Buijs neemt Doan apart bij FC Groningen: We gaan nog even zitten

Buijs neemt Doan apart bij FC Groningen: "We gaan nog even zitten"

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 09:42za 09-02-2019 om 09:42

Ritsu Doan verloor de finale van de Asia Cup en is daar zeer teleurgesteld over, maar keerde niet met een zuur gezicht terug bij FC Groningen. Trainer Danny Buijs neemt de Japanner snel even apart, vertelt hij aan het Dagblad van het Noorden.

"Hij is natuurlijk wel zwaar teleurgesteld dat ze de finale hebben verloren, maar hij heeft een lekker toernooi gespeeld en mooie ervaringen opgedaan", vertelt Buijs. "Hij maakt een frisse indruk, is vrolijk, wil graag weer voetballen. Het is altijd even de vraag hoezeer zo'n reis erin hakt. Kom je gelijk weer in je ritme of houdt een jetlag je de hele nacht wakker? We gaan nog even zitten."

Door de terugkeer van Doan heeft Buijs een luxeprobleem. Zonder de Japanner pakte Groningen zes punten uit de laatste twee duels. Het is dus de vraag welke speler geslachtofferd gaat worden voor Doan, die altijd opgesteld wordt door Buijs. "Ik vind in ieder geval dat we nog kunnen verbeteren in het organisatorisch verdedigen. Dat zag je tegen Willem II, toen wij hen terug lieten komen in de wedstrijd. Voetballend willen we ook nog beter worden en meer kansen creëren."

Plaats een reactie

zaterdag 9 februari 2019 om 09:44
Ik wist dat die Japanners een vreemd volkje waren, maar om hem nu even apart te ‘nemen’ gaat wel erg ver.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 09:44]
Vind ik leuk
Broodje Aad +1171
zaterdag 9 februari 2019 om 09:59
Zijn allemaal viespeuken daar
Vind ik leuk
JonathanAjax +9502
zaterdag 9 februari 2019 om 10:03
Dat is dan toch de keuze van de Nederlander. De Japanners zijn best onderdanig dus laten zich waarschijnlijk overal “nemen” als de dominante Hollander dat wil.
Vind ik leuk
Martinus69 +5397
zaterdag 9 februari 2019 om 11:55
Gelukkig zijn Groningers geen Hollanders
Vind ik leuk
Prodix +14
zaterdag 9 februari 2019 om 12:58
Wij aanbidden het westen, in de hoop er ooit bij te mogen horen
Vind ik leuk
Martinus69 +5397
zondag 10 februari 2019 om 09:22
? Verder Vd waarheid kan je niet zitten... waar haal je die onzin vandaan. Oa door die misplaatste arrogantie zou ik er dood nog niet willen liggen. Als je om een reden zo trots bent om in het Westen te wonen dan doet mij vermoeden te redeneren met een oppervlakkig, meelopend persoon met wellicht een vorm van minderwaardigheidscomplex.. succes
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 10:07
Vraag me nu wel af wat nu het verschil is tussen iemand gewoon te nemen of “apart” te nemen
Vind ik leuk
The_best +322
zaterdag 9 februari 2019 om 10:11
Gewoon is als je van voor wordt genomen🤣
Apart is als ze je van achternemen🤣
Vind ik leuk
Arvin +6720
zaterdag 9 februari 2019 om 13:18
Gewoon is midden in de kleedkamer, apart dan mag je mee naar het speciale kamertje.
Vind ik leuk
PoepWagen +2091
zaterdag 9 februari 2019 om 11:55
Jezus wat een slechte opmerking dit...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:06
Als je niets anders in je hoofd heb dan gore gedachten, wie is hier dan de viespeuk????
Vind ik leuk
Mario 1 +1916
zaterdag 9 februari 2019 om 13:19
Even zitten., op de reservebank?
Vind ik leuk
Dezeun +6044
zaterdag 9 februari 2019 om 09:44
Doan moet altijd spelen
Geweldige voetballer
Vind ik leuk
Itsese +5945
zaterdag 9 februari 2019 om 10:17
Werd tegen Qatar volledig weggespeeld.
Vind ik leuk
bits +5920
zaterdag 9 februari 2019 om 10:45
Gelukkig stond ie in z'n eentje op het veld.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:42
Je bedoelt tegen de Mondiale Federatie, er liep van alles maar geen speler met de Qatarese nationaliteit.
Vind ik leuk
Itsese +5945
zaterdag 9 februari 2019 om 13:35
Klopt helemaal, maar de goals waren schitterend. Heel Frankrijk is ook niet meer Frans toch? Japan even keiharde billenkoek geven, is ook niet niks. Zitten altijd bij de laatste in het WK, of vindt je wel dat Frankrijk nog Frans is? En Portugal nog portugal?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:37]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:35
Nee Frankrijk is de Afrikaanse Republiek.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 09:44
Met teleurstelling weet hij al om te gaan sinds die bij Groningen voetbalt.. snel weg daar, topper !
Vind ik leuk
tikkitrug +839
zaterdag 9 februari 2019 om 10:08
In dat geval zou Ajax goed bij hem passen!!
Vind ik leuk
FARMER1963 +181
zondag 10 februari 2019 om 12:56
Hoeveel was het gister tegen Heracles? 😂
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 12:57]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:05
0-1 drama wedstrijd kan gebeuren en waar staan jullie op de ranglijst? 🤣
Vind ik leuk
FARMER1963 +181
maandag 11 februari 2019 om 11:42
Wij staan op de plek waar we op dit moment thuis horen. Jullie nu ook weer. 👍
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:21
Wij ook ;)
Vind ik leuk
Mari +11860
zaterdag 9 februari 2019 om 09:55
Het hangt er helemaal van af hoe Jet lag.
Als het een easy jet was dan zal hij heel lang nodig hebben om te herstellen:
wel 2 dagen
Vind ik leuk
Itsese +5945
zaterdag 9 februari 2019 om 10:19
Toevallig de finale gezien, heel Japan werd compleet van het veld gespeeld, inclusief Doan, leuk spelertje, en laat wel wat leuks zien, maar het zal echt 10x beter moeten om in aanmerking te komen voor top NL.
Vind ik leuk
Martinus69 +5397
zaterdag 9 februari 2019 om 11:56
Tuurlijk... blijf lekker hangen in je kortzichtigheid. Werkte ook goed bij van Dijk 👍🏻
Vind ik leuk
Itsese +5945
zaterdag 9 februari 2019 om 12:08
Werkte echt geniaal inderdaad!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 01:07
PSV wil hem niet en Feyenoord is ook niet echt de top van NL op dit moment itsese
Vind ik leuk
bert +457
zaterdag 9 februari 2019 om 10:42
Heerlijk elftal dat Groningen ,hele mooie club.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 12:09
Je hebt gelijk Bert, maar dat wordt niet gezien door mensen die denken dat ze kijk hebben op voetbal. Sneue reacties komen dan vanzelf.
Vind ik leuk
bert +457
zaterdag 9 februari 2019 om 13:29
En ik kom nog wel uit het onderste zuiden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws