Kwakman: 'Qua type speler zou hij een goede vervanger zijn van Ziyech'

Kwakman: 'Qua type speler zou hij een goede vervanger zijn van Ziyech'

Gepubliceerd: donderdag 7 februari 2019 om 12:44do 07-02-2019 om 12:44

Laatste update: donderdag 7 februari 2019 om 12:50do 07-02-2019 om 12:50

Kees Kwakman adviseert Calvin Stengs nog een jaartje bij AZ te blijven voor hij eventueel een stap maakt. De analist denkt dat de buitenspeler van AZ uiteindelijk wel een goede vervanger zou zijn van Hakim Ziyech bij Ajax.

"Qua type speler zou het inderdaad wel een goede vervanger zijn. Hij is een linkspoot, die ook op rechts kan spelen", aldus Kwakman in Voetbalpraat op FOX Sports. "Maar als ik Stengs zou zijn, zou ik nog lekker een jaar bij AZ blijven spelen. Fit worden, nog beter worden."

Volgens Kwakman is aan alles te zien dat Stengs vrijer is in zijn hoofd. "Voor zijn ontwikkeling denk ik dat het gewoon heel goed is als hij anderhalf jaar bij AZ gaat voetballen. Dan kan hij daarna eventueel een stap maken." Ajax zou dan geen onlogische keuze zijn. "Voetbaltechnisch zou hij dat moeten kunnen, ja."

Poll

Moet Ajax Stengs halen in de zomer?

(17363 stemmen)

Plaats een reactie

wattenstaafje +24035
donderdag 7 februari 2019 om 12:45
Pfffff hebben we kwakje weer. Kwak is de nieuwe Zaad de Mos.
Vind ik leuk
Pimman +10449
donderdag 7 februari 2019 om 12:46
Kees kwakt alles eruit!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 12:50
Aad , Kwakman en Valentijn zouden ze een internet ban moeten geven
Vind ik leuk
Pimman +10449
donderdag 7 februari 2019 om 12:53
Met Kees kan ik nog leven, Aad dat gaat, Valentijn is een gladjanus..
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 12:56
Haha een gladjanus beter had ik het niet kunnen verwoorden
Vind ik leuk
Mario 1 +2385
donderdag 7 februari 2019 om 12:54
Zorg , dat Ziyech blijft , hoezo Kwakman halen? Er wordt nu al zoveel over gesproken dat die aankomend zomer verkocht wordt naar het buitenland.
Als je hem wil , moet je hem nu kopen.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21822
donderdag 7 februari 2019 om 12:57
Kwakman halen?:)
Vind ik leuk
Pimman +10449
donderdag 7 februari 2019 om 13:10
Hahaa!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 20:56
Tsja, niet alleen hier. Ook zo schijnt het, in het gat van zijn vriendin.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 12:49
Het is sowieso al wonderbaarlijk dat spelers als Kwakman (die nooit verder is gekomen dan Groningen, Nac en Volendam) onbeperkt meningen de wereld in kunnen slingeren.

Persoonlijk luister ik veel liever naar een Gullit, Koeman of Kieft. Al was het maar om het aanzien.
Vind ik leuk
RenW +4282
donderdag 7 februari 2019 om 13:07
Wat vind je van onze meningen Henkie?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 13:11
Varieert nogal wat...
Enkel komt er nog wel eens wat zinnigs uit..
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 13:12
Mario Been vind ik persoonlijk ook een steengoeie die ook nog eens goed uit zijn woorden komt. Niet dan ?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 13:16
Nou heeft die natuurlijk wel bij topclubs als Feyenoord en Heerenveen gevoetbald...

Ik zeg ook niet dat dat de enige 3 zijn.
Vind ik leuk
Guntherr +1665
donderdag 7 februari 2019 om 13:33
Wij geven onze mening hier toch ook, dat mag toch ook? Zij doen het alleen op TV.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 13:43
Iedereen mag zijn mening geven. Ik vind het alleen belachelijk dat dit soort personen er nog voor betaald worden ook terwijl het grossiert van de betere analisten.
Vind ik leuk
Topdrie +3970
donderdag 7 februari 2019 om 14:39
Nu sla je de spijker op z'n kop. 100% met je eens. Geldt ook voor commentatoren als Arno Vermeulen, Aad de Mos & Emiel Schelvis 😭😭😭
Vind ik leuk
Guntherr +1665
donderdag 7 februari 2019 om 13:32
Maar kan je niet iemand beoordelen op wat hij zegt, ipv van zijn achternaam en waar de gespeeld heeft? In mijn ogen zegt hij niks verkeerd..
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 15:21
Strengs als vervanger voor Ziyech 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 12:46
Zaaddodend is ie wel.
Vind ik leuk
Pimman +10449
donderdag 7 februari 2019 om 12:47
Nee hij is een Kwakzalver..
Vind ik leuk
Pimman +10449
donderdag 7 februari 2019 om 12:46
Stengs gaat 100% naar Ajax als opvolger van Ziyech!
Vind ik leuk
Mario 1 +2385
donderdag 7 februari 2019 om 12:55
Is hij al gekocht dan.?
Vind ik leuk
AZVork +2229
donderdag 7 februari 2019 om 12:58
Kunnen over een jaar veel meer vangen als de buitenlandse clubs komen.
Vind ik leuk
Benniewies +5388
donderdag 7 februari 2019 om 13:00
Helaas wel, jammer voor ons
Vind ik leuk
rexxo +12098
donderdag 7 februari 2019 om 12:46
AZ spelers en Ajax is geen goede combi.

De laatste was ook zo een succes, de ballen zijn ze nog steeds aan het zoeken op het dak van de JC Arena
Vind ik leuk
Pimman +10449
donderdag 7 februari 2019 om 12:48
Dak was open dus klopt niet..wél is die bal van Jaap op de tweede ring onlangs gesignaleerd..
Vind ik leuk
Ove +2728
donderdag 7 februari 2019 om 12:59
Viergever was toch een goede,die geeft nu leiding aan de minst gepasseerde verdediging
Vind ik leuk
Benniewies +5388
donderdag 7 februari 2019 om 13:02
Van de CL?
Vind ik leuk
Pimman +10449
donderdag 7 februari 2019 om 13:09
Viergever is sowieso degelijk.
Vind ik leuk
Benniewies +5388
donderdag 7 februari 2019 om 13:01
Scheen toch op Mars te liggen?
Vind ik leuk
rexxo +12098
donderdag 7 februari 2019 om 13:11
Denk ik niet,

Jaap zijn bal had de snelheid van een space shuttle bij de start.
Die bal bevind zich nog steeds in een baan rondom de aarde.
Vind ik leuk
Pimman +10449
donderdag 7 februari 2019 om 13:14
Misschien uiteindelijk op de Maan beland?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 12:48
Zo snel mogelijk naar Ajax. Prima speler, eentje waarvoor je naar het stadion komt.
Vind ik leuk
Pimman +10449
donderdag 7 februari 2019 om 12:50
Absoluut..buitencategorie!..ook nog eens een sympathieke gast.
Vind ik leuk
AZVork +2229
donderdag 7 februari 2019 om 12:57
Jullie willen niet betalen wat AZ gaat vragen. Gewoon naar het buitenland over een jaar.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 12:50
Jezus Kwakman even serieus. Stengs is een buitenspeler die graag de actie maakt. Ziyech is een spelverdeler. Echt waar, hoe kan deze man overal zijn mening mogen geven?
Vind ik leuk
Couto76 +1127
donderdag 7 februari 2019 om 12:50
Dat is wel een toppertje hoor die Stengs
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2259
donderdag 7 februari 2019 om 12:51
Ik vind hem meer bij Feyenoord passen qua persoonlijkheid, maarja hij ketst de dochter van de boer dus hij zal wel naar ajax gaan.
Vind ik leuk
The Iceman +16559
donderdag 7 februari 2019 om 12:55
Ajax heeft ook een hoop ideale schoonzonen in het team, past er prima bij.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2259
donderdag 7 februari 2019 om 12:57
Nooit geweten dat arrogantie een kwalificatie was om een ideale schoonzoon te zijn, weer wat geleerd!
Vind ik leuk
The Iceman +16559
donderdag 7 februari 2019 om 13:00
Deze kronkel in je hoofd zal je toch eerst even expliciet moeten maken, nu slaat het als een slappe lul op een bak yoghurt.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2259
donderdag 7 februari 2019 om 13:02
Weet je wat een zooi dat geeft?
Vind ik leuk
The Iceman +16559
donderdag 7 februari 2019 om 13:06
Ik kan het niet aanraden. Anderzijds zie ik niet waarom Berghuis, Guidetti, Kazim of Pelle minder arrogant zijn dan bijv. De Ligt, De Jong (Siem of Frenkie), Klaassen of Dolberg. Feyenoord heeft/haalt grosso modo spelers die qua karakter niet veel verschillen van de spelers die Ajax heeft/haalt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 13:13]
Vind ik leuk
JoeyC +4144
donderdag 7 februari 2019 om 12:55
Moet Ziyech wel vertrekken komende zomer. Nog maar ofwachten of er clubs geïnteresseerd zijn en of de interesse dan wel wederzijds is.
Vind ik leuk
CPP +1080
donderdag 7 februari 2019 om 12:56
Wat een onzin van Kwakman. Stengs is een groot talent, maar qua type toch wel heel anders dan Ziyech. Veel meer diepgang en moet de bal heel anders aangespeeld krijgen. Ziyech veel meer de creatieve man die het spel maakt.

Krijg die Kwakman betaald voor zijn commentaar?
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 12:58]
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 20:58
Ja. En veel ook vrees ik.💀
Vind ik leuk
Roeptoeter +16387
donderdag 7 februari 2019 om 12:56
Zijn er ook wel eens andere mensen aan het woord bij Voetbalpraat als die Kwakman er zit?
Vind ik leuk
#Keizerout +45808
donderdag 7 februari 2019 om 12:56
Ze zijn vergelijkbaar, want ze zijn goed met links en kunnen op rechts spelen.
Oh ja. Oke. Misschien kunnen we de keeper van RKC halen als Onana vertrekt. Die staat ook op doel dus die zijn vergelijkbaar.
Vind ik leuk
AZVork +2229
donderdag 7 februari 2019 om 13:00
Halen, halen, halen, halen. Misschien zelf weer wat opleiden?
Vind ik leuk
#Keizerout +45808
donderdag 7 februari 2019 om 13:01
Misschien iets minder domme reacties plaatsen?
Vind ik leuk
AZVork +2229
donderdag 7 februari 2019 om 13:20
Zegt keizerout.
Vind ik leuk
Benniewies +5388
donderdag 7 februari 2019 om 13:05
Je bent nog dommer aan lullen dan Aad, Kees en Valentijn.

En dat voor iemand die voor AZ is? Je lijkt wel een psv-er
Vind ik leuk
RenW +4282
donderdag 7 februari 2019 om 13:10
Zegt iemand van AZ
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 7 februari 2019 om 13:03
Natuurlijk, die knul kan dan onder de nieuwe coach direct doorstoten en furore maken.
Vind ik leuk
Mozes24 +808
donderdag 7 februari 2019 om 13:20
Stengs lijkt me een verstandige jongen dus die kiest vast niet voor Ajax.

Hij is in aanleg veel beter als Ziyech. Heeft met name meer fysiek en dat heb je in de echte top ook nodig.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:51
stengs is prima aankoop voor ajax, maar om zo ff ziyech vervangen, hoop eerder dat ziyech nog jaar blijft
Vind ik leuk
ritje +648