NEC-breuk gelijmd: 'Hij moet zich realiseren dat hij een heel goede voetballer is'

NEC-breuk gelijmd: 'Hij moet zich realiseren dat hij een heel goede voetballer is'

Gepubliceerd: donderdag 7 februari 2019 om 14:05do 07-02-2019 om 14:05

Laatste update: donderdag 7 februari 2019 om 14:34do 07-02-2019 om 14:34

Anass Achahbar keert binnenkort terug in de selectie van NEC. Jack de Gier, trainer van de Nijmeegse club, laat dat donderdag weten. Achahbar werd drie weken geleden verbannen naar Jong NEC na een woordenwisseling in de kleedkamer.

Achahbar ging samen met Brahim Darri (inmiddels FC Den Bosch) zijn boekje te buiten in de rust van de verloren wedstrijd tegen FC Eindhoven. Na een gesprek met De Gier is hij weer welkom bij de hoofdmacht van NEC, mits hij aan bepaalde voorwaarden voldoet. De 25-jarige spits moet eerst weer helemaal fit worden.

"Hij is nog niet fit genoeg, omdat hij een paar weken niet met ons heeft meegetraind", zegt De Gier donderdag in gesprek met Omroep Gelderland. "Het heeft te maken met algehele fysieke fitheid. Dat hebben we met hem afgesproken en daar gaat hij ook honderd procent voor."

Achahbar, door NEC  gehuurd van PEC Zwolle, staat dit seizoen op zeven goals en drie assists in twintig optredens. De Gier: "Anass is gewoon een heel goede voetballer en dat moet hij zich ook realiseren. Ik denk dat hij nog van meerwaarde kan zijn. Als ik dat niet zou denken, hadden we afscheid genomen. We hopen dat hij weer goed terugkomt."

Plaats een reactie

Bengelino +14719
donderdag 7 februari 2019 om 14:07
Dat kan hij wel beseffen, maar de realiteit is dat het een waardeloze voetballer is
Vind ik leuk
dhrwobo +45792
donderdag 7 februari 2019 om 14:10
Ach, alsof hij het niveau van NEC dit seizoen niet aan zou kunnen.. dat kan iedere dipshit aan... man man wat draaien die een beroerd seizoen helaas.
Vind ik leuk
Bertjes +1597
donderdag 7 februari 2019 om 14:47
Met dank aan die megaoetlul van een trainer die durft te beweren dat hij niet fit is omdat hij niet aan zijn "intensieve" "trainingen" heeft meegedaan. Ik heb net weer bijna mijn mok koffie door mijn scherm heen geflikkerd, die man is niet goed bij z'n paasei... :(
Vind ik leuk
Il Gordo +21300
donderdag 7 februari 2019 om 15:05
Toch maar die Lijnders terughalen of zeg ik dan iets...?
Vind ik leuk
Bertjes +1597
donderdag 7 februari 2019 om 15:18
Of die geschikt is om hoofdtrainer te zijn betwijfel ik, daar is hij communicatief misschien niet sterk genoeg voor. Maar qua oefenstof en filosofie staat er dan wel iemand. De Gier is communicatief vooral enorm irritant, zijn filosofie is liever lui dan moe en zijn oefenstof is niet meer dan een rondootje, 3 tegen 2 en afwerken op de goal. Dan maar iemand die niet altijd goed uit z'n woorden komt..
Vind ik leuk
Il Gordo +21300
donderdag 7 februari 2019 om 15:40
Doet me denken aan Mario Been in z'n Feyenoord tijd. 's Ochtends beetje trainen en in de middag lekker 18 holes lopen op de golfbaan.
Vind ik leuk
Bertjes +1597
donderdag 7 februari 2019 om 16:19
Verschil is wel dat Mario achter z'n spelers blijft staan en de Gier te pas en te onpas rare verwijten maakt naar spelers, terwijl hij zelf voor 80% verantwoordelijk is.
Vind ik leuk
Il Gordo +21300
donderdag 7 februari 2019 om 16:22
Da's waar. Mario bleef inderdaad "achter die jochies" staan.

Ik dit scenario overigens niet verwacht. De Gier deed het alleraardigst bij Almere en was volgens mij ook geknipt voor de job in Nijmegen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 16:22]
Vind ik leuk
Bertjes +1597
donderdag 7 februari 2019 om 16:52
Nou ik was er al een beetje bang voor, als jeugdtrainer had hij hier in de beginjaren al geen bijster goede naam. Dit was in mijn ogen duidelijk een zet waarbij de trainer veel meer krediet zou hebben dan enig andere trainer en de directie zich erachter kan verschuilen. Van geen enkele andere trainer zou er namelijk geaccepteerd worden dat ze 15e zouden staan, nu is het een clubheld en zijn er zelfs nog lieden die achter de Gier staan omdat hij in het verleden een cultheld was. Daar zijn we dus mooi lekker mee... :(
Vind ik leuk
Cookee +13015
donderdag 7 februari 2019 om 20:49
Ik schrik hier een beetje van, ik vond hem ook leuk werken bij Almere en mijn club Cambuur wilde hem ook, achteraf mogen we dankbaar zijn dus.
Dat je wel gelijk hebt bewijst al het gedoe al wel degelijk. Het is geen beroerde selectie en dan zo laag staan is wel goed fout dan.
Vind ik leuk
Bertjes +1597
vrijdag 8 februari 2019 om 08:57
Jep, zo stonden we er voorafgaande aan het seizoen ook nog in. Ik had destijds alleen liever bijvoorbeeld een Jurgen Streppel of Hans de Koning gehad. Gasten die weten wat ervoor nodig is om te promoveren. Maarja, een groot deel riep al ruim een jaar om de Gier en zo geschiede..
Vind ik leuk
Cookee +13015
zaterdag 9 februari 2019 om 15:04
Ja, emotionele keuzes zijn dat.. de Gier is eentje van ons ... maar vaak loopt dat slecht af voor beide partijen.
Eigenlijk moet de club zelf weten wat ze doen, dat is beleid maken.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 17:16
Hij is juiet 1 van de redenen waarom het zo'n beroerd seizoen is...
Vind ik leuk
dhrwobo +45792
donderdag 7 februari 2019 om 17:36
Sinds hij verbannen is gaat t niet bepaald beter toch?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:36
Nou daarvoor was het al niks.. van mij mag die mooi terug naar pec... menneer de gelegensheid voetballer..
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
donderdag 7 februari 2019 om 14:32
De ellende met jongens uit deze culturen is, dat ze teveel beseffen dat ze goed kunnen voetballen. En dan krijg je Labyad, Bakkali , Achahbar , Aisatti en noem ze maar op scenario's, waarin ze met beide benen op de grond worden gezet en uiteindelijk voor Utrecht voetballen. Ook leuk hoor.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 14:33]
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 15:24
En tannane
Vind ik leuk
Cookee +13015
donderdag 7 februari 2019 om 20:51
Nou hij was de komende man bij Feijenoord, dan denkt hij bij PEC ook de grote man te zijn en nu diep in de 1e div is hij het nog niet, veel verder kan je niet zakken dan.
Vind ik leuk
045Brunssum +1153
donderdag 7 februari 2019 om 15:08
Ik denk dat hij zich moet beseffen dat hij niet meer bij Feyenoord speelt waar hij altijd als groot talent werd gezien.
Vind ik leuk
fcdb 67 +3491
donderdag 7 februari 2019 om 15:32
De realiteit is dat het een waardeloze trainer is. Janssen, Gino Coutinho, Darri, Braken en deze jongen zijn samen 5 waardige basisspelers die allemaal problemen met de trainer hebben. En maar roepen dat het aan die jongens ligt!!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:06
Jij blijft een beetje hangen in dit soort standpunten heb ik het idee. Lijkt wel alsof je zo gaat doen omdat Den Bosch sinds een eeuwigheid een periode leuk heeft gevoetbald. Einde seizoen spreken we elkaar over Darri en de successen bij jullie. Jullie trainer schoffeert gewoon een arme interviewster die een hele normale vraag stelt. Das pas gekke Henkie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 21:07]
Vind ik leuk
fcdb 67 +3491
donderdag 7 februari 2019 om 21:13
Heb je het doelpunt gezien? Dan weet je dat Khammas niet degene was waardoor het doelpunt kwam maar dat dit kwam door Verbeek die zijn man liet lopen. Dus ten eerste was de vraag niet relevant en ten tweede doet Boessen en ten tweede hij reageert zo omdat hij nooit een persoon openlijk afvalt. Je valt met het hele team aan en verdedigd met het hele team, En daar kan die gekke Henkie inderdaad nog wat van leren.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
donderdag 7 februari 2019 om 14:09
Hij heeft een paar weken vrij en is direct weer tonnetje rond. De Ananas leert het nooit.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
donderdag 7 februari 2019 om 14:13
Als je 1,50m lang bent is dat zo gebeurd hoor.
Vind ik leuk
The Genius +3859
donderdag 7 februari 2019 om 14:25
wat is dit nou voor onzin! hoe kleiner hoe sneller je dik wordt? of zou het toch met leefstijl en voeding te maken hebben...
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
donderdag 7 februari 2019 om 14:27
We hadden het over "rond" niet dik.
Vind ik leuk
The Genius +3859
donderdag 7 februari 2019 om 15:41
ah ok, dat verduidelijkt een hoop ; dus hoe kleiner hoe ronder...
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
donderdag 7 februari 2019 om 16:51
Ben je nou zo dom of doe je alleen alsof?


Wijzig anders je naam even in The simpele.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 16:55]
Vind ik leuk
The Genius +3859
vrijdag 8 februari 2019 om 14:54
wie zijn neus schenkt...

maar goed.. Simpele is niet echt engels he..
Vind ik leuk
Nightcrawler +6166
donderdag 7 februari 2019 om 14:28
Anass is te klein voor zijn gewicht
Vind ik leuk
Aihlre +449
donderdag 7 februari 2019 om 14:13
Nou dat dacht ik ook gelijk.
Vind ik leuk
Bertjes +1597
donderdag 7 februari 2019 om 14:46
Dat zou hij met de "trainingen" van de Gier ook wel worden, die zijn namelijk van een lachwekkend niveau. Dat die oetlul van een de Gier het over "intensieve" trainingen durft te hebben brengt mij weer bijna aan het schuimbekken..
Vind ik leuk
Il Gordo +21300
donderdag 7 februari 2019 om 15:06
Ach, dat overkomt hem nooit:

http://www.soccernews.nl/news/385096/ik-had-misschien-iets-minder-moeten-eten
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
donderdag 7 februari 2019 om 15:24
"Bij Feyenoord was het nooit zo'n probleem dat ik te dik was want daar speelde ik toch niet"
Met zo'n mentaliteit ga je het ver schoppen in deze wereld.
Vind ik leuk
Il Gordo +21300
donderdag 7 februari 2019 om 15:39
:-)
Vind ik leuk
Blindsy +20596
donderdag 7 februari 2019 om 14:09
Misschien is dat wel z'n probleem.. dat hij dat veel te goed beseft... en dus op halve kracht rondsjokt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 14:10]
Vind ik leuk
gerard.. +1004
donderdag 7 februari 2019 om 14:11
Hij vindt vooral zichzelf goed
Vind ik leuk
Blindsy +20596
donderdag 7 februari 2019 om 14:14
Dat, dus. En dan gaat t meestal mis.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 14:14
Ik geef hem anderhalve maand voordat hier weer te lezen valt dat hij weer wat geflikt heeft.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 14:14]
Vind ik leuk
Tossa +3143
donderdag 7 februari 2019 om 14:16
Wat een voorbeeldprof. 3 weken buiten de selectie en meteen niet fit genoeg. "Ik zit er toch niet bij dus waarom zou ik voor mezelf mijn conditie op peil houden?"
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6495
donderdag 7 februari 2019 om 14:21
Denk dat je dat niet helemaal juist leest.
Hij heeft niet met de A-selectie mee getrained en loopt daarom achter.
En je kan het sowieso niet maken om iemand na 3 weken straf voor zo'n reden meteen weer op te stellen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
donderdag 7 februari 2019 om 14:25
Elke keer als hij een paar weken vrij heeft gehad komt hij volgevroten terug. Die jongen heeft geen enkele zelfdiscipline.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6495
donderdag 7 februari 2019 om 14:44
Weet ik wel dat dat al een aantal keer is gebeurd.
Maar het is sowieso al een klein proppie.
En als hij nou weer te vet was geweest, had dat er gewoon gestaan.
Want jij en ik zijn niet de enigen die dat weten dat dat wel eens is voor gekomen.
Vind ik leuk
Tossa +3143
donderdag 7 februari 2019 om 14:31
Ik lees letterlijk: hij is nog niet fit genoeg omdat hij een paar weken niet met ons heeft meegetraind.

Als je niet met de A-selectie meetraint, ben je toch na 3 weken niet meteen je algehele fysieke fitheid kwijt? Dat heeft niet te maken met het alndan niet opstellen maar met hoe professioneel ben je. Bij Anass was het al vaker duidelijk en dit bewijst het eens te meer: hij leeft niet volledig voor de sport. Deed hij dat wel, speelde hij nu op een stuk hoger niveau.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6495
donderdag 7 februari 2019 om 14:43
Hoe vaak zullen de beloftes van NEC trainer per week. En met hoeveel man?
Denk dat het een wezenlijk verschil kan maken in 3 weken of je met de een of de nader traint.
Vind ik leuk
Tossa +3143
donderdag 7 februari 2019 om 14:53
Het zal op den duur wel verschil maken, dat denk ik ook. Maar niet al na 3 weken. Dan moet je basisconditie er gewoon nog zijn. Bovendien is hij toch profvoetballer? Ik mag aannemen dat hij Nec niet als eindpunt ziet. Dan houd je jezelf toch in conditie? Of zie ik dat verkeerd?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6495
donderdag 7 februari 2019 om 14:59
Basis conditie zal hij niet kwijt zijn. Maar dat beetje extra ben je zo kwijt. Het zit er oo kwel weer zo bij, normaal gesproken.

Onze gemaakte recordinternational liep iedere zomer met een zwemband rond. Gebrek aan discipline heb je op ieder niveau.

Doodzonde want qua talent had ie de top moeten halen. Die goals die hij voor Feyenoord heeft gemaakt, maken er niet veel

Maar matige discipline en geringe lengte voor een spits helpen hem niet bepaald.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6495
donderdag 7 februari 2019 om 14:19
Wist niet dat ie tegenwoordig ook met zo'n haatbaard rondliep.

Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 14:23
Goede voetballer? Echt wauw als je dat vind kun je beter stoppen als trainer
Vind ik leuk
Mama +432
donderdag 7 februari 2019 om 14:32
Wist zeker dat Anas een grote zou worden. Heb er dus ook geen verstand van
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
donderdag 7 februari 2019 om 14:34
Als geen enkele club hem nog wil hebben is hij binnen de kortste keren "een grote".
Vind ik leuk
Enw02 +684
donderdag 7 februari 2019 om 16:04
Bout speler die zelf denkt dat hij nog bij een topcllub komt.
Vind ik leuk
Romarioo +874
donderdag 7 februari 2019 om 17:49
Traint jong NEC niet dan dat hij niet fit is?
Goeie voetballer jammer
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:10
Weer gelijmd en dat is prima. Op naar een volgende escalatie met Achahbar. Tussentijds geniet ik wel weer van de wedstrijden die hij zal spelen. Als ik Achahbar was zou ik wel professionele hulp zoeken want hij houdt hier zijn hele leven last van als die niet verbetert. Kom op Anass, zet hem op en hou vol.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws