Agüero gidst Manchester City met tiende Premier League-hattrick langs Arsenal

Agüero gidst Manchester City met tiende Premier League-hattrick langs Arsenal

Gepubliceerd: zondag 3 februari 2019 om 19:23zo 03-02-2019 om 19:23

Manchester City heeft de achterstand op Premier League-koploper Liverpool teruggebracht tot twee punten. Onder leiding van een onnavolgbare Sergio Agüero wonnen The Citizens met 3-1 van Arsenal.

In het Etihad Stadium waren amper vijftig seconden gespeeld, toen Agüero zijn eerste doelpunt van de dag maakte. De Argentijnse spits kopte raak uit een voorzet van Aymeric Laporte. Diezelfde Laporte dacht zijn ploeg snel daarnaa aan een grotere voorsprong te helpen, maar zijn treffer werd afgekeurd vanwege buitenspel.

Uit het niets kwam Arsenal op gelijke hoogte. Laurent Koscielny knikte de bal binnen na een verlengde hoekschop. Op dat moment waren er pas tien minuten gespeeld. Kort voor rust kwam Manchester City echter op een nieuwe voorsprong via Agüero, die op aangeven van Ilkay Gündogan zijn tweede maakte: 2-1.

In de tweede helft liep City relatief simpel weg bij Arsenal. Agüero gleed een voorzet van Raheem Sterling binnen en bezorgde daarmee zichzelf een hattrick - alweer zijn tiende in de Premier League. Het enige hoogtepunt bij Arsenal was het debuut van Denis Suarez, die tot de zomer wordt gehuurd van FC Barcelona.

Door de zege kruipt Manchester City dichter bij Liverpool. Het verschil is nog twee punten, al heeft de koploper wel een wedstrijd minder gespeeld. Arsenal staat op de zesde plaats met 47 punten uit 25 wedstrijden.

Plaats een reactie

Nietkoeroe +4461
zondag 3 februari 2019 om 19:26
Leuke eerste helft vooral, laatste goal was duidelijk hands. Wordt tijd voor de VAR in Engeland.
Vind ik leuk
TheMariner +4107
zondag 3 februari 2019 om 19:29
Worden in England minder fouten gemaakt zonder var dan in Nederland met var.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4461
zondag 3 februari 2019 om 19:43
Absoluut eens
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:47
Volg veel Engels voetbal, maar dat kan ik niet bevestigen. In Engeland worden ook erg veel fouten gemaakt wordt vaak onderschat.
Vind ik leuk
Gu3rilla +16027
zondag 3 februari 2019 om 20:13
Het is iedere week meerdere keren prijs in Engeland. Die scheidsrechters daar kunnen er allemaal de ballen van.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4461
maandag 4 februari 2019 om 00:07
Ik kijk ook veel, maar wat wij in Nederland zien is echt ongekend. Daar zijn t vaak buitenspel en hands die gemist worden. In Nederland dat gezeik over overtredingen enzo, verschrikkelijk man
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 08:07
In Nederland zijn vooral veel zeikers. Het valt allemaal echt reuze mee hoor.
Vind ik leuk
Ale Carrus +185
zondag 3 februari 2019 om 19:48
Dan weet ik sws dat jij nooit kijkt lol, niet eens match of the day. Gisteren al zoveel fouten gezien was niet normaal.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:30
Eerste helft goed; waren zelfs over veel periodes de betere. 2de helft was heel anders en de 3-1 was de deksel op de neus. 


Man van de wedstrijd aan onze kant was Guendouzi. Mega talent! Guendouzi koste maar 7 mil terwijl een F de jong 93 mil kost.....

Lachwekkend die ziggo commentators. Kwamen elke keer klaar als City in de aanval zat of scoorde....

Schema is gunstig voor de komende wedstrijden en kunnen we weer stijgen. Concurrentie gaat echt weer punten laten liggen.


Vind ik leuk
Ale Carrus +185
zondag 3 februari 2019 om 20:04
Tuurlijk kwamen ze klaar ... City speelt mooi voetbal. Guardiola laat zijn teams goed spelen. Bij Arsenal is dat wel anders.
Vind ik leuk
luccerd +3106
zondag 3 februari 2019 om 20:16
De 2de helft van ons Arsenal was bedroevend.... als jij al zegt dat Guendouzi de beste was op t veld, dan zie je maar weer hoe goed de rest van ons zooitje is.... Natuurlijk ook mede door veel blessures, maar ook door het aanschaffen van de ‘net niet’ spelers...
achterin is het vaak zo lek als een mandje en de centrale verdedigers zijn gewoon te traag en hebben niet de vaardigheden om dat te kunnen compenseren. Voorin is er helaas te weinig creativiteit. Daarnaast sta ik er wel van te kijken dat Arsenal geen cent te makken zou hebben terwijl je je blauw betaald aan kaartjes( heb t zelf ervaren)...
buiten al deze negativiteit hoop ik oprecht dat ons Arsenal nog in de top 4 gaat eindigen!
Vind ik leuk
NvC +8572
zondag 3 februari 2019 om 20:42
Ik vind Emery nog een goeie coach maar ik vraag me af of hij Arsenal echt weer een top club in Engeland gaat maken. Je ziet dat hij aan het bouwen is aan zijn elftal maar ze hebben al aardig wat uitglijders gehad dit seizoen. Het gat met City/Liverpool/Spurs zie ik ze niet dichten, vooral met transfers al Suarez.
Vind ik leuk
Romarioo +723
zondag 3 februari 2019 om 19:31
Ze hebben Wenger te lang laten trainen bij arsenal en dit is nu het resultaat
Ze hadden hem 4 jaar geleden moeten stoppen
Vind ik leuk
Argento8523 +7300
zondag 3 februari 2019 om 19:34
Verrassend....
Vind ik leuk
Sil95 +12036
zondag 3 februari 2019 om 19:34
Wat een weergaloze aanvaller zeg.. Jarenlang al een garantie voor goals op het hoogste niveau. Ondergewaardeerde speler naar mijn mening.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:48
Arsenal kwam nog goed weg met een 3-1 nederlaag, had ook zomaar op een 7-2 kunnen uitdraaien en het is helemaal ontluisterend dat ze in de tweede helft, toen ze toch echt iets moesten gaan doen, niet tot één doelpoging zijn gekomen (laat staan een schot tussen de palen), normaal gesproken stevenen ze opnieuw af op een eindklassering die recht zal geven op de Europa League.

Tot slot nog enkele veelzeggende cijfers van vanmiddag:

Total shots: 19 v 4
On target: 12 v 2
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 20:03]
Vind ik leuk
Mr bien +6995
zondag 3 februari 2019 om 20:16
Heerlijk nieuws
uitslag had en nog zeker hoger uitvallen
Vind ik leuk
Mo +12911
zondag 3 februari 2019 om 20:42
Die Agüero is echt een fenomeen.
Vind ik leuk
Bocajuun +893
zondag 3 februari 2019 om 23:32
Come on Liverpool
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws