Drost grapt: 'Nou, dan zuipen we ons gewoon helemaal naar de klote in de stad'

Drost grapt: 'Nou, dan zuipen we ons gewoon helemaal naar de klote in de stad'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 23:28za 09-02-2019 om 23:28

Heracles Almelo kreeg energie van het succesvol afjagen van Ajax. Dat stelt Jesper Drost, die voor de camera van VoetbalPrimeur vertelt dat hij al vanaf het begin wist dat Heracles een resultaat over kon gaan houden aan de wedstrijd.

Bennett van Fessem
ROTTERDAM

De Heraclieden speelden vanaf minuut één met volle overtuiging en wonnen uiteindelijk dik verdiend met 1-0 van Ajax. "Vooral de eerste paar minuten waren bepalend", zegt Drost in gesprek met VoetbalPrimeur. "Het geeft heel veel energie als je ze afjaagt en als ze fouten gaan maken. Vooral in de eerste helft kregen we daar heel veel kansen uit."

"Zij wisten het allemaal niet meer, dat voel je dan gewoon aan", vervolgt Drost. "We hebben er veel kracht in moeten stoppen door iedere keer te sprinten en te jagen. Maar ik denk ook dat deze speelwijze uiteindelijk meer oplevert."

En dus rijst de vraag hoe de wedstrijd tegen Real Madrid zal gaan verlopen voor de Amsterdammers. "Of ik even goed ben als Bale? Een twee drie, dacht het niet! Zo realistisch ben ik wel. Ajax moet gewoon doen wat ze Europees al hebben laten zien, daar was ik van onder de indruk. De wedstrijd van vandaag gauw vergeten."

Dat zullen ze bij Heracles niet zo snel doen. "Nu ga ik wel een biertje drinken, misschien wel twee", verklapt Drost. "Misschien gaan we nog wel de stad in, maar we moeten morgen trainen. Of we zuipen ons in de stad helemaal naar de klote. Nee, grapje natuurlijk. Ze moeten me dat stappen nog een beetje leren."

Plaats een reactie

zaterdag 9 februari 2019 om 23:32
En wéér niet gewonnen, wéér geen prijs in amsterdam, wéér geen kampioen... donkere stille jaren daar.
Vind ik leuk
fr1963 +4063
zaterdag 9 februari 2019 om 23:38
What's new? Wordt beetje eentonig zo vwb prijzenverdeling ..Feyenoord, psv, Feyenoord, vitesse, psv, Feyenoord, Feyenoord, psv, Feyenoord, psv....
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:39
Ja we kunnen blijven feesten hahahaha.... carnaval is er niets bij!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:19
Emmen is net zo goed....🤣 Toen liep het stront dun door de broek bij PSV in het Drentse landschap! 😎
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 10:19]
Vind ik leuk
isnake +2699
zondag 10 februari 2019 om 11:00
Houdt je er maar aan vast.
Als je zo lang nog moet teren op die wedstrijd.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:49
Wij gaan voor jullie record van 18 jaar. Ik sta er niet eens van te kijken als t ons nog gaat lukken ook.
Vind ik leuk
fr1963 +4063
zaterdag 9 februari 2019 om 23:53
Afgelopen 4 jaar hebben jullie in ieder geval al 16 te winnen prijzen gemist, waarvan Feyenoord er wel 5 heeft gepakt en psv 3...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:33
En dat gaan er nog veel meer worden. De druk om prijzen te pakken wordt elk jaar groter waarsoor spelers gaan bezwijken. Dit werkt averechts
Vind ik leuk
Mirkoff! +586
zondag 10 februari 2019 om 00:00
Dat zal toch wel mee vallen. Het is klote maar het komt vast wel weer goed 👍🏻
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:39
Dit is een structureel probleem. Als t zo doorgaat komt t niet meer goed. Ajax is een kil bedrijf waar de druk om te presteren onmenselijk is geworden. We moeten weer terug naar de basis. Weer een vereniging worden waar spelers met plezier voor spelen
Vind ik leuk
B. Alrond +1860
zondag 10 februari 2019 om 07:05
Kop op gestrekt been, nog 39 punten te behalen.
Mijn club gaat er vast nog wel een paar verspelen.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14982
zaterdag 9 februari 2019 om 23:57
Deze eeuw heeft Ajax in Nederland 15 prijzen gepakt, PSV 19 en Feyenoord 6, dus begin nou alsjeblieft niet over eentonig.
Het duurde 8 jaar voordat Feyenoord eindelijk weer eens een beker wist te winnen, 18 jaar voor een JC Schaal en 18 jaar voor een landstitel.
Daarnaast heeft Ajax in totaal 59 nationale prijzen gewonnen, PSV 44 en Feyenoord 32, dus het is al 100 jaar erg eentonig 😉
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 23:58]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:41
Allemaal verleden tijd. Al 4 jaar helemaal niks en dit wordt t 5e jaar.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 01:26
Maar jullie hebben wel veel centjes! :)
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 03:00
@Gestrekt Been AFCA sorry laat jij je hoofd al hangen naar dat we weer verloren hebben er zijn nog minimaal 13 wedstrijden te gaan er kan nog van alles gebeuren een echt Ajacied staat achter zijn clubje wat er ook gebeurt het zelfde geld keer de tijd en worden we toch uit eindelijk misschien kampioen ik zeg niet het het gebeurt maar de kans ligt er nog steeds dus kop op en laat je hoofd of je moed niet hangen als je een echte Ajacied bent blijf je er in geloven de competitie is nog steeds niet afgelopen hoor.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 04:35
Ik gun jullie dit jaar echt een prijs. Vind het zo ontzettend sneu voor jullie...
Vind ik leuk
Kaar +2236
zondag 10 februari 2019 om 01:33
Zit niet te huilen joh met je statistieken, je maakt jezelf belachelijk. Beter niks zeggen of gewoon realisme net als gestrekt been....
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14982
zondag 10 februari 2019 om 03:11
Realisme?
Feyenoord wint sinds jaren weer eens wat prijsjes en dan wordt er gelijk geroepen dat het “eentonig” word?
Net een periode achter de rug van 18 jaar zonder titel, toevallig 1 goed jaar gehad tussendoor, maar daarvoor en daarna niet eens meegedaan om de titel. Maar vervolgens wel zulke onzin gaan roepen, wat nog lekker selectief is ook.

Ik ben ook realistisch en vind dat Ajax het veel beter had moeten doen de laatste 4 jaar, maar aan de andere kant deed Ajax in de laatste 4 jaar wel elke keer mee om het kampioenschap en stonden ze tussendoor ook nog in een EL-finale, dus zo super slecht hebben ze het nou ook weer niet gedaan.
Daarnaast heeft PSV nog niet zolang geleden een periode gehad van 7 jaar zonder titel, en Feyenoord zelf een periode van 18 jaar zonder titel, waarin ze tussendoor alleen 2x de beker wisten binnen te halen.
Maar wanneer Ajax 4 jaar geen prijs wint begint iedereen er heel lacherig over te doen. Ik had liever ook wat meer prijzen gewonnen, maar ik vind 4 jaar voor de rest helemaal niet zo lang. Jullie doen net alsof we al een eeuw niks meer hebben gewonnen, erg overdreven allemaal.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +349
zondag 10 februari 2019 om 08:21
Leedvermaak kan je natuurlijk verwachten en is ook niet meer dan normaal. Als je een grote mond hebt wordt je daar achteraf op gewezen. Ze moeten het laten zien op het veld, maar zolang ze als diva’s rondlopen en en denken op 70% te winnen. De prijzenkast zou niet zo vol zijn geweest als de spelers in het verleden met de zelfde inzet hadden gespeeld als dat ze nu doen. Talent alleen is niet genoeg
Vind ik leuk
fr1963 +4063
zondag 10 februari 2019 om 16:34
Tussendoor nog 2 knvb bekertjes en als enige deze eeuw een Europacup finale gewonnen.
Vind ik leuk
Realist1892 +1194
zaterdag 9 februari 2019 om 23:54
Volgend seizoen dan maar 150 miljoen eraan tegen gooien.
Misschien helpt dat.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:44
Al gooi je er 500 miljoen aan t wordt toch niks zolang spelers niet met plezier voor hun club spelen.
Vind ik leuk
Realist1892 +1194
zondag 10 februari 2019 om 00:52
Ieder speler van Ajax is gewoon met zich zelfs bezig.
En vooral dat bekend werd Hoe mooie transfer De Jong maakte.
Ajax moet gewoon terug gaan naar de Salaris plavon.
En naar behalen van prijzen goed belonen.
Geloof me helpt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 02:52
PSV_DEBESTEVANNEDERLAND.!!! er zijn nog minimaal 13 wedstrijden er kan nog van alles gebeuren dus de tijd kan zomaar Keren he dus jullie zijn er ook nog niet maar ja jullie wanen nu maar dat jullie al Kampioen zijn. en dan zeggen jullie soort van dat wij AJAX ego's zijn wat ik vaak voorbij zie komen maar jullie doen het nu het zelfde jullie wanen nu al dat jullie kampioen zijn. ik zeg niet dat we kampioen zijn of worden maar nogmaals er kan nog van alles gebeuren de beslissing valt toch pas op de laatste competitie wedstrijd dag dus er is nog genoeg weken te gaan voor de competitie afgelopen is
Vind ik leuk
AFCA 1972 +349
zondag 10 februari 2019 om 08:29
John wil je aub deze onzin niet in de wij vorm verkopen. Ik, als mede Ajacied, moet helaas zeggen dat jouw reactie totaal niet strookt met de werkelijkheid die ik gisteren heb gezien. Dit Ajax wordt geen kampioen, no way. Wees reeel man!! De beslissing is al gevallen
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:35
Is Donny vd beek nog gewisseld 😂😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:36
Drost heeft dorst
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:40
Neem het ervan Drost jullie hebben het verdient, echt goed er de hele tijd bovenop gezeten dus dat mag je dan uiteraard vieren niks mis mee.
Vind ik leuk
Hank1 +531
zaterdag 9 februari 2019 om 23:42
Heb je goed drost!! Ga ik ook doen!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:43
Iedereen die met een transfer bezig is uit de selectie gooien. Je hoeft niet eens meer bij de club te komen. Hoop dat Real gehakt van ons maakt, Feyenoord ons weer vernederd in de beker en PSV in de ArenA kampioen wordt. Dan is t seizoen voor mij geslaagd. Helemaal klaar met Ajax op dit moment. Kan me niet herinneren dat we als supporters zo in de steek zijn gelaten.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:50
Zelfs half Jong Ajax kan je dan niet opstellen. Worden dan 5 spelers uit O19
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:06
Ook prima, beter als dit zooitje egotrippers
Vind ik leuk
Plattekar bv +32268
zaterdag 9 februari 2019 om 23:54
Hoppa...met gestrekt been erin !😁
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:59
Er zijn altijd vier duidelijke fases te herkennen bij huilende ajacieden:
1. het ligt aan de scheids
2. ajax heeft verloren van zichzelf
3. trainer eruit!
4. acceptatie dat je kut bent
Ik ben blij dat je de vierde fase al bereikt hebt!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:26
Ja wat moet je anders zeggen dan? Het is toch helemaal ruk.Wees blij jouw club goed wordt geleid bij mij club is t verschrikkelijk
Vind ik leuk
Always PSV +16033
zondag 10 februari 2019 om 00:53
Twee weken geleden in de kuip?
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 23:43
"Ze moeten me dat stappen nog een beetje leren."


Nou Jesper, volgens mij ben je in het verleden wel vaker in het nachtleven gesignaleerd? Ouwe boef.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:45
politiek correct die dorst ...
mag wel gezegd worden
Vind ik leuk
Bizzy +23321
zaterdag 9 februari 2019 om 23:47
Leuk man met de Heracles selectie naar de Leidscheplein een biertje drinken. Daarna feesten bij de Suprise Bar of Cooldown Cafe.
Vind ik leuk
stratumseind +191850
zaterdag 9 februari 2019 om 23:47
Ik denk dat het een goed idee is dt de heracles spelers sjakie even oppikken voor dat biertje want anders ben ik bang dat ie ze degradatie toe gaat wensen...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:51
Kan dat via een infuus dan ?
Vind ik leuk
stratumseind +191850
zaterdag 9 februari 2019 om 23:59
bij mij werkt dat prima........
Vind ik leuk
Mario 1 +1928
zaterdag 9 februari 2019 om 23:58
Morgen reactie van Sjaak over de scheidsrechter . Nog ffe wachten😀
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14982
zaterdag 9 februari 2019 om 23:47
Dik verdiende overwinning van Heracles vandaag, maar daar was wel een enorme fout van Onana voor nodig.
Heracles heeft veel moeite met scoren en doen zichzelf vaak tekort, vandaag hadden ze een blunder van Onana nodig om uiteindelijk een doelpunt te maken, maar ze waren de eerste helft heer en meester.
Ajax ging in de tweede helft nog wel op zoek naar de gelijkmaker, maar er ging gewoon veel teveel fout. Er zat geen tempo in het spel, niemand durfde iets te forceren en er ging zo ontiegelijk veel fout.
Daarnaast snapte ik de wissels van Ten Hag ook niet, Mazraoui speelt al het hele seizoen rechtback en dan ga je hem nu ineens op het middenveld plaatsten? En waarom breng je in hemelsnaam Labyad, die jongen is niet in vorm, maakt bijna geen minuten en zorgt amper voor dreiging. Waarom bracht Ten Hag niet gewoon Neres en Dolberg in het veld, die 2 hebben dit seizoen al genoeg rendement en met Neres heb je eindelijk een beetje snelheid voorin. Met Blind, Schöne, Tadic en Huntelaar heb je totaal geen snelheid in de ploeg en je zag ook dat ze aan alle kanten voorbij werden gelopen. Zet Ziyech gewoon weer op het middenveld, Neres rechtsbuiten, Dolberg in de spits en Schöne eruit.
Overigens is Frenkie de Jong ook niet heilig en mag hij na 30x balverlies best gewisseld worden.

Wat een verschil als je Ajax zag voor de winterstop en nu na de winterstop, hoe is dit toch in godsnaam mogelijk?
Als PSV morgen wint van Utrecht dan denk ik dat het wel beslist is, zeker als Ajax zo blijft spelen, want dan gaan ze waarschijnlijk nog veel meer punten verspelen.
Vind ik leuk
035 +7226
zaterdag 9 februari 2019 om 23:52
En dan toch achter jouw club blijven staan zal jou sieren.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14982
zondag 10 februari 2019 om 00:10
Zal ik ook altijd blijven doen, ook nu blijf ik hopen. Zolang het nog niet 100% beslist is moeten we erin blijven geloven.
Daarnaast is er voor mij ook maar 1 club en dat is Ajax, dus ik zal altijd achter ze blijven staan.
Ze zeggen wel eens, “Feyenoord-supporter ben je niet voor je lol”, maar ik kan je vertellen dat dat voor een Ajacied momenteel niet anders is.
Vind ik leuk
Realist1892 +1194
zondag 10 februari 2019 om 01:09
Omdat de Media jullie hoop geven.
En altijd Ajax omhoog prijst.
Jullie gaan erin mee inclusief de Spelers.
Ze gaan naast de schoenen lopen.
En ik geloof je dat het zwaar is om een Ajacied te zijn op dit moment.
En geloof de Media nooit.
Al 5 jaar wordt Ajax bestempeld tot de Kampioenen.
Waar ze dat op bazeren weet ik niet.
Jullie hebben teveel.eigenheimers in her team al jaren.
Het is geen eenheid.
Dat zie je wel.bij PSV.
Gaat het op dat moment niet goed op het veld dan maar de strijd erin met ze allen.
Het hoeft niet met mooi voetbal.
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 10 februari 2019 om 02:03
Aldus een Arnhemmer. :-)
Vind ik leuk
Realist1892 +1194
zondag 10 februari 2019 om 02:16
Met een Realistische kijk op Voetbal😉
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 10 februari 2019 om 02:20
Het gaat er niet om wat jij vindt maar wat anderen vinden van jouw reacties. Dan ben je pas een realist.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 02:22]
Vind ik leuk
Realist1892 +1194
zondag 10 februari 2019 om 02:19
Hoe weet je dat ik een Arnhemmer bent.
Ik had ook uit Amsterdam kunnen zijn.
Want Vitesse Supporters zitten overal(behalve in de Gelredome)😉
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 02:21]
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 10 februari 2019 om 02:21
Als jij vraagt hoe ik dat weet is het dus zo. hahaha
Vind ik leuk
Realist1892 +1194
zondag 10 februari 2019 om 02:32
Ja niet zo moeilijk hè.
Want een Amsterdammer heeft geen kijk op Voetbal.
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 10 februari 2019 om 11:57
Zou zo maar kunnen. Ben ook blij dat ik daar niet vandaan kom.😀
Vind ik leuk
Tommieman +2606
zondag 10 februari 2019 om 02:19
Ben ik het niet mee eens . Het is niet de media die ons hoop geeft . Eerste seizoenshelft speelde Ajax gewoon goed en dominant . En na de winterstop winnen ze geen enkel duel meer . Dat heeft niks met de media te maken . Het is gewoon allemaal weg nu .
Vind ik leuk
Realist1892 +1194
zondag 10 februari 2019 om 02:29
Die gastjes van Ajax worden door de Media omhoog geprezen.
Ze gaan er daar ermee in.
In begin van het Seizoen werd er al gezegd Ajax gaat de eerste 10 jaar in Nederland ED bepalen.
Hoeveel Ajacieden zijn de laatste jaren wel niet gevallen in het buitenland.
Die door Ajax zelf zijn opgeleid.
Ik geloof dat alleen Sneyder van Thongen en Aldewereld het gered hebben.
Vind ik leuk
Tommieman +2606
zondag 10 februari 2019 om 02:49
Eerste seizoenshelft speelden ze goed . Na de winterstop niet meer . Heeft niets met de media te maken maar met hun eigen koppies . Ze zitten met hun gedachten bij jele andere zaken nu .
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:52
Heracles had geen fout van Omana nodig, miste zelf penalty, score was in alle scenario’s in voordeel van Heracles uitgevallen tegen individu’s
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14982
zaterdag 9 februari 2019 om 23:59
Dat ze die penalty miste zegt toch in principe al genoeg dan?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:52
Ik denk dat Neres mevrouw ten Hag gevingerd heeft. Zou bij god niet weten waarom hij anders nooit speelt/invalt.
Vind ik leuk
Ove +1780
zaterdag 9 februari 2019 om 23:58
Ik zie hem wel iedere keer aan zijn vingers ruiken
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 00:00
Zou het ultieme doel (1. jezelf in de kijker spelen en 2. overwinteren in de CL) dit seizoen al behaald zijn? En het kampioenschap dus minder leven?
Vind ik leuk
Tommieman +2606
zondag 10 februari 2019 om 02:16
Ben het helemaal met je eens . Het is wel gelopen als psv morgen wint wat ik wel verwacht . Maar het is wel een combinatie van factoren ; je geeft de goal weg , je komt zelf steeds tekort en dan idd die wissels? Dus en de spelers en ook de technische staf ondermaats vandaag .
En ja Ajax mijn cluppie maar het is hopen op de beker en verder niks . Bah.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:56
Wat een onzin zometeen gaan ze zelf nog echt geloven dat ze op eigen kracht gewonnen hebben🤣
Ajax zakte gewoon weer zwaar door de onder grens niks meer en niks minder Ajax did this to themself.
Vind ik leuk
Kaar +2236
zondag 10 februari 2019 om 01:37
Nee joh, was niet op eigen kracht🙈🙈🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:01
Geen ophef hierover?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:54
Kut trainer
Vind ik leuk
Realist1892 +1194
zondag 10 februari 2019 om 01:29
KUT VP.
Vind ik leuk
Axim +901
zondag 10 februari 2019 om 01:27
Ach ach ach verloren en de waarheid mag niet verteld worden , er mag niet over gepraat worden .... hoe vreselijk zielig kun je zijn ..... ????!!!
Vind ik leuk
Kaar +2236
zondag 10 februari 2019 om 01:27
Neem er ook maar 1 van mij Jesper 🥂👊🏼🎉proost!
Vind ik leuk
sundaymanara +1210
zondag 10 februari 2019 om 10:17
Nou ook eens Utrecht of Vvv afjagen, anders schiet het nog niks op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws