Gerbrands: 'Je moet ook iets kunnen, anders nemen we iemand van buiten PSV'

Gerbrands: 'Je moet ook iets kunnen, anders nemen we iemand van buiten PSV'

Gepubliceerd: woensdag 6 februari 2019 om 18:59wo 06-02-2019 om 18:59

Liefst negentien oud-spelers van PSV hebben een functie bij de Eindhovense club. Dat is geen toeval, benadrukt algemeen directeur Toon Gerbrands.

"Kijk je wereldwijd, dan hebben succesvolle bedrijven de factor cultuur op één staan in hun personeelsbeleid", vertelt Gerbrands aan het Algemeen Dagblad. "PSV wil een club zijn van hard met een 'd' en hart met een 't'. Wie hier zelf heeft gevoetbald, snapt precies die cultuur en het gedrag dat erbij hoort."

"Mark van Bommel of nu Ruud van Nistelrooy die eigen ervaring met topvoetbal doorgeven aan talenten die ze trainen bij de A1, dat is ideaal, denken wij. Waarbij uiteraard geldt: je moet ook kwaliteit hebben, iets kunnen. Anders nemen we iemand van buiten PSV."

Van alle hoofdfuncties binnen PSV worden alleen de posities van algemeen directeur en Jong PSV-trainer nog niet bekleedt door een oud-speler. "Maar ook aan mijn opvolging wordt al gewerkt", knipoogt Gerbrands, die afgelopen zomer kennismaakte met Cody Gakpo (19). "Directeur van PSV, dat leek hem later ook wel wat. Dus wie weet..."

Plaats een reactie

"Mimi" +23689
woensdag 6 februari 2019 om 19:02
Logisch. Het niveau is te hoog om rond te kloten
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 19:05
Kunnen ze niet de club van hardt met dt zijn
Vind ik leuk
MN223 +1389
woensdag 6 februari 2019 om 20:04
Volgens VP in ieder geval van bekleedt met dt.
Vind ik leuk
Romario9 +13172
woensdag 6 februari 2019 om 21:19
Amateuristische fout
Vind ik leuk
1313 +6255
woensdag 6 februari 2019 om 19:08
Idd dat zeker. Maar niks mis met oud spelers die een functie krijgen hoor! Als ze daadwerkelijk wat toevoegen ben ik er altijd voorstander van. Die kennen de club door en door. Zijn alleen maar pluspunten.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 6 februari 2019 om 19:12
Precies, maar er zijn eisen en daar moet je eersrt aan voldoen. Mark is een prima zet geweest, maar we hadden 'm nooit genomen als hij er niks van scheen te kunnen
Vind ik leuk
1313 +6255
woensdag 6 februari 2019 om 19:17
Tuurlijk, dat is ook een vereiste idd. Anders zou het geen meerwaarde hebben nee.
Vind ik leuk
RenW +3311
woensdag 6 februari 2019 om 19:23
Het moet nog wel blijken of hij er iets van kan.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 6 februari 2019 om 19:48
Tot nu toe lijkt het allemaal wel prima te zijn
Vind ik leuk
Wim59 +578
woensdag 6 februari 2019 om 19:56
Alleen nog de eredivisie met slechts 5 puntjes voorsprong(1 x verliezen dan nog maar 2) verder uit alle competities en dat is goed????
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 6 februari 2019 om 20:02
Goed spel. Zeker vergeleken met Cocu.
CL was het gewoon te zwaar, maar het was zeker niet slecht. Gewoon een beetje pech

RKC was een drama en ik neem het hem en Isimat zeer kwalijk, maar goed.

In de competitie 18 keer winst. 2 keer niet. Prima statistiken zijn dan
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 20:05
dus jij gaat r vanuit dat ajax alles gaat winnen verder
Vind ik leuk
piet potlood +2256
woensdag 6 februari 2019 om 20:10
PSV heeft de voorsprong, ajax heeft voorlopig nog helemaal niets. Ja ruim 1000 dagen zonder koppositie.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 22:21
is dit een record of nog niet
Vind ik leuk
Korm +39426
donderdag 7 februari 2019 om 08:20
bijna, geloof dat 1015 het record is..
dus die gaat sowieso sneuvelen :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 08:20]
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 11:04
🤣😂🤣
Vind ik leuk
GOAL! +660
woensdag 6 februari 2019 om 21:24
In de laatste 19 competitieronde 1x verloren en 1x gelijk gespeeld... en dat is goed????
Vind ik leuk
MeAgain +7052
woensdag 6 februari 2019 om 22:30
Uit de beker was een misstap. Beginnersfout van van Bommel. Idee was leuk.
Uit Europa, ja dat zat er dik in. Ook psv moet bouwen aan het elftal en hopelijk groeit psv elk jaar weer iets.
In de competitie gewoon heel goed. 1 verloren en een gelijkspel. Het spel is zeker niet elke wedstrijd geweldig maar wel beter dan vorig seizoen. Je zegt wel een keer verliezen en het zijn nog maar 2 punten. Maar de nummer 2 verliest niks meer? Wanneer zij verliezen zijn het er 8.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 01:16
Staat anders gewoon 1e hoor met PSV die volgend mij minder besteden hebben dan de nr 2 en tevens iets moeilijkere poule had in de cl .
Vind ik leuk
Entombed +1339
donderdag 7 februari 2019 om 07:49
Wimpie, jij hoopt natuurlijk ook dat ADO degradeert. Dan staat Ajax de hele zomer in ieder geval bovenaan tot de eerste speelronde.

Of een naamswijziging naar Aajax? Nee...?!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 07:49]
Vind ik leuk
RenW +3311
woensdag 6 februari 2019 om 19:58
Vind je? Als hij geen kampioen wordt is het klaar.
Beetje voorbarig om het nu al een goede trainer te vinden.
Misschien over 10 jaar.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 6 februari 2019 om 20:02
Daarom zeg ik ook lijkt. De voortekenen zijn prima. Of dat zo blijft zien we later
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 22:24
waarom is het dan klaar is hiddink en koeman altijd kampioen geworden door zijn prestaties tot nu toe is hij al geslaagd.je kunt nu al opmaken dat mark een top trainer word en grote clubs op zijn lijstje gaat schrijven
Vind ik leuk
RenW +3311
woensdag 6 februari 2019 om 23:06
Knap dat je dat vind, na net een half jaar.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 23:21
als jij dat niet vind s dat jou mening maar bovenaan staan met 5 punten verschil in een competitie waar je directe tegenstander meer kwalitiet en betere selectie heeft ben je een goede trainer
Vind ik leuk
RenW +3311
donderdag 7 februari 2019 om 00:02
Of heb je een leuke selectie?
Het gaat er niet om wat jij, of ik er van vinden.
Als Bommel 5 punten achter staat, is het dan opeens een slechte trainer? of heeft hij een slechte selectie? Een trainer is zo goed als zijn selectie!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 00:09]
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 01:22
5 punten he met minder geld maar een selectie die er voor gaat ook als ze moeten bikkelen en Ajax heeft zeker goeie voetballers maar als het op bikkelen aankomt trekken we de pootjes terug en u ziet wat dan gebeurd succes bij Almelo dit weekend.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 13:52
En dan toch in veel wedstrijden deels weggespeeld worden ook door de kleintjes, maar dan toch in de laatste minuten de winst pakken. Dat geluk houd een keer op en dan roepen jullie allemaal PSV speelt kut en of van Bommel rot op. Dat is nou het verhaal van de meeste supporters. Van Bommel is in mijn ogen nog lang geen goede trainer, heeft ook nog niks gepresteerd zeker Europees gezien niet.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 11:06
een trainer s o goed als wat hij met zijn selctie te weeg brengt dat houd dus in dat ten hag gewoon een middelmatige trainer is en v bommel een die goed op weg is
Vind ik leuk
RenW +3311
donderdag 7 februari 2019 om 12:50
Was het maar zo simpel.
Misschien ben je wel een middelmatige trainer als nog maar op 1 front mee doet. Dan is Ten Hag best wel goed op weg.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 15:10
als je aan het einde van de rit alleen de knvb beker hebt en verder niks of, heb je gister de el clasico niet gezien dan ben je niks tegenover iemand die kampioen word in zijn debuut jaar
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 15:18
maar indd de beker was een mistap de cl waren de tegenstanders een maatje te groot zoals ze ook voor ajax geweest zouden zijn dus beetje flauw verwoord vind je niet
Vind ik leuk
RenW +3311
donderdag 7 februari 2019 om 15:21
Ik geef alleen aan dat je een trainer niet na 6 maanden een wereldtrainer kan vinden. Over 10 jaar misschien.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 15:22
eens heb ook nooit beweer dat hij al een wereld trainer s
Vind ik leuk
JCJWZ +14452
woensdag 6 februari 2019 om 20:22
En dan net doen alsof Psv het heeft uitgevonden terwijl Ajax dit al sinds jaar en dag doet. Gerbrands is niet vies met de eer strijken in de media.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 6 februari 2019 om 20:23
...........
Vind ik leuk
GOAL! +660
woensdag 6 februari 2019 om 21:25
Je hebt er weer een 'creatieve' draai aan gegeven jcjw
Vind ik leuk
JCJWZ +14452
woensdag 6 februari 2019 om 22:27
Nja toen de ballenjongen op instructie van vBommel de bal niet gaf kwam hij niet voor de cameras. Overigens mooi om te zien dat Psv hetzelfde doet als Ajax hoor, wordt NL alleen maar beter van, hadden ze jaren eerder moeten doen, maar ik blijf het apart vinden hoe Gerbrands onvindbaar is wanneer er negatieve dingen gebeuren (die bij elke club gebeuren ook bij Ajax etc) en hoe Gerbrands een dag erna vooraan staat met zijn snufferd om zijn eigen beleid te verkopen alsof hij het allemaal alleen doet.
Vind ik leuk
Futjebal +2619
woensdag 6 februari 2019 om 23:30
Hahaha hoe dom kun je zijn om te denken dat de ballenjongens in opdracht van v Bommel handelen..hahaha echt sneu
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 11:20
waar gaf v bommel die instructie dan, jij ziet dingen die er niet zijn.ik zou daar toch even na laten kijken.ga eens met iemand praten.en dat toon zo is s geen onverwacht iets dat deed hij bij az ook al en hoe hij zich verkoopt maalt niemand om net als bij vd sar ze hebben geen fan site en zijn een klein onderdeel van.of hen jij ooit een psv shirt gezien met gerbrand als op druk.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 11:22]
Vind ik leuk
GOAL! +660
donderdag 7 februari 2019 om 17:49
Ik heb niet 't gevoel dat 't Gerbrands alleen reageert bij positief nieuws, hij reageert eigenlijk zo min mogelijk volgens mij, hij is niet zo van de aandacht. Als hij dan toch reageert dan liever positief, voor mij zeer begrijpelijk. Buiten dat gebeurt er ook niet veel negatiefs bij PSV. Gerbrands laat al jaren zien een prima directeur te zijn. Doen alsof hij 't allemaal doet herken ik eigenlijk ook helemaal niet in hem. Dat hij zo op jouw overkomt, dat is natuurlijk mogelijk. Toon is idd geen Harry.... maar wie wel?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 11:14
wat doen net alsof,wie wil er nou met eer strijken wij hebben een filosofie en willen daar alles aan doen om die in ere te houden.niemand zegt dat wij de eerste waren.als je iets negatiefs rond wil bazuinen zorg dan dat je met feiten komt
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 11:24
jullie hebben natuurlijk liever iemand die zegt als we geen kampioen worden dit jaar neem ik ontslag en vervolgens zit hij er na 2 jaar alsnog mr v d sar
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 19:04
Wat een hartelijke en warme club. Een oase van rust en professionaliteit.
Vind ik leuk
Mari +11741
woensdag 6 februari 2019 om 19:05
Een oase van rust: een bejaardentehuis?
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 19:28
:)
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 19:29
:)
Vind ik leuk
plein19 +2829
woensdag 6 februari 2019 om 19:41
PSV is een perfecte organisatie met geweldige resultaten. Helaas ligt de club in een verkeerde provincie
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
donderdag 7 februari 2019 om 06:54
Ieder psv topic loop je te prediken dat alles goed is. Ieder Ajax topic is alles kut met peren. Je bent een zielige kleuter.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 07:42
Ik wist niet dat je een teer zieltje had.
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
donderdag 7 februari 2019 om 11:14
Je bent een misselijke trol, meer niet. Dit is mijn laatste reactie op jouw fake stook account.
Vind ik leuk
Mari +11741
woensdag 6 februari 2019 om 19:04
Dus PSV wil een club zijn met dt?
Wor dt lastig Toon met een T
Vind ik leuk
#Keizerout +41709
woensdag 6 februari 2019 om 19:06
En dan werkt oud-speler Ernie Brandts bij Eindhoven. Gemiste kans.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 19:15
En weet je waarom? Google is your best friend.
Vind ik leuk
#Keizerout +41709
woensdag 6 februari 2019 om 19:17
Geen idee, ik zou mensen sowieso niet aannemen op basis van hun naam.
Behalve als ik Sparta was en het Kasteelgerelateerde namen zouden zijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +41709
woensdag 6 februari 2019 om 19:04
Algemeen directeur: Van der Sar.
Trainer Jong Ajax: Reiziger.
We win :p
Vind ik leuk
Maan88 +6547
woensdag 6 februari 2019 om 19:09
En de rest dan?
Maar ook op dit punt mogen jullie winnen. Voor de rest valt er voor jullie toch alweer niets te halen dit jaar.
Vind ik leuk
#Keizerout +41709
woensdag 6 februari 2019 om 19:13
Oh, niet bijlangs gegaan. In totaal winnen jullie het zelfs denk ik, maar het maakt mij ook niks uit hoor. Alleen die twee uitzonderingen zijn bij ons net wel oud-spelers, dat vind ik grappig.
Ik denk dat je je vergist in je laatste zin trouwens.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 19:04
Ik vind het een mooi uitgangspunt, mits iemand inderdaad functioneert. Het lijkt me wel verstandig om ook wat mensen van "buiten" erbij te houden. Anders wordt het misschien iets te veel "wij van WC-eend...."
Vind ik leuk
Roeptoeter +12358
woensdag 6 februari 2019 om 19:11
Waarom neem je dan Ernst Faber aan? Omdat die niets had en bij 'de familie' hoort??
Vind ik leuk
Mr bien +5879
woensdag 6 februari 2019 om 19:13
Zo zo heeft Toontje aandelen in Vp ?
Weekelijks lees je de verhalen van Toon hier.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 februari 2019 om 19:13]
Vind ik leuk
Nr14always +1376
woensdag 6 februari 2019 om 19:15
En de vrouw van die Gerbrandts bakt de frikandellen en kroketjes, echt nog steeds een boeren hannes club en dat zal ook nooit veranderen. Oh ja en die 2 clowns willy en René die pompen de ballen op 😂😂😂
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:03
Zeg gewoon: Ik haat PSV.

Scheelt weer lezen
Vind ik leuk
wattenstaafje +23538
woensdag 6 februari 2019 om 19:27
Het Ajax canvas..
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 19:35
Toon oprotten met je zelfbevlekking. Wordt hier doodmoe van. Als je zelf nou ook iete kon, maar jij bent zelf het GROOTSTE drama binnen PSV. #gerbrandsout
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:04
Wat lul jij nou weer. Deze man heeft PSV op financieel gebied weer op de rit gekregen.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 19:44
Nou Toon benader iemand van de gemeente eindhoven inzake parkeerbeleid ...pas in het profiel
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 20:02
Bla bla bla
Vind ik leuk
Voetbal@com +2427
woensdag 6 februari 2019 om 21:52
Opvolger Toon Gebrands wordt Ruud Swinkels uit de voormalige van Gansewinkel groep (niet te verwarre met nu nog directeur van NAC) of een Bavaria telg.

Denk ik...
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 21:55
Het is het DNA wat je mee krijgt, wat in je groeit. Is bij alle clubs zo, al zal dit bij de top in de eredivisie natuurlijk meer zijn als bij met alle respect TOP Oss. Alles in verhouding en ook qua begeleiding is het bij de grotere clubs natuurlijk vele malen intensiever.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 13:38
Dat doen ze bij Ajax al bijna 50 jaar oud topspelers toevoegen aan technische staf van de vertegenwoordige elftallen. En volgens mij ook al een tijdje bij andere clubs uit het betaald voetbal
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws