VP's Elftal van de Week: PSV hofleverancier met drie spelers, één Ajacied

VP's Elftal van de Week: PSV hofleverancier met drie spelers, één Ajacied

Gepubliceerd: maandag 4 februari 2019 om 09:00ma 04-02-2019 om 09:00

PSV is na de eclatante zege op Fortuna Sittard hofleverancier voor VP's Elftal van de Week. De Eindhovenaren leveren drie spelers - één meer dan De Graafschap en twee meer dan Ajax.

Sergio Padt (FC Groningen)
Voor de tweede week op rij in VP's Elftal van de Week. De doelman hoefde slechts één keer te vissen, terwijl Willem II zijn doel vaak onder vuur nam. Door zijn goede keeperswerk won Groningen met 1-2 in Tilburg.

Nicolás Tagliafico (Ajax)
Maakte zijn rentree in de basiself van Ajax en direct oogde de Amsterdamse verdediging zekerder. De linksback uit Argentinië is sinds zijn komst onmisbaar voor de ploeg van trainer Erik ten Hag.

Jonas Svensson (AZ)
De Noorse stoomwals aan de rechterkant vormt in 2019 een ijzersterk met de teruggekeerde Calvin Stengs. Met een versierde strafschop en assist op de eigen goal van Michael de Leeuw was Svensson opnieuw belangrijk voor AZ.

Leeroy Owusu (De Graafschap)
Het was genieten op De Vijverberg, waar De Graafschap de rode lantaarn in de Eredivisie overdroeg aan tegenstander NAC Breda. Owusu is met zijn sturm und drang van grote waarde voor zijn ploeg.

Jerdy Schouten (Excelsior)
De beste speler op het veld tijdens Excelsior - Feyenoord. Schouten vocht mooie duels uit met Tonny Vilhena en was de Oranje-international vaak de baas. Hij is één van de meest veelbelovende spelers van de Eredivisie.

Youssef El Jebli (De Graafschap)
Staat symbool voor de opleving van De Graafschap. Na zijn twee doelpunten tegen Fortuna Sittard (5-1) was de stilist tegen NAC Breda goed voor een assist en zéér fraaie (en rake) vrije trap.

Gaston Pereiro (PSV)
Als het lukt, is het een genot om naar te kijken. Met de nadruk op als. De thuiswedstrijd van PSV tegen Fortuna Sittard was voor Pereiro de perfecte gelegenheid om weer eens uit te blinken.

Cody Gakpo (PSV)
Beleefde een invalbeurt om nooit te vergeten. Met een doelpunt, zijn eerste voor PSV, en een assist vertolkte de negentienjarige Eindhovenaar een belangrijke rol in de 5-0 overwinning op Fortuna Sittard.

Marios Vrousai (Willem II)
Heeft veel in zijn mars, zo blijkt in de wittebroodsweken van Vrousai in de Eredivisie. De Griek scoorde bij zijn debuut en was zaterdagavond tegen FC Groningen weer uitstekend op dreef. Beloonde zichzelf met een doelpunt.

Tomas Necid (ADO Den Haag)
Stond sinds eind september droog, maar wierp tegen Heracles Almelo alle schroom van zich af. Door twee doelpunten van de Tsjechische spits pakte ADO drie belangrijke punten.

Luuk de Jong (PSV)
Met doelpunt 100, 101 en 102 voor PSV onderstreepte De Jong nog maar eens zijn grote aandeel in het Eindhovense succes. De topscorer van de Eredivisie staat na zijn hattrick op achttien treffers dit seizoen.

Poll

Wie was dit weekend de beste?

(2098 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 4 februari 2019 om 09:06
Ik spring voor Luuk, jij springt voor Luuk
Wij springen allemaal voor Luuk Luuk Luuk!
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 09:14
Te groot voor een vissenkom, te klein voor een vijver.
PSV moet door selecteren wil men in de vijver terecht komen.

Vind ik leuk
Korm +39368
maandag 4 februari 2019 om 09:15
Met Luuk in de gelederen kan Maxi zich rustig aanpassen en zich klaar stomen voor het eerste.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 09:21
Hoe lang moet dat duren dan? Hij speelt al 4 jaar in PSV, dat is al 4 jaar te lang voor een speler, die niet goed genoeg was voor de middenmoot van Engeland.
Vind ik leuk
Korm +39368
maandag 4 februari 2019 om 09:23
Zolang Luuk zijn waarde heeft lekker laten staan. is topscorer dus waarom eruit halen?
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 09:35
Is topscoorder dan iets waard in Nederland? Kan jij mij zeggen welke speler die topscoorder in Nederland was, die geslaagd is in Europa?
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 09:38
Suárez? Van Nistelrooij? Maar idd niet zoveel de meesten halen het niet....
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 09:44
Hoelang is dat wel niet geleden?
Vind ik leuk
B. Alrond +1820
maandag 4 februari 2019 om 09:58
Nilis, Kezman. van Hooijdonk, Huntelaar, Depay, Ronaldo (de echte, niet die gel-boy)
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 09:48
Jij kijkt zeker pas voetbal? Hier komen wat namen, V. Basten, Kluivert, V. Nistelrooij, Huntelaar, Kezman, Bergkamp, Romario, Ronaldo, Dost, Memphis, moet ik nog even doorgaan? Makaay
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 09:51]
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 10:05
Hahaha, 2 zijn van recent verleden. De rest al meer dan 10 jaar leden? En dan kan je van die 2 afvragen of die geslaagd zijn? Is sporting of lyon groter dan Ajax of PSV.

De laatste die echt geslaagd is in mijn ogen, dat is Suarez. De rest speelt niet bij absolute top.
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 10:15
Ik denk Wijnaldum ook wel. Ok, is geen spits.

Maar als je alleen naar recent kijkt, dan denk ik inderdaad dat Lyon en Sporting minimaal even groot zijn als Ajax en PSV, als ze zelfs niet groter zijn. Lyon in ieder geval.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 10:25
Is wijnaldum topscoorder geworden dan?

Het gaat over het makkelijk scoren in nederland en vervolgens niet slagen bij de wereldtop.

Vroeger was veel beter, maar in recente verleden is dat echt dramatisch. Zou dat nu opeens veranderd zijn omdat Luuk met 18 doelpunten staat.
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 10:40
Wist niet dat je het over topscoorders had.
Vroeger was NL en top land, die tijd is voorbij.

Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 10:53
Ik reageerde op iemand die vond dat de namen uit de stenentijdperk een referentie was voor de kwaliteit van de topscoorders die nu uit Nederland kwamen.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +236
maandag 4 februari 2019 om 11:09
Wel leuk dat je je eigen stelling tussentijds aanpast nadat er meer dan genoeg op te noemen zijn. en er lopen en liepen door heel Europa op meerdere plekken absolute toppers rond die hier zijn begonnen. en dan op alle plekken op het veld. de stap naar het absolute podium word lang niet altijd gehaald. maar als je bedenkt dat dit ook maar 5 clubs betreft is die kans ook wel enorm klein. 500 minimaal verdeeld door Europa en slechts 5 absolute topclubs. denk dat we dan prima doen.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:22
Hoezo aanpassen? Ik zeg enkel dat hij te groot is voor vissenkom maar te klein voor de vijver. Vissenkom is ED en vijver is Europa en dan bedoel ik de grote clubs.

5 clubs? Dan ben ik heel benieuwd wie die 5 clubs dan zijn en dan vooral welke niet daarbij horen?
Vind ik leuk
Dirkiedirk +236
maandag 4 februari 2019 om 11:25
Barca, Real, Juve, Bayern, en om de 5de kan je twisten City, PSG, Atletico.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:39
Geen Liverpool, Chelsea of aller grootste club Man Utd (qua fanbase en omzet)?

Overigens is Milan natuurlijk ook een grote club, al gaat het daar nu wat minder.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +236
maandag 4 februari 2019 om 11:45
Liverpool is zeker groot. Maar een Messi of Ramos of Lewandowski zal hier niet heengaan op het hoogtepunt van hun carriere. Chelsea geldt hetzelfde voor. De tijd dat zij (evenals United) europees een prijs wonnen ligt alweer een tijdje achter ons. united nog wel de EL. maar die wilden ze alleen om zo de CL te halen. Maar goed beredenerend op Milan kan je nog wel even doorgaan. Dortmund, arsenal, lyon, roma, inter, Sevilla. allemaal gelijkwaardige clubs. maar niet absolute top. PSV en Ajax vallen nmi ook niet in deze categorie. Die zitten nog een stap hieronder. De uitschieter van Ajax dit seizoen is leuk maar biedt je geen plaats bij de elite ineens.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:59
Dat geld zo goed als voor Bayern, wanneer was de laatste keer, scheelt volgens mij niet veel met Chelsea? PSG en City hebben überhaupt nog nooit een Europese prijs gewonnen.
Juventus is ook al een tijdje geleden, wel de CL finale gehaald.
Liverpool overigens heel lang gewacht hebben op een landskampioenschap en de CL is ook al wel een tijdje geleden.

En waarom zou een topspeler die bij een topclub speelt switchen van naar een andere topclub. Neymar en Ronaldo doen dat, maar dat hadden persoonlijke redenen, niet perse om sportief of financieel te verbeteren
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 12:45
Volgens mij heeft Luuk dit jaar doelpunten gemaakt tegen de Spurs uit,
Spurs Thuis en Barcelona.
Misschien is het verstandig dat PSV een glasplaatje op de kom legt. Voor je het weet is Luuk in de vijver verdwenen.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 16:39
De opmerking was, "heeft er ooit een topscorer uit de Eredivisie het gemaakt in het buitenland"?, daar geef ik antwoord op. Of moeten we alleen de titels van deze eeuw van bijvoorbeeld Ajax tellen? En telt het niet dat Nederland (klein landje) 4x de Europa Cup 1/CL heeft gewonnen, Europees kampioen werd enz. Nogmaals, ik volg het voetbal al ruim 42 jaar dus ik heb het nodige gezien.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 16:56
Volgens mij zijn er 6 Europa Cup 1/CL gewonnen. 4 Ajax en PSV&Feyenoord beide 1.

De vraagstelling is niet specifiek genoeg, dat heb ik wel gemerkt omdat er meer mensen met spelers uit de oudheid kwamen aanzetten.

Ik bedoelde eigenlijk naar de huidige stand van de ED kijkend en daarvoor moet je toch naar de recente verleden kijken en niet kijken naar de jaren 70 of 80 van de vorige eeuw.

Dus had er moeten staan: heeft er ooit een topscoorder van de ED uit het recente verleden het gemaakt in het buitenland?

Dan kan je natuurlijk de vraag stellen: wat is gemaakt in het buitenland? Is dat topscoorder worden in Belgie bij club brugge? Of topscoorder worden in Portugal?

Dan moet je eigenlijk de vraag opnieuw aanpassen want daar is dan weer onduidelijkheid over: Is er een topscoorder van de ED die nu bij de wereldtop speelt?

Dan kan je vervolgens een discussie voeren wie de wereldtop is.

Dat is volgens mij zo beetje de hele discussie die ik heb gevoerd hier met andere mensen.
Vind ik leuk
UpOne +1055
maandag 4 februari 2019 om 10:18
Alweer 18 er in liggen, hoe gaat het met Dolbergje?
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 10:27
Staat op 8, met veel minder tijd op de klok. Want zijn standaard vervanger staat op 6.

Maar dat is nog steeds slecht, betekend niet dat Luuk goed is omdat Dolberg slecht is.
Vind ik leuk
rinirat +3185
maandag 4 februari 2019 om 10:43
dolberg bijna 1,5 jaar met blessures en weinig gespeeld begint nu pas fit te worden ,wat een vergelijking beetje dom dit.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 10:43]
Vind ik leuk
Korm +39368
maandag 4 februari 2019 om 10:55
dat hij veel geblesseerd is zegt ook wel wat... wel zonde want voetballen kan hij wel..
Vind ik leuk
UpOne +1055
maandag 4 februari 2019 om 13:08
In de tussentijd al genoeg wedstrijden gespeeld, dus dat is geen excuus.

Dolbergje kan lekker het veld rond huppelen, meer is het niet.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +3652
maandag 4 februari 2019 om 10:36
Kuijt, Huntelaar, Dost, Suarez, Depay. Bony en Finbogassson redelijk, alleen Vleminckx en Janssen ondermaats
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 10:51
Succes in het buitenland bedoelde ik dan spelen bij de wereldtop. Anders kan je de topscoorder van HJK Helsiki ook van zeggen dat hij geslaagd is in Europa.

Kuijt speelde bij Liverpool een verdienste rol(geslaagd), wel lang geleden, dat hij topscoorder is geworden.
Huntelaar is bij Madrid en Milan niet geslaagd, wel bij Schaklke maar is geen wereldtop, is subtop waar Ajax en PSV ook in zitten. Dat is ook lang geleden dat hij topscoorder is geworden.
Dost speelt bij Sporting, is subtop van Europa.
Depay is bij Manu niet geslaagd(wellicht door de trainer), maar speelt nu op subtop niveau van Europa.
Bony en Finbogasson, die wil ik niet eens noemen, net als die man uit Iran die vorig jaar topscoorder werd.
Suarez is ook geslaagd, zowel bij Liverpool als bij Barca, maar dat is ook al bijna een decennia geleden. Te lang dus.

Vind ik leuk
Nietkoeroe +3652
maandag 4 februari 2019 om 11:11
Alsof dat in andere kleinere competities anders is... en je kan alles wel weerleggen maar die gasten m.u.v. Bony en finbogasson hebben prachtige carrières gehad, topscorer Bundesliga, wk finales, halve finales, beste speler bij Lyon, topscorer Portugal etc. Zal ze een worst wezen wat jij er van vindt haha
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:29
Zeg ik dat je geen mooie carriere hebt als je niet bij de wereldtop hebt gezeten en niet geslaagd ben?

Je noemt spelers die topscoorder zijn geworden in NL en die jij vindt dat ze geslaagd zijn in het buitenland. Ik vind dat van niet. Prima.
Topscoorder in Finland of Canada of China en dan kan je nog een mooie carriere hebben gehad, maar ik kan dan niet zeggen dat je geslaagd bent.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +3652
maandag 4 februari 2019 om 11:33
Wij gaan t niet eens worden
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:44
De laatste is Depay die je noemde die topscoorder hier in NL is geworden.
Speelt nu bij de Lyon een mooie club maar een mindere club waar hij daarvoor zat, omdat hij niet daar geslaagd is. Wellicht komt dat door de trainer en als hij nog een stap naar boven maakt en dan wel slaagt dan zou ik dat ook wel noemen.

Maar is natuurlijk wel 4 seizoenen geleden. Dat is opzich niet zo heel lang geleden als je dat vergelijkt met de andere spelers die je eerdere noemde.

Vind ik leuk
Korm +39368
maandag 4 februari 2019 om 10:53
denk je dat het mij wat uit maakt wat ze in het buitenland doen? Hier doen ze het goed en strijden we om het kampioenschap.. basis is er
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:02
JIj was anders wel de 1ste die reageerde op mijn 1ste post.

Dat Luuk te groot voor de vissenkom(nederland) is en te klein voor vijver(Europa)

Beetje vreemd als je dan vervolgens je niet interesseerd.
Vind ik leuk
Korm +39368
maandag 4 februari 2019 om 11:54
ik reageer juist dat ik blij ben dat hij in nederland speelt :)
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 12:05
Ja ik ook, want dat laat maar zien hoe dramatisch er wordt verdedigend in Nederland.
Zie de 0-1 van Feyenoord gisteren, hoe van Persie de bal kreeg van Excelsior speler.
Wat een aanname.
Vind ik leuk
Korm +39368
maandag 4 februari 2019 om 12:10
Welke aanname? hij haalt in 1x uit :)
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 12:18
Ik bedoelde de aanname van de excelsior speler of dacht je het de bedoeling was om directe pass te geven op Van Persie?
Vind ik leuk
Dirkiedirk +236
maandag 4 februari 2019 om 11:06
van basten, romario, ronaldo, suarez, van Nistelrooy, huntelaar. nog meer verzoekjes?
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:17
3 daarvan is uit de tijd dat we nog met de guldens betaalden, totaal niet relevant. En andere 3 komen vrijwel bijna allemaal uit het vorige decennia, waar toen iedereen nog op MSN zat of toen Veendam, RBC, Haarlem nog bestonden.

Kijk even naar de afgelopen 9 jaar en daar de topscoorders van. Wie speelt nog bij de wereldtop?
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 09:27
Hoezo is dat 4 jaar te lang als hij er 4 jaar speelt. Je zegt dus dat hij nooit bij PSV terecht had moeten komen?
Volgens mij is het andere een behoorlijk goede match tussen de Jong en PSV.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 09:38
Dat komt omdat in Nederland men niet kan verdedigen, niet perse iets wat op te conto van Luuk geschreven kan worden.
Vlemix is ook topscoorder geworden, zegt dat wat dan?

Ik zou voor een snelle en behendige spits hebben gekozen, puur omdat je met deze verdediging Europees niet zo hoog op het veld ga staan. In Eredivisie heb je Luuk niet nodig.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 09:38]
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 10:16
steeds hetzelfde argument.... hij speelt niet in Europa, hij speelt in NL (ook al is dat ook Europa).

En inderdaad, Aguero, Suarez, Messi, Ronaldo zijn beter net als vele andere...

maar voor NL is Luuk de Jong gewoon een topspits. Ik weet dat je dat niet toe wilt/kunt geven, maar het is gewoon zo
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 10:17]
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 10:22
Bjorn Vlemicx is ook met 23 goals topscoorder geworden bij NEC. Is dat dan ook een topspits?
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 10:46
Vele vonden dat jaar dat hij voor NL inderdaad een goede spits was.
Net als Mahlas ooit bij Vitesse, of Bony bij Vitesse.

Maar je kijkt nu naar goals. De Jong doet veel meer dan alleen scoren, is een aanspeelpunt en haalt zelfs achterin de nodige ballen weg.

Bony was echt wel goed (vooral sterk) maar haalt het uiteindelijk ook niet in Engeland...
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 10:47]
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:00
Ik zeg alleen dat je moet door selecteren.

In mijn 1ste post, waar alles mee begon. Zeg ik dat hij te groot is voor de vissenkom en te klein voor de vijver.
De vissenkom is nederland en de vijver is Europa.

Maar bij PSV zijn dat er meer, centrale duo achterin en alle middenvelders (misschien niet Rossario, wil ik niet na 1 seizoen afschrijven)
Maar blijkbaar willen psvers graag in de vissenkom blijven en niet verhuizen naar de vijver, wel jammer vind ik.
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 11:05
Zegt iemand die fan is van het team waar Schone af en toe nog steeds bepalend is. Ook zo iemand moet je, net als Luuk de Jong, gewoon waarderen om wat hij doet.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:12
Ook Ajax moet dat doen, zo snel mogelijk schone eruit halen. Maar Ajax kan net zo goed met een heel nieuw elftal volgend jaar staan.

Maar daar ging het niet over.
Vind ik leuk
Always PSV +15933
maandag 4 februari 2019 om 09:43
Waarom is dat al 4 jaar te lang? Als je 18 keer scoort doe je het heel goed.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 09:56
Omdat dit een competitie is van de lamme en de blinden waar ieder afgeschreven spits topscoorder kan worden, nog altijd beter dan Dolberg die dat niet eens lukt. Dat klopt.

Maar betekend niet dat het geweldig is, dat je in deze competitie 18x scoort. In een land dat verdedigen niet belangrijk is, want verdedigers moeten namelijk mee voetballen dan echt verdedigen.
Vind ik leuk
Always PSV +15933
maandag 4 februari 2019 om 10:56
Huntelaar lukt het ook niet. Technisch gezien voetbalt Nederland op een behoorlijk niveau hoor. Fysiek moet het allemaal sterker worden.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:10
Zeg ik dan dat Huntelaar wereldtop is?

Je hoeft niet perse fysiek goed te zijn om goed te kunnen verdedigen, het gaat vooral om positie kiezen.
9 van de 10x is de verdediger er niet waar hij moet zijn.
Vind ik leuk
Always PSV +15933
maandag 4 februari 2019 om 11:19
Je Schrijft dat ieder afgeschreven spits topscorer kan worden, daarom Huntelaar als voorbeeld. En over het fysieke aspect van een verdediger kan ik Blind als voorbeeld nemen. Positioneel sterk, fysiek niet. Is hem al een enkele keer flink opgebroken.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:33
Huntelaar kan het ook, zie maar vroeger.
Gaat nu moeilijk als je tegen je einde van je loopbaan zit en weinig tot geen speelminuten krijgt.

Tegen Heerenveen was Blind gewoon te laat bij zijn tegenstander. Ontbrak niet aan fysieke aspect. Ook tegen Feyenoord was hij er niet toen Berghuis een voorzet gaf, hij stond er niet toen hij er moest zijn.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:56
Hij krijgt geen speelminuten omdat ook Ajax moet door selecteren.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:03
We hebben Sam Lammers ook nog.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 12:07
Ik weet het niet of ik daar blij mee moet zijn.
Lijkt een beetje op Luuk, ben bang voor dat hij ook hetzelfde is als Luuk. Te groot voor de vissenkom en te klein voor de vijver.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:13
Aannames... aannames... Depay zou het ook niet redden en komt er, via een omweg weliswaar, ook wel.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 12:19
Dat is ook een aanname!
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:46
Touché
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 09:16
Beste spits sinds Mateja Kezman... volgens mij zit ie hier wel goed.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 09:20
lol, het niveau is in die jaren zo erg achteruit te gaan, zo staat Nederland tussen Albanie en Witrusland. Als je gaat zeggen dat hij hier goed zit, dan leef je echt in een bubbel die Nederland heet.

Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 09:22
Vind ervan wat je vind. Mét luuk hebben we wel die groepsfase overleefd en tegen Atleti gespeeld.
Mét Luuk hebben we 3 titels gewonnen na 7 jaar droogte. Mét luuk heb je wél een aanvaller die 18 keer gescoord heeft en meeverdedigd.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 09:29
Oh ja, maar dit jaar ging het niet zo goed, Europees;)
Logisch met zulke verdediging.

3 titels in de Mickey mouse league. Waar Bjorn Vlemix topscoorder is geworden, Wie? Waar is hij nu?
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 09:35
Logisch met zulke nederlands....

Ajax heeft nu al zo’n 7 jaar een budget dat enkele malen hoger ligt dan t onze. T is ze echter ook nu pas in een poule met AEK derin gelukt om door te stoten. Ze hadden nie eens gelijk hoeven te spelen tegen Bayern. Benfica was zodanig slecht dat zelfs zonder de potjes tegen Bayern Ajax wel door was gegaan.
K zie nie in hoe jullie opeens meer topsport hebben omdat t jullie toevallig wel een keer gelukt is.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 09:43
Dat boeit toch helemaal niet dat Ajax wel of niet door is gegaan in CL? Heeft namelijk helemaal niets mee te maken?

Kijk gewoon echt naar je elftal en bekijk wat in Europa gemist werd. Of een hele goede en snelle verdedigers, waardoor je zo hoog op het veld kan staan als dat je thuis tegen Fortuna doet, of je moet een snelle spits hebben, die niet afhankelijk is van de voorzetten van de medespelers. Want samen kan namelijk niet, dan krijgt Luuk de ballen namelijk rond de middenlijn.

Maar je moet het zelf weten...
Vind ik leuk
rinirat +3185
maandag 4 februari 2019 om 10:45
Vergeet niet dat jullie overleefd hebben met hele duistere leningen zelfs van de grond onder het stadion.
Marcel Brands heeft het gewoon goed gedaan doen,ander waren jullie failliet geweest.
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 09:23
Hou toch op, de Jong doet het gewoon goed bij PSV. Andere NL clubs zouden willen dat ze hem hadden.

Hij is inderdaad niet zo technisch blablabla... maar dan moet je hem in het spel betrekken op een manier waar hij wil goed in is. Dat doet PSV en zie wat er gebeurt.

[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 09:23]
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 09:33
Andere NL club is niet relevant want dat is van het niveau van Finland.

Oh dat klopt Inzaghi kon ook niet voetballen, alleen scoren was hij goed in. Maar in Europa voetbal je niet met zoveel ruimte achter de verdediging, dat kan in Nederland wel. Vervolgens speel je dus minder op helft van de tegenstander en dan is hij minder van waarde. Of is hij wel heel snel?
Vind ik leuk
Always PSV +15933
maandag 4 februari 2019 om 09:50
Pfffff, je blijft hangen in je Europa gedachte. Onze Luuk scoort er op los, prachtige omhalen zitten daarbij. Voorbeeldprof.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 10:07
Jammer, wil je groeien dan zal je toch Europa moeten veroveren. In Nederland zit je al bij de top.

Maar je moet het zelf weten.
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 10:09
Ik denk dat hij het heeft geprobeerd, niet heeft gehaald en nu aan zijn top zit. Dat is toch prima? Als je daar je voldoening uit haalt en je club helpt door veel te scoren.

Ik snap niet waarom je zo graag wil laten weten dat De Jong geen wereld top is. Dat weten we allemaal toch.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:06
Dat is idd prima. Maar als club wil je toch groeien, als dit de top van zijn kunnen is, dan moet je afscheid nemen en opzoek naar een betere spits.

Nooit verkeerd om door te selecteren en op zoek naar een betere spits toch?
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 11:08
Ik denk dat PSV daar ook wel mee bezig is hoor. Maar op dit moment heb je toch geen enkele reden om hem te vervangen in het huidige seizoen? Eerst kampioen zien te worden en ondertussen voorbereiden op volgend seizoen. Dat er dan mogelijk iemand beter is dan hem, dat kan zomaar zijn en dan zal hij minder spelen. Maar op dit moment is er geen betere (binnen selectie PSV bedoel ik dan he)
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 11:09]
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:18
Oh dat klopt. Ik bedoelde dan ook niet meteen, maar volgend seizoen.
Vind ik leuk
Always PSV +15933
maandag 4 februari 2019 om 10:53
Dan zit je net als Ajax europees tussen de top en de middenmoot. Dat is het nivo van Nederland.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:07
Daarom je je blijven ontwikkelen en wel proberen om een hogere stap te maken.

Nederland kan echt wel naar de top, dan moet je dat wel willen.
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 11:10
Ik denk overigens dat Nederland (of misschien moet ik Ajax en PSV zeggen want de rest doet nog niet echt mee) zich dit seizoen al beter heeft laten zien dan afgelopen jaren in de CL.
PSV had gewoon een te zware loting om echt punten te pakken, maar qua spel was het goed. Ajax heeft zelfs boven zichzelf uit weten te stijgen, hardstikke knap.
Komende wedstrijden zullen we zien of het toeval was of niet. (Gun het ze best om nog een ronde door te komen)
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 11:11]
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:24
Het is natuurlijk jammer van PSV dat ze 4x voorkomen en vervolgens niet weten te winnen. Probleem is eigenlijk de verdediging, PSV verdediging wordt eigenlijk in de eredivisie te weinig getest. Waarschijnlijk omdat ze bang zijn voor de counter van Bergwijn en Lozano.
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 10:05
Andere NL club is wel degelijk relevant, want hij speelt momenteel toch op NL niveau? Ik heb het niet over Europa, dus als je op mij reageert, haal dat er dan niet bij.
Ik zeg gewoon dat Luuk de Jong erg goed is voor NL niveau. Dat klopt toch gewoon?
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 10:09
Dat klopt, maar PSV zit toch al bij de NL top of niet soms?
Als je wilt groeien dan moet je niet naar onderen kijken maar naar boven!
Boven zit niks, zie de ranglijst, dan zou je toch naar Europa moeten toch?
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 11:38
dat klopt en volgens mij is PSV daar op zich naar toe aan het werken. Ajax en PSV lijken in ieder geval een beetje aansluiting te hebben gevonden.
Maar toch zul je eerst weer kampioen moeten worden om te blijven groeien.

Ik denk dat er geen een PSV fan zal zijn die denkt dat we met De Jong de CL gaan winnen. Maar hij brengt ons er momenteel wel gergeld naartoe. Daar begint het mee.

Na al deze discussie denk ik dat we het ergens wel eens zijn. Alleen heb ik het over het huidige seizoen en jij denkt verder
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 11:38]
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:48
Ik ga idd verder kijken, want de kans dat je 3de wordt en CL voorrondes mist, is natuurlijk heel klein.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:58
Ajax is niveau Finland ?
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 13:20
Als je kijkt hoe Ajax verdedigd dan is dat echt van het niveau van Finland. Wel met Hypia in de gelederen:P
Vind ik leuk
rinirat +3185
maandag 4 februari 2019 om 10:46
Europees 0
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 10:49
Europees 0? Bedoel je 0 goals?
Volgens mij heeft De Jong gescoord tegen Wolfsburg, Tottenham en CSKA (zeg ik even uit mijn hoofd).

Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
maandag 4 februari 2019 om 09:39
slaap lekker verder, kijk naar zijn statistieken, ben je blind of zo....
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 09:53
Welke statistieken? Die van Gladbach of Newcastle?
Of wil je dat ik kijk naar de statistieken in de periode van PSV kijk?
In dezelfde competitie waar de afgelopen 8 seizoenen, de spits niet doorbreekt in Europa? Misschien 2, Depay en Dost.
Waar Bjorn Vlemickx of Vincent Jansen topscoorder kan worden. Ik denk dat jij even wakker moet worden.
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 10:07
Niemand heeft het over andere competities. Prioriteit voor PSV is kampioen worden, dat doe je in Nederland. Dus heb je met De Jong een top spits.
Dat hij het in Engeland niet haalt dat kan best zo zijn, maar misschien gebruiken ze hem daar ook niet zoals PSV doet.
Kijk naar Weghorst, die is echt niet beter dan De Jong en speelt ook in Duitsland. Niet in de top, maar speelt wel. Dat is toch prima? Als je je spits maar goed gebruikt.

Kijk naar die Moratta bij Chelsea of Pogba bij Man Utd. Als je ze niet goed gebruikt dan spelen ze ruk. Met Solksjaer als trainer is Pogba plots veel beter.

En wie weet haalt hij het dan nog niet in die competities, nou dan lekker goals blijven maken in NL. Prima toch? De echte wereld top is voor weinige weg gelegd.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 10:08]
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 10:20
Jij vroeg aan mij om naar de statistieken te gaan kijken! Dan vraag ik naar welke periode?

Dat hij het goed doet bij PSV is niet geheel moeilijk. Als Bjorn Vlemicx zijn meeste doelpunten hier in Nederland gemaakt heeft, vind ik dat geen goede referentie. Ik vind nederland niet echt een land waar verdedigers goed worden opgeleid.

Dus ik zou daar niet naar gaan kijken, anders moet je misschien Vlemicx terug gaan halen als 2de spits, die speelt namelijk in belgie niet.
Vind ik leuk
Peter12345 +397
maandag 4 februari 2019 om 10:21
Ik vroeg niet om naar statistieken te kijken....
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 10:28
Oh dat was iemand anders.. sorry
Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
maandag 4 februari 2019 om 10:27
100 goals in 5 seizoenen ed is prima, iedere andere club zou een spits willen die met deze cijfers, niet zo dom reageren aub
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 10:32
Spurs zou anders wel 2x nadenken voordat ze een topscoorder uit de ED gaan halen ook al maakt die 100 goals in 5 seizoenen.

Dan mag jij dat prima vinden, de rest van de wereld vind dat geen referentie. Want Nederland staat er heel goed op, toch?
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 10:33]
Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
maandag 4 februari 2019 om 11:42
Geweldige spits voor PSV om heerlijk kampioen mee te worden in Nederland, of denk jij dat Ajax de cl gaat winnen...
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 11:50
Ik zeg toch ook dat hij te groot is voor de vissenkom(ED) en te klein voor vijver (Europa)

dat laatste heeft er niks mee te maken, want Luuk scoort niet tegen of voor Ajax als Ajax CL speelt? Of zit PSV er nog in dan?
Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
maandag 4 februari 2019 om 12:32
ben jij toch gelukkig met je vissenkom of je vijver, afgunst ! Luuk is geweldige spits die meer scoort als Klaas en meisje Dolly samen...haha
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 13:15
Afgunst? lol! Het blijft toch grappig dat mensen reageren door te wijzen naar andere die het nog slechter zijn, om dan te beweren dat diegene dan goed is.

Je weet wel dat er meerdere kwalificaties zijn dan alleen goed en slecht. Bijvoorbeeld Uitmuntend of dramatisch, redelijk.

Als een spits redelijk is en de ander is slecht dan is hij alsnog beter, maar betekend niet dat hij goed is.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
maandag 4 februari 2019 om 13:20
Betekent of betekend? , maar goed; de statistieken laten zien dat Luuk een uitstekende spits is, die doet wat ie moet doen ...goalssss maken 😜
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 13:20]
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 13:24
Sorry, man ik ben dyslectisch.

Statistieken van de ED zeggen niet zoveel.
Maar nogmaals in de kom een prima speler in de vijver een niet zo goede speler.
PSV is te groot voor de kom, dus zal de club moeten aanpassen om in de vijver te kunnen.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
maandag 4 februari 2019 om 13:35
zolang ie voor PSV ieder jaar zo'n 20 doelpuntjes maakt mag ie nog wel ff blijven..
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 13:50
Prima, dan ga jullie er niet op vooruit de komende jaren.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
maandag 4 februari 2019 om 14:11
hoeft ook niet, moet ergens tevreden zijn he.. .en niet denken dat er veel meer is dan de ed...
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 14:31
Je kan ook tevreden zijn over de spelers die wel goed zijn.
Ik vind namelijk de doelman van jullie wel goed, lekker laten staan.
Links en rechtsback zijn ook prima.
Links en rechtsbuiten vind ik ook prima.
Die moet je eigenlijk behouden wil je een hoger doel bereiken.

Eigenlijk best knap dat je met een best matige as toch zo dominant kan zijn in ED. Alleen de doelman is goed en spits is redelijk(goed voor de ED)
Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
maandag 4 februari 2019 om 14:47
matige as? je lult de media na... , kijk naar de statistieken ; nixxx mis mee...
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 15:10
welke statistieken moet ik kijken?

De eredivisie statistieken? Dat zeg ik toch ook, dat het knap is, dat je dominant kan zijn in de ED met zo matige as?

Beker? Volgens mij speelde geen 1 wedstrijd met een eredivisie waardig elftal.

CL, statistieken zijn niet geweldig.

Dus welke moet ik naar kijken?
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 15:14]
Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
maandag 4 februari 2019 om 15:33
minste doelpunten tegen , meeste doelpunten voor en dat met een , volgens jou, matige as.. lul nie zo slap..
en hou het lekker bij de ed .... cl is voor jullie ook bijna klaar, kan je daar ook niet meer over lullen... pfff moe van dat slappe gelul..
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 15:51
Is het niet zo dat de beste spelers van PSV op de flanken spelen dan?

Maar geef eens een lijstje van topspelers volgens jou van 1 tot 13, 1 is de top en 13 is de zwakste schakel. ik Ben super benieuwd hoe hoog de spelers van de as staan en degene die op de vleugel staan. Het zijn de basisspelers van gister met beide Mexicanen, dan kom ik volgens mij op 13 spelers.


Overigens hebben ze niet de meeste doelpunten voor dat heeft Ajax, dat terzijde.

Jullie speelde toch ook CL of niet soms? waarom zou ik daar niet naar mogen kijken, Ajax boeit in die statistieken niet. Dat veranderd namelijk niet als Ajax vervolgens een pak slaag krijgt zowel thuis als uit van Real.
Vind ik leuk
AFP +1875
maandag 4 februari 2019 om 10:35
Goed verwoord man !
In die vijver verzoop Luuk bijna.
Vind ik leuk
groninger +1875
maandag 4 februari 2019 om 09:29
Nee hoor, alleen in Eindhoven springen ze voor luuk
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 09:31
K zou nie weten waarom. In groningen bijvoorbeeld moeten ze springen om een keeper... of je dat nou wil nastreven? Spring gewoon gezellig mee joh.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
maandag 4 februari 2019 om 10:28
in Groningen valt inderdaad helemaal niet te springen, al heeeel lang niet ...
Vind ik leuk
rinirat +3185
maandag 4 februari 2019 om 10:41
de enige die hier vermeld dient te worden,met 11 tegen 10 was het allemaal heel matig bij PSV tot de laatste 20 min.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 13:56
Correctie, vanaf dat Gakpo derin kwam ging t beter. T was kut aan t begin maar defensief was er niks aan de hand. T was dat malen een slechte pot speelde dus Gakpo wél de combinatie met angelino kon vinden.
Vind ik leuk
Gi Deon +27
maandag 4 februari 2019 om 09:11
Luuk was de beste dit weekend👌👌
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 09:46
Er wordt vaak gezeken over wat Luuk allemaal niet kan. Ik zie een spits die beresterk is, beslissend is op belangrijke momenten, goed meeverdedigt, elke wedstrijd 200% geeft en super dodelijk is met het hoofd. Normaliter is een spits van dit kaliber hartstikke onhaalbaar voor PSV. Mocht hij nog een jaartje willen blijven, graag!
Vind ik leuk
Kaar +2016
maandag 4 februari 2019 om 09:13
Wat speelde die Schouten een wedstrijd zeg😮
Vind ik leuk
Maan88 +6489
maandag 4 februari 2019 om 09:21
Een van de grootste talenten in de eredivisie. Hoop dat PSV hem koopt en verhuurd
Vind ik leuk
Kaar +2016
maandag 4 februari 2019 om 09:22
Ik persoonlijk hoop dat van Geel gisteren zn telefoonnummer heeft gevraagd 😉
Vind ik leuk
Korm +39368
maandag 4 februari 2019 om 09:24
Kan feyenoord zeker wel gebruiken!
Vind ik leuk
Pec010 +2357
maandag 4 februari 2019 om 09:14
Ik mis Namli in dit rijtje. Die was echt goed!
Vind ik leuk
HanV +5101
maandag 4 februari 2019 om 09:37
Samen met van Duinen. Het is dat ze een opstelling zonder CV's hebben gekozen, anders zou Lam natuurlijk een goede kans maken. Verdedigers die scoren, daar zijn ze anders gek op en het was nog een mooie en belangrijke goal ook, niet een vrije trap er in een keer inschieten.
Vind ik leuk
Korm +39368
maandag 4 februari 2019 om 09:15
Zonder twijfel is voor mij Luuk de man van het weekend!
Vind ik leuk
Bizzy +23299
maandag 4 februari 2019 om 09:15
Voor mij was dat de 16 jarige Ihataren.
Wat een geweldige talent is dat.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 09:17
Gakpo speelde een nog betere pot, gaf een assist, scoorde, schoot op de paal waardoor er gescoord werd. Je kan niet nóg meer verwachten van iemand die 45 min meedoet.
Vind ik leuk
Bizzy +23299
maandag 4 februari 2019 om 09:19
Gakpo was de onbrekende schakel. Meesterzet van Mark. Malen liep met zijn ziel onder zijn arm.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
maandag 4 februari 2019 om 09:16
Ik zou voor Schouten gaan, die schakelde tenminste wel een Feyenoorder uit.
Daar kunnen Ajacieden een voorbeeld aan nemen.
Vind ik leuk
ForzaToro +112
maandag 4 februari 2019 om 09:17
Waarom Neres niet? Die had in een kwartier tijd 2 assists en een goal op z'n naam.
Vind ik leuk
Maan88 +6489
maandag 4 februari 2019 om 09:23
Heel simpel, Neres is al een gevestigde naam ondanks dat ie bankzitter is en viel in bij 3-0 wedstrijd beslist. Gakpo daarentegen wist persoonlijk de wedstrijd voor PSV te beslissen toen het pas 1-0 stond. Thats why.
Vind ik leuk
ForzaToro +112
maandag 4 februari 2019 om 09:39
Ik zeg ook niet dat ie in plaats van Gakpo in dit lijstje moet. Neres was gewoon duidelijk 1 van de best presterende spelers in de eredivisie dit weekend, waardoor ik het opvallend vind dat hij niet genoemd wordt.
Vind ik leuk
Dani7 +199
maandag 4 februari 2019 om 09:18
Neres mist nog invallen, goal en 2 assists??
Vind ik leuk
Markus80 +2917
maandag 4 februari 2019 om 09:20
Ja als zelfs die dikke Padt erin staat, dan is het elftal van de week niet echt serieus te nemen.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +738
maandag 4 februari 2019 om 09:47
Waar slaat dat op? Padt is gewoon 1 van de betere keepers van NL. Na alle toestanden heeft hij weer rust gevonden en presteert net als vorig seizoen weer formidabel. Daarbij heb je duidelijk de wedstrijd niet gezien!
Vind ik leuk
De Kleine +60
maandag 4 februari 2019 om 09:20
Ik vind schouten deze jongen blijft gaan heel de wedstrijd welke speler of club tegenover hem staat
Vind ik leuk
Eddy T67 +2180
maandag 4 februari 2019 om 09:27
Luuk de Jong....wat een geweldige spits
Vind ik leuk
Smithsonian +41016
maandag 4 februari 2019 om 09:33
Leuk dat luuk het na 2 mindere seizoenen nu zo goed doet.
Vind ik leuk
JoeyC +3643
maandag 4 februari 2019 om 10:13
Voor Pereiro gekozen. Als hart onder de riem. Vooral zijn assist is van hoge klasse en in teambelang. 99 van de 100 keer gaat een speler voor zijn eigen kans in zo’n situatie. Ziyech 101 keer van de 100.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6101
maandag 4 februari 2019 om 10:18
3 psv'er die het een uur lang opnamen tegen 10 fortunese. Die zelfs nog met 10 man op de aanval speelde. Knap hoor.

Dan was de 6 - 0 van ajax toch knapper. Om tegen een elftal te spelen waar er constan 7 in de eigen 16 meter staan
Vind ik leuk
ArieBombarie +42152
maandag 4 februari 2019 om 10:38
Luuk de Jong is al jaren de beste spits in Nederland.
Cocu zag dat goed; gewoon laten staan tijdens zijn vorm crisis ondanks het gezeur van vele Eindhovenaren. Dat betaalt zich nu weer uit.

[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 10:38]
Vind ik leuk
rinirat +3185
maandag 4 februari 2019 om 10:40
Het is niet moeilijk om op te vallen voor de PSV spelers met een 11 tegen 10 wedstrijd.
Desondanks viel de hele eerste helft en een deel van de 2e helft erg tegen.
Ik vind dan ook dat 2 vd 3 spelers hier niet in horen te staan.
Er zijn spelers die het veel beter deden oa van AZ.
Lachertje dit allemaal.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2369
maandag 4 februari 2019 om 10:57
Onze Luuk veruit de beste ED voetballer van dit seizoen, voor-midden-verdedigen hij is overal ter ondersteuning & gisteren weer 3 prachtige goals.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 16:19
Dit klopt egt niet, de beste van dit seizoen, met afstand is Mathijs de ligt de beste, die is altijd overal. Daarom moeten Mathijs en Nico ook in het elftal van de week, die spelen samen altijd goed en Luuk de Jong valt volgende week door de mand. Zonder bergwijn
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 16:20]
Vind ik leuk
Hoekie89 +497
maandag 4 februari 2019 om 11:47
Ik had Angelino wel verwacht in het team van de week. Die man loopt echt overal op het veld te sjouwen en is belangrijk voor zowel verdediging als aanval. Dit zag je ook duidelijk tegen Fortuna Sittard.

Speler van de week als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6148
maandag 4 februari 2019 om 11:57
Ik hoor v/d Gijp en Derksen nog zeggen “die jongen word een miskoop die gaat het. niet redden”

Ondertussen is hij aanvoerder van Argentinië en onmisbaar achterin bij Ajax!
Nico is top! Beste back van de ED met Angelino als zeer verdienstelijke 2e
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:10
De volgende keer dat vilhena wordt opgeroepen voor Nederlands elftal, moeten ze toch ff gaan overwegen of die Schouten niet een beter idee is om op te roepen
Vind ik leuk
mchollie +3567
maandag 4 februari 2019 om 12:36
Ik mis Stengs, en Maher en Midsjo. Maar goed, je kan niet het hele elftal van AZ opnoemen :-)
Vind ik leuk
Naranja +801
maandag 4 februari 2019 om 17:04
AZ is de laatste weken niet te stoppen. We zijn het al zo gewoon geworden dat VP een keer andere spelers wilt selecteren.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:47
Hoe is het mogelijk dat er zoveel afgunst is tegen de mooiste club met de mooiste voetbalgeschiedenis en waar de beste voetballers vandaan komen. Pisvee en Feyenooit hebben één of twee goeie voetballers voortgebracht. De jaloezie tegen Ajax is zo groot dat, iedereen vergeet dat er zoveel moois vandaan komt!!!!!
Vind ik leuk
14forever +8972
maandag 4 februari 2019 om 13:34
3 psv-ers nog wel ,.tegen een tiental..-
Vind ik leuk
allround +1761
maandag 4 februari 2019 om 13:35
Jerdy speelde in de jeugd van ADO. Toen kon een blinde al zien dat hij een begenadigde voetballer was. Hebben hem voor niets laten vertrekken. Met de wetenschap dat immers niet het eeuwige voetbal leven heeft. En kayati dadelijk niet te houden is. Heeft de leiding van ADO zo slim gedaan.
Vind ik leuk
Benniewies +4240
maandag 4 februari 2019 om 13:43
Owusu is toch ook van Ajax?
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 16:14
Dit hoef je ook niet meer serieus te nemen zeg..., donny en David neres staan er geen eens tussen
Vind ik leuk
Voetbal@com +2369
maandag 4 februari 2019 om 23:52
Donny zal wel bij de flops staan?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws