Drost grapt: 'Nou, dan zuipen we ons gewoon helemaal naar de klote in de stad'

Drost grapt: 'Nou, dan zuipen we ons gewoon helemaal naar de klote in de stad'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 23:28za 09-02-2019 om 23:28

Heracles Almelo kreeg energie van het succesvol afjagen van Ajax. Dat stelt Jesper Drost, die voor de camera van VoetbalPrimeur vertelt dat hij al vanaf het begin wist dat Heracles een resultaat over kon gaan houden aan de wedstrijd.

Bennett van Fessem
ROTTERDAM

De Heraclieden speelden vanaf minuut één met volle overtuiging en wonnen uiteindelijk dik verdiend met 1-0 van Ajax. "Vooral de eerste paar minuten waren bepalend", zegt Drost in gesprek met VoetbalPrimeur. "Het geeft heel veel energie als je ze afjaagt en als ze fouten gaan maken. Vooral in de eerste helft kregen we daar heel veel kansen uit."

"Zij wisten het allemaal niet meer, dat voel je dan gewoon aan", vervolgt Drost. "We hebben er veel kracht in moeten stoppen door iedere keer te sprinten en te jagen. Maar ik denk ook dat deze speelwijze uiteindelijk meer oplevert."

En dus rijst de vraag hoe de wedstrijd tegen Real Madrid zal gaan verlopen voor de Amsterdammers. "Of ik even goed ben als Bale? Een twee drie, dacht het niet! Zo realistisch ben ik wel. Ajax moet gewoon doen wat ze Europees al hebben laten zien, daar was ik van onder de indruk. De wedstrijd van vandaag gauw vergeten."

Dat zullen ze bij Heracles niet zo snel doen. "Nu ga ik wel een biertje drinken, misschien wel twee", verklapt Drost. "Misschien gaan we nog wel de stad in, maar we moeten morgen trainen. Of we zuipen ons in de stad helemaal naar de klote. Nee, grapje natuurlijk. Ze moeten me dat stappen nog een beetje leren."

Plaats een reactie

zaterdag 9 februari 2019 om 23:35
Is Donny vd beek nog gewisseld 😂😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:36
Drost heeft dorst
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:40
Neem het ervan Drost jullie hebben het verdient, echt goed er de hele tijd bovenop gezeten dus dat mag je dan uiteraard vieren niks mis mee.
Vind ik leuk
Hank1 +522
zaterdag 9 februari 2019 om 23:42
Heb je goed drost!! Ga ik ook doen!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:43
Iedereen die met een transfer bezig is uit de selectie gooien. Je hoeft niet eens meer bij de club te komen. Hoop dat Real gehakt van ons maakt, Feyenoord ons weer vernederd in de beker en PSV in de ArenA kampioen wordt. Dan is t seizoen voor mij geslaagd. Helemaal klaar met Ajax op dit moment. Kan me niet herinneren dat we als supporters zo in de steek zijn gelaten.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:50
Zelfs half Jong Ajax kan je dan niet opstellen. Worden dan 5 spelers uit O19
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:06
Ook prima, beter als dit zooitje egotrippers
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
zaterdag 9 februari 2019 om 23:54
Hoppa...met gestrekt been erin !😁
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:59
Er zijn altijd vier duidelijke fases te herkennen bij huilende ajacieden:
1. het ligt aan de scheids
2. ajax heeft verloren van zichzelf
3. trainer eruit!
4. acceptatie dat je kut bent
Ik ben blij dat je de vierde fase al bereikt hebt!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:26
Ja wat moet je anders zeggen dan? Het is toch helemaal ruk.Wees blij jouw club goed wordt geleid bij mij club is t verschrikkelijk
Vind ik leuk
Always PSV +17389
zondag 10 februari 2019 om 00:53
Twee weken geleden in de kuip?
Vind ik leuk
Il Gordo +21300
zaterdag 9 februari 2019 om 23:43
"Ze moeten me dat stappen nog een beetje leren."


Nou Jesper, volgens mij ben je in het verleden wel vaker in het nachtleven gesignaleerd? Ouwe boef.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:45
politiek correct die dorst ...
mag wel gezegd worden
Vind ik leuk
Bizzy +22895
zaterdag 9 februari 2019 om 23:47
Leuk man met de Heracles selectie naar de Leidscheplein een biertje drinken. Daarna feesten bij de Suprise Bar of Cooldown Cafe.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15319
zaterdag 9 februari 2019 om 23:47
Dik verdiende overwinning van Heracles vandaag, maar daar was wel een enorme fout van Onana voor nodig.
Heracles heeft veel moeite met scoren en doen zichzelf vaak tekort, vandaag hadden ze een blunder van Onana nodig om uiteindelijk een doelpunt te maken, maar ze waren de eerste helft heer en meester.
Ajax ging in de tweede helft nog wel op zoek naar de gelijkmaker, maar er ging gewoon veel teveel fout. Er zat geen tempo in het spel, niemand durfde iets te forceren en er ging zo ontiegelijk veel fout.
Daarnaast snapte ik de wissels van Ten Hag ook niet, Mazraoui speelt al het hele seizoen rechtback en dan ga je hem nu ineens op het middenveld plaatsten? En waarom breng je in hemelsnaam Labyad, die jongen is niet in vorm, maakt bijna geen minuten en zorgt amper voor dreiging. Waarom bracht Ten Hag niet gewoon Neres en Dolberg in het veld, die 2 hebben dit seizoen al genoeg rendement en met Neres heb je eindelijk een beetje snelheid voorin. Met Blind, Schöne, Tadic en Huntelaar heb je totaal geen snelheid in de ploeg en je zag ook dat ze aan alle kanten voorbij werden gelopen. Zet Ziyech gewoon weer op het middenveld, Neres rechtsbuiten, Dolberg in de spits en Schöne eruit.
Overigens is Frenkie de Jong ook niet heilig en mag hij na 30x balverlies best gewisseld worden.

Wat een verschil als je Ajax zag voor de winterstop en nu na de winterstop, hoe is dit toch in godsnaam mogelijk?
Als PSV morgen wint van Utrecht dan denk ik dat het wel beslist is, zeker als Ajax zo blijft spelen, want dan gaan ze waarschijnlijk nog veel meer punten verspelen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:52
Heracles had geen fout van Omana nodig, miste zelf penalty, score was in alle scenario’s in voordeel van Heracles uitgevallen tegen individu’s
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15319
zaterdag 9 februari 2019 om 23:59
Dat ze die penalty miste zegt toch in principe al genoeg dan?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:52
Ik denk dat Neres mevrouw ten Hag gevingerd heeft. Zou bij god niet weten waarom hij anders nooit speelt/invalt.
Vind ik leuk
Ove +4302
zaterdag 9 februari 2019 om 23:58
Ik zie hem wel iedere keer aan zijn vingers ruiken
Vind ik leuk
Il Gordo +21300
zondag 10 februari 2019 om 00:00
Zou het ultieme doel (1. jezelf in de kijker spelen en 2. overwinteren in de CL) dit seizoen al behaald zijn? En het kampioenschap dus minder leven?
Vind ik leuk
Tommieman +8096
zondag 10 februari 2019 om 02:16
Ben het helemaal met je eens . Het is wel gelopen als psv morgen wint wat ik wel verwacht . Maar het is wel een combinatie van factoren ; je geeft de goal weg , je komt zelf steeds tekort en dan idd die wissels? Dus en de spelers en ook de technische staf ondermaats vandaag .
En ja Ajax mijn cluppie maar het is hopen op de beker en verder niks . Bah.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:56
Wat een onzin zometeen gaan ze zelf nog echt geloven dat ze op eigen kracht gewonnen hebben🤣
Ajax zakte gewoon weer zwaar door de onder grens niks meer en niks minder Ajax did this to themself.
Vind ik leuk
Kaar +4322
zondag 10 februari 2019 om 01:37
Nee joh, was niet op eigen kracht🙈🙈🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:01
Geen ophef hierover?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:54
Kut trainer
Vind ik leuk
Realist1892 +1631
zondag 10 februari 2019 om 01:29
KUT VP.
Vind ik leuk
Axim +909
zondag 10 februari 2019 om 01:27
Ach ach ach verloren en de waarheid mag niet verteld worden , er mag niet over gepraat worden .... hoe vreselijk zielig kun je zijn ..... ????!!!
Vind ik leuk
Kaar +4322
zondag 10 februari 2019 om 01:27
Neem er ook maar 1 van mij Jesper 🥂👊🏼🎉proost!
Vind ik leuk
sundaymanara +1446
zondag 10 februari 2019 om 10:17
Nou ook eens Utrecht of Vvv afjagen, anders schiet het nog niks op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws