Liverpool heeft koppositie na drie dagen weer terug: Wijnaldum grijpt hoofdrol

Liverpool heeft koppositie na drie dagen weer terug: Wijnaldum grijpt hoofdrol

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 17:47za 09-02-2019 om 17:47

Liverpool heeft de woensdag kwijtgeraakte Premier League-koppositie zaterdagmiddag weer heroverd op Manchester City. The Reds rekenen op het eigen Anfield gedecideerd af met Bournemouth, mede dankzij een wonderschone treffer van Georginio Wijnaldum.

De Oranje-controleur werd na een half uur spelen diep gestuurd door Andy Robertson en verschalkte doelman Artur Borus met een gevoelige lob. Het betekende de tweede Liverpool-goal van de middag: Sadio Mané had in de eerste helft al voor 1-0 gezorgd. Vlak na rust werd de wedstrijd beslist door topschutter Mohamed Salah, die rustig kon binnenschuiven na een subtiele hakbal van Roberto Firmino: 3-0. Manchester City kan zondag weer op gelijke hoogte komen, wanneer het de topper van Chelsea wint. Liverpool heeft echter nog een wedstrijd tegoed.

Drie van de vier overige wedstrijden kenden een Nederlandse afvaardiging. Daryl Janmaat en Watford wonnen thuis met 1-0 van Everton. Terence Kongolo kon met hekkensluiter Huddersfield Town geen potten breken tegen Arsenal: de oud-Feyenoorder werd kort na rust gewisseld, met een 0-2 stand al op het bord stond. The Terriers maakten vlak voor tijd nog de aansluitingstreffer, maar lijken rechtstreeks op degradatie af te stevenen.

Crystal Palace-back Patrick van Aanholt hield met zijn team een punt over aan de stadsderby tegen West Ham United, die in 1-1 eindigde. Cardiff City boekte in de blessuretijd een cruciale 1-2 zege bij Southampton en verlaat de degradatiezone.

Lees meer over:Premier League

Plaats een reactie

TheMariner +3908
zaterdag 9 februari 2019 om 17:53
The reds are coming up the hill boys, 
The reds are coming up the hill boys.

They all laugh at us 
They all mock at us 
They all say our days are numbered.

Born to be a Scouse 
Victorious are we, 
If you wanna win a cup 
Then you'd better hurry up 
Cos we're Liverpool FC

Victorious and glorious 
We took the Gwladys Street 
between four of us 
And glory be to God that there isn't any more of us 
Cos we'd take the fucking lot!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:02
Mooi man .... en nu de flow weer oppakken ! 😎 Deze overwinning kan heel belangrijk worden
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 18:02]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:02
Daar bovenop die berrúúúg
(Daar bovenop die berrúúúg)
Daar woont een Chinééés
(Daar woont een Chinééés)
Die maakt kapotjes
(Die maakt kapotjes)
Van rendierenvlees
(Van rendierenvlees)

En van je hee la hela hela ho lala hee, hee la hee la hee la ho lala!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:10
Cool man zit al in mijn hoofd 😊👍
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:11
Haha mooi ;-)
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
zaterdag 9 februari 2019 om 17:57
Lekker hoor, die punten waren superbelangrijk.
Vind ik leuk
Mad Max +1037
zaterdag 9 februari 2019 om 17:57
Go Gini, go Gini
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:04
Jammer...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:06
Och een azijnzeiker.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:07
Nee ik ben voor Spurs, dus ben niet blij niet heel gek toch?
Vind ik leuk
bra-m-s +421
zaterdag 9 februari 2019 om 21:12
Spurs doen het anders toch behoorlijk goed...
Maar als je op cadeautjes van je rivalen moet gaan rekenen, dan verdien je het misschien ook net iets minder.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:46
Je hoopt altijd dat de rivaal punten verspeeld!
Vind ik leuk
bra-m-s +421
zaterdag 9 februari 2019 om 22:05
Supporteren doe ik vóór een club en niet tegen andere.

Je slecht voelen omdat je “rivalen” geen punten laten liggen doet onrecht aan het super seizoen dat spurs draait. Ik zou er als ik jou was niet minder van genieten omdat er nog twee andere teams een gelijkmatig/ lichtelijk beter seizoen draaien.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:39
Tuurlijk, maar als je kampioen wil worden moet de rivaal wel punten laten liggen.
Vind ik leuk
bra-m-s +421
zaterdag 9 februari 2019 om 22:46
Als je zelf alles wint gebeurd dat sowieso. De paradox begint duidelijk te worden haha.

Hoe dan ook, ik persoonlijk zou vooral van eigen kracht uitgaan.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:08
Mooi voor Liverpool en hopelijk houden ze vol tot het einde.

Morgen City vs Chelsea
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:10
City wint
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:23
Hoop het niet
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:21
@VP, Arsenal heeft ook gespeeld ;)


Het was bij vlagen niet goed maar drie punten zijn het belangrijkst! 
Lacazette man of the match. Niet alleen belangrijk als doelpuntenmaker; is overal te vinden op het voetbalveld. Heerlijk om een spits als Laca erbij te hebben.
Micky viel positief op. Erg goed zeker voor zijn blessure.
Hoop dat Emery Toreirra wisselde uitvoorzorg voor een blessure want anders snap ik niks van de wissel. Elneny bracht niks alleen maar elende...
Ik snap de haat richting Kosscielny niet. Hij heeft het niet meer is over de top. 
Speelde vanmiddag heel sterk. En kan volgend seizoen een uitstekende back-up zijn.

Op naar donderdag Bate oprollen. COYG!!!

Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:39
Lads, it's BATE. 😃
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:34
Ik denk erover om 3 tv's te gaan kopen. Dan kan ik alles tegelijk kijken.
Vind ik leuk
Smithsonian +41016
zaterdag 9 februari 2019 om 20:32
Houd dit vast deze keer, shitty mag geen kampioen worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws