Transferlijstje: Spurs, Bayern München en nog vier bestemmingen voor Bergwijn

Transferlijstje: Spurs, Bayern München en nog vier bestemmingen voor Bergwijn

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 10:00vr 08-02-2019 om 10:00

Laatste update: vrijdag 8 februari 2019 om 10:02vr 08-02-2019 om 10:02

Manchester United, Bayern München, Internazionale en ga zo maar door: topploegen uit heel Europa hebben een oogje op PSV-ster Steven Bergwijn. De 21-jarige vleugelaanvaller kan komende zomer óveral aan de slag. Wat zou de beste bestemming zijn voor Bergwijn? Zes opties onder de loep.  

Tottenham Hotspur
De afgelopen twee jaar is Tottenham regelmatig in verband gebracht met Bergwijn. Het is natuurlijk bekend dat Spurs de Eredivisie goed in de gaten houdt, gezien de transfers van onder meer Davinson Sánchez, Nacer Chadli en Christian Eriksen in de laatste jaren. Een speler als Bergwijn, die op meerdere posities in de aanval uit de voeten kan en waarschijnlijk geen Frenkie de Jong-achtig bedrag kost, is sowieso een interessante optie voor de club. Met Tottenham kan Bergwijn volgend seizoen op prijzenjacht. 

Bayern München
Het afscheid van zowel Arjen Robben als Franck Ribéry nadert in de Allianz Arena en dus is Bayern naarstig op zoek naar offensieve versterking. De leiding van de recordkampioen van Duitsland heeft ongetwijfeld al een belletje gepleegd naar Mark van Bommel om te informeren naar Bergwijn. De stap van PSV naar de beste club van de Bundesliga is immens, zeker, maar als Bayern een plan met Bergwijn heeft en hem komend jaar rustig brengt en voldoende speelminuten gunt, zou het een droomhuwelijk kunnen worden.

Olympique Lyon
De stap van PSV naar Manchester United bleek een paar jaar terug nét iets te groot voor Memphis Depay. Inmiddels is hij een niveautje lager, bij Olympique Lyon, alsnog uitgegroeid tot een topper in een grote Europese competitie. De route Memphis is wellicht ook voor Bergwijn verstandig: eerst twee seizoenen schitteren in de Ligue 1, dáárna de Premier League of de Bundesliga. Misschien kan Bergwijn bij L'OL zelfs wel de directe opvolger worden van zijn collega-international. 

Manchester United
Tja, Bergwijn kan natuurlijk ook op een andere manier in de voetsporen treden van Memphis - door juist wél direct van het Philips Stadion naar Old Trafford te verkassen. In Engeland verschenen afgelopen week lovende stukken over de talentvolle buitenspeler. Fans van United zien de komst van Bergwijn helemaal zitten. Minpunt: de enorme concurrentie bij The Red Devils. Bergwijn zou te maken krijgen met onder meer Alexis Sánchez, Marcus Rashford, Jesse Lingard en Anthony Martial. Ga er maar aan staan. 

Bayer Leverkusen
Als het Leverkusen van Peter Bosz de komende maanden indruk blijft maken zoals het vorige week deed tegen Bayern München (3-1 zege), gaan veel spelers van Die Werkself zich in de picture spelen bij tal van topclubs. Als Leverkusen de opmars níet voortzet en zich in mei niet plaatst voor Europees voetbal, is de kans groot dat een aantal vedettes op zoek gaat naar een transfer. Hoe dan ook: mochten bijvoorbeeld Leon Bailey en Julian Brandt verkassen, dan moet Bosz op zoek naar nieuwe aanvallers - en de snelle, vaardige Bergwijn zou precies in z'n plaatje passen. 

Internazionale
Ivan Perisic wil vertrekken, huurling Keita Baldé zit vaak op de bank en Matteo Politano en Antonio Candreva zijn eigenlijk niet (meer) goed genoeg. Kortom: Internazionale heeft in de zomer dringend nieuwe vleugelaanvallers nodig. Scouts van de Italiaanse topclub zouden tijdens de Champions League-ontmoetingen met PSV van dit seizoen diep onder de indruk zijn geraakt van Bergwijn. Wel een mooie uitdaging natuurlijk, een dragende kracht worden in Milaan en Juventus het vuur aan de schenen leggen. 

Bij welke club zie jij Bergwijn komend seizoen graag spelen? Deel je mening in de comments! 

Poll

Welke club vind jij bij Bergwijn passen?

(1628 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 8 februari 2019 om 10:05
Geen Napoli?

:-D
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:26
zoveul goei bij ons PSV
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 11:40
Waar zou je zijn zonder Bergwijn
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 11:41
Cody Gakpo tetetete
Vind ik leuk
Fritske01 +4833
vrijdag 8 februari 2019 om 10:28
Klopt, de enige die op dit moment echt interesse heeft (Napoli) staat niet in dit rijtje.
Huiswerk overdoen VP
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 10:54]
Vind ik leuk
Bertus +7194
vrijdag 8 februari 2019 om 10:36
En hoe weet jij dat Napoli de enige is die echt interesse heeft?
Die andere clubs zullen toch ook niet zo maar verzonnen zijn.
Mooi rijtje clubs overigens, goed voor Bergwijn en PSV want ze moeten hoog inzetten. Momenteel is niks te gek dus laat ze maar bieden.
Vind ik leuk
Fritske01 +4833
vrijdag 8 februari 2019 om 10:55
Heb gehoord dat daar al contact mee geweest was.
Vind ik leuk
UpOne +1055
vrijdag 8 februari 2019 om 11:57
Fritske is zijn zaakwaarnemer, hoop wel dat hij een leuk contractje voor onze Steven regelt!
Vind ik leuk
Bertus +7194
vrijdag 8 februari 2019 om 12:06
Zie het liefst een hoop geld in de clubkas van PSV terecht komen.
Vind ik leuk
UpOne +1055
vrijdag 8 februari 2019 om 13:45
Dat klopt, maar dat regelt Fritske dan weer niet. Dat doen onze Toon en John!
Vind ik leuk
Fritske01 +4833
vrijdag 8 februari 2019 om 19:50
Zuuuuut
Vind ik leuk
Topdrie +3493
vrijdag 8 februari 2019 om 10:05
Leverkusen zou niet eens zo gek zijn voor Stevie. Kans op veel speeltijd en de perfecte competitie om zichzelf verder te ontwikkelen.
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 10:09
Als je hier alleen maar komt om domme en onzinige reacties te droppen zeg dan niks
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:14
waarom is dit een domme opmerking dan ?
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 13:07
Omdat Bergwijn veel te goed is voor Leverkusen
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:12
ooit gehoord van een tussenstap ?, ik vind brandt en bailey beter dan bergwijn hoor. kijk maar eens naar depay bij united ?. en onder peter lijkt me het een prima stap voor hem
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 13:14
Dat komt omdat jij subjectief bent en het spelletje niet snapt
Vind ik leuk
Naranja +916
vrijdag 8 februari 2019 om 13:23
Haha jij bent hier toch echt degene die subjectief is.
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 14:09
Ah kijk is aan mister nobody reageert
Vind ik leuk
Naranja +916
vrijdag 8 februari 2019 om 14:42
Hahaha je maakt je belachelijk en iedereen ziet het.
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 15:03
Tja met zo een naam als jij heb je jezelf al gediskwalificeerd
Vind ik leuk
Naranja +916
vrijdag 8 februari 2019 om 15:06
Hahaha
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:24
wat kun jij onzin uitkramen zeg, ik kijk alle competities live, en jij voetbal verstand gaat niet verder dan eindhoven denk ik.maar daar kwam ik al achter toen ik je comments hieronder las.en ps de transferwaardes zijn een stuk hoger van brandt en bailey dan bergwijn dus waarom is bergwijn beter volgens jou ?
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 14:10
Over 3 maanden wel Bergwijn ontwikkelt zich stormachtig verstandige jongen veel verder als Kluivert bijvoorbeeld gaat het maken en is nog jong
Vind ik leuk
yabba1000 +1314
vrijdag 8 februari 2019 om 10:18
waarom is dit een domme reactie? Topdrie geeft alleen zijn mening. MIsschien ben jij degene wel die niks moet zeggen?
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 13:08
Yabba ga lekker buitenspelen het ontbeert je aan voetbalinzicht
Vind ik leuk
yabba1000 +1314
vrijdag 8 februari 2019 om 14:17
"mening"
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 15:02
Ga je mening lekker ergens anders delen
Vind ik leuk
yabba1000 +1314
vrijdag 8 februari 2019 om 15:45
was niet mijn mening......
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:21
Goede reactie juist. Uit deze clubs ligt daar de gegarandeerde speeltijd. Inter is dode club, Manchester en Bayern gaan er allebei denk niet voor. Lyon zou ook nog een prima leerschool zijn voor 2 jaar ofzo en dan naar de echte top
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 13:06
Ken wel merken dat jij over weinig voetbal knowhow beschikt
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:03
Kan wel merken dat je gefrustreerd bent
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 14:07
dwappie
Vind ik leuk
Johnny Cash +8804
vrijdag 8 februari 2019 om 10:22
Ik vind jouw reactie een stuk dommer en onzinniger hoor
Vind ik leuk
Topdrie +3493
vrijdag 8 februari 2019 om 10:31
Zit je weer in jezelf te praten?
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 13:08
Pak altijd nog meer likes met mn opmerking dan jij, dus wei zit hier nou te zwetsen?
Vind ik leuk
Topdrie +3493
vrijdag 8 februari 2019 om 13:21
Ah een likehunter. Succes met je jacht op likes 😂😂😂
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:25
floormunges heeft geen werk en is op zoek naar likes hier ;)
Vind ik leuk
floormunges +1565
vrijdag 8 februari 2019 om 14:08
Kevin voort terug naar je rukbunker
Vind ik leuk
AFCAPJ +85
vrijdag 8 februari 2019 om 10:45
Goede; of die gele die daar nu eerste staan. Ook veel plaats voor talent; spelen leuk voetbal. Ik denk dat hy daar goed bij past!
Vind ik leuk
Topdrie +3493
vrijdag 8 februari 2019 om 13:23
Ben ik met je eens. Het voordeel van Leverkusen is dat Bosz daar nu de scepter zwaait. Die zal Stevie niet zomaar willen halen
Vind ik leuk
AFCAPJ +85
vrijdag 8 februari 2019 om 22:22
Klopt; en als die volgend seizoen zijn selectie weet te behouden; met een aantal goede aankopen; spelen die zomaar top 3! En daarnaast vind ik Duitsland juist passen bij steven!
Vind ik leuk
Hank1 +533
vrijdag 8 februari 2019 om 11:08
Zou idd niks mis mee zijn voor onzen stevie. Maar ik denk dat die ook wel hoger kan mikken. Maar zo'n tussenstappie naar de Bundesliga zou voor hem zelf goed zijn.
Vind ik leuk
LOZGUTI +837
vrijdag 8 februari 2019 om 14:55
Ik ben het wel met je eens, een tussen stap bij een club als Leverkusen is niet zo slecht voor zijn ontwikkeling, kijk maar eens naar Wijnaldum die heeft het ideaal plaatje goed uitgestippeld.

Natuurlijk moet de prijs wel juist zijn en dan ben ik bang dat de grotere clubs winnen van Leverkusen.

En bij Bayern gaan ze natuurlijk een nieuw elftal bouwen, dat pas ook wel weer bij Bergwijn
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:07
Ik zou Bayern München niet doen. Zelfde soort speler als Serge Gnabry.
Vind ik leuk
rexxo +6743
vrijdag 8 februari 2019 om 10:41
Goede reactie,

Zijn net copycats qua stijl, ligt idd dus niet voor de hand om daar heen te gaan.

Ik gun hem een goede club, die jongen weet echt wel wat goed voor hem is.
Vind ik leuk
Hank1 +533
vrijdag 8 februari 2019 om 11:09
Totaal niet vergelijkbaar met Gnarby haha...
Vind ik leuk
Naranja +916
vrijdag 8 februari 2019 om 13:25
Gnabry is echt 10 keer slechter dan Bergwijn. Die kan alleen maar hard rennen.
Vind ik leuk
Hank1 +533
vrijdag 8 februari 2019 om 13:32
Precies!
Vind ik leuk
dhrwobo +40189
vrijdag 8 februari 2019 om 10:07
Met alle respect. Leverkusen? Lyon? Dat zijn echt geen clubs waar Bergwijn over zal dromen, daar zal hij nooit heen gaan. Dat is teveel een stap zijwaarts. Als hij nog bij Ajax onder contract had gestaan, had VP hier geschreven over Barcelona, Real, City en PSG.

Ik denk persoonlijk dat hij het beste naar Liverpool of Bayern kan gaan, omdat hij zich daar goed zou kunnen doorontwikkelen, zeker onder de vleugels van Klopp. De vraag is alleen of Liverpool dan voornemens is om Mané of Salah te gaan verkopen...
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:23
Bij Liverpool en Bayern zal hij echt geen basisspeler worden. Ik denk dat bergwijn de absolute top (nog) niet aan kan. Dan is een napoli of Lyon misschien wel de beste optie. Dordmundt zou ook een goede optie kunnen zijn.
Vind ik leuk
3Bier +12596
vrijdag 8 februari 2019 om 10:51
Ik heb juist bij Bergwijn het idee dat hij verstandig is en zijn carrière slim wilt opbouwen. Dan zijn clubs als Leverkusen en Lyon zo gek nog niet.
Het feit dat Barca, Real, City en PSG niet genoemd worden is omdat hij in de CL en in het Nederlands elftal het verschil niet heeft weten te maken. Zodra hij dat gaat doen dan zullen die clubs ook wel op de stoep staan.
Bergwijn is op dit moment net iets minder dan Depay in zijn laatste seizoen bij PSV. Die koos voor Man UTD en heeft het daar niet gered, ondanks dat de club in een mindere fase zat. Bij Liverpool zal Bergwijn dan ook weinig aan spelen toekomen, hoewel hij daar wel past met zijn speelstijl. Een club als Lyon, Leverkusen of Dortmund zou ik voor zijn ontwikkeling zeker toejuichen.
Misschien dat de penningmeester van PSV daar anders over denkt ;)
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 19:20
Arsenal, Voetballend elftal met uitstraling waar de druk minder lijkt dan bij Chelsea, united etc
Vind ik leuk
Bizzy +23308
vrijdag 8 februari 2019 om 10:08
Olympique Lyon en Bayer Leverkusen zijn niet in staat > Eur 40 mil voor spelers te neer te leggen. Een beetje makelaar zou de Premier League ook afwijzen. Niemand weet wat de gevolgen zijn van een Brexit. Uit dit lijstje denk ik dat Bayern Munchen een mooie club is voor Steven.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 10:22]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:14
Zou in ieder geval niet naar de Spurs gaan, son en kane Worden daar op Hansen gedragen en ze spelen vaak in een variant met 2 spitsen. Hierdoor kan je ook nog niet eens op je eigen plek spelen. Zou eerder voor Bayern kiezen als die mogelijkheid er is, en er een goed plan ligt
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:20
Bayern München?? Waar moet hij dan spelen. Gnabry en Coman zijn beiden een klasse beter. Ik zou als ik hem was naar Leverkusen of Lyon gaan.
Vind ik leuk
legasy +197
vrijdag 8 februari 2019 om 10:30
Die gaat voor een recordbedrag dat is wel zeker,zal wel meer dan 90 miljoen worden!
Vind ik leuk
Stom +536
vrijdag 8 februari 2019 om 10:46
Ga in ieder geval alsjeblieft niet naar Internazionale als Mourinho daar trainer wordt!
Vind ik leuk
Shelbourne +5860
vrijdag 8 februari 2019 om 10:49
Leverkusen en Lyon kunnen hem niet betalen en zijn geen verbetering.
Vind ik leuk
UpOne +1055
vrijdag 8 februari 2019 om 12:00
Wie weet, ik las dat AC Milan een bod op Memphis van 50 wilde doen, kunnen ze voor hetzelfde bedrag Bergwijn overnemen + 10% doorverkooppercentage
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:52
De Duitse en Engelse competities zijn de twee mooiste competities van Europa. Wanneer Bergwijn slim is, kiest hij voor een club uit de top 3 of 4 van één van deze twee competities. Maar dit kun je wel aan Bergwijn overlatten, want hij heeft louter en alleen nog maar slimme en zeer goede beslissingen genoemen in zijn voetbalcarriëre.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 10:59]
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 8 februari 2019 om 11:10
Ik zou naar Lyon zijn gegaan.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 11:20
Als ze maar betalen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:05
die het beste bod doet daar gaat hij heen kwestie van geld of niet
Vind ik leuk
Linke loe +312
vrijdag 8 februari 2019 om 12:20
Als Bayern hem echt wilt hebben moet hij daar voor gaan vind ik..hoop dat die veel speelt waar die dan ook voor kiest want we hebben hem nodig in oranje..ik wens hem succes waar hij ook gaat
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:21
Eerst nog een jaartje PSV om niet te vervallen in eenzelfde patroon als Memphis Depay toendertijd. Ik vind trouwens dat VP nogal veel vroegtijdig zit door te zeuren over mogelijke transfers van PSVspelers hoor!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 12:25]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:26
Mooie en grote clubs, past denk ik goed in Engeland. Fysiek erg sterk ook
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:52
Geen Lyon of Leverkusen de graag. Ook Inter (dat nadrukkelijk naar de diensten van Mourinho hengelt) zou ik overslaan. Spurs, Bayern of ManU met een lichte voorkeur voor Bayern.
Vind ik leuk
Mass +5790
vrijdag 8 februari 2019 om 13:22
Naar United natuurlijk!
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:26
en daarna naar lyon zeker ;)
Vind ik leuk
Mass +5790
vrijdag 8 februari 2019 om 13:29
Nee hoor..Je hebt toch wel meegekregen dat Mourinho al vertrokken in bij United?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:30
oja nu heeft hij zeker kans !
Vind ik leuk
VCLK +6
vrijdag 8 februari 2019 om 14:32
Ik lust wel een berg wijn
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 18:22
PSV. Gewoon nog een jaartje blijven.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 23:47
Bergwijn is een meer dan fantastische speler. Wachten tot de echte top interesse in je heeft. (Bayern de enige echte top)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 23:48]
Vind ik leuk
DonRoger +89
zaterdag 9 februari 2019 om 15:39
Een Duitse subtop zou prima zijn. Die kunnen denk ik wel 10 tot 20 miljoen bieden.

/sarcasme
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 15:40]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws