47zo 03-02-2019 om 18:47

ADO Den Haag heeft Heracles Almelo zondag de achtste nederlaag in de laatste tien Eredivisie-duels bezorgd. In de tweede helft tekende Tomas Necid voor twee doelpunten: 2-0. 

ADO dácht voor eigen publiek al na een minuut op voorsprong te komen. Uit een vrije trap kopte Erik Falkenburg mooi binnen. De goal werd echter afgekeurd, omdat de spits van ADO buitenspel bleek te staan. Sheraldo Becker en Nasser El Khayati waren daarna nog dichtbij de openingstreffer. Aan de andere kant van het veld werd Brandley Kuwas gevaarlijk. 

De tweede helft verliep rommelig en leverde weinig kansen op. Uiteindelijk sloeg ADO toe in het Haag kwartiertje. Heracles-goalie Janis Blaswich keerde een vrije trap van Danny Bakker en na een rommelige situatie belandde de bal via Wilfried Kanon voor de voeten van invaller Necid. De Tsjech schoot raak. Vlak voor tijd kopte Necid uit een voorzet van Sheraldo Becker ook de 2-0 binnen. 

Opvallend: topscorer Kristoffer Peterson bleef tot de 86e minuut op de bank bij het zwalkende Heracles, dat aan een vrije val bezig is op de ranglijst. ADO is de ploeg van trainer Frank Wormuth inmiddels tot op twee punten genaderd. 

Volgende week speelt Heracles op eigen veld tegen Ajax. ADO, dat al vijf keer op rij niet had gewonnen voor eigen publiek, gaat op bezoek bij Emmen. 

Plaats een reactie

elmagico070 +23636
zondag 3 februari 2019 om 18:39
We zijn genaaid vandaag en we winnen gewoon van schijtbakvoetbal Heracles😁
Vind ik leuk
Mario 1 +2827
zondag 3 februari 2019 om 18:42
Heracles heeft zich gespaard voor volgende week thuis tegen Ajax ,
😀😀
Vind ik leuk
pietprecies +12431
zondag 3 februari 2019 om 18:49
Zoals elke club dat graag doet tegen Ajax om vervolgens een vrije val in te zetten
Vind ik leuk
Mario 1 +2827
zondag 3 februari 2019 om 20:34
Zit niets anders op de oude voorzitter moet terug.
Jongens hebben heimwee
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 20:35]
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
zondag 3 februari 2019 om 20:13
Heracles krijgt pak slaag volgende week.
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1646
maandag 4 februari 2019 om 14:06
Het is al een tijd kommer en kwel in Almelo.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:31
Heracles begon geweldig, maar als ze niet uitkijken degraderen ze nog.. Nog zo'n reeks en ze staan onder de streep.
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
zondag 3 februari 2019 om 20:15
Elf wedstrijden op rij gespeeld waarvan er 9 verloren zijn gegaan. Da's een degradatie reeks.
Vind ik leuk
StoneyTony +2480
zondag 3 februari 2019 om 21:48
Misschien dan gelijk van dat kunstgras probleem af als ze degraderen,die werken behoorlijk niet mee daar in Almelo.weg met dat nep gras uit de hele eredivisie.
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 22:43]
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
maandag 4 februari 2019 om 10:55
Eens!!! Weg met die nepsprieten!
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 20:38
Helaas waren wij ook slecht. Angstvoetbal maar 3 puntjes is alles wat telt. Op aan Emmen uit.
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1646
maandag 4 februari 2019 om 14:04
Den Haag was niet slecht misschien de 1e helft wat.angstig, maar dan nog steeds beter dan Heracles en de 2e helft was Den Haag dominant. De overwinning is dik verdiend en nu op naar Emmen uit!
Vind ik leuk
S - SIDE +288
zondag 3 februari 2019 om 18:49
gefeliciteerd,,, den haag = + NECID
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:59
Halleluja !!
KUTwedstrijd...allemachtig wat spelen we een KUTwedstrijd.
Tsjongejonge wat een KUTwedstrijd.

Laten we alsjeblieft niet doen of we met overmacht hebben gewonnen met mooi voetbal.

Pure mazzel.

Vind ik leuk
chicken +15041
zondag 3 februari 2019 om 19:46
Gewoon 3 punten uit een lastige wedstrijd gehaald..niks mis mee.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:54
Die angst man. Tikkie terug, tikkie breed.
Om misselijk van te worden.
Vind ik leuk
chicken +15041
zondag 3 februari 2019 om 19:58
Alles naar voren en 3 om de oren dan.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 20:01
Lamaar.
Vind ik leuk
chicken +15041
zondag 3 februari 2019 om 20:04
Man ik snap je best. Maar was wel een wedstrijd waarin punten gehaald moesten worden. Bij verlies had ado er 21 gehad. Net zoveel als nr 16...

Zoiets zit toch bij die gasten in het koppie..
Vind ik leuk
Rene80 +2430
maandag 4 februari 2019 om 12:27
klopt zoiets zit absoluut in het kopje, maar veel ploegen kunnen hier juist niet mee omgaan. Gelukkig heeft ado meer dan eens veerkracht laten zien in belangrijke momenten!
Vind ik leuk
chicken +15041
maandag 4 februari 2019 om 12:38
Daarom....de punten zijn belangrijker dan het vertoonde spel.
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
maandag 4 februari 2019 om 13:41
Het spel was bij vlagen gewoon prima en zeker in de tweede helft mooie acties gezien.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 13:08
Tja dat gebeurt zoooo vaak. Vorige week in Breda ook. Constant tikkies terug naar Indy en flinke ros naar voren. Fatsoenlijk opbouwen of vaker vooruit denken i.p.v. achteruit zit er gewoon niet in
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
zondag 3 februari 2019 om 20:34
Er was maar één ploeg dat wilde winnen en dat was toch echt Den Haag hoor.

Geniet van de punten man.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 20:42
Ik wil weer eens echte Haagsche Bluf zien.
Zoals bij Heerenveen uit.
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
maandag 4 februari 2019 om 10:57
Komt goed.
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1646
maandag 4 februari 2019 om 13:57
Niks mazzel Den Haag was gewoon de betere ploeg en Heracles kwam al helemaal niet om te voetballen.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:00
Verdiend 3 puntuh toppie !!
Vind ik leuk
NorthSide +1455
zondag 3 februari 2019 om 20:48
Goede overwinning die ook nog eens verdiend is. Goede tweede helft gezien van FC Den Haag en Heracles kwam niet meer onder de druk uit. Necid gaat nog meer goals maken wanneer Kishna erbij komt.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 21:44
Hard nodig deze punten. Zorgen voor genoeg aanvoer naar Necid en dan Kishna erbij dan moet het lukken.
Vind ik leuk
StoneyTony +2480
zondag 3 februari 2019 om 21:45
Toppie👍🇬🇫👍
Vind ik leuk
Rene80 +2430
maandag 4 februari 2019 om 12:26
En ik maar zitten vloeken en tieren tijdens de wissel! Krijg ik even de deksel op mijn neus! HEERLIJK. heb in dit geval graag ongelijk.

Ik vond Ado verder zeer goed spelen. Wat ongeluk soms, maar ze domineerde vanaf minuut 1 en bleven dit doen ( op 10 minuten na de 1e goal na) en het was simpelweg zeer verdiend en als ado supporter een fijne pot om te kijken.

En als je het schema kijkt de komende 6 wedstrijden dan zijn (er als ze blijven spelen zoals ze nu speelde toch) heel wat punten te winnen! Moet toch een realistisch verhaal zijn om je uit de gevarenzone te spelen komende 2 maanden en zelfs naar plek 7 te kruipen.

Vind ik leuk
VAKKIE-L +1646
maandag 4 februari 2019 om 13:54
Heracles kwam er niet aan te pas en Den Haag speelde bij vlagen gewoon echt prima voetbal. Zeer verdiende overwinning en als het nog ff mee zat dan had de uitslag hoger kunnen uitvallen. Mulder is ook een klote scheids die geen beslissing durft te nemen. Falkenburg en Necid waren twee penalty's! In de uitwedstrijd kreeg Heracles juist alles mee, terwijl je daar ook had moeten winnen zonder die klote VAR.

Mooie actie voor Harm Huttinga!!! Warme club Den Haag.

Vind ik leuk
allround +1830
dinsdag 5 februari 2019 om 11:03
Nu ADO heeft gewonnen, lees ik nergens over die Groninger Siemen Mulder. Die was weer aardig aan het marchanderen en gaf Tommie onterecht een gele kaart. Zelfs Heraclieden op de eretribune keken bedenkelijk en gaven toe, dat er wel ontzettend vaak tegen ADO wordt gefloten.
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
woensdag 6 februari 2019 om 22:52
Den Haag kon weinig goed doen in de ogen van Mulder. In de uitwedstrijd tegen Hercales kregen we alles tegen en nu weer VAR en Mulder tegen. Maar wel des te lekkerder de overwinning is!
Vind ik leuk
allround +1830
donderdag 7 februari 2019 om 10:20
zeker. en daar kon de arbitrale maffia niets aan doen. Wat ik vergeten was, dat die Siemens geen rood gaf aan die heraclied die beckers onderuit schopte. Nu Emmen aanpakken, want die leven boven hun stand.
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
donderdag 7 februari 2019 om 11:06
Klopt die had best rood mogen krijgen. En wat Emmen betreft die moet je gewoon winnen en thuis kwamen ze al goed weg. Den Haag heeft wat goed te maken daar.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws