Heerenveen en PEC geven elkaar weinig toe: voorzichtig fluitconcert in Friesland

Heerenveen en PEC geven elkaar weinig toe: voorzichtig fluitconcert in Friesland

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 20:23za 09-02-2019 om 20:23

PEC Zwolle is tegen zijn eerste puntenverlies sinds de entree van trainer Jaap Stam aangelopen. De Blauwvingers werkten zaterdagavond een gelijk opgaande wedstrijd tegen sc Heerenveen af, die voor beide ploegen een punt opleverde: 1-1.

In de eerste helft golfde het spel op en neer en kreeg zowel Heerenveen als PEC mogelijkheden om de score te openen. Na een half uur spelen werd de wedstrijd opengebroken door de thuisploeg. Ben Rienstra kopte in vrijstaande positie nog in de handen van Mickey van der Hart, die even later alsnog moest capituleren. Sam Lammers stuitte nog op de doelman, maar de rebound was een prooi voor Michel Vlap: 1-0.

PEC moest even bekomen van de schrik, maar trok de stand kort voor rust plotseling gelijk. Vlak na het ingaan van de blessuretijd dook Thomas Lam vrij op voor het Heerenveen-doel. Zij harde kopbal betekende de 1-1. De Zwollenaren gingen, onder aanvoering van Mike van Duinen, na rust het meest nadrukkelijk op zoek naar de winnende goal, maar kwamen tot slechts één grote kans. Aanvoerder Bram van Polen mocht in de slotfase ruiken aan de 1-2, maar zijn kopbal werd knap onschadelijk gemaakt door doelman Warner Hahn.

Beide ploegen namen vervolgens genoegen met een puntendeling, waar ze echter niet gek veel mee opschieten. PEC komt op 25 punten en staat nog steeds twee punten voor op Heerenveen, maar de twee clubs blijven allebei in het rechterrijtje hangen. Het leverde de thuisploeg na afloop een voorzichtig fluitconcertje op, dat echter al snel verstomde.

Plaats een reactie

Gewoon Bas +2281
zaterdag 9 februari 2019 om 20:25
Had zoveel meer ingezeten, voor zowel mijn cluppie als voor Heerenveen

Toch blij met een punt, Heerenveen-uit is altijd al lastig geweest
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zaterdag 9 februari 2019 om 20:30
Spannende wedstrijd, ik kan uiteindelijk wel met een puntje leven.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 20:36
Ik zie dat de primeurtrollen weer onder hun hunebed vandaan zien weggekomen om dit topic te vergallen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zaterdag 9 februari 2019 om 20:41
Daarmee doe je onze voorouders van de Trechterbekercultuur toch wat tekort, deze trolletjes zijn zo dom dat ze geen hunebed kunnen bouwen.
Vind ik leuk
Tossa +3142
zondag 10 februari 2019 om 11:00
Ik heb er zo'n enorm hekel aan! Er zijn daar ik weet niet hoe veel topics over, komen ze hier nog lopen kloten. En ingrijpen, ho maar.
Vind ik leuk
mason +2417
zaterdag 9 februari 2019 om 22:36
Ik niet. Was vandaag in het stadion en 10 wedstrijden thuis maar 1 gewonnen. Veel te matig voor Heerenveen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:14
We hadden gisteren ook maar zo kunnen verliezen..
Vind ik leuk
Nightcrawler +6161
zaterdag 9 februari 2019 om 20:30
Zat meer in voor ons. Mentale veerkracht getoond, 10 uit 4 nu. Dikke prima. In Jaap We Trust
Vind ik leuk
ruite083 +224
zaterdag 9 februari 2019 om 20:33
Pec kunstgras ploeg!!
Vind ik leuk
HanV +5671
zaterdag 9 februari 2019 om 20:47
En dat na een 1-1 op gras? 8 punten in uitwedstrijden op gras.
Dat doen maar 4 ploegen beter op dit moment.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:05
Ok, verder nog iets nieuws te melden dan deze inkoppert? Zucht!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 20:33
sc Heerenveen voelt aan als een 'bogey team'. Prima puntendeling.
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
zaterdag 9 februari 2019 om 20:46
Voor PEC een prima punt zo in een uitwedstrijd. Bij Heerenveen dreigt wederom weer een grijs seizoen. Beste een aardige spelersgroep maar het komt er niet helemaa uit. Wat ik niet snap is dat ze relatief veel jonge spelers hebben en dan iemand als Jan Olde Riekerink als trainer. Je zou denken, haal een jonge energieke trainer.
Vind ik leuk
mason +2417
zaterdag 9 februari 2019 om 22:32
Helemaal mee eens. Maar gerry wil een ja knikker als coach. Wij willen een energieke coach.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:16
Wie stel je voor?
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
zondag 10 februari 2019 om 13:28
Je zou voor een Maurice Steijn kunnen gaan. Maar als je echt wil verjongen, ik zat te denken aan Ruud van Nistelrooy samen met een ervaren maar. Misschien Dick Lukkien ofzo. Ik weet niet of dat een complementair duo is maar RvN met een ervaren man het liefst uit de regio zou in ieder geval een hoop nieuwe energie brengen rond jullie club
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:32
Ze hadden van mij Jaap Stam afgelopen zomer wel op mogen pikken.
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
zondag 10 februari 2019 om 13:34
Dat had ook gekund al past Stam als jonge uit de regio prima bij PEC.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4083
zaterdag 9 februari 2019 om 20:48
Vond ons erg traag voetballen.. Hadden we meer uit kunnen/ moeten halen
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:06
Vond het meer voorzichtig en doordacht. Niet teveel weggeven en risico's nemen. 1 punt is prima, komende wedstrijden Ado en Graafschap 6 punten? Kan maar zo als je zo bekeken kunt spelen! Japie Japie Japie Stammmm!!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4083
zaterdag 9 februari 2019 om 22:08
Klopt ook wel maar 3 waren hier ook mogelijk geweest
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:11
Tja, had gekund, maar andersom ook.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4083
zaterdag 9 februari 2019 om 22:43
Vond heerenveen niet echt aanspraak maken op de winst
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:17
Klopt.
Zwolle even min..
Terecht gelijkspelletje.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 13:17]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4083
zondag 10 februari 2019 om 13:25
Eerste helft waren jullie beter
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:27
Daarom, prima uitslag.
Vind ik leuk
Tossa +3142
zaterdag 9 februari 2019 om 22:07
Als ik een winnaar moest aanwijzen, zou het Pec zijn. Maar kan prima de 1-1 verdragen.
Hopelijk is Mike niet ernstig geblesseerd, wat was ie weer heerlijk aan het sleuren en zwoegen...
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2281
zaterdag 9 februari 2019 om 22:24
Hij had ook wel een hele makkelijke directe tegenstander, heb zelden zo'n slechte rechtsback gezien als die Hornkamp
Vind ik leuk
mason +2417
zaterdag 9 februari 2019 om 22:33
Dat is niet waar. Die floranus is een stuk slechter. Je doet hornkamp veel te kort.
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2281
zaterdag 9 februari 2019 om 22:38
Heb je gezien hoe Van Duinen hem constant weg tikte?
't Is dat Van Duinen nooit zo goed is in het afmaken of de beslissende pass geven maar hij rende er constant langs en omheen
Vind ik leuk
mason +2417
zaterdag 9 februari 2019 om 22:43
Ik vond het wel mee vallen. En die jongen komt vanuit de spits nu op de back voetballen. Bij Floranus hadden we met 1-3 verloren op zeker.
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2281
zaterdag 9 februari 2019 om 22:52
Oh ja ook niks slechts tegen die speler, maar je kon wel zien dat het geen rechtsback is. Lijkt mij meer de schuld van de trainer dat ie daar niemand anders neerzet / het bestuur dat er geen goeie backup is
Vind ik leuk
mason +2417
zaterdag 9 februari 2019 om 23:10
Gerry onze td dacht een gok te kunnen nemen om floranus te kopen en te denken dat hij wel ff hetzelfde zou brengen als dumfries. Hij had het goed mis. Ik had nog liever royson drenthe naar heerenveen gehaald. Die gok had ik eerder gemaakt.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4083
zaterdag 9 februari 2019 om 22:44
Nou inderdaad die liep telkens de andere kant op
Vind ik leuk
mason +2417
zaterdag 9 februari 2019 om 22:35
Je ziet dat Heerenveen onzeker is als ze niet voor staan. Tot de 1-0 zeer onzeker. Net voor de rust word het 1-1. En in de 2e helft weer zo onzeker beginnen als in de eerste helft toen je gelijk stond. Probeer een wat mee ballen te tonen als Heerenveen zijnde.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:16
Was geen spektakel in Heerenveen,maar af en toe leuk voetbal van beide kanten! Een gelijkspel was inderdaad juist voor beide teams!
Vind ik leuk
peinke +2387
zondag 10 februari 2019 om 10:45
Prima wedstrijd van PEC op 10 minuten voor rust na en de laatste 15 minuten. PEC had niet het lef om op de winst te spelen en verviel enigszins terug in tikkie breed en terug met alle risico's van dien. Heerenveen is een zeer laffe ploeg in thuiswedstrijden en hebben eigenlijk verder geen moment aanspraak kunnen maken op de overwinning. Veilig spelen is belangrijk voor PEC, maar deze wedstrijd had je echt kunnen en moeten winnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws