LIVE-discussie: Johnsen nog op de bank bij Heerenveen; PEC ongewijzigd

LIVE-discussie: Johnsen nog op de bank bij Heerenveen; PEC ongewijzigd

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 17:45za 09-02-2019 om 17:45

PEC Zwolle hoopt de goede vorm onder trainer Jaap Stam zaterdagavond voort te zetten op bezoek bij SC Heerenveen. Het verschil tussen beide ploegen is slechts twee punten in het voordeel van de Overijsselse club.

De Friezen kunnen in het Abe Lenstra Stadion gewoon beschikken over Michel Vlap. De aanvallende middenvelder viel deze week geblesseerd uit op de training, maar is voldoende hersteld. Trainer Jan Olde Riekerink voert geen wijzigingen door in zijn elftal. Dat betekent dat de van Ajax overgekomen Dennis Johnsen wederom op de bank begint. Nemanja Mihajlovic en Mitchell van Bergen staan op de vleugels. Morten Thorsby zit ook weer bij de wedstrijdselectie.

PEC Zwolle-trainer Stam heeft weinig reden tot wisselen. Zijn ploeg boekte al drie zeges op rij na de winterstop. Feyenoord (3-1), Heracles Almelo (0-2) en FC Utrecht (4-3) werden verslagen. De aftrap in Friesland is om 18.30 uur.

De opstellingen

SC Heerenveen: Hahn; Hornkamp, Hoegh, Pierie, Woudenberg; Schaars, Rienstra, Vlap; Van Bergen, Lammers, Mihajlovic

PEC Zwolle: Van der Hart; Ehizibue, Van Polen, Lam, Paal; Bouy, Clement, Namli; Van Crooij, Thy, Van Duinen

Plaats een reactie

zaterdag 9 februari 2019 om 17:52
Kom on Japie +3
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 17:52]
Vind ik leuk
S - SIDE +288
zaterdag 9 februari 2019 om 17:52
Effe drie punten ophalen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 18:03]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zaterdag 9 februari 2019 om 17:52
Altijd een lastige uitwedstrijd maar gezien de huidige vorm van Heerenveen moet er toch weer wat mogelijk zijn voor Zwolle.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:04
Laatste weken juist iets beter, maar thuis valt het idd nogal tegen
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zaterdag 9 februari 2019 om 18:10
Sinds 8 december niks gewonnen en pas 1 keer thuis gewonnen, dat zijn toch cijfers die in het voordeel van Zwolle spreken.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:13
Ik doel meer op t spel, mijn gevoel zegt dat Heerenveen niet gaat verliezen. Idd puur op gevoel, want de cijfers zijn duidelijk in het voordeel van PEC Helemaal mee eens
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zaterdag 9 februari 2019 om 18:17
Heb niet veel van Heerenveen gezien de laatste weken dus daar kan ik lastig over oordelen. Het zou wel vrij geweldig zijn als Stam zijn eerste 4 wedstrijden weet te winnen.
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2281
zaterdag 9 februari 2019 om 18:08
Ik snap dat Jaap een winnende opstelling niet snel wil wijzigen maar zou toch graag een keer wat meer van Hamer, Leemans of Flemming onder hem zien, liefst ipv Bouy
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:11
In deze vorm en onder trainer Jaap Stam zie ik PEC Zwolle wel drie punten pakken in het straks vast weer half lege stadion daar.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:14
Ja het gaat niet daar in Heerenveen, dat is duidelijk.
Vind ik leuk
HanV +5716
zaterdag 9 februari 2019 om 18:54
Het zal toch wel rond de 18.000 zitten, dus drukker dan normaal vanwege een kortingsactie.
19:30 Volgens teletekst zelfs : 19.822
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 19:35]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4102
zaterdag 9 februari 2019 om 18:28
Vorig seizoen omgedraaid 2.0 😂
Vind ik leuk
HanV +5716
zaterdag 9 februari 2019 om 19:05
Een gelukje voor Heerenveen.
Vind ik leuk
HanV +5716
zaterdag 9 februari 2019 om 19:20
Alweer Lam, vanaf de 1-0 en minuut 43 was PEC het wel even kwijt.
En nu net voor de rust gelijk.
Vind ik leuk
Ramon89 +1144
zaterdag 9 februari 2019 om 19:40
Ja dat was wel even lekker zo op slag van rust.
Vind ik leuk
HanV +5716
zaterdag 9 februari 2019 om 19:46
Beide doelpunten waren tegen het spelbeeld in. 2e helft is minder van beide kanten.
Vind ik leuk
HanV +5716
zaterdag 9 februari 2019 om 20:07
Jammer, van Duinen verstapt zich en is vervangen door Elbers. De beste man van het veld.
Vind ik leuk
HanV +5716
zaterdag 9 februari 2019 om 20:26
Afgelopen, 1-1. Toch het gevoel dat PEC beter was.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws